Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW X2 M35i xDrive – Jiná forma, větší úspěch?

41 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Je to uz ako prva X5 spred 25 rokov.. pecka ... no a dnesna X5 uz vieme vsetci ake je to neskutocne hebedo... este dalsich 25 rokov a potom nova X2 bude ako terajsia X5... len nechcem vediet kolko bude mat na dlzku X5 o 25 rokov... 😁
Avatar - Dinar
Dinar
Aktuální x5 má na délku 4,93m, aktuální superb 4,91m, passat 4,92. Neřekl bych, že zrovna suv vyšší střední jsou typicky třídou, která rozměrově nějak významně roste narozdíl např. od zmíněné střední třídy mainstreamu.
Avatar - lamal
lamal
X5 Model 2023 nie je z vnutra moc velke auto, mne prislo neskutocne ako BMW plytva priestorom. Ani 4 dospele postavy 188 cm nemaju moc pohodlia v pozdlznom smere, des.
Avatar - Ham.
Ham.
No, 4 dospělé postavy se 188 cm mají v X5 místa dost. Já jsem vyšší a sám za sebe se posadím úplně v pohodě. Ano, v nějaké mainstreamové plechovce s 5 metry délky a motorem naštorc bude v podélném směru místa víc, prémiové uložení motorů podél si svou daň vybere, ale komu to nestačí, tak má X7.
Avatar - lamal
lamal
Bezny clovek to zrovnava ako pises s mainstream plechovkou, podla fotiek mi tie novsie BMW ako X1 pridu priestorovo omnoho vyhodnejsie nez X5.
S velkostou X5 sa viaze aj hmotnost, priestor ako v kombíku a 2,3 tony.... nie je to asi pripad len X5ky, no cakal by som lepsie auto v tomto smere. Mne sa totiz nelubila ani kvalita koze a celkovo som z toho auta nebol nadseny, taky Lexus mi pride hodnotnejsi.
Avatar - Ham.
Ham.
V X5 je určitě víc místa podélně, na šířku i na výšku než v X1. X1 je mainstreamová plechovka s motory napříč a je v ní podobně místa jako v dalších mainstreamových plechovkách podobné délky, třeba jako v Tiguanu. Lexus v podstatě nemá prémiové SUV, RX je mainstreamová koncepce s motory napříč s trochou kůže vevnitř, ale technicky do prémie daleko.
Avatar - lamal
lamal
Nevravim, ze X1 ma priestor X5, blbci v BMW nie su, pisem ze je priestorovo vyhodnejsie vzhladom na vonkajsie rozmery pochopitelne.

K tomu priestoru 2x 188 cm za sebou a nemal som v zadu pred operadlom priestor na to aby som mal na stehnach notebook a nezasahoval vyklopenou obrazovkou do operadla - to ma velice sklamalo. Nad hlavou a do sirky som si nestazoval, na nohy opat pomenej miesta... odfotil som to, posielal kamosovi neveriacky ze wtf.

Kam priestorom vyplytvali je asi jasne, motor pozdlz, bezpecnost, natacanie zadnej napravy, velke disky 21 a celkovo vsestranne vozdilo, takze zdvihy naprav, pohon xdrive atd.
Lexus ma lepsi interier, to je mne osobne prednejsie nez to, ci je to 3,0d R6, alebo hybrid - ovsem tieto preferencie su silne individualne, Lexus nema odpoved na motorizacie ani vykony BMW.... v takomto aute mne uplne zbytocne, da sa s tym ist rychlo ako blazen, ale pozitok z jazdy 0
Avatar - Ham.
Ham.
Podle mě Lexus lepší interiér nemá, záleží co si do něj majitel nakonfiguruje, X5 nebo RX s umělou kůží (když je majitel šetřílek) nevypadají nijak prémiově v obou případech, když tam nacpeš pravou kůži, pořádné obklady, tak X5 jde nakonfigurovat tak, že tu kůži má i na místech kde RX má jen tvrdý plast. A najde jen o výkony, ale i o podvozek, podvozek RX umí jen adaptivní tlumiče, což dnes umí kdejaká mainstreamová plechovka, X5 umí vzduch, to je jiná liga i v komfortu v kabině. A jde také o rozsah použití, SUV by mělo být schopné na silnici i v lehčím terénu a to RX není. Má sice papírově čtyřkolku, ale ve všech srovnáních v nějaké středním terénu je beznadějně pozadu za skutečnou prémii (X5, GLE, Q8, RR, Cay), protože ten zadek je víceméně mrtvý. A stejně tak by SUV, aby dostálo svému poslání, mělo umět odtáhnout pořádný přívěs s lodí, s koňmi etc. NX umí ubohých 2000kg, kdejaký Kodiaq umí 2500 a pořádné velké SUV musí umět 3,5 tuny, jinak je pro smích.
Avatar - lamal
lamal
Beriem to, si cielovka a clovek co na to ma peniaze, ja nie som ani jedno. X5 sa predava dobre, zakaznici podla mna sice kupuju hlavne znacku, ale preco nie su to ich peniaze. Nebola to kritika na celkove kvality, spominal som hlavne konkretne popisany priestor a zakladny pocit z auta.

Ked chces mozem aj pochvalit, natacanie zadnej napravy je paradne, vzhladom na hmotnost a velke kolesa aj dostatocne tlmenie nerovnosti a pacili sa mi zadne sedacky, mali dlhy sedak a dobre podopierali stehna. Voci dizajnu nemam namietok, vypada dobre.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To je jednoduché. BMW věnuje prostor jiným věcem než maximalizaci vnitřního prostoru. Raději to "prodrbou" optimalizací rozložení hmotnosti, tuhosti, výbavy atd. atd.

Koneckonců obdobny přístup zvolila třeba Mazda CX-60, která není uvnitř o nic prostornější než CX-5... přitom rozměrově jsou auta úplně jinde.
Avatar - apoho
apoho
chtěl bych vidět statistiku, kolik uživatelů X5 jezdí běžně ve čtyřech čahounech 188 cm vysokých. To je spíš snad výjimka a nemyslím si, že by takový uživatel si kupoval X5, spíš půjde směrem GLS nebo X7.
To je stejné, jako když někdo poukazuje na málo místa na zadních sedadlech kabrioletu.
Já ještě v podstatě neviděl 4 lidi běžně v jakémkoliv kabrioletu.
Mám osobní zkušenosti, ne žádné kecy co kdyby, jako a možná a rád bych, jak si tady hrají někteří rádoby odborníci
Avatar - fOE
fOE
Ty "kecy" jak pises maji stejny puvod jako ma obliba kombiku. Clovek nejezdi ve 4 se 188cm porad, clovek nevozi vzadu v cabriu dalsi lidi porad, stejne jako clovek nekupuje porad novou lednicku nebo nejede nalozenej i s rodinkou na dva tydny do chorvatska... dela to sice jen obcas, treba i jen jednou za rok, ale i to je pro nektere duvodem na to volit kombik, nebo kritizovat nedostatek mista v baworacich (nebo kabriich). Treba to vyuzijes jen obcas, ale az ten cas prijde a to auto to neumi = neodpustis mu to.
Je to filozofie, kterou ja osobne nevyznavam, ale spousta lidi kolem me jo. Obcas mam pocit, ze vetsina.
Avatar - lamal
lamal
Sorry asi nerozumiem co si tym chcel povedat, apoho chce statistiku na to, ze clovek co chce odviezt 4 dospelych si musi kupit X7 ?
Pripominam, ze do nedavna to bola X5 najvacsie X v ponuke automobilky, logicky prisla X7 asi to nebude nahoda, vytvorili si na nu miesto.
Avatar - apoho
apoho
a tedy chceš říct, že když jednou za rok pojede ve čtyřech čahounech X5-kou, tak si tam musí všichni válet šunky jako Fiala vpravo vzadu v 750-ce?
To asi není smyslem takového auta? Trochu umírněnosti nebo skromnosti neuškodí.
Ale pokud patříš k těm, který jezdí ovcí ale jenom šťouráš, tak to chápu
Avatar - lamal
lamal
Jazdim v malom aute, take mi staci. Asi si nerozumieme, ty mi vycitas ze som si postazoval na pozdlzne miesto v X5 a obhajujes to tym, ze na vozenie 4 dospelych je X7 ?
Ja beriem X5 ktora ma 5m a razvor 2970mm ako dostatocne velke auto, preto ma to miesto prekvapilo a ty vyzivas k umiernenosti a skromnosti... keby to auto bolo umiernene a skromne asi mu to nevycitam. Ale to je asi jedno, nemam problem s tym ze to vnimate inac, mate viac skusenosti s premiou.
No a vlastne to tvrdi aj jeho majitel, ktory mal predtym Galaxy 2019, ze cakal ze v X5 bude viac miesta.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To jsi mi připomněl, jak mi kdysi prodejce hondy říkal, že accord je pro jednoho člověka a dozadu patří jen aktovka. Proto není potřeba místo vzadu.
Avatar - lamal
lamal
Japoncik sa vojde aj na miesto pre aktofku, to u nas asi nejde :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nalijme si čistého vína. X5 na svou velikost má opravdu málo místa vzadu. Není to nic hrozného, ale od tak velkého auta by to člověk nečekal. V proovnani s konkurencí na tom je takový lehký podprumer. Ano díky tomu, že mám mainstream, mám vzadu místa na tancování ( usadim děti do sedaček a ještě kolem nich projdu na druhou stranu bez omezení). Nikdo tu nerozporuje kvality X5. Prostornost ovšem mezi ně fakt nepatří. Je dostatečná, ale na svou velikost malá.
Avatar - apoho
apoho
Ano, souhlas! Na to jaká to je masa železa, tak člověk by čekal více místa. Jezdím v ní sám z 80 %, tak je to ok ale nedovedu si představit, že toto si někdo koupí jako firemni autobus na intenzivní přepravu 4 dospělých nebo rodina s 2-ma čahounama na jízdy na chalupu, jak se tady někteří snaží namluvit.
Avatar - lamal
lamal
"že toto si někdo koupí jako firemni autobus na intenzivní přepravu 4 dospělých - jak se tady někteří snaží namluvit."

ze ty si nejaky politik ?
Avatar - fOE
fOE
Kolega mel X5 a nasledne mel 5er v kombiku a jeste ronil slzu za X5 kvuli kufru. Rodinku si poskladal do obou aut, i kdyz decka jiz odrostli tak v jejich pripade to bylo vsechno do cca 180cm a nebyl problem ani v jednom z aut, ale na X5 byl nadseny z kufru ( kufr 5er touring mu prisel maly). Do X5 naskladal potapecskou vybavu pro 3 lidi i bagaz pod roletku, v 5er musela roletka pryc.
Priklad ze zivota na co se treba kupuje X5.

Kazdopadne objev, ze klasicke baworaky jsou na svou velikost uvnitr spis tezky podprumer neni zadnym objevem. Bylo to tak vzdy.
Prasivak P
Toto by som na jednu rovinu uplne nedaval. Ak potrebujes raz za cas odviezt nieco vacsie tak mas pri sedane smolu a neodvezies to. Zato ak sa raz za cas zide v aute viac vysokych ludi, tak sa sice potlacia, ale odveziete sa. Ale rozumiem pointe, keby som vysoky a mam vysoku zenu a vysoke deti, tiez by som si mozno kupil passat/superb namiesto 5-eru.
Avatar - fOE
fOE
Ja to na tu rovinu klidne dam, protoze to ze neco neodvezu V KUFRU jeste neznamena ze to neodvezu vubec. Furt existuje tazne, stresni nosice anebo moje nejoblibenejsi... spedice a pujcovny dodavek tak aby clovek nemusel jezdit s krabici cely rok, kdyz ji treba vazne potrebuje jen par krat do roka.
Prasivak P
vidis, ja zas nie 😊 mne by vadilo sa j*bat s taznym, stresnym nosicom alebo po dodavku. Zato trochu sa raz za cas potlacit by mi nevadilo (a uprimne fakt to nie je az taka tragedia, nebavime sa tu o citigo ale o X5). Ale toto je fakt otazka toho co ta obtazuje viac, kazdy to mame nastaene trochu inac. Ale tiez ma prekvapuje ako sa tu objavila amerika ze v bavorakoch je vnutri relativne menej miesta oproti vonkajsim rozmerom. Ako pises vyssie, vzdy to tak bolo a tie auta si ludia kupuju kvoli inym veciam nez je vnutorny priestor
Avatar - Ham.
Ham.
No mezi dnešními mlaďochy není 188 žádný extra čahoun. A je docela putýnka, jestli v takovém režimu někdo použije X5 jednou za rok, jednou za měsíc nebo každý den, takto narostlé jedince prostě v pohodě odveze tak i tak.
Avatar - Dinar
Dinar
V pohodě to není, v tomhle s lamalem souhlas, jsou ve třídě konkurenti, kteří mají na zadních sedačkách více místa, třeba proto, že jsou o kus delší (Q7) nebo proto, že mají motor více vepředu, kabinu posunutou dopředu (GLE) a tak je vzadu výrazně víc místa i při stejné délce auta. My se doma ještě občas sejdem tak, že jedeme ve čtyřech, tři z nás nad 190 cm a už to v X5 prostě komfortní není, nedávno jsme jeli delší trasu se známými raději jejich kodiaqem než naší X5, protože je prostě pro 4 dospělé prostorově pohodlnější. Jinými slovy, má-li X5 slabinu, je to prostor pro nohy zadních cestujících.
Avatar - Ham.
Ham.
Nechci se hádat, v Kodiaqu jsem už dlouho neseděl, ale tomu se mi nechce věřit, ani pocitově (mám rovných 190), ale ani naměřenými hodnotami (na řadě zahraničních webů lze dohledat legroom jak vpředu tak vzadu a nakonec i tady na auto.cz jsou tyto hodnoty v tabulkách) je v X5 cca o 6-8 cm místa v podélném směru víc než v Kodiaqu (nemluvě o ostatních rozměrech). Ano, mezera mezi zadním sedákem a předním opěradlem může být cca stejná, ale jenom proto, že Kodiaq má krátké sedáky.
Avatar - iudex
iudex
Mám rovnaké dojmy ako dinar, X5 mi z hľadiska miesta vzadu príde horšia, ako Kodiaq. Neviem tvrdé dáta typu vzdialenosť od predného po zadné operadlo, ale pri presadnutí sám za seba som mal v Kodiaqu pocit väčšieho priestoru a vzdušnosti (pozdĺžne), než v X5. A to bol starý Kodiaq, v novom som ešte nesedel.
Avatar - Dinar
Dinar
Já ty naměřené hodnoty už dlouho nesleduju, protože mockrát jsem zíral, jak reál vs. papírové hodnoty hrubě nesedí. V X5 se vpředu sedí mnohem líp než v kodiaqu, hlavně ve smyslu mnohem podobnějšího posazu za volantem k normální 5er například, kodiaq má víc klasický suv kozlíkoidní posez. Proto taky x5 máme, většinou tím jedem max. dva. Ale ten komfort vpředu omezuje zadek brutálně, za sebe si nějak sednu, ale cestovat bych tak nechtěl ani náhodou. V kodiaqu je sice vzadu kratší sedák, ale před koleny místa víc (při mnou nastavené sedačce řidiče) tak o pět cm minimálně, navíc jde trochu sklopit zadní opěradlo, prostě s cestováním vzadu v kodiaqu jsem problém neměl, v x5 ano. X5 je fajn auto, s parádním kufrem (vč. prostoru pod podlážkou), což je pro mě důležité, ale na cestování vzadu to pro vysokou posádku pohodlné není.
Avatar - fOE
fOE
No a neni to nadhera? Ze si dnes muzes koupit i tu "x5 zpred 25 let" i tu aktualni a dokonce i jeste stupen nad ni (x7)?
Vybere si kazdy.
XTad
Rozmerove to neni jako prvni X5. Delkou presne odpovida prvni X3.
Avatar - pradeda777
pradeda777
.....že šéf BMW styling departmentu je zeť ředitele BMW a ten se ho bojí vyhodit...... 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ahoj, vy kdo jezdíte nové BMW, chtěl jsem se zeptat, jak funguje ten asistent blikání. Tam je nějakej zpožďovač ? Já jsem měl třeba možnost nastavení zpoždění u automatických dálkovek. Hlídá to přejetí pruhu a pak to pustí až auto ukončí zařazení do vedlejšího pruhu ? Vídám poslední dobou nové BMW a právě cenním si snahy automobilky zakomponovat směrovky, ale vždy se autu pustí až když se přeřadí, či až když odbočí v křižovatce. Poslední dobou to tedy vídám i u Audi. Zajímavá funkce.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A někdy chybí i kapalina ve smerovkach, že nakonec vůbec neblikaji. To tam za ty peníze nemůžou dát kontrolku nízké hladiny jako u ostřikovačů? 😒]
Avatar - iudex
iudex
Na pár sekúnd si ma aj dostal. 😁
Ja som sa aspoň vždy snažil napravovať tú zlú smerovkovú reputáciu majiteľov BMW a smerovky dával aj keď som bol úplne sám. Ale asi to nezachránim a bude treba ten asistent smeroviek. 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
😁 😁 tak alespoň že jsem někoho pobavil. 😁 Ono se to dá na každé auto, ale u BMW je to takové to klišé a včera jsem jedno viděl, tak mne tohle napadlo 😁 😁
Avatar - xxc
xxc
Sa z toho smejete, ale na starsich modeloch sa fakt tie smerovky pouzivat nedali. Neviem ako je to teraz.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Že takovou pitomost říkáš zrovna ty, mne vubec nepřekvapuje
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tvl, mně než došlo, že si děláš řiť... 😁 😁 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
X2 už v minulé generaci mi přišla dost mimo. Vůbec nevím proč bych si ji měl vybrat. Když SUV, tak rozhodně X1, X3, X5... jakýsi zvýšený HB za mě rozhodně ne.

A teď tohle. Design opět kontroverzní, zezadu víc než BMW vidím nějaký Chevrolet, boční profil všechno jen ne elegance a zepředu značně boubelaté. Opět, je to BMW, takže s verdiktem rozhodně čekám naživo.

Nicméně přijde mi, že hodně záleží na konkrétní konfiguraci, barva, lišty, velikost a design kol, m-paket atp.
Vlastně ale nerozumím, co BMW tímto modelem chce říct a koho oslovuje. Předešlé zákazníky X2?!?...

Jinak jestli BMW za něco zaslouží opakovat ročník, tak to je nový infotainment. Po takřka dokonalém i-drive přijít s tímhle?!?!? To je normálně takřka na diskvalifikaci ve výběru :-!