Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Doblo: České jízdní dojmy

Poslední náznaky letošní zimy dělaly kulisu české premiéry Fiatu Doblò, která se uskutečnila v jihomoravské Lednici a jejím okolí. Vyzkoušeli jsme pro vás všechny čtyři motory i všechny aktuálně nabízené karosářské verze.
Zpět na článek
15. 3. 2010 08:24
15. 3. 2010 21:08
16. 3. 2010 19:20
16. 3. 2010 14:46
16. 3. 2010 17:46
16. 3. 2010 20:20
16. 3. 2010 22:06
15. 3. 2010 16:00
15. 3. 2010 16:51
16. 3. 2010 08:17
16. 3. 2010 09:20
16. 3. 2010 09:53
16. 3. 2010 12:21
16. 3. 2010 13:31
16. 3. 2010 17:48
16. 3. 2010 12:52
16. 3. 2010 17:51
15. 3. 2010 08:24
Dobló
Zdá sa, že zo škaredého káčatka vyrástla celkom pekná labuť. To auto vôbec nevyzerá zle, bol som sa pozrieť v reáli, ani ten čumák nie je na vlastné oko tak strašný ako vyzerá na fotkách.
Zaujímavé je, že za najlepší motor je naznačený diesel 1.3, doteraz väčšinou zhodne označovaný pre takéto auto ako slabý.
A ešte jedna vec: "Provedení Panorama se bude prodávat i se sedmimístným interiérem a může úspěšně suplovat v nabídce Fiatu chybějící střední MPV." Spýtal by som sa, čo je teda Multipla, ak nie stredné MPV? Má síce 6 miest, nie 7, ale to je, povedal by som, detail. K malým MPV Multipla určite nepatrí a k veľkým už vôbec nie. Zatiaľ je stále v ponuke, ak sa nemýlim, prehliadol som ukončenie výroby? ;-)
No a nakoniec - škoda toho dažďa. Trochu pokazil fotky, ale fotografovi nezávidím.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
15. 3. 2010 18:58
Re: Dobló
Dobrý večer, je to myšleno tak, že Doblo Panorama může být konkurentem především francouzských středně velkých MPV (např. Renault Scénic/Grand Scénic). Multipla na ně ztrácí svou menší velikostí, konstrukčním stářím nebo i, jak píšete, nemožností objednat provedení se třemi řadami sedadel. Verze Panorama se této úlohy může zhostit. Samozřejmě máte pravdu v tom, že Multipla je stále ve výrobě a je i dostupná na českém a slovenském trhu.
Motor 1,3 MultiJet dle mého názoru pro Doblo plně dostačuje ve smyslu užitkového využití. Při tomto závěru jsem bral také do úvahy cenový rozdíl mezi motory (české ceny uveřejníme zítra). Přiznávám ale, že jsme neměli možnost vyzkoušet vlastnosti auta při plném zatížení ani v členitém terénu. Na druhou stranu je tento motor proti předchozí generaci o výrazných 20 % výkonnější, což by mělo být v přímém srovnání s předchůdcem jistě znát.
Tato fakta a poznatky ale nic nemění na tom, že nejlepší motorizací v novém Doblu je 1,6 MultiJet. To je doufám z článku zřejmé.
15. 3. 2010 21:08
Re: Dobló
Tak s tým sa súhlasiť dá, ale nebolo mi to z článku tak úplne jasné. Jasne, Multipla je iná, 3+3 ponúka v Európe iba ona, nový model odhadujem skôr na klasiku, a ak majú fiaťáci rozum, tak aspoň vo doch dĺžkach. Pred pár rokmi som uprednostnil Scenic pred Multiplou aj kvôli krátkemu kufru, do ktorého sa bežný kočík jednoducho nevošiel. Multipla mi vyhovovala kvôli veľkej šírke a potrebe umiestnenia 3 detských autosedačiek naraz do druhej rady sedadiel. Scenic v tejto disciplíne obstál iba tak-tak. (Inak zaujímavé, že na tento fakt nemyslia výrobcovia prakticky u žiadneho modelu, aj úchyty Isofix bývajú maximálne na zadných krajných miestach - akoby 2 deti v rodine bolo povolené maximum. A neviem na čo myslia výrobcovia autosedačiek, mnohé sú úplne zbytočne hodne široké, alebo majú širokú podstavu - ak nie sú so systémom Isofix, často nimi prekryjete zámky bezp. pásov na sedadlách a je obtiažne ich v aute upevniť - tak ma napadá, že nejaký ten článok, alebo porovnávací test áut a autosedačiek z tohto pohľadu by mohol byť veľmi zajímavý (a ojedinelý).

Nové Dobló, podobne ako Berlingo/Partner alebo Kangoo v rodiných prevedeniach majú svoje čaro a najmä sú neskutočne priestorné a praktické - niekedy priestorom až plytvajú, pritom by mal človek toľko nápadov na využitie vštkých tých inak voľných priestorov ;-) ... - na vozenie rodiny za každodennými starosťami, na nákupy, výlety aj dovolenky snáď aj lepšie ako MPV, hoci sú to tak trochu plecháče - ovšem už dosť sa približujúce štandardu osobných áut. Osobne by som sa ani trochu nehneval, ani nehanbil, za také rodinné auto, hoci komfort asi prvé husle v tomto prípade nehrá.

Diesel 1.3/66 kW som si skúsil vo Fiate Linea, kde bol celkom sympatický, hoci pri väčšom zaťažení mu trochu dochádzal dych, a pri pomalej jazde mestom neboli dlhé prevody zrovna najpríjemnejším aspektom - predsa len sú motory aj s priaznivejšou charakteristikou. Ale vzhľadom na to, že nezávodím a mojim jediným záujmom je voziť seba a rodinu bezpečne a úsporne kam treba, by som ním nemal problém. No ale keď si predstavím rozmery Fiatu Dobló, už by som si tak istý nebol. Škoda, že v tabuľke nie je uvedená hmotnosť jednotlivých modelov, pomerne nízka papierová spotreba ale dáva tušiť, že to nebude také zlé. Čiže problémom menšej nafty by mohli byť vyššie rýchlosti na diaľnici, predsa len odpor vzduchu pri tak vysokej stavbe karosérie bude značný. Očakávaným plusom by mohlo byť spomínané zlepšenie vlastností tohto motora.

Po prečítaní článku som dospel k úvahe, že najlepším motorom pre tento voz, či už v úžikovom alebo rodinnom prevedení zrejme bude spomínaný motor 1.6 MultiJet, aj keď veta "Nakonec přichází řada na tu zřejmě nejvhodnější motorizaci – 1,3 MultiJet." mi trochu trochu chrobáka do hlavy nasadila. Určite pre každého môže byť "najvhodnejší" alebo "dostačujúci" motor iný, takže v prípade rozhodnutia sa pre Dobló je asi najlepšie vyskúšať si to na vlastnej koži.

Na koniec už len jedna poznámka - či skôr rada, prosba, alebo neviem ako to nazvať. Ak budete testovať Dobló, alebo hoci aj iné auto v redakcii, skúste si na test (aj na všetky ďalšie - nestratí sa to) zadovážiť závažia - také, ako napríklad cestári používajú na zaťaženie prenosných dopravných značiek. Sú skladné a vpohode nimi možno zaťažiť testované auto, či už sa vložia za predné sedadlá na podlahu namiesto ďalších cestujúcich, alebo do kufra ako náklad. Kedysi, v TAZ-ke, sme takéto závažia vozili v autách stále - iné služobné autá ako TAZ-1500 (Š-1203) neboli, a pár desiatok kíl nad zadnou nápravou bolo sakra cítiť. Čisté a šikovné, a určite by to prinieslo o pár praktických poznatkov v testoch viac - a verím, že by to tunajšia komunita čitateľov ocenila.
Takže vďaka za Vašu prácu a prajem všetko dobré a nech sa darí aj naďalej. :yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
16. 3. 2010 10:18
Re: Dobló
Souhlasím s vámi, že osobní verze takových aut jsou minimálně zajímavou alternativou k MPV.
Údaje o provozní/pohotovostní hmotnosti bohužel nemáme k dispozici, jen užitečné zatížení jednotlivých verzí.
Co se týká zpřevodování u 1,3 MultiJet, v tomto problém nevidím (bavíme-li se o jízdě ve městě a cestování těsně pod limity 50/90/130). Může vadit kulisa řazení, která nedosahuje vynikajících kvalit (přesnost, hladký chod) šestistupňové převodovky v silnějších dieselech.
16. 3. 2010 19:20
Re: Dobló
Iste, prevodovka vo Fiate DObló musí byť úplne iná a iste bude sprevodovaná nakratšie, svedčí o tom aj najväčšia ešte pohodová cestovná rýchlosť 130 km/h, ako uvádzate v článku. Šesťkvalt by asi neuškodil. ;-)
16. 3. 2010 14:46
Re: Dobló
Konkurovat Scénicu? Osobně si myslím, že ne. Dobló na mě působí spíše jako konkurent pro Kangoo, které se sice nenabízí v sedmimístné verzi ale s Fiatem Dobló má sejný základ. Myslím to tak, že obě tyto auta jsou postavena na základu čistě užitkového auta kterému odpovídají i proporce a tvary karoserie. Do Scénicu těžko naložíte euro paletu, ale do Kangoo ano. Kangoo se stejně jako Dobló nabízí v různých karosářských mutacích. Ty studiové snímky interiéru sice navozují dojem hezkého skoro bych řekl běžného osobního auta, ale na "reálných" snímcích je dobře vidět, že tomu tak není. V Dobló sem neseděl takže mohu pouze spekulovat, ale se Scénicem sem měl tu čest a musím říct, že interíer je nepochybně kvalitnější. Je to vidět na detailech jako je mezera výplně předních dveří u B sloupku kde u Dobló "svítí" lak karoserie. Nicméně ta snaha zamaskovat u osobní verze původ v užitkovém vozu se Fiatu celkem slušně povedla. Ta čalouněná část palubní desky vypadá opravdu hezky a i když sem v článku se spy photos Dobló kritizoval jak je ošklivé tak s odstupem času mu přicházím celkem na chuť. Závěrem mám jeden dotaz. Jak Dobló topilo? Byl cítit rozdíl ve vyhřátí interiéru mezi benzínovým a dieselovým motorem?
16. 3. 2010 17:46
Re: Dobló
Pozor na to - Dobló Panorama nemá ambície voziť europalety, je to rodinný klon tohto auta. A s tým že hoci je užitkáč, tak sa jazdnými vlastnosťami, vyhotovením a vybavením interiéru približuje osobným autám, môže byť alternatívou hoci Renaultu Scenic. Rovnako ako rodinné Berlingo alebo Kangoo. Samozrejme, s predpokladom, že chceš akceptovať rozdiely, ktoré tu reálne sú.
Inak s tým kúrením je to docela zaujímavá otázka, tiež by ma to zaujímalo. Do takýchto áut sa už celkom hodí prídavné kúrenie.
Avatar - Ricardo
16. 3. 2010 20:20
Re: Dobló
Jenom upřesním, že Doblo (na rozdíl od Fiorina a Ducata) nemá základ společný s PSA. Je to podvozek buď Punta s tím víceprvkem vzadu a nebo úplně samostatně vzniklá platforma
16. 3. 2010 22:06
Re: Dobló
Zvezenie môže byť zaujímavé, asi by to stálo za vyskúšanie.
Avatar - twistedTSD
15. 3. 2010 16:00
...
v realu jsem nevidel, ale zatim je tak trochu priserka :-)
Rozbalit vlákno
9
15. 3. 2010 16:51
Re: ...
Ja som po stretnutí v reáli názor na vzhľad trochu zmiernil, na fotkách to vyzerá trochu horšie.
Ovšem kabína je až neskutočne priestorná, v tomto je nové Dobló taký malý zázrak. Pri tom, ako táto trieda medzigeneračne vyrástla, bolo doplnenie menších užitkáčikov (Fiorino, Nemo) potrebné, mal by to spraviť aj Renault a VW. Opel by s atiež mohol konečne rozhýbať a nahradiť obstarožné Combo novými modelmi.
16. 3. 2010 08:17
Re: ...
Vzpomínám si, když sem tady psal já o Doblu, že si tady prskal jak prskavec a teraz píšeš to stejné.
Prostě Doblo (s výjimkou vysokégho předního pontonu, což je ale bohužel nutnost) se povedlo a v interiru to auto nemá v rámci své třídy skutečně konkurenci. ve vyšších výbavách je to velmi velmi komfortní auto blízké běžným (větším) osobákům). Samozřejmě, jak už zaznělo v článku, díky své stavbě má limity jinde než osobní auto...,ale dá se. prostě se dá.
16. 3. 2010 09:20
Re: ...
Jasne že som prskal, vtedy som nevedel čo viem teraz. Niet nad osobný kontakt, a preto vždy pripúšťam zmenu názoru. ;-) Ten predok je fakt vysoký, povedal by som, že až príliš (a nie je to zas taká nutná nutnosť, výrobu kvôli nízkemu čumáku nezakážu), má to zas výhodu, že spoza volantu tú kapotu čiastočne vidíš a vieš odhadnúť rozmery. Napriek stúpajúcej línii bočných okien je interiér dostatočne presvetlený a ani výhľady nie sú zlé. Nevyskúšal som, ako to jazdí, ale ako som písal, rozhodne by som sa za toto auto v garáži nehneval, práve naopak.
Mimochodom, opäť som si po výmene názorov s tebou sadol do Brava a opäť som si takmer uhnal modrinu na kolene od sĺpika riadenia nepochopiteľne mohutného smerom dolu. V tomto ma nepresvedčíš, že je to O.K.
16. 3. 2010 09:53
Re: ...
pánové ty vysoké čumáky moderních aut jsou kvůli ochraně chodců, ne?? (nový Megane to má taky, MiTo a Giulietta taky....)

Jinak Klaudie dej si v tom autě dolů sedačku a do ničeho se práskat nebudeš.... ;-)
16. 3. 2010 12:21
Re: ...
Je úplne fuk, v akej polohe je v Brave sedačka, vzdialenosť od šlapy po koleno to nezmenší, a to je pri nastupovaní a vystupovaní rozhodujúci faktor - nie výška, v ktorej spočinie môj ctený zadok.

Vysoké čumáky sú kvôli ochrane chodcov, tvrdím niečo iné? Ale nie je to prikázané, výrobu auta bez vysokého čumáku ti nikto nezakáže, a ruku na srdce, vyberáš auto podľa toho, nakoľko je dobré v ochrane chodcov?
16. 3. 2010 13:31
Re: ...
podle toho určitě nevybírám, ale ochrana chodců je součástí hvězdičkového hodnocení NCAP, ne? Takže když má někdo 4* tak je to nevýhoda proti těm s 5* - že ztratí hvězdičku kvůli špatné ochraně chodců už si většina lidí nezjistí....
16. 3. 2010 17:48
Re: ...
Myslím, že pokiaľ nemá auto v dnešnej dobe 3 alebo dokonca 2 hviezdy, predaje to nijak neovplyvní.
16. 3. 2010 12:52
Re: ...
Já si dneska Doblo chvilku prohlížel před vraty autosalonu. Vyloženě ošklivé jak na prvních prezentačních foto není, nicméně stále je to zepředu dost karikaturní ;-)