Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Citroën C3 má české ceny. Elektromobil patří k nejlevnějším na trhu

239 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak kde je to zlevnění EV o kterém tak básníte, eurohujeři?! 😁 😁
Citigo iV začínalo na 480 tis. !!! I kdybych akceptoval příplatek +100t. za o třídu větší auto, tak je C3 s baterkou pořád o dost dražší!!!
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mr.Murphy
OK tak ten příplaten není 100 tisíc ale 140.... Kdy to Citigo stálo 480? před inflací která byla za poslední roky 30%? taky by se mi líbila cena tak o 100 tisíc níž za nějaký základní holobyt, ale ono ještě přijdou nějaké akce, dostupnost skladovek a nakonec to pod těch 600 v pohodě bude....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ono to bude i za míň protože ani za 500 to nikdo chtít nebude :-!
ericn
JJ, prodeje bude jasně tvořit 3hrnek, 100k stačí i na výlety a na rozdíl od té elektriky i někam dojede 😉 Rozdíl 250tis vstupní investice je u malého auta obrovský 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Měl by to být už ten nový s řetězem, tak doufám že se vrátili se spolehlivostí, resp. trvanlivostí, alespoň na úroveň VAG 😒]
ericn
JJ předpokládá se to 😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Zvuk a vibrace to má stejné jako čtyřválec. Takže kultivovaný.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To reálně není. Ale rozhodně mě zajímá jaký bude. Docela mě láká C5 AC 1.2.
Hendly
Troll útočí😀
Samozrejme, ze EV zlevňují. Jen to nechces videt i kdyz na to primo koukas.
Avatar - Anonym
Anonym
Já se dívám a pořád nevidím tu cenovou paritu.
380 tisíc Kč a 630 tisíc Kč, to je stále dost propastný rozdíl.
DonVito
Kolik stal nedavno (a pred ctyrmi roky inflace) treba e-Corsa?

https😐/www.auto.cz/…u-208-ale-132860

"Ale zpátky k samotné Corse-e. Ta na český trh přijíždí ve třech výbavových stupních. Základem je varianta Edition, která startuje na sympatické částce 739.990 Kč"

Asi tak.
Dnes sd da Corsa sehnat v Nemecku za 23.000Eur.
A e-C3 cena je zavadeci, na kterou budou slevy.

Ale slepemu tezko vysvetlim, co vidim.
Ty vidis ceny stale vysoke.

Ja vidim B segment realne uz okolo 600.000Kc.
Citigo byl segment A... nesrovnatelne auto s e-C3.

PS Cenova parita s TM3/TMY uz nastala (2024).
Ja tu leta pisu o roce 2025.
Jestli v B nebo A segmentu nastane o rok pozdeji je zcela nepostatne.
Avatar - Anonym
Anonym
U Corsy jsou aktuální ceny 399 a 819 tisíc Kč, ale nejde to přímo srovnat, protože Corsa-e je vždy lépe vybavena než klasická Corsa ve stejném výbavovém stupni.
Ano, u Citroenu C3 je rozdíl v cenách o něco menší, ale pořád hodně vysoký na to, aby šla v nejbližších letech očekávat parita.
Já si pořád nedokážu představit, že bych dal 600 tisíc za B-segment, když jsem před krizí kupoval za 440 tisíc C-segment (a to jsem nekupoval nějakou základní verzi nebo lowcostový model, základní verze se dala koupit někde kolem 320 tisíc).

BTW Tesla nemá spalovací verzi a žádné podobně koncipované spalovací auto neznám, takže u ní dost dobře nejde posoudit paritu.
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
To si opravdu myslíš? Co třeba trolejbus? Ty viděl i můj dědeček.
DonVito
Ty si ocekavej co chces.... Obecne ocekavani odpurcu EV v oblasti EV jsou uplne mimo.

Tvrzenim, ze EV nezlevnuji to zacina a krachem Tesly a splaskavanim bublin to konci...
😁

My co zname cenu baterek vime, ze parita je jen otazkou casu - kdy se letos dostupne clanky za 55$ za kWh dostanou do serioveho auta.
😉

Ale nelam si s tim hlavu. Ty nemas kapacitu ani na to, srovnat si cenu Corsy a e-C3. Protoze pro tebe 800.000 a 600.000Kc neni rozdil.
:no😒br /> Resp zkus mi napsat nejnizsi cenu EV B segmentu pred prichodem tohoto e-C3 za 630.000Kc.
😁 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Vy ev fanatici jen očekáváte asi jako krestani příchod Krista. Schválně, co bude dřív?
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Chápeš ty kedlubno že to je o rozdílu spalovák vs. EV? U C3 je to 1/4M což je 70% ceny cca.
Žádná parita nenastala a nenastává!!! Jinak jak jsi zoufalý vypovídají fakta. C3 EV začíná na 630, zatímco ty tady plácáš nesmysly jako že vidíš cenu na 600 😒] 😒] 😒]
Ok, já vidím cenu toho spalováku reálně někde kolem 300t. 😒] 😒] 😒]
Hendly
Tak nikdo taky netvrdil, ze parita u malých aut bude v roce 2024.

To jen odpůrci EV chteji vse hned a jinak je to spatne.
Pritom novinky u spalovaku se nasazují dlouhe roky a nikomu to nevadi…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jen se neošívej. Prorokovali jste paritu nejpozději do roku 2026, tak jsem zvědavý, jak to dopadne.
Avatar - Anonym
Anonym
Já jsem někdy psal, že EV nezlevňují? Píšu pouze to, že zlevňují pomaleji, než byla mnohá očekávání.
Vy, co prý znáte cenu baterek, ji ve skutečnosti neznáte. 55 USD/kWh je výrobní náklad. Nikoliv cena. Dost velký rozdíl. Licenční poplatky patentovaných technologií, náklady na krytí záruk, doprava, clo, DPH ... to vše a další položky, na které jsem zapomněl, si k těm 55 USD/kWh přičti a máš cenu baterky.

BTW Já jsem nic nepsal o tom, jestli je něco nejnižší nebo nejvyšší cena v B-segmentu. Jenom poukazuju, že cenová parita je pořád dost daleko. A že je C3 levnější než Corsa? To snad vidí každý, kdo umí číst. Corsa je dospělejší a poctivější auto s dosti bohatou výbavou, je tedy logické, že je dražší. Nechápu, co na tom hledáš.
DonVito
Porad mi nikdo z odpurcu nebyl schopnej vysvetlit, co by melo branit cenove parite pri cene clanku 55$ za kWh, kdyz elektricky motor je levnejsi nez spalovaci...

V pripade e-C3 je v takovem pripade cena za bateriove clanky 55.000Kc.
😲
I kdyby mel byt EV drazsi o 55.000Kc, tak se vyplati....
Avatar - Anonym
Anonym
Nemůžu mluvit za odpůrce, to se zeptej jich, ale za nás realisty to je jednoduché.

A) Dej si vedle sebe BEV a srovnatelné benzínové auto. Porovnej je hmotnostně a zkus odhadnout hmotnosti jednotlivých materiálů (ocel, hliník, plasty, měď, platinové kovy, lithium, grafit apod) nutných pro jejich výrobu a vynásob to cenami materiálů. Ano, BEV má méně součástek a levnější montáž, tak si u BEV třeba 20 % odečti. Ale i tak to prostě u BEV vyjde více. Vem si už jenom to, že BEV je výrazně těžší a musí mít tedy vždy dražší (a těžší) pneumatiky.
Proč chválím Dacii Spring? Protože je lehká, díky tomu stojí pod půl milionu (avšak stále platí, že cenová parita není na dohled) a hlavně ... dá se označit za ekologické auto. Narozdíl od 2,5 tunových SUV mastodontů.

B) Jak už jsem vícekrát psal. 55 USD/kWh je výrobní náklad, nikoliv cena. Licenční poplatky patentovaných technologií, náklady na krytí záruk, doprava, clo, DPH ... to vše a další položky, na které jsem zapomněl, si k těm 55 USD/kWh přičti a máš cenu baterky
Hendly
Zdroj informace ze 55dolaru na kWh je vyrobni náklad?

Pocitat cenu jako součet ceny materiálu neni obraz realne ceny. Je za tim spousta technologie.
Argumentovat pneumatikami je uz hodne mimo.
Avatar - Anonym
Anonym
Na to nepotřebuješ zdroj, ta cena se neuvádí s těmi položkami, které jsem jmenoval. V různých zemích máš různá cla, různá DPH, různá zákonné či nadstandardní záruční podmíky, různé licenční poplatky atd. V Evropě to samozřejmě bude více než třeba v Číně.

Neříkal jsem,že je to obraz ceny, ale porovnání toho, jaké jsou materiálové náklady. K tomu pak přičteš ty odpisy investic, cenu montáže apod ... ale snad schápeš, že zlatý prsten vždy bude stát více než mikrovlnná trouba, ačkoliv je snadnějšího ho vyrobit.

Pneumatika se nezapočítává do ceny auta?
Hendly
Cena 55 dolaru je uvadena jako cena za kterou kupuje clanky zakaznik(automobilka, vyrobce baterii) rozhodne to neni vyrobni náklad dodavatele clanku jak naznacujes.

K porovnani nákladu EV vs spalovak.
Vem si kolik mechanicky opravených dilu jež spalovaku v motoru a převodovce. Píst rozhodne nestojí to co materiál ze ktereho je.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Protože meleš úplné nesmysly. Cenové paritě prostě brání to, že není. Brání ji to, že 55USD článek nestojí a i kdyb stál, tak výrobní náklady a marži určuje a ovlivňuje výrobce a ne ty.
Takže tvoje výmysly jsou jen coby kdyby.
Hendly
A opet stekajici troll.
Cenová parita v malých autech zatim neni.
Vse ma svuj cas.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fakta jsou taková, že materiálově a surovinově je EV o mnoho náročnější než spalovák. Proto nemůže být levnější. Tak easy to je.
Ty jsi jen demagog a lhář, který svoje přání promítá do svých představ.
Hendly
Znova. Mas snad predstavu, ze cena auta je součet cen surovin?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Cena auta je do značné míry dána cenou surovin. A těch je v EV výrazně víc. A zvláště drahých kovů.
Řeči o tom, jak jsou EV jednodušší na výrobu jsou jen demagogií a dalším nesmyslem. Protože mají méně mechanických dílů ale zato mnohem víc elektroniky. A tu taky někdo musí vyrobit!!! To, že pak ve výrobě při montáži auta dávají dohromady méně montážních dílů, ani omylem neznamená, že EV je jednodušší.
Navíc ty mechanické díly Evropa uměla vyrábět nejlépe na světě. Zatímco EV nahrazuje tyto díly jen čipy, elektronikou a bateriemi, které Evropa neumí, zatímco Čína v tom exceluje.
Takže EV nemá a z podstaty toho jak se věci mají ani nemůže mít levnější výrobu!!!
Hendly
Kdyz pominu fakt, ze stale nevis co drahe kovy jsou pojďme rozebrat co pises.

Prvni fakt je, ze cena auta a obecne vyrobku neni dana součtem cen materiálu. To snad pochopí kazdy kdo podnikal a nebo se podílel na vzniku nějakého vyrobku.

Elektronika je dnes nedílnou soucasti auta a jeji cenu si muzes odvodit od ceny spotrebni elektroniky. Jiste EV ma výkonovou elektroniku, ale zas takovy problem to neni. To potvrdí kazdy kdo to videl.
A ze jsou mechanicke dily nahrazeny elektronikou? Takova je doba, jiste doma taky nemas pracku s mechanickým casovacem.
Mechanicky muzes porovnat převodovku EV a spalovaku. To je dobry priklad jak propastny rozdil to je.
Avatar - Anonym
Anonym
ano, váš čas teprve přijde a to ten, že skončíte v propadlišti dějin, utopistický lysenkisto 😄 😄
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
HEHEHEHE
Avatar - Anonym
Anonym
Základní cena auta jako Corsa má být 249 900 Kč. Až tolik bude stát EV verze, přijde Borisove 😄 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano před krizí. A kolik byla od té doby inflace? Od roku 2018 to je cca 38%. Tzn, že tebou zmíněný HB C segmentu by dnes byl na cca 610tis. A to se pořád bavíme o podprůměrně prostorném a podprumerne odhlučněném autě. Nic proti výběru Leona nemám, kazdeho volba, obzvlášť ještě s 1.4 narozdil od té 1.5 co měla ségra. FR byl vždy krasavec, mne se líbil, jedna z mála jeho předností. Ona brala v roce 2019 a tehdy už vyšel na 790 ( par veci navic, ale co nepamatuju si ), ale kombik. Už ani neřeknu co, v roce 2022 ho s radostí dávala pryč, i když se jí v něm jezdilo dle ní skvěle.
Ale abych neodbihal, dnes 600 je social C segment, a přesto bývá vybavenejsi než tehdy ten FR. A B segment za 600? To je dnes top a tak tomu bylo vždy, že můžeš mít full B segment nebo social C atd. V roce 2006 jsme kupovali fabii kombi, jediná výbava byly posilovače a přední elektrický okna a stala 490, za 59kw.
Avatar - Anonym
Anonym
Leon podprůměrně prostorný? Neřekl bych ... Corolla, Astra, P308, Mégane ... u těch když koupíš hatch, dostaneš zkrácený rozvor a dozadu se dospělý skoro nevleze.
Já nepotřebuju hromadu výbavy, kterou bych ani nevyužil, respektive část té výbavy (tablet na ovládání klimatizace, povinné "asistenty") by mi asi lezla na nervy a ve výsledku snižovala komfort auta. Spíše chci lepší motor. A takový ten "mechanický" pocit z auta. No a jaký motor mají dnešní auta z C segmentu za těch 600 tisíc? Většinou nějaký tříválec s velkou turbodírou v nízkých otáčkách. Jen u Korejců se dá koupit něco lepšího.

BTW S tou Fabií si to tady už psal a je to nějaké divné. Za 450 tisíc byla Fabia Combi 2.0 85 kW v nejvyšší výbavě Elegance, za 490 už bys ji měl s xenonama a komplet v elektrice. Tak nechápu, jak někdo mohl koupit za 490 holotu se slabším motorem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To taky nepochopím. Já dával v roce 2013 za Golfa TSI 77kW s extrémní výbavou to samý. 495 tisíc.
A měl krom metalízy a 16" ALU taky DCC podvozek, Bi-Xenony + LED, dual klimu, CD changer + HiFi Dynaudio, sportovní vyhřívaný sedačky, zatmavený skla, keyless, park assist, atd... Už nebylo moc co připlácet.

Někdy v 2006 se brávaly Octavie 1.9 TDI 77kW Elegance kolem půl mega, sice na firmu, ale šlo to. A to byly hezky vybavený auta.
Hendly
Zajima me, proc sem po tisíci pises tohle a nedáš tam do kontextu to B. Kolik si mel v te dobe plat?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Brečíš špatně, já reagoval na nesmyslnou cenu Fabie v holobytu z roku 2006 za 490k.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zase nesmysl. Když chceš souvislosti, tak musíš říct i to C a D. Tj. jaké bylo v té době celkové rozložení nákladů domácnosti.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Golf s tomhle motorem mohl mit dcc ? Husty, nevedel jsem
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jojo, měl víceprvek i DCC s klasicky 3 stupni Comfort/Normal/Sport.

Tenkrát všichni kroutili hlavou, proč jsem si nekoupil silný motor a nechal auto bez výbavy. 1.2 už měla kompletně předělané rozvody bez problémů a uměla jezdit za dieselové hodnoty do 5,5/100 krom dálnic. No a mě stačilo jezdit jen trochu nad limit, ale chtěl jsem pohodlíčko. G6 měl narozdíl od nástupců i fantastický audio. Dodnes jezdí a je nesmírně tichý a pohodlný včetně skvělých sedaček a pustit si cestou nahlas hudbu je radost. To se o nástupcích už říct nedalo a ani předražený Harma&Kardon v Passatu/Arteonu nehraje zdaleka tak skvěle, jako staré Dynaudio.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud si vzal uz predelane tsi, tak to je fajn. Obecne ja jsem nedavno sedl do o2 predface žasnul jsem, jak je to auto uvnitr lepsi a kvalitnejsi, nez o4. Bohuzel doba si to asi žádá.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jojo. G6 a OII byly solidně postavený auta.
Ještě jsem si vzpomněl, že jsem si připlácel i za multifunkční volant, sklápění zrcátek při couvání atd. Bylo to fajn autíčko na tu dobu.
To TSI bylo ještě to řetězový, ale už bezproblémový.
Nástupce 1.2 s řemenem 81kW byl úplně nejlepší malej motor, co kdy koncer měl. Nechápu proč tak rychle zmizel a byl nahrazen 1.0R3.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Protože nesmyslné CO2 a emise. Reálně stejně ten 1.0 za míň nejede ale to je samozřejmě eurohujerům a ekofašistům lhostejno.
O2 byla za mě kvalitnější před FL jak po FL dokonce. Bohužel, kvalita jde už pomalu 20 let jen a jen dolů.
Hendly
Tak chtit zaostalé mene penez vetsi kvalitu jde tezko.
Ale ty si jen proste potřeboval jen znovu napsat hesla…
Troll
Hendly
A s jakym motorem? Motorove to auto bylo bez moznosti výběru. Prakticky kazdy motor mel fatalni problem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Číst snad umíš, ne?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já mam špatnou zkušenost s 1.2TSI 77kw, ale před tou přestavbou, 2x reklamace, nakonec tam něco asi vyměnili a včera, po 10ti letech jse tu Oktávku s bejvalkou potkal 😁 Tak ještě žije a ještě večer na mne vyskočil inzerát, že ji prodává s nájezdem přes 200 tisíc, takže asi to uměli opravit a předělat.

81kw dvanáctku jsem nikdy neměl tu čest zkusit, až pak 1.0R3 ve Skále, kde to asi nějak stačilo, nejelo to zle, ale netuším, jestli je, nebo není problematická. Slyšel jsem názory na obojí a Vaculík o tom psal, že je to "dálniční stíhačka" 😁 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Je to tak, po x úpravách rozvodové sady už byl ten motor naprosto v pohodě.
Jen neměl rád stíhací jízdy, kdy musel chladit katalyzátor obohacením směsi a tak pak žral víc.
Naopak při klidné jízdě byl extrémně úsporný.

R3 1.0TSI v otáčkách jede, ale rozhodně nemá tu kulturu 1.2TSI 81 kW. To byl absolutní samet. Měkoučkej motůrek s úžasnou spotřebou i ve vyšší zátěži.

Dnes ho nahradí 1.5 TSI 85kW. Pojede líp, spotřeba bude podobná, ale bude hlučnější v zátěži,
Hendly
Takze po x úpravách kdy změny trvala roky mela Octavia jeden motor ktery byl na to auto slabý….
Avatar - Mokrous
Mokrous
G6 = Octavia. Nojo, číst fakt umíš...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hatch je vždy podprumerne prostorný. Vezmu kombik od těch všech a mám mnohem víc prostoru.
Avatar - Anonym
Anonym
No ono to tak právě není. Ty kombíky Corolly, Meganu, P308 mají plus minus stejně prostoru pro posádku jako rozumně navržené hatchbacky/kombíky koncernu VW (Golf, Leon). Rozdíl je právě u těch hatchů, kde Corolla, Megane a P308 nabídnou méně prostoru kvůli zkrácenému rozvoru oproti kombíku. Zkrácený rozvor měl i Leon, ale jen v třímístné variantě SC.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jasně. A to je tohle velice podobné vybavené.
https😐/www.auto.cz/…e-do-finale-1319
Teď jsem na to koukal, bylo to 450, ne 490, špatně jsem si to pamatoval.
Hodně podobné vybavené jako ten holobyt v testu. Nebylo tam ESP, nebyl tempomat, nebyl kozenej pocket. Byla tam manualni klima tuším. Už je to řadu let, presny seznam výbavy nemám, jen co si pamatuji. A jako bonus tam byl rybník u spolujezdce po každém dešti.
Hendly
Sakra, to je jeste horsi nez si to pamatuju😀
400+ tisíc za Fabii s naprosto silenym motorem….v roce 2006

Opravdu chce nekdo tvrdit, ze dnes jsou auta draha?
Avatar - Anonym
Anonym
Diesel 1.4 TDI PD mě vůbec nenapadl, úplně jsem zapomněl, že existoval v 59 kW verzi ... Ten těch 450 stát mohl, to jo. Ale pochopení pro nákup něčeho takového mám nulový 😄 Proč jste si nepřiplatili 25 tisíc za 1.9 TDI PD, když už jste chtěli diesel? Ten příplatek se po letech vrátil zpět při prodeji auta.

BTW Byly i větší holobyty. Máma měla kombíka 1.2 HTP 40 kW v "klasiku", bylo tam jen pár příplatků. Hrozné auto, nechápu, kdo si to jako nové mohl za něco přes cca 300 tisíc koupit 😄

Jinak Fabia mohla mít pouze poloautomatickou klimatizaci Climatic, manuální nebyla v nabídce.
Avatar - Anonym
Anonym
740 litrů za Corsu, ta stála v roce 2012 v základu 227 900

Ale auta a zlevnují

😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
traveldrive
A čo je to platné? Aj pri C3 stojí auto s elektromotorom 1,5-násobok ceny benzínového auta. Lacnejšie nie že neznamená lacné, ale stále je to pekelne drahé.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne to nepřijde tka hrozné už. Kdyz jsem kupoval poslední B segment, byl za 680, ale zase suv-b to je taky pravda. Nicméně ty ceny jdou postupně dolů a je tam aspoň už nějaký cenový rozdíl oproti větším EV.
Avatar - speedfred
speedfred
@hendly
Samozrejme že EV sú lacnejšie ale keď to porovnám s cenou spaľováku tak je to stále nezmysel. To že firma dostane dotáciu a obyč človek nie je tiež pekná podpásovka.
Avatar - Anonym
Anonym
reálneá cena tohohle vraku je 199 000 Kč, Lysenkisto 😄 😄
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 LZES
dodo24
Ano, a Citigo malo 44kWh baterku, však? Uplne ignorujes fakty. Inak kolko stála základná fabia vs kolko stojí teraz? 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
mít číňáci těžké. Mobily to dotáhly cenou k Samsungu a ty jejich auta jsou levnější akorát o kvalitu.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak není každý ODSTOP09 mafián, aby mohl dát za stejné auto 2x tolik.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A co je špatného na tom, ze nejlepší verze je 2x dražší než ta nejlevnější? Třeba základní fabia stojí 370tis a bez problemu ji v konfigurátoru dostaneš přes 710tis a ještě můžeš přiřazovat. Stejne auto a prakticky 2x dražší.
ericn
Tak to si trochu mimo ne? Elektro není nejlepší verze, ani při troše snahy se benzinu nevyrovná, navíc máš stejné výbavy, rozdíl je vždy 250 a 260tis Kč, což je na malé auto prostě hodně 😉 S tím benzinem můžeš jet kdykoliv a kamkoliv, dokonce i po dálnici normální rychlostí 140-150kmh, aniž by si měl problém s dojezdem 😉
Hendly
Cenu EV varianty ale nemuzes porovnavat se spalovaci variantou. Musis to porovnavat s kounkurenci EV.
ericn
A proč ne? Je to stejné auto se dvěma různými pohony. Porovnání je nasnadě. Dražším EV nedojedeš ani z Prahy do Brna, kdež to benzinem tam a zpět v klidu a než projdeš těch 250tis Kč rozdílu, už ho mít nebudeš 😉
Hendly
Protoze jako prodejce nemířis na konkurenci benzinových aut, ale na konkurenci EV.
A tam je to nejlepsi nabídka.

Bojujes o zakaznika ktery chce EV.
ericn
Ale já to nesrovnávám jako prodejce, ale jako zákazník. Tj. proč bych měl platit více za méně? 😉

Viděl bych to tak, že pokud to kupuješ tohle auto jako jediné v rodině, musel by si být padlý na hlavu (nebo fanda) koupit EV. Pokud ale máš jedno auto ICE na rodinné jízdy a tohle chceš na cesty do práce a máš na to peníze i parkování s nabíječkou, aby si vyhodil 630-715tis Kč za malé auto, pak proč ne... Pokud ne, koupíš opět benzin 😉
Hendly
Tohle auto neni mířeno jako jedine v rodině.

Tohle auto je asi nejlevnejsi EV (Spring je o dost horsi a mensi).
Takze je míření na zakazniky co chteji EV.
Jeho cil neni abys váhal mezi C3 na benzin a C3 EV, ale mezi C3 EV a konkurenci EV.
traveldrive
Blbosť. Je to mierené na všetkých, nie aby dali záujemcom o EV lacnejšie auto, ale aby elektrický pohon cenovo priblížili k možnostiam širšej skupine zákazníkov a zabezpčili si tak odbyt väčšieho objemu výroby.
Hendly
Uz takhle jsou nejlevnejsi EV.
traveldrive
Zavádzaš a klameš.
Avatar - del42sa
del42sa
https😐/www.novinky.cz/…i-zajem-40470090

naneštěstí i v Stellantisu má někdo ještě rozum a ta otazka jestli bude zájem je řekl bych spíše rétorická 😉
Reálně to spíš vypadá, že jim ani nic jiného nezbyde, pokud nebudou chtít dál prohlubovat ztráty spojené s přechodem na elektromobilitu

Ekonomické výsledky Volkswagen, Mercedesu a Stellantisu, které byly zveřejněny v posledních dnech jsou alarmující. Zisky všech těchto společností najednou prudce klesly. VW o 20%, MB který jede uplné elektro 30%, Stellantis 38%

Stellantis má největší propady prodejů, prodal letos v Q1 o 11 procent míň aut. Obrat klesl o adekvátních 12 procent na 41,7 mld. Eur (1 049 mld. Kč), zisk se ale propadl ještě víc než u Mercedesu. V prvním čtvrtletí 2024 je o skoro 38 % níže oproti stejnému období loňského roku a činí 3,39 miliardy USD (asi 80 miliard Kč). Výsledky tohoto koncernu nejlépe ukazují stinnou stránku prodejů elektrických modelů - jejich odbyt meziročně o 8 % vzrostl, ale se ziskem spojený není.
A důvod ? vzhledem k odhaleným číslům propad přisuzují nizké poptávce po elektrických vozech 😄 kdo by to byl řekl, že ? Přesto mají v přípravě 25 nových modelů ...

Poučí se někdy ?

https😐/www.indmoney.com/…llantis-earnings
Avatar - Mikesus
Mikesus
Fakt? Je benzin stejně komfortní? Ne není. Musíš na benzinku, musis řešit řazení, musis akceptovat hluk, vibrace, horší reakce na plyn, nevýhoda dojezd a rychlost dobijeni, který ve městě a okolí není relevantní.
Můžeš, ale nepojedeš no. Kazdy chce s B segmentem lítat po dálnicích, od toho se kupuje. Jo moment, on se kupuje na jízdy kolem komína pro 99% času a 1% z toho pojede po dálnici. A proto si zvolím auto, které zvládá lépe to 1% a zbylých 99% budu mít všechno horší. Ale pokud kupuješ B segment na dálky, pak ano, tvůj argument je relevantní.
Avatar - Anonym
Anonym
Co to kecáš? Benzín tankuju na benzince rychlosti 700kw a pak jezdím 60 procent času na Elektro s priusem. A i kdyby ne tak pořád tankuju 700kw.
ericn
Ty voe, uvědomuješ si jakou roli plní v ČR auta segmentu B? Většinou je to jediné auto v rodině a pokud už do toho někdo dá 450tis místo ojeté nižší střední, tak od něj očekává, že ho doveze všude za přijatelných nákladů -.dovolená, chalupa, výlety atd. Pokud ti přijde 140kmh na dálnici jako lítání (normální rychlost). to by mě zajímalo, jak jezdíš s Highlanderem ty? Brzdíš levý pruh? 😒]
Hendly
Tak svet se neřídí podle ČR.

A muj soukromý nazor. Nekdo kdo se rozhodne B segment koupit jako jedine rodinne auto nebude jezdit na zachranicni dovolenou častěji nez jednou rocne.

Stale pro takovéhle veci nevidis to hlavni.
EV se cenou neustale a velice rychle (v radu let) posouvají s cenou dolu.
ericn
Tak to se dost pleteš kámo 😉
Hendly
V cem?
ericn
Minulý týden jsem Třeba potkal Toyotu Aygo s dánskými značkami... Btw moji synové taky s C3 sjezdili země kolem nás, Polsko, Slovensko, Rakousko, Slovinsko a v pohodě :yes:
Hendly
Dost úzký vzorek.
Ale to jen opet zamlouvas to hlavni.
Soustavný pokles cen EV.
ericn
Kam co padá? Nikam nic, tady zmenšili kapacitu baterky o 15% a spadla cenu. Celkem jednoduché 😉
Hendly
630 tis? Jake EV je levnejsi?
A jake kdy bylo levnejsi?

A realita trhu v ČR? Prijdes, dostanes 30 tis slevu, 200 tis dotaci jako podnikatel a mas auto za cenu benzinoveho co jezdi za polovinu a neresis servis…
ericn
Ano, jako firma, ale o té se jaksi nebavíme, kámo 😉 Jako soukromník si v tom za 630 minimálně a máš krám, se kterým nemůžeš ani na výlet na Šumavu... Teda můžeš, jen si to minimálně o půl hodinku natáhneš, tam i zpět..

Mimo jiné mě tohle už zítra čeká a jsem na to zvědav, jak to půjde s elektrikou na delší cestu 😒]
Hendly
Ty bys na miste Citroenu dal nizsi cenu kdyz vis, ze pro firmu je v ČR dotace 200tis?
A nebo bys nejdriv “vycucal” zisk z dotaci a pak sel cenou dolu?
ericn
Dopadne to tak, že dokud bude dotace, tak ji vytáhnou. Cena auta ale zůstane i po dotačním “průseru”, pardon titulu, stejná. Tipnu si, že dolu nepůjde. Ale tak uvidíme, až to skončí 😉
Hendly
Tak treba v DE sla cena EV po skonceni dotaci dolu.
Avatar - Anonym
Anonym
u šlapacího autíčka Dacie co má švihadla a zrychlení jak šáde 105 z roku 1985 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - del42sa
del42sa
jo , mantra že to zachrání dotace 😁 to je fakt neskutečnej blud, ale jak vidím stále má silnou skupinu příznivců ...

podívejte se třeba na toto video 😒br />https😐/twitter.com/…6050601236779078?…

Ten člověk je šéfem rady ekonomických poradců prezidenta USA... Neuvěřitelné.

a bohužel jemu podobní odborníci nám plánují hezkou zelenou budoucnost v EU přesně podle hesla "poručíme větru dešti" a "elektromobil do každé rodiny"
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Těch B segmentu tu zas tolik není. To uz dávno není pravda, nejsme na přelomu tisíciletí. Hlavní auto v rodinách převažuje C segment. Je možné, že se to zase časem změní, ale teď to opravdu tak není.
Kdyz kouknu na top20 prodeje aut v ČR loni, tak z B je tam fabia, scala, yaris a sandero. Z C tam je octavia, ceed golf, corolla, i30. Z toho v top 12 je jen fabia a scala vs octavia, ceed, golf, i30, corolla yaris a sandero jsou až 16.a17.

A jestli chceš tvrdit něco o ojetinach, tak v B segmentu je nejprodávanější jen fabia a rapid, z C je to octavia, focus, ceed, i30, golf
Takze to jen ukazuje, ze C segment se prodává víc.
ericn
Jo je to otázka priorit. Bohužel nevidíme do toho jaký je poměr obou segmentů na soukromých prodejích, protože co si budeme povídat, firmy mají na C segmentu největší podíl 😉 Tj v poměru soukromý/firemní prodej by to bylo vidět hned.

Ale jinak máš pravdu, z pohledu čísel, za 1Q 2024 je to - B 5407 aut / C 10032 aut 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Nejlepší verze? To přece nemůžeš myslet vážně. Když chci EV a jsem ochoten slevit na dojezdu a době dotankování, tak proč mě ještě potrestaji dvojnásobnou cenou?
Avatar - Mikesus
Mikesus
No kupuju si pohodlí, komfort, nejspíše i spolehlivost a nižší provozní náklady, výměnou za menší dojezd u auta do města.
Avatar - Anonym
Anonym
To samo o sobě za tu přemrštěnou cenu nestojí. Ev musí stát stejně nebo min než spalovak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je ale kazdeho volba, jestli to za to stojí nebo ne. Rozhodně to není o tobě, abys to rozhodoval. Tobě to za to nestojí, jiným třeba jo.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Přátele, Tesla si přichystala pro všechny evropské fanoušky svého Cybertrucku roadshow, kdy vůz představí na více než stovce míst. Chybět nebude ani Česko, které se dočká od 5. do 8. června v Praze, Průhonicích.

https😐/www.tesla.com/…cz/cyber-odyssey
Avatar - Anonym
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
On to sem píše svým dalším 10ti nickům, ne nám 😒]
Avatar - apoho
apoho
ten je neodbytnej s tou svojí elektromobilitou jak Fiala s ukrajinskou válkou 😒]
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
paranoidní schíza je svina no
Karese
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Funkční link pro přátele: https😐/www.tesla.com/…dyssey-in-prague
Avatar - Anonym
Anonym
Tví přátelé jsou nadšeni.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Anonym
Anonym
Cybertruck už nafotili v Moskvě trolle.

Sankce fungují výborně 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Současná generace byla za 300. Takže se spalovákem za podivnou podobu nové generace +80t.?!? To si Citroen myslí, že bude fungovat?

No a pak tu máme EV. Takže realita je, že auto prodraží o 1/4M, což je baj vočko o nějakých 70% pořizovací ceny navrch. Tomu říkám zlevnění EV a cenová dostupnost... 😒]

No, prodeje tomu budou odpovídat a někdo se tomu opět divit 😁
ericn
Podle mě je to zaváděcí cena, jakmile prodeje nepůjdou, prostě u benzinu spadne. Tak aktuálně Stellantis jede. Napálí cenu a diví se, že se to auto neprodává 😉 Tak přijde cena akční a je to...
Arese
...že je nějaký zkratowůz "nejlevnější na trhu"? 😒] 😒] 😒] :no:
Mr.Murphy
.... furt to čistě ekonomicky smysl nedává ale kdo chce malé EV tak tady má možnost a už to není vyloženě finanční nesmysl. Příští auto do firmy chci menší EV, tak za rok, tak uvidíme.... Nejraději bych to koupil jako Pandu, ale nevim nevim jestli mi tu na zlínsku zbyde nějaký dealer....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tobě přijde finančně smysluplné připlatit 1/4M, tedy cca 70% navrch za EV?!? 😲 😲
I KDYBY jsi měl možnost nabíjet zadarmo 100% případů, tak máš návratnost za 100 tis. km!!! A když j tomu přidáš realitu naší zeměpisné šířky, tak se ti to nevyplatí ani za 150 tis. km stále za nereálné podmínky, že dobíjíš za 0 doma v létě!!!
DonVito
100.000km navratnost, to je pri vetsich najezdech 4 roky.

To je slusny. Dalsich sest let budes v plusu ctvrt milionu Kc.
:yes: :yes: :yes: :yes:
Pak to prodas desetilete dal v pulce zivotnosti s 250.000km.

Tohle je realita EV.
Nemas zac.
Wake up!

PS To nic nemeni na tom, ze 630.000Kc je stale premrstena cena. Az bude parita, nebude o cem. Ale TCO vychazi lip uz dnes. Jen ty neumis pocitat a neznas zivotnost EV. LFP baterky jsou nesmrtelny.
ericn
Ale di ty brepto 😉 Až uvidím e-C3 po 10 letech funkční s nájezdem 250000km+, tak to bude zázrak… jsem taky zvědav za jaké peníze a komu by ho chtěl prodat 😒] Btw mou benzinovou C3 (třetí auto v rodině) jsem loni prodával jako 9ti leté se cca 60tis km za 40% jeho původní pořizovací ceny (a to byl protiůčet)… a v pohodě bude jezdit dalších 15-20let s podobným nájezdem při standardním servisu. Dokáže tohle tahle e-C3? To se asi nikdy nedovíme 😒]
Hendly
Takze svuj nazor na EV zakladas na sve myslence co bude za 10 let s autem co jeste nikdo realne neviděl…?
DonVito
Co erik nechape je, ze EV maji vyssi km zivotnost nez spalovaky...

Dival ses vubec nekdy na inzerci ojetych EV, ty brepto?? Kdyz o tom pises?
https😐/m.mobile.de/…👋389793828.html?…
Tady mas 11 let stary Leaf s prehistorickou (oproti ë-C3) technikou s najezdem 210.000km....
Dnesni EV bude s 200.000km po deseti letech jako novy.
:yes:
Avatar - del42sa
del42sa
no určitě se vyplatí měnit baterku, která jako náhrádní díl bude stat jak pořizovací cena ojetého auta 😁 :yes:
Hendly
Tak odhadovat kolik bude stat baterie za 10 let je dost odvážne. Z ceho vycházís?
Ceny neustale klesaji.
ericn
jj tahle mantra je fajn, píšete jí s Donem už asi 5 let, na cenách auto to vidět moc není. Ale je naivní si myslet, že za 10 let bude stát ten battery pack třeba 20tis Kč, aby se vůbec vyplatilo oživit staré EV 😉
Avatar - del42sa
del42sa
vysvětluj něco fanatikovi, ten ti bude tvrdit, že za pár let už to bude jinak, už brzy ... 😁 😁 Realita je neúprosná, starší elektromobily se nevyplatí opravovat kvůli neúměrně vysokým cenám baterií a tyto vozy jsou pak neprodejné nebo rovnou na odpis. Pokud na to máš, klidně si kup do rodiny jako druhé auto elektromobil, pokud máš kde nabíjet, ale pro spoustu lidí s jedním autem je to naprostá utopie a VŽDYCKY zvolí spalovací verzi před elektrickou :-!

Jistě e-C3 s dotací vyjde na 410.000,-Kč což je zajímavé, ale nic to nemění na využitelnosti toho auta ani rychle klesající hodnotě a drahém následném servisu, nehledě na omezení spojené s dojezdem a nabíjením
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hendly
Muzes mi prosim dat nejaky odkaz na neprodejne EV?

Dik
ericn
No jo, nemá to smysl... 😉
Hendly
20 tis asi ne. Ale myslim, ze dosažitelný bude. Uz dnes je bezne, ze treba do Leafu davaji baterky z druhovyroby s násobné vetsi kapacitou.

Kdyz vemu 10 let stary spalovak tak 20 tisíc das za výměnu rozvodu spojenou s výměnou oleje.
ericn
Hmmm😒br />
https😐/www.autokelly.cz/…3067866/39849642;39850140;157670;3967881;4177305;35622954;35664117;51124554;51087992

Za 6tis i s vodní pumpou 😉
Hendly
Odkaz nevidím, ale rozvody plus prace jsi nad 10 u normálního motoru.
ericn
A nikdo ho nechce, proto tam je 😉
ericn
Víš jak, uvádí se, že baterie ti degraduje o cca 2% ročně😒br />
https😐/elektrickevozy.cz/…ace-vas-prekvapi

Tj. za 10let to bude 20%, podle toho jak se k ní budeš chovat to může být i hůř, což je dost podstatný rozdíl proti nádrži - ta se nezmenšuje 😉

Dnešní 10ti leté benzinové auto má pořád stejné jízdní vlastnosti a dojede pořád stejně daleko, tj 650-700km, Jak na to je dneska 10letý e-Golf? Bude rád, když s ním objedeš Prahu a umře...

Tj. když budeš mít 24Kwh baterii (e-Golf 2014) s 80% kapacitou baterie (po degradaci), tak bude mít 19kWh max = ujede 110-120km max a to se vyplatí 😉

https😐/www.spritmonitor.de/…en/452-Golf.html?…

a to vše za zhruba za 270tis😒br />https😐/www.sauto.cz/…/e-golf/18966751

😒] :no:
Hendly
Baterie nedegraduje lineárně.

Stale ta mantra s dojezdem.
Jinak sam na tom egolf co uvadis vidis ten ohromný posun v oblasti EV za krátkou dobu.
ericn
Dekáda je krátká doba? Už tehdy byl jako EV zastaralý. Hmmm 😉
Hendly
Jak dlouho trvají veci ve svete spalovaku? Jak dlouho treba trvá změna, kdyz se ukaze, ze rozvojový řetěz na 1,2TSI je spatny?

U EV se behem 10 let snížila cena a násobné zlepsil vlastnosti.
DonVito
To je zbytecny.

Davas linky (na jedenactilety Leaf) vysvetlujes, ale oni budou tvrdit furt ty samy kraviny.

Bez elementarni znalosti trhu s ojetymi EV.
Furt ty samy pitomosti o vymenach baterek, ktere uz u dnesnich aut nejsou potreba.
Atd.

Majitele fosilu se tu snazi poucovat odborniky pres elektromobilitu.
ericn
A ty odborníky přes elektromobilitu tu vidíš kde? 😉 Jako vás dva 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, zse ohýbání faktů, dnešní Ev plečky nepotřebují měnit baterk a s tou šoučasnou pojedou i po 5 letech vid, jako dnešní 50 leté ojetiny maj stále původní motory, nikdo je neměnil.

Můžeš přijet na první sraz veteránů, utopistický trolle a na vlastní kůži se přesdvědči o tom, jak tady neustále LZES a ohýbáš fakta.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Z ničeho se vždycky dělá rychlý pokrok. To je celé. Žádný zázračný posun v EV nenastal. 10 let stará Tesla je na tom obdobně jako nová, žádný zázrak se nekoná.
DonVito
Proc mas potrebu komentovat neco, o cem vis uplny h0vno???

Tesla za deset let udelala pokrok asi jako ostatni automobilky za 50 let.

Wtf

2014
Tesla Model S 85
87.400€
August 2013 - February 2016
80.8 kWh useable battery
Range*
405 km
Efficiency*
199 Wh/km
Fastcharge
440 km/h

2024
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
50.970€ 😲
Available to order since September 2023
75 kWh useable battery
Range*
500 km
Efficiency*
150 Wh/km
Fastcharge
770 km/h :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A tím že jsi srovnal hrušky s jabkama jsi dokázal co??? 😒]
DonVito
Dokazal jsem, ze jsi napsal hloupost😒br />
"10 let stará Tesla je na tom obdobně jako nová, žádný zázrak se nekoná."

Tro(t)lle
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Abi a to co jsem napsal je naprostá pravda a sám jsi to potvrdil. Žádný VÝRAZNÝ pokrok nenastal.
DonVito
Prestan trollit

A douc se radeji pravopis

Pises tu hlouposti o EV uz leta.
Chybi ti sebereflexe.
Nejak Tesla nezkrachovala...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsi trapný 😒] 😒] 😒]
Menší model asi bude mít nižší spotřebu a bude levnější!!! Dokázal jsi jen vlastní tupost 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
jen naprostí looseři začnou vytahovat pravopis když jim dojdou argumenty. Sami měli trojku z češtiny a neumí napsat ani básničku, vid Trofime 😄
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
HAHAHAHAHA
Avatar - Anonym
Anonym
nazdar utopisto

Vy se oslovujete s kamarády Trolle? My ale nejsme tvoji kamarádi, Lysenkistický fantasmagoristo
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
25 tis. km za rok najede v C3 jediné úplný chudák nebo trotl.
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 on těm utopiiím a lžím už i sám věří, to je vážná diagnoza Borisove
Avatar - Anonym
Anonym
Musí to být veliký intelygent a nebo majitel malé garáže. Jinak by si koupil o 20 procent dražší, zato o 200 procent užitečnější TM3.
Avatar - Allo
Allo
Nechutný krám ať si Tavaréz strčí do zádele :no: Z Citroena, který kdysi byl průkopník techniky a vyšší střední třída, je trapný hnusný modern art paskvil..... 😒]
Avatar - del42sa
del42sa
tam už má elektrickou Corsu a Peugeot 208 😒]
ericn
A ještě mu tam přibyde Ypsilonka 😒] :yes:
Avantime
Cena v zásade fajn, čakal som že u nás/vás budú ponúkať len tú drahšiu verziu. Jediné, čo ma na tom ruší, je stále ten cenový rozdiel 10-tis. eur oproti spaľováku. To je pri 15-tisícovom aute proste strašne veľa. Na druhej strane, za Peugeot e-208 pýtali ešte o 6000 eur viac. Teraz ho stiahli z ponuky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Samozřejmě že ten cenový rozdíl je brutální a jen potvrzuje naprostou nekonkurenceschopnost EV. Nikdo kdo dokáže napočítal do tří nemůže upřednostnit elektrický C3 proti spalováku.
Arese
😄 :yes:
traveldrive
Však toto vypadá v interiéri snáď ešte horšie ako ten Peugeot. Odpornejší volant som nevidel a na displej pod čelným sklom musíš pozerať ponad jeho deformovaný veniec, tak ako v Peugeote. Pre mňa je toto auto veľkým sklamaním. Zvonka mi pripomína starú Mazdu 2 ( https😐/static-eu.cargurus.com/…40-1024x768.jpeg )- neslané, nemastné, bez osobnosti, s absenciou čo i len kúska nejakej automobilovej krásy. Ako zemiak na kolesách.
Avatar - Emel
Emel
Jojo... Zoe, Corsa, e208... tam byla ta cenovka brutální. Tohle... bez dotace pořád pro nadšence, ale už to není takový nesmysl.
DonVito
:yes:

Presne tak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Už není takový nesmysl. Chápeš vůbec význam té věty?? To znamená že to je nesmysl jen menší.
DonVito
Budes prekvapen.
Vyznam te vety chapu. 😁

Vy odpurci EV si vazne myslite, ze s EV jezdi jen uplny ***i....

Nikdy k jsem nerozporoval to, ze jsou BEV draha na porizeni. A uz leta pisu, jak se to bude menit. A vyvoj jde dle mych predpovedi.
Tve predikci krachu Tesly navzdory.
Ty vyzname. 😉

Rozdil mezi mnou a tebou je, ze ja vidim do budoucnosti. Ty vidis jen soucasnost!

A pro me je 630.000Kc za B segment stale prilis. Takze s Emelem souhlasim. :yes:
Stale je to pro nadsence, ale uz ne tak sileny a odkazany na dotace.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže podle tvých předpokladů mají prodeje EV klesat??? 😁 Dobrý :yes:
Vývoj podle tvých predikce nejde, pořád tady tvrdíš jak EV výrazně zlevní a nastane cenová parita se spalováky.
A ono se nic uasadniho neděje! EV výrazně nezlevňují. Spalováky naproti tomu zdražují jen kvůli CO2 šikaně a ceny soalováků a EV se přibližují převážně kluků tomuto.
To, že třeba Tesla zlevnila? No ještě aby nezlevnila když vyrábí pořád to stejné a model zastarává!!!
Dojezdy EV se taky výrazně nezvýšily. Pokrok v EV samozřejmě je a nikdo ho nepopírá. Jenže ten pokrok je i u spalovákú. A kdyby zelená politika EU nekřivila trh tak by ten pokrok u spalováků byl pravděpodobně mnohem výraznější.
Hendly
Pouze opakujes stale dokola vyvrácena tvrzeni.
Troll.
Samozrejme ze nastane cenová parita.
Vyvoj v baterii jde velice rychle dopředu.
Vyvoj spalovaku se zastavil.
EV zlevňují viz tento clanek.
Spalovaky zdražují jen z duvodu vyšších zisku viz stoupající zisk automobilek pri poklesu prodeju.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět píšeš lež za lží.
Jak nastává ceno a parita vidíme třeba na C3, rozdíl cca 70% 😒]
Vývoj baterií jde dopředu. Ale nic zásadního se neděje. Žádný zlom, revoluce. Prostě jen pokrok. Strjne jako ve spalovácích.
Spalováky se vyvíjí. Lžeš jak když tiskne!!! Například bude uvedeno kompletně variabilní časování a zdvih vaček! Doslova revoluce!

Prostě jsi jen ulhaná kedlubna :-! :no:
Hendly
Cenová parita v malých autech jeste neni. Vse chce cas.
Zakládat kritiku na tom, ze EV za 10 let vyvoje nejsou levnejsi nez maly spalovak je naivita a neznalost.
Spalovak se za 10 let posunul jak?
Kde jsou vsechny technologie jako zapalování laserem, diesel-benzin motor, elektricky ovládané ventily…vse melo byt revoluce ve spalovaku…
Zdvih vacek?
Avatar - Anonym
Anonym
žádné Ev nelzevnují, pod 500 tis jdou koupit šlapací autíčka na úrovni Fiatku Topolino, co by měla ve spalovací verzi stát 200 tis kč, že nestojí je věc umělého zdražovánáí spalováků

Použitelné EV stojí 1 mega, zatímco použitlený spalovák půlku 😄 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A jsi úplně mimo. Nejsem žádný odpůrce EV. Jsem ale výrazný odpůrce zelené eurošikany. Jsem odpůrce toho, aby nějaká zelená kedlubna co o autech neví vůbec nic rozhodovala o tom, co je a co není správně. Jsem rezolutní odpůrce lží, že EV řeší nějaký problém klimatické změny. Jsem rezolutni odpůrce křivení trhu dotacemi.
Jestli někdo EV chce, je ochotný se podílet na celospolečenskych nákladech zavádění, tak prosím. Ale to se neděje!!! Chudí dotují bohaté, z auta dělá EU luxus pro bohaté, střední třídu chce nacpat do vlaků a zabvit svobody osobní mobility. A proti tomu já rezolutně vystupuji!
Hendly
Znova jen jedes troll agendu viz “ ze EV resi klimatický problem”. Ne, pouze EV ho neresi, CO2 se resi naprosto ve vsech oborech.
A ze klima se meni a bude tonproblem snad dnes vidi kazdy i v ČR.
Dotace a legislativa v EU dava hlavne sanci přežít evropskému automotiv prechod do budoucnosti.

Opravdu si tady nekdo mysli, ze za dalsich 5-10 let se baterie nikam neposunou?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jlima se mění. Otázka jaký podil má člověk. Jedno je ale jisté - EV ani Green deal nic neřeší a jen zabíjí evropský průmysl. To je celé.

Kdyby se podařilo snížit průměrný věk aut u nás z 16ti let na 5 podporou prodeje moderních spalováků, tak pro celou přírodu uděláme násobně víc než nesmyslnou podporou EV.
Hendly
Klima se uplne “nahodou” meni ve stejny cas kdy lidstvo produkuje rekordni mnozstvi CO2…
CO2 resi cely svet.
Ne, dalsi prodej spalovaku nic neresi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsi neuvěřitelně hloupý.
CO2 není žádný zásadní problém!!! Resp. přístup EU jen ničí průmysl a neřeší podstatě problému.
V roce 2019 se odlesnilo např. 12 mil. ha pralesů. A protože jsi hlupák, tak ti musím vysvětlit, že existuje něco jako fotosyntéza. Takže omezování produkce CO2 na dopravě, která navíc nesmyslně roste (a to je problém), a násilné potlačování EV mobility neřeší ale vůbec NIC. To jsou FAKTA.

U nás se divíme počasí. A nikomu nepřijde divné že jsme vykáceli obrovské množství lesů. A místo toho abychom nekáceli, nezabírali ornou půdu, tak místo toho se snažíme problém řešit ale absolutně nesmyslnou EV mobilitou?!?
Hendly
Zaklady…
Kolik CO2 vzniklého spaleni fosilnich paliv podle tebe odstraní jeden strom ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět úplně nesmyslná otázka. Není to podle mě!
Obecně se uvádí cca 25 kg/rok.
Hendly
A kam se ten uhlik ztratí?

A to je ten zasadni problem nejen u tebe. Neznas zaklad a veris a siris nesmysle ktere sebou nesou tu zpravu o zle EU.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jinymi slovy na 1000 ujetých km za rok mi stačí 4 stromy při provozu ICE abych nevěnoval CO2. Při průměrném nájezdu 10 tis. km to je 40 stromů. Blbý co?
Hendly
Akorat ze vubec…
Mas nejakou teorii kam se ten uhlik ztratí?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty jsi fakt tak hloupý??? To myslíš s tím uhlikem vážně?!?
Ty jsi asi opravdu IQ houpací koně!!!
On strom neroste??? Nevytváří listy??? Ty se asi vytváří z ničeho?!?
Hendly
Takze asi nejen pro tebe.

Ani miliarda stromu to CO2 z fosilnich zdroju neodstraní.

C se jen naváže do dreva a nasledne se zase uvolní.

Zakladni kolobeh uhliku v pridode
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Běž do první pomocné. Na víc nemáš 😒] 😒] 😒]
To co jsi napsal je ale absolutní demagogie :-!
Samozřejmě že uhlík se naváže. O tom to taky je že!!!!!!!
Hendly
Muzes rozporovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jak mám rozporovat že nechápeš že 1 a1 jsou 2?!
Vůbec nechápeš základní věci ala ZŠ.
Dokonale jsem to trefil, že vůbec nechápeš a nevíš co to je fotosyntéza!!! 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]

Jsi se ale úplně dokonale znemožnil!!!! Že prý kam se ten uhlík ztratí... 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] Neeeee, už opravdu přestaň!!!! Ty to dno lidské hlouposti dostáváš do zcela jiných dimenzí!!!!!
Hendly
Takze znova.
Kam se ten uhlik ztratí?

Protoze jestli to vis, tak jsi vyřešil problem CO2 a vse kolem. Nobelova cena je tva.

Protoze vědecká shoda je, ze uhlik se v rostlinách jen dočasně uloží a pak je za tleni abhniloby opet vrácen do atmosfery.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Výborně!!! Přistupuji na tvoji rétoriku a demagogii.

Spalováním fosilních paliv jen vracíme uložený uhlík zpět do atmosféry a je to zcela podle přirozeného koloběhu uhlíku v přírodě 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😁

Ne, ty jsi fakt snad nejvíc hloupý diskutující člověk na ACZ!!!

Takže znovu fakta - na 1000 ujetých km za rok mi stačí 4 stromy při provozu ICE abych negeneroval nárůst CO2!!!
Hendly
Nejde o zadnou demagogii, ale zaklady fungovani sveta ktere neznas.

Fosilni paliva vznikala stovky milionu let pomoci ukládání nepatrneho zlomku uhliku kzery zůstal z rostlina živočichů pod zemi.

My dnes to co se stovky milionu let ukladalo palime v radu jednotek let.

A to je ten problem.

Uz to chapes?

K tvému editu. Ne, ani cely prales neodstraní to co vyprodukujes jen ty jedním autem.
Pouze to na par let uloží a nasledne vypustí zpet do atmosfery
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ok, bůh existuje, země je placatá, fotosyntéza neexistuje... 😒] 😒] 😒] 😒] :yes: :yes: :yes:

Jsi vrchol lidské tuposti :-!
Hendly
Ty tedy stale nechapes tak jednoduchou a známou vec.

Fotosyntéza samozrejme existuje, ale uhlik ktery je diky ni zachycen do rostlin se nasledne po smrti rostlin dostane zpatky do atmosfery.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Já moc dobře vím na co poukazuješ. A právě proto mi to dává právo a povinnost napsat, že jsi naprostý hlupák. Protože absolutně nechápeš, že 1 a 1 jsou 2. Zcela ti uniká základní rozum a absolutně neumíš věci dát do logického celku. :-!
Nemá smysl ti vysvětlovat, že když vyroste strom, tak ho klidně pokácím a dřevo bude materiál a nebude nikde hnít. Nemá smysl ti vysvětlovat, že ten strom může žít a růst třeba 200 let, takže mi 200 let hnít nebude, pouze třeba listí nebo jehličí.
Jsi lhář a demagog a hlupák. Popíráš fakta. Tečka.
Hendly
A za tech 200 let se stane co a co se stane s tim tramem ze dreva za 100 let?
Vrátíte to opet do atmosfery jako CO2…
Proto jsou fosilni paliva problem. Proto ten tlak na CO2.
Rozhodují o tom lide co to znají.
Ty to kritizujes a neznas ani zaklady.
traveldrive
CO2 nie je problém. Tupé hlavy sú problém.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co se stane s tím trámem za 200 let? Můj ty světe, když bude v suchu a ošetřen proti škůdcům tak se s ním nestane vůbec nic :-!
To je, co???
Hendly
Tak jestli chces uhlik s fosilnich paliv ukladat takto tak jednoduchy vypocet.
Jen ropy je denní spotreba 100 mil barelů. Barel obsahuje asi 100kg uhliku at se to dobre pocita. To je pro zjednodušení 10 miliard kg dreva kazdy den co musis uložit na nekolik stovek tisíc let…. jen na pokryti toho co je z ropy…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsi trapný až za hrob s touhle demagogií 😒]

Chceš-li nahradit spalováky EV, tak na výrobu baterií rovnou začni kolonizovat sousední planety a doufej, že tam jsou potřebné kovy ty šašku 😒] 😒] 😒]
Hendly
Ve slusne spolecnosti se za jemně upozorneni, ze se pletes děkuje.

Jinak se ukázala jak moc velke mezery mas v zakladni problematice kolem CO2.
Tobjenmozna duvod, proc misto abys naslouchal vzdělaným lidem obdivujes hloupe výkřiky populistů kteri se snazi nahnat ovce pod hesly o zle EU.
Avatar - Anonym
Anonym
Svět se mění trolle a už nebude takový jaký byste ho vy utopisté chtěli mít.

Připravuje se doslova mega konkflikt mezi USA a Čínou. Těš se
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jak se vývoj ICE zastavil...
https😐/techsvet.cz/…y-paliva/daniel/

Jsi jen a jen lhář !!!
Avatar - Anonym
Anonym
čína provozuje 1200, slov\ JEDEN TISC DVE STE uhelných elektráren trolle, všechny tvoje komerční cetky a OZE šmejdy vyrobené číně sou vyrobeny za pomci uhlí a ropy, ještě k tomu z 35-70% RUSKE


Bblbý co, neomarxistický utopisto 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Co metan neostalinisto? Nic? Víš kolik metanu vám denně unikne na světě? Proti tomu je 300 miliard aut naprostá sranda 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Evropa vypouští 7-9% světových emisí a sama o sobě nikdy žádné světové klima nezachránní, trolle.

Na Sibiři vám denně utíká tolik metanu, že si to nedokážeš ani představit Lojzo utopisto

Prestan nám tu cpát zelenou ideiologii od poamtených neomarxistů
Avatar - Anonym
Anonym
s Ev jezdí Tesla sektaři, meilnálové a lidi co co nafasovali (Komerční banka, správa města atd)
Avatar - radolaco
radolaco
Ta minula, resp. sucasna generacia je velmi podarena. A oni pridu s tymto hnusom 😲
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Avatar - Anonym
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tesla namísto krachu vyplivla novou a už slušnou TM3, ty páčky se dají dokoupit. Čína náš automotive nezničí, protože jejich levná auta jsou plečky a ty dobré stojí raketu. No a Ioniq 5N má 650 koní a jezdí za náklady tak 2% Ferrari.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
5N ale má jízdní vlastnosti odpovídající 2% Ferrari. Takže to sedí. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zbylo akorát žvanit.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Kaku, to je fakt. Technický fakt. Žádné kecy.

Ukaž mi BEV auto které je všemi parametry srovnatelné nebo lepší než spalovací. Takové neexistuje. Už z povahy principů fyziky a stavu stávajícího vývoje techniky.
Hendly
všemi ne.
BEV je horsi v dojezdu, hmotnosti a cene.
Ve vsem ostatním je lepsi.

Dojezd, hmotnost i cena se s vyvojem rychle zlepšuje.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Logicky lžeš.
Protože pokud je BEV horší v hmotnosti, tak je horší v jízdních vlastnostech, od brzdění přes komfort až po agilitu. I když rozložení hmotnosti může mít benefit v podobě rozložení váhy jako takové. Pořád je to ale hmotnost navíc a hlavně - u spalovací auto jde udělat s dobrým rozložením hmotnosti.
Hendly
U spalovaciho auta to lze udelat, ale. sprostá vetsina aut to tak nema viz motor vpředu příčne.
U EV je těžiště diky baterii rovnoměrně rozložené a velice nízko coz přispívá pohodlí, stabilitě atd.

EV celkove je daleko uživatelsky lepsi nez spalovak ve vsech směrech krome dojezdu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jestli máš pocit, že 100x opakovaná lež se stane pravdou, tak máš smůlu. Jen neustále dokola lžeš. A víš to evidentně i ty, protože už tam podsouváš že je UŽIVATELSKY lepší. Ale ani to není pravda!!!
EV není ve všech směrech lepší než spalovák.
A i uživatelsky je EV horší. Už jen z toho důvodu, že spalovák 1x za 1000 km věnují 3 minuty tankování, zatímco EV pořád dobijim !!! Každému je jasné co je uživatelsky příjemnější!
DonVito
Asi jsi prehledl posledni vetu prispevku na ktery reagujes a zbytecne se zesmesnujes.
😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jdi opravdu tak mimo????

Poslední věta "EV celkove je daleko uživatelsky lepsi nez spalovak ve vsech směrech krome dojezdu."

Neumíš ani číst??? :no:
traveldrive
1x za 1000 km? Netrep. Koľko takých je? S tými dnešnými mininádržami, čo dnes do áut dávajú, často nedáš ani 700 km.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Passat 2.0 TDI. Dojezd hrubé přes 1000 km. Co tam máš dál?
traveldrive
To je možno jeden. Koľko ďalších? Naviac si si nevšimol, že článok je o C3, teda o "kúsok" menšom aute ako je Passat. Jedna lastovička leto nerobí.
traveldrive
Čo to je "rovnoměrně rozložené těžiště"? Ja som bol doteraz v tom, že ťažisko reprezentuje bod, a ten bude ťažko nejako rozložený, že? Alebo som na fyzike v škole nedával pozor a vysvetlíš mi to inak?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Kde já jsem ten tříválec 1.2 PureTech jen viděl?
Nebude jej dávat VW do Superbu? Kodiaq? Hodil by se tam. Frantíci jej dávají všude. Jen ne zatím do lokomotiv.
Ginger Kyriakos
EV fanatici odmítají vidět realitu. Na jejich elektromobitu se musejí všichni skládat formou dotaci, přesto, nebo možná právě proto, je jejich cena oproti vozům na fosilní paliva totálně nesmyslná. Chlapci, kupte si to bez dotací, buďte takový frajeři, když na to máte. Pominu fakt, že díky levicově řízené propagaci elektromobility zdražuji i auta na fosilní paliva. Tato diskuse postrádá jako vždy zdravý rozum. Nejsem proti elektromobilum, ale jsem všemi deseti proti způsobu, jakým jsou nám vnucovány, a ještě co proti tomu, aby chudí dotovali bohatým jejich rozmary.
Avatar - salamoon
salamoon
"Z 20 na 80 % se tak dostanete za 26 minut."

niekedy mam pocit, ze rovnako podobne cisla citam skoro vsade bez ohladu na velkost baterie a nabijaci vykon... 😢