Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia konečně i se základním motorem. Pod 600 tisíc nepůjde

Octavia po modernizaci vstupuje na český trh s dalšími motorizacemi. Základní tříválec 1.0 TSI nahrazuje o válec větší patnáctistovka.
Zpět na článek
27. 3. 2024 12:57
27. 3. 2024 13:19
27. 3. 2024 14:09
27. 3. 2024 14:36
27. 3. 2024 15:43
28. 3. 2024 09:07
27. 3. 2024 16:22
27. 3. 2024 19:13
27. 3. 2024 19:46
27. 3. 2024 21:01
27. 3. 2024 21:14
27. 3. 2024 23:05
28. 3. 2024 07:10
28. 3. 2024 09:14
27. 3. 2024 12:56
Cena pro plebs...
... v reálu se stejně bude většina prodávat v rámci fleetů za úplně jiné ceny. Ideálně pak udat na operák a v rámci Škoda+ to za rok-dva prodat nějakému hejlovi podruhé...
"Dyk to nový stálo přes 600 stováků a dneska, po roce a 25tkm jako nový! A že ste to Vy, za 550, ať nežeru!"

Super kup! :-[]
Rozbalit vlákno
22
Avatar - KANKUNEN
27. 3. 2024 13:04
Re: Cena pro plebs...
A copak je ten lepší kup?
27. 3. 2024 13:14
Re: Cena pro plebs...
Hledej, šmudlo ;-)

Ne, vážně - např. Tucson od cca 550. O některých jiných kombi C segmentu nemluvě...

FoFo od 514 000
Kuga od 613 000


A třeba dnešní cena i30N je ve srovnání s cenami škodovky...
Avatar - Emel
27. 3. 2024 13:23
Re: Cena pro plebs...
i30N už skončila, ne? Myslím... doprodají se skladovky a novou do výroby už nezadáš.
27. 3. 2024 13:30
Re: Cena pro plebs...
Jo jo, pomalu končí. Bohužel.

Jen jsem to uváděl v rámci té ceny - je o nějakých 100t dražší než Oktávka v základu. A to je prostě absurdní.
Avatar - Mikesus
27. 3. 2024 13:38
Re: Cena pro plebs...
V tomhle musím trochu octavku obhájit. Fofo je poměrně starej ( mysleno ted cenotvorbou ), cokoliv nového od covidu prostě zdražuje. Nezkoumal jsem výbavy tedy u octavky, ale nemyslím si že výbavy jen s volantem a kolama se znovu vrátí.
A pak ta cena mi tyk nepřijde nijak hrozná a pri pohledu na motory už chybí fakt jen ten hybrid, jinak je to docela dobré. Základ 85kw je pohodička a z hezkého objemu. Ne žádné extra malorazky.
27. 3. 2024 20:35
Re: Cena pro plebs...
Hsele, jde o nějakou vybalancovanou optiku, úhlel chceš-li, pohledu.
Někdo, kdo jezdí něčím dvakrát (reálný kup) dražším, druhé auto v rodině o segment menší než Oktávka za podobnou cenu, nakupuje služebáky na firmu...
Já se snažím ten úhel pohledu pochopit a myslím, že mi to i jde.
Sám jsem začínal svou pracovní kariéru v takové polovědecké instituci, poté nadnárodní společnost, nakonec soukromník... A snažím se pamatovat si, jaké to v každé z těchto rolí bylo.
Sebe a má auta neřeším. Ale vím, že například naši kamarádi, učitelský pár plus dvě děti, si cca ve 2014 koupili velmi slušně vybavené kombi C segmentu. Dnes by chtěli nové a docala zoufale hledají...

Ne, ta cena není OK. Není OK z úhlu pohledu potenciálního kupce.

Ceny aut šly nahoru daleko nad inflaci. To je prostý fakt, který je někdo jakoTy schopen si velmi rychle propočítat. Výbava nevýbava.

Howgh ;-)
Avatar - Mikesus
27. 3. 2024 22:57
Re: Cena pro plebs...
Ja bych právě řekl, že cena narostla tolik jako inflace. Možná v jeden krátký okamžik, ale dlouhodobě určitě ne.
Ano, souhlasím že octavka za mega je nesmysl ( a to jsme jednu takovou tez meli ), ale to ji bylo možno za mega pořídit už od dob O1.
Ja chapu, ze kdo kupoval v době konjunkce oktavku za 350 základ, tak teď si stěžuje na cenu a ma problém. Na druhou stranu, je tu ceed, i30, dacia už je taky docela hezká. Mne 600 za C segment přijde takovej ok. 85kw z 1.5, nějaká výbava taky už je. Nebo zajdes ke konkurenci.
28. 3. 2024 07:01
Re: Cena pro plebs...
85kW v O4 jsem měl, ale s 2.0TDI. Byl to super motor, nežral a celkem to i jelo. Pocitově se to v podstatě vyrovnalo předchozí 1.4TSI 110kW. Obávám se však, že s tou seškrcemou 1.5TSI to v Octávce už žádná hitparáda nebude.
Avatar - Dinar
28. 3. 2024 09:08
Re: Cena pro plebs...
Konjunkce - konjunktura, hodinky - holínky? :D
Jinak souhlas.
Avatar - Emel
28. 3. 2024 10:31
Re: Cena pro plebs...
Třeba někdo nakupuje na základě astrologických jevů
28. 3. 2024 19:08
Re: Cena pro plebs...
Ne, narostla více než inflace. Dnes, poslední dobou, se to projevuje - spousta akcí a akčních modelů.

Jako srovnávací základ si vezmi cokoli od 2010 až do cca 2017, 2018. Tehdy byla inflace tak nízká, že je to celkem šumák (vím to, počítal jsem si to pro auta koupená 2010 a 2015).

A že si to spočítáš s prstem v nose, o tom nepochybuji. ;-)

Octavia RS z roku 2013 za 599 900,- je dobrý příklad...
Avatar - Emel
29. 3. 2024 11:08
Re: Cena pro plebs...
Myslím, že RS nikdy nebylo pod 600, pokud si dobře vzpomínám tak začínala 620 a záhy zdražila na 630... nebo 619 a 629 nebo tak něco. Vybavená byla slušně, ale i tam dost základních prvků chybělo. Taky se ale kupovala minimálně -10%.
Avatar - KANKUNEN
27. 3. 2024 13:43
Re: Cena pro plebs...
Aspoň něco, myslím i Ceedník je za super peníz.
27. 3. 2024 13:49
Re: Cena pro plebs...
Ano, rozhodně je. ;-)
Avatar - zaplosak
27. 3. 2024 17:12
Re: Cena pro plebs...
Klidně i hyundai i30sw, začíná na 400, za 600 bude vymazlená
27. 3. 2024 20:45
Re: Cena pro plebs...
Jo, souhlas :yes:
28. 3. 2024 06:38
Re: Cena pro plebs...
Jako škodovka je drahá. Ale i 30 není pro ni konkurent. Proste není zdaleka tak dobrej+ velkej.
Avatar - Mikesus
28. 3. 2024 06:44
Re: Cena pro plebs...
I30 je plnohodnotný konkurent oktavce, naprosto srovnatelny.
28. 3. 2024 07:03
Re: Cena pro plebs...
Ikdyž se tomu hodně blíží... NENÍ.
28. 3. 2024 19:01
Re: Cena pro plebs...
Je konkurencí. Objektivně - není lepší, ale je to konkurenční zástupce stejného segmentu (C). A v disciplíně value for money Škodovku na našem trhu drtí.
27. 3. 2024 17:04
Re: Cena pro plebs...
Myslím, že už tyhle praktiky hodnê lidí prohlédlo. Nedělají dobře, že dělají z lidí blbce.
27. 3. 2024 20:46
Re: Cena pro plebs...
Ano, to si myslím také.
Avatar - Pepa_007
27. 3. 2024 12:57
Jednoduché
Také je to vrchol nabídky škodovky pro normální dělníky. Český sen mít v garáži. 😉
Rozbalit vlákno
4
Avatar - KANKUNEN
27. 3. 2024 13:05
Re: Jednoduché
No a jaký by měl mít sen?
27. 3. 2024 13:22
Sen - chodit si pro dávky na bydlení (16 500 na 1 osobu v pr
v pronájmu) a mít Oktávku.

Třeba v Brně se dávají 3 000 ročně na bydlení v průměru na každého Brňana
a na sídlištích není kde zaparkovat.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2024 15:07
Re: Jednoduché
Kdo má jako sen Oktávku je na tom hodně špatně s fantazií a rozhledem :-)
27. 3. 2024 17:08
Re: Jednoduché
Sen českých dělníků je bych řekl i30 za 400 tisíc.
Avatar - Emel
27. 3. 2024 13:19
Slušný
Byl jsem zvědavý, jestli se zmenší odstup základního motoru a té 1.5TSI 110kW... a nezměnil, zůstává to na 50t. To dělá z té slabší 1.5 docela atraktivní volbu, zákazník má za cenu litru větší motor s větším krouťákem a vypínáním válců (chápu že ne každý po vypínání válců touží).
Rozbalit vlákno
5
Avatar - lamal
27. 3. 2024 14:09
Re: Slušný
Ked budes chciet vyhrievane sedacky, tak sa to cele rozsype... to ma stvalo uz pred FL
Avatar - Emel
27. 3. 2024 14:36
Re: Slušný
Konfigurovatelnost jako před deseti lety je holt minulost. Přihodit 18.500 za paket je ještě dobrá varianta, i když samozřejmě třeba vyhřívaný sklo nemusí ocenit každej... já osobně v poslední době oceňuju asi nejvíc ten vyřívanej volant.
Avatar - lamal
27. 3. 2024 15:43
Re: Slušný
je fajn, mam ho, z praxe je to uzitocna fičura.. sedacky + volant a pohoda, netreba viac energie na ohrev interieru

k tomu klíma paketu, ten je v pohode za tie peniaze, myslim ze pred FL to neslo v zakladnej vybave a musel si priplatit za vyssiu vybavu a do nej si este objednat paket, alebo sedacky
27. 3. 2024 14:31
Re: Slušný
Podle mě to bude neprodávanější motor do fleetu. S paketem vyhrávaných sedaček, volantu a skla je to fajn auto, s nějakou drobnou slevou do 600k.
Avatar - Dinar
28. 3. 2024 09:07
Re: Slušný
Taky bych řekl, že ten základ je atraktivnější než silnější verze, v projevu do nějakých otáček moc rozdíl nebude a cenový rozdíl je výrazný natolik, aby bylo lepší ho utratit za nějaký ten paket, barvu a kola. Celkově mi to přijde cenově ok.
27. 3. 2024 13:51
Rastú ceny, rastú aj nároky
Celkom rozumný facelift aj zmeny vo výbavách. Ale teda keby som si mal podľa nárokov vybrať, tak minimálne verzia za 30-tisíc eur a to mi na relatívne skromnú Octaviu príde dosť.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
27. 3. 2024 13:57
Re: Rastú ceny, rastú aj nároky
V tom Selection trošku chybí vyhřívané sedačky a kamera, samostatně už je nekoupíš.
Kamera je s předníma senzorama, top led zadníma světlama a volbou jízdního režimu za 20 (a nebo ještě s matrixama za 49), vyhřívané sedačky jsou s volantem a sklem a zatmavenejma bočníma za 18,5. Takže necelejch 670 za takovej můj "etalon" výbavy v daný třídě.
27. 3. 2024 15:44
Re: Rastú ceny, rastú aj nároky
U nás napríklad má Selection vyhrievané sedačky a aspoň zadné senzory.
Avatar - Emel
27. 3. 2024 16:46
Re: Rastú ceny, rastú aj nároky
Zadní senzory má u nás taky, sedačky až v tom paketu. I těch paketů máte víc, třeba kameru jen s full led zadními světly.
27. 3. 2024 14:20
Vypínaní válců
Za to vypínání bych chtěl Hrdličku potkat někde v odlehlé tmavé uličce ...
Rozbalit vlákno
23
27. 3. 2024 14:58
Re: Vypínaní válců
Buď rád, že nabídka nekončí litrovým tříválcem, jako u dnes už nekoupitelného Focusu! A za vypínání dvojice válců Ing. Hrdlička určitě nemůže, to si musíš vyříkat s ekoteroristickými fanatiky v Bruselu! :-O
Avatar - Emel
27. 3. 2024 15:16
Re: Vypínaní válců
Pořád ještě je ST... v manuálu, v kombíku :-)
Avatar - Ozzman
27. 3. 2024 19:53
Re: Vypínaní válců
Me by zajímalo, jestli to ještě vubec jde objednat a vyrobit, chvíli ty FokusyST nebyly ani v konfigurátoru popravdě to skoro po faceliftu nevídám :)
27. 3. 2024 20:57
Re: Vypínaní válců
Možná a kdoví jestli. Každopádně to je velmi specifická a drahá verze s minimálními prodeji. Focusu zoufale chybí dřívější čtyřválcový 1.5 Ecoboost s manuálem, ten by byl odpovídající! :-O :-O :-O :no:
Avatar - Mikesus
27. 3. 2024 18:48
Re: Vypínaní válců
Zajímavé že ostatní nepotřebuji vypínání válců. Takze Bruselu to nebude.
27. 3. 2024 20:59
Re: Vypínaní válců
Ne nepotřebují, protože ti vnucují tříválce a většinou ještě s podstatně menším objemem, nebo ti dokonce cpou hybrid :-O :-O :-O :no: . Tak to raději tisíckrát raději tu čtyřválcovou 1.5 TSI s vypínám dvojice válců při malém zatížení! :-) :yes:
Avatar - Barrichello
27. 3. 2024 15:08
Re: Vypínaní válců
vypínání válců je dobrá věc, ale to ten motor musí mít dostatečný počet válců, což se tady samozřejmě nekoná :-)
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2024 20:55
Re: Vypínaní válců
Prý se to Chervoletu v těch mnohoválcích pěkně kazí.
27. 3. 2024 16:51
Re: Vypínaní válců
A proc jeho? Konstruktery k tomu donutil Brusel kvuli par desetinkam pri testovacim cyklu. Brecis na spatnym hrobe.
Avatar - Mikesus
27. 3. 2024 18:49
Re: Vypínaní válců
Asi těžko, kdyz ostatní automobilky vypínání nepotřebuji. Opravdu je to na konstrukterech, kteří si vybrali tuhle cestu.
Avatar - idam.i
27. 3. 2024 20:46
Re: Vypínaní válců
Má niekto s vypýnaním válcov reálne skúsenosti? Robí to reálne problém ?
27. 3. 2024 21:00
Re: Vypínaní válců
Nerobí. A když bude, lze vypnout chiptuningem. :-)
Avatar - cizekHUNTER
28. 3. 2024 01:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
27. 3. 2024 23:01
Re: Vypínaní válců
Osobně dlouhodobou zkusenost nemam, z krátkých predvadecek hodnotit nechci. Ale za mne je to drahej a potenciálně vysoce poruchovej nesmysl pro snížení papírových emisi bez reálného vlivu, něco jako start/stop. Papír snese všechno, v reálu to rozdíl nebude. A jako bonus, zákazník zaplatí víc na servisu.
Avatar - Barrichello
28. 3. 2024 10:32
Re: Vypínaní válců
jasně, protože ono to má stejný emise na 8 válců jako na 4 :-)
Ty seš bedna utopisto :-)
Já na tom mam odjeto 61 tis km (5,7 V8 HEMI v 300C + Charger) se systémem MDS, tedy vypínání poloviny válců.
dlouhý tratě to umí jezdit za 12, modernější verz s 8st. ZF za 10,6 :-) Ale nefunguje to :-)
28. 3. 2024 11:03
Re: Vypínaní válců
Nerad bych se mýlil, ale ty nemáš dlouhodobou zkušenost s ničím. Nebo si snad někdy vlastnil auto, se kterým by si najel třeba 150-200 tis km? Když máš auto 3 roky a prodáš ho v záruce s nájezdem do 100 tis, tak nezjistíš o spolehlivosti toho konkrétního auta nebo motorizace totiž vůbec nic. Jinak máš pravdu. Je to potenciálně poruchovej nesmysl, který reálně nepřinese žádnou úsporu stejně jako start/stop. Koupit takové auto, tak bych hned hleděl to vyřadit z provozu. Myslím, že to nebude takový problém.
Avatar - Emel
28. 3. 2024 12:42
Re: Vypínaní válců
Ten motor už se nějakou dobu vyrábí a zatím jsem nezaznamenal, že by s tím byly nějaké problémy... osobně bych se toho nebál.
Otázka je, jestli si SW deaktivací jakkoli pomůžeš... ty komponenty na vypínání ventilů v tom motoru budou pořád a teoreticky se můžou "rozbít" i při jízdě na 4 válce...
28. 3. 2024 01:11
Re: Vypínaní válců
Zkušenost mám ca. 60 tkm na dvou autech, teď jezdím třetí. Spolehlivost po 10 letech logicky hodnotit nemohu, tak jen uživatelsky. Nijak zvlášť mne to neštve, ale 2 válce prostě poznám vždy, někdy i schválně přidám abych jel na všechny 4. A byť to palivo bezesporu šetří, raději bych vzal verzi bez ACT. (pokud by byla na výběr)
27. 3. 2024 21:00
Re: Vypínaní válců
Viz. já ve 20:59. :-)
28. 3. 2024 10:57
Re: Vypínaní válců
Nejen tuhle cestu si byli nuceni vybrat. Krom vypínání válců se kvůli EU dělají další nesmysly. V podobě například variabilního olejového čerpadla (způsobuje zadírání motorů) odpojitelného alternátoru (kvůli tomu se baterka nedobíjí) eletrické vodní pumpy, nesmyslně tenkých pístních kroužků snižujících tření (pak motory žerou olej), používání 3 válcových maloobjemových motorů, tvrdých pneumatik s nízkým valivým odporem (které ovšem nedrží na cestě) a tak dále. Vypínání válců je jen jeden z prvků, které EU nutí konstruktéry do aut aplikovat. Jmenovatel je ale pořád stejný a to nařízení z Bruselu a jejich nesmyslný tlak na snižování emisí CO2 u osobních aut.
Avatar - Barrichello
28. 3. 2024 13:33
Re: Vypínaní válců
Vypínání válců už měl Cadillac v 70. letech, v 90 to oprášil mercedes a pak to převzali i další.

Daleko větší průšvih je to o čem píšeš + tenké stěny mezi válcy, okradené materiály, vyhnaný vysoký výkon z malých objemů turbem(by) a díky tomu mizerná životnost , nemyslné intervaly výmny olejů a oleje řídké jak voda atd atd
El. řízení a další speciality
28. 3. 2024 16:43
Re: Vypínaní válců
No, ale proč musí mít vypínání válců, když jiné motory ( i větší) to nemají a normy plní?
Avatar - Emel
29. 3. 2024 11:09
Re: Vypínaní válců
Nejde o plnění normy konkrétním motorem, jde o spotřebu a v důsledku flotilové emise CO2 počítané za celou automobilku.
27. 3. 2024 16:22
Nabíjení
Super, za 630 k to má bezdrátovou nabíječku 🤣
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
27. 3. 2024 18:51
Hallo, skodovkari...
Nevite nekdo, jestli tenhle 85kW ctyrvalec prijde i do Scaly?
Rozbalit vlákno
3
27. 3. 2024 22:42
Re: Hallo, skodovkari...
Těžko říct, ale pak by byla Scala o dost zajímavější nabídka ;-) Teda jen v kombinaci 1.5TSI 85kW se 6st manuálem…
27. 3. 2024 22:42
Re: Hallo, skodovkari...
ASi těžko, ta s faceliftem dostala posílený mocný litr 1,0TSI na 85 KW.
28. 3. 2024 01:12
Re: Hallo, skodovkari...
V dohledné době určitě ne...
Avatar - lordlord
27. 3. 2024 19:13
kup
minulá generace začínala na 335 tisících
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ja Prvni 123
27. 3. 2024 19:46
Re: kup
No, a Favorit zacinal na 86, ze jo?

:-)
27. 3. 2024 21:01
Re: kup
84 600 Kčs. Ale to se psal roku 1988... :-)
Avatar - Ja Prvni 123
27. 3. 2024 21:14
Re: kup
No, a to jsem tum chtel naznacit.

Ze to bylo jine auto, a nekolik let zpatky.
Avatar - Mikesus
27. 3. 2024 23:05
Re: kup
No a základní superb stal v roce 1935 65tis.
28. 3. 2024 07:10
Re: kup
O1 1.9TDI 66kW v roce 2003 se u nás ve firmě kupovala za 548.000,-
A Felicia kombi 1.3 50kW jako roční ježděnka s 18.000km v roce 1998 stála rovný čtvrtmilion.
Avatar - Dinar
28. 3. 2024 09:14
Re: kup
A O1 tdi 66kW elegance s výbavou stála v tom 98. těsně pod 500 tis.
Příjmy jsou ve srovnání s 98. dnes min. trojnásobné, cena podobné O4 kolem milionu, takže je oktávka dnes vlastně levnější.
28. 3. 2024 10:01
základní výbava
Ve standardu přitom dostanete například 15wattové bezdrátové rychlonabíjení chytrých telefonů s chlazením (většina telefonů nemá bezdrátové nabíjení), rozpoznávání dopravních značek (hezký, akorát na buzeraci překročení rychlosti), rozpoznání pozornosti řidiče (kravina) a větší displej infotainmentu s úhlopříčkou 10“ (samozřejmost, navíc rozdíl mezi výrobní ceně menšího a většího displeje je asi 5 kč) či dvouzónovou klimatizaci Climatronic (jediná smysluplná věc).
Má to v základu alespoň zpětnou kameru a vyhřívání sedaček?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
28. 3. 2024 10:31
Re: základní výbava
Všechny lepší telefony mají bezdrátové nabíjení už hezkých pár let.
28. 3. 2024 12:22
Ještě to má v základu
SmartLink.

Za to se u Fabie a Scaly připláci.
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2024 13:34
Tak silný motor v základu nechci!
Co půllitr?😂
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
28. 3. 2024 14:53
Re: Tak silný motor v základu nechci!
Když nebudeš moc šlapat na plyn, budeš mít fakticky 0,75l... nebo bys mohl zkusit u čiptuňingových firem poptat úpravu, která by to na ty dva válce omezila trvale.