Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové spalovací motory jsou úplně jiné než ty dosavadní, tvrdí Toyota

Řadové čtyřválce, které automobilka Toyota aktuálně vyvíjí, mají být schopné spalovat řadu různých paliv, mít zásadně lepší účinnost a menší velikost, což pomůže nižšímu odporu vzduchu aut, v nichž budou za pár let namontovány.
Zpět na článek
11. 6. 2024 15:46
12. 6. 2024 09:40
11. 6. 2024 15:50
11. 6. 2024 16:27
11. 6. 2024 17:03
11. 6. 2024 18:26
11. 6. 2024 16:34
11. 6. 2024 16:44
11. 6. 2024 17:00
11. 6. 2024 17:03
11. 6. 2024 17:11
11. 6. 2024 18:43
11. 6. 2024 19:36
11. 6. 2024 20:12
11. 6. 2024 20:04
11. 6. 2024 20:44
11. 6. 2024 19:39
11. 6. 2024 20:14
11. 6. 2024 20:57
11. 6. 2024 21:12
11. 6. 2024 21:57
11. 6. 2024 21:03
12. 6. 2024 08:06
12. 6. 2024 18:44
12. 6. 2024 05:44
11. 6. 2024 19:16
13. 6. 2024 06:39
13. 6. 2024 09:05
13. 6. 2024 11:10
13. 6. 2024 12:24
12. 6. 2024 07:25
12. 6. 2024 08:02
12. 6. 2024 08:51
12. 6. 2024 09:35
12. 6. 2024 09:41
12. 6. 2024 09:46
12. 6. 2024 09:58
12. 6. 2024 11:49
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2024 15:32
Vývoj spalováků neprobíhá???
Tak co hendlíčku, doníčku....??? Vývoj spalovákú neprobíhá?!?
Co eurohujeři? Vaše lži už jsou naprosto neudržitelné :-[]
Rozbalit vlákno
6
11. 6. 2024 21:29
Re: Vývoj spalováků neprobíhá???
Kdyby ti pablbove aspon uznali ze holt nemeli pravdu s tou svoji EV only ideologii, ale na to se jim nedostava urovne a kouli. Bezkulcak Hamuna uz vubec pod tihou vlastni trapnosti prestal komumikovat na vsech frontach :D
12. 6. 2024 00:44
Re: Vývoj spalováků neprobíhá???
Tak tohle je ohromnej důkaz průlomu spalováků. V roce 2027 možná půjde do prodeje jitrnice, kterou svět neviděl. :-)
12. 6. 2024 09:50
Re: Vývoj spalováků neprobíhá???
Proč mluvíš o "průlomu spalováků"? Tady se bavíme o neprůlomu EV. Možná k tomu průlomu jednou dojde a začne o ně být skutečně masový zájem. To ale musíme mít dostatek levný elektřiny PRO KAŽDÉHO a baterie musí stát půlku toho co teď, vážit půlku toho co teď a mít jednou takovou kapacitu co teď.
12. 6. 2024 06:27
Re: Vývoj spalováků neprobíhá???
“ Jaká konkrétně bude, Nakadžima neprozradil”
“ Snížení točivého momentu v důsledku této změny má být nahrazeno elektromotorem”
12. 6. 2024 09:37
Re: Vývoj spalováků neprobíhá???
Čo tým chcel básnik povedať?
Avatar - Barrichello
12. 6. 2024 09:58
Re: Vývoj spalováků neprobíhá???
Spalováky vyvíjí i GM nebo Stallantis, smůla vid Doníku :-)
A to dokonce i šestiválce :-)
11. 6. 2024 15:46
Jaka pravidla?
"mohou přepsat pravidla hry a že budou „kompletně odlišné“ od současných spalovacích motorů. V čem konkrétně ta odlišnost bude tkvět, je však zatím otázkou – zatím motory vypadají prostě jako řadové čtyřválce."
:D

Drzim Toyote palce. Dokud je o spalovaky zajem, at prodava co nejefektivnejsi.
Ale bylo by fajn uvest duvod takoveho odvazneho PR...
Rozbalit vlákno
11
11. 6. 2024 17:16
Re: Jaka pravidla?
Odlišné je třeba to, že mají být připraveny na spalování vodíku a dalších netradičních paliv. Odlišné budou zřejmě ty zástavbové rozměry. Ono se to nezdá, ale dvoulitr s turbem a další moderní výbavou může být dosti vysoký. Pod nízké kapoty Kia Optima nebo Hyundai i40 se například nevešel dvoulitrový diesel (musel tam být menší 1.7)
11. 6. 2024 19:23
Re: Jaka pravidla?
Dobrá blbost, vodík v podobě ICE je již dávno opuštěný koncept. Vodík v těch pár současných autech (i od Toyoty) se používá v podobě palivových článků, to auto má daleko blíž k elektromobilu než ke spalováku, jen je místo velké baterie použita vodíková nádrž. Jestli chtěj mít nízko kapotu, stačí tam dát elektromotor a nevymýšlet chujoviny.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2024 19:34
Re: Jaka pravidla?
No, akorat ze elektromotor potrebuje elektriku.

A baterky stoji uplne za prd...
12. 6. 2024 00:12
Re: Jaka pravidla?
Doporučuji doplnit, jak funguje vodíkový článek. Ten vyrábí elektřinu pro trakční pohon, jako třeba v Toyotě Mirai. Nemá žádný spalovací motor.
11. 6. 2024 21:08
Re: Jaka pravidla?
Toyota v posledních letech docela dost testuje ICE na vodík. Jde o modernější koncept s přímým vstřikováním vodíku a turbodmychadlem.
Dlouhodobé prodejní výsledky Toyoty Mirai ukazují, že palivové články budou spíše slepou cestou.
12. 6. 2024 00:17
Re: Jaka pravidla?
Toyota je velká, testuje kde co. ICE na vodík jsou všechny nevýhody spalováku na třetí. Prodejní výsledky Toyoty Mirai hlavně ukazují, jak se Toyota mýlí. Za květen prodala Toyota víc těch jejích hnusných bz4x (který snad ani prodávat nechce), než všech slavných Miraiů od začátku produkce. Už by to mohlo pohlaváry v Japonsku trknout, aby se vydali správným směrem. :-! :-)
12. 6. 2024 06:15
Re: Jaka pravidla?
Z mého pohledu je vodík neefektivní energetické řešení. Ale když už politici tlačí dekarbonizaci, je vodík technická alternativa. A než složitý systém palivových článků, je jednodušší jej spalovat. Ale ono to tak jednoduché zase není, vodík hoří jinak než klasická paliva a proto je zde velký prostor pro vývoj nových koncepcí.
12. 6. 2024 06:30
Re: Jaka pravidla?
A proc to cele delat, kdyz EV je daleko jednodušší?
12. 6. 2024 06:59
Re: Jaka pravidla?
Protože přestože je vodík nejhůře skladovatelné a nejpomaleji čerpatelné palivo, které existuje, pořád je lépe skladovatelný a rychleji čerpatelný (nabíjitelný) než elektřina.
Ale nebýt politické objednávky na totální dekarbonizaci, vodík nedává smysl.
12. 6. 2024 07:16
Re: Jaka pravidla?
Elektricky proud je zaveden takřka vsude. Na kolika % cest te bude zajímat rychlost čerpání?

Tobe neustale stejna argumentace vcetne zpochybňování nutnosti dekarbonizace.
12. 6. 2024 09:40
Re: Jaka pravidla?
Na nízku kapotu stačí spýtať sa u Subaru, ako sa to robí
11. 6. 2024 15:50
Aerodynamika
Tak to je pekne klamstvo. Moderne auta nemozu mat nizke predky a super aerodynamiku, pretoze taketo tvary by boli nebezpecne v pripade kolizie s chodcami, co by zrazilo dolu pocet EuroNCAP hviezdiciek. Takze predky budu stale rovnako vysoke.
Rozbalit vlákno
1
12. 6. 2024 00:18
Re: Aerodynamika
Hlavně to snad ani nikdo normální nechce, protože parkovat pak k obrubníku je o nervy
11. 6. 2024 16:25
Těm v Toyotě to myslí
Ví, co zákazníci chtějí narozdíl od Nissanu nebo Jaguárů.
I když by to byl hybrid, stále použitelnějším řešením než je EV.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
11. 6. 2024 16:27
Super
Nove toyoty budou jeste placatejsi a bude se tam nasedat jak do ferrari, ono uz ted to je sice u konvencnich aut docela nizko, ale proc to nedat jeste nize ! :D
Rozbalit vlákno
2
11. 6. 2024 17:03
Re: Super
A co si vojín Kefalín představuje pod pojmem "docela nízko"?
Toyota Corolla z 80. let měla výšku 1328 mm. Současná Toyota Corolla má 1435 mm.

Já když sednu do kteréhokoliv dnešního kovnečního auta a dám sedačku do nejnižší polohy, přijde mi to jako optimální, nebo bych chtěl ještě o pár centimetrů níže, ale nejde to. Vůbec se do nedá srovnávat s konvenčními auty z 80. let. Zkus nějaké (Corolla, Kadett, Escort) a po přesednutí z dnešního auta se ti bude zdát, že sedíš na zemi.
Avatar - Ozzman
11. 6. 2024 18:26
Re: Super
Mluvím o posazu, sedíš tam opravdu nízko oproti dnešní konkurenci (vyzkoušel jsem skoro všechna auta co se nabízí dnes). Srovnávat s auty 40+ let starými, to snad nemusíme ne ?
Avatar - Horký Rom
11. 6. 2024 16:34
moc líbí
Konec Toyoty v přímém přenosu - ještě lepší dinosauři než dosud :yes:
https://www.autoweb.cz/…barvy-karoserie/
Rozbalit vlákno
0
11. 6. 2024 16:44
Skutečný smysl
ale není prosadit čistou technologii, ale zlikvidovat soukromou mobilitu
Rozbalit vlákno
41
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2024 17:31
Re: Skutečný smysl
Ano, EU se tím ani netají. Chtějí nás nacpat do dobytčáků :-O :no:
Protože MHD má podle tabulek v Bruselu nejmenší CO2 stupu. I kdyby se EV masově rozšířily a měl je každý, tak EU opět přijde se zákazem EV, které budí mit příliš vysoké emise. Protože zase započítají emise z výroby, z e erotického můžu atp. ...
Je to tak. EU nejde o výsledek. EU jde jen o to nás ovládat, řídit, mít moc.
11. 6. 2024 20:30
Re: Skutečný smysl
a čepičku z alobalu nosíte pravidelně? Přijde mi že ne a tohle vypadá jako následek.. ano budou nás ovládat auty, které si může každý nabít na zahradě a jezdit bez ohledu na ostatní vlivy..to fakt dává velkou logiku...
12. 6. 2024 05:53
Re: Skutečný smysl
A čímpak asi plánují nahradit výpadek ve spotřební dani z benzínu a nafty? Daň z auta, daň za najeté km atd. No a lidi z paneláků a bytů opravdu zahradu nemají. Přečtěte si občas pracovní materiály bruselských ci pražských vládních komisí, tam uvidíte, kterým směrem uvažují.
12. 6. 2024 06:36
Re: Skutečný smysl
Stale jen nesmyslne strašení.
Kdy se asi projevi pokles spotreby ropnych paliv inkasuje se zacnou prodavat jen EV?
Jen v ČR je pres 6 mil aut…

Nehlede k tomu, ze ekonomicky je lepsi nevyvadet penize ta ropu z ekonomiky.
A k MHD.. nevim kde a zda jezdíte, ale uz dnes je provoz mnohdy na hraně kolapsu. Přidávat dalsi auta zabije individuální dopravu daleko driv nez cokoli jineho.
Podpora MHD je dobry krok.
12. 6. 2024 07:01
Re: Skutečný smysl
Jenže je potřeba připomenou, že většina vlád je zadlužených a už dokonce i EU se zadlužila, ačkoliv kdysi si to sama zakázala. A do příštích let chtějí ještě více dotací a investic do zelené transformace. Někde ty peníze budou chtít vzít a auta včetně BEV budou první na ráně.
12. 6. 2024 07:22
Re: Skutečný smysl
Stale jen strasis.
Vliv poklesu spotreby fosilnich paliv diky EV bude, bohuzel, v krátkodobém horizontu maly.
A znova. Každá koruna/euro žánrovou jde ven z ekonomiky. V pripade EV ty penize zustavaji uvnitř ekonomiky pro jinou spotrebu. To ma daleko vetsi pozitivni vliv.
12. 6. 2024 09:43
Re: Skutečný smysl
Ako môže byť dospelý človek taký hlúpy a naivný...
Avatar - Barrichello
12. 6. 2024 10:02
Re: Skutečný smysl
Další lži, jak může něco zůstávat v EU, když veškeré komponenty na OZE, baterky, nabíječky atd kupujete z ASIE, která navíc kupuje suroviny z Afriky, Ruska a Jižní ameriky, takže doníku stále posíláš peníze diktátorům a komunistům.

Máš to blbý co, ty lži už ti nevychází, v Německu a francii jste to projeli, v Holandsku taky a taky prolhanci ze SPOLU + PIRSTAN taky ztratili křesílka vid :-) :-) :-)
12. 6. 2024 10:36
Re: Skutečný smysl
Pojďme počítat.
Osobní auta spotřebují ročně cca 5 mld. litrů paliv. Hodnota dovozu je 55 mld. Kč.
Zkusme propočítat alternativní scénář "Zelený ráj", ve kterém nahrazujeme vozový park elektromobily. Ráj je závislý na dovozu baterek (či jejich kompononent, či rovnou celých elektromobilů) z Číny, což obhájci ráje zanedbávají. Ročně se v ČR prodá nových a doveze ojetých cca 400 tis aut. Pokud by měly průměrně 60 kWh čínských baterií v ceně 100 USD/kWh, vychází to na hodnotu dovozu ... 55 mld. Kč.
Obchodní bilance stejná, jen místo Putina a arabských šejků podporuješ Číňany.
BTW Něco podobného či ještě horšího je Velký solární tunel. Hodnota dovozu tehdy drahých čínských panelů je vyšší, než co ty panely za svou životnost ušetří.
12. 6. 2024 10:51
Re: Skutečný smysl
Opet demagogie kdy zamenujes palivo a “nadrz”

Ty baterie budou fungovat dal 20 let plus a pak recyklace. Dovezene paliva jen spalis.

PS: všechna podpora směřuje k tomu, aby dovoz EV z Ciny nebyl, ale evropa naopak byla top v EV.
Avatar - Barrichello
12. 6. 2024 11:38
Re: Skutečný smysl
Evropa nemá suroviny, nemůže být logicky v ničem TOP a anvíc GD likviduje evropský průmysl, který je se svými produkty naprosto nekonkurenceschopný.

Takže smůla
12. 6. 2024 11:54
Re: Skutečný smysl
Ekonomicky je jedno, jestli dovážíš palivo nebo "nádrže". 55 mld. ročně je rovno 55 mld. ročně. Pokud chce EU prosadit Green deal, těžko tady můžeš stavět fabriky na výrobu syntetického grafitu, mědi, hliníku a dalších potřebných meziproduktů pro baterie.
Recyklace ano. Ale tím zrecykluješ jen část hodnoty a zatím je to hudba budoucnosti. Navíc může z významné části zase probíhat v Číně, zejména pokud bude EU trvat na Green dealu. Nyní je to skutečně tak, že v podstatě veškerou hodnotu baterí dovážíme. Není to demagogie.
12. 6. 2024 13:09
Re: Skutečný smysl
Znova.
Opravdu davas rovnitko mezi baterie co bude sloužit 20 a vic let a nasledne se zrecykluje a jednorázovým spálením fosilního paliva?
12. 6. 2024 14:34
Re: Skutečný smysl
Ano, dávám.
Za mnou uvedených podmínek je to ustálený stav. Tzn. každý rok dovezeš ropu v hodnotě 55 mld. Kč (současná situace) ... vs. každý rok dovezeš baterky v hodnotě 55 mld. Kč (alternativní scénář, ve kterém od všichni kupují BEV místo ICE).
Pokud ti to není jasné, tak v tom modelu jsem počítal s tím, že BEV budou mít stejnou životnost jako ICE, což bych řekl, že je docela optimistické. Kdybych měl mít pesimistický výpočet, tak bych musel započítat ještě náhradní baterie. Takže když zanedbám náhradní baterie, tak by to mohlo vykompenzovat tu tvou recyklaci. Plus minus.

BTW V praxi v té přechodové době cca 10 až 20 let, kdy ještě starší ICE slouží a spalují dováženou ropu, ale nová auta se kupují jen BEV a dováží se jejich baterie, bude deficit obchodní bilance zvýšený.
Avatar - del42sa
12. 6. 2024 17:57
Re: Skutečný smysl
tak jako tak to vychází ekonomicky mnohem hůř než současná bilance spalovaní ropy, všichni ti "zelení snílkové" a přitakávači EV zapominají na jednu věc:

Stát má na fosilních palivech postavený nezanedbatelný příjem do státní pokladny, z každého litru paliva je to skoro polovina ceny. Když hypoteticky všichni budeme "zelení" a přejdeme na elektro, tak stát bude muset někde ten výpadek vykompenzovat a kde to asi bude :D

No přece na ceně energie, které je už teď nedostatek, dále bude muset investovat obrovské peníze do infrastruktury a dobíjecích stanic, bude muset postavit nové elektrárny a to všechno požene cenu energie ještě více nahoru, továrny na baterie nejsou zadarmo, vzácné kovy mají omezené zdroje a cena EV vychází 2x dráž než cena spalovacího auta a kdo to všechno zaplatí ? No přece běžní občané ze svých daní a největší gól je ten, že emise zůstanou na zhruba stejné úrovni jako teď, jen budeme mít všechno mnohem dražší a ještě při tom ekonomicky podpoříme Čínu a můžeme se plácat po ramenou, jak jsme uhlíkově neutrální :yes: :yes: Bravo, to je dokonalá strategie do budoucna :-!
Avatar - Mikesus
12. 6. 2024 18:56
Re: Skutečný smysl
Ono to ekonomicky nemusí zas tak vycházet, kdyz dáš do rovnice i důsledky, zatizeni zdravotního systému, pracovní neschopnost, menší produktivita. To je též důsledek spalování ropy
Avatar - Barrichello
12. 6. 2024 22:34
Re: Skutečný smysl
:-) :-) :-) :-) :-) :-)
zdravotní systém nejvíc zatěžují drogy, chlast, cigára, nekvalitní žrádlo a přežírání, stres, dědičné nemomoci, úrazy :-)
Avatar - del42sa
Dnes 06:29
Re: Skutečný smysl
zatížení zdravotního systému spalovákama, to tu ještě nebylo :D :D :yes:
co tam máš dál ?
Dnes 09:06
Re: Skutečný smysl
Samozrejme, ze spalovaci auta maji vliv na zdravi lidi.
Avatar - Barrichello
Dnes 10:14
Re: Skutečný smysl
naprosto marginální ve srovnáním s tím co sem uváděl :-)

Navíc ti neštimuje to, jak v dobách wartasů, aviií, traošů, v3s apod se dožívali lidi 88 let a to i ti co byli denně na silnicích nebo pracovali někde kde na dvorku hulilo v lednu ráno 6 avií, 4 tatry a 5 liazek, než se to ohřálo a vyjelo (takhle to tam běželeo na volnoběh 15-20 minut)

Máš tu smůlu že můj táta dělal ve fabrice, strejda taky, přibuznej dělal v jzd apod takže mam informace jak to chodilo. Příbuznej byl dokonce vedoucí dílny v JZD, měl sis od těhle lidí enchat vyrábět, jak tam na dvorku před dílnou běželo 6 traktorů a 4 liazy MTS :-)
Příbuznému bylo 89 když umřel a dělal tam na dílně 15 let :-) :-) :-)
Dnes 10:37
Re: Skutečný smysl
"Žít je příliš nezdravé… Kdo žije, umře.“ S. J. Lec.
Avatar - del42sa
Dnes 11:11
Re: Skutečný smysl
ano, na Grétě je ten vliv na zdraví i dost vidět :D
Avatar - Barrichello
Dnes 12:11
Re: Skutečný smysl
:-) :-) :-) :yes:
U ní hlavně na psychickém zdraví
Dnes 09:04
Re: Skutečný smysl
Zajimava uvaha. Muzu cisla ktera uvadis rozporovat, ale zaklad vidim jinde.

ČR je automotiv zeme. Pokavad pocitas s 100% importem baterii bude tohle nejmenší problem.
Bezbprodukce baterii alespon na urovni packu neni šance konkurovat.
Dnes 12:31
Re: Skutečný smysl
Má úvaha se týkala toho, že tvůj argument byl, že dovozem ropy pro pohon ICE jdou "peníze z naší ekonomiky pryč", zatímco u BEV prý "zůstávají uvnitř ekonomiky". Což ale, jak ukazuje úvaha a na ní založený výpočet, není pravda.

V každém případě je dobré, že začínáš vnímat to, že autoprůmysl není jen konečná montáž auta, ale i výroba všech těch tisíců součástek, ze kterého to auto montuješ. A že BEV je specifické tím, že polovinu hodnoty tvoří baterie, přičemž prakticky celý výrobní řetězec baterie má pod palcem Čína. Když tady bude nějaká automobilka montovat packy z čínských článků, tak řekněme 10 % hodnoty baterie vyrobíš tady, ale 90 % bude pořád Čína.
Dnes 12:54
Re: Skutečný smysl
V momente kdy zde nebudeme mit primární know how nemůžeme konkurovat.
Proto je podpora elektromobility a proto je kritika teto podpory tak nesmyslná.

Tvuj vypocet je chybný, ale oproti základnímu omylu viz výše to neni to zasadni.
Avatar - del42sa
Dnes 13:19
Re: Skutečný smysl
to jsou jen tvoje (vlhké) představy, ty sis v tom svém pro-EV zapáleném proslovu zkrátka nevšimnul, že ty karty jsou už dávno rozdané, takže jaké "primární know-how" můžeme tady mít ??? Všechny velké evropské automobilky utíkají pro technologie a EV platformy k číňanům, AUDI, VW, Stellantis, Renault, Volvo a ty tady plácáš hověziny o primárním know how .... Čím víc se tady snažíš obhajovat EV, tím větší houna z tebe padají, sorry jako :no:
Dnes 13:35
Re: Skutečný smysl
Ano, situace se obrátila, ale jeste neni pozde (snad) se vrátit do závodu.
Ale setrvavanim u spalovaku se situace jen zhorší.

Pros se asi mluvi o zavedeni cla?
Avatar - del42sa
Dnes 13:46
Re: Skutečný smysl
a jak tohle clo pomůže vyřešit ? Zavedeme clo a najednou se začnou jako zázrakem objevovat nové nápady jako houby po dešti a inženyři se budou sami hlasit s novými převratnými patenty na baterie ? Proč všechny velké firmy přesouvají část výroby do číny nebo teď nověji do Indie ? protože prostě tohle je kapitalismus a tam lze vyrábět o dost levněji než v EU, takhle funguje volný trh a všichni s tím souhlasili, protože všichni chtěli lepší cenu.

to je stejné jako bys řekl, že v čechách si postavíme vlastní fabriku na mikročipy a začneme konkurovat Taiwanu a TSMC :D

to se zkrátka nestane
Dnes 14:17
Re: Skutečný smysl
Ne, ty to nechapes.
Je potreba zacit brat vazne vyvoj EV jinaknje s evropským automotiv konec.
Proto pisu o clu. Uz ted v roce 2024 se musi evropsky trh chranit clem pred ev. Jaka asi bude situace za 5 let?
A tady rozhodují volby nesmyslne reci hlupáku o roce 2035….
Avatar - del42sa
Dnes 14:43
Re: Skutečný smysl
to co píšeš, jsou jen prázdné fráze a knížecí rady, takové už tady předvedli za posledních 5 let zelení a progresivisticko-bolševická levice a výsledek je vidět :no:
Dnes 14:57
Re: Skutečný smysl
Zde se hodí parafráze legendárního komentáře Karola Poláka:"Bodaj by sme aj my mali takých Hendlyov!" :-)
Dnes 14:59
Re: Skutečný smysl
Nejaky argument?

Hlavni tema evropskych voleb byl zakaz spalovaku v roce 2035. Absolutne zbytecne tema v dobe války v evrope.

Pritom v roce 2024 budeme zavádět clo na EV.
Avatar - Barrichello
12. 6. 2024 10:00
Re: Skutečný smysl
MHD je Doníku na hranici kolapsu už 30 let, hlavně ve špičkách, nevyprávěj nám tu vyfabulovnaé bludy, já s tím jezdil denně 1995-2016 :-) :-) :-)
Avatar - Mikesus
12. 6. 2024 12:20
Re: Skutečný smysl
Že jsem si nevšiml, že by MHD kolabovalo. To mluvíš o nějaké vesnické ne?
Avatar - Barrichello
12. 6. 2024 12:23
Re: Skutečný smysl
Běž se projet v 7 ráno nebo v 5 odpoledne tramvají a busem :-)
Mě stačí když jezdím kolem těch zastávek, vidím co tam stojí lidí a jak se rvou do přeplněné tramvaje :-)
Proto s tím až na velmi vzácné vyjimky ve všední dny nejezdím :-)
O víkendu to jde
Avatar - Mikesus
12. 6. 2024 12:32
Re: Skutečný smysl
No jezdim a co má být? Ano, může být lokálně přeplněná, na některých zastávkách, ale pravidlo to fakt není.
Avatar - Barrichello
12. 6. 2024 13:05
Re: Skutečný smysl
když myslíš, to že by se do toho měli přesunout všichni lidi co jezdí do práce auty je naprostá utopie, to by toho muselo jezdit 2x tolik, což je asi zas technicky nemožné
12. 6. 2024 13:07
Re: Skutečný smysl
A kdyz je přeplněná tramvaj tak je ve stejnou chvíli silnice volna?
12. 6. 2024 19:24
Re: Skutečný smysl
Spší by jste měl začít nosit nějakou čepičku, co vám umožní opravdu myslet. Není to tak obtížné.
11. 6. 2024 17:00
Ùčinnost
Mě tedy překvapuje zvýšení účinnosti o 30 %. Většinou se zlepšuje v jednotkách, toto je až neuvěřitelné.
Rozbalit vlákno
20
11. 6. 2024 17:03
Re: Ùčinnost
jako jsitě to není málo, ale asi není nereálná učinnost lehce přes 50 procent.
11. 6. 2024 17:11
Re: Ùčinnost
S použitím HEV to asi možný je, nicméně tohle je marketingovej plk, neni nikde řečeno jak je to provedeno, možná je to zvýšení účinnosti oproti motorům s účinností 15% :D
11. 6. 2024 18:43
Re: Ùčinnost
HEV přece nemůže ovlivnit účinnost spalovacího motoru.

Účinnost je číslo, které stanoví kolik chemické energie z paliva dokáže motor přeměnit na mechanickou práci. Nejvíc práce odvede při maximálním výkonu, proto nemá hybridní ústrojí žádný prostor ke zlepšení bilance.

Lze snižovat tření, lépe hospodařit s odpadním teplem, optimalizovat spalovací prostory a spalovací proces, ale hybrid? Ten pomůže v samotné jízdě a v reálném provozu, ale nezvýší účinnost motoru ani o prd.

Zvýšení účinnosti spalovacího motoru na běžný benzín nebo naftu o 30% (tedy na nějakých 70%) je, podle mě, nereálné. Marketingovej žvást zrovna jako argument o snižování přídí auta díky menšímu zdvihu pístů. Můžou ten motor položit nebo udělat boxera a mají hned malou stavební výšku a zdvih pístů mohou klidně nechat v optimálním poměru k vrtání, když je tak moc trápí vysoké přídě.

Jestli to, co je napsáno v článku, doopravdy řekl technický ředitel Toyoty Hiroki Nakadžima, tak fakt vybrali toho pravýho :D
11. 6. 2024 19:36
Re: Ùčinnost
No u HEV se můžeš více pohybovat v ideálních otáčkách a zatížení, proto vliv na účinnost asi je.
A zvýšení o 30% třeba z účinnosti 30% by bylo na 40%.
každopádně tomu táké moc nevěřím.

https://www.novinky.cz/…o-hacek-40352817
https://www.auto.cz/…-ucinnost-138211
11. 6. 2024 20:12
Re: Ùčinnost
Za provozu ano, možná, a stejně by záleželo na konkrétních specifikách daného provozu. (Např. hypoteticky, když pojedeš po německé dálnici naplno, je ti HEV k ničemu.)

Ale zde se ale bavíme o měření účinnosti spalovacího motoru a to je něco úplně jiného.

Odkazy z roku 2021, ale nějak nevím o tom, že by Nissan vyráběl motor s termickou účinností 50%.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2024 19:38
Re: Ùčinnost
Proc?
On nerekl, ze ucinnost resi hybridem.
Aspon ja to tam nevidim.

Rekl, ze chybejici moment danej kratkym zdvihem resi ekektromotorem.

To je ale neco jineho.

Ne?
11. 6. 2024 20:04
Re: Ùčinnost
Řekl.

"S použitím HEV to asi možný je"....začíná jeho příspěvek.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2024 20:30
Re: Ùčinnost
No, ale ja jsem tomu rozumel tak, ze zvyseni ucinnosti prinese nevyhody, ktere ale HEV pomuze eliminovat.

Hadam extremne maly zdvih a vysokou kompresi.
Takovej motor je v praxi neprijemnej, pracuje dobre jen ve vysokych otackach.

Dvouspojka muze byt klidne deseti stupnova... a vestaveny elektromotor potahne kdyz budou otacky chybet.

Ale nevim jak to bude, jen hadam z tech naznaku,
11. 6. 2024 20:44
Re: Ùčinnost
To jsi tomu rozuměl správně.

To jsou ale dvě věci, jedna věc je laboratorní účinnost (+30%) samotného motoru, kterou jsem zpochybňoval a druhá věc je vlastní provoz toho nového motoru spolu s vyžitím hybridního systému, který ovlivní jízdu a jízdní výkony, ale nijak neovlivní termickou účinnost vlastního motoru.
11. 6. 2024 19:39
Re: Ùčinnost
Ja myslim, ze je to 30% oproti soucasnemu stavu. Ne ze se zvedne ze 40 na 70 procent. I tak by tomu ale bylo tezko uverit.
11. 6. 2024 20:14
Re: Ùčinnost
A jaký je tedy ten "současný stav" jejich dosavadních motorů ke kterému přičíst těch 30% navíc?

Cituji: "Jednou z nich je také o 30 % větší účinnost ve srovnání s dosavadními motory."
11. 6. 2024 20:57
Re: Ùčinnost
Je pravděpodobné, že Toyota tím zvýšením o 30 procent nemyslí zvýšení o 30 procentních bodů z 40 na 70 procent, ale spíše o 30 procent ze základu 40 procent, což by dávalo 52 procent.
HEV může účinnost ICE zvýšit například tím, že ICE bude konstruován a termodynamicky optimalizován na užší spektrum otáček a zatížení, zatímco mimo tuto oblast za něj bude plně či částečně odvádět práci elektromotor.
11. 6. 2024 21:12
Re: Ùčinnost
Jak se asi měří účinnost spalovacího motoru?

Vezmeš litr paliva, spustíš motor na dynamometru v maximálním výkonu a změříš odvedenou práci. potom porovnáš energii paliva a vykonanou práci. Kde je nějaký prostor na "spektrum otáček" nebo nějaké "částečné odvádění práce" a vůbec, to si jako představuješ, že ten hybrid bude před měřením nabitý nebo vybitý? Jak velkou bude mít baterku? Kdy se při tom měření bude nabíjet?

Chápeš tu absurditu, doufám.

A ty procenta... umím číst "Jednou z nich je také o 30 % větší účinnost ve srovnání s dosavadními motory." Pokud to mysleli tak, jak píšeš, napsali to blbě. Když to napíšu extrémně slušně - článek za moc nestojí.
11. 6. 2024 21:57
Re: Ùčinnost
Účinnost (měrná spotřeba paliva) se měří při různých otáčkách a zatíženích.
Avatar - Mikesus
11. 6. 2024 21:03
Re: Ùčinnost
Mne taky přijde zvýšení účinnosti o 30% divné. Pochyvuju ale, že mysli nominální o 30%, ale o 30% z aktuální účinnosti. Tedy řekněme aktuální hybridy mají 41%, jejich nehybridni varianty 40%, tak o 30% máme 52%. To mi přijde i tak strašně moc nárůst.
11. 6. 2024 21:31
Re: Ùčinnost
Ano takhle to taky chapu a to mi prijde snad i realne.
Avatar - Mikesus
12. 6. 2024 08:06
Re: Ùčinnost
Tobě přijde realna účinnost 52% spalovacího motoru? Možná teoreticky jo, jak ukázal kdysi Nissan svůj koncept, ale jen laboratorně. V reálném provozu tomu zatím nevěřím, však bylo obrovské haló, kdyz se u hybridu povedlo zvýšit účinnost na 41% z 40
12. 6. 2024 09:53
Re: Ùčinnost
Tak rozhodně mi to přijde dosažitelnější cíl, než dekarbonizace světa, což je utopie na úrovni komunismu :-D Předpokládal bych že v Toyotě vědí o čem mluví.
12. 6. 2024 05:44
Re: Ùčinnost
Tak o 30% nie je o 30 percentuálnych bodov, ale stále by to poslalo účinnosť motora pohonného systému niekde k 50%, čo sa mi zdá optimistické. Takže tipujem, že to bude "až 30%" keď sa zvolí správny súper a režim v ktorom sa to porovnáva.
11. 6. 2024 17:05
Spalovák vs baterky
Hezkej pokus, prodej v roce 2027, do roka si budeme moct koupit nové EV s baterií CATL Shenxing plus a toyota svůj zázračnej motor dost možná ani nevytahne z šuplíku.. Mimoto, vývoj baterií je monstrózně tažen i jinými odvětvími, než jen automotive, tohle prostě spalováky nemůžou vyhrát.

Je smutný koukat, jak Čína uhání s vlakem pryč a my stojíme na nástupišti..
Rozbalit vlákno
45
11. 6. 2024 17:21
Re: Spalovák vs baterky
Toyota je jedna z mála automobilek, která prodává auta doslova po celém světě, včetně Afriky, Blízkého Východu apod. EU je pro ni relativně malý trh a nejde se na Toyotu dívat naši evropskou optikou. Toyota odhaduje, že celosvětový podíl BEV bude někde kolem 30 %, zbylých 70 % bude mít pod kapotou spalovací motor.
11. 6. 2024 17:42
Re: Spalovák vs baterky
Myslet si, že v Africe se bude dál jezdit na benzín i za 15-20 let je stejně chybné, jako když si ve Škoda - Auto myslí, že si jejich káry na druhý straně světa budou kupovat vietnamci, když Čínu mají přes kopec.. A to, co nyní vidíte v EU, tak mimoto že hafo zemí mimo EU je ještě před námi, tak hafo zemí naše automotive podmínky s odskokem pár let kopíruje..
11. 6. 2024 18:42
Re: Spalovák vs baterky
Pockaj, zatrnu nam suroviny a baterie z Ciny tak ako z Ruska plyn a budeme rozoberat EV, aby sme mohli robit hybridy:D lebo jeden EV = baterky pre 60 hybridov...
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2024 19:39
Re: Spalovák vs baterky
Hmm.
Takze Toyota je smecka hloupych neumetelu... co se nezeptaji na ceskych diskuzich.

:-)
11. 6. 2024 20:36
Re: Spalovák vs baterky
takových firem už v historii bylo a rozhodně nešlo o žádný malý ořezávátka..první země, která zakázala spalováky, a to dokonce už nyní, je mimochodem v té často zmiňované africe..tak nevím kam to toyota bude pak výhledově prodávat..asi jen do Ruska..
Avatar - Mikesus
11. 6. 2024 21:06
Re: Spalovák vs baterky
Kde zakázali spalovaky?
11. 6. 2024 21:33
Re: Spalovák vs baterky
V Etiopii
Avatar - Mikesus
12. 6. 2024 08:17
Re: Spalovák vs baterky
Tam ale zakázali dovoz vraků :-[]
Mám rád, když někdo ( kdokoliv ) prekrucuje pravdu. Teď mám na mysli jaydeesq
12. 6. 2024 09:58
Re: Spalovák vs baterky
Omyl. Zakázaly autovraky a spalovací auta obecně.

https://www.idnes.cz/…40_automoto_dohr

Nicméně otázka je, jestli to není jen výkřik do tmy a realita je úplně jiná. Spíš bych si tipl, že jak je tenhle zákaz nerealizovatelný kdekoliv na světě, tak v Etiopii je to jen špatný vtip.
Avatar - Mikesus
12. 6. 2024 12:18
Re: Spalovák vs baterky
Zakázali jen dovoz. Výroba tam není omezena pokud se nepletu. Tedy co vyrobí místní továrna, to se může prodat.

Mne to přijde jako zajimava podpora místní ekonomiky a pracovních příležitostí. Jen nejsou bohužel v takové pozici, aby to někoho zlakalo k postavení nove tovarny
12. 6. 2024 05:50
Re: Spalovák vs baterky
Lenže v Etiopii sa za rok predá nových aut ako v ČR za týždeň. Zákaz spaľovakov smeruje skôr na jazdenky.
12. 6. 2024 06:39
Re: Spalovák vs baterky
Jaká země zakázala spalováky? Máte na mysli mediálně známou Etiopii?
Tak ta nezakázala spalováky, ale import spalováků. A to je sakra rozdíl. Stačí se podívat třeba na Hyundai, který má v Etiopii montážní závod, a prodává tam jen spalováky. Ve skutečnosti to je protekční opatření pro podporu domácí výroby aut zabalené do ekologické pohádky.
12. 6. 2024 00:31
Re: Spalovák vs baterky
Mám celkem blízko k jedné nadnárodní korporaci působící v automotive a ani byste nevěřil, jak takový vrcholný management dokáže být zaslepený čísly a rozhodovat se podle toho, co se ráno dočtou v novinách.

Na druhý straně jsou firmy, který mají plán, vizi a chtíč dosahnout něčeho nového a přelomového. Kdo z nich si myslíte že má lepší předpoklady tenhle boj vyhrát?
12. 6. 2024 07:53
Re: Spalovák vs baterky
Väčšina startup-ov čo má víziu zmeniť svet sa nedožije IPO. Tých šťastnejších kúpi nejaká veľká firma, ktorá ich zaradí to do kolonky: "možno v budúcnosti to bude mať zmysel".
Čo sa Toyoty týka, tak má dlhodobý plán s hybridmi. Na rozdiel od VW nemenia názor každých pár rokov.
11. 6. 2024 20:50
Re: Spalovák vs baterky
Co bude za 20 let, neví nikdo, tedy kromě zelených plánovačů v Bruselu a Štrasburku. ¨

Automobilový svět byl vždycky rozmanitý, ať už v palivech, převodovkách, karoseriích, velikostech aut atd. Celosvětově působící automobilky vždy musely nabídnout různá řešení pro různé trhy a různé zákaznické skupiny. Lze očekávat, že stejná rozmanitost bude i v ICE/HEV/BEV.
12. 6. 2024 00:27
Re: Spalovák vs baterky
Nebude. Stejně tak, jako se dneska pro pohon nevyrábí parní stroje, nebudou se vyrábět ani ty spalovací. Bude jim patřit dlouhá kapitola dějin, ale jestli si myslíte, že někde na světě si ve 2050 koupíte spalovací auto, tak já o tom naprosto pochybuju. Ale myslete si to, přít se s váma nebudu, za pár let to zjistíte. A bude to s unií, nebo bez unie, prostě technicky spalovákům už bimbá umíráček.
12. 6. 2024 06:04
Re: Spalovák vs baterky
Já ale vůbec neříkám, co bude v roce 2050, to je moc daleko v budoucnu.
Ale vycházel bych ze zkušeností. Už přes 50 let má lidstvo k dispozici levnou a ekologickou jadernou energii. Přesto třeba vyspělé a ekologické Německo postavilo a zprovoznilo v roce 2015 novou uhelnou elektrárnu. A dodnes rostou uhelné elektrárny jako houby po dešti v Číně i jinde v Asii. Proto tipuju, že konec ICE bude pomalejší než si někteří myslí.
Krom toho porovnání s parní strojem nesedí. Ten byl nahrazen novějšími technologiemi. Ale BEV je starší technologie než ICE
12. 6. 2024 06:43
Re: Spalovák vs baterky
Jaderná energie ma jeden velky problem.
Avatar - Barrichello
12. 6. 2024 10:07
Re: Spalovák vs baterky
ŽÁDNÝ NEMÁ, JE TO STABILNÍ ZDROJ ZCELA NEZÁVISLÝ NA VÝKYVECH POČASÍ LOJZIKU.

Mimochdem dneska ráno u nás +11 a u kámoš +7

Globální oteplování jak cyp :-) :-) :-)
12. 6. 2024 10:56
Re: Spalovák vs baterky
Má, a to velmi zásadní. Nedostatek kvalifikovaných lidí a centralizace výroby elektřiny. Nemluvě o skladování paliva, to je menší problém. Z těchto dvou důvodů, ač se vám to nemusí zdát, tak se jaderky u nás zřejmě další nepostavěj, pokud se ke stavbě přistoupí bude to velký propadák. Pro provoz takový elektrárny potřebujete armádu inženýrů a technicky zdatných a odpovědných lidí. Faktem je, že je problém lidskými zdroji pokrýt už současné potřeby naší jaderné energetiky. Mladí lidé se do oboru nehrnou, takže bude problém nahradit starší generaci.