Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSilný pokles prodejů elektroaut v Norsku v květnu: Trend, nebo anomálie?
189 komentářů
Anonym
není komu už to vnutit, bude to chtít zas nějaké povolenky, zákazy a příkazy aby se rádně přechovali ovčané.
Na to sou zelenorudí utopisti borci, zdatně navazují na rudé předchůce 😄 😄 😄
Na to sou zelenorudí utopisti borci, zdatně navazují na rudé předchůce 😄 😄 😄
Alebo sa proste trh začína nasycovať. Neviem, či si niekedy bol v Nórsku, ale keď som tam bol naposledy (pred 2 týždňami), tak som len zíral, ako sa od poslednej návštevy brutálne rozšírili elektromobily. Drvivá väčšina nových áut boli EV alebo pluginy. Tesly sú tam ako u nás Škodovky, také Mustangy Mach-E, ktorý u nás vidieť menej často ako Lambo sú tam ako Golfy, mnoho značiek elektromobilov som ani nedokázal identifikovať (zrejme Čína). Takže možno sa už trh začína saturovať a predaje logicky klesajú.
A zeptal jsi se norů, jak se jim líbí, že spalováky nejsou na salonech a když náhodou někde nějaký je, tak je zdaněn na dvojnásobek původní ceny? To se to pak dělají čísla a statistiky jako za Stalina v Rusku.
Vysoké poplatky za spaľováky majú aj iné západoeurópske krajiny a taký veľký podiel EV tam nemajú, takže tam budú aj iné faktory než len drahé spaľováky. V Nórsku to bude o.i. aj extra lacná elektrina. Ale samozrejme áno, vysoké dane a registračné poplatky za spaľováky ten trh ovplyvňujú (resp. deformujú).
Nic ve zlém, ale rád bych znal další zem, kde stojí ICE 2x tolik co EV jen kvůli daním.
Nejdem to teraz preverovať, ale takto z hlavy trebárs Dánsko? Čo som pozeral minimálne hotheče resp. výkonnejšie autá tam stoja s poplatkami kľudne dvojnásobok našich cien.
EDIT: Tak som si skúsil vypočítať registračný poplatok za svoje auto v Dánsku a vyšlo mi, že len poplatok by presahoval kúpnu cenu auta o 108%. Teda za spaľovák v Dánsku by som zaplatil viac ako dvojnásobok kúpnej ceny u nás. 8-s
EDIT: Tak som si skúsil vypočítať registračný poplatok za svoje auto v Dánsku a vyšlo mi, že len poplatok by presahoval kúpnu cenu auta o 108%. Teda za spaľovák v Dánsku by som zaplatil viac ako dvojnásobok kúpnej ceny u nás. 8-s
Díky ta tip. Podívám se, zda to u nich platí jen na ICE a nejedná se o daň z luxusu, což je další, ale jiný typ daně. Pokud to na EV nemají, tak je to stejný chucpe, jako v Norsku.
Zatím jsem našel jen tyto starší informace jak to bylo před cca 4 lety, kde EV měly 5x nižší daň, než ICE: https😐/zpravy.aktualne.cz/…0e60cc47ab5f122/
EDIT: A nebo zde, když umíš dánsky :-! : https😐/motorst.dk/en-us/individuals/vehicle-taxes/registration-tax/calculate-registration-tax
Zatím jsem našel jen tyto starší informace jak to bylo před cca 4 lety, kde EV měly 5x nižší daň, než ICE: https😐/zpravy.aktualne.cz/…0e60cc47ab5f122/
EDIT: A nebo zde, když umíš dánsky :-! : https😐/motorst.dk/en-us/individuals/vehicle-taxes/registration-tax/calculate-registration-tax
Poplatky za spalováky a daňová zvýhodnění pro elektromobily jsou v Norsku mnohem vyšší než jinde.
Škoda Kodiaq tam stojí v přepočtu 1,50 milionu Kč.
Škoda Enyaq tam stojí v přepočtu 1,05 milionu Kč.
Kodiaq podléhá registračnímu poplatku v přepočtu 570 tisíc Kč (kde jinde v EU máš takto vysoký poplatek?), Enyaq má naopak daňové zvýhodnění 270 tisíc Kč. Celkově je tedy zvýhodnění Enyqu vůči Kodiaqu v Norsku 840 tisíc Kč.
Škoda Kodiaq tam stojí v přepočtu 1,50 milionu Kč.
Škoda Enyaq tam stojí v přepočtu 1,05 milionu Kč.
Kodiaq podléhá registračnímu poplatku v přepočtu 570 tisíc Kč (kde jinde v EU máš takto vysoký poplatek?), Enyaq má naopak daňové zvýhodnění 270 tisíc Kč. Celkově je tedy zvýhodnění Enyqu vůči Kodiaqu v Norsku 840 tisíc Kč.
V spomínanom Dánsku by bol len registračný poplatok za ten Kodiaq v hodnote 50000 eur bol 50659 eur, cca. 1,25M Kč. Teda prevyšoval hodnotu auta. A spolu by ten spaľovací Kodiaq vyšiel 2,5M Kč.
Jo, na Dánsko jsem zapomněl. Ale tam se registrační poplatky a DPH platí i za elektromobily, takže je otázkou, na kolik tam to zvýhodnění Enyaq vs. Kodiaq vyjde.
Ono v praxi je to tak, že v Norsku nejde koupit ani Fabie, ani Kamiq, ani Scala, ani Karoq, ani benzínová Octavia a tudíž nejlevnější spalovací model (Octavia Combi TDI) a elektrický (Enyaq) stojí stejně.
Naopak v Dánsku jsou registrační poplatky "progresivní" (čím dražší auto, tím vyšší navýšení), takže Fabie a jiné levnější spalovací auta se tam prodávají.
Ono v praxi je to tak, že v Norsku nejde koupit ani Fabie, ani Kamiq, ani Scala, ani Karoq, ani benzínová Octavia a tudíž nejlevnější spalovací model (Octavia Combi TDI) a elektrický (Enyaq) stojí stejně.
Naopak v Dánsku jsou registrační poplatky "progresivní" (čím dražší auto, tím vyšší navýšení), takže Fabie a jiné levnější spalovací auta se tam prodávají.
Kde jinde v EU??
Norsko neni v EU...
Nejdrazsi auta jsou v Turecku. 😁
Ale tam zrejme nejsou zvyhodnena EV.
Norsko neni v EU...
Nejdrazsi auta jsou v Turecku. 😁
Ale tam zrejme nejsou zvyhodnena EV.
Příšerné! 😲 :no:
Zas tak příšerné to není, naživo to ujde, asi bych to zkousl, naštěstí i základ má alespoň 150k a DSG. To je vlastně fajn. Cena začíná pod mega.
Zas tak příšerné to není, naživo to ujde, asi bych to zkousl, naštěstí i základ má alespoň 150k a DSG. To je vlastně fajn. Cena začíná pod mega.
dneska sem viděl auto s norskými RZ v Praze, kupodivu to byla dieslová Audi v kombíku 😄
Já potkal 3 auta z Norska a překvapivě to byly EV - dvě Tesly a EQS. Pravda, na nabíječce v Lovosicích.
V lete tam idem (Oslo), tak som zvedavý na tú plejádu.
Budeš čumieť. Pre fandu do áut aj celkom zaujímavé objavovať úplne neznáme modely a značky (ak sa teda odosobníš, že sú to EV).
Já měl největší autozoo v Holandsku před lety, kdy jsem tam vídal zachovalé auta z 80-90s, která jsem znal sotva z katalogů a u nás byly v jednotkách kusů, evropská i japonská, ruzné Mazdy, Nissani, Renaulti... Bylo to v Utrechtu, po návštěvě coffé shopu jsem chodil po ulicích a obdivoval tam všechny tyhle auta a fotil si je 😁 Krásný zážitek.
Dufam, ze tam ides na EV a nie spalovakom nicit ich vzduch precisteny elektromobilmi 😉
Najlepšie je tam ísť letecky za minimum co2 😁
Presne tak rozmýšľam aj ja. 😁 :yes:
Ale letím z Poľska, aby som nekazil vzduch nad Slovenskom... :-! 😒]
Ale letím z Poľska, aby som nekazil vzduch nad Slovenskom... :-! 😒]
Nezapomeň do Polska dojít pěšky 😒]
Neblbni, na to mám čistý diesel. Pred pár dňami nová STK aj emiska, s tým môžem ísť aj do Bruselu...
To nemůže být pravda. Podle zdejšího největšího e😜erta na všechno žádný diesel nedokáže projít emisemi ani na první STK po 4 letech provozu. Takže musíš být lhář, lidi na STK jsi podplatil a navíc jsi přišel o 2/3 šedé kůry, protože si pouštíš jedy do kabiny. A jestli máš děti, tak sis je už předem zabil.
Tak to si musíš za ryccardem, který tu tvrdí, že auta mají problém projít emisemi už na první technické. Takze brečíš na špatném hrobě.
Klasická demagogie argumentovat extrémem.
Prvni. Projit měřením STK rozhodne neznamena, ze motor je čistý jak rika norma EUROx.
Druhy: emise spalovacich motoru obsahují jedovaté a karcinogeni latky.
Prvni. Projit měřením STK rozhodne neznamena, ze motor je čistý jak rika norma EUROx.
Druhy: emise spalovacich motoru obsahují jedovaté a karcinogeni latky.
to obsahuje 75% potravin polotovarů a cca 40% nejlevnějších základových surovin taky a furt se prodávaj 😄
Stejně tak alkohol a cigarety
Pojdme dát zdravotní pojištění alkoholikům kuřákům a extrémním adrenalinovým sportovcům o 150-400% vyšší, až tito lidé skončí pod mostem pojdme zrušit soc. dávky a až stoupne krminialita, pojdme nabrat nové policisty.
Náborový příspěvek pro řadového policistu 60-100 tis, pro velitelské funkce 150-300 a pro manažerské 250-700 a plat řadovégho policisty 70-150 tis, velitelské typy 130-250 a manažerské 250-900 tis měsíčně. Cíl - nabrat 170 000 nových policistů 😄 😄
Neobolševická utopie v praxi 😄 😄 😄 😄
Stejně tak alkohol a cigarety
Pojdme dát zdravotní pojištění alkoholikům kuřákům a extrémním adrenalinovým sportovcům o 150-400% vyšší, až tito lidé skončí pod mostem pojdme zrušit soc. dávky a až stoupne krminialita, pojdme nabrat nové policisty.
Náborový příspěvek pro řadového policistu 60-100 tis, pro velitelské funkce 150-300 a pro manažerské 250-700 a plat řadovégho policisty 70-150 tis, velitelské typy 130-250 a manažerské 250-900 tis měsíčně. Cíl - nabrat 170 000 nových policistů 😄 😄
Neobolševická utopie v praxi 😄 😄 😄 😄
S tim pojištěním bych souhlasil. To říkám dlouhodobě, kdo si úmyslně ničí zdraví, měl by přispívat do zdravotního systému víc.
Já taky,, shodneme se.
Neposuneme to ještě o level výše?
https😐/www.epochtimes.cz/…o-vzorne-obcany/
Digitální euro, zrušení hotovostia sociální kredit.
Pak se konečně dočkáte toho o čem se tu tak posměšně léta vyjadřujete - že se to neděje - začnou lidi emigrovat do Afriky, Jižní ameriky, Iránu, ruska, KLDR, Kuby atd
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Neposuneme to ještě o level výše?
https😐/www.epochtimes.cz/…o-vzorne-obcany/
Digitální euro, zrušení hotovostia sociální kredit.
Pak se konečně dočkáte toho o čem se tu tak posměšně léta vyjadřujete - že se to neděje - začnou lidi emigrovat do Afriky, Jižní ameriky, Iránu, ruska, KLDR, Kuby atd
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Však jo, nevychovane prase nebude mít výhody.. pokud není schopen pochopit, že ostatní mají též práva a on je chce ultacovat, pak nebude zvyhodnovan.
Je to odměna za ohleduplnost a odříkání si komfortu, aby neobtezovali ostatní.
Je to odměna za ohleduplnost a odříkání si komfortu, aby neobtezovali ostatní.
Takže nerůst 😄
Odted bude celý svět nerůst, ano. Ono už víc než EU s růstem 0,5% roste aktuálně i tvoje oblíbené Rusko, Čína brečí když roste jen o 5% protože má cílů růz o 9-14% a amerika chce růst aspon o těch 5%
Ale v Evropě bude nerůst a naopak pokles. Aby se neovtezovali ostatní, ono se obtěžovat budou, až ty lidi hlady vyrabují baráček nebo byteček, tak to obtěžování teprve začně.
Nemocný lidé patří do PCHL, takže EU by se měla zasadit, aby do roku 2040 zajistila 110 milionů noých lůžek v Psychiatrických léčebnách. Šílenců masivně přibývá - vid 😄 😄 😄
Odted bude celý svět nerůst, ano. Ono už víc než EU s růstem 0,5% roste aktuálně i tvoje oblíbené Rusko, Čína brečí když roste jen o 5% protože má cílů růz o 9-14% a amerika chce růst aspon o těch 5%
Ale v Evropě bude nerůst a naopak pokles. Aby se neovtezovali ostatní, ono se obtěžovat budou, až ty lidi hlady vyrabují baráček nebo byteček, tak to obtěžování teprve začně.
Nemocný lidé patří do PCHL, takže EU by se měla zasadit, aby do roku 2040 zajistila 110 milionů noých lůžek v Psychiatrických léčebnách. Šílenců masivně přibývá - vid 😄 😄 😄
To ze porovnavas uplne rozdílná cisla je jasne z tveho prikladu ruska.
Rusko jede válečnou ekonomiku.
Rusko jede válečnou ekonomiku.
to nikoho nezajímá, podstatné jsou makroekonomické ukazatele, kde Evropa neroste ani jako to Rusko, díky drahým energiím a nekonkurenceschopnosti svých výrobků, které už jsou dražší než ty made in usa 😄 (o asisjských vůbec nemluvě)
A zvýšenou vojenskou výrobu jede tedka půlka světa včetně Evropy, akorát ne takovou rychlostí jako Rusko, protože na zbrojní výrobu Evropa 30 let kašlala. Banky na to nepůjčovaly a nebylo to dost cool a ECO friendly 😄 😄 😄
A zvýšenou vojenskou výrobu jede tedka půlka světa včetně Evropy, akorát ne takovou rychlostí jako Rusko, protože na zbrojní výrobu Evropa 30 let kašlala. Banky na to nepůjčovaly a nebylo to dost cool a ECO friendly 😄 😄 😄
A ještě perlička: kdyby se v Praza stavěly byty takovým tempem jak se staví v Moskvě, Petrohradu, novosbirsku atd tak si si mohla Praha jenom pískat 😄 😄 😄
Barry Lyndon
Na to, jak byly v Norsku Škodovky oblíbené, bych čekal Enyaq v první pětce a koukám, že není ani v desítce.... Že by Norové stejně jako já nedávali ten fejkový prasečí rypák? :-! :yes:
Dini
Celý trh se propadl o 23,5% a z toho elektromobily o 26,5% = rozdíl nula.
Těším se na dobu, kdy i češi začnou objektivně myslet a ne jen bejkat na obranu svýho písečku.
Jestli z tohodle někdo vyvozuje pád EV, tak je blbej...níc víc.
Těším se na dobu, kdy i češi začnou objektivně myslet a ne jen bejkat na obranu svýho písečku.
Jestli z tohodle někdo vyvozuje pád EV, tak je blbej...níc víc.
MarekAbsolon
a proto je nenakupují teď, v současnosti.
A kdy asi konečně pochopíš, že spalováky jsou v Norsku zdraženy a z nich společně s ropou se následně dotují E-křápy v tom Norsku.
Přece si nebudou zasírát životní prostředí rakovinemtama když nemusej. 😁
Radši si ho tedy zadělají miliony obřích baterií plných těžkých kovů a dalších "mňamek"? 😒]
Kdyby neměli Norové tolik ropy, a neměli řeky s přehradama, nebyly by dotace na EV a měli by stejně pomíchaný vozový park jako ostatní evropské státy.
Pepa_007
V Norsku jako v první zemi na světě zaznamenaly elektromobily vyšší prodeje než auta se spalovacími motory.
Je to logické, když tam stojí BEV verze auta polovic oproti spalovací. Prostě dodatečné zdanění v řádu stovek tisíc Kč na spalovací auta.
Socialismus v praxi.
Je to logické, když tam stojí BEV verze auta polovic oproti spalovací. Prostě dodatečné zdanění v řádu stovek tisíc Kč na spalovací auta.
Socialismus v praxi.
Mokrous
...jak by vypadaly prodeje v Norsku, kdyby vrátili zdanění ICE na původní hodnoty a spalováky by tudíž nestály 2x tolik, co EV. A taky by ještě nějaký spalováky musely reálně stát na salonech a musely by se dát objednat.
Teprve potom bychom viděli, co si Norové chtějí kupovat.
Tyhle stalinistický praktiky a statistiky si můžou strčit za klobouk. Pokrytci.
Teprve potom bychom viděli, co si Norové chtějí kupovat.
Tyhle stalinistický praktiky a statistiky si můžou strčit za klobouk. Pokrytci.
Ja bych rád viděl, kdy bude mít diesel stejne lokální emise jako EV. A pokud ne, tak zpoplatnění je vporadku podle emisi. Pokrytectví. Zamořuje ovzduší ve svém okolí víc a ještě by chtěl slevy. To je pokrytec.
Proč by všechno mělo mít stejné emise?
Má stejné emise autobus, traktor, armádní tank nebo třeba vrtulník?
Má stejné emise autobus, traktor, armádní tank nebo třeba vrtulník?
ten Ruský tank ne, proto se bojí napadnout EU, nejsou ani EURO 2.
zato ten 35-45 let starý Leopard plní EURO 14 😄 😄 😄
Samozřejmě, je to jak s auty, ty německá jsou prostě lepší, než ruská 😊 😉
nejlepší sou drony z pěny, ty sou bezemisní
https😐/techsvet.cz/…u-a-jsou-z-peny/
https😐/techsvet.cz/…u-a-jsou-z-peny/
Tak povězme si, jak to je, i rusové, pokud mohou, používají tu německou techniku, třeba auta 😊
Německá auta sou předražený, přetechnizovaný a nepolehlivý šmejd, ale pssst 😄
Poslední zajímavá německá auta končí někde u MB řady 123 a Porsche 911 typ 993 atd
Poslední zajímavá německá auta končí někde u MB řady 123 a Porsche 911 typ 993 atd
To ti řekl kamarád vlastnící VAZ 2107? 😉
Bereš-li to takto, tak se teoreticky toho u ruských krámů nemá co podělat, protože tam nic není 😉
Bereš-li to takto, tak se teoreticky toho u ruských krámů nemá co podělat, protože tam nic není 😉
Taak určitě. Ve Vestě nic není, třeba nemá ani vyhřívání čelního sklad vid nebo digi klimu 😄
1274 asistentů nikdo nepotřebuje, takže ty tam naštěstí nejsou, to je pravda.
A ve starých autech ze západu taky ne 😄
1274 asistentů nikdo nepotřebuje, takže ty tam naštěstí nejsou, to je pravda.
A ve starých autech ze západu taky ne 😄
A že je ti rusové tak milují, co ? Hlavně ty Gčka, Xkove BMW a tak
Ruska nejnovější technologie
https😐/www.idnes.cz/…1_zahranicni_aha
https😐/www.idnes.cz/…1_zahranicni_aha
to víš no, drony sou věc, až se budeš nudit, jukni na oryx, tam je kolik ukrajina ztratila Bradley, Leopardů, Abramsů, humwee, polských krabů, darovaných T-72 od euro i neurozemí atd.
60% z toho iránské drony a ZALA Lancet
Divný že 😄 😄 😄 😄
60% z toho iránské drony a ZALA Lancet
Divný že 😄 😄 😄 😄
Jj a kolik už ztratili himarsů? Nějak jsem to prestal počítat, kdyz se chlubili 35, ačkoliv jich bylo dodáno 20 a stále na ně stříleli.
Předpokládám, že k dnešnímu dni už sestřelili tak 15 F16, které dorazí za týden.
Nedělám si iluze, že v bojích se nepřichází o techniku.
Předpokládám, že k dnešnímu dni už sestřelili tak 15 F16, které dorazí za týden.
Nedělám si iluze, že v bojích se nepřichází o techniku.
Jakákoliv technika jde zničit, to je to co sem chtěl říct.
Smát se technice druhé strany bez započítání širších souvislostí a reality současného moderního bojiště je pro mě fakt úsměvné.
Stejně úsměvné by bylo, kdyby tu někdo psal že je Abrams šrot, protože 4 zničili a 4 ukořistili a poškodili. A že poláci neumí houfnice, protože na Ukrajině jich už bylo 31 zničeno
A Bradley se nehodí ani na nákup, protože přišli už o 82 ks
Znovu opakuji - zničit se dá naprosto cokoliv.
Taky se dá odpálit protisatelitní jaderná zbran ve vesmíru a pak můžou to posmívané T-54 zaměřovat na 40 km optickým zaměřovačem, sem zvědav, jestli z 3000 střel alespon 20 něco trefí
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Smát se technice druhé strany bez započítání širších souvislostí a reality současného moderního bojiště je pro mě fakt úsměvné.
Stejně úsměvné by bylo, kdyby tu někdo psal že je Abrams šrot, protože 4 zničili a 4 ukořistili a poškodili. A že poláci neumí houfnice, protože na Ukrajině jich už bylo 31 zničeno
A Bradley se nehodí ani na nákup, protože přišli už o 82 ks
Znovu opakuji - zničit se dá naprosto cokoliv.
Taky se dá odpálit protisatelitní jaderná zbran ve vesmíru a pak můžou to posmívané T-54 zaměřovat na 40 km optickým zaměřovačem, sem zvědav, jestli z 3000 střel alespon 20 něco trefí
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A co takhle poměřit i výrobu klasického auta a elektroauta. Kolik tun rudy se musí vytěžit aby se mohla vyrobit jedna baterie. Jak obrovské území se musí zdevastovat ? Zajímavé že to nikdo neřeší. O tom se mlčí.
Samozrejme, ze se to resi. Je mnoho studii a vede se o tom diskuse neustale.
Tva predstava ze se o tom “mlci” dokresluje tve ostatni příspěvky.
Kde beres pro sve nazory informace?
Tva predstava ze se o tom “mlci” dokresluje tve ostatni příspěvky.
Kde beres pro sve nazory informace?
A jak se objeví ty emise z dolů v ovzduší centra města? To budou vysoké koncentrace jak hrom tedy. Tady se pořád nechape, že EV řeší ten nejpalcivejsi problém, a to lokální emise v huste obydlené oblasti. Jak jsou na tom globalne je mi fuk. Navíc to dost u aut všichni tají, takže uvidíme až bude platit evropské nařízení, aby se uvadely emise i z výroby a po dobu zivotnosti, u všech.
Mám kamaráta ktorý žije 17 rokov v Nórsku a so spaľovacími autami to tam majú tvrdé. On si “musel” kúpiť PHEV Q7 a manželka má nejakého elektrického Krišota aj keď to takto nechceli.
Keď sa uchádza o nejakú zákazku a má len spaľováky tak dovi-dopo.
Tržný mechanizmus ako sa patrí.
Keď sa uchádza o nejakú zákazku a má len spaľováky tak dovi-dopo.
Tržný mechanizmus ako sa patrí.
Stále nadáváme, ale pořád se tu máme velmi dobře ve srovnání se zbytkem světa.
Bohužel trend je pořád stejný a to ten, že se vše jen zhoršuje a narůstá debilit a omezení.
Uvidíme po volbách do EP, zda se loď začne trochu otáčet.
Bohužel trend je pořád stejný a to ten, že se vše jen zhoršuje a narůstá debilit a omezení.
Uvidíme po volbách do EP, zda se loď začne trochu otáčet.
Súhlas, nemáme sa zle (nie všetci) ale slučka sa stále pomaličky uťahuje. Kopec ľudí tomu ale pod rôznymi ideálmi ešte tlieska.
Nebo Nebo
A já bych rád věděl, jak vysoké jsou emise, když takové "elektricke auto" blafne. Zatím jsou ty elektro krámy mladé, tudíž nehoří tak často, ale časem, jak budou stárnout, se bude hořlavost jen zvyšovat a zvyšovat.
Takže jestli toto nazyvas lokálně bez emisní, tak jsi mimo.
https😐/m.youtube.com/…orts/uVSZ7KMJKWg
O těžbě a přepravě + chemického zpracování, recyklace raději nemluvě.
Takže jestli toto nazyvas lokálně bez emisní, tak jsi mimo.
https😐/m.youtube.com/…orts/uVSZ7KMJKWg
O těžbě a přepravě + chemického zpracování, recyklace raději nemluvě.
A jak vysoké jsoi emise, kdyz blafne spalovací. Tpc. Auto hoří na každém rohu denně. Stejně tka jako nějaká výrobní hala, panelák, garáž, atd. Tady se bavíme o denních, v každém momentě, emisích. Ne, že to co se stane jednou za uherak. Nechceš si jít spočítat emise na ukrajinu z každé munice? Až to bude hořet v centru každý den, tak se muzeme o tom bavit.
Panáčku hloupý, hasiči mají uhašen spalovák za minutu, zato elektro ve zkratu hasí hodiny a potom jim stejně znovu blafne, když ho neponoří do kontejneru,
to by si ale už mohl vědět, lháři ulhaný, dezoláte elektrický
to by si ale už mohl vědět, lháři ulhaný, dezoláte elektrický
A já někde píšu, že se hasi lépe? To uz je tu další co nepochopí prostý text? Jen pro zajímavost, nejezdíš nahodou v diseselu? Těžko můžu v něčem lhát, kdyz jsem žádný výrok nedal. Ta inteligence fakt klesá v populaci.
Tak to je pekná blbosť. Anoi spaľovák sa nehasí nijak ľahko, hlavne kým prídu hasiči, tak už je jak fakľa a hasiť pomaly nie je čo. Ak teda zatiaľ nechytili aj najbližšie autá v okolí.
Je tam jeden podstatný rozdíl. Když chytne spalovák, tak hi do 5 minut uhasíš, hodíš do drtičky a máš ekologicky zlikvidováno.
Když začne hořet EV, tak hoří 2 až 3 dny a máš ekologický problém.
Když začne hořet EV, tak hoří 2 až 3 dny a máš ekologický problém.
No super, to je mi novinka, i kdyz to horeni taky neni nekolik dni, ale nevadi. Ale co to má společného s emisemi z provozu? Nějak nepotkavam hořící auta ( obecne ) na každém rohu denně.
Sorry, kámo, ale to už hľadanie argumentov za každú cenu. A zbytočné. Plusy a mínusy oboch typov pohonu sú dávno všeobecne známe, nechápem tú večnú potrebu sa o tom donekonečna naťahovať.
Uvidíme hlavně až poklesne kapacita baterií na 60, 70 %. Nebo ještě míň. Kdo si bude nechávat repasovat baterie za cenu poloviny hodnoty auta. Autobazary je přijmou možná na začátku, ale to auto , se starou baterkou, si koupí jenom blázen. Rozhodne patnáctý rok po nástupu elektroaut.
už ted si můžeš koupit el. fiátek s pakatpitou baterky 70%, nedávno sem ho tu linkoval. Za pár let neprodejný 😄
Dej link.
Baterky ma 77% ne 70% a cena je cca stejna jako spalovaci varianta.
Kde je ten problem?
Kde je ten problem?
Degradace 23% za 8 let, kolik to bude za 12, 15? 35? 44?
To ujede v zimě s topením a vyhříváním sedaček tak 60 km 😄 😄 😄
To ujede v zimě s topením a vyhříváním sedaček tak 60 km 😄 😄 😄
Dva body. I tohle nepovedené EV si evidetne drzi cenu.
Druhy bo😜 parametry baterek jsou uz jinde nez v roce 2016 a předpokládám, ze v budoucnu bude celkem bezne vymena baterii od neoriginal výrobců.
Druhy bo😜 parametry baterek jsou uz jinde nez v roce 2016 a předpokládám, ze v budoucnu bude celkem bezne vymena baterii od neoriginal výrobců.
to jde i tech, ceny 180-570 tis dle velikosti auta, myslím že u fiatky to bude tak za 200 kila, což je akorát cena toho auta 😄 😄 😄 😄 😄
Bavime se o neoriginal dílech a tam je uz dnes cena nizsi.
jojo, baterka do fotáku od avacomu taky stojí 350 kč místo co stojí 1200 origo Canon, jasná věc.
Ted půjde ještě o kvalitu té neorigo a o výdrž.
A kdo to bude měnit, za kolik atd
zatím většina hodnových sazeb na EV v servisech je výrzaně vyšší jak na spalováky.
Ono je to logické, biješ se tu v prsa jak sou Ev lepší,k jednodušší, nenáročné. Z čeho bude žít dealer VW např. který udělal msírně na servisu spalováků 600 000 kč?
Sou jen dvě možnosti - budto hodinová szaba co stála 800 kč bude u ev za 2500 nebo zvýišt marži na autě, akže když měla fabrika + dealer na spalováku plácnu 60 tis čistá ruka, bude muset mít na Ev tak 95-120 tis kč
Jinak bude v mínusu.
Straně jednoduchý vid.
Vlastně budeš platit mechanika, kterej tam bude půl dne koukat z okna a čekat kdo si přijede vyměnit destičky a aktulaizovat SW 😄
nebo vyměnit řídící jednotky vozu, protože přeci si psal, že ev vydrží víc jak spalováky, takže doufám, že dnešní milenálové se těší, jak se svým VW Id.3 z roku 2023 zajedou v roce 2065 na výměnu řídících jendotek k dealerovi a tam jim je zdatně a rychle vymění 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-) :-) :-) :-)
protože ty káry z roku 1982 ke tvé smůle bohužel stále jezdí
Takže čekám že i stejně staré Ev bude krásně drandit , že toho bude dostupná elektronika, že mechanik v roce 2062 bude plně ovládat staré systémy z roku 2023 a že výměna baterky bude akce na 20 minut a bude to stát 50 litrů
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Ted půjde ještě o kvalitu té neorigo a o výdrž.
A kdo to bude měnit, za kolik atd
zatím většina hodnových sazeb na EV v servisech je výrzaně vyšší jak na spalováky.
Ono je to logické, biješ se tu v prsa jak sou Ev lepší,k jednodušší, nenáročné. Z čeho bude žít dealer VW např. který udělal msírně na servisu spalováků 600 000 kč?
Sou jen dvě možnosti - budto hodinová szaba co stála 800 kč bude u ev za 2500 nebo zvýišt marži na autě, akže když měla fabrika + dealer na spalováku plácnu 60 tis čistá ruka, bude muset mít na Ev tak 95-120 tis kč
Jinak bude v mínusu.
Straně jednoduchý vid.
Vlastně budeš platit mechanika, kterej tam bude půl dne koukat z okna a čekat kdo si přijede vyměnit destičky a aktulaizovat SW 😄
nebo vyměnit řídící jednotky vozu, protože přeci si psal, že ev vydrží víc jak spalováky, takže doufám, že dnešní milenálové se těší, jak se svým VW Id.3 z roku 2023 zajedou v roce 2065 na výměnu řídících jendotek k dealerovi a tam jim je zdatně a rychle vymění 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-) :-) :-) :-)
protože ty káry z roku 1982 ke tvé smůle bohužel stále jezdí
Takže čekám že i stejně staré Ev bude krásně drandit , že toho bude dostupná elektronika, že mechanik v roce 2062 bude plně ovládat staré systémy z roku 2023 a že výměna baterky bude akce na 20 minut a bude to stát 50 litrů
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
“ Z čeho bude žít dealer VW např. který udělal msírně na servisu spalováků 600 000 kč?”
K nicemu. A to je ta z hlavnich výhod a zaroven problem elektromobility.
Proto takovy odpor a negativni zpravy.
Pro mnoho profesi to bude konec, ale rozbijet “pletací stroje” neni reseni.
K nicemu. A to je ta z hlavnich výhod a zaroven problem elektromobility.
Proto takovy odpor a negativni zpravy.
Pro mnoho profesi to bude konec, ale rozbijet “pletací stroje” neni reseni.
Ano delaer bude žít z ničeho.
Geniální, delaerea zrušíme, všechny porpustíme a místo servisu postavíme zelený remízek a když budeš potřebovat něco poladit, bude jezdit něco jako VW hodinový manžel a objíždět zkazníky elektrickou dodávkou.
Třeba ve stylu že co obsloužilo 30 delarů z 75 mechaniky obslouží 2 dodávky ne 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A takhle zrušíme celou řadu profesí a kdo bude blbej a nebude mít mozek na to dělat ajtáka, tak bude dědkům v domě seniorů utírat zadek (to sjem tuhle četl, že bude potřeba aby se propuštění postarali ve službách o seniory) nebo bude nerůstově doma na zaručeném příjmu, za který si zaplatí elektriku a housky, a jinak bude sedět doma a na procházku půjde kolem vesnice
Moderní svět 2035 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Pokrok .
Sovětší utopisté a američtí vědci Z CIA co chtěli pomcí drog ovládat mysl lidí z 30-50 let skáčou v hrobkách tak mohutně radostí, že to musí dunět jako kdyby ted po nuseláku přejelo najednou 1200 tanků abrams :-) :-) :-) :-) :-)
Protože to co dělali oni bylo tak slabounký, jako heřmánkovej odvar na mytí dětský prdýlky :-) :-) :-) :-)
Geniální, delaerea zrušíme, všechny porpustíme a místo servisu postavíme zelený remízek a když budeš potřebovat něco poladit, bude jezdit něco jako VW hodinový manžel a objíždět zkazníky elektrickou dodávkou.
Třeba ve stylu že co obsloužilo 30 delarů z 75 mechaniky obslouží 2 dodávky ne 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A takhle zrušíme celou řadu profesí a kdo bude blbej a nebude mít mozek na to dělat ajtáka, tak bude dědkům v domě seniorů utírat zadek (to sjem tuhle četl, že bude potřeba aby se propuštění postarali ve službách o seniory) nebo bude nerůstově doma na zaručeném příjmu, za který si zaplatí elektriku a housky, a jinak bude sedět doma a na procházku půjde kolem vesnice
Moderní svět 2035 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Pokrok .
Sovětší utopisté a američtí vědci Z CIA co chtěli pomcí drog ovládat mysl lidí z 30-50 let skáčou v hrobkách tak mohutně radostí, že to musí dunět jako kdyby ted po nuseláku přejelo najednou 1200 tanků abrams :-) :-) :-) :-) :-)
Protože to co dělali oni bylo tak slabounký, jako heřmánkovej odvar na mytí dětský prdýlky :-) :-) :-) :-)
Stejne jako tkalcum nepomohlo rozbijet tkací stroje ani dnes nebude fungovat zavírat oci pred novou technologii.
To není technologie, to je brutální sociální inženýrství a převýchova lidí a celé společnosti, a násilné vymáhání něčeho popř snaha vygumovat lidem od dětství mozky tím, že jim budu lít do hlav po hektolirech svojí propagandu tak, že jí budou považovat za jedinou pravdu.
taková metodika norimberských trychtýřů že 😄
Kdo bude proti bude označen za nepřítele společnosti, pokroku, zdiskreditován, následne uvězněn a zabit.
taková metodika norimberských trychtýřů že 😄
Kdo bude proti bude označen za nepřítele společnosti, pokroku, zdiskreditován, následne uvězněn a zabit.
Znova. Clanek https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv
popisuje jak je vytvářen spatny obraz elektromobility pomoci falešných zprav například na autoforu.
Stejne je to používáno například pro zpochybňování změny klimatu.
popisuje jak je vytvářen spatny obraz elektromobility pomoci falešných zprav například na autoforu.
Stejne je to používáno například pro zpochybňování změny klimatu.
DonVito
Nekdo se mnou polmizoval, kdyz jsem tvrdil, ze se prodava dobre... 😁
https😐/www.auto.cz/diskuse/93026/1#…
ptr078
10. 4. 2024 00:28
Re: Re: ID jakoOtazka na vas pane. Minule ste mi tvrdili ze volvo ex30 je trhak, kazdy po nom tuzi, nestacia ho vyrabat a v tabulke ho nejak nevidno. Alebo ste zase len tarali hluposti ako obycajne?
:no: :no: :no:
Pravda vitezi
:-!
https😐/www.auto.cz/diskuse/93026/1#…
ptr078
10. 4. 2024 00:28
Re: Re: ID jakoOtazka na vas pane. Minule ste mi tvrdili ze volvo ex30 je trhak, kazdy po nom tuzi, nestacia ho vyrabat a v tabulke ho nejak nevidno. Alebo ste zase len tarali hluposti ako obycajne?
:no: :no: :no:
Pravda vitezi
:-!
No, ale tak, že každej po něm touží, já se hlásím, že po něm netoužim, tak spíš polopravda vítězí .)
Zase mam nutkani psat o trollech.
Koledujes si. 😉
Neni ta touha vytrzena z kontextu?
😁
Troll kazdou pravdu relativizuje.
Neber osobne, nechci se ti zase omlouvat.
😄
PS V tabulce je uspech EX30 videt zcela jednoznacne. Polopravdou to muzes nazvat jen ty.
Koledujes si. 😉
Neni ta touha vytrzena z kontextu?
😁
Troll kazdou pravdu relativizuje.
Neber osobne, nechci se ti zase omlouvat.
😄
PS V tabulce je uspech EX30 videt zcela jednoznacne. Polopravdou to muzes nazvat jen ty.
Hele trollení to neni, spíš popíchnutí, že prý si tvrdil, že to chce každý (říkám prý, protože to je z příspěvku, který cituješ, jestli si to tvrdil nevim, o EV moc nečtu, protože mne tak neberou 😁).
Tak já sem jen chtěj říct, že ja po EX30 netoužím. Takže z tvrzení, které cituješ je pravda jen ta o prodejích. Víc v tom nehledej.
Jestli si to netvrdil a citace kecá, pak to není polopravda, ale pravda 😊 Nerozvádějme to prosím
Tak já sem jen chtěj říct, že ja po EX30 netoužím. Takže z tvrzení, které cituješ je pravda jen ta o prodejích. Víc v tom nehledej.
Jestli si to netvrdil a citace kecá, pak to není polopravda, ale pravda 😊 Nerozvádějme to prosím
Zkus nevytrhivat z kontextu.
Nehodlam se tu s tebou dohadovat o kravinach.
Jestli jsem kdy neco takovyho napsal, tak to byla nadsazka.
Tohle ty nechapes?
Nehodlam se tu s tebou dohadovat o kravinach.
Jestli jsem kdy neco takovyho napsal, tak to byla nadsazka.
Tohle ty nechapes?
Chápu, naprosto dobře, chápu nadsázku, to ty si zase zbytečně rozpatlal to ho**o, které bylo myšleno jako... nadsázka, uplně ta stejná, kterou si psal možná ty 😊 . Proč vždy tak vyskočíš ? Nemáš už smysl pro humor ?
Jeslti se tě to opět zase dotklo, tak to prosím neber v potaz a klidně smaž celou moji reakci na tvuj post, byla to blbost, sranda.
Jeslti se tě to opět zase dotklo, tak to prosím neber v potaz a klidně smaž celou moji reakci na tvuj post, byla to blbost, sranda.
Ne, fakt nemam smysl pro humor pod prispevky typu citovaneho ptr078!!
Pravda, co jsem psal se ukazala.
Ale ty mas potrebu ji relativizovat.
:no:
Pravda, co jsem psal se ukazala.
Ale ty mas potrebu ji relativizovat.
:no:
Nemám, nepochopils... neva, neřeš 😊
Pravda (ze EX30 ma uspech) zvitezila.
Diky ze uz dal nepolemizujes.
Hezky bezemisni den
Diky ze uz dal nepolemizujes.
Hezky bezemisni den
Tobě také a přeji co nejmenší ekologickou stopu, já dnes cestuji metrem , takže jsem opravdu bezemisní 😉 Až na tu korunu z lístu pro pana Rittiga.. kecám, mám lítačku v appce 😁 Nepodporuji ho
já sem bezemisně cestoval v sobotu, tramvají, na Legendy. Tam 3 stanice, zpátky 5 😄
Pak sem přestoupil na Charger 😄
Pak sem přestoupil na Charger 😄
V pořádku, ja mam taky na kraji Prahy benzinové auto, kterým dojedu kousek za Prahu po dálnici ... stejně jako ta elektrárna, kouřím za městem, jsem lokálně bezemisní, jako to EV 😉 To je snad v pořádku, ne? 😁
Ale tak tohle je naprosto v pořádku. Nechat auto na kraji a dojet mhd.
rozdíl je ten, že o víkendu si sedneš, v pondělí ve špičce těžko 😄
Jezdil sem MHD 95-2016, už sem to tu psal, už mam odježděno, s díky přenechám dalším- užívejte 😄 😄 😄
Jezdil sem MHD 95-2016, už sem to tu psal, už mam odježděno, s díky přenechám dalším- užívejte 😄 😄 😄
Já jsem teď nastydlý, proto nejezdím na moto, ale sednu si v 90 % ráno i večer, maximálně o dvě stanice dál.
to máš dobrý, já si za roky 2010-2016 nějak nepamatuju, že bych si ráno v tramvaji sedl, to bylo narvaný jak putika při hokeji a když byly výluky a náhradní doprava, tak se tam pomalu nedalo stát
A ještě se čekalo 15 minut než něco přijelo
Já si dokonce pamatuju jak ještě nebylo metro KobylisyLletnany a jak sme valili autobusy na Holešovice to byl zážitek 😄 😄 😄
A ještě se čekalo 15 minut než něco přijelo
Já si dokonce pamatuju jak ještě nebylo metro KobylisyLletnany a jak sme valili autobusy na Holešovice to byl zážitek 😄 😄 😄
Takze srovnavas dobu, kdy ještě pomalu metro bylo jen v centru a dnešní dobu. Je pravda, ze dost lidí zůstává v minulosti zaseklych.
Kde že je ten úspěch? TOP25 za duben jí nevidím, jediné Volvo je tam XC40 s 9992ks 😉 Mimochodem víc jak TMY 9646ks, EX30 8015ks…
TOP sellers😒br /> 1. Dacia Sandero 25803ks
2. VW Golf 22080ks
3. Renault Clio 19747ks
EX30 v ČR pouze 22ks…
Takže kde je ten ůspěch?
TOP sellers😒br /> 1. Dacia Sandero 25803ks
2. VW Golf 22080ks
3. Renault Clio 19747ks
EX30 v ČR pouze 22ks…
Takže kde je ten ůspěch?
Nevím jestli jsi to pochopil, ale článek je o Norskem trhu. Nechápu pořád nutkání používat whataboutismus, kdyz nejsou argumenty.
Tak jako výrok je to pravdivý. On totiž opak výroku "každý po něm touží " je správně "aspoň jeden po něm netouží " a ne jak si někteří mysli, ze negace toho výroku je "nikdo po něm netouží " a ani nedokazi dat negaci výroku. Takze má ozzy pravdu. To je tak, když trollové zevšeobecňujou a napíšou "každý ho chce" nebo "nikdo ho nechce".
Takze to chce klid a jen ozzy podle mého nadnesene poukázal na blbost, co ptr napsal.
Takze to chce klid a jen ozzy podle mého nadnesene poukázal na blbost, co ptr napsal.
Ondrej1
Když se podíváme na aktuální situaci na trhu, tak na obzoru jsou výrazně lepší EV, která půjdou brzo do prodeje. Na trhu jsou u mainstreamu celkem zastaralé modely (VAG) nebo nepoužitelné modely (stelantis a Toyota). Kdybych chtěl aktuálně nové EV, tak bych si počkal na tu novou platformu Stellantisu s 98kwh, jinak koupit ojeté VAG - ty nové jsou téměř stejné.
Ondrej1
Příspěvek podléhá schvalování.
eLzyx
EV přináší do spotřebitelského chování jeden nový fenomén. A to je pozdější obměna auta. Proč? Delší záruky a menší poruchovost. V případě Tesel i třeba pomalejší zastarávání. Auto z roku 2016 vypadá stejně jako auto z roku 2024. Jsou dostupné neustálé aktualizace, které tu a tam přidávají i nějaké zajímavé věci.
Takže i tohle může kecat do prodejů
Takže i tohle může kecat do prodejů
Delší záruky? Kde, kolik a na co? Krom 8 let na 70% baterie, což znamená její smrt.
To, že něco vypadá 8 let furt stejně ošklivě bych nedával do plusu.
A ty aktualizace jsou také sporná věc. Někoho možná zajímají, já je bytostně nesnáším.
90% z nich přináší jen další kraviny a zbytečnosti a často další chyby.
Spíš si to lidi nechávají dýl, protože by prodejem utrpěli tak šílenou ztrátu, že si to radši nechají.
To, že něco vypadá 8 let furt stejně ošklivě bych nedával do plusu.
A ty aktualizace jsou také sporná věc. Někoho možná zajímají, já je bytostně nesnáším.
90% z nich přináší jen další kraviny a zbytečnosti a často další chyby.
Spíš si to lidi nechávají dýl, protože by prodejem utrpěli tak šílenou ztrátu, že si to radši nechají.
Kdo ti ve spalovacím světě dá záruku na 8 let a 200k km (průměr u Tesly) na pohonné ústrojí?
Spousta automobilek ani nepočítá s takovou životností, natož aby na to dávali záruku.
S tou estetikou máš co říkat, VW Golf 😒]
Spousta automobilek ani nepočítá s takovou životností, natož aby na to dávali záruku.
S tou estetikou máš co říkat, VW Golf 😒]
Záruka nerovná se zivotnost.
Dilema ztrata? Kdyz pominu, ze i to je dost sporné tak je potreba vzit do uvahy, ze vyrazne klesla cena novych EV.
Dilema ztrata? Kdyz pominu, ze i to je dost sporné tak je potreba vzit do uvahy, ze vyrazne klesla cena novych EV.
Tak jasně. Kdyz si někdo pořídí auto od výrobce, který v dnešní době šetří na IT a nechává dělat SW studenty v Indii, pak se xlclovek nemůže divit, že tam jsou napraskany chyby až moc. Chyby se dějou, jen u někoho častěji a nekde je ani neopravujou
To "pomalejší zastarávání", tzn. výroba stejného auta 10 či více let a jeho update softwarově, je specifikum Tesly. Ostatní automobilky stále pracují s klasickými generacemi a mezigeneračními facelifty.
Ano, je pravděpodobné, že soukromí zákazníci Tesly obmněňují auta později než je typické v dané cenové nebo třídní kategorii.
Já bych přidal ale ještě jeden fenomén elektromobility, který způsobuje zpomalení prodejů. A to je tlačení prodeje "na sílu", tzn. bez přirozené poptávky. Je jedno, jestli jde o státní dotace, kvóty na podíl elektromobilů v nadnárodních korporátech nebo jestli automobilka autorizovaným dealerům nařídí odebrat povinný počet předváděcích či skladových elektroaut. Výsledkem této "netržní poptávky" je to, že s určitým časovým zpožděním generuje přebytek zánovních ojetin s minimálním nájezdem, které konkurují novým autům.
Ano, je pravděpodobné, že soukromí zákazníci Tesly obmněňují auta později než je typické v dané cenové nebo třídní kategorii.
Já bych přidal ale ještě jeden fenomén elektromobility, který způsobuje zpomalení prodejů. A to je tlačení prodeje "na sílu", tzn. bez přirozené poptávky. Je jedno, jestli jde o státní dotace, kvóty na podíl elektromobilů v nadnárodních korporátech nebo jestli automobilka autorizovaným dealerům nařídí odebrat povinný počet předváděcích či skladových elektroaut. Výsledkem této "netržní poptávky" je to, že s určitým časovým zpožděním generuje přebytek zánovních ojetin s minimálním nájezdem, které konkurují novým autům.
“ automobilka autorizovaným dealerům nařídí odebrat povinný počet předváděcích či skladových elektroaut”
U spalovaku je to jinak?
U spalovaku je to jinak?
Je to uplne stejně. Já se nedivím dealerům, že by nejradši měli jen nejžádanější modely jako predvadecky. Ale pak jak se má potenciální zákazník rozhodnout, kdyz nemá možnost si to vyzkoušet. A to platí jako pro EV tak i pro spalovaky. Dám příklad z Toyoty. Někteří dealeři nemají např. Highlandera jako predvadecku, protoze jich tolik neprodaji. Nebo corollu 1.8, případně corollu cross 1.8, protoze zrovna víc prodávají dvoulitry.
stará písnička u německých uberwagenů před pár lety - předváděčky jen dieslové bawa, benzín nikde, když chtěl někdo porovnat benzín a diesel, smůla, nejbližsí je v německu nebo si to rovnou objednejte, my vám to za 3 týdny dodáme 😄 😄 😄
Povinnost je stejná, ale přirozená poptávka je jiná. Skladovku Fabie nebo Octavie prodal dealer vždy snadno. Komu měl ale dealer Škody v Bruntále nebo Podbořanech prodat skladového či předváděcího Enyaqa? Přirozená poptávka nula. S velkou pravděpodobností část aut skončila v zahraničí a tam tyto zánovní elektromobily s minimálním nájezdem dnes konkurují prodejům nových elektromobilů a my to teď interpretujeme jako pokles prodejů.
Dle statistik bylo letos za první čtyři měsíce vyvezeno z ČR rekordních 24 tisíc ojetých aut. Překonává to i "leasingovou horečku" z let 2016 a 2017. Tehdy to bylo způsobeno intervencemi ČNB, které oslabovaly korunu pod tržní kurz. Dnes je kurz tržní, takže nerovnováha je pravděpodobně způsobena nabídkovými nebo poptávkovými deformacemi na trhu nových aut.
Dle statistik bylo letos za první čtyři měsíce vyvezeno z ČR rekordních 24 tisíc ojetých aut. Překonává to i "leasingovou horečku" z let 2016 a 2017. Tehdy to bylo způsobeno intervencemi ČNB, které oslabovaly korunu pod tržní kurz. Dnes je kurz tržní, takže nerovnováha je pravděpodobně způsobena nabídkovými nebo poptávkovými deformacemi na trhu nových aut.
A kdyz jim tam nařídí kodiaqa ( ten bude taky narvanej vybavou ), dopadne to velice podobne jako s tím enyaqem.
Souhlas, jen dodám - Tesly se dost mění pod kapotáží a facelifty dělá také (na TMS je teď třetí optický a cirka šestý větší technologický). Tesla neustále inovuje. Sedačky z roku 2019 nebudou tak pohodlné jako ty z 2024, byť vypadají stejně. Motory z roku 2015 nebudou tak účinné jako ty letošní. Přidali dvojskla pro lepší akustický komfort. Dali jiné tlumiče pro jízdní komfort. HW pro autopilota se neustále mění. Těch změn je tam v průběhu let hromada.
Ale opticky to vypadá furt stejně. Skoro jak u Porsche.
Ale opticky to vypadá furt stejně. Skoro jak u Porsche.
Tyhle každoroční "neviditelné updaty" míváš i u běžných automobilek. Říká se tomu tzv. modelový rok, který se zpravidla začíná vyrábět po letních dovolených a třeba u Škodovky jej najdeš ve VIN čísle (zatímco kalendářní tam není).
Ale nový model je něco jiného. Je to zásadní technická změna auta. Jelikož má většina aut samonosnou karoserii, dá se to na první pohled poznat podle jiných rozměrů, vzhledu apod.
Ale nový model je něco jiného. Je to zásadní technická změna auta. Jelikož má většina aut samonosnou karoserii, dá se to na první pohled poznat podle jiných rozměrů, vzhledu apod.
jenže ony se tam ty změny dějí z týdne na týden. Není tam dáno, že třeba v září je nový modelový rok.
O kolik klesne cena dejme tomu po 4 letech u auta s klasickým motorem a o kolik u EV? Není to taky jeden z důvodů že si lidi EV nechávají dýl? Že by na nové EV jen tak neměli? Oni si je nepořizují jenom lidé s příjmem 500 tisíc měsíčně.
bude plus mínus stejné.
Zkusil jsem si najít na bazoši pár inzerátů, kde je uvedena původní cena. Našel jsem třeba BMW 335d 😁rive, 105k km najeto, rv 2019, PC 1,6mio. Prodejní 590k Kč. 63% ztráta.
Tesla model 3 LR, který v té době stál 1,5mio, tak je na 550k Kč. 63% ztráta
Samozřejmě, pokud to porovnáváš proti Oktávce, která stála 600 a teď je za 350, tedy jen 42% ztráta, tak to bude pro EV vypadat ošklivě. Ale to není dáno druhem pohonu, ale "premiovou" cenovkou. Všechna drahá auta ztrácí na ceně. A je jedno jestli jsou s benzinem, naftou, nebo je na baterky. Výjimkou jsou nějaké unikátní sportovní edice, "poslední čisté spalovací verze", "poslední s manuálem" atp. Tam ta cena může i vyrůst.
EDIT: zajímavější to bude při nákupu nového stejného auta. Zatímco BMW 330d 😁rive mírně zdražilo a zákazník dostane za stejné peníze horší auto (335d 313Ps vs nová pouze 330d s 265PS), resp. musí vzít minimálně o 250k Kč dražší M340d, tak u Tesly došlo k výraznému zlepšení auta (efektivita pohonu, výbava, odhlučnění, komfort) a zároveň k výraznému zlevnění o 300k Kč.
Zkusil jsem si najít na bazoši pár inzerátů, kde je uvedena původní cena. Našel jsem třeba BMW 335d 😁rive, 105k km najeto, rv 2019, PC 1,6mio. Prodejní 590k Kč. 63% ztráta.
Tesla model 3 LR, který v té době stál 1,5mio, tak je na 550k Kč. 63% ztráta
Samozřejmě, pokud to porovnáváš proti Oktávce, která stála 600 a teď je za 350, tedy jen 42% ztráta, tak to bude pro EV vypadat ošklivě. Ale to není dáno druhem pohonu, ale "premiovou" cenovkou. Všechna drahá auta ztrácí na ceně. A je jedno jestli jsou s benzinem, naftou, nebo je na baterky. Výjimkou jsou nějaké unikátní sportovní edice, "poslední čisté spalovací verze", "poslední s manuálem" atp. Tam ta cena může i vyrůst.
EDIT: zajímavější to bude při nákupu nového stejného auta. Zatímco BMW 330d 😁rive mírně zdražilo a zákazník dostane za stejné peníze horší auto (335d 313Ps vs nová pouze 330d s 265PS), resp. musí vzít minimálně o 250k Kč dražší M340d, tak u Tesly došlo k výraznému zlepšení auta (efektivita pohonu, výbava, odhlučnění, komfort) a zároveň k výraznému zlevnění o 300k Kč.
jinak co s týče mě - já si Teslu model S 2015 nechám dokud bude jezdit, resp. bude ekonomické ji udržovat při životě. Beru to tak, že nejekologičtější, ale i nejekonomičtější auto je to, které jsem si nemusel pořídit. Předchozí Volvo S60 mám už 14. rokem (přičemž je 23 let staré).
Ze mě tedy výrobci aut také moc peněz neuvidí. Sám mám málo.
Ze mě tedy výrobci aut také moc peněz neuvidí. Sám mám málo.
Hendly
Clanek ma nadpis jak padají prodeje elektroaut. I cely clanek to tak popisuje.
Jen v jedne větě je zmínka o tom, ze vyrazne propadl cely trh vcetne spalovacich aut.
Takze cely ten clanek je naprosto nesmyslne napsaný. Coz uz je u pana Samala pravidlem a na auto.cz podporovaný stav.
V diskusích pak je jen minimální zmínka o tom, ze jde o nekvalitni informace, ale hádka o “důkazech” jak jsou elektroauta spatna…
Jen v jedne větě je zmínka o tom, ze vyrazne propadl cely trh vcetne spalovacich aut.
Takze cely ten clanek je naprosto nesmyslne napsaný. Coz uz je u pana Samala pravidlem a na auto.cz podporovaný stav.
V diskusích pak je jen minimální zmínka o tom, ze jde o nekvalitni informace, ale hádka o “důkazech” jak jsou elektroauta spatna…
Kdybys to četl bez emocí, tak by sis všiml i toho, že prodeje spalovacích hybridů stouply, viz tři Toyoty v žebříčku
Nehledej za tím spiknutí Kremlu s panem Šámalem. Je to pouhá matematika. Při tak velkém podílu BEV totiž celkový trh může klesat i při malém poklesu BEV, aniž by to spalovací hybridní auta mohla nárůstem 20 procent zvrátit.
Nehledej za tím spiknutí Kremlu s panem Šámalem. Je to pouhá matematika. Při tak velkém podílu BEV totiž celkový trh může klesat i při malém poklesu BEV, aniž by to spalovací hybridní auta mohla nárůstem 20 procent zvrátit.
Je to o interpretaci. Znamená to nižší zájem o auta celkové, nebo nižší zájem o EV? Růst hybridů, anomálie nebo trend? Nárůst 20% znamená cca 200 plus. A 200 aut v celkových cca 7900 registracich, to jsou 2% cca. Čistě statistická odchylka. Může být způsobeno např termíny dodávek. Z tohoto nesmyslu udělat článek, to je fakt bulvár a ostuda.
Z dat za jeden měsíc nelze dělat dalekosáhlé závěry. Stačí, když jeden velký fleetový zákazník koupí nebo nekoupí v daném měsíci flotilu, nebo když se z měsíce na měsíc změní nějaká státní regulace.
Spíše jde o to, že stále častěji vidíme indikátory, že zájem o EV není zdaleka takový, jak manažeři automobilek a politici plánovali.
Spíše jde o to, že stále častěji vidíme indikátory, že zájem o EV není zdaleka takový, jak manažeři automobilek a politici plánovali.
Souhlasím, měsíční statistika nerika nic o dlouhodobém trendu.
Prave proto je tento nadpis a clanek nesmysl.
Proc tady tedy je bez náležitého komentáře?
Aktualni! zajem neni takovy. Stale jde o nekolik mesicu a je otázkou co ma na to vliv.
Prave proto je tento nadpis a clanek nesmysl.
Proc tady tedy je bez náležitého komentáře?
Aktualni! zajem neni takovy. Stale jde o nekolik mesicu a je otázkou co ma na to vliv.
Ten trend posledního cca půl roku je evidentní.
Ať už je to dáno čímkoliv, platí staré známé přísloví "žádný strom neroste do nebe". Pokud to řekneme odborněji, tak většina přírodních či ekonomických jevů se dá popsat růstovou (sigmoidální) křivkou, kdy po pomalejším náběhu nastává rychlý růst, který ke konci zpomaluje, až se dosáhne konečného (rovnovážného stavu). A tam nyní pravděpodobně podíl BEV na prodejích nových aut je, nebo se mu blíží.
Ať už je to dáno čímkoliv, platí staré známé přísloví "žádný strom neroste do nebe". Pokud to řekneme odborněji, tak většina přírodních či ekonomických jevů se dá popsat růstovou (sigmoidální) křivkou, kdy po pomalejším náběhu nastává rychlý růst, který ke konci zpomaluje, až se dosáhne konečného (rovnovážného stavu). A tam nyní pravděpodobně podíl BEV na prodejích nových aut je, nebo se mu blíží.
A ty vis na ktere casti krivky se aktualne trh nachází? A neni jen to tve prani?
Znova uz zde opakovane.
Opravdu veris, ze se vyvovoj baterii zastavil a dal nebude stoupat jejich užitné hodnota a klesat cena?
Chces prorokovat prodeje elektro aut v momente, kdy na pristi rok takřka vsechny znacky hladaji příchod novych modelu s cenou 600 tis?
Znova uz zde opakovane.
Opravdu veris, ze se vyvovoj baterii zastavil a dal nebude stoupat jejich užitné hodnota a klesat cena?
Chces prorokovat prodeje elektro aut v momente, kdy na pristi rok takřka vsechny znacky hladaji příchod novych modelu s cenou 600 tis?
Proč bych měl mít nějaká přání? Ano, mám něco zainvestováno do japonského akciového fondu, který má největší pozici právě do Toyoty, takže úspěch Toyoty mě může potěšit na vyšším zhodnocení fondu, ale
Na x-krát opakovanou otázku nebudu po x-té opakovat odpověď.
Až přijdou na trh levné elektromobily, tak budou mít svou vlastní růstovou křivku. Ty by klidně mohly dosáhnout třeba 20 % trhu a když se k tomu přičte těch 10 % trhu, kterých dosáhly drahé elektromobily, mohlo by to být dohromady kolem třetiny trhu. To je můj odhad. Samozřejmě, může to zvrátit nějaká státní či evropská regulace.
Na x-krát opakovanou otázku nebudu po x-té opakovat odpověď.
Až přijdou na trh levné elektromobily, tak budou mít svou vlastní růstovou křivku. Ty by klidně mohly dosáhnout třeba 20 % trhu a když se k tomu přičte těch 10 % trhu, kterých dosáhly drahé elektromobily, mohlo by to být dohromady kolem třetiny trhu. To je můj odhad. Samozřejmě, může to zvrátit nějaká státní či evropská regulace.
Opet uplne uskakujes od původního tematu.
Na jakem bodu růstové křivky prodeju EV se mechanice nikdo netuší.
Jde pouze o tve dohady. Muzeme byt klidne na úplném zacatku rustu.
Vyvoj baterii neustale pokračuje a cena klesa.
PS: Toyota posledni 3 měsíce soustavne klesa.
Na jakem bodu růstové křivky prodeju EV se mechanice nikdo netuší.
Jde pouze o tve dohady. Muzeme byt klidne na úplném zacatku rustu.
Vyvoj baterii neustale pokračuje a cena klesa.
PS: Toyota posledni 3 měsíce soustavne klesa.
Ano, netušíme.
Ale u současné generace BEV (Enyaq, Tesla X apod) to vypadá, že jsme na konci sigmoidální růstové křivky. Samozřejmě, čím nižší bude cena těch očekávaných levných BEV, tím mají šanci dosáhnout v růstu výše.
Toyota sice poslední 3 měsíce klesá, ale já jsem investoval v dřívějších letech, takže zhodnocení akcií Toyoty překoná i tu naši hyperinflaci (když si dáš třeba posledních 5 let, tak je zhodnocení akcií Toyoty 140 % v JPN).
Navíc se nedívej jen na cenu akcie, ale i na dividendový výnos a dále na výnos z úrokového diferenciálu CZK/JPN (fond je pojištěn proti kurzovému výkyvu). Tzn. i když by akcie Toyoty vyjádřená v JPN stagnovala, tak by vydělala ročně cca 5 % v CZK, v minulých letech i o něco víc, možná až k 10 %.
Ale u současné generace BEV (Enyaq, Tesla X apod) to vypadá, že jsme na konci sigmoidální růstové křivky. Samozřejmě, čím nižší bude cena těch očekávaných levných BEV, tím mají šanci dosáhnout v růstu výše.
Toyota sice poslední 3 měsíce klesá, ale já jsem investoval v dřívějších letech, takže zhodnocení akcií Toyoty překoná i tu naši hyperinflaci (když si dáš třeba posledních 5 let, tak je zhodnocení akcií Toyoty 140 % v JPN).
Navíc se nedívej jen na cenu akcie, ale i na dividendový výnos a dále na výnos z úrokového diferenciálu CZK/JPN (fond je pojištěn proti kurzovému výkyvu). Tzn. i když by akcie Toyoty vyjádřená v JPN stagnovala, tak by vydělala ročně cca 5 % v CZK, v minulých letech i o něco víc, možná až k 10 %.
To na jake casti křivky jsme je jen tva domněnka.
PS: pokavad uvazujes v období roků tak tam je Tesla tak “trochu” jinde nez Toyota. 😀
PS: pokavad uvazujes v období roků tak tam je Tesla tak “trochu” jinde nez Toyota. 😀
Ale oto prece jde. Nejde o preklopeni zájmu, ale pokles celkového trhu.
Otazka, na kterou pan Samal neodpovídá, je co se stalo. Protoze pokles prisel po pro EV rekordním dubnu. :” Letos v dubnu měla auta s lokálně bezemisním pohonem podíl dokonce 89,4 %”.
Opet se snazis tvrzením o Kremlu zakryt to, ze auto.cz vlastni jeden z uhelnych baronů.
Otazka, na kterou pan Samal neodpovídá, je co se stalo. Protoze pokles prisel po pro EV rekordním dubnu. :” Letos v dubnu měla auta s lokálně bezemisním pohonem podíl dokonce 89,4 %”.
Opet se snazis tvrzením o Kremlu zakryt to, ze auto.cz vlastni jeden z uhelnych baronů.
Všichno do jednoho v ČR sou agenti Kremlu a uhlených baronů, teda pokud náhodou nekejchaj jak píská spolu a zelenej erohujer-utopista
jasná věc. Říkal už to před 30 lety bratr Cibulka, že všichni občané ČR sou ruský fízlové nebo agenti GRU
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
jasná věc. Říkal už to před 30 lety bratr Cibulka, že všichni občané ČR sou ruský fízlové nebo agenti GRU
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Je to proste bulvární článek. Pak slabší jedinci, kteří buď čtou jen titulek, nebo nechtějí číst vše se pouští do závěru, že o EV klesá zájem. No a jaké je prekvapeni, že když klesá trh, tak stejně klesají i prodeje EV. Kdyz by neklesaly, tak o ně zájem roste, i kdyby měli nižší prodeje.
pepík9
Když se e auta objevily, bylo to něco in a kdo ho neměl klesl v určitém žebřícku. Jako u SUV. Jenže hodně majitelů zjistilo že to zase tak vynikající auto není. To jenom ti zatvrzelý budou tvrdit že nad elektroauta není. Ti kteří bydlí v panelákách a potřebují auto od rána do večera, ti ochladli.
Rozveď to prosím. Kde bereš tu statistiku “hodně majitelů zjistilo …”?
Co znám hodně EVčkařů, velmi často bláznů do aut, tak na EV jako denní přibližovadlo nedají dopustit. Když jsme dělali na jedné FB skupině průzkum, kdo by se vrátil ke spalováku, tak to byl jeden ze sta. Jo jsou lidi, co nadávají na Teslu, ale ti si koupí elektrické MB, BMW. Jsou lidi, co nadávají na Enyaq, ale ti si koupí … zase Enyaq, protože facelift je lepší.
Zajímala by mne i ta překážka v podobě “lidi z paneláku potřebují auto od rána do večera”. Pokud to auto potřebuji tolik, měl bych mít garáž. Ne kvůli nabíjení, ale úspoře času při parkování, jistotě, že z toho nezmiznou kola, nebo nebudu mít proraženou nádrž po krádeži PHM. Zmizelé stěrače, zrcátka, světlomety, nebo RZ také zamrzí.
Co znám hodně EVčkařů, velmi často bláznů do aut, tak na EV jako denní přibližovadlo nedají dopustit. Když jsme dělali na jedné FB skupině průzkum, kdo by se vrátil ke spalováku, tak to byl jeden ze sta. Jo jsou lidi, co nadávají na Teslu, ale ti si koupí elektrické MB, BMW. Jsou lidi, co nadávají na Enyaq, ale ti si koupí … zase Enyaq, protože facelift je lepší.
Zajímala by mne i ta překážka v podobě “lidi z paneláku potřebují auto od rána do večera”. Pokud to auto potřebuji tolik, měl bych mít garáž. Ne kvůli nabíjení, ale úspoře času při parkování, jistotě, že z toho nezmiznou kola, nebo nebudu mít proraženou nádrž po krádeži PHM. Zmizelé stěrače, zrcátka, světlomety, nebo RZ také zamrzí.
vony jsou pro všechny aut u paneláků k dispozici garáže, vid.
A taky hodně lidí chce dát ročně za pronájem garáže 40-70 tis kč 😄 😄 😄
Za to je za 10 let další auto 😄 😄 😄
A taky hodně lidí chce dát ročně za pronájem garáže 40-70 tis kč 😄 😄 😄
Za to je za 10 let další auto 😄 😄 😄
Vidíš tam někde, že to mají mít podle mě všichni? Píšu o těch, co potřebují auto “od rána do večera”. Pod tímto si představuji člověka, který je existenčně závislý na svém autě.
Samoživitelka, co má auto jen na výlety a větší nákupy, tohle odbaví se ZOE stejně jako se spalovací Fabií. Nabije u hypermarketu a má na týden pokoj. Ta garáž, nebo nabíjecí místo fakt nepotřebuje.
Samoživitelka, co má auto jen na výlety a větší nákupy, tohle odbaví se ZOE stejně jako se spalovací Fabií. Nabije u hypermarketu a má na týden pokoj. Ta garáž, nebo nabíjecí místo fakt nepotřebuje.
Hendly
Krásný, fotky třeba z Ukrajiny, kde jsou používané obrázky z fotobank nebo recyklace typu včeřejší útok tam a tam, zahynlo tolik lidí a tam je použita fotka holčičky z 3.3. 2023 ti nevadí?
Manipujuje se se vším.
K jádru pudla - většině lidí vadí násilné tlačení, nučení do něčeho, násilná převýchova, dotace na jedné straně a danění na druhé a komu to myslí otázka čím to bude nabíjet, kde se vezme ten vyrobený proud a kolik to bude stát.
Utopistické teze o vodíku, metanu, obřích bateriových úložištích sou krásné, ale reálně to nikde nestojí a pokud to někdy bude stát, tak to zaplatí VYHRADNE koncový uživatel a budou to investice v řádu desítek BILIONU EUR, z globálního hlesidka celého světa se vabím o minimálně TRILIONU 😄
Takže v kontextu toho sou pindy o baterkách , které budou zlevnovat naprosto irelevantní.
Nás zajímá, kdy zlevní výstavba několika vodíkových elektráren a potřebné infrastruktury kolem z 450 MILIARD Kč na 115 MILIARD a jestli to bude už v roce 2027 nebo až 2089 😄 😄 😄 😄
V kontextu dalších opatření, které prodraží průmysl, dopravu, zemědělství a suroviny lidi zajímá, jestli v roce 2030 bude stát rohlík 4,90 nebo 11,60 a jestli pronájem bytu 3+1 v Praze 50+ metrů čtverečrních bude v roce 2034 za 44 000 nebo 69 000 Kč
tohle lidi zajímá
Manipujuje se se vším.
K jádru pudla - většině lidí vadí násilné tlačení, nučení do něčeho, násilná převýchova, dotace na jedné straně a danění na druhé a komu to myslí otázka čím to bude nabíjet, kde se vezme ten vyrobený proud a kolik to bude stát.
Utopistické teze o vodíku, metanu, obřích bateriových úložištích sou krásné, ale reálně to nikde nestojí a pokud to někdy bude stát, tak to zaplatí VYHRADNE koncový uživatel a budou to investice v řádu desítek BILIONU EUR, z globálního hlesidka celého světa se vabím o minimálně TRILIONU 😄
Takže v kontextu toho sou pindy o baterkách , které budou zlevnovat naprosto irelevantní.
Nás zajímá, kdy zlevní výstavba několika vodíkových elektráren a potřebné infrastruktury kolem z 450 MILIARD Kč na 115 MILIARD a jestli to bude už v roce 2027 nebo až 2089 😄 😄 😄 😄
V kontextu dalších opatření, které prodraží průmysl, dopravu, zemědělství a suroviny lidi zajímá, jestli v roce 2030 bude stát rohlík 4,90 nebo 11,60 a jestli pronájem bytu 3+1 v Praze 50+ metrů čtverečrních bude v roce 2034 za 44 000 nebo 69 000 Kč
tohle lidi zajímá
Opet nesmyslná reakce.
Clanek pouze popisuje zpusob jakym jsou vytvářeny falešné zpravy o elektromobilite.
Mnoho prikladu je tam například z autofora.
Clanek pouze popisuje zpusob jakym jsou vytvářeny falešné zpravy o elektromobilite.
Mnoho prikladu je tam například z autofora.
Nikoho nezajímají baterky a dobjíečky, to je naprosto irelevantní věc.
otázka je čím, to po odpojení uhelek nabiješ 4.1 při -24 v Černé pošumaví a jestli na sportu, kde to s distribucí stálo v době přebytků 10.6. 1,70 za 1 Kwh to toho 4.1. nebode náhodou stát 27,50 za 1 Kwh, protože bude kritický neostatek lektřiny, tím, že vzroste v Evropě spotřeba o 350-900% díky nucené přechodu na topení elektrikou všude a díky elektromobilitě a umělé inteligenci, která má obří spotřeby elektřiny + digitalizace atd
tohle lidi zajímá.
A taky je zajímá to, že kde Norsko vykryje spotřebu - ted plácnu aboslutní nesmyl ale jako příklad - kde vykryje Norsko spotřebu středočekého kraje díky ideálním podmínkám 60 větrníky, česku jich an zimu na vykrytí stejné plochy bude potřebobvat míésto 60 cca 115
Kdo to zaplatí?
Tady totiž ideální podmínky nejsou a nikdy nebudou.
A to samé je ve FVE, tam kde jinde stačí 30 elektráren je tady potřeba 45-60 😄 😄
A sou ještě evropské země co jsou na tom hůře a místo 30 potřebují 90
Nevím proč tohle má platit babička v lednu v ceně spotu nebo nebo v ceně každoročně zdražujících distribučních poplatků.
Green deal je naprostá utopie, pokud by se realizoval ve formě totálního přechodu na elektormobilitu, to samé lodě,, letadla, vlaky, stavební a zemědělská technika, kompletní změna zemědělství, energetiky, důslednáí ochrana a investice do palčivýcgh problémů typu oceány zanesené plasty, aral, deštné pralesy, likvidace ilegálních skládek a jedovatých úložist, budování mokřadů, remízků, rezervací, zachytávání vody atd atd
potřebuje svět v letech 2025-2110 cca 300 TRILIONU BRITSKYCH LIBER
Ty Vám ale nikdo nedá, protože je není kde vzít a tak místo plánu jak to zainvestovat je plán ožebračit lidi a snížit současnou spotřebu světa o 35-60% tím, že na to lidi nebudou mít peníze nebo pochcípají hlady nebo budou zabiti natáhnutým nepůvodním obyvatlstvem
To je realita zelené SOCILIALISTICKE prevýchovy, systém Zelení Khmerové 😄
Jinak doufám že o dovolené jedeš přednášet do číny o nerůstu, a že si dáš tour alespon s 60 zastávkami po čínských městech.
jestli to přežiješ ve zdraví, předám ti 10.9. medalii z ryzího zlata 😄 😄 😄 😄
Ale až začneš čínanům přednášet o nerůstu, umlátí tě čepicema a novinama 😄 😄 😄 😄 😄
otázka je čím, to po odpojení uhelek nabiješ 4.1 při -24 v Černé pošumaví a jestli na sportu, kde to s distribucí stálo v době přebytků 10.6. 1,70 za 1 Kwh to toho 4.1. nebode náhodou stát 27,50 za 1 Kwh, protože bude kritický neostatek lektřiny, tím, že vzroste v Evropě spotřeba o 350-900% díky nucené přechodu na topení elektrikou všude a díky elektromobilitě a umělé inteligenci, která má obří spotřeby elektřiny + digitalizace atd
tohle lidi zajímá.
A taky je zajímá to, že kde Norsko vykryje spotřebu - ted plácnu aboslutní nesmyl ale jako příklad - kde vykryje Norsko spotřebu středočekého kraje díky ideálním podmínkám 60 větrníky, česku jich an zimu na vykrytí stejné plochy bude potřebobvat míésto 60 cca 115
Kdo to zaplatí?
Tady totiž ideální podmínky nejsou a nikdy nebudou.
A to samé je ve FVE, tam kde jinde stačí 30 elektráren je tady potřeba 45-60 😄 😄
A sou ještě evropské země co jsou na tom hůře a místo 30 potřebují 90
Nevím proč tohle má platit babička v lednu v ceně spotu nebo nebo v ceně každoročně zdražujících distribučních poplatků.
Green deal je naprostá utopie, pokud by se realizoval ve formě totálního přechodu na elektormobilitu, to samé lodě,, letadla, vlaky, stavební a zemědělská technika, kompletní změna zemědělství, energetiky, důslednáí ochrana a investice do palčivýcgh problémů typu oceány zanesené plasty, aral, deštné pralesy, likvidace ilegálních skládek a jedovatých úložist, budování mokřadů, remízků, rezervací, zachytávání vody atd atd
potřebuje svět v letech 2025-2110 cca 300 TRILIONU BRITSKYCH LIBER
Ty Vám ale nikdo nedá, protože je není kde vzít a tak místo plánu jak to zainvestovat je plán ožebračit lidi a snížit současnou spotřebu světa o 35-60% tím, že na to lidi nebudou mít peníze nebo pochcípají hlady nebo budou zabiti natáhnutým nepůvodním obyvatlstvem
To je realita zelené SOCILIALISTICKE prevýchovy, systém Zelení Khmerové 😄
Jinak doufám že o dovolené jedeš přednášet do číny o nerůstu, a že si dáš tour alespon s 60 zastávkami po čínských městech.
jestli to přežiješ ve zdraví, předám ti 10.9. medalii z ryzího zlata 😄 😄 😄 😄
Ale až začneš čínanům přednášet o nerůstu, umlátí tě čepicema a novinama 😄 😄 😄 😄 😄
https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv
Zkus si to přečíst znova. Jestli tve nazory nejsou z podobných zdroju na ktere clanek ukazuje.
Zkus si to přečíst znova. Jestli tve nazory nejsou z podobných zdroju na ktere clanek ukazuje.
Já sem ti psal co říkáš na dezinformace , kde jsou u článků použité zavdějící fotky z fotobank a kde je při článku o zemětřesní v Laosu použita fotka z povodní v Boliviii 12 let stará apod pecky 😄 😄 😄
Dnesní média prezentují polopravdy, jsou pod vlivem politiků, nadnárodních korporací a globálních zájmů, snaží se opět převychovávat lidi a utvářet a nutitm jim centrální názor, aby lidi nepřemýšleli náhodou sami. Ale aby přijali za svůj názor tlačený propagandou.
Taková soft verze toho o co se snažil Pepa Géééébls už za hitlerčíků, akorát tohle je mnohem rafinovanjěíš a propracovanější k dokonalosti, aby to ovčan tak rychle nepročíhnul.
Třeba že normální je nerůst, normální je zchudnout, normální je sedět doma a koukat z vokna nebo že njromální je mít 4 práce a dostat ve 40 infakrt, aby člověk měl na nájem a housky a mohl dětem zaplatit kroužek a sešit do školy.
Dnesní média prezentují polopravdy, jsou pod vlivem politiků, nadnárodních korporací a globálních zájmů, snaží se opět převychovávat lidi a utvářet a nutitm jim centrální názor, aby lidi nepřemýšleli náhodou sami. Ale aby přijali za svůj názor tlačený propagandou.
Taková soft verze toho o co se snažil Pepa Géééébls už za hitlerčíků, akorát tohle je mnohem rafinovanjěíš a propracovanější k dokonalosti, aby to ovčan tak rychle nepročíhnul.
Třeba že normální je nerůst, normální je zchudnout, normální je sedět doma a koukat z vokna nebo že njromální je mít 4 práce a dostat ve 40 infakrt, aby člověk měl na nájem a housky a mohl dětem zaplatit kroužek a sešit do školy.
No a ten clanek popisuje jak tohle je pouzito proti elektromobilum.
A kolik z tech falesnych zprav bylo mnohdy použito tady jako argument.
Mnohdy to tu siris dal ty.
A kolik z tech falesnych zprav bylo mnohdy použito tady jako argument.
Mnohdy to tu siris dal ty.
Pozdravuje tě čínan - 5/24 jenom český trh
MG - 420
DongFeng - 6
Joyear - 4
SWM - 3
Voyah - 2
Baic - 1
436 ks, co by za to dala Teslička . Ta měla ušmudlaných 253 ks 😄
MG - 420
DongFeng - 6
Joyear - 4
SWM - 3
Voyah - 2
Baic - 1
436 ks, co by za to dala Teslička . Ta měla ušmudlaných 253 ks 😄
A kolik dohromady ta čínská auta stala? Možná ani tolik co ty Tesly. Zkus tam srovnat něco v cenovce Tesly?
Pak to bude kolik? 253 vs usmudlanych 2 nebo 3?
Inu, snadno se srovnávají jablka s hruskami. To je jako srovnavat mhd před 20 lety a teď.
Pak to bude kolik? 253 vs usmudlanych 2 nebo 3?
Inu, snadno se srovnávají jablka s hruskami. To je jako srovnavat mhd před 20 lety a teď.
Risanec
Ti co to chteli, uz ho maji. Takze pokles, pak pulka z nich zjistila, ze to je v zime na prd, tak se vrati ke spalovacim motorum. Pohadka konci,
jednoduché, leč pravdivé teze. Nápad je snadný, provedení
je tezké.