Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Cupra Tavascan ve velké galerii. Budeme ji řídit! Ptejte se, co vás zajímá

Lukáš Volšický
Diskuze (41)

Už v pondělí budeme řídit novou Cupru Tavascan. Zeptejte se, co vás na ní zajímá a my to zjistíme za vás. A mezitím si můžete prohlédnout novou obrovskou fotogalerii.

Nová elektrická Cupra Tavascan vyjíždí na evropské silnice. Už v pondělí se v okolí Barcelony poprvé projedeme jednou z nejžhavějších novinek sportovně-stylové značky, která se oficiálně představila už loni v dubnu. Novinka je prvním modelem s nejmodernějším designovým jazykem značky s výrazným světelným podpisem trojúhelníkových hlavních světlometů a stylingem inspirovaným žraločí tlamou.

Tavascan je prvním elektrickým SUV a druhým elektromobilem značky Cupra po modelu Born. I v Česku se bude prodávat ve dvou výkonových verzích. Základem bude verze s jedním elektromotorem o 210 kW (286 koních) pro pohon zadních kol, vrcholným modelem bude varianta se dvěma elektromotory pro pohon všech kol a kombinovaným výkonem 250 kW (340 koní). V obou modelech je vysokonapěťový akumulátor o kapacitě 77 kWh.

Cupra uvádí, že model Tavascan je sportovně orientovaným SUV s maximálním dojezdem až 568 km v cyklu WLTP u úspornějšího standardního modelu s pohonem zadních kol. Automobilka jej vybavila i adaptivním podvozkem DCC Sport se sportovním odpružením a progresivním řízením. Novinka pak vyjíždí na 21“ kolech z lehkých slitin.

Video se připravuje ...

I v základní výbavě moderního interiéru najdeme informační a zábavní systém s 15“ dotykovou obrazovkou, který automobilka představuje jako součást nově vyvinutého uživatelského rozhraní s posuvníkem osvětleným v retro stylu. Jako první model značky Tavascan nabízí i hi-fi audio s 12 reproduktory vyvinuté ve spolupráci se specialisty z Sennheiser Mobility.

A teď to nejdůležitější. Ptejte se, co vás o nové Cupře Tavascan zajímá a my to během prvních jízd ve Španělsku zjistíme za vás, abychom mohli na vaše dotazy co nejpřesněji odpovědět. Budeme se věnovat všem dotazům napsaným do diskuze pod tímto článek až do nedělních 23 hodin a 59 minut.

Lukáš Volšický
Diskuze (41)

Doporučujeme

27. 5. 2024 15:59
Re: Dojezd
Kdyz je ti vic jak 40, tak budes chtit stavet castejc nez Tavascan. :D

Takze jo, dojede 1.000km a ani te nebude zdrzovat nabijenim.

Heslo: Zastavit, zapojit, vycurat, odpojit. ;-)
27. 5. 2024 15:19
Re: Co me zajima?
Vidis, ze nakonec se na ledascems shodneme. :-)

Ja vliv starnuti casem ani teplotou nepopiram.
Jen ho kvantifikuju. ;-)
To je to nejpodstatnejsi.
A pak mas srovnani se spalovakem.
Vysledek?
Spalovak vydrzi dyl kalendarne.
Ale EV (viz zaruka milion km Toyoty) vydrzi vic (cyklu baterie) km. Jen ty km musi najet do 25? let.
Doufam, ze na tomto je shoda...

PS Dnes uz maji snad vsechna nova EV sofistikovany termomanagement...
27. 5. 2024 14:39
Re: Co me zajima?
Bylo by fajn, kdyby si už nikdo nedovolil prodávat BEV bez kapalinového chlazení baterie. Bohužel tlak na cenu u levných BEV je a bude obrovský. Nelze tedy čekat, že auta jako Dacia Spring (která nemá v základu ani klimatizaci) budou kapalinovým chlazením vybavena. Pokud je mi známo, tak je to velmi kritizováno i u stávající generace Leafu, ačkoliv to není levné BEV.

Otázkou je, zda ta elektronika obsahuje baterii a pokud ano, jaká je předpokládaná doba životnosti/použitelnosti té elektroniky. Připomínán, že průměrný věk auta v ČR je skoro 16 let, takže auta běžně cca 25 let jezdí.

Nepublikoval jsem na téma baterií, ale na jiné technické téma dotýkající se pohonu aut.
27. 5. 2024 14:27
Re: Co me zajima?
To jsem asi špatně napsal, nepublikoval jsem nic o Li-Ionkách, ale na jiné technické téma. I když do baterek jsem taky trochu dělal.

Ano, tohle jsou vše jen teoretické modely. Tím vším jsem chtěl upozornit na to, že životnost baterky není dána jen počtem cyklů, ale i mnoha jinými faktory. V reálném světě každé jedné konkrétní baterky se všechny faktory snižující životnost "nasčítají". A tak jako u klasických startovacích baterií, kdy někomu vydrží 3 roky a jinému 10 let, bude poměrně velké rozpětí životnosti i u trakčních Li-Ion baterek. Tvé auto má termonamagement baterie pravděpodobně vyřešené dobře, víš, jak se máš k baterce chovat, a máš samozřejmě větší šanci, že baterka vydrží dlouho.

BTW Tady už bohužel nejde jen o BEV, kde je trakční Li-Ion absolutním základem auta.
Bohužel se nám rozmohl nešvar s tzv. mild-hybridy (já jim říkám švindl-hybridy), které prakticky nic neušetří, ale Li-Ionku mají.
Sice malou, ale úplně nechlazenou (=kratší životnost), bez nadstandardní záruky jako mají baterky pro BEV a pravděpodobně atypických rozměrů či konstrukce (=drahou).
27. 5. 2024 09:24
Re: Co me zajima?
Jestlize skutecne podobne studie publikujes, pak bys mel sam nejlip vedet, ze calendar aging neni v nasich koncinach tema...

I kdyz nabijis na slunicku, tak baterie ma termomanagement a baterku chladi....

Sam jsem mel prehratou baterku nejspis jednou, z rychle jizdy pri teplote asi 35°C na dalnici.
Pro tvoji informaci, nez se baterka na nabijecce vychladila, tak nabijeci vykon byl temer nulovy. :-O :-O
Mozna by k teoretickym informacim neskodilo nasbirat nejake prakticke.
;-)

PS O tom, kde je realita calendar aging se muzeme akademicky dohadovat (jestli 20 let nebo 30). Fakt je, ze vsichni dezolati maji jistotu vymeny baterek u kazdeho EV. Toto chci vyvratit. Bohuzel, ty je v techto pitomych nazorech utvrzujes. :no: