Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový speciál Pravdy a mýty o elektroautech: Ukazujeme, kdo za ním stojí

První letošní speciál Světa motorů se jmenuje Pravdy & mýty kolem elektrických aut. Název poměrně přesně vystihuje, o čem těch 65 stran uvnitř je. Svět motorů se dlouhodobě snaží po nezaujatý postoj ke všem pohonům automobilů a elektromobil nejsou výjimkou.
Zpět na článek
18. 3. 2024 18:03
20. 3. 2024 09:11
Avatar - Horký Rom
18. 3. 2024 18:03
moc líbí
A jako vždy, zde v diskusi, uvidíme ty stejné hloupostí,
hoaxy, mýty a obvyklý muItitroIIí tým EV nenávistníků.

TroII party & Shitstorm muže začít!

BTW: Světe Motorů, díky :yes:
P.S. Chybí mi v týmu odborníků bratři bojovníci Miler/Prokopec.
Rozbalit vlákno
3
18. 3. 2024 21:36
Re: moc líbí
Ještě si tam pozvěte Bačinu (tesláčka) a bude to komplet. :no:
21. 3. 2024 10:43
Re: moc líbí
Za mne to bylo 80% tlachání a 20% informací. A ty informace mne nepřesvědčily, že je nutné s sebou tahat 3/4 tuny baterie, kterou není kde nabít. Léta jezdím na plyn. Začínal jsem v době, kdy čerpaček bylo opravdu málo. S elektrikou je to dnes pořád horší než tehdy s plynem. Zkušenost z letošních pár dní mrazu je taková, že pokles kapacity baterie je značný, klidně o třetinu až polovinu. A nabití není možné, protože dostupná energie v síti nestačí pokrýt ani nárok na ohřátí baterie. Všichni to ráno zapnuli kotle a příkon do nabíječek byl úměrně snížen. Tím se dostávám k tomu nesmyslu s lampama. U nás ve vsi jsme lampy měnili včetně vedení. To je přesně spočítáno na nízký příkon lamp a délku vedení. Čím delší vedení je, tím větší průřez je nutné použít, ačkoli je příkon lamp nízký. Tenhle příkon se nedá ani náhodou srovnat s příkonem nutným k dobíjení auta. Představa, že to budeme dělat, je imbecilní. A že bychom dávali do země silné vodiče, které by nabíjení umožnily? Kdo to zaplatí? Bavíme se o milionových vícenákladech. My jsme byly rádi, když jsme dali do kupy peníze na jednu ulici. A takto jde pokračovat. Podobné tlachy jsou kolem fuzni elektrarny. Až doted jsme pri laboratornim zkoumani potrebovali vice energie na spusteni oné reakce a ta běžela asi minutu. Diskutující už staví v roce 2050 elektrárnu... Jaderných bloků máme už dnes málo a do plánovaného odstavení uhelných zdrojů nedokážeme další blok postavit. Dokonce by už museli studovat inženýři, kteří by tam pracovali. Ani ty nemáme. U nás kvůli nedostatečné kapacitě sítě nelze připojit do sítě naše fotovoltaické elektrárny o výkonu 7 až 10kW. Těch elektráren je asi 5% z celkového počtu nemovitostí. A teď si představte, že na stejné síti si všichni - 100%, protože bez auta se nedá od nás dostat do práce - budou dobíjet ty dvě auta, která doma mají... Takže tlachání snílků, kteří o něčem sní...
Avatar - KANKUNEN
18. 3. 2024 18:43
Milý poklopec
Kde je buntek tam je pták, Čížek tu zas musí psát.
Rozbalit vlákno
1
18. 3. 2024 19:25
Rozhoduje cena
takže hlavně se můžeme přít,
zda cena EV poklesne nebo ne.

+ podle mě cena EV poklesne

- EV nebude kde dobíjet ve víkendových špičkách při cestě k moři. Tedy zde potřebujete ICE. Bude se opakovat to samé jako nyní v NY.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Jamme
18. 3. 2024 19:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 3. 2024 21:02
Re: Rozhoduje cena
to samozřejmě není pravda
Avatar - eLzyx
19. 3. 2024 02:56
Re: Rozhoduje cena
naopak. Socky létají all inclusive do Dubaje, Egypta ... ti, co na to mají, jezdí auty, obytkami atp. A nejezdí obvykle do jedné destinace, ale jsou dva dny tady, dva dny támhle, pak na dva dny se rozvalit k moři ... a poznávají různá místa. A samozřejmě platí vstupné do muzeí, hradů, zámků, jeskyň, na lanovkách, na rozhlednách atp. Což bývá obvykle ta nejnákladovější položka dovolené.
Avatar - Jamme
19. 3. 2024 05:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 3. 2024 07:06
Re: Rozhoduje cena
To ale te socce tezko vysvetlis. On si mysli ze je king, kdyz si zaleti do Egypta jednou rocne umyt prd,el v mori ubozak 🤣
Avatar - Jamme
19. 3. 2024 08:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 3. 2024 11:14
Absolvoval jsem celé ty téměř dvě hodiny.
Z mého pohledu jde primárně o reklamu na tištěnou verzi časopisu, než o snahu něco sdělit. Ok.

Já to vidím jako 70% tlachů a omáčky a 30% nějakých informací v těch dvou hodinách. I omáčka je nutná, ale myslím, že v takovém videu a s takovými lidmi by byl poměr 35% tlachy a 65% informace lepší. V tomto ohledu to byla především práce a úkol Vaculíka, to usměrnit. Paradoxně všichni ostatní diskutéři, někdo víc, někdo méně, byli věcnější a lepší než moderátor. Všechno podstatné, co zaznělo, by se pak vešlo do 30 - 45 minut a to lze zkousnout lépe než dvě hodiny. Akorát "humoru" s motorovou pilou a již otřepané hře na vesnického Neználka by bylo asi méně.

Přiznám, že nové zásadní informace z rozhovoru pro mě byly dvě. Pasáž o emisích metanu a jeho množství z přehrad a potom situace s neměřenými nanočásticemi, které nejsou zachycovány současnými filtry.

Hodnotím video jako celek 7 z 10, Vaculík 6 ostatní 8 z 10.
Rozbalit vlákno
2
19. 3. 2024 13:23
Re: Absolvoval jsem celé ty téměř dvě hodiny.
skvělé, moc díky pánové :yes:
Avatar - Pjenkava
19. 3. 2024 16:53
Úžasné povídání
Ježišimarja, to je tak krásná, erudovaná a zároveň i zábavná debata… Díky za to! Zhltnul jsem to při práci v kuse. Bylo tam mnoho a mnoho zajímavých nových informací. Speciál už mám doma, těším se, až si ho přečtu!

Díky! :-)

P. S. Jediné, co bych vytknknul, to je zvuk. Tady někdo asi netuší, co je to normalizace hlasitosti. Máte to šílené potiché u všech Auto.cz podcastů :'-(
Rozbalit vlákno
0
20. 3. 2024 09:11
Diky!
Diky moc za tento obsah.

Kazdopadne pockam si, az to bude na YouTube. Ten prehravac tady je neco prisernyho.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kuk
20. 3. 2024 23:11
Zmiňované video o úplné recyklaci baterií a získání lithia
Video o tom jak už jak umíme recyklovat z baterií i to lithium ve formě černýho prachu a jak je to lepší než sepearace na jedntlivé prvky. 😉

Sandy Munro a Jason Fenske z Engineering Explained zpovídají šéfa RecycLiCo Battery Recycling.
RecycLiCo Battery Recycling Q&A with Engineering Explained & Kemetco Research
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0
Avatar - trapid
23. 3. 2024 17:25
Vaculík se už dočista zbláznil
Rozumím tomu, že čí chleba jíš, toho píseň zpívej, ale Vaculda je už úplně mimo. Asi toho rumu bylo příliš.
Pokud se chci něco ROZUMNÉHO o elektromobilech dozvědět, poslechnu si Pavla Höfnera (Hofy). Ten se k elektromobilitě staví rozumně, nikoliv fanaticky zaslepeně.
Osobně proti elektromobilům nic nemám a díky vlastní FVE o něm vážně uvažuji, ale tito EV ultras mě neustále v pořízení EV brzdí. Proč? Protože bych si nepřál, aby se na mě rozumní lidé dívali jako právě na Vaculíka, Staňka nebo dokonce (s prominutím magora) Bačinu. Ne, děkuji nechci.
Zatím tento trh ještě není normální a EV je víc společenský status než volba rozumu.
Rozbalit vlákno
0