Novinky
https😐/m.vtm.zive.cz/…nzenyry/a-211575
Elon Musk nechtěl mít v Modelu Y volant. Hádal se kvůli tomu se svými inženýry
😉
Elon Musk nechtěl mít v Modelu Y volant. Hádal se kvůli tomu se svými inženýry
😉
by-wire do automotiv rizeni a brzdění prijde driv nebo pozdeji.
Technicky to prinasi mnoho zjednodušení a s nástupem autonomniho rizeni je to je vlastne nutnost.
Jde jen o to kdo s tim prijde prvni ve vetsim rozsahu.
Technicky to prinasi mnoho zjednodušení a s nástupem autonomniho rizeni je to je vlastne nutnost.
Jde jen o to kdo s tim prijde prvni ve vetsim rozsahu.
Ale i pilot musí reagovat na vnější vlivy. Tady je steer-by-wire a break-by-wire bráno jako něco nespolehlivého a nebezpečného, ne že je potřeba reagovat na okolní vlivy, coz dela clovek bez ohledu na pouzitou techniku. To není autopilot, ale řízení po drátě. Takze přirovnání naprosto v pořádku. Ty srovnavas reakce řidiče na okolní nenadálé situace s typem řízení, což jsou naprosto odlišné věci. Musí reagovat řidič stejně, at má steer-by-wire, nebo ne.
No, jdyž čtete takovou deziformační platformu, jako je Autoforum, tak tak se vám nedivím, že jste z toho ceký říčný. Rozumný člověk s kritickým myšlením by si to měl dát dohromady...
Ty kraso, to je drzost. A ještě jako zkouší kazdej dvůr, jestli tam není náhodou wallbox? Zas tak viditelnej nebyl.
No, pokud nebude potřeba reagovat na nepřesnosti, nepravdy nebo polopravdy, pak ok. Stačí, když je nebudeš psát, pak nebudu mit nejspise duvod reagovat.
Nebo ještě možnost, kdyz ti vadí, že s tebou někdo diskutuje, nepiš do diskuze.
Zaloz si soukromé diskuzní fórum, kde nikdo nebude mit pristup, kdyz ti vadí, že tu s tebou lidi diskutují.
Nebo ještě možnost, kdyz ti vadí, že s tebou někdo diskutuje, nepiš do diskuze.
Zaloz si soukromé diskuzní fórum, kde nikdo nebude mit pristup, kdyz ti vadí, že tu s tebou lidi diskutují.
Od toho máš kontrolku na pristrojovce. Rozblika se, když se aktivuje ABS. A poznáš to podle zvuku ještě a pedal se odlehci ještě vic
Jo, se propadne ještě k podlaze, není to moc, pár mm ale poznáš. Kontrolku blikající periferne taky vidíš a zvuk přes hlasitou hudbu není slyšet, to je fakt.
A nevím, jestli u klasického mechanického spojení brzdového pedálu používá kontrolka ABS.
A nevím, jestli u klasického mechanického spojení brzdového pedálu používá kontrolka ABS.
Airbus báječně jezdí po městě i po horských serpentýnách a když mu vběhne do cesty dítě, kanec nebo vjede gerontofilní cyklista na e-biku či navátej e-koloběžkář tak brilantně reaguje. Vůbec nepotřebuje x lidí na věži a x technických zařízení od GPS až po majáky. A řídit ho může i sedmnáctiletej s vlastním dědečkem na vedlejším křesle.
Fakt přirovnání, které sedí. 😄
Fakt přirovnání, které sedí. 😄
...s výkonom do 100 kW, poskladané z overených komponentov, s jednoduchým a spoľahlivým infotainmentom, bez kravín typu autopilot, bez zbytočných asistentov, s malým diplejom a tradičným ovládaním. Žiadne bezrámové okná, ani predražené 20" disky kolies s nízkoprofilovými gumami. Obyčajné auto pre obyčajných ľudí za dostupné peniaze. Musk toho spravil veľa, ale nie pre bežných obyčajných ľudí. Tradičné automobilky sa nejak extra nechytajú, asi to ostane na Číne, ktorá má tendenciu a určite aj enormný záujem ovládnuť trhy celosvetovo.
Musk místo reklamy vypouští zadarmo různé zprávy a prohlášení a je jedno jestli mají reálný základ nebo ne.
Okamžitě se toho všichni chytí a začnou to řešit, jestli jo nebo ne, plná média, plné diskuze a dopad tisíckrát lepší, než placená reklama. A vůbec nehraje roli pozitivita nebo i případná negativita.
Není mi sympatický ani on, ani Tesla. Ale v tomto ohledu je Musk génius a i ty Tesly už v některých parametrech předčí odpovídající konkurenci. Neleze mi to přes pysky, ale v rámci objektivity...
Okamžitě se toho všichni chytí a začnou to řešit, jestli jo nebo ne, plná média, plné diskuze a dopad tisíckrát lepší, než placená reklama. A vůbec nehraje roli pozitivita nebo i případná negativita.
Není mi sympatický ani on, ani Tesla. Ale v tomto ohledu je Musk génius a i ty Tesly už v některých parametrech předčí odpovídající konkurenci. Neleze mi to přes pysky, ale v rámci objektivity...
Mýlit se je lidské, ale ty finanční ztráty!
https😐/www.autoforum.cz/…oncil-u-dieselu/
Francouzský ekoterorismus v praxi...
https😐/www.autoforum.cz/…-i-2-75-milionu/
Tohle soudruzi ve Vlkohradu nečekali. Opravdu?
https😐/www.autoforum.cz/…spalovacich-aut/
Ani zloději je nechtějí... A dobře ví proč! 😄
https😐/www.autoforum.cz/…-jejich-slabiny/
Další podlý útok EU na oblíbené vozy!
https😐/www.autoforum.cz/…y-mezi-ne-patri/
Argumentační zoufalství fanatických elektrohujerů nezná mezí.
https😐/www.autoforum.cz/…stu-sam-mr-bean/
Megaelektroprůser Hertzu pokračuje...
https://www.autoforum.cz/…iard-za-kvartal/
Pád Tesly pokračuje...
https://www.autoforum.cz/…ut-jednim-tahem/
Finanční elektrotitanic nabírá stále více vody...
https://www.autoforum.cz/…sivne-propadaji/
https😐/www.autoforum.cz/…oncil-u-dieselu/
Francouzský ekoterorismus v praxi...
https😐/www.autoforum.cz/…-i-2-75-milionu/
Tohle soudruzi ve Vlkohradu nečekali. Opravdu?
https😐/www.autoforum.cz/…spalovacich-aut/
Ani zloději je nechtějí... A dobře ví proč! 😄
https😐/www.autoforum.cz/…-jejich-slabiny/
Další podlý útok EU na oblíbené vozy!
https😐/www.autoforum.cz/…y-mezi-ne-patri/
Argumentační zoufalství fanatických elektrohujerů nezná mezí.
https😐/www.autoforum.cz/…stu-sam-mr-bean/
Megaelektroprůser Hertzu pokračuje...
https://www.autoforum.cz/…iard-za-kvartal/
Pád Tesly pokračuje...
https://www.autoforum.cz/…ut-jednim-tahem/
Finanční elektrotitanic nabírá stále více vody...
https://www.autoforum.cz/…sivne-propadaji/
No počkej, už teď má TM3 interiér ideální pro úklid wapkou, tady
https😐/car-images.bauersecure.com/…-2024-review.jpg?…
už jde ušetřit pouze odebráním dvou věci, volantu a pedálů. Alespoň jedno z toho půjde na displej. :-!
https😐/car-images.bauersecure.com/…-2024-review.jpg?…
už jde ušetřit pouze odebráním dvou věci, volantu a pedálů. Alespoň jedno z toho půjde na displej. :-!
😄 😄 😄 😄 :yes:
Tak tak, víc lowend auto asi nejde udělat, než vzít kus recyklovanýho plastu z Ikey a uhelníkem narýsovat interiérm a brznout tam čínskej tablet 😄
Tak tak, víc lowend auto asi nejde udělat, než vzít kus recyklovanýho plastu z Ikey a uhelníkem narýsovat interiérm a brznout tam čínskej tablet 😄
To jde? Já mám za to, při pohledu do interiéru každé Tesly, že ty už jsou "oholené" automaticky. Některé nemají dokonce ani volant. To už víc oholit nejde. 😁
Ono by asi nikoho ani nenapadlo dělat u dopravního letadla ovládání po drátě, pokud by ovládací prvek - volant - byl jen jediný a od výkonného prvku - kola - byl vzdálený asi metr. Je logické, že u věci, kde je výkonných prvků ovládání možná víc než dvacet a jsou sedmdesát metrů daleko, je potřeba to řešit jinak, než tyčí, lankem nebo i trubkama s kapalinou.
No a jak píšeš o zpětných vazbách, tak by asi možná i šlo po tom drátě nakonfigurovat ty zpětné vazby do volantu i brzdového u ABS, ale myslím, že cena by takové řešení, aby bylo doopravdy přesné, spolehlivé a efekt porovnatelný s klasikou, diskvalifikovala a vlastní přínos je pro nositele těchto pokroků, co to vymýšlí, pochybný a nedůležitý.
No a jak píšeš o zpětných vazbách, tak by asi možná i šlo po tom drátě nakonfigurovat ty zpětné vazby do volantu i brzdového u ABS, ale myslím, že cena by takové řešení, aby bylo doopravdy přesné, spolehlivé a efekt porovnatelný s klasikou, diskvalifikovala a vlastní přínos je pro nositele těchto pokroků, co to vymýšlí, pochybný a nedůležitý.
Přesně tak.
Kromě toho si málokdo uvědomuje, že zatímco auto či přívěsný vozík si může člověk víceméně vyrobit i v garáži, na kterýkoliv díl do letadla jsou potřeba náročné certifikace.
Na druhou stranu, by-wire technologie není v autech nic revolučního. Třeba Škoda Fabia měla v roce 1999 elektronický pedál plynu. U ovládání automatických převodovek je to taktéž standard. Avšak u volantu si to nedovedu představit. Úplně by to zpřetrhalo zpětnou vazbu mezi koly a volantem, což je z hlediska bezpečnosti jízdy nebezpečné. Taktéž třeba u brzd, kde už to dnes u některých aut je, mi to přijde nebezpečné, protože člověk nepozná, že se spustilo ABS.
Kromě toho si málokdo uvědomuje, že zatímco auto či přívěsný vozík si může člověk víceméně vyrobit i v garáži, na kterýkoliv díl do letadla jsou potřeba náročné certifikace.
Na druhou stranu, by-wire technologie není v autech nic revolučního. Třeba Škoda Fabia měla v roce 1999 elektronický pedál plynu. U ovládání automatických převodovek je to taktéž standard. Avšak u volantu si to nedovedu představit. Úplně by to zpřetrhalo zpětnou vazbu mezi koly a volantem, což je z hlediska bezpečnosti jízdy nebezpečné. Taktéž třeba u brzd, kde už to dnes u některých aut je, mi to přijde nebezpečné, protože člověk nepozná, že se spustilo ABS.
Podle zákulisních informací se Elonu Muskovi i Fabia Junior zdála zbytečně moc vybavená a nařídil inženýrům Tesly vymyslet opravdu razantní zlevnění auta.
Po dvoutýdenní usilovné práci se inženýrům Tesly podařilo vyvinout levnější typ airbagu😒br />https😐/airbagnation.files.wordpress.com/…-13884505792.jpg
Dle nejmenovaného spolupracovníka se Elonovi tento nápad velmi líbil, Tesla ihned podala patentovou přihlášku a Elon chce nabízet licenci na nový typ airbagu i ostatních automobilkám.
Naopak levnější typ sedačky se Elonovi nelíbil, jelikož dle informace od nejmenovaného Elonova bratra Elon považuje pravé dřevo za zbytečně luxusní materiál pro interiér Tesel😒br />https😐/www.komik.cz/…libena_zidle.jpg
Po dvoutýdenní usilovné práci se inženýrům Tesly podařilo vyvinout levnější typ airbagu😒br />https😐/airbagnation.files.wordpress.com/…-13884505792.jpg
Dle nejmenovaného spolupracovníka se Elonovi tento nápad velmi líbil, Tesla ihned podala patentovou přihlášku a Elon chce nabízet licenci na nový typ airbagu i ostatních automobilkám.
Naopak levnější typ sedačky se Elonovi nelíbil, jelikož dle informace od nejmenovaného Elonova bratra Elon považuje pravé dřevo za zbytečně luxusní materiál pro interiér Tesel😒br />https😐/www.komik.cz/…libena_zidle.jpg
Fakt??? Tak to jsem takt nevěděl. A upřímně je to jedno z posledních aut, kde bych to čekal. Je tam všechno takové pěkně retro 😁 a do toho brake-by-wire... hustý 😄
Moje už pomerne fúzaté informácie hovoria o tom, že ďalšie predstavené auto mal byť (americký) minivan vychádzajúci z platformy Cybertrucku, tak uvidíme, čo Elon predstaví 8.8. ako robotaxi. Veľký škrt cez pôvodné plány spôsobilo (skorumpované) Mexiko, vyučená pre Elona, akú nezažil ani v Rusku.
Čo som ja počul ako "novinky" je, že sa má upraviť výrobná linka pre Model 3 a Model Y v zmysle, že sa budú využívať odliatky pre prednú aj zadnú časť + časť komponentov sa bude kompletovať mimo linku a skladať ako hotové bloky.. Plus majú byť novinky typu nové pruženie (x-krát tvrdené, zatiaľ nepotvrdené), nové brzdy, nové riadenie (by wire), čo by malo zlacniť výrobu. O žiadnej "social edition" ako sa vraví v článku neviem, ale mnou uvedené veci by mali zlacniť výrobu a stlačiť náklady dole.
Čo som ja počul ako "novinky" je, že sa má upraviť výrobná linka pre Model 3 a Model Y v zmysle, že sa budú využívať odliatky pre prednú aj zadnú časť + časť komponentov sa bude kompletovať mimo linku a skladať ako hotové bloky.. Plus majú byť novinky typu nové pruženie (x-krát tvrdené, zatiaľ nepotvrdené), nové brzdy, nové riadenie (by wire), čo by malo zlacniť výrobu. O žiadnej "social edition" ako sa vraví v článku neviem, ale mnou uvedené veci by mali zlacniť výrobu a stlačiť náklady dole.
Steer-by-wire ie imho ještě bláznivější koncept než brake-by-wire. Nemyslím, že jsem strašpytel, ale ve svém autě bych teda nechtěl ani jedno... :no: 😄
Tiez nechapem to nahananie vysokeho vykonu u elektro-aut. Naco? Aby som si dva-tri krat mohol vychutnat akceleraciu? Ovela radsej by som bral vyssiu kapacitu baterie. Za mna optimalne by bol motor s vykonom ~200kW a 200kWh bateria. To vsetko v aute strednej triedy, s hmotnostou do 2t a cenou do 1mil Kc. Ale to by som asi chcel vela...
Tak ještě by mohli udělat sedačky po vzoru 2CV 😒] :
https😐/www.auto.cz/…rizovala-francii?…
Svědci Elonovi by mu ještě tleskali 😉
https😐/www.auto.cz/…rizovala-francii?…
Svědci Elonovi by mu ještě tleskali 😉
Akorát že se na tomhle moc neušetří... třeba "tradiční ovládání" je pro Teslu naopak vícenáklad.
Čína má zájem trhy ovládnout, ano... a pak zdražit 😄
Čína má zájem trhy ovládnout, ano... a pak zdražit 😄
Přiznám se, že blikající kontrolky jsem si NIKDY nevšiml, jelikož když se ABS spustilo, všechnu pozornost jsem věnoval tomu, co je děje přede mnou na silnici (což by měl řidič dělat v každé nebezpečné situaci). Zvuk jsem nenaznamenal, mám většinou puštěnou hudbu. Vždy jsem to zaznamenal pouze díky tomu, že ABS "kopalo" do pedálu.
Odlehčí se pedál u systému brake-by-wire?
Odlehčí se pedál u systému brake-by-wire?
A taky, jak ví každý majitel tesly, chargery pro teslu jsou zadarmo a dostupné všude, alespoň v Americe. https😐/www.youtube.com/watch?…
V kombinaci s Elonovou genialitou nízkonákladového vozu je tak elektromobilita skutečně pro každého... 😒]
V kombinaci s Elonovou genialitou nízkonákladového vozu je tak elektromobilita skutečně pro každého... 😒]
Vážený pane Mikesusi,
nereagujte, prosím, na žádné moje příspěvky ani v budoucnosti.
Děkuji.
nereagujte, prosím, na žádné moje příspěvky ani v budoucnosti.
Děkuji.
Predpokladam, ze to bylo na me. Jinak jasne, jestli je tam zapocitano toto (a proc by ne, kdyz je to nevyhnutelne) tak to asi bude sedet. Uz sem se lekl, ze ji zas zdrazili po zlevneni. Dnes uz ji nejspise baknu.
https😐/christianbaghai.medium.com/…les-a18db62bdc87
Stačí když sednes do auta a bez nastartování seslapni brzdu. Půjde to. Ať budeš pumpovat jak budeš pumpovat, stále to půjde stejně. A taktéž kdyz se ti aktivuje ABS, žádné vibrace v pedálu nejsou.