Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Co dělají blázni v pondělí večer? Sledují, jak se točí kardan

Značka Audi má pod obchodním názvem Quattro hned několik různých systémů pohonu všech kol.
Zpět na článek
22. 4. 2024 20:01
22. 4. 2024 20:06
22. 4. 2024 21:27
23. 4. 2024 07:07
Avatar - Stejsn
22. 4. 2024 19:34
Jo, jsem asi magor,
skouknul jsem to celé. Zajímavý predikativní systém, akorát u těchhle aut mám obavu, že ojeté to bude strašná past, protože je to prošpikované potenciálními kurnítky.
Rozbalit vlákno
0
22. 4. 2024 20:01
srovnání
Bylo by zajímavější postavit vedle sebe rovnou dvě auta, např. Octavii 4x4 a tuhle A4 Quattro ultra..
Ale i tak dobrý experiment :)
Rozbalit vlákno
0
22. 4. 2024 20:06
Díky!!
Pěkné video, pro fajnšmekry :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
22. 4. 2024 20:12
degradace ikony quattro
Velmi oceňuji nápad vytvořit tohle video i celou práci s tím spojenou a za provedení dávám palec nahoru. . A hned bych měl pár otázek:

- za prvé mě překvapilo jak se kardan a skříň zadního diferenciálu při zatížení hýbe. Je to tak správně nebo nějak zkreslovala kamera ?

- za druhé jsem asi přehlíd v mapce porovnání obou jízd. Nicméně z videa je rozdíl zřejmý

- ale hlavní dotaz zní, jestli se vůbec celý systém vyplatí. Chtělo by asi získat (nezískatelnou) informaci od výrobce, ale sám na to koukám dost rozpačitě. Protože bych rád věděl jak velký odpor má kardan který se volně protáčí ve čtyřech ložiskách společně se zadním pravoúhlým převodem v porovnání s jeho odpojením, kdy ovšem nově vzniknou třecí ztráty v přední rozpojovací spojce, v nuceně roztočených satelitech zadního diferenciálu i v uložení klece diferenciálu a také v pravé části duté hřídele až po zubovou spojku. A to vše v kontextu s nárůstem hmotnosti, složitosti a při vědomí, že to je aktivované jen občas.

- a v neposlední řadě je tu otázka další degradace pojmu quattro coby dřívější ikony trvalého a velmi kvalitního pohonu všech kol s preferencí zadní nápravy a konzistentním zcela předvídatelným chováním nezávislým na rozmarech programátora. Ikony která v minulosti už jednou utrpěla použitím mezinápravových spojek u příčných motorů, tedy opuštěním trvalého pohonu i preference zadku, kdy je systém ultra z tohoto pohledu jen dalším krokem dolů. Já osobně bych Audi s ultra quattrem určitě nechtěl
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Pepa_007
22. 4. 2024 21:24
Re: degradace ikony quattro
K tomu poslednímu, celý automobilový průmysl zažívá degradaci veškerého know how. Veškeré historie. Tradice. Vědění. Vše se vyhazuje do popelnice a uhýbá se nařízení EU, které ukončí výrobu spalovacích aut velice brzo.

Koukněte na Alfu Romeo. Kde je ta slavná značka teď? Z jejich produkce s tradicí této značky má společný akorát model Giulia. Otázka jak dlouho. Mondeo už bylo ukončeno dávno.
Konec automobilového průmyslu v Evropě.
23. 4. 2024 07:11
Re: degradace ikony quattro
A co know-how na vyrobu parniho stroje….
Avatar - iudex
23. 4. 2024 07:56
Re: degradace ikony quattro
Jj, všetko ide do kelu. V minulosti boli oveľa bežnejšie 8 až 10 stupňové automaty, kompakty so 400 koňmi, adaptívne tempomaty... staré zlaté časy Škodoviek 105.
Milujem tieto kecy.
22. 4. 2024 22:49
Re: degradace ikony quattro
K tomu hýbání, motor, převodovka, kardan, diferenciál (plus ty serepetičky typu haldex, zubová spojka etc.) nejsou do karoserie přišroubované "napevno", ale přes hromadu silenbloků, takže v "záběru" musí zákonitě docházet k jejich protipohybu vůči karosérii (co si tak matně pamatuji, tak u A4 je skříň zadního diferenciálu uchycená do zadního pomocného rámu přes 3 silentbloky a samotný rám je do kastle uchycený přes další 4 silentbloky).
Jinak souhlas, klasickému mezinápravovému diferenciálu žádné řešení se spojkami nemůže konkurovat.
23. 4. 2024 05:55
Re: degradace ikony quattro
Jasně že je spousta komponent na silentblokách. Ale přijde mi že na videu se to hýbe už příliš, jako by něco bylo uvolněné
Avatar - Pepa_007
22. 4. 2024 21:27
Nádhera
Krásný rozbor funkce auta. 😉 👍🏻

Az budou jen elektrická tak budeme řešit pouze SW a tablety v autě. Ostatní bude unifikované.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
23. 4. 2024 00:44
A co ty ostatní systémy?
Na ty zdejší neřidič,co se neumí posadit za volantem, zapomněl,nebo je nezná? :-[]
Rozbalit vlákno
0
23. 4. 2024 06:33
Preco blazni ?
Technicky fajnsmeker chce vediet, ako sa sprava jeho auto. Ked som mal Korando, tiez som jazdil s napichnutou diagnostikou a hladal priciny tej sialenej spotreby inak moderne rieseneho motora AVL 1.5TGDI. Z dat vyplynulo, ze software v riadiacich jednotkach musel robit niekto extremne nekompetentny a to sa vyjadrujem este velmi slusne.
Rozbalit vlákno
1
25. 4. 2024 23:27
Re: Preco blazni ?
Šlo by to rozvést? :-)
23. 4. 2024 07:07
Dej mi vic
:yes: dobra prace. Dik.
Tak si představuju praci auto novináře. Nadšeni a znalost. Ne vzdy musime souhlasit, ale celkove velice vysoko nad průměr na auto.cz.
Rozbalit vlákno
0
7. 5. 2024 18:22
Má to smysl u EV?
Má podobná technologie smysl u EV, resp rozpojit motor od hnané nápravy?
Mám na mysli teď asynchronní motor vepředu, permanentní magnet vzadu a že by to odpojilo ten PM na dálnici?
Rozbalit vlákno
0