Design
Arese
15
"Ten člověk" navrhnul nejhezčí novodobé Škodovky a jeho Superb nebyl v segmentu neprémiové vyšší střední třídy dodnes překonán! Nástupce je po designové stránce jen jeho slabší odvar! Proto si pana Kabaně coby designéra velmi vážím! :yes:
Přejít do diskuze
dj.mirRa
Podle mě jeden z nejlepších designrtů v branži za posledních třeba 20 let. Prakticky všechny Škodovky z let 2010 - 2020 jsou auta s krásným jednoduchým a nadčasovým designem. Od "blbé" Fabie až po Kodiaq.
šofér
Nepište hlouposti, Kabaňův design Škodovek dodnes zatápí celému koncernu a dalším v Evropě. I díky jemu je Škoda nejúspěšnější značka v koncernu z hlediska designu, protože se na Škodu prostě dobře dívá. Rapid, O III, Karoq, Kodiak a nej nej- Superb III. To jsou krásné auta (neříkám že všefungující, ale to není jeho chyba) Stačí srovnat Superb III a IV, nebo Kodiaq s Kodiakem II. Co je designově ucelenější, "svojské" ? ... Nová generace těchto dvou aut je pouhý (nehezký)facelit Kabáňové předlohy.
ericn
Ten nový Sup je podle mě kompromis Škody a VW jako společného díla. Bohužel design nedostahuje kvalit ani jednoho z předchůdců :no:
3_diamanty
Dodnes su jeho skody dizajnovo najkrajsie ... tak tak :yes:
A uz sa tesim sa na nove MG s jeho rukopisom ... :yes:
A uz sa tesim sa na nove MG s jeho rukopisom ... :yes:
rohYpnol
I podle mě.
Před ním to byl Donckerwolke. Prostě mistři svého řemesla. I když je samozřejmě otázkou, jakou roli hraje šéfdesignér ve vztahu k celému týmu.
Ale Kabaň a jeho doby byla ve Škodě jednoznačně rozkvět a dělali krásné auta.
Před ním to byl Donckerwolke. Prostě mistři svého řemesla. I když je samozřejmě otázkou, jakou roli hraje šéfdesignér ve vztahu k celému týmu.
Ale Kabaň a jeho doby byla ve Škodě jednoznačně rozkvět a dělali krásné auta.
rohYpnol
Číňané pochopili, že pokud chtějí skutečně prorazit v EU, tak jejich auta musí být i krásná :yes:
Evropští designéři pochopili, že stejně jako architekti nedostanou nikde v Evropě takovou příležitost k rozvoji vlastní tvorby, jako v Číně.
Čína opět trefila desítku. Jízda začíná, držme si klobouky :yes: Evropské značky dostanou lekci jakou nezažily a začne boj o přežití. Nemám radost, ale z druhé strany EU automotive má co si EU zaslouží :-!
Evropští designéři pochopili, že stejně jako architekti nedostanou nikde v Evropě takovou příležitost k rozvoji vlastní tvorby, jako v Číně.
Čína opět trefila desítku. Jízda začíná, držme si klobouky :yes: Evropské značky dostanou lekci jakou nezažily a začne boj o přežití. Nemám radost, ale z druhé strany EU automotive má co si EU zaslouží :-!
šofér
Přesně toho nového navrhli tak, že obrousili kabáňovou předlohu Superba III. rašplí a vyklepali ten kubistický boční prolis podle Mondea. Trapárna!
Avantime
Hej, tam sa našiel. Kvality dizajnu trojkového Superbu podľa mňa vidieť aj dnes po príchode jeho nástupcu. .
kreatorr
Toho člověka vyrazili už odevšad, až Číňani uvidí jeho "šilhavý SAIC", tak už bude navrhovat leda tak autíčka v Matchboxu...
šofér
Myslím, že kabáňův rukopis se propsal i do Tiguanu II, Passatu B8 i Golfu. I tam lze říct, že ty ostré prolisy bočních panelů, přední i zadní části jsou snad jeho dílo, jinak to nevidím. Ale na Supa III. to designově prostě nestačilo, ten si nechal pro Škodu a je i po deseti letech pořád :yes: .
šofér
.. věřím ,že pokud vydrží, bo je to prý dost divoch, tak Svět uvidí zase skvělý design aut.
ericn
A volit nekonfliktní jméno, nebo ty chceš mít u baráku Dongfeng, Haval nebo Seres? Já tedy ne :no: MG je OK (stará značka), BYD a Nio už celkem jde...
sorpersa
Ansolútny súhlas. Ešte všetci uvidíme, keď nám tu MG začne vypaľovať rybníky na všetkých frontoch.
Mikesus
To máš pravdu že nikdy ve vyšší střední nebyl překonán, protoze ve vyšší střední ( E segment ) nikdy nebyl. On totiž je střední trida ( D segment ). A I v ní nebyl zrovna designově krasavec, taková šeď co nemá urazit, ale ničím nenadchne.
Nicméně souhlasím, že nástupce je ještě horší.
Nicméně souhlasím, že nástupce je ještě horší.
rohYpnol
Číňan již dokázal, že umí vyrobit auto, které je lepší než to vyrobené v EU.
Teď ještě musí udělat ten druhý krok, a musí dokázat, že umí vyrobit auto, které je vkusné z pohledu evropského pohledu a které e ropan prostě chce.
Dávám tomu rok, maximálně dva, kdy tohle splní.
Teď ještě musí udělat ten druhý krok, a musí dokázat, že umí vyrobit auto, které je vkusné z pohledu evropského pohledu a které e ropan prostě chce.
Dávám tomu rok, maximálně dva, kdy tohle splní.
RaSuSK73
Mna dizajn Skodovky nikdy nebral - take sede obycajne - ani neurazi, ani nepotesi. Cinanom ale urcite pomoze, pretoze ich priblizi europskemu dizajnu.
ericn
Souhlas. Podivnosti typu Voyah Dream nebo Donfeng U-Tour nemají v Evropě se svým brutálně hnusným designem šanci uspět. Musí zjemnit design a ideálně vytvořit jednoduše zapamatovatelné jména... Tohle prostě doma mít nechceš :no: Tak snad je to Josef naučí a ukáže cestu, jak na to, když už se musí cpát do Evropy 😉
MG už ukázalo, že to jde...
MG už ukázalo, že to jde...
Mikesus
To není dejme tomu. Je to velikostně úplně stejne jako passat, ne větší. Stejně velkej jako mondeo, camry a vsichni dalsi zastupci tridy. Žádný kus auta navíc tam není. Nedělej ze škodovky něco co není, je to ubohé.
Arese
Dejme tomu, i když Škodovka vždy nabízí kus auta navíc. Ovšem na mimořádný designových kvalitách Superbu III to nic nemění! 😄
ericn
Tak naživo už jsem ho viděl a mám z toho trochu smíšené pocity… Předchozí generace po FL mi přijde lepší 😉
PowerHouse
Navrhoval auta, která byla o půl třídy větší než konkurence.
Porovnějme délku Oktávky a Golfu, Leonu v době kdy navrhoval Kabáň.
Kdyby navrhoval prťavý Seat, tak by taky neuspěl. Poslední Leon je větší, ale dřívější se vělikostně nedají s Oktávkou srovnat.
Porovnějme délku Oktávky a Golfu, Leonu v době kdy navrhoval Kabáň.
Kdyby navrhoval prťavý Seat, tak by taky neuspěl. Poslední Leon je větší, ale dřívější se vělikostně nedají s Oktávkou srovnat.