Ekonomika
Lenka Čížková
Všichni tu brečí, jak Evropa zaspala a naopak kdyby tam automobilky nelezly, jak blbky, tak Čínani vyrábí dost pravděpodobně stále trojkolky.
A počkejte, až VW a Stellantisu poteče opravdu do kalhot, jak budou lobovat za zákaz čínských aut, uvalení cla apod.
A počkejte, až VW a Stellantisu poteče opravdu do kalhot, jak budou lobovat za zákaz čínských aut, uvalení cla apod.
KANKUNEN
Mikeš, opravdu Mikeš? To je realista, Hendly a Vito jsou trochu snílci, ale úplně hloupě nepíšou a pak tu máme zástupce vše nové je špatně od pěstního klínu.
Lenka Čížková
VW má co zaselo. Podváděli na emisích a pak, že pokuta půjde na vývoj EV, aby se zbavili ostatní Evropské konkurence. Akorát dopadli tak, že jim trvá 3 roky udělat infotainment co se neseka a nepadá a jejich EV zaspali generaci – jsou z odpadků a cíli na nějaký green ultras. To ale bylo cool tak 10 zpět, kdy nabídka EV za nic nestála.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Lenka Čížková
a bude hůř, Evropa zaspala a o co hůr pořád spí a naopak se tu snaží dost lidí neustále tlačit spalovací auta přes různá demagogická prohlášení..
Jean Reno
Tyhle firmy se etablovaly z elektronického průmyslu a mají vyspělé know how na elektroniku, na to fakt nepotřebují kopírovat evrospké modely. Pak si prošli procesem získávání zkušeností od tragických aut, kterým se kde kdo smál, po dnes celkem srovnatelná se západními. K tomu prostě muselo dojít a jen naiva si může myslet, že nedokážou vymyslet, to co vymysleli jinde. A nakonec to zpětně dokázali i se spalovacím motorem.
Evropské (ale i jiné) automobilky mají úplně jiný problém. Jsou zaseklé na produkci spalovacího auta, mají na to dávno získané a pečlivě oprašované know how, moc je to nestojí, zatímco s elektronikou si moc neví rady a nechce se jim nainvestovat do výroby elektronických pohonů a baterií tak, aby nebyli závislí na třetích dodavatelích (třeba z Číny). A tak je firmy s novým přístupem mohou časem i porazit, pokud nebudou mít odpověď, což si asi zatím neuvědomují.
Evropské (ale i jiné) automobilky mají úplně jiný problém. Jsou zaseklé na produkci spalovacího auta, mají na to dávno získané a pečlivě oprašované know how, moc je to nestojí, zatímco s elektronikou si moc neví rady a nechce se jim nainvestovat do výroby elektronických pohonů a baterií tak, aby nebyli závislí na třetích dodavatelích (třeba z Číny). A tak je firmy s novým přístupem mohou časem i porazit, pokud nebudou mít odpověď, což si asi zatím neuvědomují.
rohYpnol
Protože jim taky nic jiného nezbývá!!! Opět se potvrzuji moje slova!!!
Politika EU nás udělala závislou na Číně. Evropa nemá suroviny ani není výrobcem klíčových komponent pro EV.!!!
Zavedení cla recipročně Čína vrátí zdražením baterií a čipů!!!
EU je v pasti!!! Díky eurohujerům jako je Leyen, Timmermans. A spol. :no: :no: :no:
Politika EU nás udělala závislou na Číně. Evropa nemá suroviny ani není výrobcem klíčových komponent pro EV.!!!
Zavedení cla recipročně Čína vrátí zdražením baterií a čipů!!!
EU je v pasti!!! Díky eurohujerům jako je Leyen, Timmermans. A spol. :no: :no: :no:
Hendly
Troll.
Neustale urazet, nicit debatu, vykřikovat hesla jak Je EU spatna (volby jsou blizko a tento tyden trollove pojedou pecky) atd.
Proste snaha ovládnou prostor pod clanky a nicit spolecnost.
Tvoje jméno, stejne tak jako mnoho dalsich, jedou pod každým clankem o EV tu samou agendu.(kupodivu pod clanky o spalovacich je vetsinou prázdno ).
Samozrejme, ze kazdy kdo upozorňuje na skutecnost ze jste trollove musi byt náležitě dehonestovan a ty si velice davas záležet aby pod každým mým příspěvkem bylo slovo “lež”.
Ale mas pravdu. Ropa je velice cenná surovina a prave proto je nesmysl ji palit v doprave.
Jednoduchy vypocet porovnani tezby lithia a fosilnich paliv sem uvedl. Klidne muzes kontrovat. Jen nezapomeň, ze baterie se recykluje.
Neustale urazet, nicit debatu, vykřikovat hesla jak Je EU spatna (volby jsou blizko a tento tyden trollove pojedou pecky) atd.
Proste snaha ovládnou prostor pod clanky a nicit spolecnost.
Tvoje jméno, stejne tak jako mnoho dalsich, jedou pod každým clankem o EV tu samou agendu.(kupodivu pod clanky o spalovacich je vetsinou prázdno ).
Samozrejme, ze kazdy kdo upozorňuje na skutecnost ze jste trollove musi byt náležitě dehonestovan a ty si velice davas záležet aby pod každým mým příspěvkem bylo slovo “lež”.
Ale mas pravdu. Ropa je velice cenná surovina a prave proto je nesmysl ji palit v doprave.
Jednoduchy vypocet porovnani tezby lithia a fosilnich paliv sem uvedl. Klidne muzes kontrovat. Jen nezapomeň, ze baterie se recykluje.
Hendly
LFP baterie kobalt nepotřebuji.
Ale kdyz jsi u tech vypoctu tak jiste doplnis i druhou stranu. Objemy a následky tezby ropy.
PS: to uz trollove nezvladnou nic jineho nez urazky?
Ale kdyz jsi u tech vypoctu tak jiste doplnis i druhou stranu. Objemy a následky tezby ropy.
PS: to uz trollove nezvladnou nic jineho nez urazky?
ericn
A hlavně nepožadovat jejich výrobu - zrušit ten hloupý zákaz a vrátit se k normě Euro 6dxx aby se mohl obměnit vouzový park a začít podporovat výrobu syntetických paliv… ;-)
traveldrive
Riešenie je jednoduché - nevyrábať EV a tiež ich nedovážať.
Mimochodom - nie je to náhodou tak, že exportovať autá na čínsky trh sa nedá? Že sa môžu v číne vyrábať, ale tiež s povinným podielom čínskeho kapitálu?
Mimochodom - nie je to náhodou tak, že exportovať autá na čínsky trh sa nedá? Že sa môžu v číne vyrábať, ale tiež s povinným podielom čínskeho kapitálu?
Hendly
Tuna a litr neni preklep.
Ale to by zase tak nevadilo kdyby si neurazel.
Tak zpatky k faktům.
Voda se vypaří, nic jineho.
Fosilni palivo se spali a krome CO2 z toho je dalsi hromada emisi.
Nove se zavádí i uzavřeny okruh vody pri získávání lithia.
Porovnani spotreby vody vs ropy je stale jen v prvotním pouziti baterie. Druhotně pouziti jakonulozoste a recyklaci lithia jsem vubec neuvažoval.
Takze elektromobil v tomto srovnání jednoznacne vyhrává.
Nejsem ekolog, jen vyvracim nesmyslná tvrzeni o elektromobilite.
Tezba lithia je ekologictejsi nez tezba a spalovani ropy.
PS: opet resis nejake palce misto toho, aby si pochopil jak se nechas ovlivnit nesmyslným clankem.
Ale to by zase tak nevadilo kdyby si neurazel.
Tak zpatky k faktům.
Voda se vypaří, nic jineho.
Fosilni palivo se spali a krome CO2 z toho je dalsi hromada emisi.
Nove se zavádí i uzavřeny okruh vody pri získávání lithia.
Porovnani spotreby vody vs ropy je stale jen v prvotním pouziti baterie. Druhotně pouziti jakonulozoste a recyklaci lithia jsem vubec neuvažoval.
Takze elektromobil v tomto srovnání jednoznacne vyhrává.
Nejsem ekolog, jen vyvracim nesmyslná tvrzeni o elektromobilite.
Tezba lithia je ekologictejsi nez tezba a spalovani ropy.
PS: opet resis nejake palce misto toho, aby si pochopil jak se nechas ovlivnit nesmyslným clankem.
evocolt
Hendly,ty si hovoris ekolog?
Tazba lithia ti pride ekologicka?
Kazda ziskana 1 tona lithia = 2 miliony ton vody
To uz si nevadi?
https://auto.pravda.sk/…nia-tazby-litia/
Skvelo zhrnuty zaver MAINSTREAMOVEHO clanku : "Európski politici sa chvália bezemisnými cieľmi, ktoré sme však schopní dosiahnuť len tak, že „špinavé prvky“ pre čisté elektromobily dovážame z iných krajín, kde sa získavajú za cenu obrovského znečisťovania prostredia. Väčšina z nich sa následne upravuje v Číne, ktorá pritom produkuje obrovské množstvo emisií CO2 v uhoľných elektrárňach, dodávajúcich fabrikám, spracujúcim suroviny potrebnú (dotovanú) elektrinu. Ale ako sa hovorí – čo oko nevidí, to srdce nebolí."
Tazba lithia ti pride ekologicka?
Kazda ziskana 1 tona lithia = 2 miliony ton vody
To uz si nevadi?
https://auto.pravda.sk/…nia-tazby-litia/
Skvelo zhrnuty zaver MAINSTREAMOVEHO clanku : "Európski politici sa chvália bezemisnými cieľmi, ktoré sme však schopní dosiahnuť len tak, že „špinavé prvky“ pre čisté elektromobily dovážame z iných krajín, kde sa získavajú za cenu obrovského znečisťovania prostredia. Väčšina z nich sa následne upravuje v Číne, ktorá pritom produkuje obrovské množstvo emisií CO2 v uhoľných elektrárňach, dodávajúcich fabrikám, spracujúcim suroviny potrebnú (dotovanú) elektrinu. Ale ako sa hovorí – čo oko nevidí, to srdce nebolí."
del42sa
no nevím, těch přilepených aktivistů k silnici a dalších idividuí trpících klimatickým žalem je pořád ještě hodně a vévodí tomu Gréta, které jsme všichni zničili dětství a vůbec celý život ;-)
na druhou stranu, co jsme si zvolili to máme .... ( i když já je teda nevolil )
na druhou stranu, co jsme si zvolili to máme .... ( i když já je teda nevolil )
Mikesus
1) me eu spalovak fakt nezakazuje. Chceš naftu, můžeš, chceš benzin, můžeš, chceš 4/6/8 nebo i 12válec? Můžeš.
2) tohle jsem nikdy netvrdil a jestli někdo jiný, nevím. Nekomentuju
3) ev je v něčem lepší a v něčem horší. Záleží podle zaměření a použití. Lepší v komfortu, jednoduchosti, spolehlivosti. Povětšinou i dynamice. Horší s dojezdem a času nabíjení.
4) ev nás oddaluje od autoritarskych státu určitě víc než spalovak. Ropu mají většinové právě autoritari, nikoliv všichni, ale většina. Ev nás od těchto státu oprosti, něco bude dodávat Čína, něco Austrálie, něco JAR, atd. Takze úplně nebudeme nezávislí na nich, ale rozhodně méně než s ropou.
5)EV je ekologicky smysluplný. Především lokálně, což je to nejdůležitější. Globalne můžeš polemizovat. Ale jelikož evropa má dle vás zanedbatelné globální emise, tak to přeci řešit nemusíme.
6) EV zlevňují. Za posledních 15 let určitě.
https://www.iea.org/…f-bevs-2010-2019
2) tohle jsem nikdy netvrdil a jestli někdo jiný, nevím. Nekomentuju
3) ev je v něčem lepší a v něčem horší. Záleží podle zaměření a použití. Lepší v komfortu, jednoduchosti, spolehlivosti. Povětšinou i dynamice. Horší s dojezdem a času nabíjení.
4) ev nás oddaluje od autoritarskych státu určitě víc než spalovak. Ropu mají většinové právě autoritari, nikoliv všichni, ale většina. Ev nás od těchto státu oprosti, něco bude dodávat Čína, něco Austrálie, něco JAR, atd. Takze úplně nebudeme nezávislí na nich, ale rozhodně méně než s ropou.
5)EV je ekologicky smysluplný. Především lokálně, což je to nejdůležitější. Globalne můžeš polemizovat. Ale jelikož evropa má dle vás zanedbatelné globální emise, tak to přeci řešit nemusíme.
6) EV zlevňují. Za posledních 15 let určitě.
https://www.iea.org/…f-bevs-2010-2019
Emel
No tys ale napsal tun... a litr vody má kilo a ne tunu. Prostě měl pravdu, no ;-)
Arese
...se nezadržitelně blíží! :-) :yes:
https://auto-mania.cz/…obily-nezaplati/#…
https://auto-mania.cz/…obily-nezaplati/#…
Arese
...ale sami chlemtají víno (resp. naftu a kerosin)! :-O :no:
https://www.super.cz/…ou-stopu-1505256#…
Odporná progresivistická banda lhářů a pokrytců!!! :-O :no:
https://www.super.cz/…ou-stopu-1505256#…
Odporná progresivistická banda lhářů a pokrytců!!! :-O :no:
kruskar
Například? Já tu demagogii, a hlavně fašismus se kterým jsou protlačovány, slyším a vidím spíš u BEV.
W.O. PRSCLEY
Je to úplně jedno. Čínské zkraty se dobře neprodávají, a postávají v přístavech, kdy rychle korodují. Hodně se o nich mluví, to ano, ale to je všechno.
MArk321123
plošný zákaz je hloupost, souhlas, a je to hlavně zbytečné ... trh se tím směrem i s poptávkou dávno vydaly a je to nezastavitelné ... dávno před rokem 35 po spalovácích neštěkne pes, a zůstanou doménou vysoce specializovaných lidských činností, rozhodně ne dojíždění do práce a za nákupy. Tohle by si němci měli uvědomit, jsou hrdí na svůj parní stroj ale je potřeba jít dál a učit se nové postupy - říká se tomu schopnost adaptace. Nemělo by jim to dělat až takové potíže, když je elektromobilita obecně konstrukčně jednodušší záležitost a plní své poslání výrazně efektivněji při menším konstrukčním i servisním úsilí.
MArk321123
vidí neschopnost na naší straně a má tomu snad tleskat ? má se neschopnosti dokonce zastávat ? ... ne evropské automobilky teď potřebují skutečně přes držku, aby se konečně probrali a začali něco dělat! Nejlépe jim takový políček udělí šikovnější konkurence pokud před ní nebudeme hloupě stavět hráz tržního protekcionismu a neschopné chránit. Trh dávno zná řešení, tak mu prostě jen neházejme klacky pod nohy a nechme ať se výrobci mezi sebou poperou a přijdou s tím nejlepším a nejvýhodnějším co skutečně umí nabídnout. Vydělá na tom spotřebitel a i evropské automobilky se v tom jednou třeba zase naučí plavat.
MArk321123
vidíte všude kolem, i tady v diskusích ... hysterická panika mezi majiteli spalováků, kteří volí politické partaje jen s cílem zabránit tomu aby si lidé mohli kupovat BEV od těch, co je dokáží vyrábět levně aby pak v konečném důsledku jednou sami nestáli před hrůzostrašnou volbou zda pořídí levnějším, kontrukčně jednoduché BEV s minimálními provozními náklady nebo drahý spalovák, zatížený rizikem že neprojde emisemi STK s extrémně drahým provozem, servisem a náročnou údržbou komplikovaných součástí, což by jim evidentně zcela rozbilo jejich tradiční hodnoty :-) Tahle panika se nepřetržitě projevuje podrážděnými útoky na cokoliv co s BEV souvisí a vrcholí někde u jednostranné propagandy autoforacz, zatímco majitele BEV tuhle potřebu zkrátka nemají koupí své BEV, natočí pár videí s pozitivní zkušeností a od těch věčně z novot vystrašených zastánců spalování chtějí mít jen pokoj. Bohužel se jim pod ta videa vždy sletí aby jim vysvětlili, že jsou ***i a že jim to shoří :-)
MArk321123
ale to je jen váš pohled, pořízení auta je pro obrovskou část spotřebitelů primárně o ceně, ať se vám to líbi nebo ne, je to realita ... absolutně se vám vykašlou na nějaké marketingové báchorky o přidané hodnotě když je cena super výhodná a taky to jezdí. Opravdu se jen čeká na pokles, stávající ceny a to i ty v rozsahu 450-500 tis jsou stále na svou kategorii městských mini aut přestřelené. Musí to jít tak o 150 dolů, pak z toho bude boom, a zrovna Čína toho poklesu schopna rozhodně je.
MArk321123
není to díky neschopnosti evropských automobilek transformovat svou výrobu včas a zajistit si infrastrukturu podobně jako to dávno před nimi v americe dělala Tesla ? Když už hledáte viníka zkuste pohlédnout na evropské automobilky trochu kritickým pohledem, dělají velmi málo aby v tomto souboji uspěli a to dlouhodobě - zaslouží si tvrdou a nekompromisní konkurenci.
MArk321123
jistě, ovšem konkurence a především ta šikovnější která umí jít s cenou dolů je vždy dobrá zpráva pro koncového spotřebitele a na tom by nám mělo záležet přeci jen víc, pokud tedy nedržíte akcie zrovna nějaké evropské automobilky, která se ve výrobě EV zoufale nechytá. Uvědomte si, že evropská automoblka není žádné vaše rodinné střííbro, nic z toho nikdy osobně mít nebudete a ve své podstatě je vám fuk zda škodu vlastní VW nebo BYD ... co opravdu pocítíte je ale pořizovací cena uměle navyšovaná těmito cly, kdy v ceně vozu platíte miliardy dalšího de facto zdanění, které skončí v pochybných eu dotacích.
Barrichello
USA dokonce jeden čas těžila nejvíc ropy na světe :-)
Další obří zásoby má Kanada, včetně břidlic.
Další obří zásoby má Kanada, včetně břidlic.
ericn
Stačí jen zrušit nesmyslný zákaz prodeje ICE ve 2035, což se i tak nejspíš stane, a deklarovat podporu všem řešením vedoucím k redukci emisím. Tj říct automotive prostředí, máte volné ruce k vývoji nových technologií, nebudeme nařizovat jednu jedinou cestu - elektromobilitu. Předpokládám, že faktický zákaz padne, ale emisní normy se budou řešit dal. Tj. tlak na redukci emisí tu bude v nějakém ohledu dále ;-)
Elektromobilita je evidentně pro více jak 90% trhu nepřijatelná (u nás 97%+), má příliš mnoho kompromisů na to, aby ji lidi akceptovali.
Elektromobilita je evidentně pro více jak 90% trhu nepřijatelná (u nás 97%+), má příliš mnoho kompromisů na to, aby ji lidi akceptovali.
rohYpnol
Zareaguje jen na 4) - Opět nesmysl.
Zásoby ropy a těžba jsou mj. USA, Kanada, SAE, Katar, Kuvajt, atd.
Pokud vím, máme DCA s USA totiž to jsou spojenci, příp. spojenci spojenců.
Naopak, většina výroby baterií a OZE zařízení je Čína. Takže opět jen lžeš :no:
Zásoby ropy a těžba jsou mj. USA, Kanada, SAE, Katar, Kuvajt, atd.
Pokud vím, máme DCA s USA totiž to jsou spojenci, příp. spojenci spojenců.
Naopak, většina výroby baterií a OZE zařízení je Čína. Takže opět jen lžeš :no:
ericn
Píšu něco o zákazu? Ne píšu o všeobecné podpoře, ale to bys musel pochopit psaný text ;-)
ericn
Já nemyslel finanční podporu, ale politickou shodu, že je více cest/technologií vedoucích ke snížení emisí ;-) Ale chápu, že EV fans jsou nakloněni pouze přímým dotacím na jejich nesmyslné hračky na baterky... A nevidí do leva ani doprava, vlastně ani dopředu...
Mikesus
Však ti napsal jeho pohled. Netočí se nějak na tom co jsi napsal, jen tě opravil a rozvedl to. Jedinej agresivní tu jsi ty. On to napsal úplně v klidu. Ani tu vodu nerozporoval. Jen to rozvedl, vypočítal spotřebu a dal nějaký výsledek.
Mikesus
On v poslední době umí jen 3 věci.
Kdyz mu dojde argument poté, co mu nesmysly vyvratis, tak napsat "LŽEŠ"
Opakovat, jak nám EU zakazuje diesel, i když se stále uvádí nové modely s diesely na trh.
A tvrdit, že benzínové motory mají nižší co2 než dieselové a dokazovat to srovnáním modelů s různými vykonnymi variantami, ruznymi prevodovkami a dokonce hybridy a nehybrid mezi sebou. Ale oak kdyz clovek najde variantu benzin/nafta sw stejnou převodovkou, stejným výkonem a stejnou hybridni/nehybridni variantou, diesel má nižší co2. Ale EU zakazuje diesely, protoze co2 prý.
Kdyz mu dojde argument poté, co mu nesmysly vyvratis, tak napsat "LŽEŠ"
Opakovat, jak nám EU zakazuje diesel, i když se stále uvádí nové modely s diesely na trh.
A tvrdit, že benzínové motory mají nižší co2 než dieselové a dokazovat to srovnáním modelů s různými vykonnymi variantami, ruznymi prevodovkami a dokonce hybridy a nehybrid mezi sebou. Ale oak kdyz clovek najde variantu benzin/nafta sw stejnou převodovkou, stejným výkonem a stejnou hybridni/nehybridni variantou, diesel má nižší co2. Ale EU zakazuje diesely, protoze co2 prý.
evocolt
Mainstreamovy novinar napisal : "Pri ťažbe na soľných pláňach sa minú na každú získanú tonu lítia 2 milióny litrov vody."
To ja pisem ci mainstreamovy novinar co nikdy neklame.Hm?
Snad nechces tvrdit, ze mainstreamovy novinar klame,alebo ano?
Si dezolat a hoaxer,Hendly?
Hendly,co tak odpoved na otazky a nie motat dve na tri ako mas vo zvyku..
Hendly,ty si hovoris ekolog?
Tazba lithia ti pride ekologicka?
Porovnavas vodny zdroj so zdrojom fosilnych paliv?
Nepride ti zdroj vody dolezitejsi ako fosilne paliva?
PS: nečekal omluvu ani, ze bys o tom zacal premyslet. Nebo?
A nezabudni si viac naklikat palcekov,aby si bol viac Adidas :D
To ja pisem ci mainstreamovy novinar co nikdy neklame.Hm?
Snad nechces tvrdit, ze mainstreamovy novinar klame,alebo ano?
Si dezolat a hoaxer,Hendly?
Hendly,co tak odpoved na otazky a nie motat dve na tri ako mas vo zvyku..
Hendly,ty si hovoris ekolog?
Tazba lithia ti pride ekologicka?
Porovnavas vodny zdroj so zdrojom fosilnych paliv?
Nepride ti zdroj vody dolezitejsi ako fosilne paliva?
PS: nečekal omluvu ani, ze bys o tom zacal premyslet. Nebo?
A nezabudni si viac naklikat palcekov,aby si bol viac Adidas :D
Tycoon
„V Německu vyrábíme nejúčinnější motory na světě. Konec spalovacích motorů poškozuje blahobyt naší země. Je to podřezávání větve, na které sedíme,“ citoval deník Bild generálního tajemníka CDU Carstena Linnemanna.
„Plošný zákaz spalovacích motorů od roku 2035 je špatný. Místo zákazů je k ochraně klimatu zapotřebí otevřenost vůči technologiím,“ řekl deníku Bild generální tajemník CSU Martin Huber.
Jsem rád, že v Německu jsou minimálně dva lidé se zdravým rozumem.
„Plošný zákaz spalovacích motorů od roku 2035 je špatný. Místo zákazů je k ochraně klimatu zapotřebí otevřenost vůči technologiím,“ řekl deníku Bild generální tajemník CSU Martin Huber.
Jsem rád, že v Německu jsou minimálně dva lidé se zdravým rozumem.
evocolt
traveldrive
Všetky zásoby surovín na baterky má Čína?
Know-how na výrobu bateriek má len Čína?
Chce to myslieť a makať. To doteraz nikto nerobil, tak to dopadá, keď sú jediným kritériom na všetko peniaze. Suchými číslami sa doserie úplne všetko.
Know-how na výrobu bateriek má len Čína?
Chce to myslieť a makať. To doteraz nikto nerobil, tak to dopadá, keď sú jediným kritériom na všetko peniaze. Suchými číslami sa doserie úplne všetko.
traveldrive
No, raz to niekoho dožerie, pridá plyn a aktivisti budú na tej ceste aj natretí, nie len prilepení. Potom si ďalší rozmyslia...
Freddka
Nikdo nemuze tusit, jaky to bude mit ve finale dopady.
Nerikam ani A ani B. Je to slozity. Cinani jsou svorc a komunista neomezi vyrobu jen proto, ze neni odbyt nebo ze se to nerentuje. Nadprodukci posilaj do ameriky a evropy. Kupodivu vetsina z toho ani neni buhvijak levna. Snad krome MG na silnici skoro nic cinskyho nevidim.
Nerikam ani A ani B. Je to slozity. Cinani jsou svorc a komunista neomezi vyrobu jen proto, ze neni odbyt nebo ze se to nerentuje. Nadprodukci posilaj do ameriky a evropy. Kupodivu vetsina z toho ani neni buhvijak levna. Snad krome MG na silnici skoro nic cinskyho nevidim.
kruskar
To je jenom otázka času, kdy to číňani začnou nabízet za cenu, která se bude líbit. Jak už jsem psal výše, oni prostor na slevy mají.
W.O. PRSCLEY
To by všechno platilo, kdyby byl o čínské zkraty zájem. Není. A tak čínské zkraty rychle korodují zaparkované v přístavech, odkud neodjíždějí kvůli minimálnímu zájmu o ně.
Pokud se něco čínského slušně prodává, jsou to spalováky. Cena rozhoduje.
Pokud se něco čínského slušně prodává, jsou to spalováky. Cena rozhoduje.
MArk321123
všetky říkáte ? ... zajímavé, když je toto hlavní problém proč už sakra dávno netěžíme lithium které máme přímo v česku? ... zavání to starou dobrou neschopností.
Barrichello
Ale Hammuno, my víme že si troll.
Měl si zajít na legendy abys viděl jak blyo prázdno u EV pleček, dokonce i u Enyagu se nestály fornty na to si sednout dovnitř.....zato kolem klasických aut bylo plno lidí a ti co chodili kolem elektro nezřídka nadávali, fuj elektrika hnus.
Chce to vylézt mezi lidi :-)
Měl si zajít na legendy abys viděl jak blyo prázdno u EV pleček, dokonce i u Enyagu se nestály fornty na to si sednout dovnitř.....zato kolem klasických aut bylo plno lidí a ti co chodili kolem elektro nezřídka nadávali, fuj elektrika hnus.
Chce to vylézt mezi lidi :-)
Barrichello
A doufám že to nepíšeš z čínského počítače, telefonu atd vyrobenýho z ruský ropy v továrně co bere lektřinu ze elktrárny na ruský uhlí, plyn nebo uran :-):-):-)
POKRYTECTVI JEDE vid VODO :-):-):-)
POKRYTECTVI JEDE vid VODO :-):-):-)
Barrichello
Petrolheadi místo datlení do klávesnice o víkendu byli na Legendách nebo jezdily auty víš. Takže nemaj čas datlovat do počítače, narozdíl od tebe :-)
Barrichello
volby prohrajete, utopisto, těš se :-) Dneska si pust debatu s Danuší a Turkem, to se zasměje co tam bude Danuška mektat :-):-):-)
Ondore
Chceš pointu, tak tu ju máš - dúfam, že to čo požaduješ po iných sám dodržiavaš, takže predpokladám, že nevlastníš napríklad mobil, lebo: "Keď sa spočíta voda potrebná na všetky kroky na výrobu inteligentného telefónu, vodná stopa výroby jedného telefónu je odhadom 12000 litrov." Ak nebodaj nosíš rifle či tričko, tak to si automaticky prišiel o právo moralizovať o spotrebe vody ostatných.
Zdroj: https://watercalculator.org/…eryday-products/
A dúfam, že ako kritik spotreby vody ani nič neješ, lebo: https://www.the71percent.org/…roduce-our-food/
Zdroj: https://watercalculator.org/…eryday-products/
A dúfam, že ako kritik spotreby vody ani nič neješ, lebo: https://www.the71percent.org/…roduce-our-food/
del42sa
stačí kouknout na spotřebu Volva EX30, papírově 480KM,
reál 290km s odřenýma ušima a při průměrné rychlosti 117km/hod
https://fdrive.cz/…lny-dojezd-12524
a tomu se prý říká pokrok :-!
reál 290km s odřenýma ušima a při průměrné rychlosti 117km/hod
https://fdrive.cz/…lny-dojezd-12524
a tomu se prý říká pokrok :-!
Johnn
Ano, zrušíš, neříkám že ne. Možná jsem to blbě napsal já, tu neutralitu. Každopádně jsou možné i jiné cesty než baterie. Ovšem proč evropští výrobci už dávno neprodávajii třeba auta na vodík, stejně jako Toyota a Hyundai, nebo už neprovozují výrobu epaliv je problém jen a pouze zdejších firem. A tím že jim dáme další a další polštáře problém oddalujeme, ale nic nerešíme.
rohYpnol
Neutrální bilanci CO2 u EV zruším jak mávnutím proutku jedním nařízením EU.... A přesně o tom to je. Je to IDEOLOGIE!!!
Johnn
Jenže on to není zákaz ICE motorů https://www.cngplus.cz/…cich-motoru.html , proto pokud budou paliva mít co2 neutrální bilanci, tak se můžou prodávat. Ptej se jinde, proč je tedy nevyvíjí. Pravidla je povolují.
https://www.europarl.europa.eu/topics/cs/article/20221019STO44572/zakaz-prodeje-novych-benzinovych-a-naftovych-aut-od-roku-2035
Takže opět. Jakou podporu si představuješ.
https://www.europarl.europa.eu/topics/cs/article/20221019STO44572/zakaz-prodeje-novych-benzinovych-a-naftovych-aut-od-roku-2035
Takže opět. Jakou podporu si představuješ.
Johnn
Takže kdokoli muže vyvíjet jiné pohony než BEV, zakázané to není. Peníze z eráru na to nechceš. Co tomu tedy bráni? Vždyť auto třeba na vodík si můžeš koupit už několik let? Proč firmy nenabízí syntetická paliva ve velkém, když je to tak výhodné netuším.
Jak chceš politicky tlačit? Nerozumím. Plánované pětiletky?
Jak chceš politicky tlačit? Nerozumím. Plánované pětiletky?
ericn
Co s čínským elektrem, i když bude třeba stát třetinu? Koupíš to, chvilku budeš jezdit, pak se tomu něco stane a nebudeš mít servis a ani díly na opravdu. Fakt lákavé ;-)
Johnn
Tak prosím o odkaz, kde se dnes zakazuje použití syntetických paliv.
A myslím, že se stále vyvíjí různé cesty - vodík, syntetická paliva... ale rozhodující bude celková energetická bilance.
Jinak nemám rád žádné dotace, uznávám maximálně do zemědělství ( nepracuji v tomto oboru), protože je to tvorba krajiny.
Prodeje ať to rozhodnou, zatím https://insideevs.com/…sales-april2024/
A myslím, že se stále vyvíjí různé cesty - vodík, syntetická paliva... ale rozhodující bude celková energetická bilance.
Jinak nemám rád žádné dotace, uznávám maximálně do zemědělství ( nepracuji v tomto oboru), protože je to tvorba krajiny.
Prodeje ať to rozhodnou, zatím https://insideevs.com/…sales-april2024/
Hendly
Nikdo další cesty nezakazuje.
Syntetická paliva mají jednu velkou nevýhodu. Energeticky vycházejí mnohem hůře (mám za to že cca 10x, ale jistě mě někdo opraví na správnou hodnotu) než provoz EV.
Syntetická paliva mají jednu velkou nevýhodu. Energeticky vycházejí mnohem hůře (mám za to že cca 10x, ale jistě mě někdo opraví na správnou hodnotu) než provoz EV.
Johnn
Podporovat výrobu syntetických paliv? Zase někomu lít penize z našich daní? To snad ne. Žádné dotace, pokud je to konkurenceschopné, tak to podporovat nepotřebuje.
rohYpnol
No a co??? Podstata je úplně jinde než v kobaltu. Podstata je v tom že LŽEŠ :-[] :-[] :no:
Zase se jen snažíš odvrátit debatu jinam co??? NE, o ropě se opravdu nemusíme bavit. Nikdo nikdy nenapsal že těžba ropy je pro přírodu přínosem. Akorát je blbý že bez té ropy nevyrobíš ani ten zkratomobil :-[] :-[] :-[]
To není urážka, to je jen zhodnocení tvojí osoby.
Zase se jen snažíš odvrátit debatu jinam co??? NE, o ropě se opravdu nemusíme bavit. Nikdo nikdy nenapsal že těžba ropy je pro přírodu přínosem. Akorát je blbý že bez té ropy nevyrobíš ani ten zkratomobil :-[] :-[] :-[]
To není urážka, to je jen zhodnocení tvojí osoby.
evocolt
Pravdu mal,ze som mal preklep.
Chyta sa preklepu a neriesi pointu.
Ale je to pochopitelne,ked nato nema odpoved,tak sa aspon niecoho chyti.
Chyta sa preklepu a neriesi pointu.
Ale je to pochopitelne,ked nato nema odpoved,tak sa aspon niecoho chyti.
webpaja
Nauč se česky Horký Rome ;-). Hrubky jako zaostalé dítě z prvního stupně.
rohYpnol
Ne, to nejsou snílci. Jsou to jen lháři a popírači faktů.
1) EU neomezuje a nezakazuje výrobu aut se spalovacímimi motory - lež jak věž
2) Všichni chtějí EV - lež jak věž
3) EV je lepší než spalovák - lež jak věž
4) EV řeší závislost na pochybných zemích - lež jak věž
5) EV je ekologicky smysluplný - lež jak věž
6) EV výrazně zlevňují - lež jak věž
atd.
1) EU neomezuje a nezakazuje výrobu aut se spalovacímimi motory - lež jak věž
2) Všichni chtějí EV - lež jak věž
3) EV je lepší než spalovák - lež jak věž
4) EV řeší závislost na pochybných zemích - lež jak věž
5) EV je ekologicky smysluplný - lež jak věž
6) EV výrazně zlevňují - lež jak věž
atd.
rohYpnol
No vidí to co tady píšu opakovaně od počátku!!!
Každopádně místní eurohujeři jako hendík, doník nebo mikeš tady dál budou lhát, pro ně totiž argumenty a fakta neplatí :-[]
Každopádně místní eurohujeři jako hendík, doník nebo mikeš tady dál budou lhát, pro ně totiž argumenty a fakta neplatí :-[]
Stejsn
Ale pořízení elektroauta zdaleka není jen o ceně. Kdyby bylo stejné auto o čtvrtinu levnější než jeho benzínové dvojče, stejně bych si koupil to spalovací. Na elektrické nemám podmínky.
rohYpnol
Je to přesně tak. Pokud chceš prodávat auta v Číně, tak musíš vyrábět v Číně s podílem min 50% Čína.
donPedro
Chytrý Číňan, který dokáže elektrické a elektronické zázraky a hloupý Evropan, který si cituji "s elektronikou si moc neví rady" je toliko mýtus. Důkazů šikovnosti Evropanů v elektronice z jiných oborů jest nemálo. Skutečným probémem jsou pro nás materálové zdroje a to jest pro nás problém převeliký, tam nám ten vlak ujel o parník. U nás je jich málo, a ty jinde ve světě ovládá a drancuje Číňan. Jak z toho ven? Obávám se že to už nelze.Toto jsme asi už prohráli.
PowerHouse
VW jde taky příkladem, buduje ve Španělsku továrnu na 3 000 000 aut.
Až proběhne elektrifikace, tak v Mladé Boleslavi bude továrna na úrovni Španělska, nic víc.
Až proběhne elektrifikace, tak v Mladé Boleslavi bude továrna na úrovni Španělska, nic víc.
kruskar
si na rozdíl od europitomečků ve Štrasbruselských kancelářích uvědomují dvě základní věci:
1. Zavedení cel na dovoz BEV z Číny vyvolá pouze reciproční opatření ze strany Číny na zavedení cel na komponenty, z kterých se BEV vyráběná v Evropě stejně kompletují.
2. Čína zatím prodává svá BEV v Evropě podstřelená o pár tisíc oproti těm vyrobeným zde. Pořád má ještě polštář možná 200-300 tisíc na jedno auto. Zdražit možná bude muset, ale ne nutně dramaticky. Za to dražší dovážené komponenty, hlavně baterie, se do cen evropských BEV propíšou brutálně a pohádky o elektrikách do půl miliónu vezmou navždy za své.
1. Zavedení cel na dovoz BEV z Číny vyvolá pouze reciproční opatření ze strany Číny na zavedení cel na komponenty, z kterých se BEV vyráběná v Evropě stejně kompletují.
2. Čína zatím prodává svá BEV v Evropě podstřelená o pár tisíc oproti těm vyrobeným zde. Pořád má ještě polštář možná 200-300 tisíc na jedno auto. Zdražit možná bude muset, ale ne nutně dramaticky. Za to dražší dovážené komponenty, hlavně baterie, se do cen evropských BEV propíšou brutálně a pohádky o elektrikách do půl miliónu vezmou navždy za své.
Prvni si pletes litry a tuny. Takze je to tisicinasobne mene nez pises.
Druha vec je, ze ta voda se odpaří. Nic vic se s ni nestane.
A treti, na baterii do EV potrebujes cca 10 kg lithia ( LFP baterie kobalt atd nepotřebuji) takze z tuny udelas 100 baterii na ktere ujedes 200 000 km a pak bude dalsich 10 let sloužit jakonuloziste aby si z ni nakonec získal to lithium zpet na novou baterii.
100 x 200tis = 20 mil km to je 1 milion litru paliva…. takze odpálením 2 mil litru vody ušetřis 1 milion litru fosilnich paliv jen v prvni fazy zivota baterie…
PS: nečekal omluvu ani, ze bys o tom zacal premyslet. Nebo?