Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Čekáte na nové levné Tesly? Možná budete zklamáni, o co půjde

53 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Avatar - Ham.
Ham.
No počkej, už teď má TM3 interiér ideální pro úklid wapkou, tady
https😐/car-images.bauersecure.com/…-2024-review.jpg?…
už jde ušetřit pouze odebráním dvou věci, volantu a pedálů. Alespoň jedno z toho půjde na displej. :-!
Buffalo007
Kapitán ponorky Titan doporučuje bezdrátový gamepad od Logitech 😉
DonVito
https😐/m.vtm.zive.cz/…nzenyry/a-211575
Elon Musk nechtěl mít v Modelu Y volant. Hádal se kvůli tomu se svými inženýry
😉
Avatar - Anonym
Anonym
Podle zákulisních informací se Elonu Muskovi i Fabia Junior zdála zbytečně moc vybavená a nařídil inženýrům Tesly vymyslet opravdu razantní zlevnění auta.

Po dvoutýdenní usilovné práci se inženýrům Tesly podařilo vyvinout levnější typ airbagu😒br />https😐/airbagnation.files.wordpress.com/…-13884505792.jpg
Dle nejmenovaného spolupracovníka se Elonovi tento nápad velmi líbil, Tesla ihned podala patentovou přihlášku a Elon chce nabízet licenci na nový typ airbagu i ostatních automobilkám.

Naopak levnější typ sedačky se Elonovi nelíbil, jelikož dle informace od nejmenovaného Elonova bratra Elon považuje pravé dřevo za zbytečně luxusní materiál pro interiér Tesel😒br />https😐/www.komik.cz/…libena_zidle.jpg
Avatar - Dinar
Dinar
A taky, jak ví každý majitel tesly, chargery pro teslu jsou zadarmo a dostupné všude, alespoň v Americe. https😐/www.youtube.com/watch?…
V kombinaci s Elonovou genialitou nízkonákladového vozu je tak elektromobilita skutečně pro každého... 😒]
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
Dinar
Není zač, trottle. 😉
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Už tě pustili z PCHL Radku? 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ty kraso, to je drzost. A ještě jako zkouší kazdej dvůr, jestli tam není náhodou wallbox? Zas tak viditelnej nebyl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tesla 3 junior 😒]
Avatar - Ondore
Ondore
Moje už pomerne fúzaté informácie hovoria o tom, že ďalšie predstavené auto mal byť (americký) minivan vychádzajúci z platformy Cybertrucku, tak uvidíme, čo Elon predstaví 8.8. ako robotaxi. Veľký škrt cez pôvodné plány spôsobilo (skorumpované) Mexiko, vyučená pre Elona, akú nezažil ani v Rusku.
Čo som ja počul ako "novinky" je, že sa má upraviť výrobná linka pre Model 3 a Model Y v zmysle, že sa budú využívať odliatky pre prednú aj zadnú časť + časť komponentov sa bude kompletovať mimo linku a skladať ako hotové bloky.. Plus majú byť novinky typu nové pruženie (x-krát tvrdené, zatiaľ nepotvrdené), nové brzdy, nové riadenie (by wire), čo by malo zlacniť výrobu. O žiadnej "social edition" ako sa vraví v článku neviem, ale mnou uvedené veci by mali zlacniť výrobu a stlačiť náklady dole.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Steer-by-wire ie imho ještě bláznivější koncept než brake-by-wire. Nemyslím, že jsem strašpytel, ale ve svém autě bych teda nechtěl ani jedno... :no: 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
A jezdíš phev ravkou? Víš o tom, ze tam brake-by-wire je?
wawrik
HEV verzia má iné brzdy ako PHEV? 😲
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne, má stejné. Ale on má phev rav4.
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Fakt??? Tak to jsem takt nevěděl. A upřímně je to jedno z posledních aut, kde bych to čekal. Je tam všechno takové pěkně retro 😁 a do toho brake-by-wire... hustý 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj. Jak toyota přišla s hybridem, implementovala break by wire a postupně vylepsovala
https😐/christianbaghai.medium.com/…les-a18db62bdc87

Stačí když sednes do auta a bez nastartování seslapni brzdu. Půjde to. Ať budeš pumpovat jak budeš pumpovat, stále to půjde stejně. A taktéž kdyz se ti aktivuje ABS, žádné vibrace v pedálu nejsou.
RaSuSK73
Letel si Airbusom ? Ked ano, potesim Ta - ten je komplet Fly - by - wire 😄
gil54
Airbus báječně jezdí po městě i po horských serpentýnách a když mu vběhne do cesty dítě, kanec nebo vjede gerontofilní cyklista na e-biku či navátej e-koloběžkář tak brilantně reaguje. Vůbec nepotřebuje x lidí na věži a x technických zařízení od GPS až po majáky. A řídit ho může i sedmnáctiletej s vlastním dědečkem na vedlejším křesle.

Fakt přirovnání, které sedí. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale i pilot musí reagovat na vnější vlivy. Tady je steer-by-wire a break-by-wire bráno jako něco nespolehlivého a nebezpečného, ne že je potřeba reagovat na okolní vlivy, coz dela clovek bez ohledu na pouzitou techniku. To není autopilot, ale řízení po drátě. Takze přirovnání naprosto v pořádku. Ty srovnavas reakce řidiče na okolní nenadálé situace s typem řízení, což jsou naprosto odlišné věci. Musí reagovat řidič stejně, at má steer-by-wire, nebo ne.
gil54
Vážený pane Mikesusi,

nereagujte, prosím, na žádné moje příspěvky ani v budoucnosti.

Děkuji.
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No, pokud nebude potřeba reagovat na nepřesnosti, nepravdy nebo polopravdy, pak ok. Stačí, když je nebudeš psát, pak nebudu mit nejspise duvod reagovat.
Nebo ještě možnost, kdyz ti vadí, že s tebou někdo diskutuje, nepiš do diskuze.
Zaloz si soukromé diskuzní fórum, kde nikdo nebude mit pristup, kdyz ti vadí, že tu s tebou lidi diskutují.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak.
Kromě toho si málokdo uvědomuje, že zatímco auto či přívěsný vozík si může člověk víceméně vyrobit i v garáži, na kterýkoliv díl do letadla jsou potřeba náročné certifikace.

Na druhou stranu, by-wire technologie není v autech nic revolučního. Třeba Škoda Fabia měla v roce 1999 elektronický pedál plynu. U ovládání automatických převodovek je to taktéž standard. Avšak u volantu si to nedovedu představit. Úplně by to zpřetrhalo zpětnou vazbu mezi koly a volantem, což je z hlediska bezpečnosti jízdy nebezpečné. Taktéž třeba u brzd, kde už to dnes u některých aut je, mi to přijde nebezpečné, protože člověk nepozná, že se spustilo ABS.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Od toho máš kontrolku na pristrojovce. Rozblika se, když se aktivuje ABS. A poznáš to podle zvuku ještě a pedal se odlehci ještě vic
Avatar - Anonym
Anonym
Přiznám se, že blikající kontrolky jsem si NIKDY nevšiml, jelikož když se ABS spustilo, všechnu pozornost jsem věnoval tomu, co je děje přede mnou na silnici (což by měl řidič dělat v každé nebezpečné situaci). Zvuk jsem nenaznamenal, mám většinou puštěnou hudbu. Vždy jsem to zaznamenal pouze díky tomu, že ABS "kopalo" do pedálu.

Odlehčí se pedál u systému brake-by-wire?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo, se propadne ještě k podlaze, není to moc, pár mm ale poznáš. Kontrolku blikající periferne taky vidíš a zvuk přes hlasitou hudbu není slyšet, to je fakt.
A nevím, jestli u klasického mechanického spojení brzdového pedálu používá kontrolka ABS.
gil54
Ono by asi nikoho ani nenapadlo dělat u dopravního letadla ovládání po drátě, pokud by ovládací prvek - volant - byl jen jediný a od výkonného prvku - kola - byl vzdálený asi metr. Je logické, že u věci, kde je výkonných prvků ovládání možná víc než dvacet a jsou sedmdesát metrů daleko, je potřeba to řešit jinak, než tyčí, lankem nebo i trubkama s kapalinou.

No a jak píšeš o zpětných vazbách, tak by asi možná i šlo po tom drátě nakonfigurovat ty zpětné vazby do volantu i brzdového u ABS, ale myslím, že cena by takové řešení, aby bylo doopravdy přesné, spolehlivé a efekt porovnatelný s klasikou, diskvalifikovala a vlastní přínos je pro nositele těchto pokroků, co to vymýšlí, pochybný a nedůležitý.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Boeing nemá fly-by-wire. Asi sedí blíž k ovládacím prvkům než v Airbusu
Avatar - Dinar
Dinar
Jen technická, Boeing fly by wire má, např. 737 ne, ale 787 ano.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Díky za doplnění. To jsem nevěděl, že na to přešli u 777 a 787.
Hendly
by-wire do automotiv rizeni a brzdění prijde driv nebo pozdeji.
Technicky to prinasi mnoho zjednodušení a s nástupem autonomniho rizeni je to je vlastne nutnost.
Jde jen o to kdo s tim prijde prvni ve vetsim rozsahu.
buddha666
Ty ceny tesel mate blbe. Model 3 zacina na 1 003 000kc 😀
jiras_
A neplatí se ve 100% případů těch 25k za dodání?
buddha666
Predpokladam, ze to bylo na me. Jinak jasne, jestli je tam zapocitano toto (a proc by ne, kdyz je to nevyhnutelne) tak to asi bude sedet. Uz sem se lekl, ze ji zas zdrazili po zlevneni. Dnes uz ji nejspise baknu.
gil54
Musk místo reklamy vypouští zadarmo různé zprávy a prohlášení a je jedno jestli mají reálný základ nebo ne.

Okamžitě se toho všichni chytí a začnou to řešit, jestli jo nebo ne, plná média, plné diskuze a dopad tisíckrát lepší, než placená reklama. A vůbec nehraje roli pozitivita nebo i případná negativita.

Není mi sympatický ani on, ani Tesla. Ale v tomto ohledu je Musk génius a i ty Tesly už v některých parametrech předčí odpovídající konkurenci. Neleze mi to přes pysky, ale v rámci objektivity...
traveldrive
...s výkonom do 100 kW, poskladané z overených komponentov, s jednoduchým a spoľahlivým infotainmentom, bez kravín typu autopilot, bez zbytočných asistentov, s malým diplejom a tradičným ovládaním. Žiadne bezrámové okná, ani predražené 20" disky kolies s nízkoprofilovými gumami. Obyčajné auto pre obyčajných ľudí za dostupné peniaze. Musk toho spravil veľa, ale nie pre bežných obyčajných ľudí. Tradičné automobilky sa nejak extra nechytajú, asi to ostane na Číne, ktorá má tendenciu a určite aj enormný záujem ovládnuť trhy celosvetovo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kdepak 100kW, výkonu není nikdy dost: https😐/www.novinky.cz/…ocarkem-40470027#…
Avatar - Emel
Emel
Akorát že se na tomhle moc neušetří... třeba "tradiční ovládání" je pro Teslu naopak vícenáklad.
Čína má zájem trhy ovládnout, ano... a pak zdražit 😄
_Teddy_
Tiez nechapem to nahananie vysokeho vykonu u elektro-aut. Naco? Aby som si dva-tri krat mohol vychutnat akceleraciu? Ovela radsej by som bral vyssiu kapacitu baterie. Za mna optimalne by bol motor s vykonom ~200kW a 200kWh bateria. To vsetko v aute strednej triedy, s hmotnostou do 2t a cenou do 1mil Kc. Ale to by som asi chcel vela...
Arese
Mýlit se je lidské, ale ty finanční ztráty!
https😐/www.autoforum.cz/…oncil-u-dieselu/
Francouzský ekoterorismus v praxi...
https😐/www.autoforum.cz/…-i-2-75-milionu/
Tohle soudruzi ve Vlkohradu nečekali. Opravdu?
https😐/www.autoforum.cz/…spalovacich-aut/
Ani zloději je nechtějí... A dobře ví proč! 😄
https😐/www.autoforum.cz/…-jejich-slabiny/
Další podlý útok EU na oblíbené vozy!
https😐/www.autoforum.cz/…y-mezi-ne-patri/
Argumentační zoufalství fanatických elektrohujerů nezná mezí.
https😐/www.autoforum.cz/…stu-sam-mr-bean/
Megaelektroprůser Hertzu pokračuje...
https://www.autoforum.cz/…iard-za-kvartal/
Pád Tesly pokračuje...
https://www.autoforum.cz/…ut-jednim-tahem/
Finanční elektrotitanic nabírá stále více vody...
https://www.autoforum.cz/…sivne-propadaji/
hariprasad
No, jdyž čtete takovou deziformační platformu, jako je Autoforum, tak tak se vám nedivím, že jste z toho ceký říčný. Rozumný člověk s kritickým myšlením by si to měl dát dohromady...
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
Však ano, násilně prosazovaná elektrodebilita je totální hovadina a cesta do pekel! 😲 :no:
MrBeranek
To jde? Já mám za to, při pohledu do interiéru každé Tesly, že ty už jsou "oholené" automaticky. Některé nemají dokonce ani volant. To už víc oholit nejde. 😁
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 :yes:
Tak tak, víc lowend auto asi nejde udělat, než vzít kus recyklovanýho plastu z Ikey a uhelníkem narýsovat interiérm a brznout tam čínskej tablet 😄
ericn
Tak ještě by mohli udělat sedačky po vzoru 2CV 😒] :

https😐/www.auto.cz/…rizovala-francii?…

Svědci Elonovi by mu ještě tleskali 😉