Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromobily vs. česká veřejnost: Tady to budou mít výrobci ještě těžké!

Česká veřejnost má rozporuplný vztah k elektrickým automobilům. Mají je spojené s řadou obav, ale uznávají i jejich pozitivní přínosy. Z dubnového průzkumu agentury STEM/MARK rovněž vyplynulo, že většina Čechů v takovém vozidle ještě nikdy nejela a jejich cena se musí významně snížit, aby je lidé byli ochotni kupovat.
Zpět na článek
14. 6. 2024 16:19
14. 6. 2024 17:47
14. 6. 2024 18:12
14. 6. 2024 18:43
14. 6. 2024 17:20
14. 6. 2024 17:43
14. 6. 2024 17:28
14. 6. 2024 17:32
14. 6. 2024 18:09
14. 6. 2024 18:13
14. 6. 2024 22:45
14. 6. 2024 17:06
14. 6. 2024 18:14
15. 6. 2024 08:34
14. 6. 2024 19:25
15. 6. 2024 08:35
14. 6. 2024 21:43
14. 6. 2024 19:49
14. 6. 2024 21:20
14. 6. 2024 21:28
14. 6. 2024 21:52
14. 6. 2024 22:16
15. 6. 2024 06:01
15. 6. 2024 08:04
15. 6. 2024 08:40
15. 6. 2024 23:53
15. 6. 2024 11:04
15. 6. 2024 23:51
16. 6. 2024 20:14
15. 6. 2024 13:31
15. 6. 2024 23:48
15. 6. 2024 14:25
17. 6. 2024 10:19
14. 6. 2024 20:06
14. 6. 2024 21:46
14. 6. 2024 22:17
15. 6. 2024 06:03
15. 6. 2024 10:22
Avatar - Horký Rom
14. 6. 2024 16:19
moc líbí
Zaostalé Česko nepochopilo, že elektromobilita je naší budoucností. Za tuhle chybu můžeme draze zaplatit!
https://medium.seznam.cz/…e-zaplatit-61451
Rozbalit vlákno
22
14. 6. 2024 16:47
Re: moc líbí
Jo no, kde v tom vidíš budoucnost? To je nějaká nová technologie nebo co? Začal bych dotovat to, aby lidé žili v jeskyních, to je taky budoucnost.
Avatar - Jean Reno
14. 6. 2024 17:10
Re: moc líbí
Zvyk je železná košile. A i když se to někdy hodí, často to lidi limituje. Jakékoli novinky se tak pro ně stávají překážkou, kterou se bojí překonat. Znáš termín neofobie, kamaráde?

Neofobie je strach z nových věcí. Něco jako strach z létání neboli aviofobie. Češi vyloženě trpí strachem z elektromobility a je to evfobie. Jejích klasická mantra zní: “Elektrické autíčko možná jako druhé vozítko na ježdění okolo komína. Ale!!! Muselo by to mít životnost baterií aspoň 10 let, garantovanou cenu odkupu zpět a dojezd aspoň 1000 km průměrně, dobíjení za 2,5 minuty a prodejní cenu tak 200 tisíc. A v neposlední řadě kecy o chudácích dětech v Kongu a drahém koksu z Ukrajiny…”
14. 6. 2024 17:47
Re: moc líbí
Nesmysl.
Elektrokola jsou ještě větší novinka a lidi to kupujou jak zběsilí. A to na to nejsou žádné dotace, žádná masírka ze strany médií nebo fanoušků, žádný plán Evropské komise na politiku elektrokol ...
Avatar - W.O. PRSCLEY
14. 6. 2024 18:02
Re: moc líbí
S těmi dotacemi bych byl opatrný, výrobci baterií zhusta dostávají na výrobu baterií dotace, nemusí to být baterie jen pro auta.
14. 6. 2024 18:12
Re: moc líbí
Na komoru! :-) :yes:
14. 6. 2024 18:43
Re: moc líbí
Elektrokola ještě větší novinka?https://www.jedemevsichni.eu/e-kola-a-vse-o-nich/historie-elektrokol/
S dlouhou historií a navíc o moc levnější.
15. 6. 2024 09:44
Re: moc líbí
Hlupak ma ovsem svuj zkresleny nazor. Tohle tve vysvetleni stejne nepochopi.
Avatar - Pepa_007
14. 6. 2024 18:57
Re: moc líbí
Proč ne BEV? Spousta Čechů jej koupí. Jen se nesmí jednat o produkt co je masivně dotovaný, masivně mediálně tlačený, masivně propagovaný, nevýhody zlehcovany a jeste k tomu ostatní (spalovací auta) bude znevýhodněné, utlacovane, omezovane a ve finále zakázáno.
Avatar - del42sa
14. 6. 2024 17:20
Re: moc líbí
zaostalý Horký Rom skočil na špek ideologicky motivovanému "výpotku" nějakého joudy, který se rozhodll své poblouznění veřejně ventilovat na blogu Seznamu, kde si může každý napsat, co uzná za vhodné i kdyby to byla sebevětší hloupost a zřejmě po vzoru tonoucí se stébla chytá, to vložil sem do diskuze pod tento článek aby tím pozdvedl důležitost vnucované elektromobilty :D

No tímhle fakt nikoho nepřesvědčíš a už vůbec ne tady ! LIdi nemají žadnou EV fobii, lidem vadí, že by si za dražší peníze měli kupovat horší produkt a že jim to někdo nařizuje , až takhle jednoduché to je. ;-)
14. 6. 2024 17:38
Re: moc líbí
Třeba si ten článek na seznamu napsal sám, kdo ví... ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - del42sa
14. 6. 2024 17:43
Re: moc líbí
ne tam ten je gadžo, ale nejspíš bude mít v hlavě podobný buřtguláš :

"Badatel a Záhadolog co se zajímá o tajemno o UFO a léčivé byliny .... "

dost možná tu budoucnost vyčetl z kávového lógru
14. 6. 2024 17:28
Re: moc líbí
A kde že to pochopili? Já se ptám jen, že všechny západní automobilky revidují své elektromobilní plány ve smyslu významných redukcí a nemyslím, že by to bylo kvůli sníženému odbytu v ČR ;-)
Avatar - del42sa
14. 6. 2024 17:32
Re: moc líbí
ba ne, za vším stojí autoforum a ilumináti :D
Avatar - W.O. PRSCLEY
14. 6. 2024 18:03
Re: moc líbí
do seznamu přidej svobodné zednáře .... cihla k cihle :-)
Avatar - Lenka Čížková
14. 6. 2024 18:05
Re: moc líbí
Přidej ještě LGBTQIA+ 🌸
Avatar - Zetti
14. 6. 2024 18:09
Re: moc líbí
A jsme zase zpátky u tepleho roma
14. 6. 2024 18:13
Re: moc líbí
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - Barrichello
14. 6. 2024 21:49
Re: moc líbí
jedinej zaostalej si tady ty vid Hammuno :-)
Avatar - apoho
14. 6. 2024 22:45
Re: moc líbí
Romáček se dnes opravdu snažil! 16 palců se jen tak nevidí :-) :D
15. 6. 2024 09:43
Re: moc líbí
Klidne se odstehuj zoufalce. Nikdo ti tu zaostalou krajinu nenuti. Muzes se odstehovat treba do kulturne pokrokoveho Nemecka a on ti tam nejaky islamsky soudruh pichne kudlu do zeber.
14. 6. 2024 16:53
Elektromobily
Proč se svět snaží přejít na starou technologii a k tomu ji ještě dotuje? To je jako, kdybychom začali dotovat jeskyně pro lidi.
Mimochodem, cena není to, co některým vadí.
Audi A6 - 1.6milionu - https://www.sauto.cz/…udi/a6/188687412
Audi Q4 E-tron - 1.4 milionů
https://www.sauto.cz/…udi/q4/197752978

Co vidíme na českých silnicích častěji? Určitě A6, popravdě jsem Q4 e-tron nikdy nazivo neviděl.
A jinak chudáci děti, kteří musí těžit v Kongu kobalt.

https://m.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pepa_007
14. 6. 2024 17:06
Jednoduché
81% lidí to nechce.....
Stejně budou povinná.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - W.O. PRSCLEY
14. 6. 2024 18:04
Re: Jednoduché
Když to nejde kladivem, vezmu na to perlík ...
14. 6. 2024 18:14
Re: Jednoduché
A proč by měly? Politici jsou tady proto, aby sloužili svým voličům, ne naopak! :-)
Avatar - Pepa_007
14. 6. 2024 19:20
Re: Jednoduché
...... naivní představa...... 😉 😅🤣
15. 6. 2024 08:34
Re: Jednoduché
Pročpak? Copak musí být příště zvoleni? :-)
Avatar - Mikesus
14. 6. 2024 18:14
Re: Jednoduché
Řekl bych, že podobné procento chtělo též DDT a taky jim ho zakázali.
Avatar - Mikesus
14. 6. 2024 22:08
Re: Jednoduché
Kdyz nejsou argumenty, primitivove se pouštějí do urážek. Moudrý člověk diskutuje, ubozak a lidský odpad uráží.
15. 6. 2024 08:35
Re: Jednoduché
Když sem dáváš tak stupidně demogogická přirovnání, nediv se. :-)
Avatar - kari.laz
15. 6. 2024 08:47
Re: Jednoduché
Hlavně že ty argumenty máš, ty dieselfobie.
15. 6. 2024 09:46
Re: Jednoduché
Taky to pozoruju :D
14. 6. 2024 21:43
Re: Jednoduché
Chápeš jednoduchý rozdíl mezi chce/nechce?

Jinak DDT lidi chtěli, protože chtěli nějaký insekticid a bylo jim fuk jaký, hlavně ať funguje. Když to zakázali, tak se dostaly na trh imidacloprid, deltamethrin, bifenazát,... Jsou to stejné svinstva s výhodou toho, že chybí problém s ptáky. O to horší to může být například s vodními živočichy. Na ošetření kávovníků a kakaovníků se dnes v drtivě většině používá DDT. Lidi o tom neví, odehrává se to kdesi daleko v Africe a tím pádem jsou z obliga. Stejně jako těžba kobaltu do EV.
Avatar - Mikesus
14. 6. 2024 22:10
Re: Jednoduché
Ano, je to naprosto stejně srovnání. "Nevadí", protože je to daleko. Protoze se neresi globální problém, ale lokální. Jak DDT, tak spalovaky nesplnujici emise. Taky je nám všem ukradené, že v Indii jezdi auta, co vypouští buhvico.
Avatar - Pepa_007
14. 6. 2024 22:59
Re: Jednoduché
Mé auto vypouští podle Euro6 jen vodní páru a co2.
15. 6. 2024 10:45
Re: Jednoduché
A ešte fialkovú vôňu.
14. 6. 2024 23:08
Re: Jednoduché
Tak si koupí auto s LFP baterií, která kobalt neobsahuje.
Avatar - Barrichello
14. 6. 2024 21:50
Re: Jednoduché
taky demagogie vid :-)
Avatar - Mikesus
14. 6. 2024 22:08
Re: Jednoduché
Je to úplně to samé. Přesně jak píše renoo. Aspon on dokáže diskutovat.
Avatar - Barrichello
14. 6. 2024 22:37
Re: Jednoduché
ne není to to samé, je to účelová manipulace a snaha ohýbat fakta
14. 6. 2024 17:41
Výrobci to mají lehké
Výrobci to mají lehké.
Zákazníci dávají jadndznajevo, jaký pohon auta by chtěli a jakou si představují cenovou hladinu. Poptávka je tedy daná.
Teď už zbývá jen to, aby automobilky měly či vyvinuly adekvátní nabídku.
Tam, kde se poptávka a nabídka protne, tam nastane obchod výhodný pro obě strany. Tak nás to učili ve škole. Změnilo se od té doby něco?
Rozbalit vlákno
29
Avatar - lyon667
14. 6. 2024 17:43
Re: Výrobci to mají lehké
"Tam, kde se poptávka a nabídka protne, tam nastane obchod výhodný pro obě strany."

Změnilo. Výše uvedené platí pro volný trh, ne pro komunismus.
14. 6. 2024 21:03
Re: Výrobci to mají lehké
Ano, to je pravda. Zdá se, že se nám tu plíživými kroky zase vrací. Zajímavé je, že komunistka Konečná proti tomu bojuje. Dnes je svět plný paradoxů. Kdysi byl komunismus "bohatým brát, chudým dávat". Dnes je zelený komunismus tak trochu opačný. Chudí mají přispívat na auta bohatým a velkým korporacím.
Avatar - del42sa
14. 6. 2024 22:00
Re: Výrobci to mají lehké
přesně - ironie :D
Avatar - pradeda777
14. 6. 2024 18:10
Re: Výrobci to mají lehké
Chytré telefony také nepotřebovaly dotace, aby zlikvidovaly tlačítkové.... :-!
14. 6. 2024 18:19
Re: Výrobci to mají lehké
Jenže chytré telefony nebyly před tlacitkovými, kdežto elektromobily před spalovacími ano
Avatar - Pepa_007
14. 6. 2024 19:22
Re: Výrobci to mají lehké
Oni BEV lidi stejně budou kupovat. Nic jiného jim nezbude. Leda že by jezdili vlakem a busem. Možná ještě kolo a pěšky.
14. 6. 2024 23:38
Re: Výrobci to mají lehké
A proč by museli? :-) Ojetiny normálních aut tu s námi budou ještě velmi, velmi dlouho. A tomu se přizpůsobí jak servisy, tak v ýrobci ND. :-)
Avatar - kari.laz
14. 6. 2024 18:44
Re: Výrobci to mají lehké
To porovnání kulhá na obě nohy
Avatar - Mikesus
14. 6. 2024 22:13
Re: Výrobci to mají lehké
A nějaký argument proti by byl? Jo aha, ono není potřeba, ostatní nesmí mít jiný názor.
Avatar - kari.laz
15. 6. 2024 08:59
Re: Výrobci to mají lehké
Argumenty mohu použít na někoho, u koho to dává smysl. U tebe zbytečný.
A ti bystřejší vědí, proč to píši. Ale nebuď smutný, že ty k nim nepatříš. Každý nemůže být obdařen
14. 6. 2024 21:06
Re: Výrobci to mají lehké
A tlačíkové mobilní telefony nepotřebovaly dotace, aby převálcovaly pevné linky.
A pevné linky nepotřebovaly dotace, aby převálcovaly telegrafy.
A telegrafy nepotřebovaly dotace, aby převálcovaly poštovní holuby.
... ale dnes se prý k pokroku musíme prodotovat a proregulovat, jiná cesta prý není.
14. 6. 2024 21:26
Re: Výrobci to mají lehké
Tak pouzivani pevných linek nemělo vliv na klima a zivotni prostredi a taky na tom nebyla závislá velka cast ekonomiky.
15. 6. 2024 06:46
Re: Výrobci to mají lehké
Olovnatý benzín škodil životnímu prostředí více. A je dobře, že už se neprodává. Ale neexistovala žádná politická ideologie, že místo tertaethylolova se jako antidetonační přísada bude používat Ferocen, nebo že automobilky budou povinně chránit ventilová sedla při spalování bezolovnatého benzínu použitím tvrzené molybdeno-vanadové oceli.
Nařizování nebo protlačování technologií politiky, aktivisty nebo úředníky je nesmysl. Politici mají jen vyztořit základní a technologicky neutrální požadavky. Nechme na automobilkách, ať vymýšlejí technologie zlepšující životní prostředí a ať se prosadí ty konkurenceschopné a efektivní.
15. 6. 2024 07:07
Re: Výrobci to mají lehké
Vzdyt to tak je. Je dan limit na CO2. Ne technologii.
15. 6. 2024 07:53
Re: Výrobci to mají lehké
Jenže limit CO2 není definován technologicky neutrálně.
Arbitrárně přisuzuje elektromobilům hodnotu 0 a plug-in hybridům nereálně nízké hodnoty. Naopak spalovacím autům neumožňuje snížit hodnotu CO2 použitím obnovitelného paliva.
A co je úplně nejhorší, flotilový limit CO2 obsahuje kladný hmotnostní koeficient. Čím těžší auto, tím vyšší limit CO2. Přeloženo do reality, malá lehká auta jsou penalizována a automobilky jsou motivovány vyrábět velké těžké mastodonty místo malých lehkých aut. Chceme opravdu chránit přírodu? Tak začněme zrušením toho koeficientu.
15. 6. 2024 08:28
Re: Výrobci to mají lehké
OK. Zruší se koeficient.
Co se stane? Zdraží vetsi auta.
Myslis, ze tady pak nebudes ty a ostatni nadavat?

EV ale maji CO2 v provozu 0. Stejne tak jako se spalovaku nepricita CO2 z vyroby paliva.
15. 6. 2024 09:18
Re: Výrobci to mají lehké
Nejsem takový optimista, abych věřil, že se hmotnostní koeficient změní. V USA zavedli už v 70. letech regulace flotilové spotřeby CAFE a dali zvýhodnění pro velká auta (nejdříve podle typu karoserie, kladným koefecientem podle rozměrů) a dodnes to nezrušili. Proto se tam tolik daří velkým SUV a truckům (pick-upům). No a u nás se bude dařit těžkým mastodontům, protože to bude platit další desítky let. Změnilo se Euro7, změní se spousta věcí okolo Green dealu, ale ten hmotností koeficient tam na 99 % zůstane. Dokonce už se zavádějí výjimky na to, aby osobní auta mohla mít více než 3,5 tuny.

Pokud stanovuješ emise CO2 arbitrátně od stolu a nebereš v úvahu celý cyklus, tak to prostě není technologicky neutrální.
U BEV bereš ty i EU ideální variantu, že elektřina je z obnovitelných zdrojů a přímé emise jsou 0. Ano, v Norsku, Albánii, nebo Paraguay tomu tak je. Ale proč tedy ty i EU u spalováků berete naopak nejvíce pesimistickou variantu, že palivo je plně fosilní? V ČR je plně fosilní benzín prakticky nesehnatelný, s velkou námahou sháním E5, jinak skoro všude E10. Proč třeba auta schopné spalovat bioplyn nemají optimistickou 0? Proč třeba auta s motorem Flexfuel (schopná spalovat 100 % bioethanol jako je to v Brazílii) nemají taktéž optimistickou 0?
15. 6. 2024 10:15
Re: Výrobci to mají lehké
Ty teda chces aby cim těžší auto tim přísnější limit.

Je to tak?

Zbytek je na sehnání informaci. Myslim, ze podil biopaliv je zohledněn. Musim ale dohledat detaily.
15. 6. 2024 10:48
Re: Výrobci to mají lehké
Kdybych byl zanícený ekolog, ideolog a byrokrat, zavedl bych záporný hmotnostní koeficient, tzn. přísnější limit pro těžší auta, a samozřejmě co nejsložitější výpočet a hodně výjimek.
Ale to nejsem, takže bych ho zrušil úplně. Stačí ten nepřímý efekt, že větší a těžší auto má vyšší normované emise. Ale musely by se do toho zahrnout i elektromobily, které mají arbitrátně 0 a tudíž by na ně tento nepřímý efekt nepůsobil, a také zreálnit plug-in hybridy.

Nemusíš nic hledat. Bioplyn mohla spalovat i Octavie G-Tec. Přesto neměla 0 g CO2 na km. Elektromobil v Polsku ale 0 vždycky měl.
15. 6. 2024 11:01
Re: Výrobci to mají lehké
Tak limit cim těžší tim přísnější by byl likvidační pro vetsi auta.

Takze navrh co je schválen je daleko realnejsi nez navrhujes ty.

“mohl spalovat” problem je v tom mohl.
A při spalovani vzdy vnikl co2 coz u EV neni.
Michas do sebe absolutne odlisne veci.

Dohledam ty biopalivo. Mam za to, ze je to ve vypoctu zohledněno.
15. 6. 2024 11:11
Re: Výrobci to mají lehké
Přečti si to ještě jednou. Já nejsem pro "čím těžší, tím přísnější limit". Stejně jako jsem nebyl třeba proto, aby benzínové motory měly přísnější limit NOx než dieselové motory, nebo aby kategorie M1 měla přísnější limit NOx než kategorie N1 atd atd. Nejúčinější pravidla jsou ta, která jsou férová a jednoduchá. Jinak z toho budou další dieselgaty. Takže jsem pro limity bez výjimek a koeficientů.
15. 6. 2024 17:17
Re: Výrobci to mají lehké
Pak tedy zase budou znevýhodnění vetsi auta. Pak nebudes nadavat?
Avatar - Mikesus
15. 6. 2024 07:52
Re: Výrobci to mají lehké
Dokud tu budou lidi, kteří pro své peníze velice řadi zničí někomu zdraví, a to i ve vývoji automobilek, nic se samo neposune k lepšímu.
15. 6. 2024 07:57
Re: Výrobci to mají lehké
Bohužel, aféra Dieselgate a následné roky ukázaly, že v EU a v jednotliváých národních státech není zdraví obyvatel priorita. Většina nařízení je prostě jen byrokracie sama pro sebe, jenom aby se něco nařizovalo a úředníci "prokázali" svou nezbytnost a neomezovalo to některé silné lobbistické skupiny.
15. 6. 2024 20:05
Re: Výrobci to mají lehké
Spalovaci auta v EU taky nemaji vliv na klima ;-)
Avatar - Mikesus
15. 6. 2024 23:44
Re: Výrobci to mají lehké
No to je ale blbost. :-[]
Dobrá křeč tohle.
Avatar - Barrichello
16. 6. 2024 13:49
Re: Výrobci to mají lehké
Spalovací auta v EU rozhodně mají na světové klima vlemi pramalý vliv, nebo tvoří asi 2% světových emisí :-) :-) :-)
16. 6. 2024 15:22
Re: Výrobci to mají lehké
Ne to je cista matematika 😉 Zjisti si jakym procentem na emisisch CO2 se podili v ramci sveta EU a nasledne si z toho podilu vytahni osobni dopravu a uvidis.
15. 6. 2024 10:56
Re: Výrobci to mají lehké
Stačilo prestať tlačítkové vyrábať. Ak nemáš na výber, kúpiš čo je, lebo to potrebuješ.
14. 6. 2024 19:49
Zaver?
Zaklad negativního nazoru na EV je založen na nepravdě.
Vic jak 70% lidi veri nesmyslum ktere siri i auto. .cz viz:

“ 87 procent lidí ekologické dopady likvidace autobaterií, 72 procent respondentů se obává nedostatku kovů pro jejich výrobu a 70 procent účastníků průzkumu vyjádřilo obavy z vyššího rizika požáru”
Rozbalit vlákno
15
Avatar - del42sa
14. 6. 2024 21:20
Re: Zaver?
měl bys sis hned jít koupit Teslu, ať jdeš tím správným příkladem, obzvláště když teď bude po tom skvělém celním opatření "výhodnější" :D

a podpoříš správnou věc ;-)
14. 6. 2024 21:28
Re: Zaver?
Znova.
Podle tohohle clanku zakládá vic jak 70% dotazovaných svuj nazor na elektromobilitu na lzivych informacích.
Avatar - Barrichello
14. 6. 2024 21:52
Re: Zaver?
70% lidí to nechce protože má rádo svoje auto(a) se spalovacím motorem a nechce čekat na nabíječkách
Avatar - Mikesus
14. 6. 2024 22:16
Re: Zaver?
"70 procent účastníků průzkumu vyjádřilo obavy z vyššího rizika požáru”

Riziko požáru a nabijecka jsou dost zásadně rozdílná slova.
15. 6. 2024 06:01
Re: Zaver?
Nicméně spolu úzce souvisí, v podobě elektromobilu ;-)
Avatar - Mikesus
15. 6. 2024 08:04
Re: Zaver?
No. Tak jen ukazuje, ze 70% lidi se nechalo zlákat lživými informacemi. Protoze už je dávno statistický ukázáno, že riziko požáru je nižší. Zrovna teď jsem měl o tom debatu s analytikem z jedné pojišťovny a říkal, že u EV je pravdepodobnost 5x nizsi nez u spalovaku. Tedy na jeden horici EV shoří 5 spalovaku se stejnym najezdem
Takze taky patříš k těm, co věří lzim jen proto, že bys chtěl aby to tak bylo?
15. 6. 2024 08:40
Re: Zaver?
Zkratowozy jsou vrcholně nepraktické, hnusně těžké, drahé a jízdně zoufale nudné. Navíc obludně rychle ztrácejí zůstatkovou hodnotu. Proč by je měl někdo s mozkem v hlavě a s láskou k normálním autům kupovat? :-[] :no:
Avatar - Mikesus
15. 6. 2024 23:53
Re: Zaver?
Co je na nich nepraktické? Vnitřní prostor je menší oproti ice? Hnusně těžký? :-[] :-[] jak váha se hodnotí krásou? Zoufale nudné můžou být ( a vetsina je ), priblizne stejně jako SUV s předním náhonem.
Ale váha by mela být pro tebe bonus, kdyz mas rad pocit bezpečí v SUV, které je často lehčí než běžný kombik
15. 6. 2024 11:04
Re: Zaver?
Upřímně, je mi to jedno… Elektro jsem si několikrát vyzkoušel, i na delší trasu s nabíjením. Stálo mě to spoustu času i peněz navíc, tj já vím proč ho nechci ;-)
Avatar - Mikesus
15. 6. 2024 23:51
Re: Zaver?
Aha. Takze kdyz ti to je jedno, proč tahat takové výmysly?
Ano, že ty ho nechceš, protoze jsi údajně s tím ztratil čas, nemá vůbec nic společného, že 70% lidi ho nechtějí, protoze údajně hoří častěji.
Ja s EV najel zatím jen několik tisíc km, ale ze bych ztratil čas nebo peníze, to zatím ne. Dokonce teď nedávno jsem zase něco najel s novým BZ4X a musím říct, že za ty 2 roky udělali docela posun v naladeni a funkčnosti
16. 6. 2024 20:14
Re: Zaver?
Jasně a dobíjel si u veřejné dobíjecí stanice? A jak dlouho? A co tě to stálo? ;-)
Avatar - rohYpnol
15. 6. 2024 13:31
Re: Zaver?
Jenže tobě absolutně nedochází to podstatné opět. Jedná věc je pravděpodobnost vzniku, druhá věc je rozsah následků.
Úplně stejné jako životnost baterie. Sice relativní spolehlivost, zato vysoká míra rizika drahé opravy či totální škody. A ono to není jen o nějaké závadě, ono je to i o možnosti poškození, třeba při drobné nehodě.
Avatar - Mikesus
15. 6. 2024 23:48
Re: Zaver?
Ja tedy mám auta pojištěna, nevím jak ty.
Nicméně věřím matematice víc než někoho dojmum. Jsou následky 5x horší než u spalovaku? Nevím, nejsem schopen posoudit. Pokud přijdeš s nějakými čísly k tomuto, klidně názor přehodnotim. Zatím jen čísla říkají jasně, že spalovak hoří mnohem víc než EV.
15. 6. 2024 14:25
Re: Zaver?
Tvoje informácie nie sú lživé? Fandíš si.
Avatar - del42sa
17. 6. 2024 10:19
Re: Zaver?
jistě, opakuje pořád to stejné dokola, zřejmě dle hesla: "100x opakovaná lež je pravdou"
Avatar - rohYpnol
14. 6. 2024 20:06
Děkuji!
Děkuji, Filipe!!! :yes: :yes: :yes:

Skvělé, že Češi nemají vymytý mozek. Výsledky jsou zcela reálným obrazem

Jen se ztratila skupina eurohujerů kterou nechali rozpuštěnou mezi EV vítače. Tady by měli ještě zapracovat. Můj odhad je, že tak 5% budou eurohujeři kteří adorujou EV za každou cenu. Myslím, že tam patří i Vaculík :-[]
Rozbalit vlákno
6
14. 6. 2024 21:46
Re: Děkuji!
Tak podobně to bude všude. Nejsme nijak výjimeční. Rozdíl je v tom, že někde se zamázne huba dotacemi, jinde se tvrdě zdaní ICE, případně se zatraceně zkomplikuje registrace. Pak se jednoduše vytvoří aureola nadšení pro EV.
Avatar - Barrichello
14. 6. 2024 21:53
Re: Děkuji!
typicky čína, kde se RZ na ICE losují v loterii a pak se tu předhazuje jak čínan radostně kupuje EV

Musíííí!
Avatar - Barrichello
14. 6. 2024 22:39
Re: Děkuji!
Tak tak. Sociální kredit je věc, místní zelený neobolševici by ho taky rádi zavedli vid :-)
15. 6. 2024 06:03
Re: Děkuji!
Jo, to je asi největší prasárna na světě - sociální kredit :no:
Avatar - Barrichello
15. 6. 2024 08:29
Re: Děkuji!
Sou tady lidi co to podporují - to víš hlavní dodavatel OZE a baterk - Čína, jejich vzor :-) :-) :-)
Avatar - eLzyx
14. 6. 2024 23:34
300.000 korun za nový vůz střední třídy
Jaký spalovák střední třídy se dá za tohle koupit?
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Pepa_007
15. 6. 2024 00:42
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Ještě nedávno docela dost:

https://www.auto.cz/…ne-na-lpg-138993

i30 combi. Fabia Combi.

Dost rodinných aut.
Avatar - Mikesus
15. 6. 2024 07:54
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Od kdy logan, fabia nebo i30 je střední třída? :-[] :-[] :-[]
Avatar - rohYpnol
15. 6. 2024 10:43
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Psal dost rodinných aut. Ne dost aut střední třídy.
A Fabia Combi pohledem Čecha rodinným vozem bohužel stále je.
15. 6. 2024 11:06
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
A i30 je ve verzi kombi pohodové rodinné auto za pár peněz ;-) Dostupná střední třída už v podstatě vymřela…
15. 6. 2024 06:34
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
U nás žádný. Nabídka se nestřetává s poptávkou. Proto se k nám dováží tolik ojetin a proto je stáří vozového parku poměrně vysoké.
15. 6. 2024 07:02
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Stačilo by aby se naše průměrná mzda srovnala s tou západní a pak nebude problém s obměnou vozového parku ;-)
15. 6. 2024 07:42
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Ano, přesně tak. Ve stávajícím regulačním prostředí pravděpodobně není možné v EU vyrobit a prodat auto střední třídy za 300 tisíc, jako to je třeba v Číně. Takže jediná reálná cesta k omlazení vozového parku je zvýšení životní úrovně. Ale nezdá se, že by to byla priorita našich vlád.
Avatar - Mikesus
15. 6. 2024 07:57
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
K životní urovni si musí dopomoci i člověk sám. Bohužel tu jsou stále lidi, vycviceni komunismem, že nemusí nic dělat, jen natáhnout ruku a řvát, že se má o ne někdo postarat a že ostatní za to můžou, že semaji špatně a nemůžou si koupit vše co chtějí.
Avatar - Barrichello
15. 6. 2024 08:28
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Ještě by to chtěly kdyby firmy i stát platily za práci odpovídající mzdu vid a nedávali lidem v zhradnictví nástupák 22 hrubého a recepčnímu co dělá noční 24 hrubého

A pokud na to ty firmy nemaj, at vyhlásí bankrot a nepodnikaj nebo zdraží vstupy, prostě až si půjdeš na úřad pro razítko tak místo kolku za 500 bude za 1200 a místo toho za 2000 bude za 3800. Aby ta recepční mohlad dosta 33 hrubého :-)
15. 6. 2024 08:36
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Ty ekonomice asi moc nerozumis, co?
Avatar - Barrichello
15. 6. 2024 13:01
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Ty taky ne vid Lojzíku
https://www.reflex.cz/…tatni-dluhy.html

Jsme nejhorší stát z celé Evropy :-)
15. 6. 2024 09:25
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Žijeme v nějaké státě v nějakých ekonomicko-politických podmínkách. U nás se vůbec nemluví o tom, že máme ze všech okolních států nejmenší podíl HND (Hrubý národní důchod) na HDP (Hrubý domácí produkt). Trefnou nadsázkou lze říci, že "vyrábíme, ale nic z toho nemáme". Tohle nejde změnit lusknutím prstu. Byla by potřeba nová ekonomická koncepce na 10 či 20 let. Navíc už ani falešná modla jménem HDP neroste a pokud bude zavedeí Green deal v původní podobě, tak už ani nikdy neporoste.
Avatar - rohYpnol
15. 6. 2024 13:25
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Firmy vyvádí zisky do zahraničí. Vědí to všichni. Nikdo s tím nic nedělá.
15. 6. 2024 11:10
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Hele s tím souhlasím, když chceš víc, musíš taky proto něco udělat. Nicméně venkovské firmy lidi nejsou schopny zaplatit (spíš nechtějí) a ještě křičí, že je nemají… Místo aby se podělili o zisk, tj přidali zaměstnancům peníze a měli je spokojené, řvou a tahají sem půl balkánu :no:
Avatar - Barrichello
15. 6. 2024 13:03
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
volně přeloženo je to to co sem psal nahoře. firmy odmítaj zaplatit lidi, tudíž pro ně nikdo nechce dělat, protože z toho co nabízej nemaj šanci přežít. Dělat 3 práce není rešení, teda je to řešení, jak nevyplácet důchody, protože se jich 80% těch co dělaj 3 práce nedožijí :-)
Avatar - rohYpnol
15. 6. 2024 13:22
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Nelži.

Ústava říká a má zaručovat spravedlivou odměnu za odvedenou práci!!!

Možná 1/3 platových tabulek je POD MINIMÁLNÍ MZDOU. Možná 1/2 tabulek je pod DŮSTOJNOU MZDOU.!!!

Já sice chápu, že mi napíšeš moudro typu každý může být právník, zubař, gynekolog nebo programátor, nebo že pornohvězda nebo zlatokopka je taky super job pro mladé holky... Ale to je vždycky ten nejvíc ubohý argument. Předpokládám, že když máš autonehodu, tak taky budeš chtít, aby pro tebe přijela záchranka. A ne aby po tobě řešil pozůstalost geniální právník.

Jo, a jestli chceš vytáhnout nějaké moudro typu průměrný plat lékaře, tak doporučuji nejdřív týden studia k tomu, aby jsi pochopil jak to číslo vzniká, co se do něj počítá a proč je takové jaké je...
Avatar - eLzyx
16. 6. 2024 12:52
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Takže to znamená, že lidé mají nereálné požadavky obecně, ale svádí to na drahou elektromobilitu
16. 6. 2024 15:38
Re: 300.000 korun za nový vůz střední třídy
Mají požadavky odpovídající realitě jejich peněženky.
Avatar - del42sa
15. 6. 2024 10:22
EV budoucnost
https://driving.ca/auto-news/awards-surveys/ev-owners-want-gasoline-next-time-survey?utm_source=twitter&utm_medium=organic&utm_campaign=driving_promo_AO

Survey says many EV owners want gasoline cars next time

EV interest is up slightly among car shoppers overall, but almost half of U.S. EV owners say they won't buy another one
Rozbalit vlákno
0
15. 6. 2024 13:48
Tak tento pruzkum dopadl uplne pravdive
Za tretinovou cenu by to lidi kupovali. Coz je naprosto v poradku a v souladu s realitou, protoze vetsi polovina lidi tady ma tretinove platy oproti Nemecku. Bud musi ta auta opravdu zlevnit, nebo se nasobne zvysit platy, nebo se ta elektroauta proste neprosadi! Musite si taky hlavne uvedomit, ze elektrina nasobne zdrazila a dal bude zdrazovat, kvuli nutne vystavbe siti kvuli OZE. Tudiz uz ted se to auto vyplati jenom tomu, kdo jezdi kolem komina a ma doma FVE, ze ktere ho nabiji. A to zase nejsou ty 2 tretiny lidi s tretinovym platem oproti Zapadu.
Neni na tom vubec nic sloziteho ani neocekavaneho. Takhle dopadlo vzdycky vsechno, co se tlacilo politicky, bez ohledu na techniku a fyziku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
20. 6. 2024 06:45
DIE TATSÄCHLICHE REICHWEITE von 11 Elektroautos 🔋 Der Test 2
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0