Nových automobilů se v Evropě minulý měsíc prodalo o deset procent více než ve stejném období roku 2023. Elektrická auta drží zhruba osminový podíl, na konvenční vozy stále hledí z povzdálí.
U tebe by bylo fajn, abys sis zjistil ceny nabijeni a nesiril zde bludy. Ceny verejneho nabijeni skutecne zacinaji na 5.90Kc za kWh. A muzes tu lhat do aleluja...
Provoz EV je vyrazne levnejsi.
Kdo chce jezdit draho, at si koupi diesel.
Tak skor je neuveritelne, ako tu kluckujes a placas co sa ti prave hodi do kramu, uz sa nedas citat. Obvinujes vsetkych z hejterstva, ale si tu vzdy prvy pred nimi 🤣
Kotniky tu okopavas v kuse ty a teraz ti to zrazu vadi. Nezaskodi trochu sebareflexie. A k veci - tazko sa vyjadruje k dlhodobo pokrivenemu trhu, vzdy je tu nejake ale. Je fajn, ze niektori sa prebudia zo sna a zistia, ze mokre sny a realita su rozdielne veci
EV nehraje do karet abnormální pokles ceny ojetiny. Pro fleet je to nesmysl. Firmy kupují EV spíše jako PR, protože pak se tváří "zeleně". To si ekonom lehce spočítá. Takže co snad ušetří na provozu, to se mu stejně vymstí na následném prodeji.
Dalším problémem je cena. Oblíbené SUV jsou v elektrice drahé a jediná levná je TMY. Jenže hlučné auto s nepohodlným podvozkem není právě terno a svérázný interiér stejně tak. Aktuální verze Enyaqu je sice skvělá, ale taky je dost drahá.
EX30 je malé a rozhodně není levné, když se trochu vybaví. To už bych raději koupil dobytčák TMY. Navíc je to Číňan. Kona s nabíjením 100 kW může jít leda do háje. To je výsměch zákazníkovi za ty prachy.
Začíná na 869t. To je na auto s 200kW super cena... někteří se za podobné peníze nezdráhají prodávat Zoe (zdravíme Renault). A v tom základu je třeba tepelné čerpadlo... asi jediná trošku odrbávka je jednozónová klima, ale jinak je to vybavené dobře. +8600 za vyhřívané sedačky + volant a za mě dobrý.
Jen ti nesmí vadit, že to je čína...
Ex30 oblubene? Nepreskakujes nieco? Este sa ani nezacalo poriadne vyrabat, uz koli softverovym chybam bola pozastavena vyroba. Takze zase predbiehas a placas hluposti
Ale ty ceny jsou také výrazně přes dvacku a vždycky nejsi v situaci, že by jsi si mohl vybírat. To, jestli je BEV výrazně levnější nebo dražší se ukáže ve chvíli výměny akumulátoru. Pokud vydrží výrazně déle než oněch záručních 8 let, pak by to mohlo vyjít, ale pro delší život BEV musí akumulátory ještě dramaticky zlevnit, aby stálo za to je měnit.
Ceny už jsou lepší. Sice je to dočasný jev, protože Ev jezdí málo, ale až jich bude jezdit hodně, tak to i tomu Lidu poleze do peněz.
Časté oblíbené argumenty některých zdejších "odborníků" jsou víceméně slova podobných odborníků na YT. Že se Ev nekazí apod. Jenže kazí. Mají taky podvozek a mají dost sofistikovaný a masivní podvozek, takže opravy po letech jsou nákladné.
ty, který jsi tady prohlásil o sobě, že jseš movitý a chodíš nabíjet do Lidlu? :no:
A když jsem si přečetl článek o nabíjení u Lidlu a Kauflandu, tak mne přešla chuť cokoliv řešit a blbec jako ty zůstane blbcem. Martýriem si procházet můžeš sám ale nedělej tomu propagaci https://zpravy.aktualne.cz/…980ac1f6b220ee8/
Bylo by fajn, tu nepostovat dva roky stary clanky.
Realita je dnes uplne jinde!
U Lidlu se dnes nabiji pres aplikaci Lidl.
Nebo klidne cipem PRE, pokud vim. :-O
Mozna by dokonce fungovala i tva pitoma karticka. :D
"Nabíjení elektromobilu nově s aplikací Lidl Plus
Do svého chytrého telefonu s Androidem nebo iOS si nově můžete stáhnout nejnovější verzi aplikace Lidl Plus, ve které najdete záložku eMobilita. V té se skrývá vše, co potřebuje elektromobilista k tomu, aby vyhledal dostupné nabíjecí stanice od této společnosti, zapnul/vypnul nabíjení přes libovolný konektor a samozřejmě také za nabíjení zaplatil." :-!:yes:
Lidl cena je 5.90Kc za AC kWh.
A ano, mel jsem pravdu. U Lidlu muzes nabijet i se svoji (evidentne nejspis smyslenou...) BMW kartickou. Jen jsi o tom nemel doposud nejmensi tuseni, jinak bys tu nepostnul dva roky stary clanek... :D:D https://bmw-public-charging.com/…eb/cs/bmw-cz/map
Staci zadat Lidl Lodzska Praha.
Napriklad. Mas to tam za 7,50Kc AC. :-!:-!:-!
Nemas zac tro(t)lle.
PS Nekdo jezdi na benzin a trolli o nabijeni. Ja jezdim na elektrinu a vysvetluji resp. v tomto pripade opravuji chybna tvrzeni.
Tak za
1. U žádné veřejné nabíjecí stanice nenabijim, mám PHEV a nejsem závislý na elektřině
2. Nabijim jenom a pouze doma na vlastním wallboxu, nejsem padly platit za něco co mám doma zadarmo, když mi platíš OZE a prodávám dráze do sítě :-[]:-[]:no:
Čísla EV jsou jasná, narozdíl od spalovacích aut, kde z těch dat dělají guláš falešné hybridy (mild-hybridy).
Ale lišit se může interpretace, jestli je těch 12 % úspěch, či nikoliv. A je mi jasné, že na tom bychom se neshodli.
malovali jakkoliv, podíl BEV do jedné desetiny trhu je asi dlouhodobě normální. Koupí si ho ti, kdo na něj mají, kdo mají vlastní bydlení v rodinném domě, ideálně s fotovoltaikou. Ti ostatní si to nekoupí, protože na to nemají, nemají vhodné podmínky pro nabíjení a BEV jim nevyhovuje z užitných důvodů.
Silně pochybuji, že by se na prodeje BEV dál tlačilo zvýšením podpory prodejů, na to už je Evropa vyžraná a zadlužená až do dna.
Cukr a bič - EV musí a budou zlevňovat, spalováky pod tlakem přísnějších norem budou zdražovat. Jako dneska už je problém najít auto s odpovídající užitnou hodnotou za cenu Tesly 3 a Y v D segmentu, čeká to nejspíš i nejpopulárnější segmenty B a C.
TM3 sa mi celkom páči, technicky je asi top v elekromobilite , cena vďaka dotácii viac než zaujímavá. Cez čo sa ale neprenesiem tak je ovládanie auta, to fakt nedam.
Ale oceňuji to odhodlání Tesly už tak hroznou ergonomii s každou modernizací ještě zhoršit. :D Jen s tím divnovolantem tuším museli částečně zařadit zpátečku.
Tak y horsie jazdi a hlavne je to lowcost so vsim vsudy, spracovanie kvalita ovela horsia ako tm3, to vsetko praska, puka, drci aj na rovnej dialnici, tam by sa hodil 2.0tdi na zamaskovanie nedokonalosti 😂
V podstate souhlas, krome toho, co je normalni.
BEV budou s klesajici cenou samozrejme pribyvat.
Jen bych te rad informoval, ze zivotnost me baterie je papirove pres 400.000km.
S vymenou nepocitam.
Ale mozna se pletu.
Lide casto chybne zamenuji pojmy zaruka a zivotnost...
K vlastnictvi BEV nepotrebujes dum.
Ale garazove stani s nabijeckou nebo moznost nabijeni v praci je velka vyhoda.
Jak píšu, to ukáže čas. Té životnosti akumulátoru bych rád věřil, ale celý život pracuji v oboru elektro, a se vším, co kdy mělo v sobě baterku nebo akumulátor, byla časem provozní pakárna.
Garážové stání s wallboxem samozřejmě stačí, ale na sídlišti toho docílíš jenom těžko.
možnost anbíjet v práci nemá drtivá většina lidí, protože by leda museli vytáhnout produlužku z kanceláře a načerno krást zaměstnavateli proud :-)
Takže kdo nemá barák musí dobíjet někde u nákupáku na komernčních nabíječkách nebo někde u trafačky PRE, pokud je tam náhodou volno :-)
K tvé definici kdo kupuje BEV bych ještě dodal ...většinou jako druhé nebo třetí auto do rodiny... Znám velmi málo majitelů nových BEV, kteří by jej měli jako jediné nebo hlavní auto, prakticky vždy je to příměstské přibližovadlo bez ohledu jestli je to Taycan nebo 500e.
pokusím se rozumně a bez emocí ti vysvětlit to, co ti už tady 1000 x napsali i jiní.
Kdyby nebyl ten nepřirozený tlak od politiků, tak všichni budou happy.
Zničili dobře fungující autoprůmysl v Evropě ve jménu elektrizace a teď už se šíří požár až ke střeše, tak se začíná přehodnocovat.
Stačí, když přiznaš, že jsi naskočil na vlnu elektrifikace ale nemá to hlavu ani patu
Prdlajs předsudky, je to kvůli praktičnosti. Když každý týden ve čtvrtek brzy ráno vyrážím z Prahy do Mnichova a pozdě večer se vracím, tak opravdu nejsem zvědavý na opruz s nabíjením a ano nejsem nadšenec, který si rád dává "pauzičky" na kávu ať už u českých nebo německých nabíječek a ráno kvůli tomu vstával o hodinu dříve a večer se vracel místo před půlnocí hluboko po půlnoci, takže jako svoje hlavní auto si EV ještě dlouho nekoupím. Naopak na cukačky kolem pražského komína je EV pro mou rodinu značka ideál, v noci se nabije a přes den slouží, takže v budoucnu tuto roli bude určitě v naší rodině stále hrát i za 2-3 roky po výměně současné TM3 za něco kvalitnějšího.
Je krásné dělat osvětu na živnostnost baterky, když nejsou žádné reálně zkušenosti z provozu, nejstarší Ev je Tesla S z roku 2012, kde cca 25% těch aut z roku 2012 má již vyměnné baterky a dalších cca 17% dojezdilo (nehody, krádeže, požáry, nevyplatila se již oprava) :-):-):-)
Ty procenta v clanku jsou ale za celou evropu kde jsou staty jako ČR kde jsou EV nekde kolem 3%.
To znamena, ze nektere trhy musi byt nad tebou udavanou desetinnou.
nová generace Citroënu C3, kterou automobilka čerstvě odhalila. Elektromobil dojede až 320 km na jedno nabití 44kWh baterie a cena ve Francii začne v přepočtu na 574 tisících korun :yes:
A co na tomto předraženém elektrokrumplu tak úžasného? :-[] Když si třeba můžu jít a koupit si velmi dobrý, vcelku pohledný a hlavně neomezeně a univerzálně použitelný Hyundai i10 1.2 za cca 300 000 Kč? :-)
Já tě vážně obdivuji. Jak moc a jak dlouho každý den tady ty svoje lži a polopravdy obhajuješ. To bych zadarmo nedělal a nedivil bych se, kdybys to dělal za prachy. A pokud to děláš zadarmo, jsi korunovanej vůl.
slwdo at dlouhodoby trend po kesicich a delat z toho kazdy mesic nejake zavery je k nicemu.
Dulezity je dlouhodoby trend. EV rostou a 2024 se jejich podil zase zvysi oproti 2023. A nektere roky to poroste vic, nektere mene, natoz pak sledovat mesice… pas nekde prijedou 3 lode z ciny najednou a mesicni cisla jsou uplne jinak.
Otázka je proč tomu tak je a co z toho má redakce auto.cz
- počet lidí (jmen) co píšou pod články se dramaticky zmenšuje a to na úkor kvality.
- pod každým člákem o EV nastoupí skupina nicků které rozjedou vždy stejné tvrzení bez snahy diskuse a argumentace a zahltí vlákna výkřiky a agresivitou.
- jakýkoli jiný názor je překryt hromadou příspěvků bez snahy diskuse - viz například zabijám jakýkoliv diskuse Barrichello.
Proč tomu tak je a proč se údajní milovníci aut baví v naprosté většině pod články o EV kde nediskutují o technice, ale o tom kdo je větší si každý musí zodpovědět sám. Můj názor: Trollové na internetu je celkem levná zbraň...
My nemůžeme redakce by to nějak vymyslet mohla. Třeba filtraci nicků podle klíčových slov a frází (které multitrolové jako Hamuna alias Čížek zakladatel používá.) :-):-[]:-[]
Nejpřekvapivější číslo je na konci tabulky. 3,4 % pro skupinu Ostatní (LPG, CNG, vodík, ethanol). Skupina, kterou skoro všichni výrobci ignorují. Politická podpora skoro nulová. Dokonce i Fiat v tichosti ukončil výrobu svých LPG a CNG aut. Pokud zanedbáme vodíkovou Toyotu Mirai, zbyde jen Dacia a některé malé Renaulty s LPG, nic jiného neznám. Přesto se za posledních 5 let podíl těchto alternativ skoro zdvojnásobil z 1,9 na 3,4 %.
OK, nulová není, nižší daně podporou bezesporu jsou.
Viděl jsem před mnoha lety návrh Evropské komise na nové zdanění paliv a LPG a CNG měly být zdaněny skoro stejně jako benzín a nafta. Národní státy prosadily, že se to zatím nebude aplikovat.
Protože to lidem dává pořád smysl a ze všech pohonů neomezujících člověka na mobilitě ne to nejdostupnější a nejvíc ekologická doprava.
LPG je navíc odpadní produkt vznikající při zpracování ropy, nevyužívat ho, tak se to bez užitku vyhodí....
No např. Mercedesí MHEV na nových modelech už efektivitou a el. výpomocí hraničí s nedávnými full hybridy. Otázkou kam se počítá takové 220d apod co má +17 kw elektricky?
a upravovat tyto daně každoročně o inflaci za předminulý rok.
Naopak emisní povolenky, které se dnes chovají spíše jako kryptoměny (tedy jsou skupovány kdekým za účelem spekulace na růst ceny) jsou naprostá kravina, protože jsou naprosto nepředvídatelné, peníze za ně utracené utíkají z ekonomiky a neúčastní se jich všichni...
Nechte už toho, PHM je zatíženo daní dost, kdybyste dorovnali spotřební daň i u elektriky, tak se zas pohoršilo. Není třeba dělat nic, až bude baterka, nikdo chtít spalovák nebude.
Jak už se tu řešilo minule, tak daň u nafty je už 20 let stejná, oproti sazbě před 10 lety, pak dokonce nižší. Reálně tedy díky inflaci extrémně klesla...
neobolševický trolle, zdaněním nafty zdraží veškeré zboží které se přepravuje po silnici. Takže ano, dej si naftu za 120 kč litr a pošli si balíček PPL, Aš - Frýdek msítek 450-7000 Kč dle váhy a rozměru - užij si to, užije si to i ekonomika a firmy, kde začně masivní krach a propouštění
Pro nás ideál - čím hůře, tím lépe. Náš cíl - 3 miliony lidí na náměstích ve všech městech ČR na demonstracích a totální blikáda komunikací, náš cíl houska v lidu za 70 kč a chlebík na černém trhu za 600-3500 Kč
Pak defintivně skončí zelený bolševici :-):-):-):-):-) Lidi vás vymažou z historie.
Protože díky naftě se přepravuje veškeré zboží a nemalá část osob ve vlacích poháněných naftou (všechny motoráky řady 810 + reginova + dieslové busy a minibusy). A vyrábí veškeré zemědělské komunity, nebot všechny traktory, sklízecí mlátičky, nákladáky a další technika jsou na naftu.
A zdražení nafty spolu s jedněmi z nejdražších energií na světě totálně zlikviduje zdejší zbídačenou, plně na exportu závislou ekonomiku + zemědělství
Jednoduchý počty :-) výrobky nebudou konkurenceschopné na světovém trhu díky ceně, lidi budou doma kupovat čím dál méně = krach, nezaměstatnost a zvýšení soc dávek :-)
Chceš se zabit diesl v osobácích? zdan prodej nových osobáků ve stylu Fabia 1,0 R3 - 399 000 Kč, Fabia 1,4 TDI 535 000 Kč
když to vezmu ad absurdum - RR cullinan 10 500 000 Kč benál, kdyby existovalo nafta verze 14 200 000 Kč
Ahoj, těšilo nás. Naftu nikdo nekoupí.
Vyřešeno :-)
to samé jde udělat s ojetinami
registrace nové ojetiny z ciziny
Euro 0: 10 000 kč benál, 35 000 nafta
Euro 1: 9 000 benál, 33 000 nafta
Euro 2: 8 000 venál, 31 000 nafta
Euro 3: 6 000 benál, 29 000 nafta
Euro 4 - 5 000 benál, 27 000 nafta
Euro 5 - 3 000 benál, 24 000 nafta
Euro 6 - 500 kč benál, 18 000 nafta
To nějak neodpovídá na otázku, proč když mohla být v roce 2004 daň 9,95 Kč a ekonomika se z toho nehroutila, tak proč by to v roce 2024 nemohlo být 19,90 Kč? Inflace od té doby byla cca 100 %, takže by to byla reálně cca stejná částka... ;-)
Proč pořád soudruhu voláš po vyšším zdanění? Neměl bys tedy logicky spíš volat po nižším zdanění benálu?
Na benzín ale jezdí POUZE OSOBNÍ AUTA, takže by pumpaři a STÁT vydělali hrozně málo.
Připomínám ti zdražovací progresivistický soudruhu, že naftu bezpodmínečně potřebují:
elektrické generátory (pohánějící nově otevřený servis Porsche v Holandsku, kde se kvůli zpackané elektrifikaci jaksi nepovoluje připojovat nové firmy a obytné domy do sítě)
stavební stroje
zemědělské stroje
nákladní vozidla
vysokozdvižné vozíky
důlní stroje a důlní lokomotivy
železniční soupravy tam kde není elektrika a takových tratí je velice mnoho
osobní vozidla a hlavně dodávky
atd atd atd
asi by ses měl probudit v reálném světě, kde jsi bez dieselů úplně v pudeli