Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Octavia konečně i se základním motorem. Pod 600 tisíc nepůjde

80 komentářů

Avatar - Emel
Emel
i30N už skončila, ne? Myslím... doprodají se skladovky a novou do výroby už nezadáš.
lukas13
... v reálu se stejně bude většina prodávat v rámci fleetů za úplně jiné ceny. Ideálně pak udat na operák a v rámci Škoda+ to za rok-dva prodat nějakému hejlovi podruhé...
"Dyk to nový stálo přes 600 stováků a dneska, po roce a 25tkm jako nový! A že ste to Vy, za 550, ať nežeru!"

Super kup! 😒]
Arese
Buď rád, že nabídka nekončí litrovým tříválcem, jako u dnes už nekoupitelného Focusu! A za vypínání dvojice válců Ing. Hrdlička určitě nemůže, to si musíš vyříkat s ekoteroristickými fanatiky v Bruselu! 😲
Avatar - Mikesus
Mikesus
V tomhle musím trochu octavku obhájit. Fofo je poměrně starej ( mysleno ted cenotvorbou ), cokoliv nového od covidu prostě zdražuje. Nezkoumal jsem výbavy tedy u octavky, ale nemyslím si že výbavy jen s volantem a kolama se znovu vrátí.
A pak ta cena mi tyk nepřijde nijak hrozná a pri pohledu na motory už chybí fakt jen ten hybrid, jinak je to docela dobré. Základ 85kw je pohodička a z hezkého objemu. Ne žádné extra malorazky.
Avatar - lordlord
lordlord
minulá generace začínala na 335 tisících
ryccardo
A proc jeho? Konstruktery k tomu donutil Brusel kvuli par desetinkam pri testovacim cyklu. Brecis na spatnym hrobe.
Avatar - Emel
Emel
Konfigurovatelnost jako před deseti lety je holt minulost. Přihodit 18.500 za paket je ještě dobrá varianta, i když samozřejmě třeba vyhřívaný sklo nemusí ocenit každej... já osobně v poslední době oceňuju asi nejvíc ten vyřívanej volant.
Avatar - Emel
Emel
Byl jsem zvědavý, jestli se zmenší odstup základního motoru a té 1.5TSI 110kW... a nezměnil, zůstává to na 50t. To dělá z té slabší 1.5 docela atraktivní volbu, zákazník má za cenu litru větší motor s větším krouťákem a vypínáním válců (chápu že ne každý po vypínání válců touží).
Arese
Ne nepotřebují, protože ti vnucují tříválce a většinou ještě s podstatně menším objemem, nebo ti dokonce cpou hybrid 😲 😲 😲 :no: . Tak to raději tisíckrát raději tu čtyřválcovou 1.5 TSI s vypínám dvojice válců při malém zatížení! 😄 :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Me by zajímalo, jestli to ještě vubec jde objednat a vyrobit, chvíli ty FokusyST nebyly ani v konfigurátoru popravdě to skoro po faceliftu nevídám 😊
Jezdec667
Myslím, že už tyhle praktiky hodnê lidí prohlédlo. Nedělají dobře, že dělají z lidí blbce.
Avatar - Emel
Emel
V tom Selection trošku chybí vyhřívané sedačky a kamera, samostatně už je nekoupíš.
Kamera je s předníma senzorama, top led zadníma světlama a volbou jízdního režimu za 20 (a nebo ještě s matrixama za 49), vyhřívané sedačky jsou s volantem a sklem a zatmavenejma bočníma za 18,5. Takže necelejch 670 za takovej můj "etalon" výbavy v daný třídě.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Aspoň něco, myslím i Ceedník je za super peníz.
lukas13
Jo jo, pomalu končí. Bohužel.

Jen jsem to uváděl v rámci té ceny - je o nějakých 100t dražší než Oktávka v základu. A to je prostě absurdní.
PowerHouse
v pronájmu) a mít Oktávku.

Třeba v Brně se dávají 3 000 ročně na bydlení v průměru na každého Brňana
a na sídlištích není kde zaparkovat.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Také je to vrchol nabídky škodovky pro normální dělníky. Český sen mít v garáži. 😉
lukas13
Ne, narostla více než inflace. Dnes, poslední dobou, se to projevuje - spousta akcí a akčních modelů.

Jako srovnávací základ si vezmi cokoli od 2010 až do cca 2017, 2018. Tehdy byla inflace tak nízká, že je to celkem šumák (vím to, počítal jsem si to pro auta koupená 2010 a 2015).

A že si to spočítáš s prstem v nose, o tom nepochybuji. 😉

Octavia RS z roku 2013 za 599 900,- je dobrý příklad...
NOCOMENT
85kW v O4 jsem měl, ale s 2.0TDI. Byl to super motor, nežral a celkem to i jelo. Pocitově se to v podstatě vyrovnalo předchozí 1.4TSI 110kW. Obávám se však, že s tou seškrcemou 1.5TSI to v Octávce už žádná hitparáda nebude.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja bych právě řekl, že cena narostla tolik jako inflace. Možná v jeden krátký okamžik, ale dlouhodobě určitě ne.
Ano, souhlasím že octavka za mega je nesmysl ( a to jsme jednu takovou tez meli ), ale to ji bylo možno za mega pořídit už od dob O1.
Ja chapu, ze kdo kupoval v době konjunkce oktavku za 350 základ, tak teď si stěžuje na cenu a ma problém. Na druhou stranu, je tu ceed, i30, dacia už je taky docela hezká. Mne 600 za C segment přijde takovej ok. 85kw z 1.5, nějaká výbava taky už je. Nebo zajdes ke konkurenci.
jhamil
ASi těžko, ta s faceliftem dostala posílený mocný litr 1,0TSI na 85 KW.
ericn
Těžko říct, ale pak by byla Scala o dost zajímavější nabídka 😉 Teda jen v kombinaci 1.5TSI 85kW se 6st manuálem…
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a to jsem tum chtel naznacit.

Ze to bylo jine auto, a nekolik let zpatky.
Arese
84 600 Kčs. Ale to se psal roku 1988... 😄
Arese
Nerobí. A když bude, lze vypnout chiptuningem. 😄
Arese
Možná a kdoví jestli. Každopádně to je velmi specifická a drahá verze s minimálními prodeji. Focusu zoufale chybí dřívější čtyřválcový 1.5 Ecoboost s manuálem, ten by byl odpovídající! 😲 😲 😲 :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Prý se to Chervoletu v těch mnohoválcích pěkně kazí.
Avatar - idam.i
idam.i
Má niekto s vypýnaním válcov reálne skúsenosti? Robí to reálne problém ?
lukas13
Ano, to si myslím také.
lukas13
Jo, souhlas :yes:
lukas13
Hsele, jde o nějakou vybalancovanou optiku, úhlel chceš-li, pohledu.
Někdo, kdo jezdí něčím dvakrát (reálný kup) dražším, druhé auto v rodině o segment menší než Oktávka za podobnou cenu, nakupuje služebáky na firmu...
Já se snažím ten úhel pohledu pochopit a myslím, že mi to i jde.
Sám jsem začínal svou pracovní kariéru v takové polovědecké instituci, poté nadnárodní společnost, nakonec soukromník... A snažím se pamatovat si, jaké to v každé z těchto rolí bylo.
Sebe a má auta neřeším. Ale vím, že například naši kamarádi, učitelský pár plus dvě děti, si cca ve 2014 koupili velmi slušně vybavené kombi C segmentu. Dnes by chtěli nové a docala zoufale hledají...

Ne, ta cena není OK. Není OK z úhlu pohledu potenciálního kupce.

Ceny aut šly nahoru daleko nad inflaci. To je prostý fakt, který je někdo jakoTy schopen si velmi rychle propočítat. Výbava nevýbava.

Howgh 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a Favorit zacinal na 86, ze jo?

😄
Avatar - zaplosak
zaplosak
Klidně i hyundai i30sw, začíná na 400, za 600 bude vymazlená
Jezdec667
Sen českých dělníků je bych řekl i30 za 400 tisíc.
Avatar - Emel
Emel
Zadní senzory má u nás taky, sedačky až v tom paketu. I těch paketů máte víc, třeba kameru jen s full led zadními světly.
Avatar - Anonym
Anonym
vypínání válců je dobrá věc, ale to ten motor musí mít dostatečný počet válců, což se tady samozřejmě nekoná 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo má jako sen Oktávku je na tom hodně špatně s fantazií a rozhledem 😄
Tomáš Suchý
Podle mě to bude neprodávanější motor do fleetu. S paketem vyhrávaných sedaček, volantu a skla je to fajn auto, s nějakou drobnou slevou do 600k.
Avatar - lamal
lamal
Ked budes chciet vyhrievane sedacky, tak sa to cele rozsype... to ma stvalo uz pred FL
Avantime
Celkom rozumný facelift aj zmeny vo výbavách. Ale teda keby som si mal podľa nárokov vybrať, tak minimálne verzia za 30-tisíc eur a to mi na relatívne skromnú Octaviu príde dosť.
lukas13
Ano, rozhodně je. 😉
lukas13
Hledej, šmudlo 😉

Ne, vážně - např. Tucson od cca 550. O některých jiných kombi C segmentu nemluvě...

FoFo od 514 000
Kuga od 613 000


A třeba dnešní cena i30N je ve srovnání s cenami škodovky...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No a jaký by měl mít sen?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A copak je ten lepší kup?
Avatar - Emel
Emel
Nejde o plnění normy konkrétním motorem, jde o spotřebu a v důsledku flotilové emise CO2 počítané za celou automobilku.
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že RS nikdy nebylo pod 600, pokud si dobře vzpomínám tak začínala 620 a záhy zdražila na 630... nebo 619 a 629 nebo tak něco. Vybavená byla slušně, ale i tam dost základních prvků chybělo. Taky se ale kupovala minimálně -10%.
lukas13
Je konkurencí. Objektivně - není lepší, ale je to konkurenční zástupce stejného segmentu (C). A v disciplíně value for money Škodovku na našem trhu drtí.
Johnn
No, ale proč musí mít vypínání válců, když jiné motory ( i větší) to nemají a normy plní?
Avatar - Emel
Emel
Když nebudeš moc šlapat na plyn, budeš mít fakticky 0,75l... nebo bys mohl zkusit u čiptuňingových firem poptat úpravu, která by to na ty dva válce omezila trvale.
Robin Náročný
Příspěvek podléhá schvalování.
Robin Náročný
Co půllitr?😂
Avatar - Anonym
Anonym
Vypínání válců už měl Cadillac v 70. letech, v 90 to oprášil mercedes a pak to převzali i další.

Daleko větší průšvih je to o čem píšeš + tenké stěny mezi válcy, okradené materiály, vyhnaný vysoký výkon z malých objemů turbem(by) a díky tomu mizerná životnost , nemyslné intervaly výmny olejů a oleje řídké jak voda atd atd
El. řízení a další speciality
Avatar - Emel
Emel
Ten motor už se nějakou dobu vyrábí a zatím jsem nezaznamenal, že by s tím byly nějaké problémy... osobně bych se toho nebál.
Otázka je, jestli si SW deaktivací jakkoli pomůžeš... ty komponenty na vypínání ventilů v tom motoru budou pořád a teoreticky se můžou "rozbít" i při jízdě na 4 válce...
PowerHouse
SmartLink.

Za to se u Fabie a Scaly připláci.
ryccardo
Nerad bych se mýlil, ale ty nemáš dlouhodobou zkušenost s ničím. Nebo si snad někdy vlastnil auto, se kterým by si najel třeba 150-200 tis km? Když máš auto 3 roky a prodáš ho v záruce s nájezdem do 100 tis, tak nezjistíš o spolehlivosti toho konkrétního auta nebo motorizace totiž vůbec nic. Jinak máš pravdu. Je to potenciálně poruchovej nesmysl, který reálně nepřinese žádnou úsporu stejně jako start/stop. Koupit takové auto, tak bych hned hleděl to vyřadit z provozu. Myslím, že to nebude takový problém.
ryccardo
Nejen tuhle cestu si byli nuceni vybrat. Krom vypínání válců se kvůli EU dělají další nesmysly. V podobě například variabilního olejového čerpadla (způsobuje zadírání motorů) odpojitelného alternátoru (kvůli tomu se baterka nedobíjí) eletrické vodní pumpy, nesmyslně tenkých pístních kroužků snižujících tření (pak motory žerou olej), používání 3 válcových maloobjemových motorů, tvrdých pneumatik s nízkým valivým odporem (které ovšem nedrží na cestě) a tak dále. Vypínání válců je jen jeden z prvků, které EU nutí konstruktéry do aut aplikovat. Jmenovatel je ale pořád stejný a to nařízení z Bruselu a jejich nesmyslný tlak na snižování emisí CO2 u osobních aut.
Avatar - Anonym
Anonym
jasně, protože ono to má stejný emise na 8 válců jako na 4 😄
Ty seš bedna utopisto 😄
Já na tom mam odjeto 61 tis km (5,7 V8 HEMI v 300C + Charger) se systémem MDS, tedy vypínání poloviny válců.
dlouhý tratě to umí jezdit za 12, modernější verz s 8st. ZF za 10,6 😄 Ale nefunguje to 😄
Avatar - Emel
Emel
Třeba někdo nakupuje na základě astrologických jevů
Avatar - Emel
Emel
Všechny lepší telefony mají bezdrátové nabíjení už hezkých pár let.
johny555
Ve standardu přitom dostanete například 15wattové bezdrátové rychlonabíjení chytrých telefonů s chlazením (většina telefonů nemá bezdrátové nabíjení), rozpoznávání dopravních značek (hezký, akorát na buzeraci překročení rychlosti), rozpoznání pozornosti řidiče (kravina) a větší displej infotainmentu s úhlopříčkou 10“ (samozřejmost, navíc rozdíl mezi výrobní ceně menšího a většího displeje je asi 5 kč) či dvouzónovou klimatizaci Climatronic (jediná smysluplná věc).
Má to v základu alespoň zpětnou kameru a vyhřívání sedaček?
Avatar - Dinar
Dinar
A O1 tdi 66kW elegance s výbavou stála v tom 98. těsně pod 500 tis.
Příjmy jsou ve srovnání s 98. dnes min. trojnásobné, cena podobné O4 kolem milionu, takže je oktávka dnes vlastně levnější.
Avatar - Dinar
Dinar
Konjunkce - konjunktura, hodinky - holínky? 😁
Jinak souhlas.
Avatar - Dinar
Dinar
Taky bych řekl, že ten základ je atraktivnější než silnější verze, v projevu do nějakých otáček moc rozdíl nebude a cenový rozdíl je výrazný natolik, aby bylo lepší ho utratit za nějaký ten paket, barvu a kola. Celkově mi to přijde cenově ok.
NOCOMENT
O1 1.9TDI 66kW v roce 2003 se u nás ve firmě kupovala za 548.000,-
A Felicia kombi 1.3 50kW jako roční ježděnka s 18.000km v roce 1998 stála rovný čtvrtmilion.
NOCOMENT
Ikdyž se tomu hodně blíží... NENÍ.
Avatar - Mikesus
Mikesus
I30 je plnohodnotný konkurent oktavce, naprosto srovnatelny.
Germanec
Jako škodovka je drahá. Ale i 30 není pro ni konkurent. Proste není zdaleka tak dobrej+ velkej.
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
stormrider
V dohledné době určitě ne...
stormrider
Zkušenost mám ca. 60 tkm na dvou autech, teď jezdím třetí. Spolehlivost po 10 letech logicky hodnotit nemohu, tak jen uživatelsky. Nijak zvlášť mne to neštve, ale 2 válce prostě poznám vždy, někdy i schválně přidám abych jel na všechny 4. A byť to palivo bezesporu šetří, raději bych vzal verzi bez ACT. (pokud by byla na výběr)
Avatar - Mikesus
Mikesus
No a základní superb stal v roce 1935 65tis.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Osobně dlouhodobou zkusenost nemam, z krátkých predvadecek hodnotit nechci. Ale za mne je to drahej a potenciálně vysoce poruchovej nesmysl pro snížení papírových emisi bez reálného vlivu, něco jako start/stop. Papír snese všechno, v reálu to rozdíl nebude. A jako bonus, zákazník zaplatí víc na servisu.
Arese
Viz. já ve 20:59. 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Nevite nekdo, jestli tenhle 85kW ctyrvalec prijde i do Scaly?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Asi těžko, kdyz ostatní automobilky vypínání nepotřebuji. Opravdu je to na konstrukterech, kteří si vybrali tuhle cestu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zajímavé že ostatní nepotřebuji vypínání válců. Takze Bruselu to nebude.
Th0r
Super, za 630 k to má bezdrátovou nabíječku 🤣
Avantime
U nás napríklad má Selection vyhrievané sedačky a aspoň zadné senzory.
Avatar - lamal
lamal
je fajn, mam ho, z praxe je to uzitocna fičura.. sedacky + volant a pohoda, netreba viac energie na ohrev interieru

k tomu klíma paketu, ten je v pohode za tie peniaze, myslim ze pred FL to neslo v zakladnej vybave a musel si priplatit za vyssiu vybavu a do nej si este objednat paket, alebo sedacky
Avatar - Emel
Emel
Pořád ještě je ST... v manuálu, v kombíku 😄
Jaroslav Dudl
Za to vypínání bych chtěl Hrdličku potkat někde v odlehlé tmavé uličce ...