Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki Vitara vstupuje na český trh. Základ zdražil o více než 30 tisíc

Japonské SUV po modernizace zná české ceny. Nejlevnější model stojí minimálně 552.900 Kč. Nechybí volba mezi přeplňovaným benzinem a hybridní variantou. Čtyřkolka z nabídky naštěstí nevypadla.
Zpět na článek
22. 5. 2024 19:02
22. 5. 2024 19:21
22. 5. 2024 19:40
22. 5. 2024 21:23
23. 5. 2024 04:58
23. 5. 2024 07:51
23. 5. 2024 10:52
23. 5. 2024 13:48
23. 5. 2024 13:08
23. 5. 2024 19:17
23. 5. 2024 12:46
24. 5. 2024 07:01
24. 5. 2024 11:50
22. 5. 2024 21:58
22. 5. 2024 23:18
22. 5. 2024 23:21
23. 5. 2024 09:22
23. 5. 2024 09:53
23. 5. 2024 10:54
23. 5. 2024 13:22
23. 5. 2024 13:09
23. 5. 2024 12:51
23. 5. 2024 05:43
23. 5. 2024 10:22
23. 5. 2024 11:59
23. 5. 2024 13:58
23. 5. 2024 16:02
23. 5. 2024 10:14
23. 5. 2024 13:05
24. 5. 2024 08:34
Avatar - Allo
22. 5. 2024 19:02
Haha
Nemají automat, tak ať si to nechají...
Rozbalit vlákno
16
22. 5. 2024 19:21
Re: Haha
Ta hybridna varianta je automat. Mna skor zaujala cena. Ja som scross zene kupoval v r2022 za tusim 15.000 eur aj so zimnymi kompletsmi. Za tu cenu to bolo super auto. Cokolvek nad 500.000 za vitaru je blbost.
22. 5. 2024 19:40
Re: Haha
A co by v této ceně mohlo konkurovat?
22. 5. 2024 21:23
Re: Haha
Dobra otazka. Ine male suv ktore vie aj 4x4. Yaris cross napr. Kona… Teba nenapada nieco?
23. 5. 2024 04:58
Re: Haha
Ssangyong Tivoli, technicky nejbližší soupeř Vitary. Velikostně i možností připlatit za pohon 4x4 pro všechny specifikace. Rozdíl je jen v tom, že Tivoli je o cca 100 tisíc levnější než Vitara. Větší modely od Ssangyongu jako Tivoli Grand a Korando vyjdou levněji nebo nabídnou větší auto za stejné peníze. Což vysvětluje, proč "neznámý" Ssangyong prodá v ČR více aut než "tradiční" Suzuki.
23. 5. 2024 07:51
Re: Haha
Bohužel na Tivoli se nedá koukat, ten design je děs :no: No a Suzuki kašle na reklamu, proto se mu moc nedaří. Dát centrálu do Maďarska je taky naprostý “fail”…
Avatar - wakantanka
23. 5. 2024 09:20
Re: Re: Haha
V Maďarsku majú tuším stále fabriku, tak kam inam by dali centrálu?
23. 5. 2024 10:52
Re: Re: Haha
On to asi myslel tak, že neexistuje český importér a prodejní síť si řídí přímo maďarská centrála.
Pamatuju si, jak před x lety Fiat neměl českého importéra a prodejní síť řídil maďarský importér.
Avatar - wakantanka
23. 5. 2024 11:44
Re: Re: Haha
Riadiť predajnú sieť, či robiť marketing môže robiť dobre alebo zle aj miestny importér. Vtedy ide len o to čo chce na danom trhu dosiahnuť a nie odkiaľ to riadi nie?
23. 5. 2024 13:48
Re: Re: Haha
Jenže ten to právě nedělá, řídí to tuším přímo Maďaři a podle toho to taky vypadá :no: Suzuki není vidět…
Avatar - twistedTSD
24. 5. 2024 06:58
Re: Re: Haha
Když budu mít nějaký zásadní problém s uznáním reklamace a podobně, tak to určitě budu radši řešit s českým importérem než s Maďary.
23. 5. 2024 13:08
Re: Haha
Vacsie ale neznamena lepsie. Mal som to vacsie Korando 7 mesiacov, no nemozem povedat, ze by bolo lepsie, ako mensia Vitara.
23. 5. 2024 19:17
Re: Haha
Však jsem nepsal, že Korando je lepší :-)... jenom že je větší.
23. 5. 2024 12:46
Re: Haha
Takyto automat nechces. Je to totiz manual s robotickym radenim, ziadna dvojspojka ci planetovy Aisin s hydromenicom. Skusal som to, nie je to bohvie co. Najhorsie je, ked to kupis ako 4x4 s tym, ze s tou stvorkolkou pojdes aj do terenu. Tam spojka toho automatu priserne, nedefinovatelne odporne smrdi, az z toho stipu oci. Ten hybrid ako 4z4 je je k nicomu. Na drhu stranu, rovnako vie smrdiet aj Kona 4x4 DCT, ci Tucson 4x4 DCT. Smrdi Captur EDC, Arkana EDC a aj Duster TCe 150 EDC. A to preto, ze vsetky tie automaty su suche dvojspojky.
Avatar - twistedTSD
24. 5. 2024 07:01
Re: Haha
Jakým zvěrstvem se dá rozsmradět dvojspojka v Capturu nebo Arkaně? :D
24. 5. 2024 11:50
Re: Haha
Mam Arkanu doma a nejak jsem si za ten rok nevsiml, ze by neco smrdelo. Nedejchas si pod nos? 🤣
22. 5. 2024 21:58
Re: Haha
Naopak, ať si nechají ten automat (pro jiné trhy)! :-)
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2024 19:38
Oni zlevní rychle
Za tuhle cenu? Zbožné přání :-[]

Vitrara nedává vedle Tucsonu nebo Kony vůbec smysl. Případně Sportage.
Rozbalit vlákno
5
22. 5. 2024 19:42
Re: Oni zlevní rychle
Proč by nedávala? Má pár lepších parametrů za ty prachy.
22. 5. 2024 21:26
Re: Oni zlevní rychle
Ktore? Ked to bol este 1.4T hybrid s automatom budis, alevteraz ma ich vela nenapada
22. 5. 2024 22:17
Re: Oni zlevní rychle
Měl jste to auto? Já ano vydržel jsem s ním jezdit půl roku a byl jsem rad že jsem se ho zbavil To byla hrůza a bylo nové
23. 5. 2024 12:49
Re: Oni zlevní rychle
Vidis to, ja som vymenil Korando za Vitaru a som maximalne spokojny. Mam lepsie jazdiace a lepsie fungujuce auto, ako bol ten korejsky zmatok. Ja som s Vitarou maximalne spokojny. no ked jej o 2 a pol roka skonci zaruka, velmi intenzivne budem uvazovat u Dusteri III 4x4.
29. 5. 2024 16:01
Re: Oni zlevní rychle
Suzuki má stále dostupnejší pohon všech kol, stačí se podívat do ceníků.
22. 5. 2024 23:18
Motory
:D Co to je za pseudomotory.....
Rozbalit vlákno
0
22. 5. 2024 23:21
Motory
Muzete mi rict co to je za motory? Koupil sem sekacku a je silnejsi. V dnesni dobe??? To je vysmech.mel sem vitaru 2004, 2,0 benzin, super auto. Tohle je total pruser.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - kruskar
23. 5. 2024 09:22
Re: Motory
A vidíte na trhu v autech ostatních výrobců a té samé třídy něco lepšího?
Avatar - Allo
23. 5. 2024 09:53
Re: Motory
Ano vidím za podobné prachy máš i blbou škodovku kamiq s 1.5tsi a automatem + matrix světlama...
Suzuki je předražené, sebrali mu automat (ano pouze pro předražený hybrid) a motoru dobrému motoru 1.4 sebrali 8Kw... Hlavně že tam přidali baterku.. nastupce by byl 1.4 mildhybrid 110kw a automat + 4x4 + matrix světla...
Avatar - kruskar
23. 5. 2024 10:54
Re: Motory
Tak to je věcí osobní preference, já třeba automat nepotřebuju a 95kW na auťák který nemá ani 1300kg docela stačí, i když to nebude úplná raketa. Jezdím se starou Grand Vitarou s dieselem, který má 92kW a auťák bez pár kil dvě tuny a výkon je podle mě dostatečný.
A co se týče té ceny, každá automobilka si ji nastřeluje vysoko, aby měla cenový prostor na prodej v akcích. S Vitarou to nebude jiné, za měsíc už tam něco bude.
Avatar - Allo
23. 5. 2024 13:22
Re: Motory
Nejde o to, že není dostatečný, ale facelift má mít stejný nebo vyšší výkon, ne jít s cenou nahoru a s výkonem dolů...
23. 5. 2024 13:09
Re: Motory
Ta blba Skodovka za porovnatelne prachy nebude 4x4. To je pre mna hodne podstatne.
23. 5. 2024 12:51
Re: Motory
No neviem, ta fukana jedna - stvorka strci do vrecka tu muzealnu dvojlitrovu atmosferu. Ma to 95 kW, maximalny krutiak 235 Nm od 2000 otacok. Tolko ten atmosfericky dvojliter nemal.
23. 5. 2024 05:43
Kytara
Návrat o 15 let zpět, design opravdu Japonskej někde s přelomu tisíciletí a o interiéru ani nemluvě. Jako joke dobrý... :-O
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
23. 5. 2024 10:22
Re: Kytara
Auto pritom nie zle... ten vysoky hranaty terenacky look bude stale in... horsie je to uz v kabine a aj cena uz zacina byt nezmyselna... videl som pumu skladovku za 21 litrov ... to auto je za tie prachy mega... aj exterier ale aj interier... uplne ina liga... taka vitara za 21 pritom vyzera v kabine stale jak nejaky 10 rocny duster... hlavne neviem prist na dovod tej odvaznej cenovky ( ved je to uz 9 rocne zabehane auto ) ... povedzme za 18 ok... ale vyse 20 litrov za tuto skatulku to je uz len o fandovstve a naklonnosti k znacke.. tu uz rozum ide bokom

Nez za 21 najlacnejsiu vitaru tak potom radsej za 19 s 1,5tgdi toto https://built-kosice.ssangyong.sk/…ozy/tivoli-biele
23. 5. 2024 11:59
Re: Kytara
Vbehni s tym Tivoli do piesku a do 30 sekund sa prehreje poddimenzovana spojka pohonu zadnej napravy :) Ssangyongy stvorkolky bohuzial uz nevedia.Rovnako 30 se***va stvorkolka je Korando a aj terenne sa tvariaci a offroadovo promovany Torres. Su to skratka marketingove stvorkolky, na rozdiel od Vitary, ktora toho v terene zvladne a vydrzi docela dost.
Tu je prehriate AWD Koranda - https://www.youtube.com/watch?… cas od 8:45 az 9:30, dobre si pozri cas 8:51 az 8:55 - predok hrabem no obe zadne kolesa stoja - preklzuje poddimenzovana spojka pohonu zadnej napravy. Presne rovnaku skusenost som mal aj ja - vyjazd do kopca, AWD LOCK, predne kolesa hrabu, zadne stoja, auto sa ani nehlo, po zopar opakovaniach cervena kontrolka a z Koranda 4x4 bolo Korando FWD. Na rovnakom useku som potom poriadne otestoval Vitaru, dala to bez problemov, zahrabala vsetkymi 4mi a bola hore. Aj so strkopieskom na brehu rieky si poradila s uplnou lahkostou a bez prehriatia.
A tu je prehriate AWD v podani Torresu, uz po 30 sekundach cervene AWD Check - https://www.youtube.com/watch?…
Mal som Korando 7 mesiacov, uz po tyzdni som narazil na jeho limity pri prvej jazde po strkopiesku pri Vahu, stacilo 200 metrov a dost. Okrem toho malo hromadu dalsich problemov, po 10k km som ho poslal k certu a nahradil prave Vitarou 4x4 MT Elegance a som maximalne spokojny. SSY nikdy viac, su to sice velmi dobre vyzerajuce auta s vynikajucou cenou, ale celkova technicka uroven je naprd. V Korande za 23 tisic ani to soferove okno nevedelo ist oboma smermi na jeden dotyk, slo iba dole.
23. 5. 2024 16:02
Re: Kytara
Vitara FWD nedava zmysel. Iba 4x4, pretoze za tu cenu slusnu stvorkolku nezozenies. Novy Duster 4x4 je uz tiez od 24 500 EUR, stary ma bezpecnost na bode mrazu. Ssangyongy su sice velmi pekne, no sroty na pohladanie, nic na nich nefunguje poriadne.
Avatar - 3_diamanty
23. 5. 2024 10:14
Vitaru
Som kedysi velmi mal rad... ale zacina z nej byt uz predrazena stara lestenka... po 9 rokoch uz to chce uplne novu generaciu a nie x krat lestit staru krabicu.. a este ju pre istotu zdrazime nech vyzera ze je stale nieco extra... sedel som vo vitare co ma kolega kusok starsiu este s 1,6tkou a dnesnu uz predrazenu vitaru by som za take peniaze uz prisaham bohu nechcel... za 21 tisic v zaklade mame uz daleko sofistikovanejsie kusky ... mokka puma captur arona kamiq ... jediny zmysel dava vitara prave este v 4kolke... tu fakt ma malo konkurentov ale stejne asi by to uz aj tu chcelo radsej noveho dustera ... nech sa na mna nikto nehneva... ale vitara mimo 4kolky uz zacina byt predrazena a nezaujimava volba ... jej sviecka uz dohorieva... ale suzuki si za to moze samo... ked na novu viraru uz kasle... celkovo to v eu uz ide so suzuki uz od 10 k 5tim... skoda
Rozbalit vlákno
0
23. 5. 2024 13:05
Vitara
Tak, ako jediny spravny Duster je 4x4, takisto jedina spravna Vitara je stvorkolka. Pretoze ked pozriem na ceny inych 4x2, Vitara je na to co ponuka uz pridraha. V segmente 4x4 ale az tak vela konkurentov nema - leda tak Dustera 4x4. Vsetko ostatne je bud drahsie, alebo ma horsie vlastnosti. Captur, Puma, Bayon ci ostatne moderne auta su krajsie, s lepsim interierom, no neponukaju 4x4. Potom je tu specialna skupinka ako napr. Toyka Yaris Cross AWD s porovnatelnou cenou, no jej pohon 4x4 toho vela nedokaze, Vitara je v terene omnoho zdatnejsia. A SSY Tivole - to po skusenostiach s Korandom - nikdy.
V Indii predavaju Grand Vitaru, co je u nas zlahka preplechovany S-Cross, no s niektorymi vybavovymi prvkami, ktore u nas nie su dostupne - napr. HUD. Horsie je to ale s motormi - maju iba dychavicny atmosfericky motor, alebo hybrid od Toyky.
Ked Duster III o 2 a pl roka ked mi padne zaruka na Vitaru nebude vykazovat problemy a dosiahne dobre bezpecnostne skore v EuroNCAP testoch, bude to ako nahrada Vitary kandidat c.1, aj ked so svojou Vitarou som maximalne spokojny.
Rozbalit vlákno
1
24. 5. 2024 08:34
Re: Vitara
Koľkokrát za rok potrebuje pricetny človek 4x4?
Každý chce 4x4, a ten pohon mu funguje asi hodinu za rok, dokázané testami , nevravím, chata na kopci , ale ostatní