Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jozef Kabaň bude zase navrhovat lidová auta. Ovšem v čínském SAIC Motor

Známý slovenský designér po nezdařilém návratu do Volkswagenu přestupuje k čínskému gigantovi.
Zpět na článek
23. 4. 2024 15:57
Re: Kam přijde, tam průser...
"Ten člověk" navrhnul nejhezčí novodobé Škodovky a jeho Superb nebyl v segmentu neprémiové vyšší střední třídy dodnes překonán! Nástupce je po designové stránce jen jeho slabší odvar! Proto si pana Kabaně coby designéra velmi vážím! :yes:
23. 4. 2024 13:34
Škoda pro Škodu
Podle mě jeden z nejlepších designrtů v branži za posledních třeba 20 let. Prakticky všechny Škodovky z let 2010 - 2020 jsou auta s krásným jednoduchým a nadčasovým designem. Od "blbé" Fabie až po Kodiaq.
23. 4. 2024 16:15
Re: Kam přijde, tam průser...
Nepište hlouposti, Kabaňův design Škodovek dodnes zatápí celému koncernu a dalším v Evropě. I díky jemu je Škoda nejúspěšnější značka v koncernu z hlediska designu, protože se na Škodu prostě dobře dívá. Rapid, O III, Karoq, Kodiak a nej nej- Superb III. To jsou krásné auta (neříkám že všefungující, ale to není jeho chyba) Stačí srovnat Superb III a IV, nebo Kodiaq s Kodiakem II. Co je designově ucelenější, "svojské" ? ... Nová generace těchto dvou aut je pouhý (nehezký)facelit Kabáňové předlohy.
23. 4. 2024 16:33
Re: Škoda pro Škodu
Ten nový Sup je podle mě kompromis Škody a VW jako společného díla. Bohužel design nedostahuje kvalit ani jednoho z předchůdců :no:
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2024 18:03
Superb lll
Za mna jeho topka... a bude paradny aj o 10 rokov ... :yes:
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2024 18:01
Re: Kam přijde, tam průser...
Dodnes su jeho skody dizajnovo najkrajsie ... tak tak :yes:

A uz sa tesim sa na nove MG s jeho rukopisom ... :yes:
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2024 16:39
Re: Škoda pro Škodu
I podle mě.

Před ním to byl Donckerwolke. Prostě mistři svého řemesla. I když je samozřejmě otázkou, jakou roli hraje šéfdesignér ve vztahu k celému týmu.

Ale Kabaň a jeho doby byla ve Škodě jednoznačně rozkvět a dělali krásné auta.
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2024 16:34
A je to tady
Číňané pochopili, že pokud chtějí skutečně prorazit v EU, tak jejich auta musí být i krásná :yes:
Evropští designéři pochopili, že stejně jako architekti nedostanou nikde v Evropě takovou příležitost k rozvoji vlastní tvorby, jako v Číně.
Čína opět trefila desítku. Jízda začíná, držme si klobouky :yes: Evropské značky dostanou lekci jakou nezažily a začne boj o přežití. Nemám radost, ale z druhé strany EU automotive má co si EU zaslouží :-!
23. 4. 2024 16:17
Re: Škoda pro Škodu
Přesně toho nového navrhli tak, že obrousili kabáňovou předlohu Superba III. rašplí a vyklepali ten kubistický boční prolis podle Mondea. Trapárna!
Avatar - KANKUNEN
23. 4. 2024 15:34
Re: Škoda pro Škodu
Přesně, úzkost Kodiaqa není jeho dílo.
23. 4. 2024 15:16
Re: Škoda pro Škodu
Hej, tam sa našiel. Kvality dizajnu trojkového Superbu podľa mňa vidieť aj dnes po príchode jeho nástupcu. .
23. 4. 2024 13:07
Kam přijde, tam průser...
Toho člověka vyrazili už odevšad, až Číňani uvidí jeho "šilhavý SAIC", tak už bude navrhovat leda tak autíčka v Matchboxu...
23. 4. 2024 17:39
Re: Kabáň měl štěstí, které se již neopakovalo.
Myslím, že kabáňův rukopis se propsal i do Tiguanu II, Passatu B8 i Golfu. I tam lze říct, že ty ostré prolisy bočních panelů, přední i zadní části jsou snad jeho dílo, jinak to nevidím. Ale na Supa III. to designově prostě nestačilo, ten si nechal pro Škodu a je i po deseti letech pořád :yes: .
23. 4. 2024 16:20
Přeji mu hodně úspěchů...
.. věřím ,že pokud vydrží, bo je to prý dost divoch, tak Svět uvidí zase skvělý design aut.
23. 4. 2024 13:14
Re: Kam přijde, tam průser...
:yes: :yes: :yes:
23. 4. 2024 20:03
Re: A je to tady
A volit nekonfliktní jméno, nebo ty chceš mít u baráku Dongfeng, Haval nebo Seres? Já tedy ne :no: MG je OK (stará značka), BYD a Nio už celkem jde...
Avatar - sorpersa
24. 4. 2024 09:05
Re: Kam přijde, tam průser...
Ansolútny súhlas. Ešte všetci uvidíme, keď nám tu MG začne vypaľovať rybníky na všetkých frontoch.
Avatar - Mikesus
24. 4. 2024 03:03
Re: Kam přijde, tam průser...
To máš pravdu že nikdy ve vyšší střední nebyl překonán, protoze ve vyšší střední ( E segment ) nikdy nebyl. On totiž je střední trida ( D segment ). A I v ní nebyl zrovna designově krasavec, taková šeď co nemá urazit, ale ničím nenadchne.
Nicméně souhlasím, že nástupce je ještě horší.
24. 4. 2024 01:44
Re: Škoda pro Škodu
Souhlas, ovšem nový Kodiaq je mnohem větší designový průser! :-O :-O :-O :no:
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2024 19:19
Re: A je to tady
Číňan již dokázal, že umí vyrobit auto, které je lepší než to vyrobené v EU.

Teď ještě musí udělat ten druhý krok, a musí dokázat, že umí vyrobit auto, které je vkusné z pohledu evropského pohledu a které e ropan prostě chce.

Dávám tomu rok, maximálně dva, kdy tohle splní.
23. 4. 2024 18:14
Dizajn
Mna dizajn Skodovky nikdy nebral - take sede obycajne - ani neurazi, ani nepotesi. Cinanom ale urcite pomoze, pretoze ich priblizi europskemu dizajnu.
23. 4. 2024 18:08
Re: A je to tady
Souhlas. Podivnosti typu Voyah Dream nebo Donfeng U-Tour nemají v Evropě se svým brutálně hnusným designem šanci uspět. Musí zjemnit design a ideálně vytvořit jednoduše zapamatovatelné jména... Tohle prostě doma mít nechceš :no: Tak snad je to Josef naučí a ukáže cestu, jak na to, když už se musí cpát do Evropy ;-)

MG už ukázalo, že to jde...
Avatar - Mikesus
24. 4. 2024 13:27
Re: Kam přijde, tam průser...
To není dejme tomu. Je to velikostně úplně stejne jako passat, ne větší. Stejně velkej jako mondeo, camry a vsichni dalsi zastupci tridy. Žádný kus auta navíc tam není. Nedělej ze škodovky něco co není, je to ubohé.
24. 4. 2024 11:16
Re: Kam přijde, tam průser...
Dejme tomu, i když Škodovka vždy nabízí kus auta navíc. Ovšem na mimořádný designových kvalitách Superbu III to nic nemění! :-)
24. 4. 2024 06:35
Re: Škoda pro Škodu
Tak naživo už jsem ho viděl a mám z toho trochu smíšené pocity… Předchozí generace po FL mi přijde lepší ;-)
23. 4. 2024 16:38
Kabáň měl štěstí, které se již neopakovalo.
Navrhoval auta, která byla o půl třídy větší než konkurence.
Porovnějme délku Oktávky a Golfu, Leonu v době kdy navrhoval Kabáň.

Kdyby navrhoval prťavý Seat, tak by taky neuspěl. Poslední Leon je větší, ale dřívější se vělikostně nedají s Oktávkou srovnat.