Veterán
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeFiat 131 Mirafiori (1974-1985): Zadokolky slavily úspěch u zákazníků i v soutěžích
20 komentářů
ryccardo
Moc pekny clanek :yes:
Zaujala me ta informace o hybridu davno pred Toyotou. To jsem vubec nevedel.
Zaujala me ta informace o hybridu davno pred Toyotou. To jsem vubec nevedel.
Tak hybrid dělal SSák z Vratislavic už před desítkami let. Toyota ale jako první vyráběla hybrid masově.
Arese
Fiat 131 byl jedním z mých dětských snů, ale pro běžné lidi byl za dob ČSSR pochopitelně zcela nedosažitený... Auto z nádherného automobilového období, kdy byl pohon zadních kol dostupný i u masových značek a kdy téměř každý západoevropský model měl automaticky i svoji nadupanou sportovní vezi. Navíc tehdejší auta nebyla zamořena obludnou náloží elektroniky a jízdních asistentů a dynamická jízda nebyla sprosté slovo... Fiat 131 Abarth v nádherném barevném provedení Alitalia pak (spolu s Fordem Escort a Opelem Kadett Coupé) dominoval MS v automobilových soutěžích v období, které považuji za úplně nejkrásnější.
Díky pane Dragoune za (jako vždy) perfektní počteníčko, které přináší přímo balznám na dnes těžce zkoušenou dušičku automobilového fandy a nadšeného řidiče! 😄 :yes: :yes: :yes: :yes:
P.S. Bravo, Fiate, tehdy jsi ještě býval na špici automobilové Evropy! :yes: :yes:
Díky pane Dragoune za (jako vždy) perfektní počteníčko, které přináší přímo balznám na dnes těžce zkoušenou dušičku automobilového fandy a nadšeného řidiče! 😄 :yes: :yes: :yes: :yes:
P.S. Bravo, Fiate, tehdy jsi ještě býval na špici automobilové Evropy! :yes: :yes:
Souhlas. V Mirafu jsem měl možnost zamlada jezdit. Bylo to sice už 20 let starý auto, ale naprosto úžasná kára. Ta 1,6 DOHC s tím solidně cvičila a auto se dalo poměrně dobře vodit i bokem. Krásná doba. Rád bych se v Mirafku zase někdy svezl. :yes:
Já se v ní svezl jako kluk jednou, ale zase v Supermiafiori s plastovými blatníky rozšířenými koly, zadním spoilerem....a ve Fiaťácké červené! 😄
Jinak mne překvapilo, že motory měly rozvod OHV , když 131 byla následníkem 124, který měl OHC. Rozvod OHV měl Fiat 125 1500 co si pamatuji.
No, to byla doba, kdy kluci od třetí třídy věděli o autech všechno OHV, OHC,SV, ..... dnes zase vědí všechno o IT a my na to mnohdy čumíme jako puci. 😉
Jinak mne překvapilo, že motory měly rozvod OHV , když 131 byla následníkem 124, který měl OHC. Rozvod OHV měl Fiat 125 1500 co si pamatuji.
No, to byla doba, kdy kluci od třetí třídy věděli o autech všechno OHV, OHC,SV, ..... dnes zase vědí všechno o IT a my na to mnohdy čumíme jako puci. 😉
Nikoliv, základní řada motorů u 124 byla OHV, DOHC měly jen vrcholné sedany Special T a všechny kupé a Sspidery. OHC byl standard u všech žigulíků, od 2101 až po 2107. Italská 125 byla vždy DOHC, 125p zase vždy OHV (s výjimkou pár kousků posledních ročníků s cizími motory).
Takže Žigul neměl fiaťácký motor ze 124 a F125 P také ne? Tak co to byly za motory? Nevěřím, že to vymysleli na východě, znám ruské motory v Moskviči, to bylo oproti žigulu maso...
125p byly kastle z Fiatu 125 a motory z o generaci starších Fiatů 1300, 1500 z let 1961-67.
https😐/live.staticflickr.com/…ba91f5e128_b.jpg
V Žigilu byly motory, rozsáhle předělané z původního Fiata 124. Nejen z OHV na OHC, ale i jiné rozteče válců, jiné vrtání, jiné zdvihy. Prý ho předělali Italové na základě ruských požadavků. Někde se i uvádí, že v Turíně vytáhli z šuplíku nepoužitý starší koncept OHC, ještě bez hrníčkových zdvihátek. A někde se uvádí, že si tu úpravu motoru dělali Rusové sami. Nevím, kde je pravda.
https😐/live.staticflickr.com/…ba91f5e128_b.jpg
V Žigilu byly motory, rozsáhle předělané z původního Fiata 124. Nejen z OHV na OHC, ale i jiné rozteče válců, jiné vrtání, jiné zdvihy. Prý ho předělali Italové na základě ruských požadavků. Někde se i uvádí, že v Turíně vytáhli z šuplíku nepoužitý starší koncept OHC, ještě bez hrníčkových zdvihátek. A někde se uvádí, že si tu úpravu motoru dělali Rusové sami. Nevím, kde je pravda.
Tu upravu udelali Italove, podle ruskych pozadavku.
Takze to vlastně byly italske motory, jen vyrobene v Rusku.
Takze to vlastně byly italske motory, jen vyrobene v Rusku.
Ještě že ACZ pana Dragouna má, jinak by to mohli zabalit.
Jako vždy zajímavý a podrobný článek :yes:
Jako vždy zajímavý a podrobný článek :yes:
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ano, jeho články mají vždy nejen hlavu a patu, ale tolik podrobných informací, až je to vzhledem ke zbytku informací na ACZ ku podivu. 😉
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hamuna,diskusia bez teba a tvojej multinickovej farmy by bola ako svet bez pravnikov....
😁 :yes: ... tvl. "svět bez právníků"... super hláška!
tak znalci simpsonovcov vedia odkial som si dovolil citovat :yes:
https😐/m.youtube.com/watch?…
https😐/m.youtube.com/watch?…
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ja Prvni 123
Mel jsem "super 131" s 2.5 naftou, a polykala kilometry obdivuhodne v klidu, pohodlne, a spolehlive...
Pokud vím, tak třináctistovka se v ČSSR nikdy oficiálně neprodávala.
Edit: 118 800 Kčs stála Mirafiori 131S a to v roce 1978. Měla jinou masku, již se čtyřmi kruhovými světly, denní počítadlo km, hodiny (tři čtvercové budíky), navíc gumový pruh v náraznících, na bocích tenkou ochrannou lištu, stejný motor 1.6 OHV 75 koní, stále čtyřkvalt.