V okolí Barcelony jsme poprvé vyzkoušeli druhou generaci středně velkého SUV od Škodovky. Jak si vedou „zázračné“ dvouventilové adaptivní tlumiče podvozku DCC+? A co zbytek?
To je vč. zrcátek... Kodiaq je jinak spíš užší auto týhle třídy.
Ve zúžení už tě nějakých třeba 5cm asi nevytrhne... a pokud by to měl být nervák, tak je lepší se v klídku zařadit vpravo.
Jenže v tom pruhu jedeš včetně zrcátek :D:D Já měl na Mondeo 2,12 se zrcátky a nebylo to v levo moc příjemné, nicméně jsem do většiny legálně mohl, když mají 2,2
No, nikde, výše si stěžuje Jenik na šířku pro předjíždění, ty píšeš, že tje to se zrcátky a že je to auto úzké . Na to reaguji, že na předjíždění na dálnici ve zúžení jedeš i se zrcátky a s takovou šířkou to není med :D Pointa nikde, jen, že to je větští a širší, než třeba Oktávka a musíš si na to dát pozor :D
Pro mne obecně je tohle asi jediná výhoda přechodu na C segment (společně tedy s váhou konkrétního mého bývalého auta), protože zaparkovat s takovým autem u nákupáku, kde jsou úzké pruhy byl očistec.
Neříkám že je úzké, ale že těch 213cm se zrcátky není nic výjimečného, aby se to bralo jako mínus toho auta. Prostě normální průměrné SUV (nebo možná obecně průměrné mainstream auto) D segmentu.
Když vedle Insi stál Iudexův kočár, tak to vypadalo jako menší bráška.
Nákupáky bych neřešil, tam kam jezdím já se vždycky dá někde zastavit a třeba ujít deset kroků navíc.
Horší jsou třeba německé parkhausy... a jednou jsem místo v D Holiday zaparkoval na letišti s Insi v té C u terminálu, to jsem se teda proklínal.
Jojo, jezdil jsem po anglickem venkove se svym Sorentem, byla to chutovka (a to jsem vedel, do ceho jdu).
K nejzajimavejsim zazitkum patrilo vyhybani se kombajnu a pak vlastne kazda prudsi levotociva zatacka, kdy ti zrcatko u ridice brousi zivy plot a ty do zatacky vubec nevidis. Poplachy hlasil spolujezdec :)
To už chce nutnou dávku odvahy :D Já tedy měl auto s jejich "správným" řízením a to je taky fajn :D Navíc v manuálu, řadit levačkou... no kde je Arese, ten by si to užil
Razeni levackou jsem si uzil pri cca 30km jizde v kolone prumernou rychlosti 5km/h (velmi dlouha uzka cesta na leteckou show, kam jelo cca 80 tisic lidi). Tri dny me bolela ruka, jak jsem porad radil jednicku a dvojku "od sebe".
No kdyby jen ruka, já po prvních dnech řízení měl bolavý krk, protože sedíš v celém autě vlastně opačně a soustředíš se i pohledem ke středu z druhé strany, než jsi zvykly v ČR.
Ten rozdil je patrny, už v ramci stejne třidy. Ja když přechazel z golfa na focuse, ktery byl delši a taky širši tak to ve městě v užšich uličkach, jednosměrkach, ale i při parkovani bylo určitě znat. Moje druha polovička to zaznamenala hned při prvni jizdě z focusem. Stačila ji jizda v jednosměrce, kde je oboustranne podelne parkovani.
Tohle je pravě jedna z věci co se mi na golfu libi a to, že je pořad takovym chcipakem s delkou pod 4,3m a šiřkou pod 1,8m.
Mne nejvíce rozmazlilo, když jsme si asi před 6ti lety koupili jako druhy auto stary dvojkovy Clio, s tím se parkovalo všude tak parádně a pak jsem měl problém jezdit s tím větším autem :D
Golf má pod 1,8 ? Ale to je taky bez zrcátek, že ?
Však ja mam krom golfa i prvni generaci C3 tak vim co je to z dnešniho pohledu auto ne kategorie B, ale A. Takže vim o čem pišeš.
Jasně ta šiřka u golfa je bez zrcatek, ale nepředpokladam, že by celkova šiřka byla přes 2m.
Jo, tohle má své výhody. To parkování zvláště teď jak je vše přeplněné, se zhoršilo a vlastně jsem rád, že i když jsem o něco přišel, co nabízí střední třída, tak ta šířka i těch pár cm se hodí denodenně :D
Jo jo s tim parkovanim je to rok od roku horši tedy u nas rozhodně. Starši lide odchazeji a ti měli max jedno auto, ale častěji žadne no a misto nich přichazeji mladši a ti maji často i dvě auta.
Proto jsem dost zvažoval, že u noveho auta pujdu do kategorie B, ale tam to bylo prostorově včetně kufru docela hranični tak jsem od toho upustil.
Ale dnes je pravě ten golf z pohledu rozměru takovy da se řict mezikus mezi B a C segmentem pokud vezmeš v potaz největši a nejmenši modely v kategorii C segmentu.
Já šel níže hlavně z duvodu absence, nebo spíš velmi osekaného výběru v D segmentu a taky tím, že kompakt trochu narostl. Vzhledem k tomu, že mam už tři roky zároveň i starší kompaktní kombi, tak jsem věděl, že ten prostor navíc asi oželím.
Vyzera to na dalsi skodovacky trhak... zacina mi to pripominat ako ked Kaja vyhraval xy zlatych slavikov v v rade a pytali sa ho ... Karle jak to delas? A odpoved bola nieco v zmysle... Kdyz ja ti nevim...
Ako to skoda robi ze vzdy postavi taketo paradne auta a fakticky hned aj bez chyb... preco takuto paradu nespravi pezot alebo citron alebo suzuki a pod... ehm Sloda jak to delas?
Škodovce se nikdy nedařilo prodávat ta menší/levnější auta. Fabia, Citigo... ani ta Scala není žádný odvaz.
Naopak se jí dlouhodobě daří ty lepší modely - Octavia, Superb i Kodiaq patří v Evropě* k premiantům a často poráží zavedenější evropské značky. Kodiaq je kolem 100t, to je slušný... a svým způsobem.... prodat jeden Kodiaq je jako prodat 2-3 Fabie ;-)
*jasně, mimo Evropu je to spíš o budování pozic... Čína, Rusko... to je jiný příběh.
Je to tak, navic drtiva vetsina zisku je o priplatcich. Vsak si vem Golf zaklad vs Golf GTI, zaplatis 2-3x tolik a naklady vyrobu te prijdou o kolik draz? O 30%? Tezko vic. O tom to je.
Dneska te v nakupu odhaduju blbej system kessy bude stat kolik, 500Kc? Lepsi infotainment tisicovku?
Nedavno Munro prochazi Porache s priplatkovejma kolama za 8tis dolaru, a to nebyl max. A rika - hele tady kluci z Porsche top kvalitni kola nakupka 500-800 dolaru a bum 7,5 tis dolaru doma jen za kola. To je u ostatnich automobillek dobry zisk na celem beznem ale velkem aute a Fiesty bys musel prodat klidne 3 kusy, abys udelal to, co jeden priplatek u Porache :-! Ale zas tech kusu neprodaji tolik :-!
Myslím si, že hudbě rozumím velmi dobře. Chápu, že Gottuv ječák eufemisticky nazývaný tenor se může někomu líbit. Ale hudebně je jeho projev póvl a šunt. Vyvažovali to pro něj skvělí skladatele, muzikanti a doprovodný pěvecký sbor. Gott byl geniální podnikatel a organizátor, něco jako Musk. Ale sám se mel držet v pozadí a nalézt na pódium. Nedávno jsem namátkou našel na youtube Gottuv cover písně A Whiter shade of pale a málem jsem se pozvracel. Kdektery amatér z Hlasů to zazpíval líp.
Tak myslím, že Roman zaměnil kvalitu a hlasový rozsah s tím, že ho propůjčil mnohdy kýči. Zpívat samozřejmě uměl a to i v pokročilém věku mu zustaval rozsah, ale za mne tedy z novodobých TOP zpěváků bez ohledu na to, jakou dělají muziku (to už je diskutabilní) je Dan Bárta, Vojta Dyk, výbornej je i Matěj Ruppert. Z těch, kterým to už tak nezpívá byl super Střihavka a pak z méně známých, ale neméně kvalitních Honza Křížek (ex BlueEffect), Viktor Dyk (muzikálový) a nebo Radek Škarohlíd (ten je dost specifickej)
Nene, právě naopak. Kýč mu šel nejlíp. Záměrně jsem dal příklad, který má ke kýči hodně daleko. V podstatě z kultovní písně udělal právě ten hnusný kýč. Říkám hnusný kýč proto, že obecně proti kýči nic nemám. Jen nesmí být hnusný.
Mluvíme o Kodiaqu, ne?
Superb ok, jak říkáš, trošku slabší než trojka, ale konkurence vyklidila pole a v hezký barvě určitě elegantní auto.
Ale Kodiaq... https://static.autox.com/…da-Kodiaq-1-.jpg - tohle je docela obluda, ne že by nebyly ošklivější SUVčka, ale za mě je to určitě podprůměr. Ten testovanej sporline to v rámci možností maskuje (černej sloupek, méně chromu a tak).
Mluvíme, ale ta auta jsou si dost podobná, vychází z podobného vzhledu.
Mne to fakt příjde docela dobré, neříkám, že je to nejhezčí SUV, ale vidím v tom evoluci stávajícího Kodiaqu, fakt mne to neuráží a nestyděl bych se za to. Možná jak už tady někdo zmínil, tak Espace vypadá lépe (jenže nemá motory), ale tohle je prostě dobrý. Vybral bych si jen asi jinou barvu.
Vychází ze společného designového jazyka. Jenže zatímco Superb na něm staví eleganci bez zbytečných kudrlinek, tak Kodiaq naopak - srovnej záď auta, srovnej přední světla (i když světla mi zrovna neva). A to nemluvíme o tom, že klasika bude vždycky vypadat líp než gazík.
"Evoluce" současného Kodi v tom je, stejně jako v Sup4... v obou případech je to designově posun k horšímu... u Superbu relativně drobný, u Kodiaqu za mě větší.
Já bych si počkal, jak to bude vypadat na živo, obecně až na Fabii sedan Škodovka moc přešlapů v oblasti exteriéru nedělá, možná jsem optimista, ale uvidíme :) Navíc je to subjektivní.
Ja s ním suhlasim, novy KodiaQ sa mi nepaci. Zakomponovane prvky z inych Skodoviek na mna posobia ako by tam byt museli, postrada to harmoniu. Zadne partie su na tom najhorsie.
Superbu to slusi viac, urcite by som to nedaval 1:1, to snad ani nejde :-)
Jo přijde. Třeba real bude o dost lepší, ale i kdyby byl jen o trochu, ten design se dle mého moc nepovedl. Nesourodé, divná světla vpředu i vzadu. Jak psal emel, jsou i ošklivější auta, tohle takový podprůměr. Koukneš na to a říkáš si je to hnusný celkově, nebo jen divný. To od "hezkého" auta úplně asi neočekáváš.
Auto jako celek dobrý - jízda, motory, prostor, snad i ergonomie na dnešní dobu... takže já mám design jako největší mínusko. Zatím jsem to ale jen potkával v protisměru a tak, pořádná obhlídka ještě nebyla, tak třeba to přehodnotím. Prvnímu Kodiaqu jsem taky (jakž takž) přišel na chuť až později.
BTW, včera u nás parkovala ID.7 v černé... no tak v té černé neurazí nenadchne.
Nic, já Kodiaq vždy docela akceptoval a mne se i docela líbí další generace, ale na názorovém veletoči Toppera docela dost ;) Jednou je nejlepší to, druhý den zas tamto... konzistence chybí :D
Zaujímavý názor :D všade čítam len hejty na ten dizajn, jak interiér tak exteriér. Ako tak k svetu vyzerá sport line, hlavne ten lakovaný podbeh to vylepšuje, ten čierny na klasickej verzii vyzerá strašne.
Bez chyb? Interiér má velké chybičky. Proti starému modelu chybí tlačítka, ergonomicky je to horší i když tam jsou aspoň ty tři kruhový.. Hlavně je řazení pod volantem jak na Trabantu😨👎🫤 tohle je pro mne nestravitelné. A cena je jako za AUDI Q5, které má interier S line úplně jinde ‼️
Auto je asi lepsi, nez predchozi generace. Motoricky je ale na tom hure - motory stejne, jen zase vice uskrcene, doplnene vetsimi katalyzatory, urcite rizeni se bude zase o kus jine, takze na kratke pojizdky nepouzitelne auto - filtr pevnych castic neustale zacpany a nutnost jet alespon 90kou 30min a to kazdy mesic.
Nechápu proč vznikl předchozí článek "Novou Škodu Kodiaq čekají první jízdy. Ptejte se, co vás zajímá", to vypadá, že ten článek měl napsaný ještě dřív než tam odletěl :D:D:D
Aha, Mercedes GLC - konkrétně základní dvoulitr diesel 4x4: GLC je nepatrně větší, má nepatrně větší výkon, má nepatrně horší standardní výbavu a nepatrně vyšší cenu - asi to bude spíš naopak, ne? Tedy Mercedes přetáhne zákazníky Škodě..
Megahnusné SUV není „rodinný ideál“. Snad leda pokud rodina žije ve Skandinávii / Austrálii / Kanadě a potřebuje překonat 10 kilometrů šotoliny, brodů a lesních cest ke svému „off-the-grid“ obydlí, možná by SUV mohlo dávat smysl, výjimečně. V ČR ovšem tahle odpudivá rádoby-terénní auta všeho všudy hyzdí ulice a smysl nemají jednoduše nikdy. Špatné jízdní vlastnosti, špatný výhled z místa řidiče, málo prostoru, který zabírá zbytečný „terénní“ podvozek, hnusný vzhled, velký odpor vzduchu a zoufale bídná efektivita, všechno špatně. Inu, není každému dáno mít vkus na auta… Někomu stačí odporná SUV-popelnice a bude vám tvrdit, že se prý jenom potřebuje dostat „z místa A do místa B“. Zapomíná ovšem na cestu z místa B do místa C.
Jako nesouhlas. Pro starý lidi, co jezdí pomalu, je cca 160-170 cm vysoké auto ideál. Stejně tak světlá výška - pokud se rozvor dnešních sedanů natáhl na 3 metry a světlá výška se spíš ještě snížila na nějakých 12 cm, je přechodový úhel tak malý, že to prostě ledaskde drhne. Stejně tak je ledaskde problém strčit nárazník nad obrubník. Tohle prostě SUV řeší.
Samozřejmě, že pokud si někdo pořizuje SUV, aby byl jako že za drsňáka a přitom má hlavní účel použití rychlou jízdu po dálnici, je spíš za vola :-) .
"Stejně tak je ledaskde problém strčit nárazník nad obrubník. Tohle prostě SUV řeší." - tohle jde spis za vyrobci a designery auta, ne? Ja treba s Priusem nemel problem s obrubniky nikde, a to bezne parkuju cumakem nad obrubnikem (naposledy dnes rano). A to auto ma k SUV fakt dost daleko :)
Asi záleží v jakém městě. V Praze na některých místech s tím má problém i CHR - která ale kvůli aerodynamice nemá přední nárazník výše než klasický hatchback.
Nejlepší auto do Prahy bylo to staré Clio, vysoký podvozek, přejelo vše, obrubník, polnačku, neřešil si... skvely vyhled, malé auto a neštvalo tě, že ti do toho někdo ťukne :D Ostatně když se podíváš na velkou část aut cca 20 let starých, vidíš, jak jsou vyšší, než ty dnešní.
Tak problém s obrubníky jde často i za správou a údržbou komunikací, když jsou vysoké mimo veškeré normy (dokonce tak, že někde je pomalu problém otevřít dveře při podélném parkování... :-) )
Obecně s tebou souhlasím. Já tedy SUV mám, protoze do normálního auta se nevejdou 3 dětské sedačky, rodinu chci vozit aspoň trochu v komfortu, ne ve smradu a vibracich v kostitřasu. MPV umřely, ty které zůstaly jsou předělané dodávky i s jejich negativy, tak jsem musel do velkého SUV. Horší jízdní vlastnosti to má, ještě aby ne, když to váží 2.2t a je to vysoké skoro 1.8m. Výhled z místa řidiče v provozu je naopak nadprůměrný, vidím přes ostatní co se děje vpředu. U parkování na blízko již souhlasím, tam není vidět zhola nic. Odpor vzduchu ano, efektivita těžko říct, s 240 koňmi mám teď na letních pneu spotřebu 6.3l benzínu, cca 50% poskakovani po městě a zbytek převažující okresky s občasnými dalnicemi. Prostor je naopak super, at už za volantem, ve druhé řadě, kde pohodlně projdu i když děti sedí v sedačkách, nebo v kufru, kdy jsem se odnaučil přemýšlet nad "tetrisem" z kombíku ( a tim nehanim kombik, porad mi prijde na kufr nejlepsi a SUV mzsi byt o cislo vetsi, aby se mu vyrovnal ) a hazim to tam hlava nehlava. No a zatím jsem neměl problém se dostat ani na místo B, ani na místo C, komfortně, pohodlně a efektivně.
Nebo pak je možnost vzít dodavku, kdy velká pojede za 9l nafty malá za 7, bude to smradlavy a uklepaný, nebo 2 řidiče, 2 auta B segmentu a jet dvěma auty se spotřebou každé 4l. Kterou variantu bys vybral ty?
bohužel ale spolu s ní zřejmě dostanete chromovakou pikačovinu na zadní nárazník, která už tak brutálně nevzhlednou záď doráží... těžká volba, resp. vlastně ani ne, tohle auto skrze design (který už je fakt přes čáru snesitelnosti) prostě vypadává ze hry.... :no::-)
No nejsem schopen říct proč, ale líbí se mi víc ten klasickej nárazník než ten sportline. Ten taky jako takovej není špatnej, ale prostě celej ten zadek je divnej a buď to trochu zlepší jeden nebo ještě min druhej.