Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Sněmovna podpořila návrh novely ohledně nízkoemisních zón

73 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle mělo být už dávno. Konečně. Zase posun k lepšímu. Teď jen, aby to opravdu MČ zavadely.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hnus. :no: :no: :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak největší problém je, že tam není řečeno, jak se to bude regulovat. Jeslti po vzoru Německa, kdy se zelenou známkou projedeš všude a tu získá bezproblémů i 16-17 let starý werk (jeden takový mám), tak mne to fakt netrápí. Pokud bude ostřejší zákaz, tak záleží jaký. Osobně si nemyslím, že problém je v autech, ale v údržbě. Je léto, na motorce zase potkávám černě čoudící Oktávky 2 z kterých se chce fakt zvracet, když si nasaješ, ale vedle nich jezdí i ty normální, co jsou v pořádku. Neměřil bych je stejným metrem.

Stejně by se to týkalo maximálně historického centra a každý normální, kdo tam nemusí, tak do centra autem nejezdí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já se trochu u toho obávám, že každá MČ si dá jiná pravidla a pak to bude jako nejednotné časy buspruhů a musíš zkoumat dlouhý výpis časů, kdy jo a kdy ne.
Nejlepší by to bylo jednotné, něco jako okrajová P+R po vnitřní okruh euro5 diesel a euro4 benzin, od vnitřního okruhu po vnitřní centrum euro6 a euro5 resp no a úplně centrum třeba jen ev, nebo euro6d.
Ale je k tomu potřeba taky říct B a umožnit parkování. A samozřejmě výjimky pro residenty, dokážu si představit i nějaký poplatek podle najetých km uvnitř zóny s nevyhovující emisni třídou. Přeci jen ničí vzduch a zdraví i ostatním.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Uplné centrum na EV ne, to jsem zásadně proti, klidně tam dát vyšší euronormu, ale aby si nemohl zajet s hybridem, či moderním benzínem s mildhybridem do centra je špatně, když by EVčkář mohel. To už radši omezit fakt zóny, kam auta vjedou jen na povolení bez ohledu na pohon, protože z logiky věci, nejvíc emisí nevzniká v historickém centru, ale na výpadovkách kolem obytných částí a v širším okolí centra. Nevím, proč by měl tedy majitel EV auta mít volno jet z Ostravy až na malou stranu, kdežto majitel moderního benzinu, který tam opravdu potřebuje jet, by tam nemohl. Jak říkám, německé eurozony jsou ok, jsou okruhy dle euronormy v určitých městech. Pokud by si to měl každý regulovat sám, tak to bude jen cesta do pekla.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však kvůli tomu máš výjimky. Kdyz tam někdo potřebuje autem (dovoz materiálu, atd ), ale jinak není důvod ani ten hybrid např. Ale je to samozřejmě extrém, proto jsem psal například jen euro6d, nebo nadcházející euro7 klidně. O tom je diskuze.
No a když už přeci chudák přijede v EV z Ostravy, tak ho snad necháš dojet do centra, ne? Víš co si musel vytrpet po cestě?
Avatar - Stejsn
Stejsn
Na obou koncích (ne začátcích) D1 by mělo být něco jako mýtná brána, kde by se rozdávaly medaile za udatnost.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A voucher na tlumiče :D i kdyz to se zlepsilo, diky Andreji
Avatar - Barrichello
Barrichello
vouchery na 40-150 tis nakompletní nové nápravy by hlavně měl rozdávat Středočeský kraj za ty jejdich děravé tankodromy, po kterých se nedá jezdit
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zatím jsem si nevšiml deravych silnic. To jezdíš kde? Nebo že by to bylo nevhodným autem an daně silnice? Potkavam občas, co tu na silnici, kde člověk sotva cítí nerovnost, řidiče co se svými sníženými auty jedou krokem, protoze by si asi privodili úraz na těch dlažební kostkách.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nevšiml? :D No tak to já teda jo, některé useky jsou příšerné
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne vůbec. Už dlouho jsem nezaznamenal nějakou rozbitou silnici.
Avatar - Barrichello
Barrichello
asi jezdíš jen kolem komína
Avatar - Barrichello
Barrichello
v rozkradeném banánistánu nemaj ani kde stát kamiony, natož aby se opravily silnice

Hodně smutný, stejně smutná situace je co se týče domovů pro seniory, LDN a další

https://www.seznamzpravy.cz/…bujici-d1-254853
Avatar - Barrichello
Barrichello
To asi po středních čechách moc nejezdíš, mimo pár opravených úseků s novým asfaltem katastrofa, legendární je třeba obec Světice, tam je tankodrom už 10 let a další a další. Jo a daležbní kostky tam fakt nejsou, ale totálně zničenej a léta neopravovanej asfalt
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je fakt, po tech kavickach bude miset na wc
Avatar - Mikesus
Mikesus
No. Příležitost navíc se pichnout na nabijecku.
Avatar - xxc
xxc
Moderný benzín s mildhybridom je škodlivejší, ako nejaký starší udržiavaný benzín. Stačí pozerať videá vaculika.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Můžeš to rozvést?
Avatar - xxc
xxc
Vaculik to vysvetloval, moderne benziny nesmrdia, ale tie bez filtrov pevnych castic emituju obrovske mnozstva pevnych castic. Uz sa mozeme len bavit, ake velke pevne castice ako skodia a co filter zachyti.
simboud
Příspěvek podléhá schvalování.
Tycoon
Víš o tom, že zákon dává pravomoc obci zavézt tzv. nízkoemisní poplatek (výpalné za vjezd) a to včetně tvých hybridních Toyot?
Víš o tom, že zákon obsahuje X mandatorních výjimek a dále Y volitelných vyjímek, o kterých bude rozhodovat obec?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano vim a naprosto chápu proč to chtějí. Však to píšu výše, že nevidím důvod pro paušální výjimku pro hybrid jak psal ozzy.
Za mne pokud se mi to nebude líbit, tak tam nepojedu. Kdyz budu muset, zaplatím nebo budu ve vyjimce. Předpokládám, že ti vadí též spotřební daň a přesto tankujes PHM.
Tycoon
Ale pak je otázkou, proč kvůli tomu vymýšlet pět paragrafů a padesáat odstavců v zákoně o ochrane ovzduší. Proč prostě neudělat jeden paragraf s jedním odstavcem, že si města a obce můžou stanovit poplatek za vjezd. O to přece ve skutečnosti jde, regulovat dopravu v centru, a vybrat prachy. Starost o životní přostředí je jen zástěrka.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne. Nejde o poplatek, jde o čistší ovzduší ve městech.
Tycoon
Taky jsem býval idealista.

V praxi se třeba v Německu ukázalo, že emisní zóny přinesly víceméně zanedbatelné až nulové zlepšení.
Je to dáno jednak těmi výjimkami pro rezidenty, veřejné služby (V3S s ***cucem má emise jak 1000 aut se zakázaným vjezdem, ale holt ty *** odvézt musíš), stavební stroje (pro které neplatí emisní normy EuroX) apod., čili zpravidla pro vozidla s vyššími emisemi než mají ty, co do zóny nesmí.
Dále je to dáno tím, že zákazy v emisních zónách jsou založeny na předpokladu, že homologace dle emisní normy EuroX odráží skutečné emise v provozu. Jak více od aféry Dieselgate, tak to ani zdaleka neplatí.
Avatar - Barrichello
Barrichello
tak určitě :-):-):-):-)
ericn
Vítat tohle nesmyslné rozhodnutí je opravdu omezené. Emise neznají hranice a to že pár ulic vyloučíš z centra nic neznamená. Je to jen další regulace dávající úředníkům jako je soudruh Čižinský a jeho banda (Praha 7), moc do rukou omezovat ostatní... :no:
Avatar - Barrichello
Barrichello
A to bude nejvíc EKO, když si např. P-7 zavede něco víc přísného jak jinde, tak to každej bude míásto aby jel přímo přes P-7 objíždět jak tydýt aby se dostal kam potřebuje a najede o 15 km víc. To bude teprve ta správná ekologie ne?

Ale vlastně víc spáleného paliva - víc prachů do státní kasy, takže zase spokojenost ne. :-):-):-):-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Emise neznají hranice, to souhlas. A proto ty nejjedovatejsi zůstávají kolem silnic.
https://app.iprpraha.cz/…pl/app/atlas-zp/?…[]=imisni_mapy
ericn
A tím, že si koupíš elektro, to určitě zachráníš ;-)
Roman Michálek
super, zase trestáme lidi co nemají na mladší a modernější auta
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Myslel jsem, že takové zákazy jsou nebo budou v historických centrech měst. Opravdu tam musíš jet autem?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A to ti zaručí kdo, že budou jen v historickém centru?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nemusí být jen v centru. Za mne i v širším okolí se to hodí. Rozhodne od vnitřního okruhu to řešit víc. Nikdo to asi nebude zavádět na Zličíně, Opatově, Čerňáku nebo Proseku, ale nevidím důvod, proč by to nemohlo být už v Nuslích, Smíchově nebo v Libni
Avatar - xxc
xxc
Prečo len v centre? Inde nežijú ľudia?
Avatar - Barrichello
Barrichello
a že tam jezdí lidi do práce ti nevadí vid.

Parkovat budou kde? Když se nikde parkovat nedá? Nebo soudruh Stanjuere zázrakem vybuduje někde nová parkovací místa pro 400 000 aut? kde?

Zase nátlak narvat lidi do přeplněné MHD nebo donutit si koupit EV plečku
Avatar - Mikesus
Mikesus
Že jich tolik dojíždí denně. Vlak jezdi z každé strany do Prahy, autobusy též. To jsi nevěděl?
ericn
Jasně, pokud chceš trávit hodiny v zimě chrchlající MHD a v létě s půlkou spoceného národa, tak good luck ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Chceš-li vetsi pohodlí, priplatis si. Je to ve všem. Nemám problém jet mhd v lete/zimě a též nemám problém v případě přidané hodnoty si připlatit za pohodlí. Nebo bys chtěl třeba první třídu v letadle za stejnou cenu jako Economy? Asi jo co?
ericn
Kdo by nechtěl, ale tady je to o čase a zdraví ;-)

MHD - metro/tramvaje používám jen na cesty do centra Prahy nebo na pivko, jinak jezdím autem…
Avatar - Barrichello
Barrichello
s 4 přestupy a hodinovými intervaly vid :-):-):-) a ještě každou chvíli výluky při opravaách. Autem mimo špičku 35 minut, vlakem + mhd nebo mhd+ mezimětský bus 1h 25-40 minut

HAHAHA
idneska
mastná tyč to jistí
idneska
Příspěvek podléhá schvalování.
idneska
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Nevim, do centra by většinou nemusela jezdit ŽÁDNÁ auta, od toho je MHD. Kdo tam fakt nutně potřebuje, má mít výjimku a to bez ohledu na emise.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Existuje něco jako P+R. Ale souhlasim, že je potřeba rozšířit kapacity.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Já žiju v Praze, Jihozápadní město. O vybudování velkého P+R na Zličíně pro lidi, co dojíždějí do Prahy z Berouna a okolí se mluví deset let nejmíň. Ale jenom mluví. Takže celé Stodůlky, Lužiny, Butovice jsou každý den obležené středočeskými auty. A takhle je to samozřejmě na všech okrajích Prahy. Ale Praha má metro a imho do centra prostě autem jezdit potřeba není.
ericn
Stejně tak Praha 6, jen se o tom mluví a nic nedělá. Na dotaz, kdy se to pohne - P+R, parkovací domy apod, na starostu pana Stárka, nepřišla žádná odpověď...

Tj dokud nebudou dokončeny okruhy a koncepce parkování pro celou Prahu, nemá smysl omezovat vjezd do centra :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz se to vezme z druhého konce, může to být chvíli bolestive, ale tez to vybudování může uspisit.
Avatar - Barrichello
Barrichello
nebo je nechtějí protože jsou to přetechnizované, nespolehlivé jebky s motorem ze sekačky
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Prepocitejte si to kamove na prachy o ktere se vam jiz brzy jiz zase zvednou dane…
A Hrib Satan bude mit zase novou hracku… hlavne ze jsme zelene PROGRESIVNI.
Avatar - lordlord
lordlord
v Německu se ukázalo, že to nefunguje, jen se zklidnila doprava, ale jinde se zase zvýšila
Tycoon
Pokud nějaké auto škodí zdraví, nemá stát dávat takovému autu homologaci. Jednoduché a účinné. Nelze jej prodávat a dovážet a tudíž nemůže škodit.
A ne, že stát homologaci dá, auta se prodávají, lidé to kupují a používají, ale za 10 let si stát vzpomene, že udělal chybu, že ta auta škodí zdraví a začne jim zakazovat vjezd, nutit je platit výpalné za vjezd a zavádět jiné penalizace.
S tímto principem nesouhlasím.
Ne, politici nebo vedoucí institucí, kteří chybu udělali, mají předstoupit před lid a omluvit se za chybu a slíbit, že se nebude opakovat.
Avatar - xxc
xxc
Ved aj teraz to idu zakazat predavat, rovnako ako sa prislo na to, ze treba zakazat freony. Svet sa vyvija. Vacsina veci skodi, ale musime sa snazit, aby to skodilo co najmenej.
Tycoon
Ano, ale nikdy to nebylo tak, že by se zaváděl zákaz používání ledniček nebo poplatek za používání ledniček, které mají jako chladivo freon, který byl o X let později zakázán. Zákazník, který koupil produkt v dobré víře, nemá být za jeho používání trestán.
Ono to šlo vidět už na kauze Dieselgate, že v EU je ekologie je jen fasáda spojených sil byrokracie a lobby.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale jo. Zakazalo se chladivo a nejprve bylo přechodné období, kdy se nesmělo nové prodávat, a poté už ani používat.
Tycoon
To není pravda. Přečti si směrnice EU a české zákony.
Ulehčím ti to. Letos vyšla nová evropská směrnice 2024/590. Zpřísňuje zákazy a regulace freonů oproti starší směrnici 1005/2009 a všem předchozím směrnicím.
Přesto NEOBSAHUJE zákaz používání těchto freonů. Směrnice výslovně obsahuje i kapitolu, jak se mají zařízení obsahující více než 3 kg nebo více než 30 kg freonů provozovat. Provoz ledniček a podobných zařízení, kde jsou toho stovky gramů, není směrnicí omezen.
Jinými slovy Montrealský protokol o látkách poškozujících ozonovou vrstvu byl přijat v roce 1987 a evropská směrnice o 37 let později nezakazuje používání těchto látek.

Ano, je správné, že už nejde koupit lednička s freonem, hasicí přístroj s freonem, klimatizační zařízení s freonem apod. Ale je také správně, že se netrestají ti, kteří si to koupili v dobré víře předtím, než zákaz vstoupil v platnost. Trestat se mají ti, kdo to povolili prodávat, ačkoliv se v té době už vědělo o škodlivosti. Proto nepodporuju nízkoemisní zóny. Trestají ty, kteří za to nemůžou. Pokud stát nechce, aby se to provozovalo, ať to od majitelů vykoupí.
Avatar - Barrichello
Barrichello
to je zas totální bolsevický bull*shit.

Svět se vyvíj, takže všechny baráky starší 20 let sou neekologický a spotřebovávaj moc energie, to samý byty.
Takže od 1.1. 2026 všechno zbourat anebo roční poplatek za neekologičnost:
byt 11-25 let - 10-35 tis,
byt 25-40 let- 25-60 tis
byt na d 40 let 50-150 tis

baráky 11-25 - 25-70 tis
baráky 25-40 - 45-110 tis
baráky nad 40 let - 90-200 tis

Nemáš na to?

Prodej to a jdi bydlet da Ačka na pole či pod most.

Co na to bolševici? :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty budeš první, kdo bude nadávat na vládu, když to zavede :D
Avatar - Barrichello
Barrichello
v USA na Floridě běžně srazy aut z 50 let, kde na jedné akce je 500 aut.

Taky platí ekologický poplatek? Nějak sem si nevšiml, zas výmysl Evropského bolševika, ale už těžce prohráváte soudruzi, ve Francii jste dostali totálně na pr*del :-):-):-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
V USA nemají ani technickou a jezdi tam různá pofiderni vozitka
ericn
Jj a jsou s tím úplně v pohodě ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proto v tomto ohledu jsem rád, že se s tim v Evropě něco dělá.
Avatar - Barrichello
Barrichello
nastává čas emigrovat. Jak říkal Richard Chlad, Argentina čeká....
Evropu taky čeká - krach a rozklad :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
A kam to bude? Argentina nebo Rusko?
Avatar - xxc
xxc
A naco technicku, pokial auto jazdi pravidelne do servisu na prehliadky a je servisovane? To je taky problem v servise, ked zapisuju prehliadku do elektronickej knizky, poslat zaznam na nejaky urad, ze auto je v poriadku a o rok alebo 2 pride na kontrolu zas? Alebo auto ked je pripojene na internet, tak moze rovno komunikovat s uradmi, ze mam problem, pokial sa to neodstrani v servise, poslite ma na stk.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No a pak přijde STK a ME a i "servsiované" auto neprojde.
Avatar - Barrichello
Barrichello
A tak to taky má být.Auto jezdí na benzín, ne na byrokratické nesmysly
Tycoon
Pokud je mi známo, tak auta v USA se sice nejezdí na STK (avšak o to větší pravomoc kontrolovat technický stav má policejní kontrola nebo pojišťovna), ale na měření ME ano.
Konec konců, právě v USA vznikl OBD a OBD-II (převzato v EU jako EOBD). Systém, který zjednodušuje ME na to, že se načte diagnostika a auto si samo řekne, jestli má emise v pořádku, nebo ne.
Avatar - Barrichello
Barrichello
OBD mi řekne zda jsou emise v pořádku? Fakt? Hlavně nějakým adaptérem za 300 z Alíku a free diagnostikou na mobilu vid.
To ti tak řekne že jsou tam nějaké cyhové kody, jenže kody neznamenaj, že auto funguje OK. Už sem viděl káru s vadnou kompresí na jednom válci a na diagnostice všechno OK, zalitý sluncem, bez chyb :-)
Tycoon
A) Neříkal jsem, že EOBD má kontrolovat, jestli je motor OK. Má kontrolovat, jestli jsou emisní systémy OK, tzn. katalyzátory, lambda sondy atd. Pokud válec jede blbě, ale katalyzátor zvládá udržet lambdu kolem 1, emise by měly být v pořádku.
B) Některé automobilky používají EOBD zásuvku a někdy i EOBD protokoly pro svou vlastní diagnostiku. Ale to je něco jiného. To už je pak na těch automobilkách, zda dovolí čtení dat adaptéru z Aliku za 300 nebo budou vyžadovat proprietární adaptér a software za 10000.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Další hnus. Eurohujerství, navíc skloubené s alibismem vlády. Všechno hodíme na samosprávy a my nic...

Takže zaplevelíme veřejný prostor další nesmyslnou, nesystémovou a šikanózní regulací...

Mimo jiné omezením dopravy někde zvýšíme dopravní zatížení jinde, takže třeba v centru města bude lépe na úkor toho, že na sídlišti vedle obchvatu bude hůře... A celkové emise můžou být mnohem horší, protože třeba auta začnou odjíždět zelené zóny, navíc třeba bude nutná hromadná doprava v rámci emisní zóny navýšit...

Opravdu "geniální" .... :no: :no: :no: