Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Registrace nových aut v Evropě za únor: Benzin s naftou stále kralují

Nových automobilů se v Evropě minulý měsíc prodalo o deset procent více než ve stejném období roku 2023. Elektrická auta drží zhruba osminový podíl, na konvenční vozy stále hledí z povzdálí.
Zpět na článek
25. 3. 2024 17:52
25. 3. 2024 10:43
25. 3. 2024 10:46
25. 3. 2024 13:49
25. 3. 2024 10:56
25. 3. 2024 14:25
25. 3. 2024 16:07
25. 3. 2024 14:41
25. 3. 2024 17:50
25. 3. 2024 14:24
25. 3. 2024 19:06
Avatar - apoho
25. 3. 2024 09:12
multitroll má mrtvici
zdejší teplý multitroll má asi z těch čísel mrtvičku.
Jinak už tady stepuje 3 minuty po zveřejnění článku o EV :-!
Rozbalit vlákno
38
25. 3. 2024 09:20
Re: multitroll má mrtvici
Myslim, ze cisla i vkanek hovori jasne.
12% EV.

U tebe by bylo fajn, abys sis zjistil ceny nabijeni a nesiril zde bludy. Ceny verejneho nabijeni skutecne zacinaji na 5.90Kc za kWh. A muzes tu lhat do aleluja...
Provoz EV je vyrazne levnejsi.
Kdo chce jezdit draho, at si koupi diesel.
Avatar - Emel
25. 3. 2024 09:24
Re: multitroll má mrtvici
Článek hovoří jasně - růst EV je menší než růst celého trhu, takže EV ztrácejí tržní podíl.
Ale je to jen jeden měsíc a jednotky procent, takže...
25. 3. 2024 09:27
Re: multitroll má mrtvici
Presne tak.
Na to, ze skoncily dotace Nemecku, tak dobry.

To jak jakakoli negativni zprava o EV ma vliv na dedukci odpurcu je neuveritelne.
25. 3. 2024 09:38
Re: Re: multitroll má mrtvici
Tak skor je neuveritelne, ako tu kluckujes a placas co sa ti prave hodi do kramu, uz sa nedas citat. Obvinujes vsetkych z hejterstva, ale si tu vzdy prvy pred nimi 🤣
25. 3. 2024 09:41
Re: Re: multitroll má mrtvici
Ne, byl jsem druhy. ;-)
Za trollem, co siri lzi o cenach nabijeni.

Jak klickuju? Ze respektuju cisla, ktera aktualne uplne neodpovidaji dlouhodobemu trendu?
Tomu se rika klickovani? :D
WTF

Co kdybys napsal neco k veci misto toho okopavani kotniku?
25. 3. 2024 09:55
Re: Re: Re: multitroll má mrtvici
Kotniky tu okopavas v kuse ty a teraz ti to zrazu vadi. Nezaskodi trochu sebareflexie. A k veci - tazko sa vyjadruje k dlhodobo pokrivenemu trhu, vzdy je tu nejake ale. Je fajn, ze niektori sa prebudia zo sna a zistia, ze mokre sny a realita su rozdielne veci
Avatar - apoho
25. 3. 2024 10:17
Re: Re: Re: multitroll má mrtvici
:yes:
Multitrollovi ovšem nic nevysvětlíš, to je jak by jsi chtěl muslimovi vysvětlit, že Alláh neexistuje :-)
25. 3. 2024 11:33
Re: Re: Re: multitroll má mrtvici
:-[] :-[] :-[] :yes:
25. 3. 2024 12:25
Re: multitroll má mrtvici
EV nehraje do karet abnormální pokles ceny ojetiny. Pro fleet je to nesmysl. Firmy kupují EV spíše jako PR, protože pak se tváří "zeleně". To si ekonom lehce spočítá. Takže co snad ušetří na provozu, to se mu stejně vymstí na následném prodeji.
Dalším problémem je cena. Oblíbené SUV jsou v elektrice drahé a jediná levná je TMY. Jenže hlučné auto s nepohodlným podvozkem není právě terno a svérázný interiér stejně tak. Aktuální verze Enyaqu je sice skvělá, ale taky je dost drahá.
Avatar - Ji/Ri
25. 3. 2024 14:24
Re: multitroll má mrtvici
Firmy - fleet, to kupuji, že musí. Jinak mají potíže u bank a td.
25. 3. 2024 15:09
Re: multitroll má mrtvici
Co Volvo EX30, Hyundai Kona?

Oblibene SUV...
25. 3. 2024 16:15
Re: multitroll má mrtvici
EX30 je malé a rozhodně není levné, když se trochu vybaví. To už bych raději koupil dobytčák TMY. Navíc je to Číňan. Kona s nabíjením 100 kW může jít leda do háje. To je výsměch zákazníkovi za ty prachy.
Avatar - Emel
26. 3. 2024 10:26
Re: multitroll má mrtvici
Začíná na 869t. To je na auto s 200kW super cena... někteří se za podobné peníze nezdráhají prodávat Zoe (zdravíme Renault). A v tom základu je třeba tepelné čerpadlo... asi jediná trošku odrbávka je jednozónová klima, ale jinak je to vybavené dobře. +8600 za vyhřívané sedačky + volant a za mě dobrý.
Jen ti nesmí vadit, že to je čína...
25. 3. 2024 17:44
Re: Re: multitroll má mrtvici
Ex30 oblubene? Nepreskakujes nieco? Este sa ani nezacalo poriadne vyrabat, uz koli softverovym chybam bola pozastavena vyroba. Takze zase predbiehas a placas hluposti
25. 3. 2024 18:11
Re: Re: multitroll má mrtvici
https://www.autorevue.cz/…i-zavod-v-belgii
Volvo nestíhá vyřizovat objednávky na elektrické EX30. Výrobu posílí závod v Belgii
:-!
25. 3. 2024 22:36
Re: Re: Re: multitroll má mrtvici
To je pekne, ze nestihaju ked sa predalo nieco cez 5000ks za prve dva mesiace 😂
Avatar - kruskar
25. 3. 2024 09:27
Re: multitroll má mrtvici
Ale ty ceny jsou také výrazně přes dvacku a vždycky nejsi v situaci, že by jsi si mohl vybírat. To, jestli je BEV výrazně levnější nebo dražší se ukáže ve chvíli výměny akumulátoru. Pokud vydrží výrazně déle než oněch záručních 8 let, pak by to mohlo vyjít, ale pro delší život BEV musí akumulátory ještě dramaticky zlevnit, aby stálo za to je měnit.
25. 3. 2024 12:33
Re: multitroll má mrtvici
Ceny už jsou lepší. Sice je to dočasný jev, protože Ev jezdí málo, ale až jich bude jezdit hodně, tak to i tomu Lidu poleze do peněz.
Časté oblíbené argumenty některých zdejších "odborníků" jsou víceméně slova podobných odborníků na YT. Že se Ev nekazí apod. Jenže kazí. Mají taky podvozek a mají dost sofistikovaný a masivní podvozek, takže opravy po letech jsou nákladné.
Avatar - apoho
25. 3. 2024 10:15
Re: multitroll má mrtvici
ty, který jsi tady prohlásil o sobě, že jseš movitý a chodíš nabíjet do Lidlu? :no:

A když jsem si přečetl článek o nabíjení u Lidlu a Kauflandu, tak mne přešla chuť cokoliv řešit a blbec jako ty zůstane blbcem. Martýriem si procházet můžeš sám ale nedělej tomu propagaci
https://zpravy.aktualne.cz/…980ac1f6b220ee8/
25. 3. 2024 10:44
Re: multitroll má mrtvici
Bylo by fajn, tu nepostovat dva roky stary clanky.

Realita je dnes uplne jinde!
U Lidlu se dnes nabiji pres aplikaci Lidl.
Nebo klidne cipem PRE, pokud vim. :-O
Mozna by dokonce fungovala i tva pitoma karticka. :D

Trolle. Vyjadruj se k necemu, cemu rozumis. ;-)
Avatar - apoho
25. 3. 2024 11:19
Re: multitroll má mrtvici
jseš ubožák, který nemá argumenty pro své trolení a omíláš své hlouposti.
25. 3. 2024 11:30
Re: multitroll má mrtvici
Dnesni realita je nasledujici:
https://www.socr.cz/…u-jak-to-funguje

"Nabíjení elektromobilu nově s aplikací Lidl Plus
Do svého chytrého telefonu s Androidem nebo iOS si nově můžete stáhnout nejnovější verzi aplikace Lidl Plus, ve které najdete záložku eMobilita. V té se skrývá vše, co potřebuje elektromobilista k tomu, aby vyhledal dostupné nabíjecí stanice od této společnosti, zapnul/vypnul nabíjení přes libovolný konektor a samozřejmě také za nabíjení zaplatil."
:-! :yes:
Lidl cena je 5.90Kc za AC kWh.

A ano, mel jsem pravdu. U Lidlu muzes nabijet i se svoji (evidentne nejspis smyslenou...) BMW kartickou. Jen jsi o tom nemel doposud nejmensi tuseni, jinak bys tu nepostnul dva roky stary clanek... :D :D
https://bmw-public-charging.com/…eb/cs/bmw-cz/map
Staci zadat Lidl Lodzska Praha.
Napriklad. Mas to tam za 7,50Kc AC.
:-! :-! :-!

Nemas zac tro(t)lle.

PS Nekdo jezdi na benzin a trolli o nabijeni. Ja jezdim na elektrinu a vysvetluji resp. v tomto pripade opravuji chybna tvrzeni.
Avatar - apoho
25. 3. 2024 12:05
Re: multitroll má mrtvici
Tak za
1. U žádné veřejné nabíjecí stanice nenabijim, mám PHEV a nejsem závislý na elektřině
2. Nabijim jenom a pouze doma na vlastním wallboxu, nejsem padly platit za něco co mám doma zadarmo, když mi platíš OZE a prodávám dráze do sítě :-[] :-[] :no:

3.
25. 3. 2024 12:06
Re: multitroll apoho
Kdyz neco neznas a nepouzivas, tak o tom nepis pitomosti. ;-)
Ju?

Slusny clovek by se omluvil....

Troll ne.
Troll ma vzdycky pravdu.
I kdyz mu uvedes odkaz na cenu 5,90Kc, tak napise, ze lzes.

Doba postfakticka.
:no: :no: :no:
Avatar - Jamme
25. 3. 2024 12:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 3. 2024 12:10
Re: multitroll apoho
apoho - ostuda zdejsi diskuze.
Avatar - apoho
25. 3. 2024 14:17
Re: multitroll apoho
jasné, na tebe se musí stejnou medicínou jakou ty jsi tady zavedl :-[] :-[] :-[]

Najednou je to ostuda, co?
25. 3. 2024 14:22
Re: multitroll apoho - velka ostuda
Uz vis kolik stoji kWh u Lidlu???
Trolle!

Bav se vecne a nepostuj dva roky stare clanky! To je VELKA ostuda. Kdyz informace z nich davno neplati.

Proc pises o verejnem nabijeni, kdyz s nim mas dle vlastnich slov nulove zkusenosti???
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2024 17:43
Re: multitroll apoho - velka ostuda
Wolle !!!
Avatar - Horký Rom
25. 3. 2024 17:52
moc líbí
Když scházejí argumenty chlapcům bez kouIí, přichází na řadu zesměšňování, nálepkování a nadávaní :yes:
25. 3. 2024 11:03
Re: multitroll má mrtvici
Čísla EV jsou jasná, narozdíl od spalovacích aut, kde z těch dat dělají guláš falešné hybridy (mild-hybridy).
Ale lišit se může interpretace, jestli je těch 12 % úspěch, či nikoliv. A je mi jasné, že na tom bychom se neshodli.
25. 3. 2024 13:16
Re: multitroll má mrtvici
5,90 Kč/ kWh je cena včetně distribuce? A s DPH nebo bez?
25. 3. 2024 14:44
Re: multitroll má mrtvici
U Lidlu 5,90Kc za AC kWh je vcetne vseho.
Proste tolik, kolik zaplatis jako soukromnik.
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 13:18
Re: multitroll má mrtvici
Na jakých nabíječkách, s jakým výkonema kde. Někde nic jiného než PRE není a to opravdu nemá na rychlonabíječkách 5,90 :-)
Avatar - Jamme
25. 3. 2024 13:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 13:33
Re: multitroll má mrtvici
mam voči hammuno, stačí koukat :-)
Avatar - Pepa_007
25. 3. 2024 16:50
Re: multitroll má mrtvici
https://zpravy.aktualne.cz/…af20cc47ab5f122/


Logicky to táhne Norsko. Kde spalovák stojí 1.5 násobku BEV.

Daně a dotace.
Avatar - kruskar
25. 3. 2024 09:23
A ť si to hybatelé elektromobility
malovali jakkoliv, podíl BEV do jedné desetiny trhu je asi dlouhodobě normální. Koupí si ho ti, kdo na něj mají, kdo mají vlastní bydlení v rodinném domě, ideálně s fotovoltaikou. Ti ostatní si to nekoupí, protože na to nemají, nemají vhodné podmínky pro nabíjení a BEV jim nevyhovuje z užitných důvodů.
Silně pochybuji, že by se na prodeje BEV dál tlačilo zvýšením podpory prodejů, na to už je Evropa vyžraná a zadlužená až do dna.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Emel
25. 3. 2024 09:29
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Cukr a bič - EV musí a budou zlevňovat, spalováky pod tlakem přísnějších norem budou zdražovat. Jako dneska už je problém najít auto s odpovídající užitnou hodnotou za cenu Tesly 3 a Y v D segmentu, čeká to nejspíš i nejpopulárnější segmenty B a C.
Avatar - speedfred
25. 3. 2024 10:10
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
TM3 sa mi celkom páči, technicky je asi top v elekromobilite , cena vďaka dotácii viac než zaujímavá. Cez čo sa ale neprenesiem tak je ovládanie auta, to fakt nedam.
25. 3. 2024 10:14
Re: Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Tak po fl je to este horsie, inac najlepsie ev co som mal pozicane, skoda, ze nerobia kombi. A nech donvito nepise, ze je tu y, lebo to je kopa srotu
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2024 13:17
Re: Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Ale oceňuji to odhodlání Tesly už tak hroznou ergonomii s každou modernizací ještě zhoršit. :D Jen s tím divnovolantem tuším museli částečně zařadit zpátečku.
Avatar - Emel
25. 3. 2024 10:19
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Jo, interiér je velká slabina. Zase ale i bez dotace jsi na ceně Passatu s 1.5TSI... a Y má tu value/money ještě lepší, jen holt vypadá jako brambora.
25. 3. 2024 10:23
Re: Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Tak y horsie jazdi a hlavne je to lowcost so vsim vsudy, spracovanie kvalita ovela horsia ako tm3, to vsetko praska, puka, drci aj na rovnej dialnici, tam by sa hodil 2.0tdi na zamaskovanie nedokonalosti 😂
Avatar - speedfred
25. 3. 2024 10:36
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Áno, základná cena už není zlá ale keď je možnosť….🥳
Y tak ten je fakt hnusný, až obcas premýšľam ako to môže byť najpredávanejšie auto.
25. 3. 2024 09:31
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
V podstate souhlas, krome toho, co je normalni.
BEV budou s klesajici cenou samozrejme pribyvat.

Jen bych te rad informoval, ze zivotnost me baterie je papirove pres 400.000km.
S vymenou nepocitam.
Ale mozna se pletu.
Lide casto chybne zamenuji pojmy zaruka a zivotnost...

K vlastnictvi BEV nepotrebujes dum.
Ale garazove stani s nabijeckou nebo moznost nabijeni v praci je velka vyhoda.
Avatar - kruskar
25. 3. 2024 09:49
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Jak píšu, to ukáže čas. Té životnosti akumulátoru bych rád věřil, ale celý život pracuji v oboru elektro, a se vším, co kdy mělo v sobě baterku nebo akumulátor, byla časem provozní pakárna.
Garážové stání s wallboxem samozřejmě stačí, ale na sídlišti toho docílíš jenom těžko.
25. 3. 2024 11:17
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Tak ne vsichni bydli na sidlisti.

A spousta na sidlisti bydlicich pracuje ve fabrice s firemnim parkovistem...
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 13:23
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
kde žadné nabíječky nejsou :-)
25. 3. 2024 14:52
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Prekvapive.
Kdyz zadny zamestnanec nema EV. :D

Co by tam ty nabijecky asi tak dnes delaly?
Avatar - Emel
25. 3. 2024 14:54
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Což je trošku začarovaný kruh...
25. 3. 2024 15:14
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Je to tak.
Proto jsou vhodne dotace.
Bez nich se z toho tezko dostanes.
Bohuzel.

Rozumna podpora infrastruktury mi prijde v poradku.
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 14:55
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
čekaly až si někdo Ev koupí jako čekaj u zapadlé trafačky PRE na konci sídlišti, jestli se tam denně nabije 1 auto nebo 3 :-)
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2024 17:46
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Tam kde pracuji já, jsou 4 řady obrovských skladových hal a nabíječka žádná.
Avatar - Jamme
25. 3. 2024 17:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 13:22
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
možnost anbíjet v práci nemá drtivá většina lidí, protože by leda museli vytáhnout produlužku z kanceláře a načerno krást zaměstnavateli proud :-)
Takže kdo nemá barák musí dobíjet někde u nákupáku na komernčních nabíječkách nebo někde u trafačky PRE, pokud je tam náhodou volno :-)
Avatar - Ham.
25. 3. 2024 09:59
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
K tvé definici kdo kupuje BEV bych ještě dodal ...většinou jako druhé nebo třetí auto do rodiny... Znám velmi málo majitelů nových BEV, kteří by jej měli jako jediné nebo hlavní auto, prakticky vždy je to příměstské přibližovadlo bez ohledu jestli je to Taycan nebo 500e.
25. 3. 2024 10:15
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
No to nebudu rozporovat.

Spis proc tomu tak je?
Kvuli mytum a predsudkum o elektromobilte?

https://www.skoda-auto.cz/…baterie-nabijeni
Předsudky a fakta – Baterie a nabíjení

Realita pouzivani EV se diametralne odlisuje od predstav vetsiny zdejsich diskuteru.
A sice od ceny a doby nabijeni po zivotnost baterky.

Proto sem chodim a delam osvetu.
Avatar - apoho
25. 3. 2024 10:39
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
pokusím se rozumně a bez emocí ti vysvětlit to, co ti už tady 1000 x napsali i jiní.
Kdyby nebyl ten nepřirozený tlak od politiků, tak všichni budou happy.
Zničili dobře fungující autoprůmysl v Evropě ve jménu elektrizace a teď už se šíří požár až ke střeše, tak se začíná přehodnocovat.

Stačí, když přiznaš, že jsi naskočil na vlnu elektrifikace ale nemá to hlavu ani patu
Avatar - Ham.
25. 3. 2024 10:39
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Prdlajs předsudky, je to kvůli praktičnosti. Když každý týden ve čtvrtek brzy ráno vyrážím z Prahy do Mnichova a pozdě večer se vracím, tak opravdu nejsem zvědavý na opruz s nabíjením a ano nejsem nadšenec, který si rád dává "pauzičky" na kávu ať už u českých nebo německých nabíječek a ráno kvůli tomu vstával o hodinu dříve a večer se vracel místo před půlnocí hluboko po půlnoci, takže jako svoje hlavní auto si EV ještě dlouho nekoupím. Naopak na cukačky kolem pražského komína je EV pro mou rodinu značka ideál, v noci se nabije a přes den slouží, takže v budoucnu tuto roli bude určitě v naší rodině stále hrát i za 2-3 roky po výměně současné TM3 za něco kvalitnějšího.
25. 3. 2024 11:03
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Nikdo ti EV nenuti.

Na tvem miste bych jel tak fosilem.
V cem je problem?

Za deset let bude vsechno jinak.
Avatar - Ham.
25. 3. 2024 11:12
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Nikde netvrdím, že mi někdo EV nutí, nevím na co reaguješ.
25. 3. 2024 12:03
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Tak nevim, proc by sis mel delat pauzicky, kdyz nechces.

Nikdo nerozporuje, ze dnes dojedes z Prahy do Mnichova a zpet fosilne rychleji.
;-)
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 13:25
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Je krásné dělat osvětu na živnostnost baterky, když nejsou žádné reálně zkušenosti z provozu, nejstarší Ev je Tesla S z roku 2012, kde cca 25% těch aut z roku 2012 má již vyměnné baterky a dalších cca 17% dojezdilo (nehody, krádeže, požáry, nevyplatila se již oprava) :-) :-) :-)
Avatar - Ji/Ri
25. 3. 2024 14:29
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Ty jsi mýt a předsudek. To si fakt myslíš, že lidi jsou úplně blbí?
Avatar - chcíplý pes
25. 3. 2024 14:34
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Chybí ještě Paja do dvojice a iudex do svaté trojice na pořádný útok.
25. 3. 2024 15:12
Re: A ť si to hybatelé elektromobility
Ty procenta v clanku jsou ale za celou evropu kde jsou staty jako ČR kde jsou EV nekde kolem 3%.
To znamena, ze nektere trhy musi byt nad tebou udavanou desetinnou.
Avatar - apoho
25. 3. 2024 10:25
po tom asi málokdo touží
https://www.autorevue.cz/…e-ceske-aktivity


ale komu se to líbí, tak to bude obhajovat i když to žádný racionální smysl nedává
Rozbalit vlákno
5
25. 3. 2024 10:30
Re: po tom asi málokdo touží
https://www.auto.cz/…obil-e-c3-150338

nová generace Citroënu C3, kterou automobilka čerstvě odhalila. Elektromobil dojede až 320 km na jedno nabití 44kWh baterie a cena ve Francii začne v přepočtu na 574 tisících korun
:yes:
Avatar - kruskar
25. 3. 2024 10:43
Re: po tom asi málokdo touží
Když ti do toho přidají trojúhelník, tak je to za šest kil. Myslíš, že to je cena, která strhne davy? Já myslím, že ne.
25. 3. 2024 11:06
Re: po tom asi málokdo touží
Je to cena novinky. ;-)

Kolik to strhne lidi uvidime.
Kazdopadne lepsi nez Zoe za 900k...
25. 3. 2024 11:38
Re: po tom asi málokdo touží
A co na tomto předraženém elektrokrumplu tak úžasného? :-[] Když si třeba můžu jít a koupit si velmi dobrý, vcelku pohledný a hlavně neomezeně a univerzálně použitelný Hyundai i10 1.2 za cca 300 000 Kč? :-)
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2024 17:48
Re: po tom asi málokdo touží
Já tě vážně obdivuji. Jak moc a jak dlouho každý den tady ty svoje lži a polopravdy obhajuješ. To bych zadarmo nedělal a nedivil bych se, kdybys to dělal za prachy. A pokud to děláš zadarmo, jsi korunovanej vůl.
25. 3. 2024 10:43
Mesicne
slwdo at dlouhodoby trend po kesicich a delat z toho kazdy mesic nejake zavery je k nicemu.

Dulezity je dlouhodoby trend. EV rostou a 2024 se jejich podil zase zvysi oproti 2023. A nektere roky to poroste vic, nektere mene, natoz pak sledovat mesice… pas nekde prijedou 3 lode z ciny najednou a mesicni cisla jsou uplne jinak.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 13:33
Re: Mesicne
lodě z číny vozí především spalůváky MG a DongFeng:-) :-) :-) :-)
Smůla co
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2024 10:45
A ze to nebude fungovat
Nemecky trh februar 2024

Colt 666ks
Clio 625ks

Ved kto by nechcel krajsie clio... mitsu :yes:

Diabolsky coltik uz vytasil rukavy :yes:

MG, Mitsu ... bude to dobry rok :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2024 17:48
Re: A ze to nebude fungovat
Zklidni hormon dude :-)
Avatar - Horký Rom
25. 3. 2024 10:46
moc líbí
Hendly si včera napsal toto:

Otázka je proč tomu tak je a co z toho má redakce auto.cz

- počet lidí (jmen) co píšou pod články se dramaticky zmenšuje a to na úkor kvality.
- pod každým člákem o EV nastoupí skupina nicků které rozjedou vždy stejné tvrzení bez snahy diskuse a argumentace a zahltí vlákna výkřiky a agresivitou.
- jakýkoli jiný názor je překryt hromadou příspěvků bez snahy diskuse - viz například zabijám jakýkoliv diskuse Barrichello.

Proč tomu tak je a proč se údajní milovníci aut baví v naprosté většině pod články o EV kde nediskutují o technice, ale o tom kdo je větší si každý musí zodpovědět sám. Můj názor: Trollové na internetu je celkem levná zbraň...

Sdílím přesně ten názor :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 13:27
Re: moc líbí
Napsal největší troll který kdy byl na auto cz - hammuna pod svými 45 321 fake nicky :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
25. 3. 2024 13:49
Re: moc líbí
Nemuzem hamunu odblokovat aby jel pod svym nickem? By asi ve finale bylo lepsi nez tohle :-!
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2024 17:50
Re: moc líbí
My nemůžeme redakce by to nějak vymyslet mohla. Třeba filtraci nicků podle klíčových slov a frází (které multitrolové jako Hamuna alias Čížek zakladatel používá.) :-) :-[] :-[]
25. 3. 2024 10:56
3,4 %
Nejpřekvapivější číslo je na konci tabulky. 3,4 % pro skupinu Ostatní (LPG, CNG, vodík, ethanol). Skupina, kterou skoro všichni výrobci ignorují. Politická podpora skoro nulová. Dokonce i Fiat v tichosti ukončil výrobu svých LPG a CNG aut. Pokud zanedbáme vodíkovou Toyotu Mirai, zbyde jen Dacia a některé malé Renaulty s LPG, nic jiného neznám. Přesto se za posledních 5 let podíl těchto alternativ skoro zdvojnásobil z 1,9 na 3,4 %.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barry Lyndon
25. 3. 2024 14:25
Re: 3,4 %
Politická podpora LPG a CNG je imho obrovská - viz. nastavení zdanění: https://www.cappo.cz/…alsich-zemich-eu
25. 3. 2024 16:07
Re: 3,4 %
OK, nulová není, nižší daně podporou bezesporu jsou.
Viděl jsem před mnoha lety návrh Evropské komise na nové zdanění paliv a LPG a CNG měly být zdaněny skoro stejně jako benzín a nafta. Národní státy prosadily, že se to zatím nebude aplikovat.
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 14:41
Re: 3,4 %
Protože to lidem dává pořád smysl a ze všech pohonů neomezujících člověka na mobilitě ne to nejdostupnější a nejvíc ekologická doprava.
LPG je navíc odpadní produkt vznikající při zpracování ropy, nevyužívat ho, tak se to bez užitku vyhodí....
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2024 17:50
Re: 3,4 %
Běž do zadku s tou politickou podporou.
25. 3. 2024 11:41
kral je mrtvy, at zije kral
chrocht je mrtvej, ne ze kraluje
smesnejch 13%
kraloval podvodem pred 10-20 lety
ted kraluje benzin
a za par roku EV
Rozbalit vlákno
13
25. 3. 2024 12:10
Re: kral je mrtvy, at zije kral
ctyri krouzky pro teplousky
Avatar - speedfred
25. 3. 2024 11:57
Re: kral je mrtvy, at zije kral
Tých dízlov bude reálne viacej, pretože tabuľka je kapánek pokrivená. Sám by som rád vedel koľko d-éčiek je medzi hybridami.
25. 3. 2024 12:11
Re: kral je mrtvy, at zije kral
to je okrajova zalezitost
Avatar - speedfred
25. 3. 2024 15:03
Re: kral je mrtvy, at zije kral
Benzín/hybrid je fajn ale dizel/hybrid tak tomu moc nerozumiem.
25. 3. 2024 23:33
Re: kral je mrtvy, at zije kral
No např. Mercedesí MHEV na nových modelech už efektivitou a el. výpomocí hraničí s nedávnými full hybridy. Otázkou kam se počítá takové 220d apod co má +17 kw elektricky?
Avatar - Barry Lyndon
25. 3. 2024 12:46
Re: kral je mrtvy, at zije kral
Tak PHEV diesel bych neviděl jako nějaký dramatický zlo...
Avatar - KANKUNEN
25. 3. 2024 13:04
Re: kral je mrtvy, at zije kral
To bych do tebe neřekl, mi se líbí benzín HEV, ale diesel PHEV.
Avatar - Jamme
25. 3. 2024 13:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
25. 3. 2024 14:22
Re: kral je mrtvy, at zije kral
Tak pokud to má jako EV dojezd 100 km, takže jezdí na naftu primárně jen po dálnicích... tak je to určitě to lepší ze současných možností... :-)
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2024 14:13
Re: kral je mrtvy, at zije kral
Za pár roků bude na hodně dlouho kralovat hybrid.
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2024 17:51
Re: kral je mrtvy, at zije kral
Blbečku, každý 2,0 TDI je MHEV, takže zapláčeš ale budeš si muset přidat v dieselu 10% :-)
Avatar - Barry Lyndon
25. 3. 2024 12:03
je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
a upravovat tyto daně každoročně o inflaci za předminulý rok.

Naopak emisní povolenky, které se dnes chovají spíše jako kryptoměny (tedy jsou skupovány kdekým za účelem spekulace na růst ceny) jsou naprostá kravina, protože jsou naprosto nepředvídatelné, peníze za ně utracené utíkají z ekonomiky a neúčastní se jich všichni...
Rozbalit vlákno
14
25. 3. 2024 12:14
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
presne tak
nafta je proti benzinu zvyhodnena o 5 korun na litru
Avatar - Barry Lyndon
25. 3. 2024 12:37
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
Ano, sjednocení na stejnou úroveň ve všech státech umožní odstranit i daňový dumping u nafty, kde si státy doposud vzájemně více konkurují... :yes:
Avatar - KANKUNEN
25. 3. 2024 13:07
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
Nechte už toho, PHM je zatíženo daní dost, kdybyste dorovnali spotřební daň i u elektriky, tak se zas pohoršilo. Není třeba dělat nic, až bude baterka, nikdo chtít spalovák nebude.
Avatar - Emel
25. 3. 2024 13:14
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
Ale tak "sjednotit" neznamená nutně "více zdanit"...
Avatar - Barry Lyndon
25. 3. 2024 14:09
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
Jak už se tu řešilo minule, tak daň u nafty je už 20 let stejná, oproti sazbě před 10 lety, pak dokonce nižší. Reálně tedy díky inflaci extrémně klesla...
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2024 14:14
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
V EU zaručeně ano.
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 13:30
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
neobolševický trolle, zdaněním nafty zdraží veškeré zboží které se přepravuje po silnici. Takže ano, dej si naftu za 120 kč litr a pošli si balíček PPL, Aš - Frýdek msítek 450-7000 Kč dle váhy a rozměru - užij si to, užije si to i ekonomika a firmy, kde začně masivní krach a propouštění

Pro nás ideál - čím hůře, tím lépe. Náš cíl - 3 miliony lidí na náměstích ve všech městech ČR na demonstracích a totální blikáda komunikací, náš cíl houska v lidu za 70 kč a chlebík na černém trhu za 600-3500 Kč


Pak defintivně skončí zelený bolševici :-) :-) :-) :-) :-) Lidi vás vymažou z historie.
Avatar - Barry Lyndon
25. 3. 2024 14:12
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
Metoda slaměného panáka by ti šla dobře :D :yes:

Nicméně argument, proč má být daň z nafty v roce 2024 směšných 9,95 Kč/litr beztak nemáš... :no: ;-)

Tady je to i v přepočtech na GJ: https://www.cappo.cz/…alsich-zemich-eu
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2024 14:16
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
To je pořád minimálně o 2 Kč víc, než by bylo vhodné.
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 14:45
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
Protože díky naftě se přepravuje veškeré zboží a nemalá část osob ve vlacích poháněných naftou (všechny motoráky řady 810 + reginova + dieslové busy a minibusy). A vyrábí veškeré zemědělské komunity, nebot všechny traktory, sklízecí mlátičky, nákladáky a další technika jsou na naftu.

A zdražení nafty spolu s jedněmi z nejdražších energií na světě totálně zlikviduje zdejší zbídačenou, plně na exportu závislou ekonomiku + zemědělství

Jednoduchý počty :-) výrobky nebudou konkurenceschopné na světovém trhu díky ceně, lidi budou doma kupovat čím dál méně = krach, nezaměstatnost a zvýšení soc dávek :-)

Chceš se zabit diesl v osobácích? zdan prodej nových osobáků ve stylu Fabia 1,0 R3 - 399 000 Kč, Fabia 1,4 TDI 535 000 Kč
když to vezmu ad absurdum - RR cullinan 10 500 000 Kč benál, kdyby existovalo nafta verze 14 200 000 Kč
Ahoj, těšilo nás. Naftu nikdo nekoupí.

Vyřešeno :-)

to samé jde udělat s ojetinami
registrace nové ojetiny z ciziny
Euro 0: 10 000 kč benál, 35 000 nafta
Euro 1: 9 000 benál, 33 000 nafta
Euro 2: 8 000 venál, 31 000 nafta
Euro 3: 6 000 benál, 29 000 nafta
Euro 4 - 5 000 benál, 27 000 nafta
Euro 5 - 3 000 benál, 24 000 nafta
Euro 6 - 500 kč benál, 18 000 nafta

vyřešeno :-)
Avatar - Barry Lyndon
25. 3. 2024 16:48
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
To nějak neodpovídá na otázku, proč když mohla být v roce 2004 daň 9,95 Kč a ekonomika se z toho nehroutila, tak proč by to v roce 2024 nemohlo být 19,90 Kč? Inflace od té doby byla cca 100 %, takže by to byla reálně cca stejná částka... ;-)
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2024 18:00
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
Proč pořád soudruhu voláš po vyšším zdanění? Neměl bys tedy logicky spíš volat po nižším zdanění benálu?
Na benzín ale jezdí POUZE OSOBNÍ AUTA, takže by pumpaři a STÁT vydělali hrozně málo.
Připomínám ti zdražovací progresivistický soudruhu, že naftu bezpodmínečně potřebují:
elektrické generátory (pohánějící nově otevřený servis Porsche v Holandsku, kde se kvůli zpackané elektrifikaci jaksi nepovoluje připojovat nové firmy a obytné domy do sítě)
stavební stroje
zemědělské stroje
nákladní vozidla
vysokozdvižné vozíky
důlní stroje a důlní lokomotivy
železniční soupravy tam kde není elektrika a takových tratí je velice mnoho
osobní vozidla a hlavně dodávky
atd atd atd
asi by ses měl probudit v reálném světě, kde jsi bez dieselů úplně v pudeli
Avatar - Barry Lyndon
25. 3. 2024 18:24
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
Tak samozřejmě budu radši volat po nižším zdanění práce než benzinu, nebo po nižším zadlužování státu místo nízké daně z nafty na dluh...
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 19:45
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
v roce 2004 spousta věcí nestála 30x tolik co dneska :-) počítej to v globálu ne zvlášt hruštičky, zvlášt ajblíčka a zvlášt borůvky.....
25. 3. 2024 14:24
Nove Elektro
V praci mame 4 nove elekro auta od Ari Motors a po arealu na jezdeni dobry :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2024 18:02
Re: Nove Elektro
Kolik mají dojezd? 10 km bude stačit. Ale toto je typicky správné využití elektrovehiklů. Popojet a nabíjet, popojet a nabíjet.
25. 3. 2024 19:01
Proč je to o palivu a ne o TOP 10 modelech?
Ten článek neříká vlastně nic :no:

Tak asi takhle:

10 nejprodávanějších aut v Evropě za leden až únor 2024 podle Dataforce
(pořadí - model - počet prodaných vozů)

1. Dacia Sandero - 45 312
2. VW Golf - 37 577
3. Peugeot 208 - 34 052
4. Toyota Yaris Cross - 32 390
5. Citroën C3 - 32 236
6. Škoda Octavia - 32 167
7. Tesla Model Y - 31 699
8. Renault Clio - 28 370
9. VW T-Roc - 28 208
10. Peugeot 2008 - 27 962
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Horký Rom
25. 3. 2024 19:06
moc líbí
Díky, redakční muItiArese :yes:
Tady je ten tvůj spolehlivý zdroj: https://www.autoforum.cz/…skoruje-i-skoda/