Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Nová statistika z trhu ojetin: Diesely vládnou, elektromobily netáhnou

129 komentářů

Avatar - del42sa
del42sa
Diesely táhnou ? To musí být opět nějaké dezinformace, ne ? Vždyť nejvíc táhne EV a prodeje neustále rostou.... oh, wait 😁
Lubo
Diesely táhnou aj ako nové. Len po novom je väčšina z nich evidovaná ako hybrid (síce mHEV, ale hybrid).
Nebo Nebo
To dělá např. Audi, kde je to u všech motorů. Ale za mě je to dobré, protože můžou nadále dělat např. 3.0 TDi, o které je zájem vyšší než Ev u audi
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
To je pravda, diesel se nesmí zmiňovat, co, Volvo? Hybrid je ok za všech okolností 😄 😄 😄
Nebo Nebo
Počkáme si na odpověď od Hendlyho 😒]
Hendly
Muzes premyslet i sam.
Clanek mluvi o nabídce, ne o zájmu a prodejich.
Nadpis je nesmyslný.
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, takže Áčka maj v nabíde auta, co jim leží 7 let na ploše nikdo je nekupuje, jestě sem neviděl auto v áčkách, včetně exotických amerik co by bylo v inzerci dýl jak 3 měsíce 😄 😄 😄 😄
Ti prodaj všechno
argejev
ale predaje novych EV zatial naozaj rastu (absolutne)
co sa meni je rychlost rastu ( teda zmena ako sa absolutny rast zvysuje) a tiez podiel na celkovych predajoch z dovodu ze sa predava celkovo viac aut.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Tedy to je "rast" ako sviňa 😄 😄 😄 A v Německu mínus 30% a Tesla mínus 60% v květnu, tedy máji, porovnáváno s 05/2023...
argejev
dik...nesledujem mesacne data po krajinach, skor kvartalne za EU...a tam to je +/- velmi mierny narast.
Nebo Nebo
Jak je to možné? Já myslel, že pojízdná krematoria chce každý Jouda na vesnici.
Takže z toho vyplývá, že tento článek je dezinformační.
Každopádně je vidět, že lidé mají rozum. Když vidím nové SUV, tak většinou právě Diesel (Audi Q8, Kodiaq...)
Prostě Češi nejsou zas tak hloupý, aby koupili pojízdné krematorium.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No když si přečtu článek, píšou, že průměrný věk nabizenych aut je 11.1 let. Kolik se prodávalo novych EV v roce 2013? Ještě se ani nevedlo o podvodech u dieselů, takže je jasné, že tyhle vraky budou teď postavat v bazarech a kupec nemá v bazaru na výběr moc.
Navíc tohle je statistika nabízených aut, ne prodaných. Takze to naopak může i ukazovat, že diesely z bazaru nejsou pro potenciálního zákazníka zajímavé a zůstávají neprodané. Staci číst článek, nejen titulek.
ryccardo
Ty proste nikdy nepriznas ze by se svet mohl tocit jinak nez chces vid 😁
ericn
Nn Mikes už je jednou nohou v EV světě. Trh pro ojetiny tu je a kupují takový zapálení blázni jako je Doník 😉 Normální lidi jdou pro benzin nebo naftu…
Avatar - Mikesus
Mikesus
Normální lidi kupují auta, která odpovídají jejich režimu provozu. Ti nenormální o tom nepřemýšlí a pak provozují auta absolutně nevyhovujicim způsobem.
ericn
Tak ten poměr prodejů je jasný ne? 😋 U nových je to 2.71%, čili zanedbatelné číslo…
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jak podle čísel poznáš, kdo provozuje auto ve správném režimu?
ericn
Já z toho poznám, co lidi chtějí a kupují a to je dostatečné 😉 Nebo by si podle tebe měli v rámci vyššího dobra kupovat, co nechtějí?

Upřímně blábolíš tu o “správném režimu” stejně jako komunisti v dávných dobách, jak to dopadlo víme 😉 Kdo by si dovolil komukoliv jinému určovat, jak má co provozovat? Ty? Nebuď směšný. Ale to neznamená, že si nemůžeš koupit co chceš, je to tvoje volba, ale nenuť ji ostatním. Narazíš kámo 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha. Takze poznáš co chtějí, ale ne že to správně používají. Takze reaguješ whataboutismem.
Každá věc má správně a psané použití. Jízdní režimu politicky režim je značný rozdíl. Ale jo, chápu, argumenty nejsou.
ericn
“Každá věc má správně a psané použití” - a pán je dogmatik 😉

Takže když ti automobilka napíše, že můžeš používat svou Toyotu jen v létě a za sluného počasí, tak ho na podzim a za deště nevytáhneš?

Hmmm nejsem to já, kdo nemá argumenty 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
A vis co znamená psaní na mobilu? Že ti to opravuje. Takze ano whataboutismus. Zoufalci řeší autocorrect.

Kdyz mi napíše, že můžu používat jen takto, tak si ji nekoupím a jdu jinam. To je jednoduché. Protoze vím, že potrebuju jezdit za každého počasí.

A jestli nemám argumenty? Myslíš jako to provozování dieselu ve meste, který absolutně neni vhodný režim pro diesel a je tu tolik primitivů, kteří s ním po městě jezdi.
ericn
Tak nějak ti není nic do toho, jak kdo a kdy auto používá. Pokud je to v souladu se zákonem, není co řešit 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jasně. Takze kdyz používám věci špatně, nemají efektivní výsledek. A u aut to jsou vyšší emise než na papíře. A to je např u dieselu ve městě nasobne vyšší zdraví škodlivé emise, narozdil lri jízdě po dálnici, kde nejsou obydlené oblasti a zároveň motor při provozní teplotě produkuje nižší.
Jezdit s dieselem po městě je jako vzít ddt a rozprašovat ho při chůzi po chodníku na okolní lidi. Však to jsou jen drobné kapičky, ty nic neudělají.
Nicméně to jsme zase odbehli od tématu,kdy se bavíme o procentuálním zastoupení aut v bazaru, že nic neříká o tom, co realne lidi z bazaru kupují, jak se snaží titulek namluvit.
ryccardo
Pouzivani dieselu ve meste je ale naprosto bez problemu. Co tam vidis za zadrhel? Pouzivani dieselu vadi kratky trasy ne to kde jezdi.
ryccardo
Jestli to spravne pouzivaji je ale uplne nepodstatne. Navic jak se spatne pouziva auto?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Třeba diesel pro jízdu ve městě? Nezahreje se co je rok dlouhej, emise timpadem mnohem vyšší než na papíře. Neustále vypalování filtru, obtěžování ostatních hlukem a smradem.
ryccardo
No tak zrovna jízda po Praze ho zahřeje naprosto dostatečně. Možná jízda na maloměstě, kde jsi tam kde potřebuješ za 10 minut bude problém, ale když s ním nejezdíš výhradně krátký trasy tak mu to nevadí. Ségra takhle provozuje naftový auto už 10 let a s DPF žádný problém nikdy nebyl a na emisích taky ne a to jezdí 80% po městě do 5 km.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je z jedný strany zázrak, ale z druhý to teda není zrovna provoz na chlubení. Tohle já jakožto majitel dieselu nechápu. To je snad auto na dálkový provoz a ne na přískoky po městě, ne?
ryccardo
Když to auto dostaneš, tak si moc vybírat nemůžeš. Taky mi to ale přijde nesmysl trápit diesel na tak krátký cukačky. Navíc je to SUV 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo tak pokud bylo auto nafasovaný, tak s tím holt nic neuděláš, to chápu.
Avatar - Anonym
Anonym
Vono je v návodě u Fabie napsáno že se s tím nesmí na dálnici a u 3litrového SUV v naftě že se s tím nesmí do města?


fakt?

kde?

Ty zas jedeš BOMBY, Borisove 😄 😄 😄 😄
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
0 až 3% je rámec statistické chyby 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
ryccardo
Tak kdyz ji EV vyhovuje tak at si to koupi, nicmene prodejni cisla jak novych tak jetych aut ukazuji ze EV nemaji vetsi potencial nez ziskat max 20% trhu a vic to holt nebude. Koupit jety EV je velky risk, do ktereho bych rozhodne nesel a zjevne je nas takovych velka skupina.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
To přeháníš, všechno nasvědčuje tak cca 11 až 14%, což je současný stav v Evropě s mírným poklesem prodejů asi tak 1% za rok.
ryccardo
Jsem optimista a počítám s tím, že pokrok ve vývoji baterií a pokles jejich ceny rozšíří trošku základnu potenciálních kupců 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však tenhle článek je úplně o něčem jiném. Ne o tom co se prodává, ale jaký typ stojí v bazarech. To jsou dost různé věci. Mne je celkem šumák co se prodává,
kazdeho vec co si koupi, jen nemám rád polopravdy. A to je přesně co se tu píše. Na základě stojících aut v bazaru určovat, co se skutečně prodává. I kdyby to tak bylo, tyhle 2 informace jsou naprosto nesouvisející.
ryccardo
Bazary prodávají to co se prodávalo v minulosti jako nové tj. po čem byla poptávka a teď to zestárlo. EV se neprodávaly, takže nejsou ani v bazarech. Jejich prodeje jsou navíc velice malé, takže neočekávej záplavu ojetin v bazarech ani v následujících letech.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne tak.
Avatar - Anonym
Anonym
Bazary typu AAA rozhodně nedrží na ploše auta 3 roky jako nějaký zapdlý bazar v horní lhotě co tam má neprodejné vraky nebo auta s cenou odtrženou od reality (typicka kára co má reálnou hodnotu 110 tam stojí za 220 ) 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele ale tohle je proste fakt, kterej si pres zaslepenost a nenavist vuci jedne ci druhe idealogii neuvedomi velka cast lidi. Pred deseti lety jeste byly diesly v mnoha vozech, navic je to i era ne moc dobrych primovstrikovych benzinu, a o tom se dnes uz vi . Co si tedy kupec takoveho auta pujde vybrat ? Jemu jenekologie u zadku, ja bych si sel vybrat motor, ktery se mne nerozsype a kde je velky vyber ojetin - tak asi vezmu diesel. Navic je to nabidka - takze auta, ktera se tehdy prodavala nejvic, zase diesel.
Hendly
Sorry, ale ten clanek je o nabídce v autobazaru. To si lze vykládat presne opacne nez titulek.
Dieslu se kazdy zbavuje a nikdo je nekupuje.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle je taky kravina. Nejkratsi obmena vozoveho prku je u firem. Ty kupovaly diesly řadu let, vzhledem k stari aut jsou to auta z doby zlaté éry fleetoveho dieslu/operaku. Benzin sel vzdy pro jeho cenu a dostupnost v levnejsich autech do soukr. rukou. Obraz oblibenosti pohonu dnes bude v bazarech za 5-10 let
Avatar - Mikesus
Mikesus
No ale může to být tak. Je to statistika nabídky bazaru. To ale může znamenat, že se jim diesely hromadí a nikdo si je nechce koupit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vsak jo, ale primarne jento o tom, kdo a kolik lidi prodalo auto do bazaru. Jak moc se to potkalo s poptavkou tohle neukaze. Jento zprostredkovane poptavka po novych autech pred cca 10ti lety
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo to souhlasim, ukazuje to, jaké byly prodeje nových aut před 10 lety.
Avatar - Anonym
Anonym
škoda že na cestách jsou mimo sportáky, veterány a exotické značky vidět hlavně diesly, včera sem jich na trase Praha-Slapy a zpět potkal bambilion i těch čadících jak Tatra 815 😄
ryccardo
Hlavne na to nemaji a diesel jim nabizi mnohem lepsi pouzitelnost. EV je jen pro uzkou skupinu zakazniku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano, nemají na to. A pak si koupí diesel a nemají na jeho údržbu. To je fakt výhra.
argejev
na trhu jazdenych elektromobilov nie je dostatocny vyber jazdenych aut, ktore si bezny zamestnanec dokaze kupit za 5 platov...to je vsetko.
tento clanok je clicbait 😊
Avatar - lyon667
lyon667
To nebude ani potom. Běžný zaměstnanec si nekoupí auto s baterkou před smrtí, aby mu zůstal v rukou Černý Petr.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Počkej, Hendly ti vysvětlí, že baterka není problém a auto vždy přežije a že dozoláti musí taky za každou druhou opravu vysolit půl mega, protože je zcela běžné, že ti cestou do práce vypadne celý motor i s převodovkou a rozsype se na atomy a tak se musí koupit taky novej.
Minule mi to vysvětlil dokonale, když jsem zvažoval nákup Enyaqu, ale bál jsem se životnosti baterie a ceny za výměnu.
Hendly
Jestli chce, tak k tobe budu posílat spoustu lidi co si koupi bazarovy vuz a zjisti, ze oprava bude stal daleko vic nez byla pořizovací cena.
Klidne jim to muzes opravovat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak jasny, kdyz si nakoupi auta za 50-150 tisic, ktera nova a pred statisici kilometry stala 1M+, tak to nebude nic divnyho 😁 Ale to neni ani tak nespolehlivost, jako neudrzba a taky stari a stav… Proste vytrhujes z kontextu
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jako obvykle.

On je rozdíl mezi blbem co si koupí vylítanou A8, nebo X5 se 400 tisíci na hrbu, 2x stočenou, 7x bouranou, 20x neodborně opravovanou se zanedbaným servisem, dá ji načipovat a pak s ní machruje po městě, kde jí dává za uši pěkně studený, ale zato popojede za den 40x 2km....

... a mezi rodinou Novákových, co si koupí novou Scalu a jezdí na víkend na chalupu do podkrkonoší...

Budou Novákovi muset po 10 letech měnit komplet motor a převodovku a dalších 50% auta? No, pochybuju.

Zato ten blb na opravy mít asi nebude dost love.

Co by ale rodinku Nováků čekalo za 10 s Enyaqem???
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono staci koupit ten "správný" model od problémové výrobce a je to poměrně snadné.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To se stat muze, ale od nova to kryje zaruka a z bazaru je to o tom, jak s ekupec informuje 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je vidět že jsi něco takového nemusel řešit. Ani záruka není úplná výhra, kdyz se musíš obtěžovat jezdit do servisu, ztrácet s tím čas, řešit náhradní auto, k tomu třeba dnes navíc parkovaci oprávnění na SPZ, kdyz dostaneš jiné auto. Pak zase ztrácet čas v servisu a tohle pořád dokola. Do toho autu potrebuju věřit, a ne že mám jistotu, že budu muset zase s něčím na reklamaci. Jediný bonus je, že to nemusíš platit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale musel, Ford Ecoboost, jinak máš pravdu v tom, že auto kupuješ s tím, že vydrží fungovat. Firmy toto třeba řeší často s menším rizikem, protože auta otočí co 3-5 let, kde je ta pravdepodobnost výskytu fatálních poruch nízká. Nicméně, to, že někdo udělá blbě spalovák znamená, že muže klidně udělat blbe EVčko a jsi na tom stejně 😁
Hendly
Tak stacilo na si pan Novák koupil treba HTP a nebo1.2 TSI..
Šance tam byla celkem velka.
Motoru kterym se obloukem vyhnout uz pri najezdu 100 tis je hromada.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak určitě. Máme mimo jiné 1.2 TSI 12 let a šlape jak hodinky. Servisní náklady nula nula prd.
Znám lidi, co na něm mají přes 200 tisíc a no problem.
Kámoš má 1.2HTP a na něm 360 tisíc km. Je to trochu blázen, ale zase postavil 2 vily.
Motor má ale pořád původní.
Co tam máš dál?
Hendly
jasne, tobe se to nestalo tak to neexistuje…

Dik za debatu…
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ještě, že tu máme autoritu tvého kalibru, která má ke všemu ty relevantní data. A nelze o nich ani na vteřinu pochybovat.
Dík za debatu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Říká ten pravý, který nedává jediný odkaz na své domněnky. 😒]
ryccardo
HTP a 1.2 TSI jsou zrovna ty nejlevnejsi motorizace na provoz a udrzbu kde nehrozi draha oprava. To sis vybral hodne blbej priklad. Zkus to znova.
Cenduro
Tyto motorizace si pořizují lidé, kteří nemají příliš peněz. Porucha motoru je proto pro ně výrazné hrábnuti do peněženky.
ryccardo
Vůbec ne. Opravy těchto aut a to i fatální jsou velice levné. Celý motor ve slušném stavu seženeš do 15 tis. I potkání motoru většinou není drahá závada. Vyměníš ventily, uděláš rozvody a jezdí se dál. Jsou to jednoduchý motory s levnýma dílama, kterých je všude dostatek tj i údržba je levné. Proto jich taky tolik jezdí 😉
Hendly
Tak stacilo na si pan Novák koupil treba HTP a nebo1.2 TSI..
Šance tam byla celkem velka.
Motoru kterym se obloukem vyhnout uz pri najezdu 100 tis je hromada.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Samozrejme. Proto kdyz budes chtit, nakdes par blaznu s A8/ v mem pripade s bmw 7 (ted jsem s nim byl na pivu), co do toho nacpal 4nasoboek porizovany ceny, oeoto je to od Hendleyho ucelove. Az budu bazar plny starych Tesel pred smrti, najdou se kupci a budes mu moct privest stejne pripady z rad EVckaru
Hendly
Ne.
Ta původní debata jinde s Mokrousem byla o něčem jiném.

Dnes je normální záruka na bateríe EV 8-10 let a 100 000km až 1 mil km.
Pak můžeš koupot originál baterii - ty jsou dnes drahé, ale snad bude pokles cen.
A neoriginál / repas kde ceny neustále padají.

U spalováku je to to samé. Když se ti po 3-5-7 letech záruky potká motor tak v originál servisu půjde oprava klidně přes sto tisíc u základních motorizací.

Mokrous ale popírá, že by závady jako přetržený řetěz, přetočený motor po průniku oleje do turba, prasklé bloky, přidřené vačky -Toyota, Nikasil - BMW a mnoho dalších problémů existovalo.

EV má nakonec ještě jednu výhodu. Baterie lze celkem snadno diagnostikovat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz se ti rozleti motor, taky to snadno diagnostikuješ
ryccardo
Zkus si zjistit za kolik se da sehnat jiny motor, pripadne dily do neho. Zrovna u toho HTP nebo TSI to nejsou horentni sumy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Samozřejmě že tyhle problémy existují, ale velká výhoda TED je v tom, že po 7 letech nemusíš chodit do autorizaku a narveš tam velkou část věcí z druhovýroby, až tedy většinou na ten motor. Až bude baterie z druhovyroby za třetinu ceny, bude to jiné. Jen se nediv lidem, že se toho bojí.

Navíc nikde není psáno, že když nefunguje tu a tam nějaký model nějaké automobilce u spalováku, že tyhle problémy nemuže mít do budoucna i EVčka
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vsak baterie z druhovyroby jsou. Hendly nedávno dával odkaz na baterii pro leaf za třetinu ceny.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A pak je tu možnost, že si koupíš normální auto s prověřenou motorizací a chováš se k ní jako člověk, takže s vysokou pravděpodobností přežije auto a nebude si žádat větší investice. 10leté EV s obyč. li-ionkou bude vždy loterie.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes: :yes: :yes:
ryccardo
A ma na to BMW nejakyho sikovnyho garazistu na servis nebo je ta story postavena na tom, ze to jezdi servisovat do autorizaku?
Avatar - Ozzman
Ozzman
časem budou garážisti řešit i EVčka, nedávno s jedním takovym točil Vaculík.. .tohle bych nesrovnával, ta doba přijde s rozšířením eV
ryccardo
Obávám se že do té doby, než budou solid state baterky, které nebudou tak hořlavé, tak se ti garážisti nebudou moc hrnout do toho hnípat se v nějaké ojetině a vyhořet kvůli tomu.
Avatar - lyon667
lyon667
Ty musíš mít sakra smůlu na auta před smrtí. 😄 Naštěstí se to reálně týká jen zlomku aut, v kontrastu s BEV, kde se tomu vyhnout nelze.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Asi je předsedou klubu s názvem: "Vybouchnul mi spalovák" 😁 😁 😁

Normální člověk se s něčím takovým ve svém životě ani okolí nesetká ani za 50 let, ale Hendly 3x týdně.

Viz já 20:44
Avatar - Mikesus
Mikesus
Není to nic neobvyklého zas. V rodině a okolí bych napočítal dost, prsty by nestačily. Ale je pravda, ze pokud si clovek vybere VW, je ta pravdepodobnost větší.
Jej hlupák se směje něčemu, co zrovna on nezažil. Ale co čekat od dezolátů
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kolik jsi už měl BEV ve svém okolí, které byly před smrtí? Asi žádné, nebo máš sakra smůlu.
Avatar - lyon667
lyon667
Životnost baterie je čistá fyzika. Tu okecat nejde i kdyby ses na hlavu stavěl.

PS: Ten palcovací skript je opravdu vtipný. 😄 (Tím neříkám, že je Tvůj)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Palce dávno nemají žádnou vypovídající hodnotu. Kdyz uzbtu mají být, chtle bych aby bylo vidět, kdo ty palce dal.
ryccardo
Spis tem lidem vysvetli, ze jezdit do autorizaku a cpat do svych 15 let starych aut originalni a predrazeny dily neni dobry reseni. Kvalitne servisovat auto neni zase tak financne zdrcujici jen to nesmi byt delano v autorizaku to je ten problem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jsou i autorizáky, kde se dá domluvit a můžeš si přinést díly, nebo ti tam dají prvovýrobu z DE, ale ne "originál", pak ti dají slevy 30-60% na práci či materiál a nakonec odjíždíš s luxusně opraveným autem za velmi rozumnou cenu. Je jich ale po čertech málo a nejsou to ty velké korporáty, ale ty malé nenápadné, třeba kdysi salony, ale po nátlaku na metry a kusy to zabalily a zůstaly jen jako servis, či servis + prodej zánovních ojetin.
ryccardo
Radši spolehlivýho garážistu, než autorizák, kde ti to bude dělat nějaký kluk po vyučení, který o práci nemá vlastně ani moc zájem a je mu jedno jak to udělá, protože vůbec není v kontaktu se zákazníkem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Do jisté míry souhlas, že když se znáte navzájem a je to kontakt jedinec vs jedinec, že je větší důvěra a snad i snaha to neoje.at, ale vždy jsou výjimky a jak jsem psal, najdou se i solidní autorizáky menších rozměrů, kde jsou šikovní a velmi vstřícní a kolikrát udělají i nedomluvený úkon ještě ten den a za rozumnou cenovku.
V těch velkých s věhlasnými jmény, spoustou drahé reklamy a bandou právníků mám přesně opačné zkušenosti. Ignoranství, arogance, extrémní ceny, neschopnost řešit problémy, respektive schopnost doprasit i to co poškozené nebylo.
ryccardo
Správně zmiňuješ ty právníky. Firma, která staví svůj zisk na kvalitních právnících a smlouvách s kličkama a ne kvalitních zaměstnancích a poctivosti je pro mě neakceptovatelný obchodní partner. Proto bych si taky nešel koupit auto do AAA Auto. Firma, která má lepší právníky než techniky je pro mě no-go.
argejev
najlepsie na buducnosti je, ze si na nu staci pockat.
tento clanok je bezobsazny clickbait ktory ma vyvolat nejaku emociu svojim nadpisom.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle dieseldezolátům nevysvětlis. Jim stačí, že to píšou v titulku a je úplně fuk, že článek je o něčem jiném.
argejev
uprimne si nemyslim, ze je rozumne niekoho oznacit ako dezolat. chalan ma mozno predsudok, mozno sprostredkovanu skusenost mozno len potrebuje viac dokazov ako stacilo Tebe. ja si myslim, ze vacsina odporcov EV ma padne argumenty na to preco tento postoj zastavaju. ja nie som zastanca EV...chcel by som bezemisnu dopravu, ale aktualne to je surovinovo-energeticka utopia. ale to nic nemeni na tom, ze tento clanok je bezobsazny.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bohužel to je statistika. A až nápadně to odpovídá, že lidi s dieselem málokdy chápou psaný text a dávat do souvislosti je už pro tyhle lidi dost složité.
Avatar - lyon667
lyon667
Ze všech mých aut je diesel pouze jeden, ale jak myslíš. Že tě postihl Donvitovsko-Hammunovský komplex je mi spíš líto.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Evidentně i to stačí.
Nebo jinak si nedovedu vysvětlit, že jsi tak vztahovacny, případně že obhajuje interpretaci, o které článek vůbec není.
Avatar - lyon667
lyon667
Reagoval jsi na příspěvek, který reagoval na mě. Jak jinak jsem si to měl vysvětlit?
Avatar - lyon667
lyon667
Jen aby ses dočkal. 😁

https😐/t3.ftcdn.net/jpg/00/27/17/70/360_F_27177008_KtLw7bdX0s7FOYop9t6R9fr0f3Z4lFkv.jpg
ryccardo
Nevim proc predjimas, ze obecne plati, ze kupce dieselu nema na jeho udrzbu? Ja bych rekl ze nas narod ma proto tak rad Skodovky, protoze pak neni problem ufinancovat servis.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však si odporujes. Píšeš že má a pakbze proto kupuje skodovky, protoze to odservisuje kazdej jouda v nějaké garáži.
ryccardo
Vůbec si neodporuju a ty to tím co píšeš potvrzuješ. Škodovky jsou u nás oblíbené, protože jsou na ně levné náhradní díly a bez problémů je odservisuje každej jouda v garáži, protože jich jezdí tolik, že to každý servisman umí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano, nemají na kvalitní servis tak to pytlikujou čím se dá. Neříkám, že každý garazista je nekvalitní, to určitě ne. Ale dost jich rozhodně bude.
ryccardo
"Pytlíkujou čím se dá" Viděl si někdy jak se opravuje takový auto? To není o pytlíkování. Jestli je v háji nějaký díl, tak se prostě vymění. Jen neplatíš aparát autorizovanýho servisu a můžeš si tam dát díl za normální cenu z druhovýroby. Srovnej si jen takovou výměnu kotoučů a destiček v autorizáku a když si to necháš opravit jinde. To jsou i na běžným autě rozdíly v řádu tisícovek.
Avatar - Anonym
Anonym
A to ještě nevíš, že je pořád dost lidí, co si ty auta opravují sami.
A nejsou to jen jedničkové Fabie za 50 litrů 😄
A dát si tam díly jaké chci já a ne ty na kterých má servis nejlepší marži je snad ta největší výhoda ne 😄
Arese
Přesně tak, ale šílení levičáčtí Eurohujeři chtějí EV postupně nařídit všem! 😲 😲 😲 :no:
argejev
podmienkami dotacii nelen u nas bolo ze auto nemohlo zmenit majitela niekolko rokov.
rovnako plati, ze EV kupovali zvacsa firmy takze ich potrebuju podrzat kym ich odpisu...
cisla na ktore sa pozerame hovoria asi o predpandemickom obdobi rokov 2019-2020.
buduci rok prqvdepodobne uvidime skok...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) zdroj ČTK??? Mám dojem, že čím dál víc článků tu je jen tupě převzato, často z ČTK.... Důvod? Krize a vyprázdněnost ACZ??

2) Ze statistiky AAA/Mototechna?? Takže to se týká jen nabídky jejich, nebo celého trhu??? Hovoří o trhu ojetin jako celku... tj?!?
argejev
hej...nulova vlastna tvorba.
nie je o com pisat...
Avatar - Mikesus
Mikesus
S tímto souhlasí v obou bodech.
1) žádná přidaná hodnot
2) týká se to aaa a navíc ne to co se prodává, ale co jim tam stojí.
Avatar - eLzyx
eLzyx
s ojetými EV je ještě jeden problém - tím jak Tesla neustále zlevňuje nová auta, tak je tam tlak na cenu ojetých. Výkupy stojí za prd, je tam tlak na rychlý prodej, protože bazarista nikdy neví, co Musk zase udělá.
Bavil jsem se s človíčkem z AAA a ten mi říkal, že nová EV, narozdíl od ICE, vůbec nekupují, protože kvůli Muskovi na tom mají statisícové ztráty na kuse.
Takže berou ojetiny EV - hlavně ze západu.
Co se mi na AAA libí, tak že k těm EV dokáži dodat veškeré informace o baterii - nejen stav, ale i stav záruky. Leckdy je po ní, protože majitel nejezdil do servisu, nebo porušil podmínky záruky. A ty mohou být i “zákaz nabíjení více jak 3x na DC za sebou”, nebo “zákaz odstavení auta se 100% nabitím”
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak jeslti jsou v záručních podníkách pasti tohoto typu, tak tipuji že 80% ojetin bude bez záruky 😒] 😒] 😒]
A pokud tomu tak je, pak proč ten chytrý zkratomobil dopředu neupozorní majitele na chování, kterým poruší záruku?!? Třeba uDC dobíjení by to rozhodně šlo. U odstavení pak třeba upozornění, že auto je třeba "projet" aby nebylo odstevené... No? Že by úmyslná past na majitele?
Avatar - Mokrous
Mokrous
A jako vždy drobným písmem pod čarou, aby to nadšený uživatel elektrospotřebiče nečetl a pak se divil, až dojde na lámání chleba. Jojo, takhle se myjou ruce.
Avatar - eLzyx
eLzyx
80% EV ojetin vyjma Tesly. S tím by se asi dalo souhlasit.
Jinak - ona to není věc "zkratomobilů", ale zkratomanagementu starých automobilek. Tyhle pasti má tuším že Toyota (ty 3x DC a pápá lála)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky bz4x je jeden z nejhorších EV.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Možná. Pasti jsou dnes bohužel všude. Dnes je obzvlášť potřeba číst, ale za tyhle klicky můžou dnešní právníci.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A jsme u toho.

"nebo porušil podmínky záruky. A ty mohou být i “zákaz nabíjení více jak 3x na DC za sebou”, nebo “zákaz odstavení auta se 100% nabitím”.

A to jsou přesně ty věci, proč se většina lidí bude EV spotřebičům bránit, protože tohle prostě riskovat a řešit nechce.
Avatar - eLzyx
eLzyx
proto je tu Tesla, co takové špeky v záručních podmínkách nemá. Teď mám dokonce zkušenost, že mi po půlroce od servisu dobropisovali zaplacenou částku za opravu auta, kterou se nedávno rozhodli uznávat jako záruční opravu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to buď rád.

Třeba časem začne Tesla dělat normální auta a já si jednu taky koupím. Zatím to ale u mne nehrozí.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Já se modlím, aby ještě vůbec dělali auta pro lidi. Vznáší se tu otazník nad tím, jestli nebude auta poskytovat jako službu - ty Robotaxi.
Jako, ještě pár let vydržím s tou svojí bílou carevnou a pak bych stejně chtěl TMS Plaid 2023-early2024.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Souhlasím, že TMS ze všech nejvíc vypadá jako auto a je velká a praktická.
Akorát ta cena už je mimo a ty jejich šílený výkony mne už vůbec nezajímají.
S ohledem na hmotnost by stačila nějaká 300 koňová zadokolka a 400 koňová čtyřkolka až až.

Já budu pořád tíhnout ke kombíkům a k normálnímu ovládání všech běžných funkcí, včetně klik na dveřích.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Jj, cena je vyšší. Nicméně já bych to bral za 6-7 let zase jako ojetinu, což bude auto v cenovce pod mega. A to se dá.

Co se týče kombíků, objevily se spekulace, že by berlínská TM3 mohla být kombíkem.
Ale to má “nenormální” kliky na dveřích.
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
V Berlíně se vyrábí pouze TMY.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Neuč orla létat … Tesla připravuje rozšíření závodu, pravděpodobně o TM3. S, X, CT by nedávaly smysl a nic jiného asi v rukávu nemají.
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
No problem, orle.
ryccardo
Hele ty kliky nejsou zase tak spatny. Prijde mi to v pohode. Spis ta priserna televize misto palubni desky je teda hrozna vec, ale to je ted moda u vsech aut.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A píše to člověk, který s EV, natož s nějakými jeho podmínkami nemá zkušenost co?
To je docela dobrý přístup od Tesly.
Kdybys viděl co má v záručních podmínkách VW nebo škoda, nedivil by ses jeho názoru, že to mají úplně všichni.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Je to tak. Statistika jednoho prodejce. Tomu říkám zoufalá novinařina
Sonim S1 Land Rover
Coskoro nastane koniec spalovacich aut :yes:
Revolucia bateriek je uz za dverami :yes:

https😐/www.topspeed.sk/…o-znamena-/25062
Avatar - Anonym
Anonym
určitě, hodně lidí to chce, proto vyhrály nebo se nově objevily ve volbách strany co chtějí konec zákazu spalovacích motorů a revizi GreenDealu 😄 😄 😄 😄