Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat 131 Mirafiori (1974-1985): Zadokolky slavily úspěch u zákazníků i v soutěžích

Fiat 131 byl ve své době moderním automobilem. Na úspěchy obchodní navazovaly ty z rychlostních zkoušek. Dovážel se také k nám a bohužel jej sžírala koroze.
Zpět na článek
15. 4. 2024 21:05
15. 4. 2024 19:24
Upřesním - u nás...
...poprvé v prodeji v roce 1977, stála v Mototechně 104 300 Kčs a byla to šestnáctistovka - 75 koní, čtyřkvalt, výbava nula, jen vyhřívané zadní okno. Varovné blikače - ne, rádio - ne, denní počítač km - ne, hodiny - ne, otáčkoměr - ne, servo - ne, centrál - ne.

Pokud vím, tak třináctistovka se v ČSSR nikdy oficiálně neprodávala.

Edit: 118 800 Kčs stála Mirafiori 131S a to v roce 1978. Měla jinou masku, již se čtyřmi kruhovými světly, denní počítadlo km, hodiny (tři čtvercové budíky), navíc gumový pruh v náraznících, na bocích tenkou ochrannou lištu, stejný motor 1.6 OHV 75 koní, stále čtyřkvalt.
Rozbalit vlákno
0
15. 4. 2024 21:05
Hybrid
Moc pekny clanek :yes:

Zaujala me ta informace o hybridu davno pred Toyotou. To jsem vubec nevedel.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Roman Horký
15. 4. 2024 21:58
Re: Hybrid
Tak hybrid dělal SSák z Vratislavic už před desítkami let. Toyota ale jako první vyráběla hybrid masově.
16. 4. 2024 00:22
Parádní článek o nezapomenutelném autě
Fiat 131 byl jedním z mých dětských snů, ale pro běžné lidi byl za dob ČSSR pochopitelně zcela nedosažitený... Auto z nádherného automobilového období, kdy byl pohon zadních kol dostupný i u masových značek a kdy téměř každý západoevropský model měl automaticky i svoji nadupanou sportovní vezi. Navíc tehdejší auta nebyla zamořena obludnou náloží elektroniky a jízdních asistentů a dynamická jízda nebyla sprosté slovo... Fiat 131 Abarth v nádherném barevném provedení Alitalia pak (spolu s Fordem Escort a Opelem Kadett Coupé) dominoval MS v automobilových soutěžích v období, které považuji za úplně nejkrásnější.
Díky pane Dragoune za (jako vždy) perfektní počteníčko, které přináší přímo balznám na dnes těžce zkoušenou dušičku automobilového fandy a nadšeného řidiče! :-) :yes: :yes: :yes: :yes:
P.S. Bravo, Fiate, tehdy jsi ještě býval na špici automobilové Evropy! :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
14
16. 4. 2024 08:57
Re: Parádní článek o nezapomenutelném autě
Souhlas. V Mirafu jsem měl možnost zamlada jezdit. Bylo to sice už 20 let starý auto, ale naprosto úžasná kára. Ta 1,6 DOHC s tím solidně cvičila a auto se dalo poměrně dobře vodit i bokem. Krásná doba. Rád bych se v Mirafku zase někdy svezl. :yes:
16. 4. 2024 09:09
Re: Parádní článek o nezapomenutelném autě
Já se v ní svezl jako kluk jednou, ale zase v Supermiafiori s plastovými blatníky rozšířenými koly, zadním spoilerem....a ve Fiaťácké červené! :-)
Jinak mne překvapilo, že motory měly rozvod OHV , když 131 byla následníkem 124, který měl OHC. Rozvod OHV měl Fiat 125 1500 co si pamatuji.
No, to byla doba, kdy kluci od třetí třídy věděli o autech všechno OHV, OHC,SV, ..... dnes zase vědí všechno o IT a my na to mnohdy čumíme jako puci. ;-)
16. 4. 2024 10:00
Re: Parádní článek o nezapomenutelném autě
Nikoliv, základní řada motorů u 124 byla OHV, DOHC měly jen vrcholné sedany Special T a všechny kupé a Sspidery. OHC byl standard u všech žigulíků, od 2101 až po 2107. Italská 125 byla vždy DOHC, 125p zase vždy OHV (s výjimkou pár kousků posledních ročníků s cizími motory).
16. 4. 2024 12:48
Re: Parádní článek o nezapomenutelném autě
Takže Žigul neměl fiaťácký motor ze 124 a F125 P také ne? Tak co to byly za motory? Nevěřím, že to vymysleli na východě, znám ruské motory v Moskviči, to bylo oproti žigulu maso...
16. 4. 2024 13:27
Re: Parádní článek o nezapomenutelném autě
125p byly kastle z Fiatu 125 a motory z o generaci starších Fiatů 1300, 1500 z let 1961-67.
https://live.staticflickr.com/…ba91f5e128_b.jpg

V Žigilu byly motory, rozsáhle předělané z původního Fiata 124. Nejen z OHV na OHC, ale i jiné rozteče válců, jiné vrtání, jiné zdvihy. Prý ho předělali Italové na základě ruských požadavků. Někde se i uvádí, že v Turíně vytáhli z šuplíku nepoužitý starší koncept OHC, ještě bez hrníčkových zdvihátek. A někde se uvádí, že si tu úpravu motoru dělali Rusové sami. Nevím, kde je pravda.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 4. 2024 22:07
Re: Parádní článek o nezapomenutelném autě
Tu upravu udelali Italove, podle ruskych pozadavku.
Takze to vlastně byly italske motory, jen vyrobene v Rusku.
16. 4. 2024 09:27
Re: Parádní článek o nezapomenutelném autě
Ještě že ACZ pana Dragouna má, jinak by to mohli zabalit.

Jako vždy zajímavý a podrobný článek :yes:
Avatar - chcíplý pes
16. 4. 2024 09:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 4. 2024 11:04
Re: Parádní článek o nezapomenutelném autě
Ano, jeho články mají vždy nejen hlavu a patu, ale tolik podrobných informací, až je to vzhledem ke zbytku informací na ACZ ku podivu. ;-)
Avatar - chcíplý pes
16. 4. 2024 11:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 4. 2024 12:38
Re: Parádní článek o nezapomenutelném autě
Hamuna,diskusia bez teba a tvojej multinickovej farmy by bola ako svet bez pravnikov....
16. 4. 2024 12:49
Re: Parádní článek o nezapomenutelném autě
:D :yes: ... tvl. "svět bez právníků"... super hláška!
16. 4. 2024 16:06
Re: Parádní článek o nezapomenutelném autě
tak znalci simpsonovcov vedia odkial som si dovolil citovat :yes:
https://m.youtube.com/watch?…
Avatar - chcíplý pes
16. 4. 2024 16:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 4. 2024 22:13
Ano, bylo to vyborne auto.
Mel jsem "super 131" s 2.5 naftou, a polykala kilometry obdivuhodne v klidu, pohodlne, a spolehlive...
Rozbalit vlákno
1
17. 4. 2024 15:53
Re: Ano, bylo to vyborne auto.
Tak to jsi měl ten zvláštní "hrb" na kapotě, aby se ti tam ten diesel vešel. :-)