Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Registrace nových aut v Evropě za únor: Benzin s naftou stále kralují

Ondřej Šámal
Diskuze (122)

Nových automobilů se v Evropě minulý měsíc prodalo o deset procent více než ve stejném období roku 2023. Elektrická auta drží zhruba osminový podíl, na konvenční vozy stále hledí z povzdálí.

V rámci Evropské unie bylo letos v únoru registrování 883.608 automobilů, což představuje 10,1procentní meziroční nárůst. Spolu se státy EFTA (Velká Británie, Švýcarsko a Norsko) číslo narostlo na 995.059 vozů (+10,2 %).

Navzdory stále silnému tlaku na elektromobilitu si tahle technologie udržuje poměrně stabilní 12procentní podíl, přičemž registrace nových aut s lokálně bezemisním pohonem meziročně vzrostly o devět procent (tedy méně než celý trh) na 106.187 exemplářů. Naproti tomu plug-in hybridy si připsaly 11,6% růst na 64.351 kusů (podíl 7,3 % na únorových registracích).

V přehledu podílů jednotlivých paliv zaujme druhé místo hybridů. Ty však zahrnují jak klasické hybridy, tak zážehové a vznětové mild-hybridy, které k samotnému pohonu slouží jen minimálně. Jejich role je spíše podpůrná (při startování, akceleraci, dojíždění do křižovatky a kolony). Poměr třetích dieselů se tím razantně zvýší, čímž elektromobilům s dvanácti procenty výrazně odskočí.

Podíl jednotlivých paliv na registracích v únoru 2024
Typ Podíl (%)
Benzin 35,5
Hybridy (mild + full) 28,9
Diesel 12,9
Elektromobily 12
Plug-in hybridy 7,3
Ostatní (LPG, CNG, vodík, ethanol) 3,4

Mezi trojici značek s nejvyšším meziročním nárůstem patří Mitsubishi (+143,5 %), které těží z modelů Colt a ASX, což jsou vlastně přeznačkované Renaulty Clio a Captur, SAIC Motor neboli MG se 108,7 procenty a Suzuki, jež zaznamenalo o 50,8 procent vyšší registrace.

Meziročně se naopak nedařilo Fordu (-16,7 %), který přední pozice vyklízí dlouhodobě, Mercedesu s dvěma procenty minus a Mazdě (-1,8 %).

Video se připravuje ...

V rámci srovnání koncernů si nejlépe vede Volkswagen s podílem 25,7 % (+8,7 procent) a 255.962 vozy, následovaný francouzsko-německo-italsko-americkou skupinou Stellantis (18,3 procent a plusových 11,2 %) a skupinou Renault s 9,4procentním podílem.

Ondřej Šámal
Diskuze (122)

Doporučujeme

Avatar - Emel
26. 3. 2024 10:26
Re: multitroll má mrtvici
Začíná na 869t. To je na auto s 200kW super cena... někteří se za podobné peníze nezdráhají prodávat Zoe (zdravíme Renault). A v tom základu je třeba tepelné čerpadlo... asi jediná trošku odrbávka je jednozónová klima, ale jinak je to vybavené dobře. +8600 za vyhřívané sedačky + volant a za mě dobrý.
Jen ti nesmí vadit, že to je čína...
25. 3. 2024 23:33
Re: kral je mrtvy, at zije kral
No např. Mercedesí MHEV na nových modelech už efektivitou a el. výpomocí hraničí s nedávnými full hybridy. Otázkou kam se počítá takové 220d apod co má +17 kw elektricky?
25. 3. 2024 22:36
Re: Re: Re: multitroll má mrtvici
To je pekne, ze nestihaju ked sa predalo nieco cez 5000ks za prve dva mesiace 😂
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 19:45
Re: je potřeba sjednotit zdanění PHM v rámci EU
v roce 2004 spousta věcí nestála 30x tolik co dneska :-) počítej to v globálu ne zvlášt hruštičky, zvlášt ajblíčka a zvlášt borůvky.....
25. 3. 2024 19:08
Re: moc líbí
To není možný :-O