Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nové spalovací motory jsou úplně jiné než ty dosavadní, tvrdí Toyota

165 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak co hendlíčku, doníčku....??? Vývoj spalovákú neprobíhá?!?
Co eurohujeři? Vaše lži už jsou naprosto neudržitelné 😒]
ryccardo
Kdyby ti pablbove aspon uznali ze holt nemeli pravdu s tou svoji EV only ideologii, ale na to se jim nedostava urovne a kouli. Bezkulcak Hamuna uz vubec pod tihou vlastni trapnosti prestal komumikovat na vsech frontach 😁
vitapb
Tak tohle je ohromnej důkaz průlomu spalováků. V roce 2027 možná půjde do prodeje jitrnice, kterou svět neviděl. 😄
ryccardo
Proč mluvíš o "průlomu spalováků"? Tady se bavíme o neprůlomu EV. Možná k tomu průlomu jednou dojde a začne o ně být skutečně masový zájem. To ale musíme mít dostatek levný elektřiny PRO KAŽDÉHO a baterie musí stát půlku toho co teď, vážit půlku toho co teď a mít jednou takovou kapacitu co teď.
Hendly
“ Jaká konkrétně bude, Nakadžima neprozradil”
“ Snížení točivého momentu v důsledku této změny má být nahrazeno elektromotorem”
TT
Čo tým chcel básnik povedať?
Avatar - Anonym
Anonym
Spalováky vyvíjí i GM nebo Stallantis, smůla vid Doníku 😄
A to dokonce i šestiválce 😄
DonVito
"mohou přepsat pravidla hry a že budou „kompletně odlišné“ od současných spalovacích motorů. V čem konkrétně ta odlišnost bude tkvět, je však zatím otázkou – zatím motory vypadají prostě jako řadové čtyřválce."
😁

Drzim Toyote palce. Dokud je o spalovaky zajem, at prodava co nejefektivnejsi.
Ale bylo by fajn uvest duvod takoveho odvazneho PR...
Avatar - Anonym
Anonym
Odlišné je třeba to, že mají být připraveny na spalování vodíku a dalších netradičních paliv. Odlišné budou zřejmě ty zástavbové rozměry. Ono se to nezdá, ale dvoulitr s turbem a další moderní výbavou může být dosti vysoký. Pod nízké kapoty Kia Optima nebo Hyundai i40 se například nevešel dvoulitrový diesel (musel tam být menší 1.7)
vitapb
Dobrá blbost, vodík v podobě ICE je již dávno opuštěný koncept. Vodík v těch pár současných autech (i od Toyoty) se používá v podobě palivových článků, to auto má daleko blíž k elektromobilu než ke spalováku, jen je místo velké baterie použita vodíková nádrž. Jestli chtěj mít nízko kapotu, stačí tam dát elektromotor a nevymýšlet chujoviny.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, akorat ze elektromotor potrebuje elektriku.

A baterky stoji uplne za prd...
vitapb
Doporučuji doplnit, jak funguje vodíkový článek. Ten vyrábí elektřinu pro trakční pohon, jako třeba v Toyotě Mirai. Nemá žádný spalovací motor.
Avatar - Anonym
Anonym
Toyota v posledních letech docela dost testuje ICE na vodík. Jde o modernější koncept s přímým vstřikováním vodíku a turbodmychadlem.
Dlouhodobé prodejní výsledky Toyoty Mirai ukazují, že palivové články budou spíše slepou cestou.
vitapb
Toyota je velká, testuje kde co. ICE na vodík jsou všechny nevýhody spalováku na třetí. Prodejní výsledky Toyoty Mirai hlavně ukazují, jak se Toyota mýlí. Za květen prodala Toyota víc těch jejích hnusných bz4x (který snad ani prodávat nechce), než všech slavných Miraiů od začátku produkce. Už by to mohlo pohlaváry v Japonsku trknout, aby se vydali správným směrem. :-! 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Z mého pohledu je vodík neefektivní energetické řešení. Ale když už politici tlačí dekarbonizaci, je vodík technická alternativa. A než složitý systém palivových článků, je jednodušší jej spalovat. Ale ono to tak jednoduché zase není, vodík hoří jinak než klasická paliva a proto je zde velký prostor pro vývoj nových koncepcí.
Hendly
A proc to cele delat, kdyz EV je daleko jednodušší?
Avatar - Anonym
Anonym
Protože přestože je vodík nejhůře skladovatelné a nejpomaleji čerpatelné palivo, které existuje, pořád je lépe skladovatelný a rychleji čerpatelný (nabíjitelný) než elektřina.
Ale nebýt politické objednávky na totální dekarbonizaci, vodík nedává smysl.
Hendly
Elektricky proud je zaveden takřka vsude. Na kolika % cest te bude zajímat rychlost čerpání?

Tobe neustale stejna argumentace vcetne zpochybňování nutnosti dekarbonizace.
Michal Exner
@Hendly Protože jednodušší není...
TT
Na nízku kapotu stačí spýtať sa u Subaru, ako sa to robí
RaSuSK73
Tak to je pekne klamstvo. Moderne auta nemozu mat nizke predky a super aerodynamiku, pretoze taketo tvary by boli nebezpecne v pripade kolizie s chodcami, co by zrazilo dolu pocet EuroNCAP hviezdiciek. Takze predky budu stale rovnako vysoke.
vitapb
Hlavně to snad ani nikdo normální nechce, protože parkovat pak k obrubníku je o nervy
Nebo Nebo
Ví, co zákazníci chtějí narozdíl od Nissanu nebo Jaguárů.
I když by to byl hybrid, stále použitelnějším řešením než je EV.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nove toyoty budou jeste placatejsi a bude se tam nasedat jak do ferrari, ono uz ted to je sice u konvencnich aut docela nizko, ale proc to nedat jeste nize ! 😁
Avatar - Anonym
Anonym
A co si vojín Kefalín představuje pod pojmem "docela nízko"?
Toyota Corolla z 80. let měla výšku 1328 mm. Současná Toyota Corolla má 1435 mm.

Já když sednu do kteréhokoliv dnešního kovnečního auta a dám sedačku do nejnižší polohy, přijde mi to jako optimální, nebo bych chtěl ještě o pár centimetrů níže, ale nejde to. Vůbec se do nedá srovnávat s konvenčními auty z 80. let. Zkus nějaké (Corolla, Kadett, Escort) a po přesednutí z dnešního auta se ti bude zdát, že sedíš na zemi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mluvím o posazu, sedíš tam opravdu nízko oproti dnešní konkurenci (vyzkoušel jsem skoro všechna auta co se nabízí dnes). Srovnávat s auty 40+ let starými, to snad nemusíme ne ?
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Konec Toyoty v přímém přenosu - ještě lepší dinosauři než dosud :yes:
https😐/www.autoweb.cz/…barvy-karoserie/
ACE.
ale není prosadit čistou technologii, ale zlikvidovat soukromou mobilitu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, EU se tím ani netají. Chtějí nás nacpat do dobytčáků 😲 :no:
Protože MHD má podle tabulek v Bruselu nejmenší CO2 stupu. I kdyby se EV masově rozšířily a měl je každý, tak EU opět přijde se zákazem EV, které budí mit příliš vysoké emise. Protože zase započítají emise z výroby, z e erotického můžu atp. ...
Je to tak. EU nejde o výsledek. EU jde jen o to nás ovládat, řídit, mít moc.
JayDeeSq
a čepičku z alobalu nosíte pravidelně? Přijde mi že ne a tohle vypadá jako následek.. ano budou nás ovládat auty, které si může každý nabít na zahradě a jezdit bez ohledu na ostatní vlivy..to fakt dává velkou logiku...
Avatar - Anonym
Anonym
A čímpak asi plánují nahradit výpadek ve spotřební dani z benzínu a nafty? Daň z auta, daň za najeté km atd. No a lidi z paneláků a bytů opravdu zahradu nemají. Přečtěte si občas pracovní materiály bruselských ci pražských vládních komisí, tam uvidíte, kterým směrem uvažují.
Hendly
Stale jen nesmyslne strašení.
Kdy se asi projevi pokles spotreby ropnych paliv inkasuje se zacnou prodavat jen EV?
Jen v ČR je pres 6 mil aut…

Nehlede k tomu, ze ekonomicky je lepsi nevyvadet penize ta ropu z ekonomiky.
A k MHD.. nevim kde a zda jezdíte, ale uz dnes je provoz mnohdy na hraně kolapsu. Přidávat dalsi auta zabije individuální dopravu daleko driv nez cokoli jineho.
Podpora MHD je dobry krok.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže je potřeba připomenou, že většina vlád je zadlužených a už dokonce i EU se zadlužila, ačkoliv kdysi si to sama zakázala. A do příštích let chtějí ještě více dotací a investic do zelené transformace. Někde ty peníze budou chtít vzít a auta včetně BEV budou první na ráně.
Hendly
Stale jen strasis.
Vliv poklesu spotreby fosilnich paliv diky EV bude, bohuzel, v krátkodobém horizontu maly.
A znova. Každá koruna/euro žánrovou jde ven z ekonomiky. V pripade EV ty penize zustavaji uvnitř ekonomiky pro jinou spotrebu. To ma daleko vetsi pozitivni vliv.
TT
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Další lži, jak může něco zůstávat v EU, když veškeré komponenty na OZE, baterky, nabíječky atd kupujete z ASIE, která navíc kupuje suroviny z Afriky, Ruska a Jižní ameriky, takže doníku stále posíláš peníze diktátorům a komunistům.

Máš to blbý co, ty lži už ti nevychází, v Německu a francii jste to projeli, v Holandsku taky a taky prolhanci ze SPOLU + PIRSTAN taky ztratili křesílka vid 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Pojďme počítat.
Osobní auta spotřebují ročně cca 5 mld. litrů paliv. Hodnota dovozu je 55 mld. Kč.
Zkusme propočítat alternativní scénář "Zelený ráj", ve kterém nahrazujeme vozový park elektromobily. Ráj je závislý na dovozu baterek (či jejich kompononent, či rovnou celých elektromobilů) z Číny, což obhájci ráje zanedbávají. Ročně se v ČR prodá nových a doveze ojetých cca 400 tis aut. Pokud by měly průměrně 60 kWh čínských baterií v ceně 100 USD/kWh, vychází to na hodnotu dovozu ... 55 mld. Kč.
Obchodní bilance stejná, jen místo Putina a arabských šejků podporuješ Číňany.
BTW Něco podobného či ještě horšího je Velký solární tunel. Hodnota dovozu tehdy drahých čínských panelů je vyšší, než co ty panely za svou životnost ušetří.
Hendly
Opet demagogie kdy zamenujes palivo a “nadrz”

Ty baterie budou fungovat dal 20 let plus a pak recyklace. Dovezene paliva jen spalis.

PS: všechna podpora směřuje k tomu, aby dovoz EV z Ciny nebyl, ale evropa naopak byla top v EV.
Avatar - Anonym
Anonym
Evropa nemá suroviny, nemůže být logicky v ničem TOP a anvíc GD likviduje evropský průmysl, který je se svými produkty naprosto nekonkurenceschopný.

Takže smůla
Avatar - Anonym
Anonym
Ekonomicky je jedno, jestli dovážíš palivo nebo "nádrže". 55 mld. ročně je rovno 55 mld. ročně. Pokud chce EU prosadit Green deal, těžko tady můžeš stavět fabriky na výrobu syntetického grafitu, mědi, hliníku a dalších potřebných meziproduktů pro baterie.
Recyklace ano. Ale tím zrecykluješ jen část hodnoty a zatím je to hudba budoucnosti. Navíc může z významné části zase probíhat v Číně, zejména pokud bude EU trvat na Green dealu. Nyní je to skutečně tak, že v podstatě veškerou hodnotu baterí dovážíme. Není to demagogie.
Hendly
Znova.
Opravdu davas rovnitko mezi baterie co bude sloužit 20 a vic let a nasledne se zrecykluje a jednorázovým spálením fosilního paliva?
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, dávám.
Za mnou uvedených podmínek je to ustálený stav. Tzn. každý rok dovezeš ropu v hodnotě 55 mld. Kč (současná situace) ... vs. každý rok dovezeš baterky v hodnotě 55 mld. Kč (alternativní scénář, ve kterém od všichni kupují BEV místo ICE).
Pokud ti to není jasné, tak v tom modelu jsem počítal s tím, že BEV budou mít stejnou životnost jako ICE, což bych řekl, že je docela optimistické. Kdybych měl mít pesimistický výpočet, tak bych musel započítat ještě náhradní baterie. Takže když zanedbám náhradní baterie, tak by to mohlo vykompenzovat tu tvou recyklaci. Plus minus.

BTW V praxi v té přechodové době cca 10 až 20 let, kdy ještě starší ICE slouží a spalují dováženou ropu, ale nová auta se kupují jen BEV a dováží se jejich baterie, bude deficit obchodní bilance zvýšený.
Avatar - del42sa
del42sa
tak jako tak to vychází ekonomicky mnohem hůř než současná bilance spalovaní ropy, všichni ti "zelení snílkové" a přitakávači EV zapominají na jednu věc😒br />
Stát má na fosilních palivech postavený nezanedbatelný příjem do státní pokladny, z každého litru paliva je to skoro polovina ceny. Když hypoteticky všichni budeme "zelení" a přejdeme na elektro, tak stát bude muset někde ten výpadek vykompenzovat a kde to asi bude 😁

No přece na ceně energie, které je už teď nedostatek, dále bude muset investovat obrovské peníze do infrastruktury a dobíjecích stanic, bude muset postavit nové elektrárny a to všechno požene cenu energie ještě více nahoru, továrny na baterie nejsou zadarmo, vzácné kovy mají omezené zdroje a cena EV vychází 2x dráž než cena spalovacího auta a kdo to všechno zaplatí ? No přece běžní občané ze svých daní a největší gól je ten, že emise zůstanou na zhruba stejné úrovni jako teď, jen budeme mít všechno mnohem dražší a ještě při tom ekonomicky podpoříme Čínu a můžeme se plácat po ramenou, jak jsme uhlíkově neutrální :yes: :yes: Bravo, to je dokonalá strategie do budoucna :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono to ekonomicky nemusí zas tak vycházet, kdyz dáš do rovnice i důsledky, zatizeni zdravotního systému, pracovní neschopnost, menší produktivita. To je též důsledek spalování ropy
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄
zdravotní systém nejvíc zatěžují drogy, chlast, cigára, nekvalitní žrádlo a přežírání, stres, dědičné nemomoci, úrazy 😄
Avatar - del42sa
del42sa
zatížení zdravotního systému spalovákama, to tu ještě nebylo 😁 😁 :yes:
co tam máš dál ?
Hendly
Samozrejme, ze spalovaci auta maji vliv na zdravi lidi.
Avatar - Anonym
Anonym
naprosto marginální ve srovnáním s tím co sem uváděl 😄

Navíc ti neštimuje to, jak v dobách wartasů, aviií, traošů, v3s apod se dožívali lidi 88 let a to i ti co byli denně na silnicích nebo pracovali někde kde na dvorku hulilo v lednu ráno 6 avií, 4 tatry a 5 liazek, než se to ohřálo a vyjelo (takhle to tam běželeo na volnoběh 15-20 minut)

Máš tu smůlu že můj táta dělal ve fabrice, strejda taky, přibuznej dělal v jzd apod takže mam informace jak to chodilo. Příbuznej byl dokonce vedoucí dílny v JZD, měl sis od těhle lidí enchat vyrábět, jak tam na dvorku před dílnou běželo 6 traktorů a 4 liazy MTS 😄
Příbuznému bylo 89 když umřel a dělal tam na dílně 15 let 😄 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proto jen dieselgate auta způsobila přes 8milionu předčasných úmrtí na světě. To je marginalita
Avatar - Anonym
Anonym
nesmysly
gil54
"Žít je příliš nezdravé… Kdo žije, umře.“ S. J. Lec.
Avatar - del42sa
del42sa
ano, na Grétě je ten vliv na zdraví i dost vidět 😁
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 :yes:
U ní hlavně na psychickém zdraví
Hendly
Zajimava uvaha. Muzu cisla ktera uvadis rozporovat, ale zaklad vidim jinde.

ČR je automotiv zeme. Pokavad pocitas s 100% importem baterii bude tohle nejmenší problem.
Bezbprodukce baterii alespon na urovni packu neni šance konkurovat.
Avatar - Anonym
Anonym
Má úvaha se týkala toho, že tvůj argument byl, že dovozem ropy pro pohon ICE jdou "peníze z naší ekonomiky pryč", zatímco u BEV prý "zůstávají uvnitř ekonomiky". Což ale, jak ukazuje úvaha a na ní založený výpočet, není pravda.

V každém případě je dobré, že začínáš vnímat to, že autoprůmysl není jen konečná montáž auta, ale i výroba všech těch tisíců součástek, ze kterého to auto montuješ. A že BEV je specifické tím, že polovinu hodnoty tvoří baterie, přičemž prakticky celý výrobní řetězec baterie má pod palcem Čína. Když tady bude nějaká automobilka montovat packy z čínských článků, tak řekněme 10 % hodnoty baterie vyrobíš tady, ale 90 % bude pořád Čína.
Hendly
V momente kdy zde nebudeme mit primární know how nemůžeme konkurovat.
Proto je podpora elektromobility a proto je kritika teto podpory tak nesmyslná.

Tvuj vypocet je chybný, ale oproti základnímu omylu viz výše to neni to zasadni.
Avatar - del42sa
del42sa
to jsou jen tvoje (vlhké) představy, ty sis v tom svém pro-EV zapáleném proslovu zkrátka nevšimnul, že ty karty jsou už dávno rozdané, takže jaké "primární know-how" můžeme tady mít ??? Všechny velké evropské automobilky utíkají pro technologie a EV platformy k číňanům, AUDI, VW, Stellantis, Renault, Volvo a ty tady plácáš hověziny o primárním know how .... Čím víc se tady snažíš obhajovat EV, tím větší houna z tebe padají, sorry jako :no:
Hendly
Ano, situace se obrátila, ale jeste neni pozde (snad) se vrátit do závodu.
Ale setrvavanim u spalovaku se situace jen zhorší.

Pros se asi mluvi o zavedeni cla?
Avatar - del42sa
del42sa
a jak tohle clo pomůže vyřešit ? Zavedeme clo a najednou se začnou jako zázrakem objevovat nové nápady jako houby po dešti a inženyři se budou sami hlasit s novými převratnými patenty na baterie ? Proč všechny velké firmy přesouvají část výroby do číny nebo teď nověji do Indie ? protože prostě tohle je kapitalismus a tam lze vyrábět o dost levněji než v EU, takhle funguje volný trh a všichni s tím souhlasili, protože všichni chtěli lepší cenu.

to je stejné jako bys řekl, že v čechách si postavíme vlastní fabriku na mikročipy a začneme konkurovat Taiwanu a TSMC 😁

to se zkrátka nestane
Hendly
Ne, ty to nechapes.
Je potreba zacit brat vazne vyvoj EV jinaknje s evropským automotiv konec.
Proto pisu o clu. Uz ted v roce 2024 se musi evropsky trh chranit clem pred ev. Jaka asi bude situace za 5 let?
A tady rozhodují volby nesmyslne reci hlupáku o roce 2035….
Avatar - del42sa
del42sa
to co píšeš, jsou jen prázdné fráze a knížecí rady, takové už tady předvedli za posledních 5 let zelení a progresivisticko-bolševická levice a výsledek je vidět :no:
gil54
Zde se hodí parafráze legendárního komentáře Karola Poláka:"Bodaj by sme aj my mali takých Hendlyov!" 😄
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄

Těch máme dost, jmenují se Peka, Nidermayer, Kolaja apod 😄
Avatar - del42sa
del42sa
přesně, tohle je zlatý grál zelených blbců 😁 :yes:
Hendly
Nejaky argument?

Hlavni tema evropskych voleb byl zakaz spalovaku v roce 2035. Absolutne zbytecne tema v dobe války v evrope.

Pritom v roce 2024 budeme zavádět clo na EV.
Avatar - Anonym
Anonym
to umíš blbě číst, krom spalováků tam bylo i něco o zákazu nebo výrazném přepracování greendelau, omezení migrace a hlavně to byl prost proti politice vládní koalice, proto dostali slušný výprask zejména STAN a Piráti 😄

A naopak podporu dostal Turek, Kačena a agent Bába. Jedinej kdo si pohoršil blyo SPD, kterému částečně ukradl hlasy Turek s Kačenou, jinak si pozoční strany a alternativa výrazně polepšila

Protože lidi vaší zelenou utopistickou politiku odmítají a nechtějí, jak prosté 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Čínan není schopen konkurovat ve spalovácích o objemu vyšším jak 2,0, lhostejno zda nafta nebo benzín 😄
Nemá na ten trh co poslat, takže pokud nebodou ICE umělě znevyýhodnováni, lidi je dál budou kupovat, neboj.

Co se týče EV nemátee šsncii číně konkurovat nemáte nic - továrny na baterie, suroviny, lidi, máte 3-10x dražší energie, svazující předpisy s 60x tolik byrokracií než má čína, nemáte trhy, nemáte know how, prostě nic. 😄

Je to na úrovni chtít od příštího roku vyrábět v ČR dopraví letadla 😄 😄 😄
Hendly
Jak je umele znevyhodnovan spalovak?
Avatar - Anonym
Anonym
daněmi, viz Norsko a Holandsko, kde registrace do provozu benzínového Golfu stojí daleko víc jak ID4 a na V8 Mustang by sis musel vzít hypotéku aby to zaplatil.....ale Wilders už to naštěstí mění
Avatar - Anonym
Anonym
https😐/medium.seznam.cz/…nta-z-ceny-66359

Další snaha zelených bolševiků dostat lidi z vlastních bytů a domů, článek to dokonale popisuje
Avatar - Anonym
Anonym
MHD je Doníku na hranici kolapsu už 30 let, hlavně ve špičkách, nevyprávěj nám tu vyfabulovnaé bludy, já s tím jezdil denně 1995-2016 😄 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Že jsem si nevšiml, že by MHD kolabovalo. To mluvíš o nějaké vesnické ne?
Avatar - Anonym
Anonym
Běž se projet v 7 ráno nebo v 5 odpoledne tramvají a busem 😄
Mě stačí když jezdím kolem těch zastávek, vidím co tam stojí lidí a jak se rvou do přeplněné tramvaje 😄
Proto s tím až na velmi vzácné vyjimky ve všední dny nejezdím 😄
O víkendu to jde
Avatar - Mikesus
Mikesus
No jezdim a co má být? Ano, může být lokálně přeplněná, na některých zastávkách, ale pravidlo to fakt není.
Avatar - Anonym
Anonym
když myslíš, to že by se do toho měli přesunout všichni lidi co jezdí do práce auty je naprostá utopie, to by toho muselo jezdit 2x tolik, což je asi zas technicky nemožné
Hendly
A kdyz je přeplněná tramvaj tak je ve stejnou chvíli silnice volna?
Avatar - Anonym
Anonym
jak kdy 😄
ACE.
Spší by jste měl začít nosit nějakou čepičku, co vám umožní opravdu myslet. Není to tak obtížné.
pevec1
Mě tedy překvapuje zvýšení účinnosti o 30 %. Většinou se zlepšuje v jednotkách, toto je až neuvěřitelné.
ACE.
jako jsitě to není málo, ale asi není nereálná učinnost lehce přes 50 procent.
vitapb
S použitím HEV to asi možný je, nicméně tohle je marketingovej plk, neni nikde řečeno jak je to provedeno, možná je to zvýšení účinnosti oproti motorům s účinností 15% 😁
gil54
HEV přece nemůže ovlivnit účinnost spalovacího motoru.

Účinnost je číslo, které stanoví kolik chemické energie z paliva dokáže motor přeměnit na mechanickou práci. Nejvíc práce odvede při maximálním výkonu, proto nemá hybridní ústrojí žádný prostor ke zlepšení bilance.

Lze snižovat tření, lépe hospodařit s odpadním teplem, optimalizovat spalovací prostory a spalovací proces, ale hybrid? Ten pomůže v samotné jízdě a v reálném provozu, ale nezvýší účinnost motoru ani o prd.

Zvýšení účinnosti spalovacího motoru na běžný benzín nebo naftu o 30% (tedy na nějakých 70😖 je, podle mě, nereálné. Marketingovej žvást zrovna jako argument o snižování přídí auta díky menšímu zdvihu pístů. Můžou ten motor položit nebo udělat boxera a mají hned malou stavební výšku a zdvih pístů mohou klidně nechat v optimálním poměru k vrtání, když je tak moc trápí vysoké přídě.

Jestli to, co je napsáno v článku, doopravdy řekl technický ředitel Toyoty Hiroki Nakadžima, tak fakt vybrali toho pravýho 😁
Johnn
No u HEV se můžeš více pohybovat v ideálních otáčkách a zatížení, proto vliv na účinnost asi je.
A zvýšení o 30% třeba z účinnosti 30% by bylo na 40%.
každopádně tomu táké moc nevěřím.

https😐/www.novinky.cz/…o-hacek-40352817
https😐/www.auto.cz/…-ucinnost-138211
gil54
Za provozu ano, možná, a stejně by záleželo na konkrétních specifikách daného provozu. (Např. hypoteticky, když pojedeš po německé dálnici naplno, je ti HEV k ničemu.)

Ale zde se ale bavíme o měření účinnosti spalovacího motoru a to je něco úplně jiného.

Odkazy z roku 2021, ale nějak nevím o tom, že by Nissan vyráběl motor s termickou účinností 50%.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Proc?
On nerekl, ze ucinnost resi hybridem.
Aspon ja to tam nevidim.

Rekl, ze chybejici moment danej kratkym zdvihem resi ekektromotorem.

To je ale neco jineho.

Ne?
gil54
Řekl.

"S použitím HEV to asi možný je"....začíná jeho příspěvek.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, ale ja jsem tomu rozumel tak, ze zvyseni ucinnosti prinese nevyhody, ktere ale HEV pomuze eliminovat.

Hadam extremne maly zdvih a vysokou kompresi.
Takovej motor je v praxi neprijemnej, pracuje dobre jen ve vysokych otackach.

Dvouspojka muze byt klidne deseti stupnova... a vestaveny elektromotor potahne kdyz budou otacky chybet.

Ale nevim jak to bude, jen hadam z tech naznaku,
gil54
To jsi tomu rozuměl správně.

To jsou ale dvě věci, jedna věc je laboratorní účinnost (+30😖 samotného motoru, kterou jsem zpochybňoval a druhá věc je vlastní provoz toho nového motoru spolu s vyžitím hybridního systému, který ovlivní jízdu a jízdní výkony, ale nijak neovlivní termickou účinnost vlastního motoru.
borist
Ja myslim, ze je to 30% oproti soucasnemu stavu. Ne ze se zvedne ze 40 na 70 procent. I tak by tomu ale bylo tezko uverit.
gil54
A jaký je tedy ten "současný stav" jejich dosavadních motorů ke kterému přičíst těch 30% navíc?

Cituji: "Jednou z nich je také o 30 % větší účinnost ve srovnání s dosavadními motory."
Avatar - Anonym
Anonym
Je pravděpodobné, že Toyota tím zvýšením o 30 procent nemyslí zvýšení o 30 procentních bodů z 40 na 70 procent, ale spíše o 30 procent ze základu 40 procent, což by dávalo 52 procent.
HEV může účinnost ICE zvýšit například tím, že ICE bude konstruován a termodynamicky optimalizován na užší spektrum otáček a zatížení, zatímco mimo tuto oblast za něj bude plně či částečně odvádět práci elektromotor.
gil54
Jak se asi měří účinnost spalovacího motoru?

Vezmeš litr paliva, spustíš motor na dynamometru v maximálním výkonu a změříš odvedenou práci. potom porovnáš energii paliva a vykonanou práci. Kde je nějaký prostor na "spektrum otáček" nebo nějaké "částečné odvádění práce" a vůbec, to si jako představuješ, že ten hybrid bude před měřením nabitý nebo vybitý? Jak velkou bude mít baterku? Kdy se při tom měření bude nabíjet?

Chápeš tu absurditu, doufám.

A ty procenta... umím číst "Jednou z nich je také o 30 % větší účinnost ve srovnání s dosavadními motory." Pokud to mysleli tak, jak píšeš, napsali to blbě. Když to napíšu extrémně slušně - článek za moc nestojí.
Avatar - Anonym
Anonym
Účinnost (měrná spotřeba paliva) se měří při různých otáčkách a zatíženích.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne taky přijde zvýšení účinnosti o 30% divné. Pochyvuju ale, že mysli nominální o 30%, ale o 30% z aktuální účinnosti. Tedy řekněme aktuální hybridy mají 41%, jejich nehybridni varianty 40%, tak o 30% máme 52%. To mi přijde i tak strašně moc nárůst.
ryccardo
Ano takhle to taky chapu a to mi prijde snad i realne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tobě přijde realna účinnost 52% spalovacího motoru? Možná teoreticky jo, jak ukázal kdysi Nissan svůj koncept, ale jen laboratorně. V reálném provozu tomu zatím nevěřím, však bylo obrovské haló, kdyz se u hybridu povedlo zvýšit účinnost na 41% z 40
ryccardo
Tak rozhodně mi to přijde dosažitelnější cíl, než dekarbonizace světa, což je utopie na úrovni komunismu 😁 Předpokládal bych že v Toyotě vědí o čem mluví.
Niemand
Tak o 30% nie je o 30 percentuálnych bodov, ale stále by to poslalo účinnosť motora pohonného systému niekde k 50%, čo sa mi zdá optimistické. Takže tipujem, že to bude "až 30%" keď sa zvolí správny súper a režim v ktorom sa to porovnáva.
vitapb
Hezkej pokus, prodej v roce 2027, do roka si budeme moct koupit nové EV s baterií CATL Shenxing plus a toyota svůj zázračnej motor dost možná ani nevytahne z šuplíku.. Mimoto, vývoj baterií je monstrózně tažen i jinými odvětvími, než jen automotive, tohle prostě spalováky nemůžou vyhrát.

Je smutný koukat, jak Čína uhání s vlakem pryč a my stojíme na nástupišti..
Avatar - Anonym
Anonym
Toyota je jedna z mála automobilek, která prodává auta doslova po celém světě, včetně Afriky, Blízkého Východu apod. EU je pro ni relativně malý trh a nejde se na Toyotu dívat naši evropskou optikou. Toyota odhaduje, že celosvětový podíl BEV bude někde kolem 30 %, zbylých 70 % bude mít pod kapotou spalovací motor.
vitapb
Myslet si, že v Africe se bude dál jezdit na benzín i za 15-20 let je stejně chybné, jako když si ve Škoda - Auto myslí, že si jejich káry na druhý straně světa budou kupovat vietnamci, když Čínu mají přes kopec.. A to, co nyní vidíte v EU, tak mimoto že hafo zemí mimo EU je ještě před námi, tak hafo zemí naše automotive podmínky s odskokem pár let kopíruje..
cudzinec111
Pockaj, zatrnu nam suroviny a baterie z Ciny tak ako z Ruska plyn a budeme rozoberat EV, aby sme mohli robit hybridy😁 lebo jeden EV = baterky pre 60 hybridov...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hmm.
Takze Toyota je smecka hloupych neumetelu... co se nezeptaji na ceskych diskuzich.

😄
JayDeeSq
takových firem už v historii bylo a rozhodně nešlo o žádný malý ořezávátka..první země, která zakázala spalováky, a to dokonce už nyní, je mimochodem v té často zmiňované africe..tak nevím kam to toyota bude pak výhledově prodávat..asi jen do Ruska..
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kde zakázali spalovaky?
ryccardo
V Etiopii
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tam ale zakázali dovoz vraků 😒]
Mám rád, když někdo ( kdokoliv ) prekrucuje pravdu. Teď mám na mysli jaydeesq
ryccardo
Omyl. Zakázaly autovraky a spalovací auta obecně.

https😐/www.idnes.cz/…40_automoto_dohr

Nicméně otázka je, jestli to není jen výkřik do tmy a realita je úplně jiná. Spíš bych si tipl, že jak je tenhle zákaz nerealizovatelný kdekoliv na světě, tak v Etiopii je to jen špatný vtip.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zakázali jen dovoz. Výroba tam není omezena pokud se nepletu. Tedy co vyrobí místní továrna, to se může prodat.

Mne to přijde jako zajimava podpora místní ekonomiky a pracovních příležitostí. Jen nejsou bohužel v takové pozici, aby to někoho zlakalo k postavení nove tovarny
Niemand
Lenže v Etiopii sa za rok predá nových aut ako v ČR za týždeň. Zákaz spaľovakov smeruje skôr na jazdenky.
Avatar - Anonym
Anonym
Jaká země zakázala spalováky? Máte na mysli mediálně známou Etiopii?
Tak ta nezakázala spalováky, ale import spalováků. A to je sakra rozdíl. Stačí se podívat třeba na Hyundai, který má v Etiopii montážní závod, a prodává tam jen spalováky. Ve skutečnosti to je protekční opatření pro podporu domácí výroby aut zabalené do ekologické pohádky.
vitapb
Mám celkem blízko k jedné nadnárodní korporaci působící v automotive a ani byste nevěřil, jak takový vrcholný management dokáže být zaslepený čísly a rozhodovat se podle toho, co se ráno dočtou v novinách.

Na druhý straně jsou firmy, který mají plán, vizi a chtíč dosahnout něčeho nového a přelomového. Kdo z nich si myslíte že má lepší předpoklady tenhle boj vyhrát?
Niemand
Väčšina startup-ov čo má víziu zmeniť svet sa nedožije IPO. Tých šťastnejších kúpi nejaká veľká firma, ktorá ich zaradí to do kolonky: "možno v budúcnosti to bude mať zmysel".
Čo sa Toyoty týka, tak má dlhodobý plán s hybridmi. Na rozdiel od VW nemenia názor každých pár rokov.
Avatar - Anonym
Anonym
Co bude za 20 let, neví nikdo, tedy kromě zelených plánovačů v Bruselu a Štrasburku. ¨

Automobilový svět byl vždycky rozmanitý, ať už v palivech, převodovkách, karoseriích, velikostech aut atd. Celosvětově působící automobilky vždy musely nabídnout různá řešení pro různé trhy a různé zákaznické skupiny. Lze očekávat, že stejná rozmanitost bude i v ICE/HEV/BEV.
vitapb
Nebude. Stejně tak, jako se dneska pro pohon nevyrábí parní stroje, nebudou se vyrábět ani ty spalovací. Bude jim patřit dlouhá kapitola dějin, ale jestli si myslíte, že někde na světě si ve 2050 koupíte spalovací auto, tak já o tom naprosto pochybuju. Ale myslete si to, přít se s váma nebudu, za pár let to zjistíte. A bude to s unií, nebo bez unie, prostě technicky spalovákům už bimbá umíráček.
Avatar - Anonym
Anonym
Já ale vůbec neříkám, co bude v roce 2050, to je moc daleko v budoucnu.
Ale vycházel bych ze zkušeností. Už přes 50 let má lidstvo k dispozici levnou a ekologickou jadernou energii. Přesto třeba vyspělé a ekologické Německo postavilo a zprovoznilo v roce 2015 novou uhelnou elektrárnu. A dodnes rostou uhelné elektrárny jako houby po dešti v Číně i jinde v Asii. Proto tipuju, že konec ICE bude pomalejší než si někteří myslí.
Krom toho porovnání s parní strojem nesedí. Ten byl nahrazen novějšími technologiemi. Ale BEV je starší technologie než ICE
Hendly
Jaderná energie ma jeden velky problem.
Avatar - Anonym
Anonym
ŽÁDNÝ NEMÁ, JE TO STABILNÍ ZDROJ ZCELA NEZÁVISLÝ NA VÝKYVECH POČASÍ LOJZIKU.

Mimochdem dneska ráno u nás +11 a u kámoš +7

Globální oteplování jak cyp 😄 😄 😄
vitapb
Má, a to velmi zásadní. Nedostatek kvalifikovaných lidí a centralizace výroby elektřiny. Nemluvě o skladování paliva, to je menší problém. Z těchto dvou důvodů, ač se vám to nemusí zdát, tak se jaderky u nás zřejmě další nepostavěj, pokud se ke stavbě přistoupí bude to velký propadák. Pro provoz takový elektrárny potřebujete armádu inženýrů a technicky zdatných a odpovědných lidí. Faktem je, že je problém lidskými zdroji pokrýt už současné potřeby naší jaderné energetiky. Mladí lidé se do oboru nehrnou, takže bude problém nahradit starší generaci.
Avatar - Anonym
Anonym
Maldí lidé se od oboru nehrnou a proto FJFI a FBMI a další školy maj plné třídy 😄 😄 😄

Čím nahradíš ty stabilní zdroje nezávislé na počasí když ne jádrem? Uhlí je fuj, takže paroplyn? Kdo bude dodávat plyn a za kolik?

Nebo to nahradíme tak, že když v létě stačí na náhradu uhelek plácnu (ted vymyšlené číslo) 200 větrníků, tak jich postvíme 1300 aby to v zimě dalo tu rezervu když nebude svítit a nějaký den i foukat jo.

Tak to jo. Nebo že by vodík?

Já bych šel touhle cestou ne, naddimnezovat sítě, tj neustále stavět větrník a FVe, tj dalších 25-45 let narvat stovky MILIARD EURO Ćíně za komponenty a pak bych postavil v celé EU zelený vodík, ivestice 35-70 BILIONU EURO v nejbližších 30 letech 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Takže zas utopie 1 KWH v lednu ze zásuvky za 12-25 Kč 😄 😄 😄

Ty bilionév investice bude muset totiž v PLNE VYSI ZAPLATIT KONCOVY ZAKAZNIK!!!!!

A ten je platit fakt nechce 😄 😄 😄 😄

Takže další Eurobolby radikální pravice 65-80%

Těšte se 😄 😄 😄 😄
vitapb
A ty si jako myslíš, že jaderná elektřina je levná? Ta, co nyní máme, tak ano, ale vzhledem k tomu, že NEEXISTUJE typ reaktoru, který vyhovuje současným bezpečnostním normám a které v našich podmínkách můžeme použít, je to nejen, že extrémně drahé, ale hlavně ne vůbec jisté kdy a za kolik se vůbec jaký jaderný reaktor vyvine a zprovozní. Stačí se podívat do světa, jediný kdo je schopný postavit JE v termínu a bez alespoň dvojnásobného rozpočtu je bohužel pouze Čína. Cesta je buď počkat na modulární reaktory, nebo ty ohromný prachy, co by stály JE investovat do OZE a především akumulace energie a chytré energetiky.
Avatar - Anonym
Anonym
čína a rusko, ti to taky staví všem ostatním, reaktor běžne za 5-7 let od prvního kopnutí do země 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Mladí lidé se obecně nehrnou do ničeho a každý chce být influencer, youtuber a lehkoživka na OF, co natáhne ruku a budou se sypat dolary.

Zasadní problém je naše školství, kdy přijímací zkoušky na gymnázia a středníš koly musí být nastaveny poněkud tvrději, ono se tam pak 15-25% současných absolventů základky jaksi neodstane a budou se muset jít vyučit a školy nebudou produkovat tupce, co prolezou z milosti.

A to samé Vysoké školy 😄
vitapb
Tak pokud se bavíme o době za 6 let, tak spalováky na výběr mít budete. Ale už bude chybět důvod si ho pořídit. EV bude patřit většina trhu s novými auty a tím budou spalováky o to dražší a méně prodávané. BEV se dříve neprosadily z toho důvodu, že nebyly dostupné a dostatečně schopné baterie. Za posledních 20 let ale prošly ohromným vývojem, který se v dalších letech ještě umocní s tím, jak jsou/budou baterie potřeba napříč různými odvětvími.
Niemand
Ale parný stroj zakapal na technickú zaostalosť a nie politický zákaz. Ak si EV technicky zaslúžia dobiť svet tak OK. Ale to sa teraz nedeje a bez politickej podpori to kupujú len nadšenci, alebo tí čo chcú mať zelený image.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Parní stroj skončil kvůli své neefektivite. Ten ma do 15% a nahradil ho benzin/nafta se svou účinnosti dnes do 40%. No a prichazi elektromotor s účinností 90% a začíná je vytesnovat též. Benzin vytesnoval parni stroj v době, kdy yzadna benzinka nebyla, benzin se kupoval v lahvích v lékárně a dojezd byl pár desítek km. Parni stroj zvládl přejet kontinenty bez většího zdržení a přesto byl postupně nahrazen. O dojezdu a rychlosti nabíjení to fakt není.
Proč se neprosadil EV, i když tehdy byl? Kolik míst bylo elektrifikovano v té době?
Niemand
Parný stroj nezanikol kvôli účinnosti. Dobové benzínové autá nemali zďaleka účinnosť 40% ako dnešné motory. V prvom rade sa dal benzínový motor použiť hneď po naštartovaní. Studený parný stroj sa zahrieval hodiny. Okrem toho benzínový motor bol oveľa kompaktnejší, dal sa použiť aj tam kde parný stroj nie. Menej materiálu znamenalo predpoklady pre nižšiu cenu. Stačilo doplniť len palivo, ktoré sa bez tak prepravovalo. Pri parnom stroji bolo treba dopľnať aj vodu čo malo zásadný vplyv na trasy železníc.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Fakt se nedal použít v osobním aute?
https😐/www.lidovky.cz/…5006_ln-auto_ele

S ostatním souhlasím, méně materiálu stejně jako EV proti ICE, ano, nebyla 40% ale byla vyšší než parní stroj. Ten taky neměl vždy 15%.
To samé, jak píšeš snadnější infrastruktura. Dnes je elektrika všude, dřív nebyla.
Niemand
Lenže pantograf som na osobnom aute ešte nevidel. Takže ak si nevymyslel diaľkový prenos elektriky, tak musíš porovnávať hmotnosť všetkého čo k pohonu potrebuješ a to je pri EV aj baterka.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Co má společného hmotnost a množství? 😒]
Jak podle hmotnosti poznám použité množství. Pokud vím, mluvil jsi o množství, ne o hmotnosti.
Niemand
Ešte doplním, že by som bol veľmi rád ak by sa EV presadili, fungovalo to obehové hospodárstvo, suroviny sa recyklovali a EU by nebola závislá na dovoze surovín so štátov s pochybou politikou. Ale, tak ako väčšina populácie aj ja som ochotný akceptovať len malý príplatok. EV sú v B/C segmente bežne o 30-50% drahšie. Na palive sa to nevráti ani za celú plánovanú životnosť, ktorá je cca 250tisíc km.
Spaľovak dokázal paru vytlačiť ekonomicky a to musia spraviť aj EV. Ak sa umelo predraží prevádzka spaľovakov, tak ľudia budú viac voliť populistov a radikálov, čo sa už sa začalo. A títo naozaj nebudú sledovať ani elementárne ekologické ciele a dovoz surovín bude prekvitať.
Avatar - Anonym
Anonym
A proto v čssr ještě na vlečkách a dopravách do areálů podniků jezdily parní lokomotivy v roce 1973 😄 😄 😄 😄
Petr_Basa
Jen bych doplnil, že účinnost 40% mají jen moderní, složité, spalovací motory. Většina těch co dnes jezdí po našich silnicích má ovšem účinnost někde mezi 25-35%. Elektromotor v EV má špičkovou účinnost až 97%.
Avatar - Anonym
Anonym
Nesmysly, už chci vidět jak ve vojenské nebo speciální důlní a těžební technice nahradí V12 o objemu 30 litrů 22 elketormotorů a baterky o váíze 5-12 tun 😄 😄 😄
nabíjecí doba na pomalé nabíječce 35-60 hodin nebo k superchargeru povede kabel o průměru 130 cm 😄 😄 😄 😄 😄

UTOPIE - OBYCEJNA NEOSTALINISTICKA UTOPIE
Avatar - del42sa
del42sa
jasně a na Ukrajinu pošleme elektrické tanky 😒]
MaxSidy
Nevím jak moc máte procestovanou Afriku, ale pokud nepočítám centra bohatších států tak by mě velmi překvapilo kdyby tam jezdilo cokoliv jiného než auta na benzín. Vozový park tam je ještě alespoň o dekádu starší než u nás. Pokud vezmu konkrétně svou druhou domovinu v západní Africe tak i v hlavním městě jste rádi pokud ten den "je proud" alespoň na dočerpání vody do povrchových zásobníků ze kterých jí berete v ty dny kdy elektřina není. Elektromobil je tam víceméně nepoužitelný, není kde a často ani čím ho nabít a když tak pouze ve větším městě, i moderní ICE je tam velmi těžko opravitelný tzn elektro bude neopravitelné mimo autorizák, který tam beztak prodá minimum nových aut. A taky není úplně ideální mít baterie v podlaze ve chvíli kdy máte silnice na kterých je kontakt podvozku se zemí na denním pořádku pokud nemáte off road. Tam pokud máte peníze, máte docela běžné elektrocentrálu kde spalujete benzín/naftu abyste měl elektřinu pro provoz domácnosti, zkuste z toho dobít EV. Dokážu si omezeně představit převahu BEV v EU ale pro velkou část světa, možná dokonce většinu je to naprosto nereálné v horizontu 10 a pravděpodobně i 20 let.
Avatar - Anonym
Anonym
ona to není jen Afrika, co Jižní amerika, Kazachstán, Azerbajdžín, Monglosko atd, tam všichni budou jezdit autem na elektriku nebo v Omjakonu při -58 😄 😄 😄 😄
HAHAHA

Milý mladý pionýre, až ti bude 30 let, poletíš na dovolenou na Mars.
ABC, rok 1960.

Pionýrovi je dneska 80 a na Mars na dovllenou nikdy nepoletí, stejně tak to bude s tvými Ev v Africe a na Sibiři 😄 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Rusko nepotřebuje auta. Už jsi snad někdy četl, že by ve středověku někdo autem jezdil?
Avatar - Anonym
Anonym
ne, lidi se tam přepravují na oslu a náklady teleportují vid 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
vitapb
Samozřejmě chápu, že je to teď jak to je. Nicméně vzhledem k tomu, jak letí dolu cena FVE a baterií, tak bych se opravdu divil, kdyby za 10-15 let bylo o tolik výhodnější (ne ekonomicky, ale z vámi zmíněných důvodů) kupovat spalováky, než jezdit na energii z FVE. Chápu, jak to pro vás teď vypadá, těm lidem je buřt na co jezdí, nepřemýšlí o tom, ale Afrika má tak dobré podmínky pro provoz fotovoltaik, že ač je to velmi chudý region, brzy se tam energetika významně promění. Mimoto i s těmi výpadky a nedostupností el. energie jim to významně pomůže. A samozřejmě já mluvim o prodeji nových vozidel, nepočítám s tim že vezmou jejich 30 let starý auta, všechny zahoděj a půjdou si koupit EV.
Avatar - Anonym
Anonym
Tyhle "dobré podmínky" má celej karibik, jižní amerika, afrika, Arábie a posuta dalších chudých zemí a pořád žádný boom fotovoltaiky, vono panel za 5,50 je věc , ale bez baterek je ten panel k ničemu a baterky nejsou levný a jednak v těch podmínkách co tam jsou určitě nevydrží 40 let, na to zapoměn. Šílené teploty, výkyvy ve stylu že před den 38 a v noci -10 atd, čím to budou chladit, nikdo tam tomu nerozumí atd atd 😄 😄 😄
Niemand
Koľko krát sme už počul o super baterkách ktoré zmenia svet EV? A zatiaľ ho menia len politici, lebo technologicky sa presadiť nevedia.
vitapb
Stejně tak člověk čte o zázračných motorech. Rozdíl teď je ale v tom, že CATL už baterie Shenxing vyrábí a že je to největší výrobce baterií na světě.
Niemand
Reči o zázračných spaľovákoch ma ma tiež nejak neberú. Relevantné je to čo si viem kúpiť v čase keď vyberám auto.
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 Tak ted sem se fakt zasmál
Avatar - hugino
hugino
...bude naďalej v ponuke. Dobré správy :yes:
Avatar - del42sa
del42sa
Přesně ! Diverzifikace pohonu a použití ruzných zdrojů jsou důležité aspekty a jedině to zaručí správný vývoj a zdravé konkurenční prostředí, tak ať laskavě EU přestane všem tlačit jedinou variantu a nechme pracovat evoluci, ať se prosadí ten nejlepší přirozenou cestou :-!
Hendly
Opet “přirozená cesta”. v momente kdy Cina a USAlejou do elektra podporu jak legislativní tak financni.
Avatar - del42sa
del42sa
právě že Čina i USA lejou peníze do všeho, ne jenom pouze do EV :-!
Avatar - Anonym
Anonym
https😐/www.autoforum.cz/…-sefa-je-smesny/

Nějak se to klukům v USA s těmi Ev nedaří, hehehe. Sou rádi že prodávaj SUV a pickupy s V8 😄
Avatar - praptak
praptak
Tak to asi bez elektra u Toyoty zůstanou jen trojválce.
Damian D
Co to zase je? Vždyť příď aut se nezvyšovala kvůli motorům, ale kvůli požadavkům na ochranu chodců….to už je zase jinak?
Takové BMW 850 rozhodně nemělo menší motor, ale i s dvanáctiválcem byla příď mnohem nižší než u současných aut….
Hendly
firmy vydávají technicke informace jake baterie půjdou do vyroby uz pristi rok a o kolik budou lepsi nez ty z minulého roku.
To se ale přehlíží.

Pod clankem o motoru ktery mozna bude v roce 2027 a o němž víme jen par slibu se tu vede debata jak o necem úžasnem a “důkazu”.
Niemand
Najdôležitejší údaj je cena za kWh a tá už pár rokov stagnuje.
https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/
vitapb
Baterie hodně zlevnily, ale zákazník to u EV moc moc nepozná, protože až na Teslu si o to výrobci zvýšili marži. Ale cena rozhodně nestagnuje, za poslední rok významně klesla.
Niemand
Ale mne ako zákazníkovi je jedno kto na tom zarába. Pre mňa a asi aj pre väčšinu ľudí je auto nástroj. Je im jedno či jazdí na benzín, alebo elektriku. Potrebujem, aby som sa s ním dostal do cieľa a obstarávacie a prevádzkové náklady musia byť primerané. Priame dotácie na EV sú nezmysel, ktorý si štáty nemôžu dovoliť a zdražovanie spaľovákov je nezmysel vedúci k posilneniu populistických politikov. Elektromobilita sa musí presadiť sama na základe ekonomickej výhodnosti.
Hendly
EV se prosadí, jde jen jestli to přežije evropsky automotiv.

O tom jsou zakony a podpora.
Niemand
Takže tam ak to nepôjde technologicky pôjde to politicky. To je presne to stupídne myslenie slniečkarov vďaka ktorému nabrali na sile radikálne strany v celej EU.
Hendly
Cina EV podporuje, USA je podporuje a ty chces at proti tomu automotiv EU bojuje trzne.

A jde nejen o financni podporu, ale hlavne legislativní.
Niemand
V Číne sa v mestách nedalo dýchať, stále to je výrazne horšie ako v EU a ich automobilový priemysel bol zaostalý, tvrdím prechodom na EV nič nestratili.
A USA s výnimkou Kalifornie na EV kašle. Snažia se len o prilákanie priemyslu. Čo si vo finále na pár tisícovú dotáciu zarobí. Ak bude automobilka uvažovať o spoločnej továrni pre EU a USA, tak ju postaví v USA. Na rozdiel od EU je to obchod a nie charita.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak, v USA redneci dál valí na V8 pickupu nebo něčem 50 let starém a nějaké EV sou jim naprosto u zádele.
PowerHouse
Vynalezli něco lepšího než je Millerův cylus, vypínání válců, VVT, více trysek, optimální kompresní poměr ,...?

Vůči zmíněným zlepšením mají dalších 30%?
Avatar - del42sa
del42sa
sám seš kachna 😁
Petr_Basa
Spalovací motor s účinností 70% 😲
A kdy že to bude - jo v roce 2027 😒]