Videa
Martin Vaculík zpovídá Víta Kocura ze ZF Engineering Plzeň: Náš elektromotor vydrží milión kilometrů!
20 komentářů
Já si jména blbě pamatuji. Takze chyba na mém přijímači jednoznacne. To nerozporuju.
No a svoje jméno znám taky, to nemáš žádné privilegium 😒]
Na tvoje si občas vzpomenu, ale někdy ti nemůžu přijít na jméno 😒]
No a svoje jméno znám taky, to nemáš žádné privilegium 😒]
Na tvoje si občas vzpomenu, ale někdy ti nemůžu přijít na jméno 😒]
Jo tys myslel toho druhého. Taky jsem ho asi někde párkrát viděl. Ale jméno slyším asi poprvé. Takze spíš nic asi. Nebo si nepamatuju.
Musíme srovnávat. Protože to je důvod proč spousta BEV od běžných automobilek za moc nestojí. Pokud má být BEV do budoucna řešením individuální mobility, tak se to ty ostatní automobilky musí naučit dělat taky jinak než roubovat elektromotory do v zásadě spalovací koncepce a techniky. Že to tržně - tím myslím nasypat ohromné prostředky do nového vývoje a nové výroby - není v krátkém čase reálné je věc druhá...
Třetina rozhovoru bohužel bylo plácání o ničem, protože bavit se o výkonnostních parametrech motoru a přitom pomíjet problematiku maximálních vybíjecích proudů, kterými je BMS schopna motor krmit, prostě je plácání o ničem. Ale co mě mrzí ještě víc, je ignorace komplexního tepelného managementu. Naprosté pomíjení schopnosti využívat vinutí statoru pro nahrazení PTC ohřevu. Abysme s sebou netahali zbytečné dráty jak z doby krále klacka. O nějaké komplexní integraci motoru + inventoru do systému tepelného čerpadla si můžeme asi nechat jenom zdát. Tady se pořád ukazuje, jak trestuhodně nechávají Teslu hrát vlastní ligu. My na trhu aktuálně nemáme elektromobily. Máme jen Teslu a zbytek je v porovnání s Teslou technicky tragický. Sorry, ale líp se to už říct nedá. Už se konečně v tom evropském automotive proberte a něco s tím udělejte.
takovýhle pečkodidní skládačky si můžeš narvat víš kam, to umí poskládat manufaktura v Burkina Faso po půlročním proškolení 😄
A to je přesně ono. Jestli ono není na čase změnit celé chápání automobilových značek. Uchopit automobil jako před sto lety podvozkárna a karosárna. To znamená ZF, Bosch nebo Borg dodá kompletní hejblata. Idra vytlačí a Magna zkompletuje šasi. Android Automotive tomu dodá UI. A karosárny navrhnou design, zabalí a prodají pod svým libozvučně znějícím italským jménem. V podstatě takové Xiaomi SU7, ale s pořádnou porcí evropského rodokmene.
Většina produktů se navrhuje dle velice přesného zadání automobilek a každá má úplně jiné požadavky. Tesla si vyrábí vše sama pro sebe. To nemůžete prostě srovnávat.
Tak pre nás, ktorí neboli na vašom slávnom zraze na letisku, je neznámy, ale keď naznačíš, že jeho meno treba dať do taliančiny a pridať talianske oslovenie pán, tak už bude väčšina v obraze. 😉
Jo, vaculik, jasny… o nem mlel Hamuna, tak to je on ? 😁 Tal toho druheho tu zname vsichni 😁
Spoustu zajímavých poznatků.
A jinak ten pán ti musí být povědomý, však je to Vaculík, toho tu vidíš každou chvíli 😒]