Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Registrace nových aut v Evropě za únor: Benzin s naftou stále kralují

122 komentářů

Avatar - apoho
apoho
zdejší teplý multitroll má asi z těch čísel mrtvičku.
Jinak už tady stepuje 3 minuty po zveřejnění článku o EV :-!
DonVito
Myslim, ze cisla i vkanek hovori jasne.
12% EV.

U tebe by bylo fajn, abys sis zjistil ceny nabijeni a nesiril zde bludy. Ceny verejneho nabijeni skutecne zacinaji na 5.90Kc za kWh. A muzes tu lhat do aleluja...
Provoz EV je vyrazne levnejsi.
Kdo chce jezdit draho, at si koupi diesel.
Avatar - Emel
Emel
Článek hovoří jasně - růst EV je menší než růst celého trhu, takže EV ztrácejí tržní podíl.
Ale je to jen jeden měsíc a jednotky procent, takže...
DonVito
Presne tak.
Na to, ze skoncily dotace Nemecku, tak dobry.

To jak jakakoli negativni zprava o EV ma vliv na dedukci odpurcu je neuveritelne.
ptr078
Tak skor je neuveritelne, ako tu kluckujes a placas co sa ti prave hodi do kramu, uz sa nedas citat. Obvinujes vsetkych z hejterstva, ale si tu vzdy prvy pred nimi 🤣
DonVito
Ne, byl jsem druhy. 😉
Za trollem, co siri lzi o cenach nabijeni.

Jak klickuju? Ze respektuju cisla, ktera aktualne uplne neodpovidaji dlouhodobemu trendu?
Tomu se rika klickovani? 😁
WTF

Co kdybys napsal neco k veci misto toho okopavani kotniku?
ptr078
Kotniky tu okopavas v kuse ty a teraz ti to zrazu vadi. Nezaskodi trochu sebareflexie. A k veci - tazko sa vyjadruje k dlhodobo pokrivenemu trhu, vzdy je tu nejake ale. Je fajn, ze niektori sa prebudia zo sna a zistia, ze mokre sny a realita su rozdielne veci
Avatar - apoho
apoho
:yes:
Multitrollovi ovšem nic nevysvětlíš, to je jak by jsi chtěl muslimovi vysvětlit, že Alláh neexistuje 😄
Arese
😒] 😒] 😒] :yes:
Renoo
EV nehraje do karet abnormální pokles ceny ojetiny. Pro fleet je to nesmysl. Firmy kupují EV spíše jako PR, protože pak se tváří "zeleně". To si ekonom lehce spočítá. Takže co snad ušetří na provozu, to se mu stejně vymstí na následném prodeji.
Dalším problémem je cena. Oblíbené SUV jsou v elektrice drahé a jediná levná je TMY. Jenže hlučné auto s nepohodlným podvozkem není právě terno a svérázný interiér stejně tak. Aktuální verze Enyaqu je sice skvělá, ale taky je dost drahá.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Firmy - fleet, to kupuji, že musí. Jinak mají potíže u bank a td.
DonVito
Co Volvo EX30, Hyundai Kona?

Oblibene SUV...
Renoo
EX30 je malé a rozhodně není levné, když se trochu vybaví. To už bych raději koupil dobytčák TMY. Navíc je to Číňan. Kona s nabíjením 100 kW může jít leda do háje. To je výsměch zákazníkovi za ty prachy.
Avatar - Emel
Emel
Začíná na 869t. To je na auto s 200kW super cena... někteří se za podobné peníze nezdráhají prodávat Zoe (zdravíme Renault). A v tom základu je třeba tepelné čerpadlo... asi jediná trošku odrbávka je jednozónová klima, ale jinak je to vybavené dobře. +8600 za vyhřívané sedačky + volant a za mě dobrý.
Jen ti nesmí vadit, že to je čína...
ptr078
Ex30 oblubene? Nepreskakujes nieco? Este sa ani nezacalo poriadne vyrabat, uz koli softverovym chybam bola pozastavena vyroba. Takze zase predbiehas a placas hluposti
DonVito
https😐/www.autorevue.cz/…i-zavod-v-belgii
Volvo nestíhá vyřizovat objednávky na elektrické EX30. Výrobu posílí závod v Belgii
:-!
ptr078
To je pekne, ze nestihaju ked sa predalo nieco cez 5000ks za prve dva mesiace 😂
Avatar - kruskar
kruskar
Ale ty ceny jsou také výrazně přes dvacku a vždycky nejsi v situaci, že by jsi si mohl vybírat. To, jestli je BEV výrazně levnější nebo dražší se ukáže ve chvíli výměny akumulátoru. Pokud vydrží výrazně déle než oněch záručních 8 let, pak by to mohlo vyjít, ale pro delší život BEV musí akumulátory ještě dramaticky zlevnit, aby stálo za to je měnit.
Renoo
Ceny už jsou lepší. Sice je to dočasný jev, protože Ev jezdí málo, ale až jich bude jezdit hodně, tak to i tomu Lidu poleze do peněz.
Časté oblíbené argumenty některých zdejších "odborníků" jsou víceméně slova podobných odborníků na YT. Že se Ev nekazí apod. Jenže kazí. Mají taky podvozek a mají dost sofistikovaný a masivní podvozek, takže opravy po letech jsou nákladné.
Avatar - apoho
apoho
ty, který jsi tady prohlásil o sobě, že jseš movitý a chodíš nabíjet do Lidlu? :no:

A když jsem si přečetl článek o nabíjení u Lidlu a Kauflandu, tak mne přešla chuť cokoliv řešit a blbec jako ty zůstane blbcem. Martýriem si procházet můžeš sám ale nedělej tomu propagaci
https😐/zpravy.aktualne.cz/…980ac1f6b220ee8/
DonVito
Bylo by fajn, tu nepostovat dva roky stary clanky.

Realita je dnes uplne jinde!
U Lidlu se dnes nabiji pres aplikaci Lidl.
Nebo klidne cipem PRE, pokud vim. 😲
Mozna by dokonce fungovala i tva pitoma karticka. 😁

Trolle. Vyjadruj se k necemu, cemu rozumis. 😉
Avatar - apoho
apoho
jseš ubožák, který nemá argumenty pro své trolení a omíláš své hlouposti.
DonVito
Dnesni realita je nasledujici😒br />https😐/www.socr.cz/…u-jak-to-funguje

"Nabíjení elektromobilu nově s aplikací Lidl Plus
Do svého chytrého telefonu s Androidem nebo iOS si nově můžete stáhnout nejnovější verzi aplikace Lidl Plus, ve které najdete záložku eMobilita. V té se skrývá vše, co potřebuje elektromobilista k tomu, aby vyhledal dostupné nabíjecí stanice od této společnosti, zapnul/vypnul nabíjení přes libovolný konektor a samozřejmě také za nabíjení zaplatil."
:-! :yes:
Lidl cena je 5.90Kc za AC kWh.

A ano, mel jsem pravdu. U Lidlu muzes nabijet i se svoji (evidentne nejspis smyslenou...) BMW kartickou. Jen jsi o tom nemel doposud nejmensi tuseni, jinak bys tu nepostnul dva roky stary clanek... 😁 😁
https😐/bmw-public-charging.com/…eb/cs/bmw-cz/map
Staci zadat Lidl Lodzska Praha.
Napriklad. Mas to tam za 7,50Kc AC.
:-! :-! :-!

Nemas zac tro(t)lle.

PS Nekdo jezdi na benzin a trolli o nabijeni. Ja jezdim na elektrinu a vysvetluji resp. v tomto pripade opravuji chybna tvrzeni.
Avatar - apoho
apoho
Tak za
1. U žádné veřejné nabíjecí stanice nenabijim, mám PHEV a nejsem závislý na elektřině
2. Nabijim jenom a pouze doma na vlastním wallboxu, nejsem padly platit za něco co mám doma zadarmo, když mi platíš OZE a prodávám dráze do sítě 😒] 😒] :no:

3.
DonVito
Kdyz neco neznas a nepouzivas, tak o tom nepis pitomosti. 😉
Ju?

Slusny clovek by se omluvil....

Troll ne.
Troll ma vzdycky pravdu.
I kdyz mu uvedes odkaz na cenu 5,90Kc, tak napise, ze lzes.

Doba postfakticka.
:no: :no: :no:
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
DonVito
apoho - ostuda zdejsi diskuze.
Avatar - apoho
apoho
jasné, na tebe se musí stejnou medicínou jakou ty jsi tady zavedl 😒] 😒] 😒]

Najednou je to ostuda, co?
DonVito
Uz vis kolik stoji kWh u Lidlu???
Trolle!

Bav se vecne a nepostuj dva roky stare clanky! To je VELKA ostuda. Kdyz informace z nich davno neplati.

Proc pises o verejnem nabijeni, kdyz s nim mas dle vlastnich slov nulove zkusenosti???
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Wolle !!!
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Když scházejí argumenty chlapcům bez kouIí, přichází na řadu zesměšňování, nálepkování a nadávaní :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Čísla EV jsou jasná, narozdíl od spalovacích aut, kde z těch dat dělají guláš falešné hybridy (mild-hybridy).
Ale lišit se může interpretace, jestli je těch 12 % úspěch, či nikoliv. A je mi jasné, že na tom bychom se neshodli.
šofér
5,90 Kč/ kWh je cena včetně distribuce? A s DPH nebo bez?
DonVito
U Lidlu 5,90Kc za AC kWh je vcetne vseho.
Proste tolik, kolik zaplatis jako soukromnik.
Avatar - Anonym
Anonym
Na jakých nabíječkách, s jakým výkonema kde. Někde nic jiného než PRE není a to opravdu nemá na rychlonabíječkách 5,90 😄
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
mam voči hammuno, stačí koukat 😄
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
https😐/zpravy.aktualne.cz/…af20cc47ab5f122/


Logicky to táhne Norsko. Kde spalovák stojí 1.5 násobku BEV.

Daně a dotace.
Tomas Hruska
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - kruskar
kruskar
malovali jakkoliv, podíl BEV do jedné desetiny trhu je asi dlouhodobě normální. Koupí si ho ti, kdo na něj mají, kdo mají vlastní bydlení v rodinném domě, ideálně s fotovoltaikou. Ti ostatní si to nekoupí, protože na to nemají, nemají vhodné podmínky pro nabíjení a BEV jim nevyhovuje z užitných důvodů.
Silně pochybuji, že by se na prodeje BEV dál tlačilo zvýšením podpory prodejů, na to už je Evropa vyžraná a zadlužená až do dna.
Avatar - Emel
Emel
Cukr a bič - EV musí a budou zlevňovat, spalováky pod tlakem přísnějších norem budou zdražovat. Jako dneska už je problém najít auto s odpovídající užitnou hodnotou za cenu Tesly 3 a Y v D segmentu, čeká to nejspíš i nejpopulárnější segmenty B a C.
Avatar - speedfred
speedfred
TM3 sa mi celkom páči, technicky je asi top v elekromobilite , cena vďaka dotácii viac než zaujímavá. Cez čo sa ale neprenesiem tak je ovládanie auta, to fakt nedam.
ptr078
Tak po fl je to este horsie, inac najlepsie ev co som mal pozicane, skoda, ze nerobia kombi. A nech donvito nepise, ze je tu y, lebo to je kopa srotu
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale oceňuji to odhodlání Tesly už tak hroznou ergonomii s každou modernizací ještě zhoršit. 😁 Jen s tím divnovolantem tuším museli částečně zařadit zpátečku.
Avatar - Emel
Emel
Jo, interiér je velká slabina. Zase ale i bez dotace jsi na ceně Passatu s 1.5TSI... a Y má tu value/money ještě lepší, jen holt vypadá jako brambora.
ptr078
Tak y horsie jazdi a hlavne je to lowcost so vsim vsudy, spracovanie kvalita ovela horsia ako tm3, to vsetko praska, puka, drci aj na rovnej dialnici, tam by sa hodil 2.0tdi na zamaskovanie nedokonalosti 😂
Avatar - speedfred
speedfred
Áno, základná cena už není zlá ale keď je možnosť….🥳
Y tak ten je fakt hnusný, až obcas premýšľam ako to môže byť najpredávanejšie auto.
DonVito
V podstate souhlas, krome toho, co je normalni.
BEV budou s klesajici cenou samozrejme pribyvat.

Jen bych te rad informoval, ze zivotnost me baterie je papirove pres 400.000km.
S vymenou nepocitam.
Ale mozna se pletu.
Lide casto chybne zamenuji pojmy zaruka a zivotnost...

K vlastnictvi BEV nepotrebujes dum.
Ale garazove stani s nabijeckou nebo moznost nabijeni v praci je velka vyhoda.
Avatar - kruskar
kruskar
Jak píšu, to ukáže čas. Té životnosti akumulátoru bych rád věřil, ale celý život pracuji v oboru elektro, a se vším, co kdy mělo v sobě baterku nebo akumulátor, byla časem provozní pakárna.
Garážové stání s wallboxem samozřejmě stačí, ale na sídlišti toho docílíš jenom těžko.
DonVito
Tak ne vsichni bydli na sidlisti.

A spousta na sidlisti bydlicich pracuje ve fabrice s firemnim parkovistem...
Avatar - Anonym
Anonym
kde žadné nabíječky nejsou 😄
DonVito
Prekvapive.
Kdyz zadny zamestnanec nema EV. 😁

Co by tam ty nabijecky asi tak dnes delaly?
Avatar - Emel
Emel
Což je trošku začarovaný kruh...
DonVito
Je to tak.
Proto jsou vhodne dotace.
Bez nich se z toho tezko dostanes.
Bohuzel.

Rozumna podpora infrastruktury mi prijde v poradku.
Avatar - Anonym
Anonym
čekaly až si někdo Ev koupí jako čekaj u zapadlé trafačky PRE na konci sídlišti, jestli se tam denně nabije 1 auto nebo 3 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tam kde pracuji já, jsou 4 řady obrovských skladových hal a nabíječka žádná.
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
možnost anbíjet v práci nemá drtivá většina lidí, protože by leda museli vytáhnout produlužku z kanceláře a načerno krást zaměstnavateli proud 😄
Takže kdo nemá barák musí dobíjet někde u nákupáku na komernčních nabíječkách nebo někde u trafačky PRE, pokud je tam náhodou volno 😄
Avatar - Ham.
Ham.
K tvé definici kdo kupuje BEV bych ještě dodal ...většinou jako druhé nebo třetí auto do rodiny... Znám velmi málo majitelů nových BEV, kteří by jej měli jako jediné nebo hlavní auto, prakticky vždy je to příměstské přibližovadlo bez ohledu jestli je to Taycan nebo 500e.
DonVito
No to nebudu rozporovat.

Spis proc tomu tak je?
Kvuli mytum a predsudkum o elektromobilte?

https😐/www.skoda-auto.cz/…baterie-nabijeni
Předsudky a fakta – Baterie a nabíjení

Realita pouzivani EV se diametralne odlisuje od predstav vetsiny zdejsich diskuteru.
A sice od ceny a doby nabijeni po zivotnost baterky.

Proto sem chodim a delam osvetu.
Avatar - apoho
apoho
pokusím se rozumně a bez emocí ti vysvětlit to, co ti už tady 1000 x napsali i jiní.
Kdyby nebyl ten nepřirozený tlak od politiků, tak všichni budou happy.
Zničili dobře fungující autoprůmysl v Evropě ve jménu elektrizace a teď už se šíří požár až ke střeše, tak se začíná přehodnocovat.

Stačí, když přiznaš, že jsi naskočil na vlnu elektrifikace ale nemá to hlavu ani patu
Avatar - Ham.
Ham.
Prdlajs předsudky, je to kvůli praktičnosti. Když každý týden ve čtvrtek brzy ráno vyrážím z Prahy do Mnichova a pozdě večer se vracím, tak opravdu nejsem zvědavý na opruz s nabíjením a ano nejsem nadšenec, který si rád dává "pauzičky" na kávu ať už u českých nebo německých nabíječek a ráno kvůli tomu vstával o hodinu dříve a večer se vracel místo před půlnocí hluboko po půlnoci, takže jako svoje hlavní auto si EV ještě dlouho nekoupím. Naopak na cukačky kolem pražského komína je EV pro mou rodinu značka ideál, v noci se nabije a přes den slouží, takže v budoucnu tuto roli bude určitě v naší rodině stále hrát i za 2-3 roky po výměně současné TM3 za něco kvalitnějšího.
DonVito
Nikdo ti EV nenuti.

Na tvem miste bych jel tak fosilem.
V cem je problem?

Za deset let bude vsechno jinak.
Avatar - Ham.
Ham.
Nikde netvrdím, že mi někdo EV nutí, nevím na co reaguješ.
DonVito
Tak nevim, proc by sis mel delat pauzicky, kdyz nechces.

Nikdo nerozporuje, ze dnes dojedes z Prahy do Mnichova a zpet fosilne rychleji.
😉
Avatar - Anonym
Anonym
Je krásné dělat osvětu na živnostnost baterky, když nejsou žádné reálně zkušenosti z provozu, nejstarší Ev je Tesla S z roku 2012, kde cca 25% těch aut z roku 2012 má již vyměnné baterky a dalších cca 17% dojezdilo (nehody, krádeže, požáry, nevyplatila se již oprava) 😄 😄 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ty jsi mýt a předsudek. To si fakt myslíš, že lidi jsou úplně blbí?
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hendly
Ty procenta v clanku jsou ale za celou evropu kde jsou staty jako ČR kde jsou EV nekde kolem 3%.
To znamena, ze nektere trhy musi byt nad tebou udavanou desetinnou.
Avatar - apoho
apoho
https😐/www.autorevue.cz/…e-ceske-aktivity


ale komu se to líbí, tak to bude obhajovat i když to žádný racionální smysl nedává
DonVito
https😐/www.auto.cz/…obil-e-c3-150338

nová generace Citroënu C3, kterou automobilka čerstvě odhalila. Elektromobil dojede až 320 km na jedno nabití 44kWh baterie a cena ve Francii začne v přepočtu na 574 tisících korun
:yes:
Avatar - kruskar
kruskar
Když ti do toho přidají trojúhelník, tak je to za šest kil. Myslíš, že to je cena, která strhne davy? Já myslím, že ne.
DonVito
Je to cena novinky. 😉

Kolik to strhne lidi uvidime.
Kazdopadne lepsi nez Zoe za 900k...
Arese
A co na tomto předraženém elektrokrumplu tak úžasného? 😒] Když si třeba můžu jít a koupit si velmi dobrý, vcelku pohledný a hlavně neomezeně a univerzálně použitelný Hyundai i10 1.2 za cca 300 000 Kč? 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já tě vážně obdivuji. Jak moc a jak dlouho každý den tady ty svoje lži a polopravdy obhajuješ. To bych zadarmo nedělal a nedivil bych se, kdybys to dělal za prachy. A pokud to děláš zadarmo, jsi korunovanej vůl.
Freddka
slwdo at dlouhodoby trend po kesicich a delat z toho kazdy mesic nejake zavery je k nicemu.

Dulezity je dlouhodoby trend. EV rostou a 2024 se jejich podil zase zvysi oproti 2023. A nektere roky to poroste vic, nektere mene, natoz pak sledovat mesice… pas nekde prijedou 3 lode z ciny najednou a mesicni cisla jsou uplne jinak.
Avatar - Anonym
Anonym
lodě z číny vozí především spalůváky MG a DongFeng😄 😄 😄 😄
Smůla co
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Nemecky trh februar 2024

Colt 666ks
Clio 625ks

Ved kto by nechcel krajsie clio... mitsu :yes:

Diabolsky coltik uz vytasil rukavy :yes:

MG, Mitsu ... bude to dobry rok :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zklidni hormon dude 😄
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Hendly si včera napsal toto:

Otázka je proč tomu tak je a co z toho má redakce auto.cz

- počet lidí (jmen) co píšou pod články se dramaticky zmenšuje a to na úkor kvality.
- pod každým člákem o EV nastoupí skupina nicků které rozjedou vždy stejné tvrzení bez snahy diskuse a argumentace a zahltí vlákna výkřiky a agresivitou.
- jakýkoli jiný názor je překryt hromadou příspěvků bez snahy diskuse - viz například zabijám jakýkoliv diskuse Barrichello.

Proč tomu tak je a proč se údajní milovníci aut baví v naprosté většině pod články o EV kde nediskutují o technice, ale o tom kdo je větší si každý musí zodpovědět sám. Můj názor: Trollové na internetu je celkem levná zbraň...

Sdílím přesně ten názor :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Napsal největší troll který kdy byl na auto cz - hammuna pod svými 45 321 fake nicky 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Freddka
Nemuzem hamunu odblokovat aby jel pod svym nickem? By asi ve finale bylo lepsi nez tohle :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
My nemůžeme redakce by to nějak vymyslet mohla. Třeba filtraci nicků podle klíčových slov a frází (které multitrolové jako Hamuna alias Čížek zakladatel používá.) 😄 😒] 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Nejpřekvapivější číslo je na konci tabulky. 3,4 % pro skupinu Ostatní (LPG, CNG, vodík, ethanol). Skupina, kterou skoro všichni výrobci ignorují. Politická podpora skoro nulová. Dokonce i Fiat v tichosti ukončil výrobu svých LPG a CNG aut. Pokud zanedbáme vodíkovou Toyotu Mirai, zbyde jen Dacia a některé malé Renaulty s LPG, nic jiného neznám. Přesto se za posledních 5 let podíl těchto alternativ skoro zdvojnásobil z 1,9 na 3,4 %.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Politická podpora LPG a CNG je imho obrovská - viz. nastavení zdanění: https😐/www.cappo.cz/…alsich-zemich-eu
Avatar - Anonym
Anonym
OK, nulová není, nižší daně podporou bezesporu jsou.
Viděl jsem před mnoha lety návrh Evropské komise na nové zdanění paliv a LPG a CNG měly být zdaněny skoro stejně jako benzín a nafta. Národní státy prosadily, že se to zatím nebude aplikovat.
Avatar - Anonym
Anonym
Protože to lidem dává pořád smysl a ze všech pohonů neomezujících člověka na mobilitě ne to nejdostupnější a nejvíc ekologická doprava.
LPG je navíc odpadní produkt vznikající při zpracování ropy, nevyužívat ho, tak se to bez užitku vyhodí....
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Běž do zadku s tou politickou podporou.
topten
chrocht je mrtvej, ne ze kraluje
smesnejch 13%
kraloval podvodem pred 10-20 lety
ted kraluje benzin
a za par roku EV
Audi
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
topten
ctyri krouzky pro teplousky
Avatar - speedfred
speedfred
Tých dízlov bude reálne viacej, pretože tabuľka je kapánek pokrivená. Sám by som rád vedel koľko d-éčiek je medzi hybridami.
topten
to je okrajova zalezitost
Avatar - speedfred
speedfred
Benzín/hybrid je fajn ale dizel/hybrid tak tomu moc nerozumiem.
adamzprahy
No např. Mercedesí MHEV na nových modelech už efektivitou a el. výpomocí hraničí s nedávnými full hybridy. Otázkou kam se počítá takové 220d apod co má +17 kw elektricky?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak PHEV diesel bych neviděl jako nějaký dramatický zlo...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To bych do tebe neřekl, mi se líbí benzín HEV, ale diesel PHEV.
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak pokud to má jako EV dojezd 100 km, takže jezdí na naftu primárně jen po dálnicích... tak je to určitě to lepší ze současných možností... 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Za pár roků bude na hodně dlouho kralovat hybrid.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Blbečku, každý 2,0 TDI je MHEV, takže zapláčeš ale budeš si muset přidat v dieselu 10% 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
a upravovat tyto daně každoročně o inflaci za předminulý rok.

Naopak emisní povolenky, které se dnes chovají spíše jako kryptoměny (tedy jsou skupovány kdekým za účelem spekulace na růst ceny) jsou naprostá kravina, protože jsou naprosto nepředvídatelné, peníze za ně utracené utíkají z ekonomiky a neúčastní se jich všichni...
topten
presne tak
nafta je proti benzinu zvyhodnena o 5 korun na litru
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Ano, sjednocení na stejnou úroveň ve všech státech umožní odstranit i daňový dumping u nafty, kde si státy doposud vzájemně více konkurují... :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nechte už toho, PHM je zatíženo daní dost, kdybyste dorovnali spotřební daň i u elektriky, tak se zas pohoršilo. Není třeba dělat nic, až bude baterka, nikdo chtít spalovák nebude.
Avatar - Emel
Emel
Ale tak "sjednotit" neznamená nutně "více zdanit"...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jak už se tu řešilo minule, tak daň u nafty je už 20 let stejná, oproti sazbě před 10 lety, pak dokonce nižší. Reálně tedy díky inflaci extrémně klesla...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V EU zaručeně ano.
Avatar - Anonym
Anonym
neobolševický trolle, zdaněním nafty zdraží veškeré zboží které se přepravuje po silnici. Takže ano, dej si naftu za 120 kč litr a pošli si balíček PPL, Aš - Frýdek msítek 450-7000 Kč dle váhy a rozměru - užij si to, užije si to i ekonomika a firmy, kde začně masivní krach a propouštění

Pro nás ideál - čím hůře, tím lépe. Náš cíl - 3 miliony lidí na náměstích ve všech městech ČR na demonstracích a totální blikáda komunikací, náš cíl houska v lidu za 70 kč a chlebík na černém trhu za 600-3500 Kč


Pak defintivně skončí zelený bolševici 😄 😄 😄 😄 😄 Lidi vás vymažou z historie.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Metoda slaměného panáka by ti šla dobře 😁 :yes:

Nicméně argument, proč má být daň z nafty v roce 2024 směšných 9,95 Kč/litr beztak nemáš... :no: 😉

Tady je to i v přepočtech na GJ: https😐/www.cappo.cz/…alsich-zemich-eu
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je pořád minimálně o 2 Kč víc, než by bylo vhodné.
Avatar - Anonym
Anonym
Protože díky naftě se přepravuje veškeré zboží a nemalá část osob ve vlacích poháněných naftou (všechny motoráky řady 810 + reginova + dieslové busy a minibusy). A vyrábí veškeré zemědělské komunity, nebot všechny traktory, sklízecí mlátičky, nákladáky a další technika jsou na naftu.

A zdražení nafty spolu s jedněmi z nejdražších energií na světě totálně zlikviduje zdejší zbídačenou, plně na e😜ortu závislou ekonomiku + zemědělství

Jednoduchý počty 😄 výrobky nebudou konkurenceschopné na světovém trhu díky ceně, lidi budou doma kupovat čím dál méně = krach, nezaměstatnost a zvýšení soc dávek 😄

Chceš se zabit diesl v osobácích? zdan prodej nových osobáků ve stylu Fabia 1,0 R3 - 399 000 Kč, Fabia 1,4 TDI 535 000 Kč
když to vezmu ad absurdum - RR cullinan 10 500 000 Kč benál, kdyby existovalo nafta verze 14 200 000 Kč
Ahoj, těšilo nás. Naftu nikdo nekoupí.

Vyřešeno 😄

to samé jde udělat s ojetinami
registrace nové ojetiny z ciziny
Euro 0: 10 000 kč benál, 35 000 nafta
Euro 1: 9 000 benál, 33 000 nafta
Euro 2: 8 000 venál, 31 000 nafta
Euro 3: 6 000 benál, 29 000 nafta
Euro 4 - 5 000 benál, 27 000 nafta
Euro 5 - 3 000 benál, 24 000 nafta
Euro 6 - 500 kč benál, 18 000 nafta

vyřešeno 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
To nějak neodpovídá na otázku, proč když mohla být v roce 2004 daň 9,95 Kč a ekonomika se z toho nehroutila, tak proč by to v roce 2024 nemohlo být 19,90 Kč? Inflace od té doby byla cca 100 %, takže by to byla reálně cca stejná částka... 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Proč pořád soudruhu voláš po vyšším zdanění? Neměl bys tedy logicky spíš volat po nižším zdanění benálu?
Na benzín ale jezdí POUZE OSOBNÍ AUTA, takže by pumpaři a STÁT vydělali hrozně málo.
Připomínám ti zdražovací progresivistický soudruhu, že naftu bezpodmínečně potřebují😒br /> elektrické generátory (pohánějící nově otevřený servis Porsche v Holandsku, kde se kvůli zpackané elektrifikaci jaksi nepovoluje připojovat nové firmy a obytné domy do sítě)
stavební stroje
zemědělské stroje
nákladní vozidla
vysokozdvižné vozíky
důlní stroje a důlní lokomotivy
železniční soupravy tam kde není elektrika a takových tratí je velice mnoho
osobní vozidla a hlavně dodávky
atd atd atd
asi by ses měl probudit v reálném světě, kde jsi bez dieselů úplně v pudeli
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak samozřejmě budu radši volat po nižším zdanění práce než benzinu, nebo po nižším zadlužování státu místo nízké daně z nafty na dluh...
Avatar - Anonym
Anonym
v roce 2004 spousta věcí nestála 30x tolik co dneska 😄 počítej to v globálu ne zvlášt hruštičky, zvlášt ajblíčka a zvlášt borůvky.....
H357
V praci mame 4 nove elekro auta od Ari Motors a po arealu na jezdeni dobry :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Kolik mají dojezd? 10 km bude stačit. Ale toto je typicky správné využití elektrovehiklů. Popojet a nabíjet, popojet a nabíjet.
ericn
Ten článek neříká vlastně nic :no:

Tak asi takhle😒br />
10 nejprodávanějších aut v Evropě za leden až únor 2024 podle Dataforce
(pořadí - model - počet prodaných vozů)

1. Dacia Sandero - 45 312
2. VW Golf - 37 577
3. Peugeot 208 - 34 052
4. Toyota Yaris Cross - 32 390
5. Citroën C3 - 32 236
6. Škoda Octavia - 32 167
7. Tesla Model Y - 31 699
8. Renault Clio - 28 370
9. VW T-Roc - 28 208
10. Peugeot 2008 - 27 962
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Díky, redakční muItiArese :yes:
Tady je ten tvůj spolehlivý zdroj: https😐/www.autoforum.cz/…skoruje-i-skoda/
EinsZwei Polizei
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.