Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeFaceliftovaný Hyundai Ioniq 5: Větší baterie, pevnější šasi a výbava N Line
53 komentářů
Horký Rom
Velmi krásný a nadčasový retro futuristický design Ioniq 5 :yes:
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
twistedTSD
Konečně je napadlo, že hatchback bez zadního stěrače je fakt na ho*no. Ještě se zbavit toho hnusného volantu a přijít na to, ovládání oken v Ioniqu 6 á la Felicia taky není to pravé ořechové. Nevím, proč musí být být automobilky u EV tak nesmírně "inovativní".
Každopádně se zvětšenou baterií budou Ioniqy patřit mezi nejzajímavější EV.
Každopádně se zvětšenou baterií budou Ioniqy patřit mezi nejzajímavější EV.
PowerHouse
které budou tak časté jaké změny na baterkách a infotainmentu.
Nemiesto elektromotora dajú spaľovák ?
Prý tam daj pohon z Genesisu a cena bude pod milion, konečě auto pro masy :)
Neblbni, to by bylo až moc pokrokové :-[]
O tom co je pokrokové rozhdoujeme my - zelení komunisti v Bruselu, maskovaní pod názvem liberálové :-):-):-)
Jen zelená strana ví co je pro ovčana to správné a co má ovčan jíst, čím jezdit, čím topit, kde bydlet atd.
Ne občan, ale zelená strana rozhdouje. Akorát ted je ta strana globální. (skoro)Celosvětové zelené dobro.
A snaží se jen o lepší, moderněší, uvědoělejší a pokrokovou společnost.
Všechno už to bylo, jenom byla jiná barva :-):-):-):-)
Ovčan nepoučený z historie si jí bude NUCEN zopakovat znovu, akorát důsledky budou ještě cca 40x horší :-):-):-)
Jen zelená strana ví co je pro ovčana to správné a co má ovčan jíst, čím jezdit, čím topit, kde bydlet atd.
Ne občan, ale zelená strana rozhdouje. Akorát ted je ta strana globální. (skoro)Celosvětové zelené dobro.
A snaží se jen o lepší, moderněší, uvědoělejší a pokrokovou společnost.
Všechno už to bylo, jenom byla jiná barva :-):-):-):-)
Ovčan nepoučený z historie si jí bude NUCEN zopakovat znovu, akorát důsledky budou ještě cca 40x horší :-):-):-)
skejpa
800V + větší baterie (84kWh) = asi nejlepší kombinace na trhu v poměru dojezd / rychlost nabíjení.
Ale jak to bude s cenou ? Když bude ceník stále kolem 1,4mil. Kč po slevě od prodejce, tak si bohužel moc EVček navíc nepřipíšou protože Tesla Y, ač třeba není tak rychlesenabíjející, nemá 800V, tak je o 300.000,- levnější a má větší kufr (a to se v ČR počítá)...
P.S.: za stěrač taky pochvala ! :)
P.S.2: snad budou digi zrcátka jen volitelně, ty jsou děsný.
Ale jak to bude s cenou ? Když bude ceník stále kolem 1,4mil. Kč po slevě od prodejce, tak si bohužel moc EVček navíc nepřipíšou protože Tesla Y, ač třeba není tak rychlesenabíjející, nemá 800V, tak je o 300.000,- levnější a má větší kufr (a to se v ČR počítá)...
P.S.: za stěrač taky pochvala ! :)
P.S.2: snad budou digi zrcátka jen volitelně, ty jsou děsný.
Z druhé strany... co jsem tak četl tak to vypadalo, že jízdní efektivita nebyla úplně nejsilnější stránka Ioniqu.
Protoze Ioniq 5 nema nic moc aero. Ioniq 6 je na tom lip. Ale jako jo, Tesla je v tomto ohledu nejlepsi. Hyundai to dohani tim rychlejsim nabijenim.
Možná... taky jsem koukal, že to z výroby mělo nějaké performance Micheliny a ne ekošlupky...
Tak podle spotřeb na spritmonitoru ty rozdíly mezi podobně velkými auty není tak dramatický:
Ioniq5 21,02kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…919-Ioniq_5.html?…
Tesla Y 20,3kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…927-Model_Y.html?…
ID4 20,86kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…n/1876-ID.4.html?…
Enyaq 21,22kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…/1881-Enyaq.html?…
Ano Tesla je efektivitou lepší.
Ioniq5 21,02kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…919-Ioniq_5.html?…
Tesla Y 20,3kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…927-Model_Y.html?…
ID4 20,86kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…n/1876-ID.4.html?…
Enyaq 21,22kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…/1881-Enyaq.html?…
Ano Tesla je efektivitou lepší.
Jenže v tom je i nějaká ta úplně base varianta. Když si tam dáš limit třeba 250k+, tak už je Hyu v průměru na 22, zatímco na Teslu to nemá vliv, ta má spotřebu pořád stejnou, jako 250+ i 300+. A srovnávací testy co jsem viděl ukazují ještě větší rozdíly.
https://www.adac.de/…autos-adac-test/
https://www.youtube.com/watch?…
A třeba tady je to naopak.
https://www.youtube.com/watch?…
Ono také záleží u těch spotřeb jak moc u jmenovitý maximální výkon využíváš. A u Ioniqu vlivem rychlejšího nabíjení, si můžeš dovolit víc na to šlápnout. Dále potřebuješ vědět velikost kol, kde i Hyundai udává výrazně vyšší spotřebu.
Ale určitě souhlasím, že Tesla je efektivnější než ostatní, to je bez debat.V pohonu a konstrukci má velký náskok.
https://www.youtube.com/watch?…
A třeba tady je to naopak.
https://www.youtube.com/watch?…
Ono také záleží u těch spotřeb jak moc u jmenovitý maximální výkon využíváš. A u Ioniqu vlivem rychlejšího nabíjení, si můžeš dovolit víc na to šlápnout. Dále potřebuješ vědět velikost kol, kde i Hyundai udává výrazně vyšší spotřebu.
Ale určitě souhlasím, že Tesla je efektivnější než ostatní, to je bez debat.V pohonu a konstrukci má velký náskok.
Pepa_007
....... jen kde to nabíjet až vypnou příští rok nějaké ty elektrárny...... 🙄
Prý 15% snížení výroby el. energie ....
Prý 15% snížení výroby el. energie ....
Čistá (netto) spotřeba elektřiny dosáhla celkové hodnoty 57,8 TWh, což je nejméně za 14 let, meziročně se snížila o více než čtyři procenta. Výroba loni klesla o takřka deset procent.
A kde? Bydlim v DE a v CH a obe zeme musi v zime elektrinu dovazet. Mozna bude ale spotreba klesat, kdyz jde prumysl do p... teda do zahranici.
Asi 60% lidi tu bydli v najmu. Jsem zvedavy jestli jim majitel bude stavet solary. Nam ne.
Asi 60% lidi tu bydli v najmu. Jsem zvedavy jestli jim majitel bude stavet solary. Nam ne.
Spotreba energie v Nemecku v roku 2023 klesá a podľa prognóz by mala byť najnižšia od znovuzjednotenia krajiny v roku 1990. Uviedla to v stredu pracovná skupina skupina expertov vo svojej najnovšej predpovedi. Nemeckí experti očakávajú pokles spotreby energie v tomto roku o 7,9 percnta na 10 791 petajoulov, čo je ekvivalent 2 988 terawatthodín. To znamená, že spotreba takzavných primárnych energií v Nemecku bude o viac ako štvrtinu nižšia ako maximum z roku 1990.
×
Sdílení komentáře
×
Na jednu stranu zadny pokrok neni.
Na druhou stranu je pokrok tak rychly, ze zpusobuje rychlou ztratu hodnoty.
Jak to tedy je? :-)
Nám stačí že si můžem vybrat z 18 000 modelů se spalováků vyráběných po celém světě zatímco vy z 1000 ks z kterých podle vlastních vašich slov stojí 600 za kulajz a ani Ev fanatik by si to nkoupil, takže reálaně máte na výběr 400 modelů. Ale vlastně 5 od Tesly vid.
400 vs 18 000, dobrej poměr čéče :-):-):-):-)
Asi jako hypermakert ve Venezuele vs ten největší v USA nebo Cíně, kde ve venezuele maj dvoje volejovky ,ale ty dva druhy zabíraj 70 metrů regálů na dýlku a v tom čínském/americkém jich maj na výběr 200 druhů na těch 70 metrech :-):-):-)
Takže at žije elektrická Venezuela :-):-):-):-)
a to pouze v diskusích o elektromobilech.
Myslel jsem, že se zajímáš jen o spalovací motory,
k Defenderu nemáš co říci?! :yes:
--------------------------------------------------------------
Zásadní teze z našeho posledního sjezdu Zelené Utopistické Strany Evropy:
Naší vesnicí spalovací Defender neprojede.
Kdo nemá Teslu je nepřítel zeleného pokroku
Konzumací červů a chrobáků zasadíš zdrcující ránu čínsko-ruským imperialistům
Uhlí, ropa, zavínáče - Kremlobot podle nich skáče
Jáhly, vodík, mravenci - to sou naši spojenci
Jez červy - snížíš emise metanu o 37 000%
je řádným zaměstnáním se stálým příjmem.
___________________________________
Nemusíš odpovídat, nebyl to dotaz.
mieru zdar
Jo, u nás šla cena TM3 z 1,2 na 1M... jenže v Německu stála 1M už dlouho. Teď jsou výprodejovky na skladové Y. Ale nevěřím, že se cena 3 nebo Y dostane výrazněji pod milion.
Dá se čekat, že se trošku hnou ledy v tom B-segmentu... ale kdybych ale dneska chtěl / potřeboval auto v kategorii TM3 nebo Y, tak bych tu Teslu klidně koupil.
Když už, tak ta i4 je aspoň liftback a prémiovka...