Veterán
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeFordu Mondeo je přes třicet a pořád vypadá dobře. Testovací program neměl obdoby
41 komentářů
DaewooMaster
Tak já to mám tedy jinak - Mondeo I považuji stále za nejšerednější Ford hned po 1. generaci Fordu Ka. Mondeo začalo být hezké auto až s 2. generací (MK3), tedy OD roku 2000.
S předchůdcem Sierrou přitom nemám sebemenší problém (ani jsem neměl, když to byl aktuální model), ale mým favoritem té doby bylo a vždy bude Scorpio.
S předchůdcem Sierrou přitom nemám sebemenší problém (ani jsem neměl, když to byl aktuální model), ale mým favoritem té doby bylo a vždy bude Scorpio.
Jsem líný dohledávat prodeje, ale MK3 bylo asi nejvíce prodávané
edit: tak to byla statistika jen v UK 😁 Evropsky to byly MK1 a MK2
edit: tak to byla statistika jen v UK 😁 Evropsky to byly MK1 a MK2
Bohužel i to MK3 ještě "hnilo jak Ford". 😉 Žádné jiné auto jsem po letech neviděl tak rozkvetlé, jako co jsem měl osobní čest s Escortem (*1992) nebo Scorpiem (*1993). A přitom motorově to byly oba držáky (1.😁 a 2.0).
Ano, MK1 a 2 hnily, navíc nárazníky praskaly i jen tím, že si se na ně špatně podíval, MK3 hnilo také a vlastně velká část Fordů do MK3 a Focusu MK2 včetně. Mondeo MK3 mělo problém i s těmi TDCi 2.0. Nejlepší bylo snad MK4 ve spojení s 2.0TDCI(HDI), to jsou nejlepší auta D segmentu své doby a i po letech najíždí tisíce km, podvozek vydržel bez větší údržby při normálním zacházení až 300t km a když nebyl lak poškozen, tak koroze se jim vyhýbala. Z dnešního pohledu už řada z nich čoudí jak lokomotiva a nějaké problémy mívají, ale jsou to vše 10-15letá auta s vysokými nájezdy.. ale z pohledu spolehlivosti, jízdy a prostoru se MK4 osvědčila nadstadartně v průběhu času.
Takze vlastně chceš říct, že 10-15letá dieslova auta jsou vraky a nepřekvapivě neplnící emise.
To jsem nerekl, ale realita toho, jak takova auta neúdržbou mnohdy vypadají to někdy opravdu je. Je to o uživateli a od zoho, aby je STK přebrala
Nečoudící dieselový Ford starší deseti let jsem ještě nikdy neviděl. Tam je STK zbytečná, plošný výmaz z registru vozidel by problém řešil mnohem efektivněji 😁
Mondeo mk4 2017 mam jako druhy nahradni vuz, najeto pres 300tis, podvozek a motor jsou fenomenalni a i kdyz mam nyni novy auto okolo 1,2 mil. Kc jine znacky, nevim proc ale nekdy radsi jezdim s Mondeem.
Milan Král
Příspěvek podléhá schvalování.
Milan Král
Příspěvek podléhá schvalování.
Po fl v cca 2005 už to nejak šlo. Ta starsi byly caso dost liskovaty vpredu u prahů Co se tyka odolnosti na korozi, tak vedl asi Rendlik.
Rendlík je špička v antikorozní ochraně už od konce 90tek, pokud ta auta nejsou vyloženě zbořená a špatně opravená, tak nereznou ani do teď, mají hezké laky (tedy když to není zrovna ta obyč červená barva, ta vyšisuje).
JJ. Sierra působila poněkud plnotučnějším dojmem než odstřeďák Mondeo (které i zpětně vypadá ne jako evropská střední třída, ale spíš jako americký lowcost).
JJ. Sierra působila poněkud plnotučnějším dojmem než odstřeďák Mondeo (které i zpětně vypadá ne jako evropská střední třída, ale spíš jako americký lowcost).
JJ. Sierra působila poněkud plnotučnějším dojmem než odstřeďák Mondeo (které i zpětně vypadá ne jako evropská střední třída, ale spíš jako americký lowcost).
JJ. Sierra působila poněkud plnotučnějším dojmem než odstřeďák Mondeo (které i zpětně vypadá ne jako evropská střední třída, ale spíš jako americký lowcost).
Stejsn
mně přišlo vždycky hnusný, stejný ocucaný design jako čtvrtá generace 626ky a není divu, když v té době Ford s Mazdou spolupracoval. Faceliftu (mk2) jsme říkali Mikimaus a taky se mi nikdy nelíbilo, navíc ty nárazníky mělo snad ze skla. Až druhá generace (mk 3, od 2000) mi přišla i hezká. Svezení bylo ale ve všech generacích mondea pohodlné, proti tomu nemůžu říct ani slovo.
3_diamanty
93 micra.... a 94 Mondeo... dobre pamatam?
Skoda ze ford uz v eu v podstate konci.... mal na to byt tu medzi najlepsimi aj najpredavanejsimi .... a dlhe roky v podstate aj bol... kedy presne nastal zlom v mysleni a planovani a preco by som rad vedel ale je to samozrejme jeho vec akym smerom chce ist... pritom co by ine znacky dali za to keby mali taku paradnu vychodziu poziciu v eu aku mal ford este donedavna... ale to uz sa zase tocime dookola... je to jeho vec... ja som rad aspon za rangera ze tu este mame ... aj ked ten zrovna predaje fordu v eu neurobi a nepotiahne.... tak vela stastia inde vo svete zelam.. eu trh uz stejne nie je pupkom sveta a mozno je to tak aj dobre a ok.... ford drz sa :yes:
Skoda ze ford uz v eu v podstate konci.... mal na to byt tu medzi najlepsimi aj najpredavanejsimi .... a dlhe roky v podstate aj bol... kedy presne nastal zlom v mysleni a planovani a preco by som rad vedel ale je to samozrejme jeho vec akym smerom chce ist... pritom co by ine znacky dali za to keby mali taku paradnu vychodziu poziciu v eu aku mal ford este donedavna... ale to uz sa zase tocime dookola... je to jeho vec... ja som rad aspon za rangera ze tu este mame ... aj ked ten zrovna predaje fordu v eu neurobi a nepotiahne.... tak vela stastia inde vo svete zelam.. eu trh uz stejne nie je pupkom sveta a mozno je to tak aj dobre a ok.... ford drz sa :yes:
Barry Lyndon
To vše v ocumlané placce o výšce 1387 mm. To se nám ty technologie docela posunuly a ne že ne... 😄 :yes:
Proc Ford zarizl Mondeo?
Nu obycejna corola 1.6 atmo (2017?) dosahla Vmax 200 Kmh a na stovku potrebovala 10s.
Nu obycejna corola 1.6 atmo (2017?) dosahla Vmax 200 Kmh a na stovku potrebovala 10s.
Arese
...dobrovolnou sebevraždu, přitom tu zde po desetiletí měl mimořádně silnou pozici, jako výrobce dostupných aut s vynikajícími jízdními vlastnostmi! Je to pro mě naprosto nepochopitelná a neomluvitená kapitulace! 😲 😒 :no: :no: :no:
Dřív byli lido zvyklí na nespolehlivost. Ale čím víc začali jezdit, tím min se chtěli starat o to jestli dojedou nebo ne. No a prodeje to ve výsledku ukazují. Není to samozřejmě jediný důvod, ale obecně nekvalitní a poruchovy produkt nebude mít velké prodeje, případně jeho prodeje budou klesat. Viz fiat, alfa, ford, renault, vw, škoda ( srovnání 2023 a predcovidový 2018 )
Měli jsme (či stále máme) v širší rodině Škodovky, Seaty, Fordy, Alfu i Fiata a byly to všechno veskrze kvalitní a spolehlivá auta. 😄
ona to spoelhlivost záleží hlavně na tom, zda to mělo předpesaný servis a kterej Lojza to dělal (včerně autorizáků, tam sou často horší lojzové jak u garážníků)
Co sem tak pár stovek aut viděl, tak se na tom podepsali zejména servisy a majitelé 😄 Co se týče starších aut. U nových plechovek sou to ošizený materiály a nevhodnost použití viz samozemty s dpf a 2 turby do města na pojíždky 10 km sem a tam atd. A nesmyslný intervaly na výměnu oleje.
Pak všude tuna karbonu, rozvody sou jak řetízek na dětskou tříkolku atd
Co sem tak pár stovek aut viděl, tak se na tom podepsali zejména servisy a majitelé 😄 Co se týče starších aut. U nových plechovek sou to ošizený materiály a nevhodnost použití viz samozemty s dpf a 2 turby do města na pojíždky 10 km sem a tam atd. A nesmyslný intervaly na výměnu oleje.
Pak všude tuna karbonu, rozvody sou jak řetízek na dětskou tříkolku atd
Jakub Kludsky
Dobrý den, vozidlo na fotografiích v článku vlastním uz necelé dva roky (garazovane a po investicích). Nyní nadešel čas vůz posunout dalšímu sběrateli, proto ho nabízím na prodej za 79.000Kc. Pokud o někom víte, komu by vůz udělal radost, prosím o sdílení mého kontaktu jakubkludsky@gmail.com Dekuji JK
Když jsem byl starší já, i tahle auta, párkrát jsem se svezl. Obrovský kufr MK1 kombi odvezl i malou motorku, pohodlnné měkké bylo odružení a i přesto bylo auto dobře ovladatelné, nicméně tady s každou generací Ford ladil a ladil jízdní vlastnosti si zachovaly komfort, ale přidali na jistotě s každou generací.
Jako řidič jsem měl tu čest až nedávno s faceliftovanou MK2 ve vrcholné 2.5 V6, bohužel ve stavu 20ti letého vozu za zlomek ceny. V článku bude působit úsměvně zmíňka o "ohromujícm výkonu" 125kw, ale i na dnešní poměry je to svižné auto s točivým motorem a spolu s nízkou váhou na poměry D segmentu je to fajn svezení, zvláště, když se motor roztočí 😁
Hezká vzpomínka, zajímavý článek, jen škoda, že tak krátký 😉 _Zapomělo se na verze ST200 a na výbornou 18tku ZETEC
Dovoz z Itálie :-! Napodiv slúžil dobre až mi ho nabúrali tak šlo ďalej.Ešte malo aj pekný odznáčik Ghia na boku. 😉
https😐/www.auto.cz/…ram-nemel-obdoby?…
Presno tento.Skoro posledny obrázok kombi 😁
https😐/live.staticflickr.com/…80d4cdc089_b.jpg
https😐/taciki.ru/wp-content/uploads/2017/05/accord-type-r-744.jpg
https😐/static.wixstatic.com/…fe8acfc~mv2.jpeg
https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…aW1n/3968252.jpg?…
https😐/c8.alamy.com/…ward-2FEYGPG.jpg
https😐/media.toyota.co.uk/wp-content/uploads/sites/5/2015/05/1992-Carina-E-003-768x551.jpg