jako jo, ale dava to vesti smysl nez suv v predokolce!
Arese
3
Ani omylem. Naprostá většina v Evropě prodaných SUV nejsou čtyřkolky a jejich uživatelům pohon pouze předních kol zjevně nevadí. 😄 Oceňují hlavně pohodlné nasedání a vysedání, pohodlnou instalaci dětských sedaček apod. + dobrý výhled ven a pocit celkové větší robustnosti a bezpečnosti. A k tomu image dražšího auta. 😄
Mikesus
2
To ze nekomu neco nevadí neznamená že to dává smysl. To si pleteš pojmy s dojmy.
A jedoduchost montáže dětských sedaček nezáleží na karoserii, ale vnitřním prostoru, především podélným.
A pocit bezpečnosti a robustnost je jen falešný pocit, stejně tak s lepším vyhledem je polopravda. Z SUV není lépe vidět, jen může clovek v některých situacích náhodou vidět přes auto před sebou, ale to je zanedbatelné promile. Naopak je z toho hůře vidět v okoli auta kvůli vysokým hranam. Kdo tvrdí, že z SUV je lépe vidět, nikdy v žádném neseděl, nebo záměrně lže, aby si obhájil svou garáž.
Jediná skutečná výhoda SUV je snazší nastupování a vyssi svetla výška pro toho, kdo to využije.
Arese
2
Naopak, je to velice logické a racionální - lidi prostě chtějí robustní vyšší auto, ale většina by pohon všech kol využila tak málo, že by se jim nevyplatil (vyšší pořizovací cena, vyšší spotřeba, vyšší servisní náklady).
Pocit větší bezpečnosti je iluzivní jak kdy - na jedné straně je auto se zvýšeným podvozkem (a tedy i těžištěm) při extrémních jízdních manévrech náchylnější k převrácení, ale toto nebezpečí do značné míry zmírňuje již dávno povinné ESP. Na druhou stranu např. když do SUV z boku narazí nízké auto, cestující v SUV jsou rozhodně méně ohroženi zraněním boční části těla. Také při čelním a zadním nárazu jsou na tom v SUV při střetu s nízkým autem lépe.
Ano, při instalaci dětské sedačky samozřejmě záleží i na podélném prostoru (a úhlu otevření zadních dveří), ale ještě důležitější je zde výška střechy nad vozovkou (tedy to samé, jako u nastupování a vystupování dospělých pasažérů).
Co se týče iluzivnosti lepšího výhledu z SUV, tak s tím plně souhlasím z hlediska výhledu těsně okolo auta. Při výhledu do větší dálky, např. v koloně, je na tom ale výše sedící řidič SUV jednoznačně lépe.
Mikesus
0
Co je pojem robustní a bezpečné? Odolné. Pokud to má být odolnost při nehodě, výška nemá vliv, ale váha. A tou tyhle pseudo SUV nijak neoplývají oproti běžným karoseriim. Je to právě falešný pocit bezpečí z toho, ze na někoho koukám o 2 cm výš.
Při bocnim nárazu nižšího auta, i kdyby mělo ty 2 nebo 3 cm zásadní vliv ( coz si nemyslim ), už jsme zase u vyššího rizika převrácení a dalších rizik z důvodu vyššího těžiště a nárazu nižšího auta a pojetí pod něj.
Ohledně dětských sedaček asi nemáš zkusenosti s více auty. Dal to nebudu rozmazlovat tvoje domněnky, jen toze dávám 3 sedačky pravidelně do spoustu různých aut karoserii i značek. Do ktereho auta se ti dsvala hur sedacka?. Na výšku jsem nemel problém ani v žádném sedanu, ani v yarisu GR např a sedačku jsem tam usadil. Pominu-li problém se šířkou pro 3 sedačky, budu brát 2, jediný problematický prostor je podélný. S tím byl největší problém třeba v Hiluxu.
Výhled v koloně je lepší, pokud má člověk velké SUV a sedí opravdu vysoko, jinak malá a kompaktní SUV nejsou dostatečně vysoko, aby bylo vidět pres běžně nízké auto.
praptak
0
SUV není terénní vůz. 😉
dodo24
0
Truhlik citajuci jediný zdroj tvrdí, že to nedáva zmysel. Miliardový koncern Daimler podniká turné a investuje do elektromobility... ja ti neviem, ku ktorému názoru sa mám prikloniť
Zetti
2
Mohly by kabely vést pod asfaltem a nebudem potreboval solit
WinDiesel
3
Jo trubko a s výměnou asfaltu budeme měnit předraženou kabeláž ..... Ježiš jak může někdo vyplodit takovou pitomost.
Zetti
3
Presedni si sedis si na kabelu
Jenda246
3
A generátor elektřiny je perpetuum mobile, nebo na benzín?
Pepa_007
3
Na naftu
_Teddy_
1
So 600kWh bateriou dojazd 500km? U 40-tonoveho kamionu? Ano, mozno dole kopcom a s vetrom v chrbte. Ale realne tak 300km. No a este by ma zaujimalo, kolko z tej hmotnosti robia baterie...
https😐/www.autoforum.cz/…nemuze-fungovat/
https😐/www.autoforum.cz/…ologickou-zatez/
https😐/www.autoforum.cz/…mysl-miri-jinam/
https😐/m.youtube.com/…orts/nVVTaIiCgtk
A prý nabíjí ještě zdarma z fotovoltaiky :-! :-!
A jedoduchost montáže dětských sedaček nezáleží na karoserii, ale vnitřním prostoru, především podélným.
A pocit bezpečnosti a robustnost je jen falešný pocit, stejně tak s lepším vyhledem je polopravda. Z SUV není lépe vidět, jen může clovek v některých situacích náhodou vidět přes auto před sebou, ale to je zanedbatelné promile. Naopak je z toho hůře vidět v okoli auta kvůli vysokým hranam. Kdo tvrdí, že z SUV je lépe vidět, nikdy v žádném neseděl, nebo záměrně lže, aby si obhájil svou garáž.
Jediná skutečná výhoda SUV je snazší nastupování a vyssi svetla výška pro toho, kdo to využije.
Pocit větší bezpečnosti je iluzivní jak kdy - na jedné straně je auto se zvýšeným podvozkem (a tedy i těžištěm) při extrémních jízdních manévrech náchylnější k převrácení, ale toto nebezpečí do značné míry zmírňuje již dávno povinné ESP. Na druhou stranu např. když do SUV z boku narazí nízké auto, cestující v SUV jsou rozhodně méně ohroženi zraněním boční části těla. Také při čelním a zadním nárazu jsou na tom v SUV při střetu s nízkým autem lépe.
Ano, při instalaci dětské sedačky samozřejmě záleží i na podélném prostoru (a úhlu otevření zadních dveří), ale ještě důležitější je zde výška střechy nad vozovkou (tedy to samé, jako u nastupování a vystupování dospělých pasažérů).
Co se týče iluzivnosti lepšího výhledu z SUV, tak s tím plně souhlasím z hlediska výhledu těsně okolo auta. Při výhledu do větší dálky, např. v koloně, je na tom ale výše sedící řidič SUV jednoznačně lépe.
Při bocnim nárazu nižšího auta, i kdyby mělo ty 2 nebo 3 cm zásadní vliv ( coz si nemyslim ), už jsme zase u vyššího rizika převrácení a dalších rizik z důvodu vyššího těžiště a nárazu nižšího auta a pojetí pod něj.
Ohledně dětských sedaček asi nemáš zkusenosti s více auty. Dal to nebudu rozmazlovat tvoje domněnky, jen toze dávám 3 sedačky pravidelně do spoustu různých aut karoserii i značek. Do ktereho auta se ti dsvala hur sedacka?. Na výšku jsem nemel problém ani v žádném sedanu, ani v yarisu GR např a sedačku jsem tam usadil. Pominu-li problém se šířkou pro 3 sedačky, budu brát 2, jediný problematický prostor je podélný. S tím byl největší problém třeba v Hiluxu.
Výhled v koloně je lepší, pokud má člověk velké SUV a sedí opravdu vysoko, jinak malá a kompaktní SUV nejsou dostatečně vysoko, aby bylo vidět pres běžně nízké auto.