Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Tatra 97 (1937–1939): Auto, na které Porsche myslel, když navrhoval Brouka

11 komentářů

vencelín
Pekne auto. Jen ta udavana spotreba oleje 0,2 l na 100 km mi prijde i na tehdejsi pomery astronomicka. To byl pojizdny prutokovy ohrivac oleje.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na O2 2.0TDI jsme meli spotrebu oleje 1l na 1000km, podle manuálu bylo ještě v pořádku 1.5l na 1000km. Což je jen polovina oproti té tatre. Takze to asi nebude zas tak hrozné
vencelín
Mne to tedy vychazi na 1 l na 500 km. To mi prijjde opravdu dost. V praxi je to v podstatě doliti oleje s kazdym tankovanim.
Avatar - Dinar
Dinar
Běžná praxe při jízdě autem ještě ze šedesátek, při každém tankování kontrola hladiny oleje, případné dolití decky dvou.
vencelín
Nevim nevim. Jeste relativne nedavno jsme v rodine provozovali 1202 (z 6😄 a olej jsme takhle nedolejvali.
Avatar - Dinar
Dinar
Třeba v Itálii ještě v ranných devadesátkách! ti při tankování na pumpě obsluha automaticky kontrolovala stav oleje.
Jeli jste tím stejšnem někdy dál než 30 km v kuse? Vezmi ho na 500 km trasu a budeš dolívat stoprocentně.
vencelín
Jo. Treba v Rakousku co si pamatuju a pak ruzne po Cechach. 1202 uz nemame, ale byla s ni sranda.
Avatar - Dinar
Dinar
A nedolívali jste... Hm, sama Škoda v tech. specifikaci uvádí spotřebu oleje deci na sto kilometrů. Asi štěstí na zázračný kus. 😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
Stejšn měl hlavně i ztrátové centrální mazání, kde po sešlápnutí zvláštního pedálu se natlačil olej do maznic řízení a pak kapal na silnici. Sešlápnout se to podle příručky má každých 100 km nebo po projetí větší louže.
Avatar - Dinar
Dinar
To měla ta T97 taky, abychom se vrátili k tématu, spotřeba oleje dvě deci na sto nebyla v té době, ani dlouho poté, nic zvláštního.
vencelín
1202 zadny dalsi pedal nemela.
Jedine co bylo na podlaze navic bylo prepinani svetel. Nebo alespon ne sanitni verze