Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeElektromobily vs. česká veřejnost: Tady to budou mít výrobci ještě těžké!
119 komentářů
Nebo Nebo
Proč se svět snaží přejít na starou technologii a k tomu ji ještě dotuje? To je jako, kdybychom začali dotovat jeskyně pro lidi.
Mimochodem, cena není to, co některým vadí.
Audi A6 - 1.6milionu - https😐/www.sauto.cz/…udi/a6/188687412
Audi Q4 E-tron - 1.4 milionů
https😐/www.sauto.cz/…udi/q4/197752978
Co vidíme na českých silnicích častěji? Určitě A6, popravdě jsem Q4 e-tron nikdy nazivo neviděl.
A jinak chudáci děti, kteří musí těžit v Kongu kobalt.
https😐/m.youtube.com/watch?…
Mimochodem, cena není to, co některým vadí.
Audi A6 - 1.6milionu - https😐/www.sauto.cz/…udi/a6/188687412
Audi Q4 E-tron - 1.4 milionů
https😐/www.sauto.cz/…udi/q4/197752978
Co vidíme na českých silnicích častěji? Určitě A6, popravdě jsem Q4 e-tron nikdy nazivo neviděl.
A jinak chudáci děti, kteří musí těžit v Kongu kobalt.
https😐/m.youtube.com/watch?…
Pepa_007
81% lidí to nechce.....
Stejně budou povinná.
Stejně budou povinná.
A proč by měly? Politici jsou tady proto, aby sloužili svým voličům, ne naopak! 😄
Řekl bych, že podobné procento chtělo též DDT a taky jim ho zakázali.
kari.laz
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Chápeš jednoduchý rozdíl mezi chce/nechce?
Jinak DDT lidi chtěli, protože chtěli nějaký insekticid a bylo jim fuk jaký, hlavně ať funguje. Když to zakázali, tak se dostaly na trh imidacloprid, deltamethrin, bifenazát,... Jsou to stejné svinstva s výhodou toho, že chybí problém s ptáky. O to horší to může být například s vodními živočichy. Na ošetření kávovníků a kakaovníků se dnes v drtivě většině používá DDT. Lidi o tom neví, odehrává se to kdesi daleko v Africe a tím pádem jsou z obliga. Stejně jako těžba kobaltu do EV.
Jinak DDT lidi chtěli, protože chtěli nějaký insekticid a bylo jim fuk jaký, hlavně ať funguje. Když to zakázali, tak se dostaly na trh imidacloprid, deltamethrin, bifenazát,... Jsou to stejné svinstva s výhodou toho, že chybí problém s ptáky. O to horší to může být například s vodními živočichy. Na ošetření kávovníků a kakaovníků se dnes v drtivě většině používá DDT. Lidi o tom neví, odehrává se to kdesi daleko v Africe a tím pádem jsou z obliga. Stejně jako těžba kobaltu do EV.
Ano, je to naprosto stejně srovnání. "Nevadí", protože je to daleko. Protoze se neresi globální problém, ale lokální. Jak DDT, tak spalovaky nesplnujici emise. Taky je nám všem ukradené, že v Indii jezdi auta, co vypouští buhvico.
Anonym
Výrobci to mají lehké.
Zákazníci dávají jadndznajevo, jaký pohon auta by chtěli a jakou si představují cenovou hladinu. Poptávka je tedy daná.
Teď už zbývá jen to, aby automobilky měly či vyvinuly adekvátní nabídku.
Tam, kde se poptávka a nabídka protne, tam nastane obchod výhodný pro obě strany. Tak nás to učili ve škole. Změnilo se od té doby něco?
Zákazníci dávají jadndznajevo, jaký pohon auta by chtěli a jakou si představují cenovou hladinu. Poptávka je tedy daná.
Teď už zbývá jen to, aby automobilky měly či vyvinuly adekvátní nabídku.
Tam, kde se poptávka a nabídka protne, tam nastane obchod výhodný pro obě strany. Tak nás to učili ve škole. Změnilo se od té doby něco?
"Tam, kde se poptávka a nabídka protne, tam nastane obchod výhodný pro obě strany."
Změnilo. Výše uvedené platí pro volný trh, ne pro komunismus.
Změnilo. Výše uvedené platí pro volný trh, ne pro komunismus.
Ano, to je pravda. Zdá se, že se nám tu plíživými kroky zase vrací. Zajímavé je, že komunistka Konečná proti tomu bojuje. Dnes je svět plný paradoxů. Kdysi byl komunismus "bohatým brát, chudým dávat". Dnes je zelený komunismus tak trochu opačný. Chudí mají přispívat na auta bohatým a velkým korporacím.
Chytré telefony také nepotřebovaly dotace, aby zlikvidovaly tlačítkové.... :-!
Jenže chytré telefony nebyly před tlacitkovými, kdežto elektromobily před spalovacími ano
To porovnání kulhá na obě nohy
A tlačíkové mobilní telefony nepotřebovaly dotace, aby převálcovaly pevné linky.
A pevné linky nepotřebovaly dotace, aby převálcovaly telegrafy.
A telegrafy nepotřebovaly dotace, aby převálcovaly poštovní holuby.
... ale dnes se prý k pokroku musíme prodotovat a proregulovat, jiná cesta prý není.
A pevné linky nepotřebovaly dotace, aby převálcovaly telegrafy.
A telegrafy nepotřebovaly dotace, aby převálcovaly poštovní holuby.
... ale dnes se prý k pokroku musíme prodotovat a proregulovat, jiná cesta prý není.
Tak pouzivani pevných linek nemělo vliv na klima a zivotni prostredi a taky na tom nebyla závislá velka cast ekonomiky.
Olovnatý benzín škodil životnímu prostředí více. A je dobře, že už se neprodává. Ale neexistovala žádná politická ideologie, že místo tertaethylolova se jako antidetonační přísada bude používat Ferocen, nebo že automobilky budou povinně chránit ventilová sedla při spalování bezolovnatého benzínu použitím tvrzené molybdeno-vanadové oceli.
Nařizování nebo protlačování technologií politiky, aktivisty nebo úředníky je nesmysl. Politici mají jen vyztořit základní a technologicky neutrální požadavky. Nechme na automobilkách, ať vymýšlejí technologie zlepšující životní prostředí a ať se prosadí ty konkurenceschopné a efektivní.
Nařizování nebo protlačování technologií politiky, aktivisty nebo úředníky je nesmysl. Politici mají jen vyztořit základní a technologicky neutrální požadavky. Nechme na automobilkách, ať vymýšlejí technologie zlepšující životní prostředí a ať se prosadí ty konkurenceschopné a efektivní.
Vzdyt to tak je. Je dan limit na CO2. Ne technologii.
Jenže limit CO2 není definován technologicky neutrálně.
Arbitrárně přisuzuje elektromobilům hodnotu 0 a plug-in hybridům nereálně nízké hodnoty. Naopak spalovacím autům neumožňuje snížit hodnotu CO2 použitím obnovitelného paliva.
A co je úplně nejhorší, flotilový limit CO2 obsahuje kladný hmotnostní koeficient. Čím těžší auto, tím vyšší limit CO2. Přeloženo do reality, malá lehká auta jsou penalizována a automobilky jsou motivovány vyrábět velké těžké mastodonty místo malých lehkých aut. Chceme opravdu chránit přírodu? Tak začněme zrušením toho koeficientu.
Arbitrárně přisuzuje elektromobilům hodnotu 0 a plug-in hybridům nereálně nízké hodnoty. Naopak spalovacím autům neumožňuje snížit hodnotu CO2 použitím obnovitelného paliva.
A co je úplně nejhorší, flotilový limit CO2 obsahuje kladný hmotnostní koeficient. Čím těžší auto, tím vyšší limit CO2. Přeloženo do reality, malá lehká auta jsou penalizována a automobilky jsou motivovány vyrábět velké těžké mastodonty místo malých lehkých aut. Chceme opravdu chránit přírodu? Tak začněme zrušením toho koeficientu.
OK. Zruší se koeficient.
Co se stane? Zdraží vetsi auta.
Myslis, ze tady pak nebudes ty a ostatni nadavat?
EV ale maji CO2 v provozu 0. Stejne tak jako se spalovaku nepricita CO2 z vyroby paliva.
Co se stane? Zdraží vetsi auta.
Myslis, ze tady pak nebudes ty a ostatni nadavat?
EV ale maji CO2 v provozu 0. Stejne tak jako se spalovaku nepricita CO2 z vyroby paliva.
Nejsem takový optimista, abych věřil, že se hmotnostní koeficient změní. V USA zavedli už v 70. letech regulace flotilové spotřeby CAFE a dali zvýhodnění pro velká auta (nejdříve podle typu karoserie, kladným koefecientem podle rozměrů) a dodnes to nezrušili. Proto se tam tolik daří velkým SUV a truckům (pick-upům). No a u nás se bude dařit těžkým mastodontům, protože to bude platit další desítky let. Změnilo se Euro7, změní se spousta věcí okolo Green dealu, ale ten hmotností koeficient tam na 99 % zůstane. Dokonce už se zavádějí výjimky na to, aby osobní auta mohla mít více než 3,5 tuny.
Pokud stanovuješ emise CO2 arbitrátně od stolu a nebereš v úvahu celý cyklus, tak to prostě není technologicky neutrální.
U BEV bereš ty i EU ideální variantu, že elektřina je z obnovitelných zdrojů a přímé emise jsou 0. Ano, v Norsku, Albánii, nebo Paraguay tomu tak je. Ale proč tedy ty i EU u spalováků berete naopak nejvíce pesimistickou variantu, že palivo je plně fosilní? V ČR je plně fosilní benzín prakticky nesehnatelný, s velkou námahou sháním E5, jinak skoro všude E10. Proč třeba auta schopné spalovat bioplyn nemají optimistickou 0? Proč třeba auta s motorem Flexfuel (schopná spalovat 100 % bioethanol jako je to v Brazílii) nemají taktéž optimistickou 0?
Pokud stanovuješ emise CO2 arbitrátně od stolu a nebereš v úvahu celý cyklus, tak to prostě není technologicky neutrální.
U BEV bereš ty i EU ideální variantu, že elektřina je z obnovitelných zdrojů a přímé emise jsou 0. Ano, v Norsku, Albánii, nebo Paraguay tomu tak je. Ale proč tedy ty i EU u spalováků berete naopak nejvíce pesimistickou variantu, že palivo je plně fosilní? V ČR je plně fosilní benzín prakticky nesehnatelný, s velkou námahou sháním E5, jinak skoro všude E10. Proč třeba auta schopné spalovat bioplyn nemají optimistickou 0? Proč třeba auta s motorem Flexfuel (schopná spalovat 100 % bioethanol jako je to v Brazílii) nemají taktéž optimistickou 0?
Ty teda chces aby cim těžší auto tim přísnější limit.
Je to tak?
Zbytek je na sehnání informaci. Myslim, ze podil biopaliv je zohledněn. Musim ale dohledat detaily.
Je to tak?
Zbytek je na sehnání informaci. Myslim, ze podil biopaliv je zohledněn. Musim ale dohledat detaily.
Kdybych byl zanícený ekolog, ideolog a byrokrat, zavedl bych záporný hmotnostní koeficient, tzn. přísnější limit pro těžší auta, a samozřejmě co nejsložitější výpočet a hodně výjimek.
Ale to nejsem, takže bych ho zrušil úplně. Stačí ten nepřímý efekt, že větší a těžší auto má vyšší normované emise. Ale musely by se do toho zahrnout i elektromobily, které mají arbitrátně 0 a tudíž by na ně tento nepřímý efekt nepůsobil, a také zreálnit plug-in hybridy.
Nemusíš nic hledat. Bioplyn mohla spalovat i Octavie G-Tec. Přesto neměla 0 g CO2 na km. Elektromobil v Polsku ale 0 vždycky měl.
Ale to nejsem, takže bych ho zrušil úplně. Stačí ten nepřímý efekt, že větší a těžší auto má vyšší normované emise. Ale musely by se do toho zahrnout i elektromobily, které mají arbitrátně 0 a tudíž by na ně tento nepřímý efekt nepůsobil, a také zreálnit plug-in hybridy.
Nemusíš nic hledat. Bioplyn mohla spalovat i Octavie G-Tec. Přesto neměla 0 g CO2 na km. Elektromobil v Polsku ale 0 vždycky měl.
Tak limit cim těžší tim přísnější by byl likvidační pro vetsi auta.
Takze navrh co je schválen je daleko realnejsi nez navrhujes ty.
“mohl spalovat” problem je v tom mohl.
A při spalovani vzdy vnikl co2 coz u EV neni.
Michas do sebe absolutne odlisne veci.
Dohledam ty biopalivo. Mam za to, ze je to ve vypoctu zohledněno.
Takze navrh co je schválen je daleko realnejsi nez navrhujes ty.
“mohl spalovat” problem je v tom mohl.
A při spalovani vzdy vnikl co2 coz u EV neni.
Michas do sebe absolutne odlisne veci.
Dohledam ty biopalivo. Mam za to, ze je to ve vypoctu zohledněno.
Přečti si to ještě jednou. Já nejsem pro "čím těžší, tím přísnější limit". Stejně jako jsem nebyl třeba proto, aby benzínové motory měly přísnější limit NOx než dieselové motory, nebo aby kategorie M1 měla přísnější limit NOx než kategorie N1 atd atd. Nejúčinější pravidla jsou ta, která jsou férová a jednoduchá. Jinak z toho budou další dieselgaty. Takže jsem pro limity bez výjimek a koeficientů.
Dokud tu budou lidi, kteří pro své peníze velice řadi zničí někomu zdraví, a to i ve vývoji automobilek, nic se samo neposune k lepšímu.
Bohužel, aféra Dieselgate a následné roky ukázaly, že v EU a v jednotliváých národních státech není zdraví obyvatel priorita. Většina nařízení je prostě jen byrokracie sama pro sebe, jenom aby se něco nařizovalo a úředníci "prokázali" svou nezbytnost a neomezovalo to některé silné lobbistické skupiny.
Spalovaci auta v EU taky nemaji vliv na klima 😉
No to je ale blbost. 😒]
Dobrá křeč tohle.
Dobrá křeč tohle.
Stačilo prestať tlačítkové vyrábať. Ak nemáš na výber, kúpiš čo je, lebo to potrebuješ.
Hendly
Zaklad negativního nazoru na EV je založen na nepravdě.
Vic jak 70% lidi veri nesmyslum ktere siri i auto. .cz viz😒br />
“ 87 procent lidí ekologické dopady likvidace autobaterií, 72 procent respondentů se obává nedostatku kovů pro jejich výrobu a 70 procent účastníků průzkumu vyjádřilo obavy z vyššího rizika požáru”
Vic jak 70% lidi veri nesmyslum ktere siri i auto. .cz viz😒br />
“ 87 procent lidí ekologické dopady likvidace autobaterií, 72 procent respondentů se obává nedostatku kovů pro jejich výrobu a 70 procent účastníků průzkumu vyjádřilo obavy z vyššího rizika požáru”
měl bys sis hned jít koupit Teslu, ať jdeš tím správným příkladem, obzvláště když teď bude po tom skvělém celním opatření "výhodnější" 😁
a podpoříš správnou věc 😉
a podpoříš správnou věc 😉
Znova.
Podle tohohle clanku zakládá vic jak 70% dotazovaných svuj nazor na elektromobilitu na lzivych informacích.
Podle tohohle clanku zakládá vic jak 70% dotazovaných svuj nazor na elektromobilitu na lzivych informacích.
70% lidí to nechce protože má rádo svoje auto(a) se spalovacím motorem a nechce čekat na nabíječkách
"70 procent účastníků průzkumu vyjádřilo obavy z vyššího rizika požáru”
Riziko požáru a nabijecka jsou dost zásadně rozdílná slova.
Riziko požáru a nabijecka jsou dost zásadně rozdílná slova.
Nicméně spolu úzce souvisí, v podobě elektromobilu 😉
No. Tak jen ukazuje, ze 70% lidi se nechalo zlákat lživými informacemi. Protoze už je dávno statistický ukázáno, že riziko požáru je nižší. Zrovna teď jsem měl o tom debatu s analytikem z jedné pojišťovny a říkal, že u EV je pravdepodobnost 5x nizsi nez u spalovaku. Tedy na jeden horici EV shoří 5 spalovaku se stejnym najezdem
Takze taky patříš k těm, co věří lzim jen proto, že bys chtěl aby to tak bylo?
Takze taky patříš k těm, co věří lzim jen proto, že bys chtěl aby to tak bylo?
Zkratowozy jsou vrcholně nepraktické, hnusně těžké, drahé a jízdně zoufale nudné. Navíc obludně rychle ztrácejí zůstatkovou hodnotu. Proč by je měl někdo s mozkem v hlavě a s láskou k normálním autům kupovat? 😒] :no:
Co je na nich nepraktické? Vnitřní prostor je menší oproti ice? Hnusně těžký? 😒] 😒] jak váha se hodnotí krásou? Zoufale nudné můžou být ( a vetsina je ), priblizne stejně jako SUV s předním náhonem.
Ale váha by mela být pro tebe bonus, kdyz mas rad pocit bezpečí v SUV, které je často lehčí než běžný kombik
Ale váha by mela být pro tebe bonus, kdyz mas rad pocit bezpečí v SUV, které je často lehčí než běžný kombik
Upřímně, je mi to jedno… Elektro jsem si několikrát vyzkoušel, i na delší trasu s nabíjením. Stálo mě to spoustu času i peněz navíc, tj já vím proč ho nechci 😉
Aha. Takze kdyz ti to je jedno, proč tahat takové výmysly?
Ano, že ty ho nechceš, protoze jsi údajně s tím ztratil čas, nemá vůbec nic společného, že 70% lidi ho nechtějí, protoze údajně hoří častěji.
Ja s EV najel zatím jen několik tisíc km, ale ze bych ztratil čas nebo peníze, to zatím ne. Dokonce teď nedávno jsem zase něco najel s novým BZ4X a musím říct, že za ty 2 roky udělali docela posun v naladeni a funkčnosti
Ano, že ty ho nechceš, protoze jsi údajně s tím ztratil čas, nemá vůbec nic společného, že 70% lidi ho nechtějí, protoze údajně hoří častěji.
Ja s EV najel zatím jen několik tisíc km, ale ze bych ztratil čas nebo peníze, to zatím ne. Dokonce teď nedávno jsem zase něco najel s novým BZ4X a musím říct, že za ty 2 roky udělali docela posun v naladeni a funkčnosti
Jenže tobě absolutně nedochází to podstatné opět. Jedná věc je pravděpodobnost vzniku, druhá věc je rozsah následků.
Úplně stejné jako životnost baterie. Sice relativní spolehlivost, zato vysoká míra rizika drahé opravy či totální škody. A ono to není jen o nějaké závadě, ono je to i o možnosti poškození, třeba při drobné nehodě.
Úplně stejné jako životnost baterie. Sice relativní spolehlivost, zato vysoká míra rizika drahé opravy či totální škody. A ono to není jen o nějaké závadě, ono je to i o možnosti poškození, třeba při drobné nehodě.
Ja tedy mám auta pojištěna, nevím jak ty.
Nicméně věřím matematice víc než někoho dojmum. Jsou následky 5x horší než u spalovaku? Nevím, nejsem schopen posoudit. Pokud přijdeš s nějakými čísly k tomuto, klidně názor přehodnotim. Zatím jen čísla říkají jasně, že spalovak hoří mnohem víc než EV.
Nicméně věřím matematice víc než někoho dojmum. Jsou následky 5x horší než u spalovaku? Nevím, nejsem schopen posoudit. Pokud přijdeš s nějakými čísly k tomuto, klidně názor přehodnotim. Zatím jen čísla říkají jasně, že spalovak hoří mnohem víc než EV.
rohYpnol
Děkuji, Filipe!!! :yes: :yes: :yes:
Skvělé, že Češi nemají vymytý mozek. Výsledky jsou zcela reálným obrazem
Jen se ztratila skupina eurohujerů kterou nechali rozpuštěnou mezi EV vítače. Tady by měli ještě zapracovat. Můj odhad je, že tak 5% budou eurohujeři kteří adorujou EV za každou cenu. Myslím, že tam patří i Vaculík 😒]
Skvělé, že Češi nemají vymytý mozek. Výsledky jsou zcela reálným obrazem
Jen se ztratila skupina eurohujerů kterou nechali rozpuštěnou mezi EV vítače. Tady by měli ještě zapracovat. Můj odhad je, že tak 5% budou eurohujeři kteří adorujou EV za každou cenu. Myslím, že tam patří i Vaculík 😒]
Tak podobně to bude všude. Nejsme nijak výjimeční. Rozdíl je v tom, že někde se zamázne huba dotacemi, jinde se tvrdě zdaní ICE, případně se zatraceně zkomplikuje registrace. Pak se jednoduše vytvoří aureola nadšení pro EV.
typicky čína, kde se RZ na ICE losují v loterii a pak se tu předhazuje jak čínan radostně kupuje EV
Musíííí!
Musíííí!
eLzyx
Jaký spalovák střední třídy se dá za tohle koupit?
Ještě nedávno docela dost😒br />
https😐/www.auto.cz/…ne-na-lpg-138993
i30 combi. Fabia Combi.
Dost rodinných aut.
https😐/www.auto.cz/…ne-na-lpg-138993
i30 combi. Fabia Combi.
Dost rodinných aut.
Od kdy logan, fabia nebo i30 je střední třída? 😒] 😒] 😒]
U nás žádný. Nabídka se nestřetává s poptávkou. Proto se k nám dováží tolik ojetin a proto je stáří vozového parku poměrně vysoké.
Stačilo by aby se naše průměrná mzda srovnala s tou západní a pak nebude problém s obměnou vozového parku 😉
Ano, přesně tak. Ve stávajícím regulačním prostředí pravděpodobně není možné v EU vyrobit a prodat auto střední třídy za 300 tisíc, jako to je třeba v Číně. Takže jediná reálná cesta k omlazení vozového parku je zvýšení životní úrovně. Ale nezdá se, že by to byla priorita našich vlád.
K životní urovni si musí dopomoci i člověk sám. Bohužel tu jsou stále lidi, vycviceni komunismem, že nemusí nic dělat, jen natáhnout ruku a řvát, že se má o ne někdo postarat a že ostatní za to můžou, že semaji špatně a nemůžou si koupit vše co chtějí.
Ještě by to chtěly kdyby firmy i stát platily za práci odpovídající mzdu vid a nedávali lidem v zhradnictví nástupák 22 hrubého a recepčnímu co dělá noční 24 hrubého
A pokud na to ty firmy nemaj, at vyhlásí bankrot a nepodnikaj nebo zdraží vstupy, prostě až si půjdeš na úřad pro razítko tak místo kolku za 500 bude za 1200 a místo toho za 2000 bude za 3800. Aby ta recepční mohlad dosta 33 hrubého 😄
A pokud na to ty firmy nemaj, at vyhlásí bankrot a nepodnikaj nebo zdraží vstupy, prostě až si půjdeš na úřad pro razítko tak místo kolku za 500 bude za 1200 a místo toho za 2000 bude za 3800. Aby ta recepční mohlad dosta 33 hrubého 😄
Ty ekonomice asi moc nerozumis, co?
Žijeme v nějaké státě v nějakých ekonomicko-politických podmínkách. U nás se vůbec nemluví o tom, že máme ze všech okolních států nejmenší podíl HND (Hrubý národní důchod) na HDP (Hrubý domácí produkt). Trefnou nadsázkou lze říci, že "vyrábíme, ale nic z toho nemáme". Tohle nejde změnit lusknutím prstu. Byla by potřeba nová ekonomická koncepce na 10 či 20 let. Navíc už ani falešná modla jménem HDP neroste a pokud bude zavedeí Green deal v původní podobě, tak už ani nikdy neporoste.
Hele s tím souhlasím, když chceš víc, musíš taky proto něco udělat. Nicméně venkovské firmy lidi nejsou schopny zaplatit (spíš nechtějí) a ještě křičí, že je nemají… Místo aby se podělili o zisk, tj přidali zaměstnancům peníze a měli je spokojené, řvou a tahají sem půl balkánu :no:
volně přeloženo je to to co sem psal nahoře. firmy odmítaj zaplatit lidi, tudíž pro ně nikdo nechce dělat, protože z toho co nabízej nemaj šanci přežít. Dělat 3 práce není rešení, teda je to řešení, jak nevyplácet důchody, protože se jich 80% těch co dělaj 3 práce nedožijí 😄
Nelži.
Ústava říká a má zaručovat spravedlivou odměnu za odvedenou práci!!!
Možná 1/3 platových tabulek je POD MINIMÁLNÍ MZDOU. Možná 1/2 tabulek je pod DŮSTOJNOU MZDOU.!!!
Já sice chápu, že mi napíšeš moudro typu každý může být právník, zubař, gynekolog nebo programátor, nebo že pornohvězda nebo zlatokopka je taky super job pro mladé holky... Ale to je vždycky ten nejvíc ubohý argument. Předpokládám, že když máš autonehodu, tak taky budeš chtít, aby pro tebe přijela záchranka. A ne aby po tobě řešil pozůstalost geniální právník.
Jo, a jestli chceš vytáhnout nějaké moudro typu průměrný plat lékaře, tak doporučuji nejdřív týden studia k tomu, aby jsi pochopil jak to číslo vzniká, co se do něj počítá a proč je takové jaké je...
Ústava říká a má zaručovat spravedlivou odměnu za odvedenou práci!!!
Možná 1/3 platových tabulek je POD MINIMÁLNÍ MZDOU. Možná 1/2 tabulek je pod DŮSTOJNOU MZDOU.!!!
Já sice chápu, že mi napíšeš moudro typu každý může být právník, zubař, gynekolog nebo programátor, nebo že pornohvězda nebo zlatokopka je taky super job pro mladé holky... Ale to je vždycky ten nejvíc ubohý argument. Předpokládám, že když máš autonehodu, tak taky budeš chtít, aby pro tebe přijela záchranka. A ne aby po tobě řešil pozůstalost geniální právník.
Jo, a jestli chceš vytáhnout nějaké moudro typu průměrný plat lékaře, tak doporučuji nejdřív týden studia k tomu, aby jsi pochopil jak to číslo vzniká, co se do něj počítá a proč je takové jaké je...
del42sa
https😐/driving.ca/auto-news/awards-surveys/ev-owners-want-gasoline-next-time-survey?utm_source=twitter&utm_medium=organic&utm_campaign=driving_promo_AO
Survey says many EV owners want gasoline cars next time
EV interest is up slightly among car shoppers overall, but almost half of U.S. EV owners say they won't buy another one
Survey says many EV owners want gasoline cars next time
EV interest is up slightly among car shoppers overall, but almost half of U.S. EV owners say they won't buy another one
PavelHor
Za tretinovou cenu by to lidi kupovali. Coz je naprosto v poradku a v souladu s realitou, protoze vetsi polovina lidi tady ma tretinove platy oproti Nemecku. Bud musi ta auta opravdu zlevnit, nebo se nasobne zvysit platy, nebo se ta elektroauta proste neprosadi! Musite si taky hlavne uvedomit, ze elektrina nasobne zdrazila a dal bude zdrazovat, kvuli nutne vystavbe siti kvuli OZE. Tudiz uz ted se to auto vyplati jenom tomu, kdo jezdi kolem komina a ma doma FVE, ze ktere ho nabiji. A to zase nejsou ty 2 tretiny lidi s tretinovym platem oproti Zapadu.
Neni na tom vubec nic sloziteho ani neocekavaneho. Takhle dopadlo vzdycky vsechno, co se tlacilo politicky, bez ohledu na techniku a fyziku.
Neni na tom vubec nic sloziteho ani neocekavaneho. Takhle dopadlo vzdycky vsechno, co se tlacilo politicky, bez ohledu na techniku a fyziku.
https😐/medium.seznam.cz/…e-zaplatit-61451
Neofobie je strach z nových věcí. Něco jako strach z létání neboli aviofobie. Češi vyloženě trpí strachem z elektromobility a je to evfobie. Jejích klasická mantra zní: “Elektrické autíčko možná jako druhé vozítko na ježdění okolo komína. Ale!!! Muselo by to mít životnost baterií aspoň 10 let, garantovanou cenu odkupu zpět a dojezd aspoň 1000 km průměrně, dobíjení za 2,5 minuty a prodejní cenu tak 200 tisíc. A v neposlední řadě kecy o chudácích dětech v Kongu a drahém koksu z Ukrajiny…”
Elektrokola jsou ještě větší novinka a lidi to kupujou jak zběsilí. A to na to nejsou žádné dotace, žádná masírka ze strany médií nebo fanoušků, žádný plán Evropské komise na politiku elektrokol ...
S dlouhou historií a navíc o moc levnější.