Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Suzuki Vitara vstupuje na český trh. Základ zdražil o více než 30 tisíc

41 komentářů

Avatar - Allo
Allo
Nemají automat, tak ať si to nechají...
moan78
Ta hybridna varianta je automat. Mna skor zaujala cena. Ja som scross zene kupoval v r2022 za tusim 15.000 eur aj so zimnymi kompletsmi. Za tu cenu to bolo super auto. Cokolvek nad 500.000 za vitaru je blbost.
ACE.
A co by v této ceně mohlo konkurovat?
moan78
Dobra otazka. Ine male suv ktore vie aj 4x4. Yaris cross napr. Kona… Teba nenapada nieco?
Avatar - Anonym
Anonym
Ssangyong Tivoli, technicky nejbližší soupeř Vitary. Velikostně i možností připlatit za pohon 4x4 pro všechny specifikace. Rozdíl je jen v tom, že Tivoli je o cca 100 tisíc levnější než Vitara. Větší modely od Ssangyongu jako Tivoli Grand a Korando vyjdou levněji nebo nabídnou větší auto za stejné peníze. Což vysvětluje, proč "neznámý" Ssangyong prodá v ČR více aut než "tradiční" Suzuki.
ericn
Bohužel na Tivoli se nedá koukat, ten design je děs :no: No a Suzuki kašle na reklamu, proto se mu moc nedaří. Dát centrálu do Maďarska je taky naprostý “fail”…
Avatar - wakantanka
wakantanka
V Maďarsku majú tuším stále fabriku, tak kam inam by dali centrálu?
Avatar - Anonym
Anonym
On to asi myslel tak, že neexistuje český importér a prodejní síť si řídí přímo maďarská centrála.
Pamatuju si, jak před x lety Fiat neměl českého importéra a prodejní síť řídil maďarský importér.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Riadiť predajnú sieť, či robiť marketing môže robiť dobre alebo zle aj miestny importér. Vtedy ide len o to čo chce na danom trhu dosiahnuť a nie odkiaľ to riadi nie?
ericn
Jenže ten to právě nedělá, řídí to tuším přímo Maďaři a podle toho to taky vypadá :no: Suzuki není vidět…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Když budu mít nějaký zásadní problém s uznáním reklamace a podobně, tak to určitě budu radši řešit s českým importérem než s Maďary.
RaSuSK73
Vacsie ale neznamena lepsie. Mal som to vacsie Korando 7 mesiacov, no nemozem povedat, ze by bolo lepsie, ako mensia Vitara.
Avatar - Anonym
Anonym
Však jsem nepsal, že Korando je lepší 😄... jenom že je větší.
RaSuSK73
Takyto automat nechces. Je to totiz manual s robotickym radenim, ziadna dvojspojka ci planetovy Aisin s hydromenicom. Skusal som to, nie je to bohvie co. Najhorsie je, ked to kupis ako 4x4 s tym, ze s tou stvorkolkou pojdes aj do terenu. Tam spojka toho automatu priserne, nedefinovatelne odporne smrdi, az z toho stipu oci. Ten hybrid ako 4z4 je je k nicomu. Na drhu stranu, rovnako vie smrdiet aj Kona 4x4 DCT, ci Tucson 4x4 DCT. Smrdi Captur EDC, Arkana EDC a aj Duster TCe 150 EDC. A to preto, ze vsetky tie automaty su suche dvojspojky.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jakým zvěrstvem se dá rozsmradět dvojspojka v Capturu nebo Arkaně? 😁
Futurista
Mam Arkanu doma a nejak jsem si za ten rok nevsiml, ze by neco smrdelo. Nedejchas si pod nos? 🤣
Arese
Naopak, ať si nechají ten automat (pro jiné trhy)! 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za tuhle cenu? Zbožné přání 😒]

Vitrara nedává vedle Tucsonu nebo Kony vůbec smysl. Případně Sportage.
ACE.
Proč by nedávala? Má pár lepších parametrů za ty prachy.
moan78
Ktore? Ked to bol este 1.4T hybrid s automatom budis, alevteraz ma ich vela nenapada
Ivo Trzaskalik
Měl jste to auto? Já ano vydržel jsem s ním jezdit půl roku a byl jsem rad že jsem se ho zbavil To byla hrůza a bylo nové
RaSuSK73
Vidis to, ja som vymenil Korando za Vitaru a som maximalne spokojny. Mam lepsie jazdiace a lepsie fungujuce auto, ako bol ten korejsky zmatok. Ja som s Vitarou maximalne spokojny. no ked jej o 2 a pol roka skonci zaruka, velmi intenzivne budem uvazovat u Dusteri III 4x4.
Avatar - praptak
praptak
Suzuki má stále dostupnejší pohon všech kol, stačí se podívat do ceníků.
OndraHosek
😁 Co to je za pseudomotory.....
OndraHosek
Muzete mi rict co to je za motory? Koupil sem sekacku a je silnejsi. V dnesni dobe??? To je vysmech.mel sem vitaru 2004, 2,0 benzin, super auto. Tohle je total pruser.
Avatar - kruskar
kruskar
A vidíte na trhu v autech ostatních výrobců a té samé třídy něco lepšího?
Avatar - Allo
Allo
Ano vidím za podobné prachy máš i blbou škodovku kamiq s 1.5tsi a automatem + matrix světlama...
Suzuki je předražené, sebrali mu automat (ano pouze pro předražený hybrid) a motoru dobrému motoru 1.4 sebrali 8Kw... Hlavně že tam přidali baterku.. nastupce by byl 1.4 mildhybrid 110kw a automat + 4x4 + matrix světla...
Avatar - kruskar
kruskar
Tak to je věcí osobní preference, já třeba automat nepotřebuju a 95kW na auťák který nemá ani 1300kg docela stačí, i když to nebude úplná raketa. Jezdím se starou Grand Vitarou s dieselem, který má 92kW a auťák bez pár kil dvě tuny a výkon je podle mě dostatečný.
A co se týče té ceny, každá automobilka si ji nastřeluje vysoko, aby měla cenový prostor na prodej v akcích. S Vitarou to nebude jiné, za měsíc už tam něco bude.
Avatar - Allo
Allo
Nejde o to, že není dostatečný, ale facelift má mít stejný nebo vyšší výkon, ne jít s cenou nahoru a s výkonem dolů...
RaSuSK73
Ta blba Skodovka za porovnatelne prachy nebude 4x4. To je pre mna hodne podstatne.
RaSuSK73
No neviem, ta fukana jedna - stvorka strci do vrecka tu muzealnu dvojlitrovu atmosferu. Ma to 95 kW, maximalny krutiak 235 Nm od 2000 otacok. Tolko ten atmosfericky dvojliter nemal.
Martin Vojna
Návrat o 15 let zpět, design opravdu Japonskej někde s přelomu tisíciletí a o interiéru ani nemluvě. Jako joke dobrý... 😲
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Auto pritom nie zle... ten vysoky hranaty terenacky look bude stale in... horsie je to uz v kabine a aj cena uz zacina byt nezmyselna... videl som pumu skladovku za 21 litrov ... to auto je za tie prachy mega... aj exterier ale aj interier... uplne ina liga... taka vitara za 21 pritom vyzera v kabine stale jak nejaky 10 rocny duster... hlavne neviem prist na dovod tej odvaznej cenovky ( ved je to uz 9 rocne zabehane auto ) ... povedzme za 18 ok... ale vyse 20 litrov za tuto skatulku to je uz len o fandovstve a naklonnosti k znacke.. tu uz rozum ide bokom

Nez za 21 najlacnejsiu vitaru tak potom radsej za 19 s 1,5tgdi toto https😐/built-kosice.ssangyong.sk/…ozy/tivoli-biele
RaSuSK73
Vbehni s tym Tivoli do piesku a do 30 sekund sa prehreje poddimenzovana spojka pohonu zadnej napravy 😊 Ssangyongy stvorkolky bohuzial uz nevedia.Rovnako 30 se***va stvorkolka je Korando a aj terenne sa tvariaci a offroadovo promovany Torres. Su to skratka marketingove stvorkolky, na rozdiel od Vitary, ktora toho v terene zvladne a vydrzi docela dost.
Tu je prehriate AWD Koranda - https😐/www.youtube.com/watch?… cas od 8:45 az 9😁0, dobre si pozri cas 8:51 az 8:55 - predok hrabem no obe zadne kolesa stoja - preklzuje poddimenzovana spojka pohonu zadnej napravy. Presne rovnaku skusenost som mal aj ja - vyjazd do kopca, AWD LOCK, predne kolesa hrabu, zadne stoja, auto sa ani nehlo, po zopar opakovaniach cervena kontrolka a z Koranda 4x4 bolo Korando FWD. Na rovnakom useku som potom poriadne otestoval Vitaru, dala to bez problemov, zahrabala vsetkymi 4mi a bola hore. Aj so strkopieskom na brehu rieky si poradila s uplnou lahkostou a bez prehriatia.
A tu je prehriate AWD v podani Torresu, uz po 30 sekundach cervene AWD Check - https😐/www.youtube.com/watch?…
Mal som Korando 7 mesiacov, uz po tyzdni som narazil na jeho limity pri prvej jazde po strkopiesku pri Vahu, stacilo 200 metrov a dost. Okrem toho malo hromadu dalsich problemov, po 10k km som ho poslal k certu a nahradil prave Vitarou 4x4 MT Elegance a som maximalne spokojny. SSY nikdy viac, su to sice velmi dobre vyzerajuce auta s vynikajucou cenou, ale celkova technicka uroven je naprd. V Korande za 23 tisic ani to soferove okno nevedelo ist oboma smermi na jeden dotyk, slo iba dole.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Rec je o 2kolke za 19
RaSuSK73
Vitara FWD nedava zmysel. Iba 4x4, pretoze za tu cenu slusnu stvorkolku nezozenies. Novy Duster 4x4 je uz tiez od 24 500 EUR, stary ma bezpecnost na bode mrazu. Ssangyongy su sice velmi pekne, no sroty na pohladanie, nic na nich nefunguje poriadne.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Som kedysi velmi mal rad... ale zacina z nej byt uz predrazena stara lestenka... po 9 rokoch uz to chce uplne novu generaciu a nie x krat lestit staru krabicu.. a este ju pre istotu zdrazime nech vyzera ze je stale nieco extra... sedel som vo vitare co ma kolega kusok starsiu este s 1,6tkou a dnesnu uz predrazenu vitaru by som za take peniaze uz prisaham bohu nechcel... za 21 tisic v zaklade mame uz daleko sofistikovanejsie kusky ... mokka puma captur arona kamiq ... jediny zmysel dava vitara prave este v 4kolke... tu fakt ma malo konkurentov ale stejne asi by to uz aj tu chcelo radsej noveho dustera ... nech sa na mna nikto nehneva... ale vitara mimo 4kolky uz zacina byt predrazena a nezaujimava volba ... jej sviecka uz dohorieva... ale suzuki si za to moze samo... ked na novu viraru uz kasle... celkovo to v eu uz ide so suzuki uz od 10 k 5tim... skoda
RaSuSK73
Tak, ako jediny spravny Duster je 4x4, takisto jedina spravna Vitara je stvorkolka. Pretoze ked pozriem na ceny inych 4x2, Vitara je na to co ponuka uz pridraha. V segmente 4x4 ale az tak vela konkurentov nema - leda tak Dustera 4x4. Vsetko ostatne je bud drahsie, alebo ma horsie vlastnosti. Captur, Puma, Bayon ci ostatne moderne auta su krajsie, s lepsim interierom, no neponukaju 4x4. Potom je tu specialna skupinka ako napr. Toyka Yaris Cross AWD s porovnatelnou cenou, no jej pohon 4x4 toho vela nedokaze, Vitara je v terene omnoho zdatnejsia. A SSY Tivole - to po skusenostiach s Korandom - nikdy.
V Indii predavaju Grand Vitaru, co je u nas zlahka preplechovany S-Cross, no s niektorymi vybavovymi prvkami, ktore u nas nie su dostupne - napr. HUD. Horsie je to ale s motormi - maju iba dychavicny atmosfericky motor, alebo hybrid od Toyky.
Ked Duster III o 2 a pl roka ked mi padne zaruka na Vitaru nebude vykazovat problemy a dosiahne dobre bezpecnostne skore v EuroNCAP testoch, bude to ako nahrada Vitary kandidat c.1, aj ked so svojou Vitarou som maximalne spokojny.
jokosi
Koľkokrát za rok potrebuje pricetny človek 4x4?
Každý chce 4x4, a ten pohon mu funguje asi hodinu za rok, dokázané testami , nevravím, chata na kopci , ale ostatní
jokosi
Příspěvek podléhá schvalování.
Danh
O smysluplnosti tohoto elektroauta se nechci vyjadřovat, to ať udělají jiní.
Díval jsem se do testu jeho benzinového předchůdce TEST Suzuki Vitara " "1.4 BoosterJet 4x4 AT – V jednoduchosti je krása " - autor
Ondřej Mára.
Při podobných rozměrech váží toto malé kompaktní auto necelých 1300 kg - to je o 500 kg méně ! , než elektromobil. A to má AKU jen kolem 60 kWh !
Tak vám nevím....