Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Roman Michálek
super, zase trestáme lidi co nemají na mladší a modernější auta
Myslel jsem, že takové zákazy jsou nebo budou v historických centrech měst. Opravdu tam musíš jet autem?
A to ti zaručí kdo, že budou jen v historickém centru?
Nemusí být jen v centru. Za mne i v širším okolí se to hodí. Rozhodne od vnitřního okruhu to řešit víc. Nikdo to asi nebude zavádět na Zličíně, Opatově, Čerňáku nebo Proseku, ale nevidím důvod, proč by to nemohlo být už v Nuslích, Smíchově nebo v Libni
a že tam jezdí lidi do práce ti nevadí vid.
Parkovat budou kde? Když se nikde parkovat nedá? Nebo soudruh Stanjuere zázrakem vybuduje někde nová parkovací místa pro 400 000 aut? kde?
Zase nátlak narvat lidi do přeplněné MHD nebo donutit si koupit EV plečku
Parkovat budou kde? Když se nikde parkovat nedá? Nebo soudruh Stanjuere zázrakem vybuduje někde nová parkovací místa pro 400 000 aut? kde?
Zase nátlak narvat lidi do přeplněné MHD nebo donutit si koupit EV plečku
Že jich tolik dojíždí denně. Vlak jezdi z každé strany do Prahy, autobusy též. To jsi nevěděl?
Jasně, pokud chceš trávit hodiny v zimě chrchlající MHD a v létě s půlkou spoceného národa, tak good luck ;-)
Chceš-li vetsi pohodlí, priplatis si. Je to ve všem. Nemám problém jet mhd v lete/zimě a též nemám problém v případě přidané hodnoty si připlatit za pohodlí. Nebo bys chtěl třeba první třídu v letadle za stejnou cenu jako Economy? Asi jo co?
Kdo by nechtěl, ale tady je to o čase a zdraví ;-)
MHD - metro/tramvaje používám jen na cesty do centra Prahy nebo na pivko, jinak jezdím autem…
MHD - metro/tramvaje používám jen na cesty do centra Prahy nebo na pivko, jinak jezdím autem…
s 4 přestupy a hodinovými intervaly vid :-):-):-) a ještě každou chvíli výluky při opravaách. Autem mimo špičku 35 minut, vlakem + mhd nebo mhd+ mezimětský bus 1h 25-40 minut
HAHAHA
HAHAHA
idneska
Příspěvek podléhá schvalování.
idneska
Příspěvek podléhá schvalování.
Nevim, do centra by většinou nemusela jezdit ŽÁDNÁ auta, od toho je MHD. Kdo tam fakt nutně potřebuje, má mít výjimku a to bez ohledu na emise.
Existuje něco jako P+R. Ale souhlasim, že je potřeba rozšířit kapacity.
Já žiju v Praze, Jihozápadní město. O vybudování velkého P+R na Zličíně pro lidi, co dojíždějí do Prahy z Berouna a okolí se mluví deset let nejmíň. Ale jenom mluví. Takže celé Stodůlky, Lužiny, Butovice jsou každý den obležené středočeskými auty. A takhle je to samozřejmě na všech okrajích Prahy. Ale Praha má metro a imho do centra prostě autem jezdit potřeba není.
Stejně tak Praha 6, jen se o tom mluví a nic nedělá. Na dotaz, kdy se to pohne - P+R, parkovací domy apod, na starostu pana Stárka, nepřišla žádná odpověď...
Tj dokud nebudou dokončeny okruhy a koncepce parkování pro celou Prahu, nemá smysl omezovat vjezd do centra :no:
Tj dokud nebudou dokončeny okruhy a koncepce parkování pro celou Prahu, nemá smysl omezovat vjezd do centra :no:
Kdyz se to vezme z druhého konce, může to být chvíli bolestive, ale tez to vybudování může uspisit.
nebo je nechtějí protože jsou to přetechnizované, nespolehlivé jebky s motorem ze sekačky
WinDiesel
Prepocitejte si to kamove na prachy o ktere se vam jiz brzy jiz zase zvednou dane…
A Hrib Satan bude mit zase novou hracku… hlavne ze jsme zelene PROGRESIVNI.
A Hrib Satan bude mit zase novou hracku… hlavne ze jsme zelene PROGRESIVNI.
lordlord
v Německu se ukázalo, že to nefunguje, jen se zklidnila doprava, ale jinde se zase zvýšila
Tycoon
Pokud nějaké auto škodí zdraví, nemá stát dávat takovému autu homologaci. Jednoduché a účinné. Nelze jej prodávat a dovážet a tudíž nemůže škodit.
A ne, že stát homologaci dá, auta se prodávají, lidé to kupují a používají, ale za 10 let si stát vzpomene, že udělal chybu, že ta auta škodí zdraví a začne jim zakazovat vjezd, nutit je platit výpalné za vjezd a zavádět jiné penalizace.
S tímto principem nesouhlasím.
Ne, politici nebo vedoucí institucí, kteří chybu udělali, mají předstoupit před lid a omluvit se za chybu a slíbit, že se nebude opakovat.
A ne, že stát homologaci dá, auta se prodávají, lidé to kupují a používají, ale za 10 let si stát vzpomene, že udělal chybu, že ta auta škodí zdraví a začne jim zakazovat vjezd, nutit je platit výpalné za vjezd a zavádět jiné penalizace.
S tímto principem nesouhlasím.
Ne, politici nebo vedoucí institucí, kteří chybu udělali, mají předstoupit před lid a omluvit se za chybu a slíbit, že se nebude opakovat.
Ved aj teraz to idu zakazat predavat, rovnako ako sa prislo na to, ze treba zakazat freony. Svet sa vyvija. Vacsina veci skodi, ale musime sa snazit, aby to skodilo co najmenej.
Ano, ale nikdy to nebylo tak, že by se zaváděl zákaz používání ledniček nebo poplatek za používání ledniček, které mají jako chladivo freon, který byl o X let později zakázán. Zákazník, který koupil produkt v dobré víře, nemá být za jeho používání trestán.
Ono to šlo vidět už na kauze Dieselgate, že v EU je ekologie je jen fasáda spojených sil byrokracie a lobby.
Ono to šlo vidět už na kauze Dieselgate, že v EU je ekologie je jen fasáda spojených sil byrokracie a lobby.
Ale jo. Zakazalo se chladivo a nejprve bylo přechodné období, kdy se nesmělo nové prodávat, a poté už ani používat.
To není pravda. Přečti si směrnice EU a české zákony.
Ulehčím ti to. Letos vyšla nová evropská směrnice 2024/590. Zpřísňuje zákazy a regulace freonů oproti starší směrnici 1005/2009 a všem předchozím směrnicím.
Přesto NEOBSAHUJE zákaz používání těchto freonů. Směrnice výslovně obsahuje i kapitolu, jak se mají zařízení obsahující více než 3 kg nebo více než 30 kg freonů provozovat. Provoz ledniček a podobných zařízení, kde jsou toho stovky gramů, není směrnicí omezen.
Jinými slovy Montrealský protokol o látkách poškozujících ozonovou vrstvu byl přijat v roce 1987 a evropská směrnice o 37 let později nezakazuje používání těchto látek.
Ano, je správné, že už nejde koupit lednička s freonem, hasicí přístroj s freonem, klimatizační zařízení s freonem apod. Ale je také správně, že se netrestají ti, kteří si to koupili v dobré víře předtím, než zákaz vstoupil v platnost. Trestat se mají ti, kdo to povolili prodávat, ačkoliv se v té době už vědělo o škodlivosti. Proto nepodporuju nízkoemisní zóny. Trestají ty, kteří za to nemůžou. Pokud stát nechce, aby se to provozovalo, ať to od majitelů vykoupí.
Ulehčím ti to. Letos vyšla nová evropská směrnice 2024/590. Zpřísňuje zákazy a regulace freonů oproti starší směrnici 1005/2009 a všem předchozím směrnicím.
Přesto NEOBSAHUJE zákaz používání těchto freonů. Směrnice výslovně obsahuje i kapitolu, jak se mají zařízení obsahující více než 3 kg nebo více než 30 kg freonů provozovat. Provoz ledniček a podobných zařízení, kde jsou toho stovky gramů, není směrnicí omezen.
Jinými slovy Montrealský protokol o látkách poškozujících ozonovou vrstvu byl přijat v roce 1987 a evropská směrnice o 37 let později nezakazuje používání těchto látek.
Ano, je správné, že už nejde koupit lednička s freonem, hasicí přístroj s freonem, klimatizační zařízení s freonem apod. Ale je také správně, že se netrestají ti, kteří si to koupili v dobré víře předtím, než zákaz vstoupil v platnost. Trestat se mají ti, kdo to povolili prodávat, ačkoliv se v té době už vědělo o škodlivosti. Proto nepodporuju nízkoemisní zóny. Trestají ty, kteří za to nemůžou. Pokud stát nechce, aby se to provozovalo, ať to od majitelů vykoupí.
to je zas totální bolsevický bull*shit.
Svět se vyvíj, takže všechny baráky starší 20 let sou neekologický a spotřebovávaj moc energie, to samý byty.
Takže od 1.1. 2026 všechno zbourat anebo roční poplatek za neekologičnost:
byt 11-25 let - 10-35 tis,
byt 25-40 let- 25-60 tis
byt na d 40 let 50-150 tis
baráky 11-25 - 25-70 tis
baráky 25-40 - 45-110 tis
baráky nad 40 let - 90-200 tis
Nemáš na to?
Prodej to a jdi bydlet da Ačka na pole či pod most.
Co na to bolševici? :-)
Svět se vyvíj, takže všechny baráky starší 20 let sou neekologický a spotřebovávaj moc energie, to samý byty.
Takže od 1.1. 2026 všechno zbourat anebo roční poplatek za neekologičnost:
byt 11-25 let - 10-35 tis,
byt 25-40 let- 25-60 tis
byt na d 40 let 50-150 tis
baráky 11-25 - 25-70 tis
baráky 25-40 - 45-110 tis
baráky nad 40 let - 90-200 tis
Nemáš na to?
Prodej to a jdi bydlet da Ačka na pole či pod most.
Co na to bolševici? :-)
v USA na Floridě běžně srazy aut z 50 let, kde na jedné akce je 500 aut.
Taky platí ekologický poplatek? Nějak sem si nevšiml, zas výmysl Evropského bolševika, ale už těžce prohráváte soudruzi, ve Francii jste dostali totálně na pr*del :-):-):-)
Taky platí ekologický poplatek? Nějak sem si nevšiml, zas výmysl Evropského bolševika, ale už těžce prohráváte soudruzi, ve Francii jste dostali totálně na pr*del :-):-):-)
V USA nemají ani technickou a jezdi tam různá pofiderni vozitka
Jj a jsou s tím úplně v pohodě ;-)
Proto v tomto ohledu jsem rád, že se s tim v Evropě něco dělá.
nastává čas emigrovat. Jak říkal Richard Chlad, Argentina čeká....
Evropu taky čeká - krach a rozklad :-)
Evropu taky čeká - krach a rozklad :-)
A naco technicku, pokial auto jazdi pravidelne do servisu na prehliadky a je servisovane? To je taky problem v servise, ked zapisuju prehliadku do elektronickej knizky, poslat zaznam na nejaky urad, ze auto je v poriadku a o rok alebo 2 pride na kontrolu zas? Alebo auto ked je pripojene na internet, tak moze rovno komunikovat s uradmi, ze mam problem, pokial sa to neodstrani v servise, poslite ma na stk.
A tak to taky má být.Auto jezdí na benzín, ne na byrokratické nesmysly
Pokud je mi známo, tak auta v USA se sice nejezdí na STK (avšak o to větší pravomoc kontrolovat technický stav má policejní kontrola nebo pojišťovna), ale na měření ME ano.
Konec konců, právě v USA vznikl OBD a OBD-II (převzato v EU jako EOBD). Systém, který zjednodušuje ME na to, že se načte diagnostika a auto si samo řekne, jestli má emise v pořádku, nebo ne.
Konec konců, právě v USA vznikl OBD a OBD-II (převzato v EU jako EOBD). Systém, který zjednodušuje ME na to, že se načte diagnostika a auto si samo řekne, jestli má emise v pořádku, nebo ne.
OBD mi řekne zda jsou emise v pořádku? Fakt? Hlavně nějakým adaptérem za 300 z Alíku a free diagnostikou na mobilu vid.
To ti tak řekne že jsou tam nějaké cyhové kody, jenže kody neznamenaj, že auto funguje OK. Už sem viděl káru s vadnou kompresí na jednom válci a na diagnostice všechno OK, zalitý sluncem, bez chyb :-)
To ti tak řekne že jsou tam nějaké cyhové kody, jenže kody neznamenaj, že auto funguje OK. Už sem viděl káru s vadnou kompresí na jednom válci a na diagnostice všechno OK, zalitý sluncem, bez chyb :-)
A) Neříkal jsem, že EOBD má kontrolovat, jestli je motor OK. Má kontrolovat, jestli jsou emisní systémy OK, tzn. katalyzátory, lambda sondy atd. Pokud válec jede blbě, ale katalyzátor zvládá udržet lambdu kolem 1, emise by měly být v pořádku.
B) Některé automobilky používají EOBD zásuvku a někdy i EOBD protokoly pro svou vlastní diagnostiku. Ale to je něco jiného. To už je pak na těch automobilkách, zda dovolí čtení dat adaptéru z Aliku za 300 nebo budou vyžadovat proprietární adaptér a software za 10000.
B) Některé automobilky používají EOBD zásuvku a někdy i EOBD protokoly pro svou vlastní diagnostiku. Ale to je něco jiného. To už je pak na těch automobilkách, zda dovolí čtení dat adaptéru z Aliku za 300 nebo budou vyžadovat proprietární adaptér a software za 10000.
rohYpnol
Další hnus. Eurohujerství, navíc skloubené s alibismem vlády. Všechno hodíme na samosprávy a my nic...
Takže zaplevelíme veřejný prostor další nesmyslnou, nesystémovou a šikanózní regulací...
Mimo jiné omezením dopravy někde zvýšíme dopravní zatížení jinde, takže třeba v centru města bude lépe na úkor toho, že na sídlišti vedle obchvatu bude hůře... A celkové emise můžou být mnohem horší, protože třeba auta začnou odjíždět zelené zóny, navíc třeba bude nutná hromadná doprava v rámci emisní zóny navýšit...
Opravdu "geniální" .... :no: :no: :no:
Takže zaplevelíme veřejný prostor další nesmyslnou, nesystémovou a šikanózní regulací...
Mimo jiné omezením dopravy někde zvýšíme dopravní zatížení jinde, takže třeba v centru města bude lépe na úkor toho, že na sídlišti vedle obchvatu bude hůře... A celkové emise můžou být mnohem horší, protože třeba auta začnou odjíždět zelené zóny, navíc třeba bude nutná hromadná doprava v rámci emisní zóny navýšit...
Opravdu "geniální" .... :no: :no: :no:
×
Sdílení komentáře
×
Stejně by se to týkalo maximálně historického centra a každý normální, kdo tam nemusí, tak do centra autem nejezdí.
Nejlepší by to bylo jednotné, něco jako okrajová P+R po vnitřní okruh euro5 diesel a euro4 benzin, od vnitřního okruhu po vnitřní centrum euro6 a euro5 resp no a úplně centrum třeba jen ev, nebo euro6d.
Ale je k tomu potřeba taky říct B a umožnit parkování. A samozřejmě výjimky pro residenty, dokážu si představit i nějaký poplatek podle najetých km uvnitř zóny s nevyhovující emisni třídou. Přeci jen ničí vzduch a zdraví i ostatním.
No a když už přeci chudák přijede v EV z Ostravy, tak ho snad necháš dojet do centra, ne? Víš co si musel vytrpet po cestě?
Hodně smutný, stejně smutná situace je co se týče domovů pro seniory, LDN a další
https://www.seznamzpravy.cz/…bujici-d1-254853
Víš o tom, že zákon obsahuje X mandatorních výjimek a dále Y volitelných vyjímek, o kterých bude rozhodovat obec?
Za mne pokud se mi to nebude líbit, tak tam nepojedu. Kdyz budu muset, zaplatím nebo budu ve vyjimce. Předpokládám, že ti vadí též spotřební daň a přesto tankujes PHM.
V praxi se třeba v Německu ukázalo, že emisní zóny přinesly víceméně zanedbatelné až nulové zlepšení.
Je to dáno jednak těmi výjimkami pro rezidenty, veřejné služby (V3S s ***cucem má emise jak 1000 aut se zakázaným vjezdem, ale holt ty *** odvézt musíš), stavební stroje (pro které neplatí emisní normy EuroX) apod., čili zpravidla pro vozidla s vyššími emisemi než mají ty, co do zóny nesmí.
Dále je to dáno tím, že zákazy v emisních zónách jsou založeny na předpokladu, že homologace dle emisní normy EuroX odráží skutečné emise v provozu. Jak více od aféry Dieselgate, tak to ani zdaleka neplatí.
Ale vlastně víc spáleného paliva - víc prachů do státní kasy, takže zase spokojenost ne. :-):-):-):-)
https://app.iprpraha.cz/…pl/app/atlas-zp/?…[]=imisni_mapy