se mi dodnes líbí, zvenčí i zevnitř. Sympatické zaoblené auto (přezdívká "ocucaný favorit" na ní sedla parádně), ze kterého bylo dobře vidět, mělo přehlednou ergonomickou palubku a bylo spolehlivé, prostorné a úsporné. V případě nehody pravda asi nic moc. Facelift byl podle mě hodně nepovedený.
Souhlas, původní verze byla velmi líbivá, naopak facelift ve stylu Octavie ji vůbec neslušel. Původní felda totiž byla ztvárněna spíše v italském stylu, zatímco Octavia u Škody zahájila éru studeně strohého německého designu a dohromady smíchané na jednom autě to samozřejmě vůbec neladilo. Auto po Favoritu zdědilo skvělou nabídku prostoru a navíc dostalo velmi hezkou přístrojovou desku i výplně dveří. Největší výhodou pro chudší Čechy je ale dodnes velmi snadná a levná opravitelnost. Kromě slabé pasivní bezpečnosti a mizerné antikorozní ochrany považuju za hlavní nedostatky nepovedená přední sedadla (vyšší lidi tlačí do zad držák opěrky hlavy, které se na krátkých opěradlech nachází příliš skloněné dozadu a nelze je vysunout dostatečně vysoko), malý rejd, neseřiditelný volant a u verzí s motorem 1.3 l nemožnost získat zároveň posilovač řízení a klimu. Nejlíp to auto jezdilo s motorem 1.3 MPi/50 kW, naopak s koncernovými agregáty 1.6 MPi a 1.9 MPi bylo strašně těžké na čumák.
Souhlas, spolehlivost Felinky byla solidní, taktéž vnitřní prostor (ve vztahu k vnějším rozměrům) a praktičnost.Takovou prakticnost a vnitřní prostor pri daných vnějších rozměrech již dnešní auta nenabídnou. Bohužel protikorozní ochrana byla bídná.Provozní náklady byly taktéž mizivé. Co se týká praktičnosti tam mne nejvíc vadil ten propad podlahy zavazadlového prostoru u prahu zadních dveří a co jsem si všiml tak se to u Škodovek nese až do dnešních dnů, což mne šokuje.
Co to prosím znamená "propad podlahy zavazadlového prostoru u prahu zadních dveří"? :-) Pokud chceš Feldě vytýkat, že měla výš práh pátých dveří než podlahu kufru, tak kvůli tuhosti karoserie to tak má asi 99 % všech hatchbacků. Jediná výjimka, která mě napadá, je Ford Fusion. :-)
Jo, tohle přesně myslím.Každopádně to jde bez téhle "fičury". Myslím že Leon 2019 se bez ni obešel. A obešel se bez i i Scenic (Megane) druhé generace. Takže to rozhodně jde i jinak
Scenica 2 vlastnim, takze u nej si tim jist ze tuto ficuru nema. S Leonem 2019 jsem jezdil 3 mesice a na toto si nepamatuji, takze to tam take nebylo. Nemela to ani Laguna 2 ani 3, nemela to 406. Je to spise takovy znak Skodovek. U Felinky jsem to jeste nejak pretrpel s tim ze v podstate to byl faceliftovany Favorit, ale ze to vyrabi takto jeste 30 let pote je vcelku trestuhodne. Dolovat tezke veci ci kola patymi dvermi byl z tohoto duvodu docela opruz a uzivatelsky docela neprivetive. Kdyz uz jim to nevychazi z duvodu tuhosti, mohli to udelat jako u Marei, kdy se to dalo vyklopit.
Diky za osvezeni Leona :). Pod tim deklem byla tusim rezerva.
Sice Scenic je MPV, to uznavam, ale koncepcne vychazi z Megana a ani ten nemel tuhle prolaklinu. Spise mne to prijde, ze vyskyt teto prolakliny je spise u Skody nez u jinych vyrobcu. Bavim se tedy vzdy o kombi verzich (coz by u stejneho modelu nemel byt v teto oblasti signifikantni rozdil).
V tej dobe bolo takéto riešenie použité u väčšiny áut, okrem iného aj z dôvodu ceny. Dnes je to opäť najčastejšie riešenie, ktoré čiastočne kompenzuje dvojité dno.
Zase tak jednoduché to nie je, zabezpečiť dostatočnú tuhosť pri veľkej svelosti piatych dverí nie je len o váhe, ale hlavne o náročnosti riešenia, a niekedy mraky materiálu naviac dostatočnú tuhosť nezabezpečia. Súhlas s poslednou vetou. Keby Fabia dostala v tej dobe dvojité dno, bolo by terno. ;-)
V dnesni dobe uz jsou vetsi materialove moznosti nez pred 30 lety. Karoserie Felinky byla navic koncepcne z poloviny 80 let. Ano dvojite dno by problem vyresilo. Pod nej by se dalo naradi, ci veci co clovek bezne nepotrebuje.
V takové popelnici jsem dělal autoškolu. Bylo to poučné. Dalo mi to názornou lekci, že když se nebudu dobře učit, budu pak muset v něčem takovém jezdit. (Tak jsem se pilně učil.) Pro autoškolu to byl naprostý ideál. Když v něčem tak bídném uděláte autoškolu, máte pak aspoň jistotu, že vás za volantem fakt nic nepřekvapí. Obavy z pronájmu aut na cestách? Neexistují. Dobře víte, že každé náhodné neznámé auto, do kterého usednete v náhodné letištní autopůjčovně, může jedině obohatit vaše zkušenosti a pořád bude nesrovnatelně lepší než tahle šílenost z divokých devadesátek.
Koukam,ze legendarni uz je kde co... Feldu jsme meli doma, v autoskole i v praci jako sluzebaky. Oproti stodvace,kterou jsme meli pred ni, uplne jiny svet, ale ze bych na ni po letech s laskou vzpominal,tak to urcite ne.
Je fakt, že někdy v roce 98 mě lákala modrá Felicia Ocean ;-) Byla pro mě krásná, ale z nástupního platu 17500 Kč (+ nějaké prémie za prodej) v tom roce naprosto nedosažitelná :-[]
Ano pro každého.
Realiza byla taková, že v té době na Felicii měl opravdu prakticky každý.
To, že dnes bezmozci překrucují fakta a demagogicky jen bez souvislostí porovnávaji podle jednoho kritéria absolutně vytrženého ze souvislostí, je věci jinou.
Jenže v 96 jsi měl bezplatnou a dostupnou zdravotní péči, regulovaný nájem, dítě mělo místo ve školce, státní školy fungovaly pro normální děti, neplatil jsi eko výpalné na každém kroku, placených parkovacích míst bylo poskrovnu, energie byly dostupné, elektronika a spotřebiče vydržely dýl jak 2 roky záruky, společnost nikoho nenutila naždé 2 roky kupovat nový iPhone, tablet atd. atd.
Ano. Já v té době vyrůstal a vím, jak jsme se měli jako děti, vím co dělali rodiče spolužáků, vím na co kdo měl a neměl a jaké byly rozdíly. Běžné profese v této době neřešily žádné existenční problémy. Felicii měli všichni. Bez problémů.
Hele, klidně když mi někdo předloží, kolik v té době byly životní náklady (kolik jsi dal z mediánového příjmu za domácnost, energie, vzdělání, zdravotni péči, sociální služby.. a kolik % zbývalo domácnosti z příjmů, tak se klidně nebráním osvětě.
Já ti říkám, že jsem vyrůstal mezi vrstevníky děti běžné střední třídy a nebyly mezi námi žádné výrazné rozdíly. Všichni měli rozumnou životní situaci. Nikdo nebyl v existenčních problémech. Felicii měli všichni. Někteří i Octavii.
Byla to doba, kdy si všichni mysleli, že zahraniční produkce je lepší. Přitom cena X výkon X praktičnost X náklady na provoz byly u Felicie doslova obdivuhodné. Kdyby dali pozink, tak ty auta jezdí dodnes bez jakýchkoliv vážných problémů...
Magic, Mystery nebo Sportline bych chtěl do sbírky. Bohužel ale nemám místo, takže by mi shnila.... :'-(
Felicii 1.6 MPi (facelift) jsem si bohužel kdysi jako novou pořídil (1.6 proto, že jsem v ní chtěl mít současně servo a klimu) a byl to můj velký (ale naštěstí jediný) automobilový omyl, vzniklý z mé velké náklonnosti k našemu předchozímu Favoritu 136 L. Běda, když jsem tu Feldu musel opětovně nastartovat v teplém stavu, na volnoběh to hrozně kuckalo. V továrním servisu mi s úsměvem vysvětlili, že to není závada, ale "vlastnost" daná špatně naprogramovanou řídící jednotkou od Magneti Marelli a že to fabrika odmítá řešit. Do kopce to auto sice táhlo jako ďas, ale jen velmi neochotně se ten motor vytáčel. Motoru prostě úplně chyběl "vršek". Hlavně to ale bylo šíleně nedotáčivé a i přes instalaci masivního předního stabilizátoru se to mohutně naklánělo na vnější přední kolo. A ve městě to běžně žralo 9 l/100 km... Když mi po druhé zimě začal hnědnout lak na okrajích lemů blatníků, moje trpělivost s tímto automobilovým omylem byla vyčerpána a auto šlo z baráku. Tehdy jsem draze pochopil, že bohatá výbava (auto mělo i centrál, el. přední okna a ABS) a kvalita auta jsou dvě naprosto nesouvisející věci... :-(
Přesně tak. Neuvěřitelně strohý interiér (zvláště pak krabicovitá palubka) Fabie I byl po mimořádně útulné kabině Feldy jako rána palicí do hlavy navíc to auto bylo oproti Feldě výrazně menší v kabině i kufru... :*):-(:no: Naopak jízdní vlastnosti a pasivní bezpečnost byly jiný vesmír... :-):yes:
Pro rodinu jedině kombi a to stálo kolem 300 tisíc v socka výbavě. V tu dobu dost velké peníze, asi jako dnes obyčejnější Tesla nebo Kodiaq.
Hlavní výhodou byla praktičnost a levné náhradní díly. Ale kvalita na dnešní poměrny dost podrůměrná. Už po roce měla několik závad. Výfuk odešel po třech letech. A protikorozní úprava mizerná.
Jediný slušný motor byl 1.6, který pěkně táhnul odspoda. Auto hlučné, především větráky a motor.
Kdyby si měl člověk připlatit klimatizaci, ABS a airbagy, tak to stojí nesmysl.
I přesto, za ty prachy v tu dobu nic lepšího nebylo.