Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Poprvé za volantem Fiatu 600e: Styl na prvním místě. Ale co pohodlí?

Na českých silnicích jsme si konečně vyzkoušeli nový elektrický Fiat 600e. I v reálném provozu slibuje dojezd přes 300 kilometrů, ale není moc pohodlný.
Zpět na článek
21. 3. 2024 19:04
Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
...spalovací, a tedy podstatně praktičtější a levnější verzi, ať je to maově prodávané a normálně použitelné auto!! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
44
21. 3. 2024 19:37
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Tak ten hybrid bude také použitelný, ale základ za 549tis je moc. Budou muset tak o 80-100tis dolu, aby to někoho vůbec zajímalo. Přece jen je to Fiat a jeho renomé dost upadlo. Ale chápu, na rozjezd se dává vyšší cena ;-) EV verze nestojí ani za řeč...
21. 3. 2024 20:06
Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Tak já bych naopak řekl že 550 tis je velice dobrá cena. Hybrid plus automat. Co by si v dnešní době chtěl
21. 3. 2024 20:24
Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Tak 100k není zrovna zázrak a ideální cena by byla někde kolem 470-480tis Kč jako základ a 530-550tis za 130k verzi. Navíc Fiat na Českém trhu zrovna leader není. Je to malé auto a drahé, ale uvidíme jak jim půjdou prodeje ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
21. 3. 2024 20:53
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Vzdyt je to cena Fabie... takkolik byto melo stat?!
21. 3. 2024 21:22
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Tak první cena Fabie s 115k motorem a TOP Selection výbavou je 459tis Kč, s DSG je to 499tis Kč ;-) Tj ty jsi v základu pořád o 90/50 tis Kč jinde... Tím neobhajuju cenu Fabie, jen to ukazuje na vysokou cenu Fiatu...
Avatar - Ja Prvni 123
21. 3. 2024 21:37
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
To mela byt ironie.
Fabia je fakt o dost niz...
21. 3. 2024 21:49
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
A jako v čem? F600 je hatchback v segmentu B stejně jako Fabia.

F600 Rozměry: 4171 × 1781 × 1523 mm / rozvor 2562 mm / zavazadelník 360l
Fabia Rozměry: 4107 x 1780 x 1460 mm / rozvor 2564 mm / zavazadelník 380l

Mě to přijde teda stejný ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2024 07:03
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Tak si do toho sedni.
Vlasne staci to postavit vedle sebe.
:-)

Ne, netesi me pezotizace fiatu, ale srovnavat to s fabii je proste mimo.

Ta cena za hybrid je v poradku.
Zajimaji me technicke detaily toho motoru a prevodovky, osobne nejsem nadsenej z te technicke palubky s obrazovkama... ale v cene problem neni.
22. 3. 2024 07:30
Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Motor je předělaný puretech. Má už řetěz a myslím že někdy psali že má I variabilní geometrie turba. Pracuje v millerove cyklu.Převodovka s ev motorem uvnitř dodala firma punch powertrain která patří stelantisu
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2024 20:35
Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Pises Ty.
A ja to nezpochybnuji.
Aleproc to himlhergot nenapisou ti, co jsou placeni za praci novinare?!!

A Millerove cyklu - znamena to, ze ma od fiata i to rizene zavirani ventilu, kterym reguluje konstrukcne vysoky kompresni pomer?
23. 3. 2024 21:20
Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Ne multiair tam není. Stejně jako u 1.5 firefly od bývalého FCA.
22. 3. 2024 08:11
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Hele je mi líto, ale je to přímá konkurence, ať chceš nebo ne. Stejné rozměry i třída. Fiat je na našem trhu v podstatě mrtvý a jeho renomé upadlo, se Stellantisem ještě víc. Je mylné si myslet, že tohle auto udělá díru do světa, ač vypadá opravdu dobře a má slušný mild hybrid. 550tis v základu ho rovnou deklasuje na pozici outsidera na našem trhu ;-) Lidi prostě slyší na “cena již od…”
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2024 20:36
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Neni.

Neumim si predstavit cloveka, kterej by se realna rozhodoval mezi Fabii a 600.
Teda az bude ta benzinova.
Ale to snad ma byt brzo.
23. 3. 2024 11:41
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Hele podle rozměrů je, jsou ve stejné třídě - hatch B, co chceš víc? ;-)
22. 3. 2024 04:54
Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
No tak vidíš Fabie stojí půl míče a to tam není hybrid a nemá módní karoserii crossoveru kterou dnes většina lidí chce. Jak říkám cena hybridů je ok. Uvidíme o kolik bude dražší silnější 135k hybrid. Tipuji to na 600.
Avatar - Mikesus
22. 3. 2024 05:40
Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
No, kdyby byl hybrid v tom fiatu, tak si taky říkám, že ta cena není špatná. No jenže on tam není, je tam mHEV, a na to je opravdu vyšší cena. Být to plnohodnotný hybrid, tak cena je za mne ok, ve vodách yarisu cross a libivejsi. Ale bohužel je tam jen mHEV, takže za mne je cenově o tech cca 80tis nadhozene a snese srovnani vic s klasickym spalovakem nez s hybridem. Uvidíme, jak se cena bude měnit po pár měsících.
22. 3. 2024 06:15
Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Ale vždyť to je hybrid. Umí to jezdit na ev. Sice krátký úsek ale Umí. Ev je v převodovce. . .
Avatar - Mikesus
22. 3. 2024 07:00
Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Je to mild hybrid. Má 48V, to bez ohledu na kapacitu baterky fakt moc nepojede. Při těch 48V a řekněme 200A, bude mít výkon necelých 10kW. Ano, beru, že je v převodovce elektro, ale to je tka slabé, že i reverzibilni alternátor je stejné výkonnej
22. 3. 2024 07:05
Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Umí se to hýbat čistě na ev ? Umí. Takže je to hybrid. To že ho někdo Umí udělat lépe( s delším dojezdem a výkonem) nerozporuji
Avatar - Mikesus
22. 3. 2024 07:14
Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Tak koukám, že jsme to prehlidnul. Elektro má 29 koní, což je cca 21kw. Při 48V to je cca 438A.
Umí do 30km/h, presto hybrid to fakt není zatím, I když k němu má nakročeno, to souhlasím. Velikost baterky jsem nenašel zatím nikde, ale předpokládám něco jako 4Ah.
Zatím nejvymakanejsi mildhybrid.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 3. 2024 07:16
Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Trosku se nam ty pojmy zacinaji prekryvat :( Kde jsou ty doby, kdy "mild hybrid" znamenalo "neumi jezdit ciste na EV" a kategorizovani hybridu bylo jednodussi :/
Avatar - Mikesus
22. 3. 2024 07:35
Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Je to tak. Jako tohle je přesně něco mezi. Na mild pokročilejší, na full nedosahující parametrove, malá baterka, slabý elektro, nízké napětí odpovídající mildu
Avatar - del42sa
22. 3. 2024 08:11
Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
@JirkaVejr: jenže jediný rozdíl tohoto M-HEV řešení je umístnění elektromotoru. Zatímco původní M-HEV řešení měly elektromotor jako startér /generátor na klínovém řemeni místo alternátoru, takže logicky ten motor nemohl sám hýbat celým autem, protože by musel protáčet i spalovací motor ke kterému byl připojený,nověji, když ten elektromotor šoupnuli do převodovky, tak spojka odděli spalovací motor a voila, auto se může pohybovat (byť s nějakými omezeními) čistě na elektřinu. Je to full hybrid jako Toyota ? Není ;-)
22. 3. 2024 07:25
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Za mě to hybrid prostě je. Velikost baterie je 0,43kwh
Avatar - Mikesus
22. 3. 2024 07:32
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Dík za info k baterce.
22. 3. 2024 07:50
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit..
Není za co
Avatar - del42sa
22. 3. 2024 08:16
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
ne , pořád je M-HEV ;-)

původní smlouva mezi Punchpowertrain a PSA

https://www.media.stellantis.com/…smission-systems

"This electrified Dual Clutch Transmission – hybrid DT2 – with a 48V motor will equip Mild Hybrid Electric Vehicles."
Avatar - JirkaVejrazka
22. 3. 2024 10:23
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Hybrid je to urcite, to nikdo nezpochybnuje. Otazkou je, kde je dnes hranice mezi mild hybridem a full hybridem, pokud se to da jeste odlisit.
Avatar - del42sa
22. 3. 2024 13:33
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
řekl bych, že se to dá odlišit poměrně snadno:

M-HEV mají většinou slabší elektromotor ( < než 20 kW ) a malou 48V baterku 0,430 kWh, kdy elekromotor slouží jako start/stop, pomáhá vykrývat hluchá místa spalováku, rekuperovat brždení a dočasný boost, ty MHE-V které mají elektromotor v převodovce dokážou auto i částečně pohánět, ale za poměrně omezených podmínek.

HEV (Toyota/Renault) elektromotor je výkonnější, min .40kW a více, a má větší baterku ( > 1,2 kWh), která pracuje s vyšší voltáží (> 200V a více) Motor dokáže pohánět auto zcela samostatně v EV módu, který omezuje pouze kapacita osazené baterie. Ostatní schopnosti jsou shodné s M-HEV. (viz. výše )

není zač ;-)
22. 3. 2024 15:46
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Jak pise del42sa vys. :yes:

Pro me jsou M-HEV 50i voltove.

A full s vyssim napetim.

Tomuto by se vymykali jen puvodni M-HEVy Hondy, ktere byly vysokonapetove.
Avatar - Mikesus
22. 3. 2024 16:30
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Jo. Kdyz si vezmu že 24-50V napájím obyčejné IP kamery a tohle má pohánět auto ( ano vim, jiné proudy). Za mne full hybrid není jen o tom, ze dokáže jet v EV režimu, ale to, ze umí v EV rezimu pri běžné jízdě, má větší kapacitu baterky ( řekněme alespoň 1kwh), vyšší napětí,
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2024 20:39
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
A je to vlastne jedno, jak se to jmenuje.

Obecne z mehopohledu jeto lepsi reseni: snizuje cenu, hmotnost a celkovou slozitost systemu, ake zaridi to podstatne: zlepsene chovani auta a snizeni spotreby.

A to je cele.
Avatar - Mikesus
22. 3. 2024 21:07
Re: Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
No má to snížit emise/spotřebu. Ale u mhev, aspoň teď yu těch ostatních, je to dosti spekulativní. Kdyz se clovke podíval u VW na 1.5 tsi a jeho mhev varianta, kdy ani papirove to nebylo úspornější.
Tím neříkám, že tento mhev to tak má nebo nemá, ale asi nebude mít čisté spalovací variantu, aby se to mohlo srovnat.
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2024 20:41
Re: Re: Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Nekdo jinej to dela jinak.

Jestli lepe, to bych si netroufnul prohlasit.
Avatar - wakantanka
22. 3. 2024 08:25
Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
V zásade súhlasím, ale na rovinu cieli to najviac na ženské vodičky a tie v drvivej väčšine neriešia pohon a techniku, tie zaujímajú farby, tvary a pod. A vieš ako to je so ženami, keď sa im niečo veľmi páči, tak aj cena ide z časti bokom. U 500 si tiež klepem na čelo ohľadom ceny a hľa koľko ich jazdí. A určite cena časom mierne padne o to by som nemal obavy.
22. 3. 2024 14:29
Re: Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Souhlas :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
21. 3. 2024 20:55
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Doba je padla na hlavu, bez hybridu to asi nepujde.

Skoda ze si orecteme o barvach a vlastnostech kuze... ale ani slovo ani o motoru, anio převodovce.

Ne, to uz neni auto.cz, to je Chvilka pro tebe.
Krizena s Vlastou.
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2024 09:34
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Uz to tu zacina miestami pripominat casopis burda tiez ma to uz napadlo :D
Avatar - Barrichello
22. 3. 2024 10:14
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
když diskuze zaplavelily neomarxiistcký trollové jejichž jedinou mantrou je, jaká má ta bezpohlavní plečka emise :-) :-) :-) :-)

A světový emise stoupaj, Ukrajina akturálně vypouštrí 20 milionkrát vyšší emise jak v roce 1990 a Rusko asi 700x tolik a čína asi mezi 1500-3400x :-) :-) :-) :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2024 18:50
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Mam vystudovanu environmentalistiku ... v mojom pripade enviro v automobilovej vyrobe na strojarskej fakulte technickej univerzity v Kosiciach ... ale som za spalovaky a vzdy budem ...kedze viem ze je to "mensie zlo" ako sa hovori ... a tak sa len smejem ako sa tu niekto so mnou este chce o tom hadat ake ciste je elektro.... je to o biznise v prvom rade o nicom inom... technologicky je elektro auto pritom este v plienkach ... ale neberme iluzie ev fanatikom ... je to stejne len a len ich boj... ;-) ... inak ako alternativu k spalovalom ev normalne uznavam ... a su zaujimavym spestrenim automobiloveho trhu... ale odtial potial... :yes:
Avatar - Jamme
21. 3. 2024 22:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 3. 2024 22:31
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
...pronesl multiblb Jammík. :-) :no:
Avatar - Jamme
21. 3. 2024 22:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
22. 3. 2024 10:16
Re: Tak šup šup co nejrychleji doplnit...
Hammuno, vem si novej prášek a neopruzuj, nás malej STALINISTO :se schízou-) :-) :-) :-) :-)
21. 3. 2024 23:01
A kde to budou prodavat?
zbyli tu Fiatu vubec nejaci dealeri???? je to jednim slovem katastrofa.... i kdyz tuhle unifikovanou vec by asi v poho mohli prodavat a servisovat kdekoliv Peugeotu ne?
Rozbalit vlákno
11
22. 3. 2024 05:00
Re: A kde to budou prodavat?
Ale jo něco zbylo. Ale je to tragédie. Včera jsem byl na servisu v imofě tak jsem se zašel podívat na novou 600. A musím říct že prodejce byl těžce mimo. O autě nic neví. Paní ani pomalu nevěděla že přijde hybrid a pak se se mnou začala hádat že tonale už je taky překopané psa. Říkám ji že tonale vzniklo ještě za vlády fca a je to předělány compass, není tam jediný motor ani tlačítko od psa. Pořád si jela svou tak jsem se radši otočil a šel. . . Jako fakt tragédie
Avatar - Mikesus
22. 3. 2024 05:42
Re: A kde to budou prodavat?
A kdy přijde hybrid? Všude vidím zmínky jen o mHEV.
O HEV nebo PHEV jsem zatím nikde nenašel.
22. 3. 2024 06:15
Re: Re: A kde to budou prodavat?
Hybrid přijde v létě. Mildhybrid to není
Avatar - Mikesus
22. 3. 2024 07:03
Re: Re: A kde to budou prodavat?
V článku se píše o mildu
22. 3. 2024 06:10
Re: A kde to budou prodavat?
ti prodejci byli zoufali vzdycky a ted kdyz jsou prodeje na 0 to musi byt jeste mnohem horsi....
22. 3. 2024 06:20
Re: Re: A kde to budou prodavat?
Nechápu jak tam může být ta paní zaměstnaná. . . Byla Úplně mimo mísu
22. 3. 2024 14:12
Re: Re: A kde to budou prodavat?
V Imofě je to setrvalý stav už roky. Byl jsem tam v průběhu 10 let několikrát a pokaždé stejný skanzen se zázemím socialistické mototechny a absolutní neznalostí toho co prodávají. Nechápu jak ta firma stále funguje. A podle mě Alfě hodně škodí, protože kdyby to fungovalo a vypadalo jako prémiový autosalon, věřím že by v Praze měla Alfa úplně jiné prodeje. Na Fiat nebo Jeep za mě v Praze Dojáček, asi jedno která pobočka.
22. 3. 2024 16:49
Re: Re: Re: A kde to budou prodavat?
Je to ostuda
Avatar - Mokrous
22. 3. 2024 11:05
Re: A kde to budou prodavat?
To je standard poslední dekády snad všude.
Já zažil jednu ženskou v Porsche Brno a pak jednu v Ostravě, který věděli víc jak chlapi a příjemně mě překvapily. Jinak totální katastrofa, arogance, neschopnost, neznalost čehokoli.
Je úplně jedno, jestli jdeš k Fordu, VW/Škodě, Stellantisu, BMW, Toyotě, prostě kamkoli.
A jestli jsi v Praze, nebo Horní Dolní.
Ty lidi jsou úředníci/bankéři/pojišťováci atd... Ale o autech neví vůbec nic. Jen to, že je prodávají.
Jejich zaměstnavatelé ale ani sami nestojí o lidi, co autům rozumí a jejich zákazníci až na výjimky bohužel taky ne. Takhle to bohužel chodí.
Avatar - Barrichello
22. 3. 2024 23:56
Re: A kde to budou prodavat?
V Imofě neumí bohužel ani na servisu a hlavně na diagnostice. Tvrdí že nic nejde :-) Ačkoliv jde
Avatar - Mokrous
23. 3. 2024 09:44
Re: A kde to budou prodavat?
Jo? Tak si zkus u Loudy nechat opravit 10 cm karoserie.
2 měsíce domlouváš termín a pak to další 2-3 měsíce jakože opravují.
Zkurví co se dá, poškodí vše v okruhu 2 metrů. Prostě géniové.
Na pojišťovnu si pak naúčtují cenu ojeté Fabie.

Každej vesnickej Pepík by to zvládnul za 3 dny a za cca 10 litrů.

Příště se vyseru na autorizák a pojistku a radši to zaplatím sám.

To samý jakýkoli problém se softwarem. To je stejná písnička.
Chceš přehrát software řídící jednotky infotainmentu kvůli evidentní chybě a ještě jim řekneš co tomu je a která to je jednotka a oni to řeší měsíc se specialistou od importéra a zkouší tvrdit, že tomu nic není, že moje auto třeba nemá štelování basů, středů a výšek u příplatkového audia. Tvl. Takovou bandu kreténů na jedný hromadě nenajdeš.

No, tak jsem si radši našel jinej autorizák. Opět to byla práce na cca půl hodiny.
Avatar - apoho
22. 3. 2024 07:43
Kupte si raději Teslu
Stojí za přečtení a obrázek si udělá každý sám


https://www.autojournal.cz/…u-teslu-model-x/?…
Rozbalit vlákno
2
22. 3. 2024 09:37
Re: Kupte si raději Teslu
Co to má společného s Fiatem?
Mimochodem jedná se o jednu z prvních Tesel z r. 2016.
Nové Tesly vyrobené v Berlíně jsou nebe a dudy, byť nějaké drobné nedostatky se taky najdou.
Avatar - Barrichello
22. 3. 2024 10:18
Re: Kupte si raději Teslu
První Teslu?
Spad si z višně elektrickej soudruhu?

první Tesla S byla vyrobená v roce 2012 a tyhle zgarby s kvalitou zpracovní na úrovni Chevy Spark co stál 5 bucks, s vadnými piexely na megatabletu, plné nedodělávek maj už z 25-40% vyměnný baterky nebo už dávno nejezdí
To byly první tesly, ne auta z roku 2016 :-) :-)
22. 3. 2024 09:33
Fiat to bude mít těžké
Na stejné platformě Stellantis s inovovaným elektropohonem i baterií jsou mnohem atraktivnější i prostornější alternativy než Fiat 600, např. Peugeot 2008, Jeep Avenger nebo výrazně pohodlnější a prostornější Citroen e-C4.
Pokud nepřijdou s něčím zásadně novým, co nebude donekonečna kopírovat historický retro design Fiatu 500 a 600 ze 70. let na 100 způsobů, tak to můžou pomalu zabalit.
Rozbalit vlákno
2
22. 3. 2024 10:13
Re: Fiat to bude mít těžké
Můžeš mi říct co je prostornejsiho a atraktivnejsiho na avengeru nebo 2008?? Vždyť je to stejné
22. 3. 2024 12:47
Re: Fiat to bude mít těžké
Ja naopak ten design Fiatu vidim jako vyhodu proti koncernove konkurenci 2008/Avenger/C4. Auta jsou to vicemene uplne stejna, Fiat se vyrazne odlisuje. Uvidime, rozhodne jako vzdy trh.