Veterán
...a zároveň se ani nikdy nepošpinila vlastními motory. 😁
Dvoutakty byly snad nejvíc Saaby, i když konstrukčně na základech německých DKW, původní dvouválec pro typ 92, prý podle některých pramenů, pocházel dokonce z české Jawy Minor, který chtěl Saab koupit, ale obchod padl převratem v roce 1948. Plány a výkresy k motoru ale jaksi promyšlenou náhodou zůstaly ve Švédsku 😄 . No a potom už jsou jenom samá pozitiva a sociální jistoty 😄 ......... Ford V4, Triumph a nakonec GM. Pro automobilku, která neměla prakticky nikdy žádný svůj vlastní původní motor, není třeba přehnaně truchlit.
Dvoutakty byly snad nejvíc Saaby, i když konstrukčně na základech německých DKW, původní dvouválec pro typ 92, prý podle některých pramenů, pocházel dokonce z české Jawy Minor, který chtěl Saab koupit, ale obchod padl převratem v roce 1948. Plány a výkresy k motoru ale jaksi promyšlenou náhodou zůstaly ve Švédsku 😄 . No a potom už jsou jenom samá pozitiva a sociální jistoty 😄 ......... Ford V4, Triumph a nakonec GM. Pro automobilku, která neměla prakticky nikdy žádný svůj vlastní původní motor, není třeba přehnaně truchlit.
No. až tak negativistický jsem nechtěl být, při tak dojemné vzpomínkové akci.