Dnešní Škoda Auto se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí mladoboleslavskou automobilkou v socialistickém Československu.
jako malé dítě sem se v ní vozil, otec jí měl v letech 1967 až 1986. S dědou a babi s tím projeli Jugoslávii, NDR, Polsko, Rakousko.
Jednoduchý stroj, kde si šlo svépomocí udělat spousty oprav nebo vylepšení a auto co motorizovalo československo spolu s nástupce škoda 100
To já začínal rovnou na o 8 let starší Škodě 100.
A naučil se kontra na sněhu, který mi je dnes s ESP a předokolkama k ničemu.
Auto to bylo hrozný, ale ve sněhových kalamitách jsme školili drahé vozy ze západu, které končily ve škarpě a nebo pod kopcem, zatímco Š100 se zatíženými celoročními galuskami vyjela nesmysl.
Pak ji kámoš hodil na střechu a bylo po srandě...
Hlavne sa z toho neposer, kamoš. V čase vzniku 1000MB zaostávala voči Wartburgu 353 vo všetkom. Voči nemu bola malá, nepohodlná, s mizerným kufrom, slabým motorom, pretáčavým podvozkom a mizernou kvalitou. O dizajne, ktorý vyzeral tak o 20 rokov starší ani nehovoriac. wartburg rokmi doplatil na takmer nulový vývoj. Nie že by u Škody nejak excelovali, však prakticky tá istá technika len v inej kisni vydržala až do príchodu Favorita. Wartburg toľko šťastia nemal, ale na začiatku bol jednoznačne lepší ako Škoda.
Tak zatím se tady posíráš jenom ty. :-) Netušil jsem, že jste tu dederónskou dýmovnici mívali doma. To jediné totiž může vysvětlit tu tvoji komicky podrážděnou reakci. :-)
P.S. Ten "slabý motor" Š 1000 MB měl jako první v Evropě tlakově odlitý hliníkový blok a pokud ti jeho výkon nestačil, mohl jsi zvolit silnější jedenáctistovku. A ta karoserie embéčka (už samonosná!) byla tak šíleně "nekvalitní", že oproti Wartburgu 353 měla u víka kufru a kapoty motoru tak poloviční spáry. :-)
P.S. U žádného jiného auta jsem nikdy neslyšel tak příšerný zvuk při zabouchnutí dveří, jako u Wartburgu 353! :-) Všiml jsem si toho už jako dítě, měl ho náš soused ve vedlejší chatě. Vždycky když od ní odjížděl, zamořil tím odporným smradem spáleného oleje široké okolí...
Jinak že byla 353ka výrazně prostornější a lépe odpérovaná než 1000 MB, to samozřejmě nikdo nemůže popřít. V těchto parametrech auta s motorem vzadu vždy zaostávala. Warťas 353 byl ale taky větší a těžší.
Komicky podráždená reakcia? Ja som dva výkričníky a smajlíky do príspevku nedal...
Nemal som ju, ale bolo ich dosť. Na špáry medzi plechmi ani na zvuk pri zatváraní dverí auto nejazdí. A dvojtakty boli v tej dobe bežné, merať to dnešným pohľadom je blbosť. Wartburg bol jednoducho neporovnateľne praktickejší, mal dobrú spotrebu a v servisoch a dielňach trávil podstatne menej času ako embéčka. Samonosná karoséria? Pre vtedajšieho užívateľa nepodstatný fakt.
P.S. Silnejší motor 1100 si len tak zvoliť nemohol, pretože neboli. Podpultový tovar. ;-)
Suma-sumárum, Š1000MB bola sto rokov za opicami, ešte aj ten mizerný Warťas bol lepší. O licenčných Ladách a Daciách ani nehovoriac. ;-)