Ekonomika
pavol kovac
0
které automobilky jsou české?
Internetoví trollové jsou psychopati.
Hateři zase fanatici, na které fungují emoce.
Zamyslel jsem se nad internetovými trolly a hatery na automobilovém fóru ACZ a uvědomil jsem si, že každý z nich má svá specifika.
Můžeme opravdu říci, že každý internetový troll je psychopat? Můj výzkum to potvrzují. Troll skutečně naplňuje definici psychopata a v tzv. temné čtyřce (machiavelismus, sadismus, narcismus a psychopatie) skóruje výrazně více než ostatní uživatelé. Existují však i lidé, kteří využívají trolling a humor jako protiútok proti nenávistným či xenofobním skupinám. O těchto lidech asi nemůžeme mluvit jako o psychopatech.
Pak je zde otázka, zda je můžeme vůbec považovat za pravé trolly. U nich je to cílené a programové. Nemají sadistickou radost z rozvrácení, jako praví trollové. Trollovat a být trollem je rozdíl.
Přemýšlel jsem také nad online hatery. Jaký je mezi nimi a trolly rozdíl? Můžeme u nich také mluvit o psychopatii? U některých rysů možná ano, ale zatím na to nemáme studie. Trolla baví proces ničení a dehonestace. Hater je spíše člověk, který zastává názor, jemuž opravdu věří, někdy až fanaticky a agresivně. U něj jde především o emoce - strach a vztek.
Jak se proti takovým projevům bránit? Záleží na tom, kde se projevy objevují. Pokud se jedná o diskusi pod články o elektromobilitě na mém oblíbeném automobilovém webu, musím si zvážit, kolik svého času a know-how tomu chci věnovat. Ve chvíli, kdy se to objevuje na mém profilu na ACZ, záleží na tom, kdo má na můj profil přístup a koho mám v přátelích. Pokud komunikuji s anonymním haterem nebo s někým, koho znám, je důležité rozhodnout, jak moc ho chci mít ve své sociální bublině a jak vést debatu.
Napadá mě, že bychom měli v debatách vystupovat nekonfrontačně a zaměřit se na to, co máme společné. Když přemýšlím nad internetovými diskusemi, často se přistihnu, že ani neposlouchám, co druhá strana říká, a jen čekám, až budu moci vyjádřit svůj názor.
Měli bychom si uvědomit, s kým a na jakém místě má cenu diskutovat. Když jsem příznivcem jedné automobilky, má smysl se snažit přesvědčit příznivce opačné strany na ACZ? Pravděpodobnost úspěchu je téměř nulová. Lepší je zkusit méně vyhraněná uskupení.
Známe také případy lidí, kteří zrušili své účty na ACZ. Nemyslím si však, že lidé budou hromadně ustupovat od automobilových či jiných zájmových fór. Moderní technologie představují velkou výhodu. Měli bychom si ale uvědomit, k čemu diskusní fóra používáme a koho tam máme. Já mohu rozhodnout, koho budu mít mezi přáteli na ACZ.
Auto.cz může člověka rychle otrávit, ale není to jeho chyba, ale moje. Je důležité uvědomit si, co od automobilového fóra chci a koho tam mám. Neměli bychom se uzavírat do svých bublin, ale je důležité vyvážit, jak pracuji s informacemi a zda chci mít ACZ jako hlavní kanál informací.
Sociální sítě mohou být užitečné, ale nahrazují reálný život. Potřebujeme změnu v reálném světě, ne ve virtuálním. V kybernetické válce je cílem vyvolat strach a destabilizovat společnost. Hoaxy mohou destabilizovat jak jedince, tak společnost.
Je důležité umět kriticky zhodnotit informace na českých automobilových fórech. Sociální sítě připravily odborníky o autoritu. Postmoderna tvrdí, že objektivita neexistuje a vše je subjektivní. Každý má nárok na svou pravdu. Problém nastává, když potřebuji znát pravdu.
Hateři zase fanatici, na které fungují emoce.
Zamyslel jsem se nad internetovými trolly a hatery na automobilovém fóru ACZ a uvědomil jsem si, že každý z nich má svá specifika.
Můžeme opravdu říci, že každý internetový troll je psychopat? Můj výzkum to potvrzují. Troll skutečně naplňuje definici psychopata a v tzv. temné čtyřce (machiavelismus, sadismus, narcismus a psychopatie) skóruje výrazně více než ostatní uživatelé. Existují však i lidé, kteří využívají trolling a humor jako protiútok proti nenávistným či xenofobním skupinám. O těchto lidech asi nemůžeme mluvit jako o psychopatech.
Pak je zde otázka, zda je můžeme vůbec považovat za pravé trolly. U nich je to cílené a programové. Nemají sadistickou radost z rozvrácení, jako praví trollové. Trollovat a být trollem je rozdíl.
Přemýšlel jsem také nad online hatery. Jaký je mezi nimi a trolly rozdíl? Můžeme u nich také mluvit o psychopatii? U některých rysů možná ano, ale zatím na to nemáme studie. Trolla baví proces ničení a dehonestace. Hater je spíše člověk, který zastává názor, jemuž opravdu věří, někdy až fanaticky a agresivně. U něj jde především o emoce - strach a vztek.
Jak se proti takovým projevům bránit? Záleží na tom, kde se projevy objevují. Pokud se jedná o diskusi pod články o elektromobilitě na mém oblíbeném automobilovém webu, musím si zvážit, kolik svého času a know-how tomu chci věnovat. Ve chvíli, kdy se to objevuje na mém profilu na ACZ, záleží na tom, kdo má na můj profil přístup a koho mám v přátelích. Pokud komunikuji s anonymním haterem nebo s někým, koho znám, je důležité rozhodnout, jak moc ho chci mít ve své sociální bublině a jak vést debatu.
Napadá mě, že bychom měli v debatách vystupovat nekonfrontačně a zaměřit se na to, co máme společné. Když přemýšlím nad internetovými diskusemi, často se přistihnu, že ani neposlouchám, co druhá strana říká, a jen čekám, až budu moci vyjádřit svůj názor.
Měli bychom si uvědomit, s kým a na jakém místě má cenu diskutovat. Když jsem příznivcem jedné automobilky, má smysl se snažit přesvědčit příznivce opačné strany na ACZ? Pravděpodobnost úspěchu je téměř nulová. Lepší je zkusit méně vyhraněná uskupení.
Známe také případy lidí, kteří zrušili své účty na ACZ. Nemyslím si však, že lidé budou hromadně ustupovat od automobilových či jiných zájmových fór. Moderní technologie představují velkou výhodu. Měli bychom si ale uvědomit, k čemu diskusní fóra používáme a koho tam máme. Já mohu rozhodnout, koho budu mít mezi přáteli na ACZ.
Auto.cz může člověka rychle otrávit, ale není to jeho chyba, ale moje. Je důležité uvědomit si, co od automobilového fóra chci a koho tam mám. Neměli bychom se uzavírat do svých bublin, ale je důležité vyvážit, jak pracuji s informacemi a zda chci mít ACZ jako hlavní kanál informací.
Sociální sítě mohou být užitečné, ale nahrazují reálný život. Potřebujeme změnu v reálném světě, ne ve virtuálním. V kybernetické válce je cílem vyvolat strach a destabilizovat společnost. Hoaxy mohou destabilizovat jak jedince, tak společnost.
Je důležité umět kriticky zhodnotit informace na českých automobilových fórech. Sociální sítě připravily odborníky o autoritu. Postmoderna tvrdí, že objektivita neexistuje a vše je subjektivní. Každý má nárok na svou pravdu. Problém nastává, když potřebuji znát pravdu.
Děkujeme moc za dlouhé povídání a bláboly o ničem, hlavní trolle.
Ta potřeba, napsat sem text týkající se toho tématu a v této míře, mě rozhodně nepřijde normální.
A co hlavně, pokud zde chcete rozebírat všechny tyto věci dohromady kde se bavíme navíc mentalitě, psychologii, politice, technice a já nevím co ještě.... Na to ten text máte ještě sakra krátký. Někde se stala chyba.
A co hlavně, pokud zde chcete rozebírat všechny tyto věci dohromady kde se bavíme navíc mentalitě, psychologii, politice, technice a já nevím co ještě.... Na to ten text máte ještě sakra krátký. Někde se stala chyba.
Súhlasím proti tomu. Mať tak tvoje starosti...
Hezky si se popsal. Nicméně nevím proč máš potřebu nám svůj psychologický profil prezentovat? Okolí tě zřejmě neposlouchá, tak to zkoušíš tady viď 😁
Nicméně mám pro tebe dobrou radu. Když se ti články neřkuli diskuze na ACZ nelíbí, tak vypadni. Míněno na všech svých profilech 😉
Nicméně mám pro tebe dobrou radu. Když se ti články neřkuli diskuze na ACZ nelíbí, tak vypadni. Míněno na všech svých profilech 😉
Jasně ti rozumím, kamaráde. Vůbec tě nezajímá, kdo a co napíše, ani ty nejabsurdnější urážky jsou ti lhostejné. Zajímá tě jako lovce, kdo se chytí do pasti - ten je pak opravdový troll. Trollit trolly je totiž nejvyšší úroveň švandy.
To už si reaguješ sám na sebe ? Kéž by jsi se všemi svými nicky táhnul už do háje....
Bohuzel, zakaznici akceptuji premrstene ceny vyrobcu aut a ti nemaji duvod zlevnovat. Naopak, budou nadale zdrazovat, ale asi uz ne tak vysokym tempem. Je to smutne. U potravin to jakstaks fungovalo, u aut nikoliv. Jen kroutim nevericne hlavou, kdyz si porovnam ceniky 2018/2019 a ty soucasne. Situace mi zacina dost pripominat trh s nemovitostmi.
Zákazníci akceptují tržní ceny....toť vše. To znamená, že lidi na to mají. S potravinami je to trochu jinak....tam hodně funguje sezonní faktor....
I kdyz na to mam a vim, ze cena je premrstena, tak nekupuji. Plati to jak u potravin, tak u aut. Jsou to spotrebni veci, i kdyz auta jsou luxusni spotrebni vec. Kdyz jsou napr. banany pres 50Kc/kg tak na to sice mam, ale nekoupim. Analogicky je to u aut. Jediny rozdil je, ze potraviny jsou nezbytne zbozi, kdezto auta jsou zbytna, ale to by melo naopak nahrvat zlevnovani vozu proti potravinam. Nejsem ekonom, jen me to udivuje. Asi maji vyrobci aut lepe zmaknuty marketing (tzn. vyplach mozku).
Tady je potřeba se automobilek trochu zastat.
A) V reálných cenách (korigovaných o inflaci) nestouply ceny aut zase tak moc. Pokud máte ceník z roku 2018, vynásobte to korekčním faktorem 1,4. Tolik by dnes měla stát auta kvůli inflaci. Za to můžeme "poděkovat" ČNB.
B) Srovnávat potraviny a auta není fér. Potraviny nemusí mít inteligentní omezovač rychlosti, e-call, rozpoznování dopravního značení, upozornění na únavu řidiče, systém udržování auta v jízdním pruhu a s tím související hromadu senzorů, GPS modulu, SIM modulu apod. Potraviny taktéž nedostávají pokuty za překročení flotilových emisí CO2 (respektive nemusí kupovat emisní kredity od Tesly). Auta v roce 2024 všechno tohle oproti roku 2018 zdražuje. Za to můžeme "poděkovat" EU.
A) V reálných cenách (korigovaných o inflaci) nestouply ceny aut zase tak moc. Pokud máte ceník z roku 2018, vynásobte to korekčním faktorem 1,4. Tolik by dnes měla stát auta kvůli inflaci. Za to můžeme "poděkovat" ČNB.
B) Srovnávat potraviny a auta není fér. Potraviny nemusí mít inteligentní omezovač rychlosti, e-call, rozpoznování dopravního značení, upozornění na únavu řidiče, systém udržování auta v jízdním pruhu a s tím související hromadu senzorů, GPS modulu, SIM modulu apod. Potraviny taktéž nedostávají pokuty za překročení flotilových emisí CO2 (respektive nemusí kupovat emisní kredity od Tesly). Auta v roce 2024 všechno tohle oproti roku 2018 zdražuje. Za to můžeme "poděkovat" EU.
Jj to bych pochopil, kdyby automobilkám klesal zisk. Ale ony ho stále navyšují, ač mají oproti 2019 stále ještě menší prodej (cca -20😖. Logické je přece, že mám méně prodaných jednotek, tak mám menší zisk. Ano, máte pravdu, že EU zdražuje výrobu. Ale zase všem. Potravináři musí také dodržovat nesmyslná nařízení, ať už hygienická nebo ekologická.
Automobilky jsou akciové společnosti a akcionáři vyžadují stabilní zisk/dividendu. Nezajímá je, kolik se prodá aut.
Aby to vůči EU neznělo tak negativně, tak ruku k dílu přikládají i naši politici, ať už na centrální nebo lokální úrovni, nebo i nepolitické centrální instituce jako je ČNB. Třeba za vysoké ceny domů a bytů, za ty můžeme "poděkovat" hlavně našim vládám, státním institucím a orgánům, ČNB a našim obecním zastupitelstvům.
Aby to vůči EU neznělo tak negativně, tak ruku k dílu přikládají i naši politici, ať už na centrální nebo lokální úrovni, nebo i nepolitické centrální instituce jako je ČNB. Třeba za vysoké ceny domů a bytů, za ty můžeme "poděkovat" hlavně našim vládám, státním institucím a orgánům, ČNB a našim obecním zastupitelstvům.
Odbíháme sice od tématu automobilsmu, ale s těmi nemovitostmi to vidím stejně jako vy. Ještě bych tam přidal ECB. Vedení veškerých centrálních bank je dosti diletantské. Snad s výjimkou FED a SNB. Ten náš Michl se Singerem jsou/byli opravdu pohroma. Když poslouchám Zamrazilku, tak to mě jen mrazí. Jak nějaká babka z Horní Dolní dosazená do počtu - typická kejvačka. Hampl by byl mnohem schopnější. Rusnok byl takový střed. Škoda, bankovní radu nemůžeme volit.
...dokonce až tak, že ve Škodovce dostane bodlo 1200 lidí. 😁
https😐/www.seznamzpravy.cz/…kody-auto-254504#…
https😐/www.seznamzpravy.cz/…kody-auto-254504#…
v celém kontextu je to poněkud méně dramatické :-!
"Zefektivnění v zaměstnanosti chce Škoda Auto dosáhnout pomocí přirozené fluktuace a odchodů do důchodů u nepřímých zaměstnanců - tedy těch, kteří nejsou navázaní přímo na výrobu.
„Náš současný plán je snižovat nepřímé pozice tempem tři procenta ročně,“ říká Zellmer s tím, že tato úprava bude trvat do roku 2028 a na jeho konci by firma ze současných zhruba 40 tisíc zaměstnanců měla zeštíhlit o 1200 lidí."
"Zefektivnění v zaměstnanosti chce Škoda Auto dosáhnout pomocí přirozené fluktuace a odchodů do důchodů u nepřímých zaměstnanců - tedy těch, kteří nejsou navázaní přímo na výrobu.
„Náš současný plán je snižovat nepřímé pozice tempem tři procenta ročně,“ říká Zellmer s tím, že tato úprava bude trvat do roku 2028 a na jeho konci by firma ze současných zhruba 40 tisíc zaměstnanců měla zeštíhlit o 1200 lidí."
Jistě. Proto jsem připojil také ten odkaz. Netřeba z něj překopírovávat jednotlivé věty. A víc než drama si z toho dělám legraci, možná trochu jízlivou...
Na druhou stranu - kolik minut by asi byl Zellmer ještě předsedou představenstva, kdyby si k tomu, že vykopne 1200 lidí, kteří reálně nějak ve Škodě nyní pracují a produkují ten zisk, nevymyslel tu líbivou sladkou pohádku pro média a veřejnost, jak je všechno zalité sluncem, a že se vlastně vůbec nic neděje? Ne, ne, rozhodně nikoho nevykopneme, necháme je jen "přirozeně zfluktuovat" a odejít do důchodu nebo na krchov.
Na druhou stranu - kolik minut by asi byl Zellmer ještě předsedou představenstva, kdyby si k tomu, že vykopne 1200 lidí, kteří reálně nějak ve Škodě nyní pracují a produkují ten zisk, nevymyslel tu líbivou sladkou pohádku pro média a veřejnost, jak je všechno zalité sluncem, a že se vlastně vůbec nic neděje? Ne, ne, rozhodně nikoho nevykopneme, necháme je jen "přirozeně zfluktuovat" a odejít do důchodu nebo na krchov.