Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace: Vzdálení blíženci

48 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kasírujete mě z reklamy, takže si to premimum klidně nechejte :-!

Místo toho, aby jste si čtenáře vážili, protože je spousta zajímavějších platforem pro autíčkáře... Ale chápu, jste jen CNC, jak korporát káže, vy pískáte... Ale obávám se že se vám to vymstí. Resp. vlastně jen vrátí :-!
vondry87
Za mě ideální, alespoň nemusím ztrácet čas čtením a rovnou si na youtube pustím nějakou video-recenzi, ze které se toho člověk dozví o dost víc a hlavně získá podstatně lepší představu o tom, jaké to auto skutečně je.
Mr.Murphy
.... ale teď jsem nového Supa okukoval a mě se prostě nelíbí. Jsem rád za tu svoji minulou generaci. Jasně, člověk má nějak tendenci vidět nové věci spíš negativně, být zabarikádovaný na tom, na co si zvykl... takže netvrdím, že jsem objektivní.

ALE: mě se prostě v novém Supovi nelíbí ten velký nový tablet uprostřed. Velký jak kráva, nemám to v autech rád. "Smart dials", tedy ty tři velké otočné ovladače - jsou možná funkčně fajn, ale v tom stříbrném plastu vypadají fakt hodně levně. Kožený interiér nechci a látka, co jsem v Supovi viděl, byla strašná.... vypadá to jak recyklované staré ručníky.... Plasty se mi taky zdály recyklované, dřevěný dekor v interiéru L-K taky působil lacině (jasně, můžu si vzít jinou verzi). Když k tomu připočtu otravné asistenty, nevidím snad kromě bezpečnosti jediný důvod jít do nové verze.

Seděl jsem i v Kodiaqu, ten se mi líbil ještě míň.... Zvenku je vyloženě hnusný, vnitřek měl v nějaké sportovní verzi, třeba dveře čalouněné alcantarou nebo něčím takovým. Ale prostě na dotek to působí jak kdyby ta alcantara byla vysoká tak 1mm a pod ní byl plech. Je to prostě takové strašně tvrdé, aby to jako trochu vypadalo ale jak to člověk osahá tak to prostě není přesvědčivé.

Ale tak třeba už jsem taky jen zapšklá konzerva 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
S tím souhlasím. Zatím jsem si je prohlížel jen zvenku. U obou je exteriér pro mne o dost osklivejsi. Minule generace byly takové šedé myši. Neurazily nenadchly. Tohle je ale nesouroda zoufalost. Superb má bachraty prerostly zadek, působící jako prerostlej jezevčík podobně jako sup2. Křivky ani nejsou nějak elegantní, ty u sup3 aspon byly. Kodiaq zezadu je jak nějaká čínská láce, navíc působící děsně úzký a vysoký. Zepředu zase čínskej preplacanej design. Boční profil se mi jako jediný docela líbí, pokud je správnou barvu ukryt odpudivej D sloupek.
Mr.Murphy
no uvidíš ten vnitřek.... já jsem z toho byl fakt smutný... nebudu si mít časem fakt co koupit.... a kupovat prémii se mi nechce, sypat do toho takový peníze a pak vidět jak do toho děcka lezou se zablácenýma botama atd.... na to byly ty Škodovky ideální....
Avatar - Mikesus
Mikesus
No hele. Taky řeším něco podobného. Mám potvrzeno, že Highlander v Evropě konci bez náhrady, takže jsem stihl druhého koupit a dal nevím co. Ty máš aspoň tu " vyhodu", že se ti to nebude maximálně líbit, já se do ničeho pořádně nevejdu. 3 dětské sedačky omezí možnosti ažaž, do toho nejsou nosiče na 5 kol, takže to nejmenší musí do kufru, tím pádem musí být kufr dostatečně velkej, aby zároveň všichni mohli sedět ve druhé řadě. Snad za 2 roky se něco objeví.
traveldrive
Asi potrebuješ skôr mikrobus ako SUV... 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
No, akorát tam jsou ušmudlané smradlavé diesely. Uz jsem taky zkousel lexuse LM, ale problem je u nej s kapitanskymi sedackami, tedy vzdy jeden by musel jet v ve treti rade a pak kufr žádný není. Takze to je no-go. Navíc rodinu bych chtěl vozit jako lidi, ne jako nějaké balíky v udrnacné dodavce a to je každá v mainstreamu, bohužel.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Nez ojezdis Highlander, tak sedacky nebudes potrebovat 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
No, už mám předběžně domluveno, že mi lexus přiveze TX. Takze snad náhradu bych mohl mít. Auto musí z domu/firmy pryč dřív než ztratí nějakou hodnotu. 😄
Takze vlastně sada pneumatik 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ad recyklované plasty a látky... oso se ti to bohužel nezdá. Ono to je 😒]
Jsem zvědavý, jestli to je ten správný bio eko plast, co za 5 let bude rozteklý jak maršmeloun nad grilem 😁 😁

Za mě s designem (zatím jsem viděl jen nový Kodiaq) nových Škodovek problém nemám. Nenapsal bych je ale rozhodně ani hezčí, ani krok správným směrem. Spíše stranou.

Superb III byl za mě velmi charismatický. Z druhé strany na Superbu III mi vadil a dodnes vadí laciný interiér a nepohodlné sedačky. Což novinka rozhodně řeší.

Jenže přidává zprasenou ergonomii, ekozvětstva a eurozvěrstva. Mít možnost volby, jdu rozhodně do staršího modelu. A to už jen kvůli tomu, že u III bylo auto stále přesnější než euro a ekonesmysly dnešní doby :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Mám v 15 let starém autě recyklované plasty a jsou jako nové. Ale chápu, není to ŠKODOVKA.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vypadaji porad blbě jako kdyz byly nove ? 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Vypadají o mnoho lépe, než ty nerecyklovane měkké v pezotu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tebe vzrusuje cinska levna spotrebni elektronika z 90tek a nultych let ?
Avatar - Anonym
Anonym
Co to je za otázku? Neumím pochopit, na co se ptáš.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No kdyz davas prednost osklivym ekoplaatum dizajnu levne cinske elektroniky pred jeste kvalitnim mekcenym interierem 406
Avatar - Anonym
Anonym
Jestli ta levná čínská elektronika má být můj Prius tak to není vtipné ale spíše trapné. Na těch tzv kvalitních měkkých platech je zub času vidět a nejde ani vymazat ani maskovat. Tvrdé plasty v Priusu když jsou neposkrabane a jen špinavé, tak po umytí jako nové.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, ty tvrde plasty byly osklive uz od nova. Meli jsme Yarise 2 z te doby a vim, jak moc krasne to bylo
Avatar - Anonym
Anonym
Jsem rád, že namísto řeči mám před očima denně hmatatelne důkazy, jak stárne měkký plast a jak tvrdý plast. Ódy na měkké plasty nechápu asi tak stejně jako obdiv k SUV. Nebo k ubohé české produkci, abych parafrazoval tu levnou čínskou elektroniku. A to jsem se chtěl vyhnout plivání na Škodovku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Právě jako ta levná čínská elektronika mi přijde ten Peugeot. Respektive vše z devadesátek, ty interiéry byly hrozný.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nechci se úplně do toho vkládat, p406 si už vůbec nepamatuju v interiéru. Ale když kouknu na fotky, ten interier p406 je strašnej. Stejně jako vše z té doby, 90.léta byla hrozna doba na interiery. Měkčené plasty na tom moc nezměnily. Prius 3 není žádný zázrak na svou dobu, ale je taky mladší oproti tomu Peugeotu a srovnání těchto dvou je ve prospěch priusu, a to mílovými kroky.

https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/4106502.jpg?…

https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/4031387.jpg?…
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale yaris 2 a prius 3 je dost rozdíl. Kromě toho, ze prius přišel o 4 roky později, tak byl tehdy pro Toyotu výstavní model, takže dostával vše o dost lepší a i výbavu měl takovou, co jiné modely ne.
Avatar - Anonym
Anonym
Mě šlo hlavně o to hypovani měkkých plastu. Je to jak se všemi materiály. Někde se měkký plast hodí, někde se líbí. Ale ne všude a vždy. Posmivat se tvrdým plastum v interiéru paušálně jako že jsou hnusné a sociální je oblíbený sport, ale nemá to praktické opodstatnění.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Výbavu určitě, ale v téhle době byly Toyoty na palubě hrozné. Pamatuji si, jak jsem jednou se svezl v Landcruiseru z té doby, jednoho nejmenovaného slavného českého hokejisty (takže to určitě nebyl holobyt) a i tak to auto pusobilo silně asijsky a "levně v interiéru". Naopak ta 406 měla textil, měkčené plasty, kamarád ji měl. Pak samozřejmě přišla 407 a ta byla taky strašná a plastová.

Nechci, aby to tady pusobilo flame, ale za mne je to období, kdy ještě dojížděly nejkvalitnější interiéry v mainstreamu právě u koncernu, pak se to zvrtlo (mluvím tedy o tom roku 2008/2009 cca).

Proti gustu, ale ta 406 je opravdu jiným peugeotem, než přišly potom, až mne samotného mile překvapil po tom, co jsem z 407 zkusil 406
Avatar - Anonym
Anonym
Jednoduše, interiéry v době p406 byly v evrope útulné. Dnes jsou takové strojově studené a to je v podstatě i ten prius.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dnes jsou trochu jinde, i u té Toyoty. Viděl si poslední Prius, či CHR ? To je uplně jinde.
Mr.Murphy
no takhle, já to chápu že ty plasty a látky jsou recyklované.... mě to nevadí a vlastně tomu fandím. Ale nechci to na první pohled vidět 😁

U trojkového Supa i Oktávky jsou ty interiéry možná levnější, ale zas tak nějak soudržné, nenajdeš tam něco vyloženě levného (snad kromě výplní dveří O3). U těch nových ta kombinace recyklátu, velké televize, smart dials atd... prostě mi vůbec nesedí.

Jinak já mám ve svém Supovi výbavu Style a příplatkové sedačky s prodloužitelným sedákem a samostatným nastavením sklonu sedací části.... a jsem naprosto spokojený.... jsou to prostě křesla co si nastavím, jak potřebuju.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja myslel, že všechny Elektricky nastavitelný sedačky mají samostatně nastavitelný sklon sedáku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To rozhodně nemají.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha. Já se nikdy s něčím takovým nesetkal. Kdyz byly sedacky elektricky, vzdy mely nastavitelny sklon sedaku. Kdo něco takového dělá?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přemýšlel jsem nad tím a 100% si nevzpomenu. Ale myslím že to mělo myslím Subaru Forester. Určitě v základu byl třeba jen podélný posuv. Nebo to bylo Mondeo? Už fakt nevím.
Mr.Murphy
moc těch aut nestřídám tak nemám přehled, ale třeba Alfa to u Giulie a Stelvia má tak, že běžné el.sedačky mají 6 směrů (výška, posuv, sklon) a jen ještě nějaké extrapříplatkové mají těch směrů 8 (tzn. + nastavení sklonu sedáku)
Avatar - Mikesus
Mikesus
A já si říkal, že u minulého HL extra šetřili, kdyz měli u spolujezdce elektrický všechno, včetně skolnu sedáku, ale chybělo mu výškově nastavení. Vůbec mne nenapadlo, že by sklon nebyl 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, já znám dlouhodobě v Sup III jen verzi LaK a v téhle verzi jsou sedadla mizerná :-! Jak vepředu tak vzadu (naprosto nepodepírají stehna, nebyl jsem schopný tam pohodlně 3h vydržet.

Interiér Sup III je za mě laciněji působící než v Sup II. Navíc a hlavně - materiálově, vzhledově a vším je interiér Sup III v podstatě shodný s Octavií III a jen přidàvá pár chromových rámečků. Jinak nic. A to mi vždycky vadilo nejvíc. V interiéru jsem prostě nevnímal rozdíl proti Octavii.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
TDI 4x4 je samozřejmě správně. A co manuální převodovka?
Avatar - Emel
Emel
Tak z úvodních testů to vypadá, že největší zlepšení je podvozek.
Jsem docela zvědavý na lifta... přece jen je zadek kombíku takový nijaký a lifta si škodovka může udělat víc po svém...
Mr.Murphy
hmmm.... podvozek Supa3 není nic extra... u iV je dokonce dost podivný, daň za lehký motor a těžkou baterku v kufru.... u TDI verze je prostě normální... neurazí, nenadchne....

Jenže třeba já jako konzument Superba nepotřebuju, aby jezdil jak 5er... je mi to doknce celkem jedno... stačí že nemlátí, zatáčí a zvládne v klídečku 170 na tempomat.... nic víc od toho nečekám.... čili zlepšení na podvozku mě osobně nijak nebere, byť nepopírám, určitě to bude příjemná změna.

Osobně se mi spíš líbí zvýšení dojezdu PHEV verze....

Ale tak co už.... ty dva Superby co ve firmě mám si tam nechám určitě dalších 5 let a pak se uvidí.... Furt jsou to relativně příjemné starosti.... 😉
Avatar - Emel
Emel
Může to být i o komfortu, ono to jde ruku v ruce... ale chápu jak to myslíš, taky jsme Superby jako služebáky jezdili a žádnej problém s podvozkem nebyl.
Mr.Murphy
jasný :yes:
Avatar - idam.i
idam.i
V porovnaní z Insigniou to bolo dosť zlé.
Avatar - Emel
Emel
To jsou dva pohledy na stejnou věc.
Superb měl mnohé přednosti, ale podvozek mezi ně nepatřil. Pokud jsi ale zůstal u rozumné velikosti kol (18" a menší) ideálně v kombinaci s DCC, tak chápu, že při Murphyho přístupu k věci je to slabina, která tě ale v ničem neomezuje - na rozdíl od špatné ergonomie nebo otravných asistentů.
Mr.Murphy
já jezdím oba Supy na 17" a jsem naprosto v poho.... navíc ta guma nestojí nesmysl....
Avatar - wakantanka
wakantanka
K designu by som dodal, že "zlatý" Kabaň. Trochu mi to pripomína BMW a Bangeovu 5 er, keď najprv to skoro každý hateoval a v ďalších generáciách bez neho to šlo od 10 k 5.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Jeho superbecko vizualne nastavilo latku.. a tato nova knedla uz nema to caro... a to iste citit aj pri kodiaqu... predosly je este pekne vysekany a novy uz vyzera jak nejaka knedla v objemovke
Avatar - Emel
Emel
Superb ano, jednoznačně... a nejvíc to bylo vidět právě u toho kombíku, která byla u mnoha hezkých aut konkurence slabší (Insignia, do nějaké míry i Mazda 6 a další). Aktuálně ten kombík "zpassatovatěl", takže... šance je v liftu 😄
olsztyn
Mám S3 2.0TDI 110kw EVO 2022 a svezl jsem se minulý týden novým Passatem se stejným motorem a převodovkou. Se svým autem jsem ohledně motoru a převodovky úplně spokojenej, teda spíš jsem byl😊 Oproti novému passatu o dost letargičtější reakce na plyn, efekt gumového lana. Přitom by se tam technicky nemělo nic měnit a passat byl v režimu komfort. Reakce prostě okamžitá při rozjezdu - hned zabral.
V testu passatu na Topspeedu minulý týden Čabák tvrdil, že to je mild hybrid se 14 elektrickými kW navíc, nikde jsem to nenašel... Ale i o té mojí verzi se při uvedení psalo, že je to mild hybrid.. když to člověk hledá tak to nikde pořádně není.. nějaký bordel.
Ale pokud to zázračně nevyladili softwarově, tak by to mohlo být vysvětlení, že nový je mild hybrid
stormrider
Není, TDI je stále bez elektrifikace. Možná se podařilo lépe naladit SW vzhledem k robustnějšímu SCR systému.