Na českých silnicích jsme si konečně vyzkoušeli nový elektrický Fiat 600e. I v reálném provozu slibuje dojezd přes 300 kilometrů, ale není moc pohodlný.
Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Trosku se nam ty pojmy zacinaji prekryvat :( Kde jsou ty doby, kdy "mild hybrid" znamenalo "neumi jezdit ciste na EV" a kategorizovani hybridu bylo jednodussi :/
Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Je to tak. Jako tohle je přesně něco mezi. Na mild pokročilejší, na full nedosahující parametrove, malá baterka, slabý elektro, nízké napětí odpovídající mildu
To je standard poslední dekády snad všude.
Já zažil jednu ženskou v Porsche Brno a pak jednu v Ostravě, který věděli víc jak chlapi a příjemně mě překvapily. Jinak totální katastrofa, arogance, neschopnost, neznalost čehokoli.
Je úplně jedno, jestli jdeš k Fordu, VW/Škodě, Stellantisu, BMW, Toyotě, prostě kamkoli.
A jestli jsi v Praze, nebo Horní Dolní.
Ty lidi jsou úředníci/bankéři/pojišťováci atd... Ale o autech neví vůbec nic. Jen to, že je prodávají.
Jejich zaměstnavatelé ale ani sami nestojí o lidi, co autům rozumí a jejich zákazníci až na výjimky bohužel taky ne. Takhle to bohužel chodí.
První Teslu?
Spad si z višně elektrickej soudruhu?
první Tesla S byla vyrobená v roce 2012 a tyhle zgarby s kvalitou zpracovní na úrovni Chevy Spark co stál 5 bucks, s vadnými piexely na megatabletu, plné nedodělávek maj už z 25-40% vyměnný baterky nebo už dávno nejezdí
To byly první tesly, ne auta z roku 2016 :-):-)
Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Tak koukám, že jsme to prehlidnul. Elektro má 29 koní, což je cca 21kw. Při 48V to je cca 438A.
Umí do 30km/h, presto hybrid to fakt není zatím, I když k němu má nakročeno, to souhlasím. Velikost baterky jsem nenašel zatím nikde, ale předpokládám něco jako 4Ah.
Zatím nejvymakanejsi mildhybrid.
Je to mild hybrid. Má 48V, to bez ohledu na kapacitu baterky fakt moc nepojede. Při těch 48V a řekněme 200A, bude mít výkon necelých 10kW. Ano, beru, že je v převodovce elektro, ale to je tka slabé, že i reverzibilni alternátor je stejné výkonnej
No, kdyby byl hybrid v tom fiatu, tak si taky říkám, že ta cena není špatná. No jenže on tam není, je tam mHEV, a na to je opravdu vyšší cena. Být to plnohodnotný hybrid, tak cena je za mne ok, ve vodách yarisu cross a libivejsi. Ale bohužel je tam jen mHEV, takže za mne je cenově o tech cca 80tis nadhozene a snese srovnani vic s klasickym spalovakem nez s hybridem. Uvidíme, jak se cena bude měnit po pár měsících.
Tak první cena Fabie s 115k motorem a TOP Selection výbavou je 459tis Kč, s DSG je to 499tis Kč ;-) Tj ty jsi v základu pořád o 90/50 tis Kč jinde... Tím neobhajuju cenu Fabie, jen to ukazuje na vysokou cenu Fiatu...
Tak ten hybrid bude také použitelný, ale základ za 549tis je moc. Budou muset tak o 80-100tis dolu, aby to někoho vůbec zajímalo. Přece jen je to Fiat a jeho renomé dost upadlo. Ale chápu, na rozjezd se dává vyšší cena ;-) EV verze nestojí ani za řeč...
Jo? Tak si zkus u Loudy nechat opravit 10 cm karoserie.
2 měsíce domlouváš termín a pak to další 2-3 měsíce jakože opravují.
Zkurví co se dá, poškodí vše v okruhu 2 metrů. Prostě géniové.
Na pojišťovnu si pak naúčtují cenu ojeté Fabie.
Každej vesnickej Pepík by to zvládnul za 3 dny a za cca 10 litrů.
Příště se vyseru na autorizák a pojistku a radši to zaplatím sám.
To samý jakýkoli problém se softwarem. To je stejná písnička.
Chceš přehrát software řídící jednotky infotainmentu kvůli evidentní chybě a ještě jim řekneš co tomu je a která to je jednotka a oni to řeší měsíc se specialistou od importéra a zkouší tvrdit, že tomu nic není, že moje auto třeba nemá štelování basů, středů a výšek u příplatkového audia. Tvl. Takovou bandu kreténů na jedný hromadě nenajdeš.
No, tak jsem si radši našel jinej autorizák. Opět to byla práce na cca půl hodiny.
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Jo. Kdyz si vezmu že 24-50V napájím obyčejné IP kamery a tohle má pohánět auto ( ano vim, jiné proudy). Za mne full hybrid není jen o tom, ze dokáže jet v EV režimu, ale to, ze umí v EV rezimu pri běžné jízdě, má větší kapacitu baterky ( řekněme alespoň 1kwh), vyšší napětí,
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
řekl bych, že se to dá odlišit poměrně snadno:
M-HEV mají většinou slabší elektromotor ( < než 20 kW ) a malou 48V baterku 0,430 kWh, kdy elekromotor slouží jako start/stop, pomáhá vykrývat hluchá místa spalováku, rekuperovat brždení a dočasný boost, ty MHE-V které mají elektromotor v převodovce dokážou auto i částečně pohánět, ale za poměrně omezených podmínek.
HEV (Toyota/Renault) elektromotor je výkonnější, min .40kW a více, a má větší baterku ( > 1,2 kWh), která pracuje s vyšší voltáží (> 200V a více) Motor dokáže pohánět auto zcela samostatně v EV módu, který omezuje pouze kapacita osazené baterie. Ostatní schopnosti jsou shodné s M-HEV. (viz. výše )
Ja naopak ten design Fiatu vidim jako vyhodu proti koncernove konkurenci 2008/Avenger/C4. Auta jsou to vicemene uplne stejna, Fiat se vyrazne odlisuje. Uvidime, rozhodne jako vzdy trh.
V zásade súhlasím, ale na rovinu cieli to najviac na ženské vodičky a tie v drvivej väčšine neriešia pohon a techniku, tie zaujímajú farby, tvary a pod. A vieš ako to je so ženami, keď sa im niečo veľmi páči, tak aj cena ide z časti bokom. U 500 si tiež klepem na čelo ohľadom ceny a hľa koľko ich jazdí. A určite cena časom mierne padne o to by som nemal obavy.
Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
@JirkaVejr: jenže jediný rozdíl tohoto M-HEV řešení je umístnění elektromotoru. Zatímco původní M-HEV řešení měly elektromotor jako startér /generátor na klínovém řemeni místo alternátoru, takže logicky ten motor nemohl sám hýbat celým autem, protože by musel protáčet i spalovací motor ke kterému byl připojený,nověji, když ten elektromotor šoupnuli do převodovky, tak spojka odděli spalovací motor a voila, auto se může pohybovat (byť s nějakými omezeními) čistě na elektřinu. Je to full hybrid jako Toyota ? Není ;-)
Motor je předělaný puretech. Má už řetěz a myslím že někdy psali že má I variabilní geometrie turba. Pracuje v millerove cyklu.Převodovka s ev motorem uvnitř dodala firma punch powertrain která patří stelantisu
zbyli tu Fiatu vubec nejaci dealeri???? je to jednim slovem katastrofa.... i kdyz tuhle unifikovanou vec by asi v poho mohli prodavat a servisovat kdekoliv Peugeotu ne?
Tak 100k není zrovna zázrak a ideální cena by byla někde kolem 470-480tis Kč jako základ a 530-550tis za 130k verzi. Navíc Fiat na Českém trhu zrovna leader není. Je to malé auto a drahé, ale uvidíme jak jim půjdou prodeje ;-)
Na stejné platformě Stellantis s inovovaným elektropohonem i baterií jsou mnohem atraktivnější i prostornější alternativy než Fiat 600, např. Peugeot 2008, Jeep Avenger nebo výrazně pohodlnější a prostornější Citroen e-C4.
Pokud nepřijdou s něčím zásadně novým, co nebude donekonečna kopírovat historický retro design Fiatu 500 a 600 ze 70. let na 100 způsobů, tak to můžou pomalu zabalit.
Hele je mi líto, ale je to přímá konkurence, ať chceš nebo ne. Stejné rozměry i třída. Fiat je na našem trhu v podstatě mrtvý a jeho renomé upadlo, se Stellantisem ještě víc. Je mylné si myslet, že tohle auto udělá díru do světa, ač vypadá opravdu dobře a má slušný mild hybrid. 550tis v základu ho rovnou deklasuje na pozici outsidera na našem trhu ;-) Lidi prostě slyší na “cena již od…”
Tak si do toho sedni.
Vlasne staci to postavit vedle sebe. :-)
Ne, netesi me pezotizace fiatu, ale srovnavat to s fabii je proste mimo.
Ta cena za hybrid je v poradku.
Zajimaji me technicke detaily toho motoru a prevodovky, osobne nejsem nadsenej z te technicke palubky s obrazovkama... ale v cene problem neni.
Ale jo něco zbylo. Ale je to tragédie. Včera jsem byl na servisu v imofě tak jsem se zašel podívat na novou 600. A musím říct že prodejce byl těžce mimo. O autě nic neví. Paní ani pomalu nevěděla že přijde hybrid a pak se se mnou začala hádat že tonale už je taky překopané psa. Říkám ji že tonale vzniklo ještě za vlády fca a je to předělány compass, není tam jediný motor ani tlačítko od psa. Pořád si jela svou tak jsem se radši otočil a šel. . . Jako fakt tragédie
No tak vidíš Fabie stojí půl míče a to tam není hybrid a nemá módní karoserii crossoveru kterou dnes většina lidí chce. Jak říkám cena hybridů je ok. Uvidíme o kolik bude dražší silnější 135k hybrid. Tipuji to na 600.
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
No má to snížit emise/spotřebu. Ale u mhev, aspoň teď yu těch ostatních, je to dosti spekulativní. Kdyz se clovke podíval u VW na 1.5 tsi a jeho mhev varianta, kdy ani papirove to nebylo úspornější.
Tím neříkám, že tento mhev to tak má nebo nemá, ale asi nebude mít čisté spalovací variantu, aby se to mohlo srovnat.
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
A je to vlastne jedno, jak se to jmenuje.
Obecne z mehopohledu jeto lepsi reseni: snizuje cenu, hmotnost a celkovou slozitost systemu, ake zaridi to podstatne: zlepsene chovani auta a snizeni spotreby.
Mam vystudovanu environmentalistiku ... v mojom pripade enviro v automobilovej vyrobe na strojarskej fakulte technickej univerzity v Kosiciach ... ale som za spalovaky a vzdy budem ...kedze viem ze je to "mensie zlo" ako sa hovori ... a tak sa len smejem ako sa tu niekto so mnou este chce o tom hadat ake ciste je elektro.... je to o biznise v prvom rade o nicom inom... technologicky je elektro auto pritom este v plienkach ... ale neberme iluzie ev fanatikom ... je to stejne len a len ich boj... ;-) ... inak ako alternativu k spalovalom ev normalne uznavam ... a su zaujimavym spestrenim automobiloveho trhu... ale odtial potial... :yes:
V Imofě je to setrvalý stav už roky. Byl jsem tam v průběhu 10 let několikrát a pokaždé stejný skanzen se zázemím socialistické mototechny a absolutní neznalostí toho co prodávají. Nechápu jak ta firma stále funguje. A podle mě Alfě hodně škodí, protože kdyby to fungovalo a vypadalo jako prémiový autosalon, věřím že by v Praze měla Alfa úplně jiné prodeje. Na Fiat nebo Jeep za mě v Praze Dojáček, asi jedno která pobočka.
když diskuze zaplavelily neomarxiistcký trollové jejichž jedinou mantrou je, jaká má ta bezpohlavní plečka emise :-):-):-):-)
A světový emise stoupaj, Ukrajina akturálně vypouštrí 20 milionkrát vyšší emise jak v roce 1990 a Rusko asi 700x tolik a čína asi mezi 1500-3400x :-):-):-):-)
Co to má společného s Fiatem?
Mimochodem jedná se o jednu z prvních Tesel z r. 2016.
Nové Tesly vyrobené v Berlíně jsou nebe a dudy, byť nějaké drobné nedostatky se taky najdou.