Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

CATL představuje baterii Shenxing PLUS s dojezdem 1000 km

126 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
asi podle nějaké čínské normy. V reálném světě by ta baterie pořád vážila kolem tuny.... 😄
Avatar - Helle2
Helle2
Asi se hluboce myslíte. Fakt je ten, že Čína začíná v technologiích ( a nejen v bateriích pro auta ) velmi rychle válcovat ostatní svět.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jako, že v Číně mají jiné počty? Dosaď si tam spotřebu 15-20 kWh/100 km a počítej... 😉
Ono 205 Wh/kg není žádný velký zázrak...
Hendly
U LFP to neni spatna hodnota
Mino21
U lifepo, který má normálně tak 160-170, to zázrak je. Především kvůli tomu, že těch 205 má být ne pro články, ale celou baterku (takže články možná tak 260-280, což zní více než neuvěřitelně).
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Ale na 1000 km je pořád potřeba tuna baterie 😉
kesumb
audi etron predface mel 95kwh a vazilo to 730kg,…
PowerHouse
Řekl bych, že dražší Audi má již 300Wh/kg.
kesumb
otazka je jestli audi je udaj vcetne hmotnosti prikladace uhli v elektrarne a tohle je cinskej podvod kazdopadne lifepo evidentne maj co rict
Avatar - chalan66
chalan66
:no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdo podporuje EV, podporuje Čínu. Zvyšuje závislost Evropy a snižuje naší energetickou bezpečnost.
Hendly
Jasne, lepsi je zůstat u ropy z ruska….

No a Cina? Vzdyt ty a dalsi trollove stale jedou nenavist proti EV. Proti snaze podpořit výzkum EV v europě.
Tak proc se ted Ciny bojis?
traveldrive
Samozrejme, že je lepšie zostať pri rope z Ruska. Len podaktorí dementi to nie sú schopní pobrať. Elektromobilita súčasnými spôsobmi a súčasným tempom, je zlo.
Renoo
Ropy je plný svět a i bez ruské těžby by jí na trhu bylo víc než dost.
Hendly
Trochu tomu , vice nez dost, neodpovídá cena ropy.
Avatar - Anonym
Anonym
ta je umělě škrcená OPECEM + krásné, VYSOCE EKOLOGICKE ukrajinské útoky na ruské rafinerie 😄 😄 😄
Hendly
Sam to pises.
Jsme rukojmí legálního kartelu OPEC.
Avatar - Anonym
Anonym
Volně přeloženo, ropy není nedostatek, protože kdyby chtěl, do měsíce OPEC zvedne těžbu bez problémů o 15-25% 😄

A kdyby jela naplno Venezuela, rusko, Irák a Lybie, tak o 25-35%
Hendly
Ano, jak pisu.
Nasi mobilitu ovládají zeme jako Rusko, Írán, Lybie atd. Tam se tvori cena kterou platíte na benzince.
Avatar - Anonym
Anonym
tu tvoří bohužel v EU z 40-55% daně 😄 😄 😄 a nenažrané marže rafinerek a čerpaček

Jinými slovy, pokud by rafinerka měla marže 2 Kč a pumpa marže jak ONO a byly tu daně jak v USA + se zrušila biosložka, koncová cena na čerpačce se dle ceny ropy bude pohybovat na úrovni 14-20 kč 😄
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
jsi trapnej, ruSSkej švábe
Avatar - Anonym
Anonym
to víš že jo, fejkovej nicku 😄 😄 😄
traveldrive
Ak máš technológiu na spracovanie ruskej ropy, a lacný zdroj ruskej ropy, je absolútna a bezprecedentná blbosť kupovať výrazne drahšiu ropu iného zloženia a vlastností, alebo sa snažiť ju suplovať elektrinou alebo inou komoditou. Niečo ako keby si z nejakého dôvodu prestal chovať kurence a prasatá na mäso, a namiesto nich začal zakadať chovy kreviet a lososov...
Hendly
Super, vydírání plynem pro pochopení situace nestačilo?
traveldrive
Politiku s tebou rozhodne rozoberať nemienim.
Hendly
Ale u ropy a EV je politika jeden z hlavnich bodu.

Chapes ze mame prakticky 100% zavislost na dovozu ropy?
traveldrive
A? To má väčšina štátov. Desiatky rokov to nevadilo, zrazu je to prekážka...
Hendly
Svet se “trochu” zmenil.
Opravdu si nezaznamenal jak rusko použilo plyn jako zbraň proti evrope?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Myslíš tohle?

https😐/youtu.be/xWUuhNd37WI?si=lO4cOmq8GLoo_CdH
Avatar - Anonym
Anonym
Lepší je být z 75-98% závislý na Číně co se týče baterek, naíječek, wallboxů, FV panelů a komponentů pro větrníky vid

Kolik platí peking? Přidali ti kucí? 😄 😄 😄 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
A ak nakupuješ údajne lacnú ropu a máš dávno zaplatené technológie, prečo je potom cena vyššia ako tam kde spracovávajú tú údajne drahú ropu? Lebo MOL a Világyi si mastia vrecká ešte viac ako ostatní. Nič viac a nič menej.
Avatar - chalan66
chalan66
:no: :no: si zabil ale mozgové bunky ! 😁
traveldrive
Leda tak tvoje.
Renoo
At nyní se vrátíme do reálného světa dospělých a vysvětlíme si jak je to s tou ropou a závislostí a další, ano?

A) Rusko není jediným státem, který těží ropu. Není dokonce ani největším producentem ropy. Z celkové produkce je to asi 10 až 15 % dle roku. Co se rezerv týče, tak drží pravděpodobně něco přes 4 % z celosvětové rezervy. Zajímavé je, že fanatické části EV vadí ruská ropa, ale najednou jim nevadí ruský plyn, který je nezbytný pro "čistou elektřinu" 😁

B) Žádná snaha se nekoná ani konat nebude. Baterkáři v Číně mají víc jak desetiletí masivní podporu od státu, mají zajištěné zdroje pro baterie, továrny se postaví rychle a nehledí se na okolnosti, atd atd.

C) Číny se normální Evropan bojí, protože jejím cílem je zničit zavedené pořádky a zničit náš průmysl a udělá proto všechno. Automobilový průmysl je toho důkazem. Dávno mělo být zavedené clo, protože s takovou se může stát, že Pepa nepůjde do práce montovat auto, protože továrna nebude. Pepa 2, 3,... nepůjdou do další práce, protože továrny subdodavatelů skončily a tak se dá pokračovat dál.
Hendly
Je plno jinych statu co ropu tezi. Treba Írán, Irák atd. OPEC.. takovej legální kartel co si dela s cenou co chce….V EU jich nejak moc neni. No a pak takova drobnost jako letní dny v březnu.
Plyn samozrejme taky vadi. I proto se na akumulaci OZE hodi EV.

A stav evropského automotiv. Ano, jestli zůstane u spalovaku tak to dopadne tak jak popisujes. Jedina šance je dohnat v EV Činu.
Renoo
"Je plno jinych statu co ropu tezi. Treba Írán, Irák atd. OPEC.. takovej legální kartel co si dela s cenou co chce….V EU jich nejak moc neni. No a pak takova drobnost jako letní dny v březnu."

Uniká mi smysl.

"Plyn samozrejme taky vadi."
Zajímavé je, že první jste zmínil špatnou ruskou ropu, ale nezačal jste špatným ruským plynem. A co kovy do elektromotorů? Kdyby to Vladimirovič utnul, tak jsou nadšenci do EV nahraný. Ale ruské kovy najednou špatné taky nejsou, byť na nich stojí téměř všechny EV.

"Ano, jestli zůstane u spalovaku tak to dopadne tak jak popisujes. Jedina šance je dohnat v EV Činu."

😁 Samozřejmě, uděláme to stejně. První uděláme nezbytné legislativní kroky. Začal bych prakticky nemožností registrace spalováku jak to maj v Číně. Sice vzniknou instantní revoluce, protože to je krok proveditelný leda v Číně, ale inspirací odtama máme dost - pošleme policii a armádu, ať plebs pozavírá a pak hezky převýchova. Pak nějak zlevníme elektřinu, protože ta evropská super zelená elektřina rozhodně není levná. Jak? No nějak... Následně podmázneme značné množství politiků v Africe tak, aby se zadlužili a dostali se do ekonomické pasti jak to dělá Čína a zajistíme si tak suroviny pro baterkáře. Dále bude nutné to samé udělat ve vhodných afrických přístavech. Dále zaúkolujeme tajnou službu a dostane na práci průmyslovou špionáž po vzoru Číny, kde polovina rozvědky dělá do průmyslové špionáže. Jo a ještě bude potřeba sehnat opravdu spoustu peněz, které nejsou, zajistit clo na čínské výrobky a tím se pustit do obchodního boje s Čínou. Ale to všechno prostě nějak vyřešíme.

A nebude jednodušší nechat EV ať se vyřeší samy a ať ukážou že jsou konkurenceschopné? Prodeje EV jdou od desíti k pěti v celé EU. Rostou v Číně, protože ta zavedla víceméně takové nařízení, že je komplikované si pořídit ICE. I přes to se jich tam hodně prodá.

A i přes veškerou snahu automobilky na EV v drtivé většině nevydělávají. A EU nemá prachy, aby je dotovala jako Čína. Navíc, stejně nemůže, protože by to byla nekalá obchodní praktika. Z důvodu neschopnosti EU si Čína takové praktiky dovolit může a tím tu tlačí dumpingové ceny. Nebýt to Čína, ale nějaká xy-stán, tak tu má dávno dveře zavřené.
Hendly
Prave to ze ti uniká smysl je jeden z problemu.
Evropa ropu nema. Maji ji staty jako Rusko, Iran atd.. super spolecnost…

Pak mas spoustu textu ktery ve vysledku zastira tu podstatu.
EV proste prijdou a zvalcuji spalovak. Bud z toho evropa neco urve a nebo to necha Cine a USA.
Ty opravdu veris, ze se výboj baterii zastaví?
traveldrive
Ev sa snažia valcovať už celý rad rokov a nejako sa im to nedarí. Že sú predstavy euroúradníkov mimo realitu by si už mohol pochopiť aj ty.
Avatar - Anonym
Anonym
O baterie vůbec nejde, jde o to čím ty baterie budete nabíjet 22.11. když bude mlha do 11:20 nebo 10.1. když bude venku -24 😄 😄 😄 😄 😄
Hendly
Tak na tech par dni zapnes plynovky.
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, nebo uhelky a v těch elektrárních bude celou zimu sedět obsluha, která bude čekat na pokyn zvýšit výkona provádět nutnou údržbu a udržovat to v minimálním provozním stavu.
Geniální, bohužel tohle všechno zaplatí koncový spotřebil, včetně invesetic do přenosové sítě, vodíku atd

Takže 2027 1 Kwh za 14-20 Kč, na superryhlonabníječkách bez karty 18-35 kč a stavební proudík šacuju na 45-70 Kč

takže v roce 2030 3+1 80m2 v Praze novostavba za ceny 11-22 milionů kč a rekontruované histzorické byty na Praze 1 -35-140 mega 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Užívtejte, doufám že v té době bude státní dluh čr výšši o 300 BILIONU a bude vyhlášen státní bankrot, pak utopisté definitivně zmizí v propadlišti dějin

Za tyto penízekteré byly nasypány do green delau ještě budou nasypány mohla Evropa postavit cca 90-130 Jaderných reaktorů, vyrábející proud při +40 i při mínus 55 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A další prachy mohla investovat do vývoje a mohli dneska všude být SMR nebo reaktory 4 a 5 generace chlazené něčím jiným jak vodou 😄
Bohužel je Evropa 100 let za opicema a předběhla jí v tom korea, rusko i čína :-)
Renoo
Zato vzácných kovů a plynu do paroplynek má táááááák moc a vůbec ale vůbec nejsou z ruska.

A panely na super sluníčko si vyrobíme a turbíny postavíme a budeme soběstační a budeme jezdit na ty baterky a ICE zakážeme co nejrychleji. Ne prostě krásný svět bez závislosti na rusku a Číně. Oh wait...

Jo vlastně ony se tu panely nevyrábí pouze se nějaké nicotné % skládá z čínských komponent a jinak se to veze z Číny, střídače se čím dál víc vyrábí v Číně, turbíny pomalu přetahuje Čína, materiál vrtulí - Čína, baterky Čína a nebo Korejci/Japonci.

To bude táááková nezávislost 😁

Víš co je nejhorší? Já jsem vcelku fanda do EV. Ale díky fanatikům jako ty, který jsou úplně mimo realitu žijí v nějakém zvráceném virtuálním světě, ta evropská EV cesta jde pěkně do sr abu.
Hendly
Opet. Nerozlisujes palivo vs zdroj.
Stejne jako Barik….
Jo a samozrejme doplnil to jak za nenavist k EV muze nekdo kdo vyvrací lzi o EV.. to tady taky pise mnoho jmen…
Avatar - Anonym
Anonym
a pak zimní dny koncem dubna a ráno -4 , někde bylo i -8 😄

Ropu těží i USA, Kanada, Brazílie, Kazachstán, SAE atd atd - to seou přeci hodní kluci, s těmi západ kamarádí. Nebo ne? 😄 😄 😄

ˇUčelová manipulace s fakty ti jde dobře, melounáři. Máte na to nějaké spešl školení? 😄 😄 😄
Hendly
To je prave ten problem.
V březnu leto, v dubnu zimní mrazy.
Kde je Ares s jeho recma jak nicemu teple počasí v únoru a březnu nevadi?
Videl si ovocné stromy?
Kde jsou reci o potravinove soběstačnosti? Takze letos bez jablek, třešní, meruněk, brambor atd…

A to same s tou ropou. Kdyz mas spotrebu 100 milionu barelů kazdy den jak se asi změní cena kdyz vypadne jeden mensi dodavatel?
Avatar - Anonym
Anonym
Dřív výkyvy vůbec nebyly, škoda že mam od pamětníků jak na květnové přehlídce poletoval sníh a jak jim kompletně zmrzly merunky 😄 😄 😄
Hendly
Problem neni sníh v květnu, ale leto v březnu.
Avatar - Anonym
Anonym
ale že bylo sakra dlouhý to léto, kolik? asi 4 dny? 😄
Hendly
Teple období bylo daleko delsi Cely začátek roku vysoko nadprůměrný.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A v roce 1927 nevadilo v březnu přes 26℃, v říjnu 1929 přes 30℃?
Ve 34 roce 27,6℃ v půlce dubna,
V roce 1800 nevadilo v dubnu celý týden 27-28,6℃? Nebo i v roce 1789 přes 27℃ v dubnu?
Nebo historické březny, kdy bylo 21,7℃ v letech 1872, 1890, a přes 21℃ v letech 1836, 1888,...

Tenkrát se asi taky přilepovali k silnicím u muzea, že?
Hendly
Odkud beres ty data? S Klementinum nesedí. https😐/www.in-pocasi.cz/…aha_klementinum/?…

Je hezké rict v “dubnu bylo takhle” ale jde o dlouhodobý trend.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Přímo z dat Klementina.

Zřejmě se mi kousnul Excel u prvních 2 případů.
Ten březen 1927 byl nonsense. Tam se to motá okolo 20-22℃.
A v říjnu 1929 bylo 27℃

Vedra tu byly desítky i stovky let před námi.
Rok 1793 - 37℃ , 1892 - 35,9℃ , 1830 - 35,7℃,...
Hendly
To nikdo nerozporuje.
Ale jde o to, ze data z poslednich let ukazuji globalni zmenu. A casove to sedi se spalovanim fosilnich paliv.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano přesně tak. Je lepší zůstat u ropy a úplně klidně i z Ruska. Protože kupovat neruskou ropu = kupovat ruskou ropu přes prostředníka.

A mimochodem, z té ropy se vyrábí tolik věcí bez kterých se dnes nikdo neobejde, že i kdyby jsi nepotřeboval ani mililitr benzínu nebo nafty, tak stále budeme na ropě závislí ty kedlubno 😒] 😒] 😒]
Hendly
A prave proto jak je ropa důležitá pro mnoho oboru ji chces palit s naprosto s mizernou ucinnosti ve spalovakach.
To je blbost, co?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Blbost jsi napsal opět jen ty. Protože tou rafinací vznikají různé frakce že ty vydlabaná kedlubno! 😒]
Tvá hloupost fakt nezná dno 😒]
Hendly
A technologii muzes řídit pomer co chces jako výstup z ropy.

Klasickej troll.
Avatar - Anonym
Anonym
takže Čína nevadí hlavně že to není rusko, protože ropa se odjinud jak z Ruska odebírat nedá

MEGA TROLL a Lysenkista nejvíc 😄 😄 😄 😄
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
Opet.

Baterie je “nadrz” ktera slouzi po celou dobu životnosti.
Ropa palivo je palivo ktere neustale spalujes.

Zasadni rozdil.
Avatar - Anonym
Anonym
Ropa funguje i při -40 a nemusís se kvůli ní ivestova 200 BILIONU EURO do vodíku, bateriových uložit, zásadní rekonstrucki přenosové sítě v EU, do nabíječek atd atd

Zásadní rozdíl 😄 😄
DonVito
Podporuji predevsim evropska a americka EV.

Na mem aute neni z Ciny skoro nic (resp. nejsem si vedom niceho podstatneho), hnupe.
Renoo
Jaké americké EV podporujete? A jaké auto máte?
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Renoo
No, tak Tesla má s Čínou až nezdravě hodně společného. Pro běžného Čecha je dostupná pouze sotva ta TM3 SR = komplet z Číny. A nejsem si jistý, zda se do ČR nedováží Highland pouze z Číny i v případě LR. Nicméně, všechny Tesly mají motor s permanentním magnetem, který stojí na surovinách z ruska a rafinuje se obvykle v Číně. Na rusku a Číně stojí dnešní výroba víceméně všech motorů s permanentním magnetem. Všechny LFP baterie v Tesle byly vyrobeny v Číně.

Nečínské EV pocházejí pouze z dílen Renaultu a BMW.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nečínské EV od Renaultu?? Dacia Spring vyráběna v Číně... Tj. pochybuji :-!
Renoo
Dacia není Renault. Renault Dacii vlastní, ale já jsem jaksi nepsal Renault Group že ano
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nenapsal jsi nic co bych nevěděl. Co tam máš dál?
Renoo
Co to meleš? Tak proč jsi psal o Dacii, když to víš?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přečti si co jsem napsal. Já vím co jsem napsal i proč jsem to napsal.
kozakm
Tesla Y je dostupná stejně jako Tesla 3 a dokonce je i prodávanější a dělá se v Berlíně. Ale jinak souhlas...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě. Jen to dobíjíš FVE vyrobenou v Číně wallboxem vyrobeným v Číně že 😒] 😒] ty kedlubno jedna 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Auto opravdu z Číny nemá, ale zajisté ostatní elektroniku z číny má, nebo jsou v ní alespoň čínské součástky. Jako my všichni
Avatar - Anonym
Anonym
Dneska už sou čínské komponenty všude i na tom na čem nápis made in china není.
Ono je to strašně jednoduchý - když na ty komponenty jinde žádný fabriky nestojí, tak ani odjinud být nemůžou.

to je jako když fabriky na trička sou jen v Asii, tak těžko najdeš tričko Made in USA nebo nebo Made in Austria. Prostě neexistuje, nebot ty fabriky co by to vyráběly v tamních zemí také neexistují 😄
ryccardo
A co tam mas za baterku?
DonVito
Korejskou
ryccardo
Tak to pak jo. To jsi uvědomělý a nemáš tam čínského zhola nic 😁
Avatar - Anonym
Anonym
to seš na tom dost blbě se zanlostmi protože i značkoví výrobci vyrábí svoje origo díly v číně. Nedávno mi přišel krásný pytlíček od Stellantisu. Mopar - MADE IN CHINA 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉
ryccardo
Ve svetle toho jak EU dovolila zasvinit si sve uzemi negrama a arabacema je zavislost na baterkach z Ciny marginalita nemyslis?
Hendly
koukam ze jedou nejake nove fakenews pred evropskejma volbama…
ryccardo
Je to tak. Ovšem dokonalost ruských fake news dosáhla dokonalosti, takže je už prezentují i weby typu Novinky nebo Idnes 😁 Máte to s tou vaší propagandou čím dál těžší život čoveče. Lidi vám to přestávají žrát a více vidí realitu všedního dne.
Hendly
Opravdu beres idnes jako zdroj informaci?
Nezdá se ti treba zvlastni, ze pred volbami na Slovensku je najednou problem migrace pres hranice Ficova Maďarska na Slovensko a po volbach to najednou přestane?
Migrace tu je a bude. Bude tim vic cim bude problem s politickou situaci a s klimatem.
Avatar - Anonym
Anonym
to ej krásn é, akort s migrací souvisí počet nsilných trestných činů, loupeží a znásilnění s nárůsty 70-12 000%
Dle dta ze zemíc EU maj z 75-95% na svě+domí nárůsty této trestné činnosti nelegální migranti z Asie a Afriky

Sranda co Lysenkistický utopisto 😄
Hendly
Nejvice násili a znásilnění je kupodivu stale v ramci rodin…
Avatar - Anonym
Anonym
Já ti píšu o nárůstu trestné činnosti. Nikoliv o stavu který byl před tím než dorazili snědí hoši.
Ten nárůst nemá nasvědomí Hans a Jos nebo Peter, oni krom dcerunky manželky a nevím koho navíc neznisilnili 25 bloků kolem.

Ty nárůsty maj na svédomí z drtivé většiny migranti.

Volně přeloženo pro žáky pomocné školy - když nám Hns Jurgen ročně znislní 5 000 němek tak nám to stačí, nepotřebuje dalších 3700 navíc od ekonomických migrantů
ryccardo
Ano beru. Obzvlášť, když to jsou informace jako toto, které jsou podpořeny spoustou videí a očitých svědectví a není to jen o tom Idnesu.

https😐/www.idnes.cz/…7_zahranicni_bro

Takže odpověz. Je to ruský fake news nebo realita a nebo je to jen předvolební kampaň kohosi, aby ti chudáci zelení a další dobroserské strany v Německu nevyhrály? Migrace tu je a bude. Co jen k nám přišlo Ukrajinců, ale nechat si zaplevelit Západní Evropu islámem a nesrovnat do latě nebo nevyhodit z EU ty, kteří to tady chtějí rozvracet a ne se integrovat, tak to se musí ZMĚNIT! A klima je proti tomuto akutnímu problému marginalita.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
“ Hamburku se v sobotu sešlo asi 1100 lidí,”
Ale ty mas strach a hledas “vůdce” co udela pořádek..
ryccardo
Uhádl 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Bohužel...
Avatar - Anonym
Anonym
Ty prohrajete, nemáte šanci 😄 😄 😄 😄 Lidi mají zelené utopie a zákazů dost 😄
Hendly
Pak je to cesta byt znova otroky ruska. Zadna treti cesta neni.
Ty se na to tesis..
Avatar - Anonym
Anonym
Vždycky je třetí cesta.

Diverzifikovat zdroje a obchodovat se vešemi, nebýt zvislý na jednom dodavateli.
ryccardo
Tohle ta vaše propaganda tvrdí zoufalým voličům. Buď zelená multikulturní budoucnost Evropy nebo Rusko. Nic jiného mezi tím není. Jenže to není pravda. Svět není černobílý.
Hendly
Takze zas nejaka “treti cesta”.
Jak ma vypadat?
ryccardo
racionálně a pragmaticky. Záleží jakou konkrétní otázku chceš řešit. Arabáče a negry co se nám sem násilím cpou a dělají tu bordel nebo energetiku nebo dopravu. Co tě konkrétně zajímá?
Hendly
Tak sem patří nejvic asi tema automotiv.
ryccardo
Zrušit jakýkoliv deadline na ukončení výroby spalováků a nechat fungovat trh. Co budou zákazníci chtít, to ať si koupí a jezdí s tím. + Ukončit vydávání dalších nesmyslných EURO norem, které jen prodražují výrobu aut. Navíc různé elektronické vychytávky, které se nově musí do aut cpát mají svůj původ v Číně, takže nač jim dávat další byznys.
Hendly
a plan az prijdou levnejsi EV a přicházející levná čínská auta kterym uz nebude branit emisni predpis?
ryccardo
A on jim teď nějaký emisní předpis brání? Pokud je mi známo, tak levná čínská EV, PHEV i ICE se sem normálně vozí (MG) A ta EV jsou o to nebezpečnější, že EU nevyrábí baterky, ale používá právě čínské nebo korejské, takže jaká je pravděpodobnost, že s naší rozcapeností a platy vyrobíme EV levněji, když nám do ní Čína bude prodávat baterii nebo minimálně suroviny na jejich výrobu? V záchvatu ekologie tady totiž nic nevytěžíš nedejbože, aby si dokázal postavit fabriku, která bude ty vytěžené suroviny zpracovávat a vyrábět baterie. To je totiž fuj proces, který se odstěhoval z EU pryč, abychom byli zelení nepamatuješ?
Hendly
Ptal jsem se naplan co s evropským automotiv v pripade přicházející vlny levnych aut a EV z Ciny.
Misto pises dalsi nepravdy nezakladajici se na realite.
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - Anonym
Anonym
to sou osvědčené strašáky, na slabší jedince to zabírá.

Rusko obsadí celou evropu, když ted nedáme Ukrajine 4 TRILIONY, tak budete mít doma rusa na zahradě. Všechno Vám sebere, naloží to na třílku, odveze do ruska a ještě vám znislní mažleku i psa 😊

na čem přijede? Na čínský koloběžce? Oni maj porblém obsadit čtvrtku Ukrjainy ale příští rok obsadí celou Evropu. Jasná věc.
Hitlerovy wunder waffen a papírové divize na mapě k dubna 1945 čajíček, Putin vybudoval na Sibiři tajemnej podzemní závod co vyrábí 14 000 tanků měsíčně a druhej co 170 000 dronů, že jo 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 A v 10 tajných podzemních základnách číhá v pln polní 3,5 milionu perfektně vycvičených vojáků majíích za úkol obsadit EU
Ale nikdo o tom neví, jen zelení utopisté
HAHAHAHAHAHAHAHAHA

I kdyby zbrojili současným tempem a na Ukrajině to někdy mezi roky 2029-2040 vyhráli, tak aby měli tolik zbraní aby mohli obsadit Evropu, bavíme o někde o rocích 2077-2120

To už opravdu nikoho z nás zajímat nemusí 😄 😄 😄 😄
Naopak by nás docela mělo zajímat jestli bude elktrika za 5 kč nebo za 19 a jestli bude gumovej rohlík v lidlu za 3 kč nebo za 10
Hendly
Tak slovensko uz se skoro vzdalo
V ČR je dost politikukteri jdou stejnym smerem.
Avatar - Anonym
Anonym
takže čekáš že až to rus vyhraje na Ukrajině, Tak 80 letej Fico, kterej tou dobou bude pořád u moci postaví na čáru Slavobránu "vítejte tavárayši", okamžitě vystoupí z NATO a máme druej den rusa v Brně 😄
A tady 90 letej Babiš za pomci 110 letýho Skály provedou státní převrat, taky postaví slavobránu a taky vystoupí z Nata.
A budeš obsazen a odvezou ti záchod.

Kdybych přemýšlel jako ty, už sem tak 15 let zavřený v Bohnicích na samotce 😄 😄 😄

Na kdyby se v reálném světe nehraje. CO kdyby náhodou v roce 2050 vyhrála v USA volby Komunistická strana USA vid 😄
Je to na stejné úrovni pravděpodobnosti jako že rus do 5 let obsadí Evropu 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Připomíná mi to vtip jak se nechaj Trump a Putin zmrazit a probudí je v roce 2070.
Trump čte noviny a směje se: "Hele Vládo tady píšou, že na čínsko-finské hranici došlo k vážnému incidentu"

Putin má druhé noviny a říká "Moc bych se nesmál Donalde, tady čtu že na druhém místě ve volbách v USA je Komunistická strana"
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Ono nejde ani úplně tak o strašení. Na zemi jako ČR není potřeba 14 000 tanků apod.... máme cca 20 000 vojáků, 40 houfnic, funkční tanky jdou spočítat na prstech jedné ruky, je to v podstatě zoufalé. Ono by v podstatě stačilo zničit několik bodů infrastruktury a země do pár dnů zkolabuje a vyvěsí bílou vlajku. Proto je dobré, že jsme součástí kolektivní obrany NATO.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže pokud jakoukoliv zemi NATO napadne někdo mimo NATO, musí mu ostatní přijít na pomoc. A na to už potřebuješ trošku jiné počty houfnic a tanků a letadel atd
A rusové to samozřejmě ví.
proto je to unreal.
Napadnutí 1 země NATA = napadnutí celého NATA.

Takže rus nás nebo litevce atd může napdnout, až bude mít síly napadnout celé nato. A to si sakra počkáš .
To by nato muselo jedině napadnout rusko+čína+kldr+irán najednou, tak to pak jo. To bych se bál.

Ale víc pravděpodobné je to, že zítra přistane Burkina Faso na měsíci 😄
Hendly
Podivej se na dnesni situaci na Slovensku.
ryccardo
Situace na Slovensku mi přijde pro běžného občana celkem v pohodě. Co se ti tam konkrétně nezdá?
Hendly
Zreba převzetí veřejnoprávních medii primo pod vliv politiku?
Předsedou vlády marian ktery ma na rukou krev novinářů.
To je v pohode?
ryccardo
Ano tahle západní propaganda mi přijde velice úsměvná, ale na slabší jedince asi zabírá 😄
PowerHouse
Toto jsou levné baterky,
mají být za €55/kWh, tomu odpovídá i kapacita.

Samozřejmě, dnes jsou i s 300Wh/kg a CATL oznámil i 500, tam si ale připlatíte, nepočítejte již s €55/kWh.
Mino21
Jen pozor na to, kdy mluvíš o hustotě článků v akumulátoru a kdy o hustotě celého akumulátoru. Baterka s 300wh/kg články může mít ve výsledku jen 200wh/kg.
traveldrive
A ak bude využiteľná kapacita menšia ako deklarovaná teoretická, bude to ešte menej optimistické číslo.
Mino21
Jenže těch 205wh/kg je z těch dvou ta menší (týká se celého akumulátoru, ne článků, takže ty články by tam podle toho měly mít tak 260-280wh/kg, ale to se mi u lifepo nechce věřit).
traveldrive
Tomu sa ani nedá veľmi veriť.
Miorolo
Když už si povídáme o bateriích, tak si povídejme o parametrech, které můžeme srovnávat, ne o dojezdu vycucaném z prstu.
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Když ono to ale tak hezky na tý prezentaci vypadá...

Co na tom, že se vlastně nedozvíš vůbec nic...?
traveldrive
Kopa kecov, dookola omieľajú to isté nič. Veľa slov a prakticky nulové informácie. 1000 km ako zaklínadlo a okrem toho nič, žiadne parametre, rozmery, ceny, kapacita a možnosti sériovej výroby, skrátka nula. Článok o howne.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jak o howně? Copak ty nechápeš tohle:

"Na systémové úrovni má bateriový blok Shenxing PLUS topologickou strukturu optimalizovanou na základě bezmodulové technologie CTP 3.0, která zvyšuje účinnost balení o sedm procent."

???

No já taky ne. 😁 😁 😁
traveldrive
No to vieš, my jednoduchší, čo sa v automotive a strojárine motáme 30 rokov, máme medzery... Kam sa hrabeme tunajších redaktorov a ich odborné preklady.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Věta: "Na systémové úrovni má bateriový blok Shenxing PLUS topologickou strukturu optimalizovanou na základě bezmodulové technologie CTP 3.0, která zvyšuje účinnost balení o sedm procent." všechno vysvětluje.

Stačí to odmocnit a zderivovat a vyjde z toho baterie těžká 700 kg pro malý sedan, tunu pro větší kombi a 1,3 tuny pro SUV a rychlost nabíjení cca 800kW. 😁

No jak známe tyhle sliby, je potřeba to vše vydělit dvěma včetně těch dojezdů a bude se to blížit pravdě.
Protože ze 9-10 kWh/100 km to fakt jezdit nebude ať to bude v čemkoli.

Prostě další marketingová oblbovačka.

Plus dávám za to, že to má být LFP.
traveldrive
...alebo😒br /> Nikto ti nedá toľko, koľko ja sľúbim. 😒]