Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík zpovídá Víta Kocura ze ZF Engineering Plzeň: Náš elektromotor vydrží milión kilometrů!

Zatímco spalovacím motorům většina českých automobilistů rozumí, tak v těch elektrických často plavou a někdy si i myslí, že jsou všechny stejné.
Zpět na článek
Avatar - Ozzman
1. 7. 2024 18:57
Ten pán z videa
mne někoho silně připomíná, už jsem ho asi někdy někde viděl :D :D :D
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Mikesus
1. 7. 2024 19:23
Re: Ten pán z videa
Ale aspoň odborník. Ne jako ti co tu pindaji v diskuzích o EV.
Spoustu zajímavých poznatků.
A jinak ten pán ti musí být povědomý, však je to Vaculík, toho tu vidíš každou chvíli :-[]
Avatar - Ozzman
1. 7. 2024 19:27
Re: Ten pán z videa
Jo, vaculik, jasny… o nem mlel Hamuna, tak to je on ? :D Tal toho druheho tu zname vsichni :D
Avatar - Mikesus
1. 7. 2024 19:30
Re: Ten pán z videa
Jo tys myslel toho druhého. Taky jsem ho asi někde párkrát viděl. Ale jméno slyším asi poprvé. Takze spíš nic asi. Nebo si nepamatuju.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2024 19:35
Re: Ten pán z videa
Ja si pamatuju, jen byl na srazu mladší a hezci 8-s
Avatar - Mikesus
1. 7. 2024 19:51
Re: Ten pán z videa
Ty si pamatuješ jméno? Já jsme ho asi nikdy neslyšel.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2024 20:03
Re: Ten pán z videa
Jo, představovali jsme se :D Více lidí znám jménem, co znám osobně :D I tvoje dokonce :D
Avatar - Mikesus
1. 7. 2024 20:08
Re: Ten pán z videa
Já si jména blbě pamatuji. Takze chyba na mém přijímači jednoznacne. To nerozporuju.
No a svoje jméno znám taky, to nemáš žádné privilegium :-[]
Na tvoje si občas vzpomenu, ale někdy ti nemůžu přijít na jméno :-[]
Avatar - Ozzman
1. 7. 2024 20:13
Re: Ten pán z videa
No, tak teď už tady chybí jen Arese, Barik a diskuze muže začít :D
Avatar - Mikesus
1. 7. 2024 20:22
Re: Ten pán z videa
člověk musí nejprve zkouknout tu hodinu. To taky něco zabere
Avatar - iudex
2. 7. 2024 08:21
Re: Ten pán z videa
Tak pre nás, ktorí neboli na vašom slávnom zraze na letisku, je neznámy, ale keď naznačíš, že jeho meno treba dať do taliančiny a pridať talianske oslovenie pán, tak už bude väčšina v obraze. ;-)
Avatar - Mikesus
2. 7. 2024 08:37
Re: Ten pán z videa
Třeba zná toho pána z Plzně, o kterém se tu spousta trollu zmiňuje :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
2. 7. 2024 09:39
Re: Ten pán z videa
Já myslím, že ti to docela pálí :D :-!
2. 7. 2024 11:59
To není dobrý, to vůbec není dobrý
Třetina rozhovoru bohužel bylo plácání o ničem, protože bavit se o výkonnostních parametrech motoru a přitom pomíjet problematiku maximálních vybíjecích proudů, kterými je BMS schopna motor krmit, prostě je plácání o ničem. Ale co mě mrzí ještě víc, je ignorace komplexního tepelného managementu. Naprosté pomíjení schopnosti využívat vinutí statoru pro nahrazení PTC ohřevu. Abysme s sebou netahali zbytečné dráty jak z doby krále klacka. O nějaké komplexní integraci motoru + inventoru do systému tepelného čerpadla si můžeme asi nechat jenom zdát. Tady se pořád ukazuje, jak trestuhodně nechávají Teslu hrát vlastní ligu. My na trhu aktuálně nemáme elektromobily. Máme jen Teslu a zbytek je v porovnání s Teslou technicky tragický. Sorry, ale líp se to už říct nedá. Už se konečně v tom evropském automotive proberte a něco s tím udělejte.
Rozbalit vlákno
4
2. 7. 2024 12:14
Re: To není dobrý, to vůbec není dobrý
Většina produktů se navrhuje dle velice přesného zadání automobilek a každá má úplně jiné požadavky. Tesla si vyrábí vše sama pro sebe. To nemůžete prostě srovnávat.
2. 7. 2024 12:50
Re: To není dobrý, to vůbec není dobrý
Musíme srovnávat. Protože to je důvod proč spousta BEV od běžných automobilek za moc nestojí. Pokud má být BEV do budoucna řešením individuální mobility, tak se to ty ostatní automobilky musí naučit dělat taky jinak než roubovat elektromotory do v zásadě spalovací koncepce a techniky. Že to tržně - tím myslím nasypat ohromné prostředky do nového vývoje a nové výroby - není v krátkém čase reálné je věc druhá...
2. 7. 2024 14:23
Re: To není dobrý, to vůbec není dobrý
A to je přesně ono. Jestli ono není na čase změnit celé chápání automobilových značek. Uchopit automobil jako před sto lety podvozkárna a karosárna. To znamená ZF, Bosch nebo Borg dodá kompletní hejblata. Idra vytlačí a Magna zkompletuje šasi. Android Automotive tomu dodá UI. A karosárny navrhnou design, zabalí a prodají pod svým libozvučně znějícím italským jménem. V podstatě takové Xiaomi SU7, ale s pořádnou porcí evropského rodokmene.
Avatar - Barrichello
2. 7. 2024 20:50
Re: To není dobrý, to vůbec není dobrý
takovýhle pečkodidní skládačky si můžeš narvat víš kam, to umí poskládat manufaktura v Burkina Faso po půlročním proškolení :-)