Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Citroën C3 má české ceny. Elektromobil patří k nejlevnějším na trhu
239 komentářů
KANKUNEN
mít číňáci těžké. Mobily to dotáhly cenou k Samsungu a ty jejich auta jsou levnější akorát o kvalitu.
Anonym
Tak není každý ODSTOP09 mafián, aby mohl dát za stejné auto 2x tolik.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A co je špatného na tom, ze nejlepší verze je 2x dražší než ta nejlevnější? Třeba základní fabia stojí 370tis a bez problemu ji v konfigurátoru dostaneš přes 710tis a ještě můžeš přiřazovat. Stejne auto a prakticky 2x dražší.
Tak to si trochu mimo ne? Elektro není nejlepší verze, ani při troše snahy se benzinu nevyrovná, navíc máš stejné výbavy, rozdíl je vždy 250 a 260tis Kč, což je na malé auto prostě hodně 😉 S tím benzinem můžeš jet kdykoliv a kamkoliv, dokonce i po dálnici normální rychlostí 140-150kmh, aniž by si měl problém s dojezdem 😉
Cenu EV varianty ale nemuzes porovnavat se spalovaci variantou. Musis to porovnavat s kounkurenci EV.
A proč ne? Je to stejné auto se dvěma různými pohony. Porovnání je nasnadě. Dražším EV nedojedeš ani z Prahy do Brna, kdež to benzinem tam a zpět v klidu a než projdeš těch 250tis Kč rozdílu, už ho mít nebudeš 😉
Protoze jako prodejce nemířis na konkurenci benzinových aut, ale na konkurenci EV.
A tam je to nejlepsi nabídka.
Bojujes o zakaznika ktery chce EV.
A tam je to nejlepsi nabídka.
Bojujes o zakaznika ktery chce EV.
Ale já to nesrovnávám jako prodejce, ale jako zákazník. Tj. proč bych měl platit více za méně? 😉
Viděl bych to tak, že pokud to kupuješ tohle auto jako jediné v rodině, musel by si být padlý na hlavu (nebo fanda) koupit EV. Pokud ale máš jedno auto ICE na rodinné jízdy a tohle chceš na cesty do práce a máš na to peníze i parkování s nabíječkou, aby si vyhodil 630-715tis Kč za malé auto, pak proč ne... Pokud ne, koupíš opět benzin 😉
Viděl bych to tak, že pokud to kupuješ tohle auto jako jediné v rodině, musel by si být padlý na hlavu (nebo fanda) koupit EV. Pokud ale máš jedno auto ICE na rodinné jízdy a tohle chceš na cesty do práce a máš na to peníze i parkování s nabíječkou, aby si vyhodil 630-715tis Kč za malé auto, pak proč ne... Pokud ne, koupíš opět benzin 😉
Tohle auto neni mířeno jako jedine v rodině.
Tohle auto je asi nejlevnejsi EV (Spring je o dost horsi a mensi).
Takze je míření na zakazniky co chteji EV.
Jeho cil neni abys váhal mezi C3 na benzin a C3 EV, ale mezi C3 EV a konkurenci EV.
Tohle auto je asi nejlevnejsi EV (Spring je o dost horsi a mensi).
Takze je míření na zakazniky co chteji EV.
Jeho cil neni abys váhal mezi C3 na benzin a C3 EV, ale mezi C3 EV a konkurenci EV.
https😐/www.novinky.cz/…i-zajem-40470090
naneštěstí i v Stellantisu má někdo ještě rozum a ta otazka jestli bude zájem je řekl bych spíše rétorická 😉
Reálně to spíš vypadá, že jim ani nic jiného nezbyde, pokud nebudou chtít dál prohlubovat ztráty spojené s přechodem na elektromobilitu
Ekonomické výsledky Volkswagen, Mercedesu a Stellantisu, které byly zveřejněny v posledních dnech jsou alarmující. Zisky všech těchto společností najednou prudce klesly. VW o 20%, MB který jede uplné elektro 30%, Stellantis 38%
Stellantis má největší propady prodejů, prodal letos v Q1 o 11 procent míň aut. Obrat klesl o adekvátních 12 procent na 41,7 mld. Eur (1 049 mld. Kč), zisk se ale propadl ještě víc než u Mercedesu. V prvním čtvrtletí 2024 je o skoro 38 % níže oproti stejnému období loňského roku a činí 3,39 miliardy USD (asi 80 miliard Kč). Výsledky tohoto koncernu nejlépe ukazují stinnou stránku prodejů elektrických modelů - jejich odbyt meziročně o 8 % vzrostl, ale se ziskem spojený není.
A důvod ? vzhledem k odhaleným číslům propad přisuzují nizké poptávce po elektrických vozech 😄 kdo by to byl řekl, že ? Přesto mají v přípravě 25 nových modelů ...
Poučí se někdy ?
https😐/www.indmoney.com/…llantis-earnings
naneštěstí i v Stellantisu má někdo ještě rozum a ta otazka jestli bude zájem je řekl bych spíše rétorická 😉
Reálně to spíš vypadá, že jim ani nic jiného nezbyde, pokud nebudou chtít dál prohlubovat ztráty spojené s přechodem na elektromobilitu
Ekonomické výsledky Volkswagen, Mercedesu a Stellantisu, které byly zveřejněny v posledních dnech jsou alarmující. Zisky všech těchto společností najednou prudce klesly. VW o 20%, MB který jede uplné elektro 30%, Stellantis 38%
Stellantis má největší propady prodejů, prodal letos v Q1 o 11 procent míň aut. Obrat klesl o adekvátních 12 procent na 41,7 mld. Eur (1 049 mld. Kč), zisk se ale propadl ještě víc než u Mercedesu. V prvním čtvrtletí 2024 je o skoro 38 % níže oproti stejnému období loňského roku a činí 3,39 miliardy USD (asi 80 miliard Kč). Výsledky tohoto koncernu nejlépe ukazují stinnou stránku prodejů elektrických modelů - jejich odbyt meziročně o 8 % vzrostl, ale se ziskem spojený není.
A důvod ? vzhledem k odhaleným číslům propad přisuzují nizké poptávce po elektrických vozech 😄 kdo by to byl řekl, že ? Přesto mají v přípravě 25 nových modelů ...
Poučí se někdy ?
https😐/www.indmoney.com/…llantis-earnings
Fakt? Je benzin stejně komfortní? Ne není. Musíš na benzinku, musis řešit řazení, musis akceptovat hluk, vibrace, horší reakce na plyn, nevýhoda dojezd a rychlost dobijeni, který ve městě a okolí není relevantní.
Můžeš, ale nepojedeš no. Kazdy chce s B segmentem lítat po dálnicích, od toho se kupuje. Jo moment, on se kupuje na jízdy kolem komína pro 99% času a 1% z toho pojede po dálnici. A proto si zvolím auto, které zvládá lépe to 1% a zbylých 99% budu mít všechno horší. Ale pokud kupuješ B segment na dálky, pak ano, tvůj argument je relevantní.
Můžeš, ale nepojedeš no. Kazdy chce s B segmentem lítat po dálnicích, od toho se kupuje. Jo moment, on se kupuje na jízdy kolem komína pro 99% času a 1% z toho pojede po dálnici. A proto si zvolím auto, které zvládá lépe to 1% a zbylých 99% budu mít všechno horší. Ale pokud kupuješ B segment na dálky, pak ano, tvůj argument je relevantní.
Co to kecáš? Benzín tankuju na benzince rychlosti 700kw a pak jezdím 60 procent času na Elektro s priusem. A i kdyby ne tak pořád tankuju 700kw.
Ty voe, uvědomuješ si jakou roli plní v ČR auta segmentu B? Většinou je to jediné auto v rodině a pokud už do toho někdo dá 450tis místo ojeté nižší střední, tak od něj očekává, že ho doveze všude za přijatelných nákladů -.dovolená, chalupa, výlety atd. Pokud ti přijde 140kmh na dálnici jako lítání (normální rychlost). to by mě zajímalo, jak jezdíš s Highlanderem ty? Brzdíš levý pruh? 😒]
Tak svet se neřídí podle ČR.
A muj soukromý nazor. Nekdo kdo se rozhodne B segment koupit jako jedine rodinne auto nebude jezdit na zachranicni dovolenou častěji nez jednou rocne.
Stale pro takovéhle veci nevidis to hlavni.
EV se cenou neustale a velice rychle (v radu let) posouvají s cenou dolu.
A muj soukromý nazor. Nekdo kdo se rozhodne B segment koupit jako jedine rodinne auto nebude jezdit na zachranicni dovolenou častěji nez jednou rocne.
Stale pro takovéhle veci nevidis to hlavni.
EV se cenou neustale a velice rychle (v radu let) posouvají s cenou dolu.
Tak to se dost pleteš kámo 😉
V cem?
Minulý týden jsem Třeba potkal Toyotu Aygo s dánskými značkami... Btw moji synové taky s C3 sjezdili země kolem nás, Polsko, Slovensko, Rakousko, Slovinsko a v pohodě :yes:
Dost úzký vzorek.
Ale to jen opet zamlouvas to hlavni.
Soustavný pokles cen EV.
Ale to jen opet zamlouvas to hlavni.
Soustavný pokles cen EV.
Kam co padá? Nikam nic, tady zmenšili kapacitu baterky o 15% a spadla cenu. Celkem jednoduché 😉
630 tis? Jake EV je levnejsi?
A jake kdy bylo levnejsi?
A realita trhu v ČR? Prijdes, dostanes 30 tis slevu, 200 tis dotaci jako podnikatel a mas auto za cenu benzinoveho co jezdi za polovinu a neresis servis…
A jake kdy bylo levnejsi?
A realita trhu v ČR? Prijdes, dostanes 30 tis slevu, 200 tis dotaci jako podnikatel a mas auto za cenu benzinoveho co jezdi za polovinu a neresis servis…
Ano, jako firma, ale o té se jaksi nebavíme, kámo 😉 Jako soukromník si v tom za 630 minimálně a máš krám, se kterým nemůžeš ani na výlet na Šumavu... Teda můžeš, jen si to minimálně o půl hodinku natáhneš, tam i zpět..
Mimo jiné mě tohle už zítra čeká a jsem na to zvědav, jak to půjde s elektrikou na delší cestu 😒]
Mimo jiné mě tohle už zítra čeká a jsem na to zvědav, jak to půjde s elektrikou na delší cestu 😒]
Ty bys na miste Citroenu dal nizsi cenu kdyz vis, ze pro firmu je v ČR dotace 200tis?
A nebo bys nejdriv “vycucal” zisk z dotaci a pak sel cenou dolu?
A nebo bys nejdriv “vycucal” zisk z dotaci a pak sel cenou dolu?
Dopadne to tak, že dokud bude dotace, tak ji vytáhnou. Cena auta ale zůstane i po dotačním “průseru”, pardon titulu, stejná. Tipnu si, že dolu nepůjde. Ale tak uvidíme, až to skončí 😉
Tak treba v DE sla cena EV po skonceni dotaci dolu.
jo , mantra že to zachrání dotace 😁 to je fakt neskutečnej blud, ale jak vidím stále má silnou skupinu příznivců ...
podívejte se třeba na toto video 😒br />https😐/twitter.com/…6050601236779078?…
Ten člověk je šéfem rady ekonomických poradců prezidenta USA... Neuvěřitelné.
a bohužel jemu podobní odborníci nám plánují hezkou zelenou budoucnost v EU přesně podle hesla "poručíme větru dešti" a "elektromobil do každé rodiny"
podívejte se třeba na toto video 😒br />https😐/twitter.com/…6050601236779078?…
Ten člověk je šéfem rady ekonomických poradců prezidenta USA... Neuvěřitelné.
a bohužel jemu podobní odborníci nám plánují hezkou zelenou budoucnost v EU přesně podle hesla "poručíme větru dešti" a "elektromobil do každé rodiny"
Těch B segmentu tu zas tolik není. To uz dávno není pravda, nejsme na přelomu tisíciletí. Hlavní auto v rodinách převažuje C segment. Je možné, že se to zase časem změní, ale teď to opravdu tak není.
Kdyz kouknu na top20 prodeje aut v ČR loni, tak z B je tam fabia, scala, yaris a sandero. Z C tam je octavia, ceed golf, corolla, i30. Z toho v top 12 je jen fabia a scala vs octavia, ceed, golf, i30, corolla yaris a sandero jsou až 16.a17.
A jestli chceš tvrdit něco o ojetinach, tak v B segmentu je nejprodávanější jen fabia a rapid, z C je to octavia, focus, ceed, i30, golf
Takze to jen ukazuje, ze C segment se prodává víc.
Kdyz kouknu na top20 prodeje aut v ČR loni, tak z B je tam fabia, scala, yaris a sandero. Z C tam je octavia, ceed golf, corolla, i30. Z toho v top 12 je jen fabia a scala vs octavia, ceed, golf, i30, corolla yaris a sandero jsou až 16.a17.
A jestli chceš tvrdit něco o ojetinach, tak v B segmentu je nejprodávanější jen fabia a rapid, z C je to octavia, focus, ceed, i30, golf
Takze to jen ukazuje, ze C segment se prodává víc.
Jo je to otázka priorit. Bohužel nevidíme do toho jaký je poměr obou segmentů na soukromých prodejích, protože co si budeme povídat, firmy mají na C segmentu největší podíl 😉 Tj v poměru soukromý/firemní prodej by to bylo vidět hned.
Ale jinak máš pravdu, z pohledu čísel, za 1Q 2024 je to - B 5407 aut / C 10032 aut 😉
Ale jinak máš pravdu, z pohledu čísel, za 1Q 2024 je to - B 5407 aut / C 10032 aut 😉
Nejlepší verze? To přece nemůžeš myslet vážně. Když chci EV a jsem ochoten slevit na dojezdu a době dotankování, tak proč mě ještě potrestaji dvojnásobnou cenou?
No kupuju si pohodlí, komfort, nejspíše i spolehlivost a nižší provozní náklady, výměnou za menší dojezd u auta do města.
Horký Rom
Přátele, Tesla si přichystala pro všechny evropské fanoušky svého Cybertrucku roadshow, kdy vůz představí na více než stovce míst. Chybět nebude ani Česko, které se dočká od 5. do 8. června v Praze, Průhonicích.
https😐/www.tesla.com/…cz/cyber-odyssey
https😐/www.tesla.com/…cz/cyber-odyssey
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Karese
rohYpnol
Současná generace byla za 300. Takže se spalovákem za podivnou podobu nové generace +80t.?!? To si Citroen myslí, že bude fungovat?
No a pak tu máme EV. Takže realita je, že auto prodraží o 1/4M, což je baj vočko o nějakých 70% pořizovací ceny navrch. Tomu říkám zlevnění EV a cenová dostupnost... 😒]
No, prodeje tomu budou odpovídat a někdo se tomu opět divit 😁
No a pak tu máme EV. Takže realita je, že auto prodraží o 1/4M, což je baj vočko o nějakých 70% pořizovací ceny navrch. Tomu říkám zlevnění EV a cenová dostupnost... 😒]
No, prodeje tomu budou odpovídat a někdo se tomu opět divit 😁
Podle mě je to zaváděcí cena, jakmile prodeje nepůjdou, prostě u benzinu spadne. Tak aktuálně Stellantis jede. Napálí cenu a diví se, že se to auto neprodává 😉 Tak přijde cena akční a je to...
Mr.Murphy
.... furt to čistě ekonomicky smysl nedává ale kdo chce malé EV tak tady má možnost a už to není vyloženě finanční nesmysl. Příští auto do firmy chci menší EV, tak za rok, tak uvidíme.... Nejraději bych to koupil jako Pandu, ale nevim nevim jestli mi tu na zlínsku zbyde nějaký dealer....
Tobě přijde finančně smysluplné připlatit 1/4M, tedy cca 70% navrch za EV?!? 😲 😲
I KDYBY jsi měl možnost nabíjet zadarmo 100% případů, tak máš návratnost za 100 tis. km!!! A když j tomu přidáš realitu naší zeměpisné šířky, tak se ti to nevyplatí ani za 150 tis. km stále za nereálné podmínky, že dobíjíš za 0 doma v létě!!!
I KDYBY jsi měl možnost nabíjet zadarmo 100% případů, tak máš návratnost za 100 tis. km!!! A když j tomu přidáš realitu naší zeměpisné šířky, tak se ti to nevyplatí ani za 150 tis. km stále za nereálné podmínky, že dobíjíš za 0 doma v létě!!!
100.000km navratnost, to je pri vetsich najezdech 4 roky.
To je slusny. Dalsich sest let budes v plusu ctvrt milionu Kc.
:yes: :yes: :yes: :yes:
Pak to prodas desetilete dal v pulce zivotnosti s 250.000km.
Tohle je realita EV.
Nemas zac.
Wake up!
PS To nic nemeni na tom, ze 630.000Kc je stale premrstena cena. Az bude parita, nebude o cem. Ale TCO vychazi lip uz dnes. Jen ty neumis pocitat a neznas zivotnost EV. LFP baterky jsou nesmrtelny.
To je slusny. Dalsich sest let budes v plusu ctvrt milionu Kc.
:yes: :yes: :yes: :yes:
Pak to prodas desetilete dal v pulce zivotnosti s 250.000km.
Tohle je realita EV.
Nemas zac.
Wake up!
PS To nic nemeni na tom, ze 630.000Kc je stale premrstena cena. Az bude parita, nebude o cem. Ale TCO vychazi lip uz dnes. Jen ty neumis pocitat a neznas zivotnost EV. LFP baterky jsou nesmrtelny.
Ale di ty brepto 😉 Až uvidím e-C3 po 10 letech funkční s nájezdem 250000km+, tak to bude zázrak… jsem taky zvědav za jaké peníze a komu by ho chtěl prodat 😒] Btw mou benzinovou C3 (třetí auto v rodině) jsem loni prodával jako 9ti leté se cca 60tis km za 40% jeho původní pořizovací ceny (a to byl protiůčet)… a v pohodě bude jezdit dalších 15-20let s podobným nájezdem při standardním servisu. Dokáže tohle tahle e-C3? To se asi nikdy nedovíme 😒]
Takze svuj nazor na EV zakladas na sve myslence co bude za 10 let s autem co jeste nikdo realne neviděl…?
Co erik nechape je, ze EV maji vyssi km zivotnost nez spalovaky...
Dival ses vubec nekdy na inzerci ojetych EV, ty brepto?? Kdyz o tom pises?
https😐/m.mobile.de/…👋389793828.html?…
Tady mas 11 let stary Leaf s prehistorickou (oproti ë-C3) technikou s najezdem 210.000km....
Dnesni EV bude s 200.000km po deseti letech jako novy.
:yes:
Dival ses vubec nekdy na inzerci ojetych EV, ty brepto?? Kdyz o tom pises?
https😐/m.mobile.de/…👋389793828.html?…
Tady mas 11 let stary Leaf s prehistorickou (oproti ë-C3) technikou s najezdem 210.000km....
Dnesni EV bude s 200.000km po deseti letech jako novy.
:yes:
no určitě se vyplatí měnit baterku, která jako náhrádní díl bude stat jak pořizovací cena ojetého auta 😁 :yes:
Tak odhadovat kolik bude stat baterie za 10 let je dost odvážne. Z ceho vycházís?
Ceny neustale klesaji.
Ceny neustale klesaji.
jj tahle mantra je fajn, píšete jí s Donem už asi 5 let, na cenách auto to vidět moc není. Ale je naivní si myslet, že za 10 let bude stát ten battery pack třeba 20tis Kč, aby se vůbec vyplatilo oživit staré EV 😉
vysvětluj něco fanatikovi, ten ti bude tvrdit, že za pár let už to bude jinak, už brzy ... 😁 😁 Realita je neúprosná, starší elektromobily se nevyplatí opravovat kvůli neúměrně vysokým cenám baterií a tyto vozy jsou pak neprodejné nebo rovnou na odpis. Pokud na to máš, klidně si kup do rodiny jako druhé auto elektromobil, pokud máš kde nabíjet, ale pro spoustu lidí s jedním autem je to naprostá utopie a VŽDYCKY zvolí spalovací verzi před elektrickou :-!
Jistě e-C3 s dotací vyjde na 410.000,-Kč což je zajímavé, ale nic to nemění na využitelnosti toho auta ani rychle klesající hodnotě a drahém následném servisu, nehledě na omezení spojené s dojezdem a nabíjením
Jistě e-C3 s dotací vyjde na 410.000,-Kč což je zajímavé, ale nic to nemění na využitelnosti toho auta ani rychle klesající hodnotě a drahém následném servisu, nehledě na omezení spojené s dojezdem a nabíjením
20 tis asi ne. Ale myslim, ze dosažitelný bude. Uz dnes je bezne, ze treba do Leafu davaji baterky z druhovyroby s násobné vetsi kapacitou.
Kdyz vemu 10 let stary spalovak tak 20 tisíc das za výměnu rozvodu spojenou s výměnou oleje.
Kdyz vemu 10 let stary spalovak tak 20 tisíc das za výměnu rozvodu spojenou s výměnou oleje.
Hmmm😒br />
https😐/www.autokelly.cz/…3067866/39849642;39850140;157670;3967881;4177305;35622954;35664117;51124554;51087992
Za 6tis i s vodní pumpou 😉
https😐/www.autokelly.cz/…3067866/39849642;39850140;157670;3967881;4177305;35622954;35664117;51124554;51087992
Za 6tis i s vodní pumpou 😉
Víš jak, uvádí se, že baterie ti degraduje o cca 2% ročně😒br />
https😐/elektrickevozy.cz/…ace-vas-prekvapi
Tj. za 10let to bude 20%, podle toho jak se k ní budeš chovat to může být i hůř, což je dost podstatný rozdíl proti nádrži - ta se nezmenšuje 😉
Dnešní 10ti leté benzinové auto má pořád stejné jízdní vlastnosti a dojede pořád stejně daleko, tj 650-700km, Jak na to je dneska 10letý e-Golf? Bude rád, když s ním objedeš Prahu a umře...
Tj. když budeš mít 24Kwh baterii (e-Golf 2014) s 80% kapacitou baterie (po degradaci), tak bude mít 19kWh max = ujede 110-120km max a to se vyplatí 😉
https😐/www.spritmonitor.de/…en/452-Golf.html?…
a to vše za zhruba za 270tis😒br />https😐/www.sauto.cz/…/e-golf/18966751
😒] :no:
https😐/elektrickevozy.cz/…ace-vas-prekvapi
Tj. za 10let to bude 20%, podle toho jak se k ní budeš chovat to může být i hůř, což je dost podstatný rozdíl proti nádrži - ta se nezmenšuje 😉
Dnešní 10ti leté benzinové auto má pořád stejné jízdní vlastnosti a dojede pořád stejně daleko, tj 650-700km, Jak na to je dneska 10letý e-Golf? Bude rád, když s ním objedeš Prahu a umře...
Tj. když budeš mít 24Kwh baterii (e-Golf 2014) s 80% kapacitou baterie (po degradaci), tak bude mít 19kWh max = ujede 110-120km max a to se vyplatí 😉
https😐/www.spritmonitor.de/…en/452-Golf.html?…
a to vše za zhruba za 270tis😒br />https😐/www.sauto.cz/…/e-golf/18966751
😒] :no:
Baterie nedegraduje lineárně.
Stale ta mantra s dojezdem.
Jinak sam na tom egolf co uvadis vidis ten ohromný posun v oblasti EV za krátkou dobu.
Stale ta mantra s dojezdem.
Jinak sam na tom egolf co uvadis vidis ten ohromný posun v oblasti EV za krátkou dobu.
Dekáda je krátká doba? Už tehdy byl jako EV zastaralý. Hmmm 😉
Jak dlouho trvají veci ve svete spalovaku? Jak dlouho treba trvá změna, kdyz se ukaze, ze rozvojový řetěz na 1,2TSI je spatny?
U EV se behem 10 let snížila cena a násobné zlepsil vlastnosti.
U EV se behem 10 let snížila cena a násobné zlepsil vlastnosti.
To je zbytecny.
Davas linky (na jedenactilety Leaf) vysvetlujes, ale oni budou tvrdit furt ty samy kraviny.
Bez elementarni znalosti trhu s ojetymi EV.
Furt ty samy pitomosti o vymenach baterek, ktere uz u dnesnich aut nejsou potreba.
Atd.
Majitele fosilu se tu snazi poucovat odborniky pres elektromobilitu.
Davas linky (na jedenactilety Leaf) vysvetlujes, ale oni budou tvrdit furt ty samy kraviny.
Bez elementarni znalosti trhu s ojetymi EV.
Furt ty samy pitomosti o vymenach baterek, ktere uz u dnesnich aut nejsou potreba.
Atd.
Majitele fosilu se tu snazi poucovat odborniky pres elektromobilitu.
Jasně, zse ohýbání faktů, dnešní Ev plečky nepotřebují měnit baterk a s tou šoučasnou pojedou i po 5 letech vid, jako dnešní 50 leté ojetiny maj stále původní motory, nikdo je neměnil.
Můžeš přijet na první sraz veteránů, utopistický trolle a na vlastní kůži se přesdvědči o tom, jak tady neustále LZES a ohýbáš fakta.
Můžeš přijet na první sraz veteránů, utopistický trolle a na vlastní kůži se přesdvědči o tom, jak tady neustále LZES a ohýbáš fakta.
Z ničeho se vždycky dělá rychlý pokrok. To je celé. Žádný zázračný posun v EV nenastal. 10 let stará Tesla je na tom obdobně jako nová, žádný zázrak se nekoná.
Proc mas potrebu komentovat neco, o cem vis uplny h0vno???
Tesla za deset let udelala pokrok asi jako ostatni automobilky za 50 let.
Wtf
2014
Tesla Model S 85
87.400€
August 2013 - February 2016
80.8 kWh useable battery
Range*
405 km
Efficiency*
199 Wh/km
Fastcharge
440 km/h
2024
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
50.970€ 😲
Available to order since September 2023
75 kWh useable battery
Range*
500 km
Efficiency*
150 Wh/km
Fastcharge
770 km/h :yes:
Tesla za deset let udelala pokrok asi jako ostatni automobilky za 50 let.
Wtf
2014
Tesla Model S 85
87.400€
August 2013 - February 2016
80.8 kWh useable battery
Range*
405 km
Efficiency*
199 Wh/km
Fastcharge
440 km/h
2024
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
50.970€ 😲
Available to order since September 2023
75 kWh useable battery
Range*
500 km
Efficiency*
150 Wh/km
Fastcharge
770 km/h :yes:
A tím že jsi srovnal hrušky s jabkama jsi dokázal co??? 😒]
Dokazal jsem, ze jsi napsal hloupost😒br />
"10 let stará Tesla je na tom obdobně jako nová, žádný zázrak se nekoná."
Tro(t)lle
"10 let stará Tesla je na tom obdobně jako nová, žádný zázrak se nekoná."
Tro(t)lle
Abi a to co jsem napsal je naprostá pravda a sám jsi to potvrdil. Žádný VÝRAZNÝ pokrok nenastal.
Prestan trollit
A douc se radeji pravopis
Pises tu hlouposti o EV uz leta.
Chybi ti sebereflexe.
Nejak Tesla nezkrachovala...
A douc se radeji pravopis
Pises tu hlouposti o EV uz leta.
Chybi ti sebereflexe.
Nejak Tesla nezkrachovala...
Jsi trapný 😒] 😒] 😒]
Menší model asi bude mít nižší spotřebu a bude levnější!!! Dokázal jsi jen vlastní tupost 😒]
Menší model asi bude mít nižší spotřebu a bude levnější!!! Dokázal jsi jen vlastní tupost 😒]
jen naprostí looseři začnou vytahovat pravopis když jim dojdou argumenty. Sami měli trojku z češtiny a neumí napsat ani básničku, vid Trofime 😄
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
nazdar utopisto
Vy se oslovujete s kamarády Trolle? My ale nejsme tvoji kamarádi, Lysenkistický fantasmagoristo
Vy se oslovujete s kamarády Trolle? My ale nejsme tvoji kamarádi, Lysenkistický fantasmagoristo
Musí to být veliký intelygent a nebo majitel malé garáže. Jinak by si koupil o 20 procent dražší, zato o 200 procent užitečnější TM3.
Allo
Nechutný krám ať si Tavaréz strčí do zádele :no: Z Citroena, který kdysi byl průkopník techniky a vyšší střední třída, je trapný hnusný modern art paskvil..... 😒]
Avantime
Cena v zásade fajn, čakal som že u nás/vás budú ponúkať len tú drahšiu verziu. Jediné, čo ma na tom ruší, je stále ten cenový rozdiel 10-tis. eur oproti spaľováku. To je pri 15-tisícovom aute proste strašne veľa. Na druhej strane, za Peugeot e-208 pýtali ešte o 6000 eur viac. Teraz ho stiahli z ponuky.
Samozřejmě že ten cenový rozdíl je brutální a jen potvrzuje naprostou nekonkurenceschopnost EV. Nikdo kdo dokáže napočítal do tří nemůže upřednostnit elektrický C3 proti spalováku.
Však toto vypadá v interiéri snáď ešte horšie ako ten Peugeot. Odpornejší volant som nevidel a na displej pod čelným sklom musíš pozerať ponad jeho deformovaný veniec, tak ako v Peugeote. Pre mňa je toto auto veľkým sklamaním. Zvonka mi pripomína starú Mazdu 2 ( https😐/static-eu.cargurus.com/…40-1024x768.jpeg )- neslané, nemastné, bez osobnosti, s absenciou čo i len kúska nejakej automobilovej krásy. Ako zemiak na kolesách.
Jojo... Zoe, Corsa, e208... tam byla ta cenovka brutální. Tohle... bez dotace pořád pro nadšence, ale už to není takový nesmysl.
:yes:
Presne tak.
Presne tak.
Už není takový nesmysl. Chápeš vůbec význam té věty?? To znamená že to je nesmysl jen menší.
Budes prekvapen.
Vyznam te vety chapu. 😁
Vy odpurci EV si vazne myslite, ze s EV jezdi jen uplny ***i....
Nikdy k jsem nerozporoval to, ze jsou BEV draha na porizeni. A uz leta pisu, jak se to bude menit. A vyvoj jde dle mych predpovedi.
Tve predikci krachu Tesly navzdory.
Ty vyzname. 😉
Rozdil mezi mnou a tebou je, ze ja vidim do budoucnosti. Ty vidis jen soucasnost!
A pro me je 630.000Kc za B segment stale prilis. Takze s Emelem souhlasim. :yes:
Stale je to pro nadsence, ale uz ne tak sileny a odkazany na dotace.
Vyznam te vety chapu. 😁
Vy odpurci EV si vazne myslite, ze s EV jezdi jen uplny ***i....
Nikdy k jsem nerozporoval to, ze jsou BEV draha na porizeni. A uz leta pisu, jak se to bude menit. A vyvoj jde dle mych predpovedi.
Tve predikci krachu Tesly navzdory.
Ty vyzname. 😉
Rozdil mezi mnou a tebou je, ze ja vidim do budoucnosti. Ty vidis jen soucasnost!
A pro me je 630.000Kc za B segment stale prilis. Takze s Emelem souhlasim. :yes:
Stale je to pro nadsence, ale uz ne tak sileny a odkazany na dotace.
Takže podle tvých předpokladů mají prodeje EV klesat??? 😁 Dobrý :yes:
Vývoj podle tvých predikce nejde, pořád tady tvrdíš jak EV výrazně zlevní a nastane cenová parita se spalováky.
A ono se nic uasadniho neděje! EV výrazně nezlevňují. Spalováky naproti tomu zdražují jen kvůli CO2 šikaně a ceny soalováků a EV se přibližují převážně kluků tomuto.
To, že třeba Tesla zlevnila? No ještě aby nezlevnila když vyrábí pořád to stejné a model zastarává!!!
Dojezdy EV se taky výrazně nezvýšily. Pokrok v EV samozřejmě je a nikdo ho nepopírá. Jenže ten pokrok je i u spalovákú. A kdyby zelená politika EU nekřivila trh tak by ten pokrok u spalováků byl pravděpodobně mnohem výraznější.
Vývoj podle tvých predikce nejde, pořád tady tvrdíš jak EV výrazně zlevní a nastane cenová parita se spalováky.
A ono se nic uasadniho neděje! EV výrazně nezlevňují. Spalováky naproti tomu zdražují jen kvůli CO2 šikaně a ceny soalováků a EV se přibližují převážně kluků tomuto.
To, že třeba Tesla zlevnila? No ještě aby nezlevnila když vyrábí pořád to stejné a model zastarává!!!
Dojezdy EV se taky výrazně nezvýšily. Pokrok v EV samozřejmě je a nikdo ho nepopírá. Jenže ten pokrok je i u spalovákú. A kdyby zelená politika EU nekřivila trh tak by ten pokrok u spalováků byl pravděpodobně mnohem výraznější.
Pouze opakujes stale dokola vyvrácena tvrzeni.
Troll.
Samozrejme ze nastane cenová parita.
Vyvoj v baterii jde velice rychle dopředu.
Vyvoj spalovaku se zastavil.
EV zlevňují viz tento clanek.
Spalovaky zdražují jen z duvodu vyšších zisku viz stoupající zisk automobilek pri poklesu prodeju.
Troll.
Samozrejme ze nastane cenová parita.
Vyvoj v baterii jde velice rychle dopředu.
Vyvoj spalovaku se zastavil.
EV zlevňují viz tento clanek.
Spalovaky zdražují jen z duvodu vyšších zisku viz stoupající zisk automobilek pri poklesu prodeju.
Opět píšeš lež za lží.
Jak nastává ceno a parita vidíme třeba na C3, rozdíl cca 70% 😒]
Vývoj baterií jde dopředu. Ale nic zásadního se neděje. Žádný zlom, revoluce. Prostě jen pokrok. Strjne jako ve spalovácích.
Spalováky se vyvíjí. Lžeš jak když tiskne!!! Například bude uvedeno kompletně variabilní časování a zdvih vaček! Doslova revoluce!
Prostě jsi jen ulhaná kedlubna :-! :no:
Jak nastává ceno a parita vidíme třeba na C3, rozdíl cca 70% 😒]
Vývoj baterií jde dopředu. Ale nic zásadního se neděje. Žádný zlom, revoluce. Prostě jen pokrok. Strjne jako ve spalovácích.
Spalováky se vyvíjí. Lžeš jak když tiskne!!! Například bude uvedeno kompletně variabilní časování a zdvih vaček! Doslova revoluce!
Prostě jsi jen ulhaná kedlubna :-! :no:
Cenová parita v malých autech jeste neni. Vse chce cas.
Zakládat kritiku na tom, ze EV za 10 let vyvoje nejsou levnejsi nez maly spalovak je naivita a neznalost.
Spalovak se za 10 let posunul jak?
Kde jsou vsechny technologie jako zapalování laserem, diesel-benzin motor, elektricky ovládané ventily…vse melo byt revoluce ve spalovaku…
Zdvih vacek?
Zakládat kritiku na tom, ze EV za 10 let vyvoje nejsou levnejsi nez maly spalovak je naivita a neznalost.
Spalovak se za 10 let posunul jak?
Kde jsou vsechny technologie jako zapalování laserem, diesel-benzin motor, elektricky ovládané ventily…vse melo byt revoluce ve spalovaku…
Zdvih vacek?
žádné Ev nelzevnují, pod 500 tis jdou koupit šlapací autíčka na úrovni Fiatku Topolino, co by měla ve spalovací verzi stát 200 tis kč, že nestojí je věc umělého zdražovánáí spalováků
Použitelné EV stojí 1 mega, zatímco použitlený spalovák půlku 😄 😄 😄
Použitelné EV stojí 1 mega, zatímco použitlený spalovák půlku 😄 😄 😄
A jsi úplně mimo. Nejsem žádný odpůrce EV. Jsem ale výrazný odpůrce zelené eurošikany. Jsem odpůrce toho, aby nějaká zelená kedlubna co o autech neví vůbec nic rozhodovala o tom, co je a co není správně. Jsem rezolutní odpůrce lží, že EV řeší nějaký problém klimatické změny. Jsem rezolutni odpůrce křivení trhu dotacemi.
Jestli někdo EV chce, je ochotný se podílet na celospolečenskych nákladech zavádění, tak prosím. Ale to se neděje!!! Chudí dotují bohaté, z auta dělá EU luxus pro bohaté, střední třídu chce nacpat do vlaků a zabvit svobody osobní mobility. A proti tomu já rezolutně vystupuji!
Jestli někdo EV chce, je ochotný se podílet na celospolečenskych nákladech zavádění, tak prosím. Ale to se neděje!!! Chudí dotují bohaté, z auta dělá EU luxus pro bohaté, střední třídu chce nacpat do vlaků a zabvit svobody osobní mobility. A proti tomu já rezolutně vystupuji!
Znova jen jedes troll agendu viz “ ze EV resi klimatický problem”. Ne, pouze EV ho neresi, CO2 se resi naprosto ve vsech oborech.
A ze klima se meni a bude tonproblem snad dnes vidi kazdy i v ČR.
Dotace a legislativa v EU dava hlavne sanci přežít evropskému automotiv prechod do budoucnosti.
Opravdu si tady nekdo mysli, ze za dalsich 5-10 let se baterie nikam neposunou?
A ze klima se meni a bude tonproblem snad dnes vidi kazdy i v ČR.
Dotace a legislativa v EU dava hlavne sanci přežít evropskému automotiv prechod do budoucnosti.
Opravdu si tady nekdo mysli, ze za dalsich 5-10 let se baterie nikam neposunou?
Jlima se mění. Otázka jaký podil má člověk. Jedno je ale jisté - EV ani Green deal nic neřeší a jen zabíjí evropský průmysl. To je celé.
Kdyby se podařilo snížit průměrný věk aut u nás z 16ti let na 5 podporou prodeje moderních spalováků, tak pro celou přírodu uděláme násobně víc než nesmyslnou podporou EV.
Kdyby se podařilo snížit průměrný věk aut u nás z 16ti let na 5 podporou prodeje moderních spalováků, tak pro celou přírodu uděláme násobně víc než nesmyslnou podporou EV.
Klima se uplne “nahodou” meni ve stejny cas kdy lidstvo produkuje rekordni mnozstvi CO2…
CO2 resi cely svet.
Ne, dalsi prodej spalovaku nic neresi.
CO2 resi cely svet.
Ne, dalsi prodej spalovaku nic neresi.
Jsi neuvěřitelně hloupý.
CO2 není žádný zásadní problém!!! Resp. přístup EU jen ničí průmysl a neřeší podstatě problému.
V roce 2019 se odlesnilo např. 12 mil. ha pralesů. A protože jsi hlupák, tak ti musím vysvětlit, že existuje něco jako fotosyntéza. Takže omezování produkce CO2 na dopravě, která navíc nesmyslně roste (a to je problém), a násilné potlačování EV mobility neřeší ale vůbec NIC. To jsou FAKTA.
U nás se divíme počasí. A nikomu nepřijde divné že jsme vykáceli obrovské množství lesů. A místo toho abychom nekáceli, nezabírali ornou půdu, tak místo toho se snažíme problém řešit ale absolutně nesmyslnou EV mobilitou?!?
CO2 není žádný zásadní problém!!! Resp. přístup EU jen ničí průmysl a neřeší podstatě problému.
V roce 2019 se odlesnilo např. 12 mil. ha pralesů. A protože jsi hlupák, tak ti musím vysvětlit, že existuje něco jako fotosyntéza. Takže omezování produkce CO2 na dopravě, která navíc nesmyslně roste (a to je problém), a násilné potlačování EV mobility neřeší ale vůbec NIC. To jsou FAKTA.
U nás se divíme počasí. A nikomu nepřijde divné že jsme vykáceli obrovské množství lesů. A místo toho abychom nekáceli, nezabírali ornou půdu, tak místo toho se snažíme problém řešit ale absolutně nesmyslnou EV mobilitou?!?
Zaklady…
Kolik CO2 vzniklého spaleni fosilnich paliv podle tebe odstraní jeden strom ?
Kolik CO2 vzniklého spaleni fosilnich paliv podle tebe odstraní jeden strom ?
Opět úplně nesmyslná otázka. Není to podle mě!
Obecně se uvádí cca 25 kg/rok.
Obecně se uvádí cca 25 kg/rok.
A kam se ten uhlik ztratí?
A to je ten zasadni problem nejen u tebe. Neznas zaklad a veris a siris nesmysle ktere sebou nesou tu zpravu o zle EU.
A to je ten zasadni problem nejen u tebe. Neznas zaklad a veris a siris nesmysle ktere sebou nesou tu zpravu o zle EU.
Jinymi slovy na 1000 ujetých km za rok mi stačí 4 stromy při provozu ICE abych nevěnoval CO2. Při průměrném nájezdu 10 tis. km to je 40 stromů. Blbý co?
Akorat ze vubec…
Mas nejakou teorii kam se ten uhlik ztratí?
Mas nejakou teorii kam se ten uhlik ztratí?
Ty jsi fakt tak hloupý??? To myslíš s tím uhlikem vážně?!?
Ty jsi asi opravdu IQ houpací koně!!!
On strom neroste??? Nevytváří listy??? Ty se asi vytváří z ničeho?!?
Ty jsi asi opravdu IQ houpací koně!!!
On strom neroste??? Nevytváří listy??? Ty se asi vytváří z ničeho?!?
Takze asi nejen pro tebe.
Ani miliarda stromu to CO2 z fosilnich zdroju neodstraní.
C se jen naváže do dreva a nasledne se zase uvolní.
Zakladni kolobeh uhliku v pridode
Ani miliarda stromu to CO2 z fosilnich zdroju neodstraní.
C se jen naváže do dreva a nasledne se zase uvolní.
Zakladni kolobeh uhliku v pridode
Běž do první pomocné. Na víc nemáš 😒] 😒] 😒]
To co jsi napsal je ale absolutní demagogie :-!
Samozřejmě že uhlík se naváže. O tom to taky je že!!!!!!!
To co jsi napsal je ale absolutní demagogie :-!
Samozřejmě že uhlík se naváže. O tom to taky je že!!!!!!!
Muzes rozporovat.
Jak mám rozporovat že nechápeš že 1 a1 jsou 2?!
Vůbec nechápeš základní věci ala ZŠ.
Dokonale jsem to trefil, že vůbec nechápeš a nevíš co to je fotosyntéza!!! 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Jsi se ale úplně dokonale znemožnil!!!! Že prý kam se ten uhlík ztratí... 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] Neeeee, už opravdu přestaň!!!! Ty to dno lidské hlouposti dostáváš do zcela jiných dimenzí!!!!!
Vůbec nechápeš základní věci ala ZŠ.
Dokonale jsem to trefil, že vůbec nechápeš a nevíš co to je fotosyntéza!!! 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Jsi se ale úplně dokonale znemožnil!!!! Že prý kam se ten uhlík ztratí... 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] Neeeee, už opravdu přestaň!!!! Ty to dno lidské hlouposti dostáváš do zcela jiných dimenzí!!!!!
Takze znova.
Kam se ten uhlik ztratí?
Protoze jestli to vis, tak jsi vyřešil problem CO2 a vse kolem. Nobelova cena je tva.
Protoze vědecká shoda je, ze uhlik se v rostlinách jen dočasně uloží a pak je za tleni abhniloby opet vrácen do atmosfery.
Kam se ten uhlik ztratí?
Protoze jestli to vis, tak jsi vyřešil problem CO2 a vse kolem. Nobelova cena je tva.
Protoze vědecká shoda je, ze uhlik se v rostlinách jen dočasně uloží a pak je za tleni abhniloby opet vrácen do atmosfery.
Výborně!!! Přistupuji na tvoji rétoriku a demagogii.
Spalováním fosilních paliv jen vracíme uložený uhlík zpět do atmosféry a je to zcela podle přirozeného koloběhu uhlíku v přírodě 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😁
Ne, ty jsi fakt snad nejvíc hloupý diskutující člověk na ACZ!!!
Takže znovu fakta - na 1000 ujetých km za rok mi stačí 4 stromy při provozu ICE abych negeneroval nárůst CO2!!!
Spalováním fosilních paliv jen vracíme uložený uhlík zpět do atmosféry a je to zcela podle přirozeného koloběhu uhlíku v přírodě 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😁
Ne, ty jsi fakt snad nejvíc hloupý diskutující člověk na ACZ!!!
Takže znovu fakta - na 1000 ujetých km za rok mi stačí 4 stromy při provozu ICE abych negeneroval nárůst CO2!!!
Nejde o zadnou demagogii, ale zaklady fungovani sveta ktere neznas.
Fosilni paliva vznikala stovky milionu let pomoci ukládání nepatrneho zlomku uhliku kzery zůstal z rostlina živočichů pod zemi.
My dnes to co se stovky milionu let ukladalo palime v radu jednotek let.
A to je ten problem.
Uz to chapes?
K tvému editu. Ne, ani cely prales neodstraní to co vyprodukujes jen ty jedním autem.
Pouze to na par let uloží a nasledne vypustí zpet do atmosfery
Fosilni paliva vznikala stovky milionu let pomoci ukládání nepatrneho zlomku uhliku kzery zůstal z rostlina živočichů pod zemi.
My dnes to co se stovky milionu let ukladalo palime v radu jednotek let.
A to je ten problem.
Uz to chapes?
K tvému editu. Ne, ani cely prales neodstraní to co vyprodukujes jen ty jedním autem.
Pouze to na par let uloží a nasledne vypustí zpet do atmosfery
Ok, bůh existuje, země je placatá, fotosyntéza neexistuje... 😒] 😒] 😒] 😒] :yes: :yes: :yes:
Jsi vrchol lidské tuposti :-!
Jsi vrchol lidské tuposti :-!
Ty tedy stale nechapes tak jednoduchou a známou vec.
Fotosyntéza samozrejme existuje, ale uhlik ktery je diky ni zachycen do rostlin se nasledne po smrti rostlin dostane zpatky do atmosfery.
Fotosyntéza samozrejme existuje, ale uhlik ktery je diky ni zachycen do rostlin se nasledne po smrti rostlin dostane zpatky do atmosfery.
Ne. Já moc dobře vím na co poukazuješ. A právě proto mi to dává právo a povinnost napsat, že jsi naprostý hlupák. Protože absolutně nechápeš, že 1 a 1 jsou 2. Zcela ti uniká základní rozum a absolutně neumíš věci dát do logického celku. :-!
Nemá smysl ti vysvětlovat, že když vyroste strom, tak ho klidně pokácím a dřevo bude materiál a nebude nikde hnít. Nemá smysl ti vysvětlovat, že ten strom může žít a růst třeba 200 let, takže mi 200 let hnít nebude, pouze třeba listí nebo jehličí.
Jsi lhář a demagog a hlupák. Popíráš fakta. Tečka.
Nemá smysl ti vysvětlovat, že když vyroste strom, tak ho klidně pokácím a dřevo bude materiál a nebude nikde hnít. Nemá smysl ti vysvětlovat, že ten strom může žít a růst třeba 200 let, takže mi 200 let hnít nebude, pouze třeba listí nebo jehličí.
Jsi lhář a demagog a hlupák. Popíráš fakta. Tečka.
A za tech 200 let se stane co a co se stane s tim tramem ze dreva za 100 let?
Vrátíte to opet do atmosfery jako CO2…
Proto jsou fosilni paliva problem. Proto ten tlak na CO2.
Rozhodují o tom lide co to znají.
Ty to kritizujes a neznas ani zaklady.
Vrátíte to opet do atmosfery jako CO2…
Proto jsou fosilni paliva problem. Proto ten tlak na CO2.
Rozhodují o tom lide co to znají.
Ty to kritizujes a neznas ani zaklady.
Co se stane s tím trámem za 200 let? Můj ty světe, když bude v suchu a ošetřen proti škůdcům tak se s ním nestane vůbec nic :-!
To je, co???
To je, co???
Tak jestli chces uhlik s fosilnich paliv ukladat takto tak jednoduchy vypocet.
Jen ropy je denní spotreba 100 mil barelů. Barel obsahuje asi 100kg uhliku at se to dobre pocita. To je pro zjednodušení 10 miliard kg dreva kazdy den co musis uložit na nekolik stovek tisíc let…. jen na pokryti toho co je z ropy…
Jen ropy je denní spotreba 100 mil barelů. Barel obsahuje asi 100kg uhliku at se to dobre pocita. To je pro zjednodušení 10 miliard kg dreva kazdy den co musis uložit na nekolik stovek tisíc let…. jen na pokryti toho co je z ropy…
Jsi trapný až za hrob s touhle demagogií 😒]
Chceš-li nahradit spalováky EV, tak na výrobu baterií rovnou začni kolonizovat sousední planety a doufej, že tam jsou potřebné kovy ty šašku 😒] 😒] 😒]
Chceš-li nahradit spalováky EV, tak na výrobu baterií rovnou začni kolonizovat sousední planety a doufej, že tam jsou potřebné kovy ty šašku 😒] 😒] 😒]
Ve slusne spolecnosti se za jemně upozorneni, ze se pletes děkuje.
Jinak se ukázala jak moc velke mezery mas v zakladni problematice kolem CO2.
Tobjenmozna duvod, proc misto abys naslouchal vzdělaným lidem obdivujes hloupe výkřiky populistů kteri se snazi nahnat ovce pod hesly o zle EU.
Jinak se ukázala jak moc velke mezery mas v zakladni problematice kolem CO2.
Tobjenmozna duvod, proc misto abys naslouchal vzdělaným lidem obdivujes hloupe výkřiky populistů kteri se snazi nahnat ovce pod hesly o zle EU.
Svět se mění trolle a už nebude takový jaký byste ho vy utopisté chtěli mít.
Připravuje se doslova mega konkflikt mezi USA a Čínou. Těš se
Připravuje se doslova mega konkflikt mezi USA a Čínou. Těš se
čína provozuje 1200, slov\ JEDEN TISC DVE STE uhelných elektráren trolle, všechny tvoje komerční cetky a OZE šmejdy vyrobené číně sou vyrobeny za pomci uhlí a ropy, ještě k tomu z 35-70% RUSKE
Bblbý co, neomarxistický utopisto 😄 😄 😄 😄 😄
Bblbý co, neomarxistický utopisto 😄 😄 😄 😄 😄
Co metan neostalinisto? Nic? Víš kolik metanu vám denně unikne na světě? Proti tomu je 300 miliard aut naprostá sranda 😄
Evropa vypouští 7-9% světových emisí a sama o sobě nikdy žádné světové klima nezachránní, trolle.
Na Sibiři vám denně utíká tolik metanu, že si to nedokážeš ani představit Lojzo utopisto
Prestan nám tu cpát zelenou ideiologii od poamtených neomarxistů
Na Sibiři vám denně utíká tolik metanu, že si to nedokážeš ani představit Lojzo utopisto
Prestan nám tu cpát zelenou ideiologii od poamtených neomarxistů
s Ev jezdí Tesla sektaři, meilnálové a lidi co co nafasovali (Komerční banka, správa města atd)
radolaco
Ta minula, resp. sucasna generacia je velmi podarena. A oni pridu s tymto hnusom 😲
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
chcíplý pes
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
KANKUNEN
Tesla namísto krachu vyplivla novou a už slušnou TM3, ty páčky se dají dokoupit. Čína náš automotive nezničí, protože jejich levná auta jsou plečky a ty dobré stojí raketu. No a Ioniq 5N má 650 koní a jezdí za náklady tak 2% Ferrari.
5N ale má jízdní vlastnosti odpovídající 2% Ferrari. Takže to sedí. 😉
Zbylo akorát žvanit.
Kaku, to je fakt. Technický fakt. Žádné kecy.
Ukaž mi BEV auto které je všemi parametry srovnatelné nebo lepší než spalovací. Takové neexistuje. Už z povahy principů fyziky a stavu stávajícího vývoje techniky.
Ukaž mi BEV auto které je všemi parametry srovnatelné nebo lepší než spalovací. Takové neexistuje. Už z povahy principů fyziky a stavu stávajícího vývoje techniky.
všemi ne.
BEV je horsi v dojezdu, hmotnosti a cene.
Ve vsem ostatním je lepsi.
Dojezd, hmotnost i cena se s vyvojem rychle zlepšuje.
BEV je horsi v dojezdu, hmotnosti a cene.
Ve vsem ostatním je lepsi.
Dojezd, hmotnost i cena se s vyvojem rychle zlepšuje.
Logicky lžeš.
Protože pokud je BEV horší v hmotnosti, tak je horší v jízdních vlastnostech, od brzdění přes komfort až po agilitu. I když rozložení hmotnosti může mít benefit v podobě rozložení váhy jako takové. Pořád je to ale hmotnost navíc a hlavně - u spalovací auto jde udělat s dobrým rozložením hmotnosti.
Protože pokud je BEV horší v hmotnosti, tak je horší v jízdních vlastnostech, od brzdění přes komfort až po agilitu. I když rozložení hmotnosti může mít benefit v podobě rozložení váhy jako takové. Pořád je to ale hmotnost navíc a hlavně - u spalovací auto jde udělat s dobrým rozložením hmotnosti.
U spalovaciho auta to lze udelat, ale. sprostá vetsina aut to tak nema viz motor vpředu příčne.
U EV je těžiště diky baterii rovnoměrně rozložené a velice nízko coz přispívá pohodlí, stabilitě atd.
EV celkove je daleko uživatelsky lepsi nez spalovak ve vsech směrech krome dojezdu.
U EV je těžiště diky baterii rovnoměrně rozložené a velice nízko coz přispívá pohodlí, stabilitě atd.
EV celkove je daleko uživatelsky lepsi nez spalovak ve vsech směrech krome dojezdu.
Jestli máš pocit, že 100x opakovaná lež se stane pravdou, tak máš smůlu. Jen neustále dokola lžeš. A víš to evidentně i ty, protože už tam podsouváš že je UŽIVATELSKY lepší. Ale ani to není pravda!!!
EV není ve všech směrech lepší než spalovák.
A i uživatelsky je EV horší. Už jen z toho důvodu, že spalovák 1x za 1000 km věnují 3 minuty tankování, zatímco EV pořád dobijim !!! Každému je jasné co je uživatelsky příjemnější!
EV není ve všech směrech lepší než spalovák.
A i uživatelsky je EV horší. Už jen z toho důvodu, že spalovák 1x za 1000 km věnují 3 minuty tankování, zatímco EV pořád dobijim !!! Každému je jasné co je uživatelsky příjemnější!
Asi jsi prehledl posledni vetu prispevku na ktery reagujes a zbytecne se zesmesnujes.
😒]
😒]
Jdi opravdu tak mimo????
Poslední věta "EV celkove je daleko uživatelsky lepsi nez spalovak ve vsech směrech krome dojezdu."
Neumíš ani číst??? :no:
Poslední věta "EV celkove je daleko uživatelsky lepsi nez spalovak ve vsech směrech krome dojezdu."
Neumíš ani číst??? :no:
1x za 1000 km? Netrep. Koľko takých je? S tými dnešnými mininádržami, čo dnes do áut dávajú, často nedáš ani 700 km.
Čo to je "rovnoměrně rozložené těžiště"? Ja som bol doteraz v tom, že ťažisko reprezentuje bod, a ten bude ťažko nejako rozložený, že? Alebo som na fyzike v škole nedával pozor a vysvetlíš mi to inak?
Pepa_007
Kde já jsem ten tříválec 1.2 PureTech jen viděl?
Nebude jej dávat VW do Superbu? Kodiaq? Hodil by se tam. Frantíci jej dávají všude. Jen ne zatím do lokomotiv.
Nebude jej dávat VW do Superbu? Kodiaq? Hodil by se tam. Frantíci jej dávají všude. Jen ne zatím do lokomotiv.
Ginger Kyriakos
EV fanatici odmítají vidět realitu. Na jejich elektromobitu se musejí všichni skládat formou dotaci, přesto, nebo možná právě proto, je jejich cena oproti vozům na fosilní paliva totálně nesmyslná. Chlapci, kupte si to bez dotací, buďte takový frajeři, když na to máte. Pominu fakt, že díky levicově řízené propagaci elektromobility zdražuji i auta na fosilní paliva. Tato diskuse postrádá jako vždy zdravý rozum. Nejsem proti elektromobilum, ale jsem všemi deseti proti způsobu, jakým jsou nám vnucovány, a ještě co proti tomu, aby chudí dotovali bohatým jejich rozmary.
salamoon
"Z 20 na 80 % se tak dostanete za 26 minut."
niekedy mam pocit, ze rovnako podobne cisla citam skoro vsade bez ohladu na velkost baterie a nabijaci vykon... 😢
niekedy mam pocit, ze rovnako podobne cisla citam skoro vsade bez ohladu na velkost baterie a nabijaci vykon... 😢
Citigo iV začínalo na 480 tis. !!! I kdybych akceptoval příplatek +100t. za o třídu větší auto, tak je C3 s baterkou pořád o dost dražší!!!
Samozrejme, ze EV zlevňují. Jen to nechces videt i kdyz na to primo koukas.
380 tisíc Kč a 630 tisíc Kč, to je stále dost propastný rozdíl.
https😐/www.auto.cz/…u-208-ale-132860
"Ale zpátky k samotné Corse-e. Ta na český trh přijíždí ve třech výbavových stupních. Základem je varianta Edition, která startuje na sympatické částce 739.990 Kč"
Asi tak.
Dnes sd da Corsa sehnat v Nemecku za 23.000Eur.
A e-C3 cena je zavadeci, na kterou budou slevy.
Ale slepemu tezko vysvetlim, co vidim.
Ty vidis ceny stale vysoke.
Ja vidim B segment realne uz okolo 600.000Kc.
Citigo byl segment A... nesrovnatelne auto s e-C3.
PS Cenova parita s TM3/TMY uz nastala (2024).
Ja tu leta pisu o roce 2025.
Jestli v B nebo A segmentu nastane o rok pozdeji je zcela nepostatne.
Ano, u Citroenu C3 je rozdíl v cenách o něco menší, ale pořád hodně vysoký na to, aby šla v nejbližších letech očekávat parita.
Já si pořád nedokážu představit, že bych dal 600 tisíc za B-segment, když jsem před krizí kupoval za 440 tisíc C-segment (a to jsem nekupoval nějakou základní verzi nebo lowcostový model, základní verze se dala koupit někde kolem 320 tisíc).
BTW Tesla nemá spalovací verzi a žádné podobně koncipované spalovací auto neznám, takže u ní dost dobře nejde posoudit paritu.
Tvrzenim, ze EV nezlevnuji to zacina a krachem Tesly a splaskavanim bublin to konci...
😁
My co zname cenu baterek vime, ze parita je jen otazkou casu - kdy se letos dostupne clanky za 55$ za kWh dostanou do serioveho auta.
😉
Ale nelam si s tim hlavu. Ty nemas kapacitu ani na to, srovnat si cenu Corsy a e-C3. Protoze pro tebe 800.000 a 600.000Kc neni rozdil.
:no😒br /> Resp zkus mi napsat nejnizsi cenu EV B segmentu pred prichodem tohoto e-C3 za 630.000Kc.
😁 😁 😁
Žádná parita nenastala a nenastává!!! Jinak jak jsi zoufalý vypovídají fakta. C3 EV začíná na 630, zatímco ty tady plácáš nesmysly jako že vidíš cenu na 600 😒] 😒] 😒]
Ok, já vidím cenu toho spalováku reálně někde kolem 300t. 😒] 😒] 😒]
To jen odpůrci EV chteji vse hned a jinak je to spatne.
Pritom novinky u spalovaku se nasazují dlouhe roky a nikomu to nevadi…
Vy, co prý znáte cenu baterek, ji ve skutečnosti neznáte. 55 USD/kWh je výrobní náklad. Nikoliv cena. Dost velký rozdíl. Licenční poplatky patentovaných technologií, náklady na krytí záruk, doprava, clo, DPH ... to vše a další položky, na které jsem zapomněl, si k těm 55 USD/kWh přičti a máš cenu baterky.
BTW Já jsem nic nepsal o tom, jestli je něco nejnižší nebo nejvyšší cena v B-segmentu. Jenom poukazuju, že cenová parita je pořád dost daleko. A že je C3 levnější než Corsa? To snad vidí každý, kdo umí číst. Corsa je dospělejší a poctivější auto s dosti bohatou výbavou, je tedy logické, že je dražší. Nechápu, co na tom hledáš.
V pripade e-C3 je v takovem pripade cena za bateriove clanky 55.000Kc.
😲
I kdyby mel byt EV drazsi o 55.000Kc, tak se vyplati....
A) Dej si vedle sebe BEV a srovnatelné benzínové auto. Porovnej je hmotnostně a zkus odhadnout hmotnosti jednotlivých materiálů (ocel, hliník, plasty, měď, platinové kovy, lithium, grafit apod) nutných pro jejich výrobu a vynásob to cenami materiálů. Ano, BEV má méně součástek a levnější montáž, tak si u BEV třeba 20 % odečti. Ale i tak to prostě u BEV vyjde více. Vem si už jenom to, že BEV je výrazně těžší a musí mít tedy vždy dražší (a těžší) pneumatiky.
Proč chválím Dacii Spring? Protože je lehká, díky tomu stojí pod půl milionu (avšak stále platí, že cenová parita není na dohled) a hlavně ... dá se označit za ekologické auto. Narozdíl od 2,5 tunových SUV mastodontů.
B) Jak už jsem vícekrát psal. 55 USD/kWh je výrobní náklad, nikoliv cena. Licenční poplatky patentovaných technologií, náklady na krytí záruk, doprava, clo, DPH ... to vše a další položky, na které jsem zapomněl, si k těm 55 USD/kWh přičti a máš cenu baterky
Pocitat cenu jako součet ceny materiálu neni obraz realne ceny. Je za tim spousta technologie.
Argumentovat pneumatikami je uz hodne mimo.
Neříkal jsem,že je to obraz ceny, ale porovnání toho, jaké jsou materiálové náklady. K tomu pak přičteš ty odpisy investic, cenu montáže apod ... ale snad schápeš, že zlatý prsten vždy bude stát více než mikrovlnná trouba, ačkoliv je snadnějšího ho vyrobit.
Pneumatika se nezapočítává do ceny auta?
K porovnani nákladu EV vs spalovak.
Vem si kolik mechanicky opravených dilu jež spalovaku v motoru a převodovce. Píst rozhodne nestojí to co materiál ze ktereho je.
Takže tvoje výmysly jsou jen coby kdyby.
Cenová parita v malých autech zatim neni.
Vse ma svuj cas.
Ty jsi jen demagog a lhář, který svoje přání promítá do svých představ.
Řeči o tom, jak jsou EV jednodušší na výrobu jsou jen demagogií a dalším nesmyslem. Protože mají méně mechanických dílů ale zato mnohem víc elektroniky. A tu taky někdo musí vyrobit!!! To, že pak ve výrobě při montáži auta dávají dohromady méně montážních dílů, ani omylem neznamená, že EV je jednodušší.
Navíc ty mechanické díly Evropa uměla vyrábět nejlépe na světě. Zatímco EV nahrazuje tyto díly jen čipy, elektronikou a bateriemi, které Evropa neumí, zatímco Čína v tom exceluje.
Takže EV nemá a z podstaty toho jak se věci mají ani nemůže mít levnější výrobu!!!
Prvni fakt je, ze cena auta a obecne vyrobku neni dana součtem cen materiálu. To snad pochopí kazdy kdo podnikal a nebo se podílel na vzniku nějakého vyrobku.
Elektronika je dnes nedílnou soucasti auta a jeji cenu si muzes odvodit od ceny spotrebni elektroniky. Jiste EV ma výkonovou elektroniku, ale zas takovy problem to neni. To potvrdí kazdy kdo to videl.
A ze jsou mechanicke dily nahrazeny elektronikou? Takova je doba, jiste doma taky nemas pracku s mechanickým casovacem.
Mechanicky muzes porovnat převodovku EV a spalovaku. To je dobry priklad jak propastny rozdil to je.
Ale abych neodbihal, dnes 600 je social C segment, a přesto bývá vybavenejsi než tehdy ten FR. A B segment za 600? To je dnes top a tak tomu bylo vždy, že můžeš mít full B segment nebo social C atd. V roce 2006 jsme kupovali fabii kombi, jediná výbava byly posilovače a přední elektrický okna a stala 490, za 59kw.
Já nepotřebuju hromadu výbavy, kterou bych ani nevyužil, respektive část té výbavy (tablet na ovládání klimatizace, povinné "asistenty") by mi asi lezla na nervy a ve výsledku snižovala komfort auta. Spíše chci lepší motor. A takový ten "mechanický" pocit z auta. No a jaký motor mají dnešní auta z C segmentu za těch 600 tisíc? Většinou nějaký tříválec s velkou turbodírou v nízkých otáčkách. Jen u Korejců se dá koupit něco lepšího.
BTW S tou Fabií si to tady už psal a je to nějaké divné. Za 450 tisíc byla Fabia Combi 2.0 85 kW v nejvyšší výbavě Elegance, za 490 už bys ji měl s xenonama a komplet v elektrice. Tak nechápu, jak někdo mohl koupit za 490 holotu se slabším motorem.
A měl krom metalízy a 16" ALU taky DCC podvozek, Bi-Xenony + LED, dual klimu, CD changer + HiFi Dynaudio, sportovní vyhřívaný sedačky, zatmavený skla, keyless, park assist, atd... Už nebylo moc co připlácet.
Někdy v 2006 se brávaly Octavie 1.9 TDI 77kW Elegance kolem půl mega, sice na firmu, ale šlo to. A to byly hezky vybavený auta.
Tenkrát všichni kroutili hlavou, proč jsem si nekoupil silný motor a nechal auto bez výbavy. 1.2 už měla kompletně předělané rozvody bez problémů a uměla jezdit za dieselové hodnoty do 5,5/100 krom dálnic. No a mě stačilo jezdit jen trochu nad limit, ale chtěl jsem pohodlíčko. G6 měl narozdíl od nástupců i fantastický audio. Dodnes jezdí a je nesmírně tichý a pohodlný včetně skvělých sedaček a pustit si cestou nahlas hudbu je radost. To se o nástupcích už říct nedalo a ani předražený Harma&Kardon v Passatu/Arteonu nehraje zdaleka tak skvěle, jako staré Dynaudio.
Ještě jsem si vzpomněl, že jsem si připlácel i za multifunkční volant, sklápění zrcátek při couvání atd. Bylo to fajn autíčko na tu dobu.
To TSI bylo ještě to řetězový, ale už bezproblémový.
Nástupce 1.2 s řemenem 81kW byl úplně nejlepší malej motor, co kdy koncer měl. Nechápu proč tak rychle zmizel a byl nahrazen 1.0R3.
O2 byla za mě kvalitnější před FL jak po FL dokonce. Bohužel, kvalita jde už pomalu 20 let jen a jen dolů.
Ale ty si jen proste potřeboval jen znovu napsat hesla…
Troll
81kw dvanáctku jsem nikdy neměl tu čest zkusit, až pak 1.0R3 ve Skále, kde to asi nějak stačilo, nejelo to zle, ale netuším, jestli je, nebo není problematická. Slyšel jsem názory na obojí a Vaculík o tom psal, že je to "dálniční stíhačka" 😁 😁
Jen neměl rád stíhací jízdy, kdy musel chladit katalyzátor obohacením směsi a tak pak žral víc.
Naopak při klidné jízdě byl extrémně úsporný.
R3 1.0TSI v otáčkách jede, ale rozhodně nemá tu kulturu 1.2TSI 81 kW. To byl absolutní samet. Měkoučkej motůrek s úžasnou spotřebou i ve vyšší zátěži.
Dnes ho nahradí 1.5 TSI 85kW. Pojede líp, spotřeba bude podobná, ale bude hlučnější v zátěži,
https😐/www.auto.cz/…e-do-finale-1319
Teď jsem na to koukal, bylo to 450, ne 490, špatně jsem si to pamatoval.
Hodně podobné vybavené jako ten holobyt v testu. Nebylo tam ESP, nebyl tempomat, nebyl kozenej pocket. Byla tam manualni klima tuším. Už je to řadu let, presny seznam výbavy nemám, jen co si pamatuji. A jako bonus tam byl rybník u spolujezdce po každém dešti.
400+ tisíc za Fabii s naprosto silenym motorem….v roce 2006
Opravdu chce nekdo tvrdit, ze dnes jsou auta draha?
BTW Byly i větší holobyty. Máma měla kombíka 1.2 HTP 40 kW v "klasiku", bylo tam jen pár příplatků. Hrozné auto, nechápu, kdo si to jako nové mohl za něco přes cca 300 tisíc koupit 😄
Jinak Fabia mohla mít pouze poloautomatickou klimatizaci Climatic, manuální nebyla v nabídce.
Ale auta a zlevnují
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Samozrejme že EV sú lacnejšie ale keď to porovnám s cenou spaľováku tak je to stále nezmysel. To že firma dostane dotáciu a obyč človek nie je tiež pekná podpásovka.