Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Tesla znovu šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky

63 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Že můžu přijet k libovolné benzínce a nemusím se starat vůbec o to, komu patří, co má na konci hadice a tak. Připomínám, že od benzínky v klidu odjedu na elektřinu. Zdravím, kluci čistěelektrický.
PS. Ani se mi nikdy nestalo, že u stojanu chyběla hadice a musel jsem vytáhnout vlastní hadici z kufru.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aby si z té benzínky odjel na elektřinu, musel si ji za pomocí toho benzínu nejdříve získat... navíc, nejsi ty ten, kdo Tesle fandí ? Jinak se ti určitě dostane odpovědi ve smyslu, že Don, který tedy Teslu nemá, si nabije na jiné nabíječce, což je pravda, protože teď se nebude hodit argumentovat supernabíječkami od Tesly.
Avatar - Anonym
Anonym
Někde jsem tu elektřinu získat musel, to kluci čistěelektrický taky. Že jim vznikla v zásuvce, to si myslí jen oni. Takže na smyslu mého příspěvku nic nemění způsob, jakým jsem získal elektřinu. Myslel jsi to tak, že už v té první větě předpovídáš jejich argumentaci ? 😄

TM3 se mi moc líbí, s Teslou jako firmou a zejména s xyndlem Musků mám morální problém. Já jsem vlastně chtěl elektromobilitu podpořit, jako že jsem chtěl dát dobrou radu zadarmo: Udělejte soudruzi něco s tím chaosem v nabíjení EV a bude líp.

Také jsem chtěl znovu poukázat na vysokou efektivitu a ekologičnost samobíjecích hybridů. Ty nikde nemarní energii. Jen s ní vysoce hospodárně pracují. Nemůže se jim rovnat ani diesel s nízkou spotřebou, ani EV s "čistou" energií.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty si ji získal tím, že tě benzinový motor vyvezl někam na kopec, nebo rozjel na nějakou rychlost a pak si rekuperací nabil. Takže řeči, že odjedeš na elektřinu ano, ale teoreticky jezdíš jen na benzín 😁

S efektivitou samonabíjecíc hybridů problém nemám, sám jsem si ho pořídil a nemusí mne trápit nefunkční supercharger... jediný supercharger, co by mne zajímal by byl namontovaný na pořádnou americkou V8mičku
Avatar - Anonym
Anonym
Ale ne. Odjedu na elektřinu a basta = lokálně nesmrdím, jako oni. Nebavím se o tom, jak vznikla. Jim taky nějak vznikla.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud si přijel s nabitou baterií, pak ano, ale není to pravidlem 😊 No, tak samozřejmě, že jim vznikla v dnešním energetickém mixu povětšinou v uhelné elektrárně, ale to taky neradi slyší.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tož od čerpačky se dá s FHEV odjet i s jen částečně nabitou baterií, ale plynový pedál musíš jen tak šimrat.... 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jsem se ještě nenaučil 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Rohore, ty jsi fakt tydýt, který se neumí bránit. Tvá elektrika vznikla tím, že jsi brzdění neproměnil v teplo, ale elektřinu.
Avatar - Anonym
Anonym
Nene, veškerá energie na palubě samonabíjecího hybridu vzniká z benzínu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A proto, že mohl brzdit, auto muselo něco rozhýbat, takže to opravdu pochází ze zkapalněných dinosaurů.. ošklivý neeko Rohor !
Avatar - Anonym
Anonym
Moc líbivý lokálně bezemisní rohor, když odjíždí od bezínky.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ne, nemotej do toho rozjezdy. Primárně se auto nerozjíždí, aby dělalo elektriku.
Avatar - Anonym
Anonym
Moc to komplikuješ. Rozjezdy nerozjezdy, energie vzniká z benzínu. A může skončit jako kinetická energie auta, jako elektrická uložená v baterii a klidně taky jako tepelná na brzdách. Ale to je jedno.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, ale musí se rozjet, aby dělalo elektriku, takže ji vyrábí benzin 😁 To je jako řešit, jestl ibyla dříve slepice, či vejce 😁
gil54
...(smazal jsem, byl jsem pomalejší než Ozz)....
Avatar - Anonym
Anonym
Oba jste byli pomalejší, než lokálně bezemisní rohor 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ono stačí, že si na té benzínce dáš oblíbenou kratochvíli jezdců EV, pět káviček, dva obědy, než se to nabije a pak, až vystydny motor, tak ho auto nahodí a už nejsi bezemisní 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Když mám nabitou baterku, tak ani studený motor nevadí. Mám tam takové tlačítko, je na něm napsáno - divte se - EV a když ho zmáčknu, tak spalovák vůbec nenastartuje. Ty to v Corolle nemáš?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mám, umí na to ujet několik kilometrů asi cca 60 km/h, ale v Eku to na EV jede i na dálnici, snad až do 130ti (jel jsem asi 110 na EV nějakej kus). Já tedy pozoruji, že si občas když delší dobu stojí, ten motor zapne, ale je fakt, že zatím zajíždím a prý to ještě nepřipojuje tak, jak to bude činit až najedu více km.
Avatar - Anonym
Anonym
3kový Prius má v tomto slabší parametry. Ten limit vynucené jízdy na EV je 27km/h. Nejvíc co jsem ho donutil s vypnutým spalovákem bylo asi 90km/h. Jinak samozřejmě když nechám stát auto v Ready, mimo vynucený EV režim tak si občas motor zapne. Zlí pomlouvači tvrdí, že takhle někde v USA Prius otrávil celou rodinu, když ho zapoměli dole v garáži Ready, ale nedohledal jsem nikde důkazy. Podle mě jen pomluvy. Nicméně bych si to nerisknul.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jsem jednou ve snaze zamknout auto už chtěl volat asistenci, než mi došlo, že mam nastartováno a proto to nejde. Tak je jasné, že ta auta dělaj pokroky, ja bych tma měl mít 83kw elektromotor, což je výkon základní Oktavie TSI. No, ale to jsme odbočili od tématu, lokálně bezemisní naše auta nejsou. Škoda, že není rozšířen více ještě nějaký dieslhybrid (mimo MB?), to by bylo teprve to pravé pro milovníky EV
Avatar - Anonym
Anonym
Připomíná mi historku, jak maje Prius asi týden, jsem opustil svoji drahou polovičku v nastartovaném autě a odběhnul i s klíčem. Fakt dobrý zážitek jsme měli oba 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jen pípá ne ?
Avatar - Anonym
Anonym
Jo a třeba taky startuje ICE 😄
šofér
Ale to zapne kvůli topení a také kvůli tomu aby se prohřál motor - hlavně v zimě. Protože se najdou samci, co na to po chvíli, kdy jedou na elektřinu šlápnou naplno a studený motor zaúpí... aspoň tak mi to říkal kluk, co má Corollu už 6 roků.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Hybridni ustroji Toyoty ma nekolik ruznych rezimu, ktere se lisi (zejmena, ale ne jenom) podle teploty motoroveho oleje. Cim studenejsi, tim je vetsi pravdepodobnost ze se spusti spalovak.

Z uzivatelskeho hlediska je tam hlavne zavislost na topeni. V zime u studeneho auta neni problem vypnout spalovak na semaforech tim, ze vypnes topeni 😊 (samozrejme jen z e😜erimentalnich duvodu, bezny ridic nebude na kazdem semaforu vypinat topeni nebo jezdit s vypnutym).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Běžný řidič elektromotoru vypínat topení bude, aby dojel 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Špatně. Nebude vypínat topení, protoze ho ani nezapnul
Avatar - xxc
xxc
A kde vznika elektrina? Nie nahodou v menici v garazi? to je prekvapenie, co? 😄 Ked chcem premiovy e5 benzin do sekacky, vobec nemusim zhanat cerpaciu stanicu a vyberat 😄
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Ke konci února 2013 se situace ve firmě Tesla Motors přiblížila kritickému bodu. Společnost obdržela velké množství předobjednávek na automobily Model S, ale nikdo se nespěchal je kupovat. Co dělat? Pokud by se ještě více zpozdil převod předobjednávek na prodej, musel by se zastavit výrobní závod. A kdyby se veřejnost dozvěděla o snížení výroby, pravděpodobně by se akcie Tesla zřítily.
Elon Musk rychle pochopil vážnost problému a začal jednat. Sebral všechny dostupné zaměstnance, ke kterým mohl dosáhnout: finančníky, personální pracovníky, designéry, technické specialisty - celkem asi 500 lidí. A nařídil jim telefonovat potenciálním zákazníkům, kteří udělali předobjednávku, a uzavírat obchody. "Pokud se nezbavíme těchto aut, jsme v háji," oznámil Musk svým zaměstnancům. "Takže mě nezajímá, čím jste se dříve zabývali. Vaší novou prací je prodávat auta."
Poté přepracoval složení manažerů společnosti, propustil ty nejméně účinné a zároveň povýšil schopné mladší zaměstnance, kteří projevili loajalitu a nadšení. Musk také oficiálně prohlásil, že zaručuje každému kupujícímu možnost prodat své auto za průměrnou cenu podobného vozidla. Musk a jeho kapitál osobně poskytovali záruku ceny.
A nejdůležitější: Musk začal vytvářet alternativní scénář pro svou společnost v případě, že všechna jeho opatření nepřinesou výsledek.

Na začátku dubna se Musk setkal s Larrym Pageem, spoluzakladatelem společnosti Google. Situace se mezitím tak zkomplikovala, že společnost byla nucena zastavit výrobu. Oficiálně byla továrna uzavřena kvůli preventivní údržbě zařízení.
Během jednání Page souhlasil, že Google koupí Teslu. Aby však společnost skutečně dosáhla svých cílů, Musk jako podmínku dohody požadoval zachování kontroly nad společností po dobu dalších osmi let, nebo dokud nebudou zavedeny hromadné výrobní linky pro elektromobily. Musk také prohlásil, že bude potřebovat pět miliard dolarů na rozšíření výrobního základu.
Právníky a konzultanty z Google tyto požadavky znepokojovaly. Probíhaly různé fáze jednání a ocenění společnosti. Obchod s prodejem Tesla byl odhadován na přibližně šest miliard dolarů.
Nicméně, když Musk a Page vyjednávali podmínky fúze, stalo se zázrakem. Těch 500 zaměstnanců, kteří byli nuceni stát se manažery pro prodeje, náhle prodali většinu automobilů. Bez tohoto úsilí by společnosti peníze stačily jen na pár týdnů, ale jejich činnost za tyto dva týdny umožnila klidně uzavřít první finanční čtvrtletí.
8. května 2013 Tesla Motors poprvé jako veřejná společnost oznámila zisk. Finančníci byli v šoku.

Chci zvláště zdůraznit, jak Elon Musk komunikuje se svými podřízenými, když nastanou obtíže - nejen v tomto případě, ale ve svém podnikání obecně. Zaměstnanci Tesla i jejich kolegové ze SpaceX si uvědomují, že pokud mají setkání s Muskem, aby mu oznámili špatné zprávy, musí mít připraven plán B.
"Jedním z nejhorších bylo to setkání, kdy jsme potřebovali požádat Muska, aby nám dal další dva týdny a další peníze na vytvoření další verze Modelu S," vzpomínal jeden z klíčových zaměstnanců Tesly. "Sestavili jsme plán, kolik času a peněz budeme potřebovat. Řekli jsme, že pokud chce dostat auto do 30 dnů, budeme potřebovat nové zaměstnance, a ukázali jsme mu hromadu životopisů. Musíte Elonovi říct, že něco není možné udělat, jinak budete okamžitě vyhozeni ze společnosti. Musíte mu nabídnout hotový plán. Když jsme to udělali, řekl: "OK, díky." Všichni jsme si oddychli s úlevou a myšlenkou: "Kurňa, nevyhodil nás."

Když je na moři bouře, je důležité zachránit loď. Zkušený kapitán tak činí. V době krize je třeba převzít kormidlo a vést, aniž by se báli tvrdých, rozhodných opatření.

Nyní se vraťme k našemu hrdinovi: kdyby v té době začal přesvědčovat všechny, reagovat na odpor, naslouchat výkřikům finančníků a právníků „nejsme prodejci“, „to není naše práce“, kdyby začal pořádat schůzky a odrazoval se od výmluv typu „všechno jsme zkoušeli a nic nevyšlo“, jak si myslíte, že by to skončilo? Jsem si jistý, že svět by neviděl revoluční technologie tak brzy a mnoho lidí by přišlo o práci. Stejně jako mnoho držitelů akcií by přišlo o své úspory, na radost „medvědů“ z Wall Street.

Musk přijal odvážné a nekompromisní rozhodnutí - prodávat vše! Předal to každému, a ne ve formě žádosti, ale ve formě rozkazu. Také si všimněte, že v době potíží Musk nezačal zachraňovat celý tým: rozloučil se s neefektivními vedoucími pracovníky a povýšil ty, kteří byli připraveni na výzvu, jak ve své pozici, tak ve svých příjmech.

Ano, jeho rozhodnutí bylo kontroverzní. Ale většina vedoucích pracovníků, kteří jsou ochotni věnovat všechny své síly na zachránění týmu, při tom potápí loď a skrývají svou maloustatebnost za citáty a vymlouváním.
šofér
Stále mi to ale vychází, že Tesla pořád žije z toho, že byla první, ale na trhu už je výrobců neúrekom, takže jejich výhoda pomalu padá. Navíc se za deset let u Tesly nezměnil design, furt vyrábí to stejné a na to, myslím si, pokud nepředstaví nové auta, dojede.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nalili do EV miliardy a sami neumí levné EV vyrobit. V EV je budoucnost, ale nařízení nesmí předbíhat vývoj.
Mr.Murphy
.... jasně že poslední zprávy z Tesly nejsou nic moc.... Jenže Musk a jeho tým když vidí někde problém, tak prostě koná a řeší. Stát se něco takového v molochu jako VW tak to budou 3 roky neefektivně šolíchat, možná se o tom nebude psát v novinách, ale propálí na tom zásadně víc peněz než Tesla, které do toho prostě řízne.

Takže já bych s nějakými soudy počkal.... Nakonec, moc nás tady akcionářů Tesly asi není tak prostě můžeme chroupat popcorn a čekat jak to dopadne 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Není třeba soudit ... Tesla už není start-up, ale zavedená automobilka, která čelí ekonomickým cyklům, konkurenci apod. Jeden rok se daří a nabírá se, druhý ne a je potřeba propouštět. Nevidím v tom žádné drama.

... já sice nejsem akcionář Tesly, ale vždycky se při investicích do akcií o Teslu zajímám ... když vidím, že akciový fond má akcie Tesly, tak jej vyřazuju z výběru 😄
Mr.Murphy
jj... jen redakce potřebuje prokliky tak furt hledá nějaké senzace 😉
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
Přesně tak aby tým dobře fungoval, a celá automobilka Tesla nedopadla jako korporátní VW, kde jen schválení (zamítnutí) změny trvá půl roku schůzí a e-mailů. Je třeba radikálně říznout a znovu poskládat nový tým, který při stejné efektivitě bude mít o 1/3 méně zaměstnanců.
Avatar - Anonym
Anonym
Efektivita Tesly je bezpochyby výrazně větší než efektivita megakorporací jako je VW. Tady je potřeba uznat, že bez Elona a jeho specifického způsobu vedení by Tesla nepřežila.
Lubo
Rýchlosť rozhodovania, ochota ísť do rizika, zmena plánov, ochota sľubovať a meniť sľuby - Tesla je výrazne flexibilnejšia. Plus jej výrazne pomohla korona - kapacity jej rástli v čase, keď mali ostatní obmedzenia a extrémne čakacie doby.

To čo bolo doteraz jej výhodou sa môže ľahko stať príťažou - od určitej veľkosti, pri silnejúcej konkurencii a nasýtení trhu. Až tam sa ukáže či je efektívnejšia.

Neskrachovala jedine vďaka emisným povolenkám a všemožným dotáciám. Elon sám priznal, že boli viackrát na hrane. A čo bude ďalej, to bude zaujímavé sledovať.
gil54
Pocity? No teď mám, pane inspektore, pocit, že mi teče do bot. Správně, teče ti do bot, chlapče.

(https😐/www.youtube.com/watch?…) 😄
Gvick2
prudce klesla na 5,5%, což je méně než u většiny klasických automobilek. Zároveň má Tesla daleko více zaměstnanců na jedno vyrobené auto než většina klasických automobilek a prodeje klesají. Důsledkem této neefektivity je logicky propouštění. A protože výhled na 2Q je ještě horší než 1Q, tak nejspíše bude pokračovat.
Lubo
:yes:
Marže prudko klesli a ako bonus😒br /> - klesajúci odbyt (386 tis Q1/2024 vs 423 tis Q1/2023)
- a záporné cash flow k tomu.

Že by mal Toyoda pravdu?
Arese
Avatar - lyon667
lyon667
Poslední ať zhasne. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proto musí automobilky lobovat za dotace, teď během roku bude v ČR nárůst prodejů raketový, jak zlevnily TM3 a TMY, kdy s dotací je za cenu základní Oktávky
Gvick2
Ty, co si nezrušily ICE modely lobovat nemusí, prostě budou prodávat ICE modely. A zatím se žádný raketový nárůst EV letos nekoná, 1Q, podíl EV 2,24% na prodejích v ČR, loni 1Q podíl EV 2,34% na prodejích. V podstatě stojatá voda.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To se ale počítá až s prodanými auty ne ? Tak bych vydržel, až budou auta opravdu prodaná a né objednaná. Dotace jsou motivační
Gvick2
Však uvidíme, myslím, že ani s dotacemi se podíl na 10% nepodívá a pak to zase spadne na ty cca 3 nebo 4%.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To se nepřu, ale ty prodeje EV to trochu zvedne obecně a Tesla díky těm slevám je pro řadu podnikatelskych subjektu lákavá. Stává se z ní taková Dacie EV segmentu 😉 😁
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Proč má vlastně Tesla tak strašně moc zaměstnanců? Při všech těch gigacastinzích a autech oholených až na dřeň bych čekal, že to tam zmákne pár robotů a uklízečka. To všechny ty desetitisíce lidí dělají ve vývoji a nebo co vlastně? 😄
Gvick2
Jen bůh a Elon ví, Tesla má 147 tis. zaměstnanců a vloni prodala 1.85 mio. aut. Srovnatelně velké Audi má 90 tis. zam. a vloni prodalo 1.9 mio. aut. Toyota má 375 tis. zaměstnanců a vloni dodala 10 mio. aut., Škoda má 35 tis. zaměstnanců a vloni prodala 866 tis. aut. V efektivitě prostě Tesla silně zaostává. Takže když vyhází dalších 30%, tak se ani nevyrovná ostatním automobilkám.
Hendly
Napr v pripade Audi ale jde o jednu značku z velkého koncernu. Ta muze čerpat efektivitu z toho, ze cast veci se dela pro jine znacky a nebo cely koncern. Stejne tak Toyota a dalsi.
Primo takhle porovnat to nejde.
Gvick2
Samozřejmě, že to srovnávat jde, Tesla Inc. jako firma na výrobu aut není zdaleka jediná, kterou Elon vlastní a synergie se SpaceX (technologie), Twitter (reklama), Open AI (vývoj SW) a dalšími společnostmi, které vlastní nebo v nich má podíl jsou zcela evidentní. Ale klidně si můžeme dát zcela samostatnou značku, která není součástí žádného koncernu jako je Mazda, která vloni dodala přes 1,1 mio. aut a má 48 tis. zaměstnanců.
Hendly
Tak spacex je jina firma. Zrovna SW napr koncern VW dela taky externě.
Proste si myslim, ze dělit napr Audi vs pocet vyrobených Audi nedava správná cisla.
Johnn
Ale v tomto počtu jsou i zaměstnanci kteří nepracují přímo pro automobilku, ale i stacionární úložiště, solární divíze a vývoj robotů..atd.
Pro srovnání koncern VAG má přes 672 tisíc zaměstnanců a je z tohoto hlediska na tom hůř.
A pokud vezmeme v potaz pouze výrobu, tak nejproduktivnější dnes na počet zaměstnanců je asi továrna Hyundai v Singapuru, kde stačí 100 zaměstnanců na roční produkci 30tisíc aut.
Gvick2
No pokud si vydělíme jednoduchá čísla, tak u Tesly vyjde 12,5 auta na jednoho zaměstnance. A 660 000 zaměstnanců VAG group vloni vyrobilo 9 240 000 aut, což je 14 aut na zaměstnance, ale nejsou v tom jen běžná osobní auta, ale značky jako MAN (57 tis. zaměstnanců), Scania (53 tis.), Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche (40 tis.), kde je hromada zaměstnanců, ale výroba blízká nule.
A brát v potaz pouze výrobu je nesmysl, robotizované linky musí někdo programovat, udržovat a to stojí hromadu pracovní síly.
Johnn
Tak nevím proč Tesle přidáváš. Na konci roku neměla 147 tisíc zaměstnaců ale 140 473 a nevystětlil jsi kolik lidí dělá na těch solárních projektech ( solární tašky) a uložištích stacionární energie.
Osobně můj ohad je, že na to je s koncernem VAG naprosto srovnatelně. samozřejmě třeba Toyota ale i mnoho dalších je na tom podstatně lépe.
A ono v tom Singapuru linky nikdo neprogramuje, neudržuje, stejně tak jako v každé jiné továrně?Je to prototyp budoucí menší lokální továrny. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Tady je potřeba připomenout specifikum Tesly a tím je přímý prodej i servis. Naopak standardní automobilky spoléhají na dealerský způsob prodeje a servisu.
Pokud bychom toto u Tesly odečetli, tak bude Tesla pravděpodobně výrazně efektivnější. A to přesto, na co poukazuje Hendly, že Tesla není v žádném koncernu a vše si dělá sama.
traveldrive
Tak aktuálny článok som nečakal. Správa o prepustení celého oddelenia Tesly prebehla médiami sotva pár dní dozadu, a už je na ACZ...
Avatar - Stejsn
Stejsn
A jaký je pro tebe rozdíl, jestli se tuto konkrétní zprávu dozvíš o pár dní dřívě, nebo později? Pokud to bude aktualita typu "Na D1 hoří kamion, vyhněte se místu" tak prosím. Ale tohle? Zas to s tím hejtem nepřehánějte, chalani.
traveldrive
Presne ten, že ACZ opäť sklamane zatvorím, pretože to, čo mi ponúka na čítanie, je už de facto pre mňa staré, lebo som to pred pár dňami čítal inde. Čiže žiadne preháňanie, keď čítam túto správu v jeden deň z dvoch rôznych zdrojov, je to vpohode, ale keď to čítam znova o nejaké štyri dni tu, akože aktuálny článok, tak to dosť zamrzí. Internetový magazín nie je týždenník ani mesačník na papieri, kde to počká.
Meky
No ja neviem.
Tesla je top.

Kto môže ponúknuť lepší pomer cena výkon ako Tesla?

Nikto.
Freddka
Nojo Elon obcas nejakej tym vyhodi, kdyz jim to tak nejde a nahradi je lidmi, kterym to jde lip. Naposledy pry par let zpatky ve Starlinku. O vycisteni twitteru nemluve. Obcas to chce trochu cerstvy vitr :-!