Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Cupra Tavascan ve velké galerii. Budeme ji řídit! Ptejte se, co vás zajímá

41 komentářů

DonVito
Krivka vykonu a tociveho momentu. Prevodovy pomer.
Rychlost pri dosazeni maxima vykonu.
Omezeni maximalniho vykonu motoru v zavislosti na stavu baterie.

Maximalni vykon rekuperace.
Rekuperace (popis zkusenosti) na spatnem povrchu.

Minimalni dosazena spotreba (idealne start a cil v jednom miste).

Zmerena realna delka nabijeni 10-80% na Ionity.
Rychlost nabijeni v km/h - maximalni a prumerna.
Dalsi podrobnosti o nabijeni - cena, spusteni/autorizace.
Plug and charge - moznosti.
Nabijeni na Tesla Supercharger.

Baterie - pocet cyklu. Predpokladana zivotnost. Vyuzitelna / celkova kapacita v kWh. Typ clanku. Cena a hmotnost baterie.
Ekologicka stopa vyroby baterie kg co2/kWh.

Emise cradle to grave. Porovnani s fosilnim SUV od Seatu. Emise co2 s ceskym energetickym mixem.

Predni kufr.

Diky.
Tesim se, ze se dozvim spoustu noveho.
😄

PS Odborne zodpovezeni dotazu predejde spekulacim ve vasnivych diskuzich o EV. A diskuze zacnou byt jiste vecnejsi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Normálně jsem si říkal, jestli nejsi komik. Protoze takové dotazy a asi ani nepředpokládáš ( stejne jako ja ), že dostaneš jedinou odpověď. Mne by to též zajímalo, ale obávám se, že test je již dávno napsanej a má jen zaskrtnuto políčko "scheduled". Dávám tomu 2-3 dny, a bude tady.

Tohle jsou otázky, které se na webu o autech již nedoctes. Technické věci tu nezjisits ani v diskuzi. To se budou ptát, jakou to má spotřebu při 130 nebo kolik to bude stat za 8 let, ale křivky, průběh, chování, to už se tu dávno nenosí, stejně jako slušné chování.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Evidentně zajímá, kdyz jsi měl tu potřebu rozkliknout i diskuzi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja bez ohledu na pohon nevěřím Číně v sofistikovanych výrobcích. Jelikož vidím přistupují k technologiím v telekomunikacích, kamerach atd, tak auto od nich nechci, bez ohledu na pohon.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak teoretické údaje máš i u spalovaku. Zrovna tyhle cykly baterie jsou docela důležité. Je fakt rozdíl, jestli jeden má předpokládanou životnost 1000 a druhý 2000 cyklu. A cradle to grave CO2, to by dle navrhovaného zákona v EP mělo být udavano u všech, aut, jestli se nepletu. Tak by to mohli už nějak začít dávat. A aspoň by bylo jasné srovnání jak moc EV a ICE vypouští nepřímé emise.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No jedno to není, protože složitější stroj nechci z Číny. Nemám důvěru nejen v kvalitu těchto sofistikovanych výrobků.
DonVito
Tak Lukas bude testovat v pondeli v Barcelone.

Tak by mohl alespon na nektere z otazek dostat odpovedi od automobilky z prezentace.

Nebo tyto dotazy sam automobilce polozit.
Ale to bych chtel asi fakt moc. 😁

Ja myslim, ze v oblasti EV je kriticky nedostatek informaci (napr ze strany acz), ktery dava spoustu prostoru ke spekulacim.
Neco jako Myty o elektrmobilech od SM :yes: by tu melo vychazet denne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Oni to budou vyrábět v Číně? Tak to se nedivím, že tu VW ovce a jejich dodavatelský řetězce brečí o ukončení EV vývoje.
DonVito
Kdo konkretne nebere v uvahu starnuti nebo teploty? Napis mi jaky maji vliv teploty na moji baterku. O kolik zkrati zivotnost???😄

Muzu te poucit, ze zijeme (nebo alespon ja) v mirnem pasu a moje baterka teplotne v podstate nedegraduje.

O starnuti muzeme spekulovat, zda moje baterka vydrzi 15 let nebo 30. Ja to nevim. Ale vim, ze ma cykly mozna na 400.000km.

Takze zalezi na tom, kolik toho stihnu do tech dejme tomu dvaceti let najezdit.

Mas k tomu nejaky vecny koment?
Jako obvykle pises o starnuti bez jakekoli schopnosti starnuti kvantifikovat. :no:
W T F

Obecne obvykla schopnost kvantifikovani nejake veliciny od hejtera elektromobility: "hodne"
😁 😁

"Baterka starne hodne"
"Elektromobily nemaji nulu co2 a tedy znecistuji hodne"
"Nabijeni stoji hodne"
😁 😁 😁

Realita je ovsem takova😒br />https😐/elektrickevozy.cz/…e-recurrent-auto
"Baterie v elektromobilech jsou téměř nezničitelné" :yes:

PS Kdyz auto najede rocne 35.000km, tak je to za dvacet let 700.000km! A tam uz o pocet cyklu pujde. 😉
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Velice děkuji panu trolloví přede mnou, za velmi obvyklou stupidní agitku náboženské sekty spalovacího ústrojí a jeho absolutně bezvýznamného postoje o elektromobilitů.

Tady je další čerstvý postřeh pana Stealthe z MB EQS 580: https😐/youtube.com/watch?… :yes:
DonVito
Rozdil? Tavascan made in China. Pokud vim.
Ale tim se nebudou tak chlubit. 😄
Arese
Ano, protože jsem si nebyl jistý, že auto s tímto názvem bude elektrokřáp. Teď už mám (bohužel) jistotu. 😒 :no:
ericn
V tom tě asi chápu, mě to jedno je, jelikož EV si koupit neplánuji. Nicméně to auto hezký prostě není. Formentor po FL je taky horší 😉
ptr078
Tak som zvedavy ako to chcu danit a rozlisit. Vsetko ide pomaly z ciny, skoro cele volvo, polestar, tusim vsetky ev cupry budu z ciny, mini, bmw.. prilis vela volnych vyrobnych kapacit v cine a ev sa nepredava, tak tych par kusov je lacnejsie doviest z Azie. Bol som v predajni volva, co sa vola scandinavian house 😂
Arese
...vzhledem k tomu, že se jedná o zkratowůz, o Tavascanu mě nezajímá vůbec nic. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kde je poznat rozdíl, že je to made in China???

Jinak je to EV, takže otázky nechám pro euroekohujery :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Technické věci dnes automobilky nezvěřejňují ani u klasických aut, natož u BEV. Kór to nejde čekat od koncernu VW, který tají i servisní intervaly apod.

Na druhou stranu to právě dává velký prostor pro podrobné novinářské testy, praktické zkušenosti s nabíjením, dojezdem za různých podmínek apod. Divím se, že u BEV se standardně netestuje chování při vybité baterii, například při jakém stupni vybití se začne výrazně omezovat výkon nebo komfortní výbava, kolik km jde ujet při ukazateli baterie 0 % atd.

Samozřejmě, DonVito jako ryzí dogmatik by chtěl znát i teoretické údaje, které s praxí nemají nic společného, jako jsou předpokládaná životnost (cykly) baterie nebo emise CO2 cradle to grave.
Avatar - xxc
xxc
Mna by skor zaujimalo, aky zmysel ma ist niekde na druhy koniec Europy sa povozit autom na pol dna, ktore bude uplne rovnake, ako ostatne auta na meb platforme. Alebo by mohli napisat rozdiely napr. od ID5 a derivatov, fakt by ma zaujimalo, aky tam moze byt rozdiel okrem tvaru a dvoch tlacidiel na volante.
Avatar - Anonym
Anonym
Chápu tvé nadšení, jak si mi to nandal. Bohužel tě budu muset zklamat. Takových odborných studií jsem v životě přečetl stovky a dokonce jsem jich i několik sám publikoval (a to nikoliv v tzv. predátorských časopisech jako naši kandidáti na vysoké politické funkce). Jinými slovy já jsem tu studii a její aplikaci pro reálný svět pochopil, ale ty evidentně ne a odteď pravděpodobně budeš dogmaticky trvat na 30 letech.

Nikdy jsem netvrdil, že baterie je nutné často měnit, ale stejně tak bych netvrdil, že jsou skoro nezničitelné. Pravda je, jako obvykle, někde uprostřed mezi oběma krajními dogmaty.

BTW Parkoval si někdy v létě na asfaltové silnici nebo parkovišti? Pokud ano, víš jakých teplot může dosahovat vzduch pod autem? Abys mě zase neobvinil, že neříkám konkrétní data, tak já jsem zaznamenal i 55 C. A teď si představ, že to parkující auto nemá kapalinové chlazení baterie (např. Renault Zoe) a uživatel jej na tom rozpáleném asfaltovém parkovišti nabíjí. Pro baterku to nebude žádná lahůdka.
Avantime
Hej, lebo toto je presne vec, ktorú vieš zistiť, keď máš na hodinu požičané auto.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, cykly baterie i emisní stopa jsou bezesporu důležité. Problém je, že to jsou teoretická čísla, která nemusí mít nic společného s realitou.

Životnost Li-Ion baterie v BEV v praxi snižuje spíše stáří než počet cyklů. A samozřejmě teplotní extrémy, na které je velmi citlivá. Dogmatici to ale neberou v úvahu. Jo, když někdo bude jezdit s BEv podobným stylem jako se testují baterie, tzn. denně najede cca 1000 km, aby každý den udělal několik cyklů baterie, tak pak má smysl, aby si vybral auto s baterií s největším počtem cykl. Jenže kolik aut najede ročně 350 000 km? Najedou spíše desetinu až setinu a to pak cyklovatelnost nehraje roli, důležitá je odolnost vůči časové degradaci.

Cradle to grave CO2 se bude uvádět minimálně u baterií, jestli i celá auta, to nevím. Jenže spočítat skutečné celkové CO2 je extrémně složité, čím jdeš od automobilky hlouběji k subdodavatelskému řetězci, tím samozřejmě ještě složitější. Je pravděpodobné, že to budou počítat nějaké certifikační autority podle administrativně určené metodiky. Výsledkem bude něco jako je normovaná spotřeba PHEV auta 1,1 l/100 km. Čili přesně vypočítaná hodnota porovnatelná s přesně vypočítanými hodnotami ostatních, avšak úplně odtržené od reality. Teoretický svět žijící si svými adiministrativními metodikami bez spojení s reálným světem.
ericn
A není to jedno? Stejně je to ošklivý auto. Takový cirkusácky nastrojený Enyaq coupé 😉 Jen další elektrický crossover …
Avatar - xxc
xxc
Panebože, to som nevedel, fakt je to Čína. Už nech sú tie 100% clá 😄
romanmnet
Tak co by mě zajimalo😒br /> - sw - stále stejne naprd jako u většiny koncernovych aut?
Zpracování interiéru a materiály
Zpracování zadní části,myšleno výplně dveří vzadu apod,setrilo se?
Umožňuje ota updaty?
Jak je to s nabíjecí krivkou?
Rozlišení a Zpracování 360tky kamery,pokud tam bude
No a pochopitelně spotřeba u té silnější varianty.
Dekuji
DonVito
Kdyz je ti vic jak 40, tak budes chtit stavet castejc nez Tavascan. 😁

Takze jo, dojede 1.000km a ani te nebude zdrzovat nabijenim.

Heslo: Zastavit, zapojit, vycurat, odpojit. 😉
DonVito
Vidis, ze nakonec se na ledascems shodneme. 😄

Ja vliv starnuti casem ani teplotou nepopiram.
Jen ho kvantifikuju. 😉
To je to nejpodstatnejsi.
A pak mas srovnani se spalovakem.
Vysledek?
Spalovak vydrzi dyl kalendarne.
Ale EV (viz zaruka milion km Toyoty) vydrzi vic (cyklu baterie) km. Jen ty km musi najet do 25? let.
Doufam, ze na tomto je shoda...

PS Dnes uz maji snad vsechna nova EV sofistikovany termomanagement...
Avatar - Anonym
Anonym
Bylo by fajn, kdyby si už nikdo nedovolil prodávat BEV bez kapalinového chlazení baterie. Bohužel tlak na cenu u levných BEV je a bude obrovský. Nelze tedy čekat, že auta jako Dacia Spring (která nemá v základu ani klimatizaci) budou kapalinovým chlazením vybavena. Pokud je mi známo, tak je to velmi kritizováno i u stávající generace Leafu, ačkoliv to není levné BEV.

Otázkou je, zda ta elektronika obsahuje baterii a pokud ano, jaká je předpokládaná doba životnosti/použitelnosti té elektroniky. Připomínán, že průměrný věk auta v ČR je skoro 16 let, takže auta běžně cca 25 let jezdí.

Nepublikoval jsem na téma baterií, ale na jiné technické téma dotýkající se pohonu aut.
Avatar - Anonym
Anonym
To jsem asi špatně napsal, nepublikoval jsem nic o Li-Ionkách, ale na jiné technické téma. I když do baterek jsem taky trochu dělal.

Ano, tohle jsou vše jen teoretické modely. Tím vším jsem chtěl upozornit na to, že životnost baterky není dána jen počtem cyklů, ale i mnoha jinými faktory. V reálném světě každé jedné konkrétní baterky se všechny faktory snižující životnost "nasčítají". A tak jako u klasických startovacích baterií, kdy někomu vydrží 3 roky a jinému 10 let, bude poměrně velké rozpětí životnosti i u trakčních Li-Ion baterek. Tvé auto má termonamagement baterie pravděpodobně vyřešené dobře, víš, jak se máš k baterce chovat, a máš samozřejmě větší šanci, že baterka vydrží dlouho.

BTW Tady už bohužel nejde jen o BEV, kde je trakční Li-Ion absolutním základem auta.
Bohužel se nám rozmohl nešvar s tzv. mild-hybridy (já jim říkám švindl-hybridy), které prakticky nic neušetří, ale Li-Ionku mají.
Sice malou, ale úplně nechlazenou (=kratší životnost), bez nadstandardní záruky jako mají baterky pro BEV a pravděpodobně atypických rozměrů či konstrukce (=drahou).
DonVito
Jestlize skutecne podobne studie publikujes, pak bys mel sam nejlip vedet, ze calendar aging neni v nasich koncinach tema...

I kdyz nabijis na slunicku, tak baterie ma termomanagement a baterku chladi....

Sam jsem mel prehratou baterku nejspis jednou, z rychle jizdy pri teplote asi 35°C na dalnici.
Pro tvoji informaci, nez se baterka na nabijecce vychladila, tak nabijeci vykon byl temer nulovy. 😲 😲
Mozna by k teoretickym informacim neskodilo nasbirat nejake prakticke.
😉

PS O tom, kde je realita calendar aging se muzeme akademicky dohadovat (jestli 20 let nebo 30). Fakt je, ze vsichni dezolati maji jistotu vymeny baterek u kazdeho EV. Toto chci vyvratit. Bohuzel, ty je v techto pitomych nazorech utvrzujes. :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja nevím, ale 55 mi nepřijde jako závratné číslo. Ano neznám hodnoty, které už baterce škodí, ale dnes uz snad maji chlazení vsichni. Nebudeme se tu snad ohanet starou technologii, kterou nikdo uz nepouziva v novych autech. Já jsem zvyklý v mem oboru, že teplota elektroniky do 70 stupňů je ok. Ano, nižší se udává lepší, ale zatím nám stroje jedoucí 24/7 fungovaly po dobu své životnosti. Dost z nich i presluhovalo. Jediný rozdíl, je právě v chlazení, které je koncipováno tak, ze při cca 65-70 nastupuje na 100% kapacity, do té doby podle potřeby na nižší chladici výkon.

Jen pro zajímavost, na jaké téma jsi publikoval?
DonVito
Podival ses alespon na Figure 19 ze sveho odkazu, ty trolle?

V grafu je hodnota az 30!!! let. WTF
😁 :yes:

Takze diky za potvrzeni toho, ze sice upozornujes na calendar ageing, ale nemas potuchy, kolik to vlastne je.
Pri pouzivani baterky tech 30 let, bude pocet cyklu dulezity.

Kazdopadne za odkaz :yes:
Cetl jsi to vubec?
A pochopil???
Bohuzel pro tebe odkaz jen potvrzuje, co tu pisu...
:-!

Starnuti casem je ve skutecnosti mene relevantni nez si myslis.
A teplotni starnuti je z tve strany ryzi trolling.
Nezijeme na Sahare ani za polarnim kruhem.
:no😒br />
Nez vedecke studie (s jejichz pochopenim mas evidentne problemy) doporucuji radeji popularni literaturu z techto studii vychazejici😒br />https😐/elektrickevozy.cz/…e-recurrent-auto#…
"Odpůrci elektroaut často tvrdí, jak je potřeba baterie často měnit
Podle nejnovějších dat tomu tak ovšem není
Baterie v elektromobilech už jsou skoro nezničitelné"
:yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Michal Opluštil
Michal Opluštil
Tažné? Kolik celkově, kolik svisle?
V2L. Už konečně bude?
Po složení zadních sedacek a posunu předních maximálně dopředu, kolik místa na délku?
Camping mode?
OTA na vše? Nebo jen na blbosti?
Avantime
Problémom je, že modelov áut pribúda, ale už sa zďaleka nelejú do auto moto brandže také peniaze ako v minulosti. Ako hovorí môj kamarát motoristický novinár: Aká akcia, taký výstup. Nemyslí tým, že aký super hotel a jedlo mu zaplatia, ale skôr koľko má čas na testovanie, čo sa dozvie od e😜ertov atď. V tomto smere to ide veľmi dolu vodou. Okrem toho sa zmenšujú tieto motoristické redakcie lebo nie sú peniaze, resp. autá požičajú, ale neplatia už v takej miere inzerciu, čo neumožňuje zamestnať viac ľudí. Čiže to naozaj dnes nie je tak, že by jeden redaktor celý týždeň len jazdil a naberal pri testovaní skúsenosti, aby mohol vysypať z rukáva milión poznatkov a technických zaujímavostí. Robí milión iných vecí, zabíja čas lietaním na takéto nezmyslené akcie cez pol Európy, aby sa hodinu-dve povozil a niečo o tom napísal.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdybys chtěl, tak si to najdeš sám. Hned první, co mi vyleze z googlu, je tato studie pro LFP, kde to kvantifikují pomocí vzorců i grafů😒br />https😐/www.mdpi.com/…6-1073/14/6/1732
Samozřejmě vždy to budou jen modely a predikce. Nikdo nebude 10 či 20 let měřit vliv času a teploty na degradaci tvého typu baterie.

BTW Kdo kritizuje dotace na elektromobily, upozorňuje na některé opomíjené technické problémy a opravuje chybné předpoklady politiků a fanoušků elektromobilit, je hater BEV?
BEV máji své nesporné výhody. Vždy si klepu na čelo, proč ještě někdo kupuje vysokozdvižné vozíky s dieselem. A jaká je největší nevýhoda BEV? Politici, ideologové a dogmatici, kteří jej prosazují stůj co stůj jako jediné řešení.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, krásný příklad EV uvažování.

Vlastně mě zajímají jen vlastnosti auta stojícího u nabíječky 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]

Zatímco u spalováku člověka zajímá, jak auto jezdi :-!
Avatar - xxc
xxc
Nielen na nabiti baterie, ale aj na teplote baterie. Ved ja som za, nech pytaju od vyrobcu tabulku s hodnotami a nech to overia. Len to bude beznemu cloveku asi tak platne, ako vykonova krivka pri spalovacich motoroch, ktora sa bezne nejak v testoch neuvadza a aj ked to otestuju, tak vacsinou je trochu odlisna od udajov vyrobcu.
Avatar - Anonym
Anonym
Co je na tom divného? U klasického auta je běžné vědět závislost výkonu na otáčkách motoru (výkonová křivka). U BEV to závisí na nabití baterie, takže mi přijde logické, že to zájemci chtějí vědět.
Avatar - xxc
xxc
Ja este chcem doplnit, prosim napisat nielen stav nabitia baterie, ale aj teplotu baterie a presne za kazde % napisat maximalny vykon na zlomky sekundy, vykon, ktory vie auto udrzat sekundu, potom 2 s, 5 s, 10 s, 30 s. Je to velmi dolezite 😄
Modrý blesk
Dobrý den,

zajímal by mě, jaký výkon maximální výkon je u při stavu nabytí baterie na 50 %,na 40 %, na 30 %, na 20 % na 10 % a na 5 %.
Děkuji.

PS😒br /> Dotazu se na konkrétní čísla a na podobnou věc z jiného pohledu, DonVito se přede mnou dotazoval na "Omezeni maximalniho vykonu motoru v zavislosti na stavu baterie".
Nebo Nebo
Dojede 1000km?
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes: :yes: :yes: