Ekonomika
Nove rodine auto kia ceed s vykonem 118kw v kombi za 500tis. Dejte pokoj ceskym lidem s autama za milion az 1,5
Za 10 let po Tesle nikdo ani neštěkne.
Za 10 let se Tesla nikam neposunula, vývoj doslova nula.
Protože to eurohujeři nepochopí co jsem napsal, tak aspoň protože ty extrémně chápavé dodávám že samozřejmě, že Tesla za 10 let prošla dílčím vývojem a změnami (ne vždy k lepšímu, ale převážně ano). Nicméně pojetí, koncepce, design, výbava, funkce, materiály, ... To vše je bez zásadního vývoje a posunu. Když se podívám na dnešní Teslu a 10 let starou Teslu, je to pořád ta samá Tesla. Jen převážně v drobnostech vylepšená.
Když se podívám na jakoukoliv jinou automobilku tradiční, tak za 10 let je vidět obrovský posun a vývoj. Taky ne vždy k lepšímu. Ale posun v designu je nesporný.
No a pak tu máme gigafactory, kdy Tesla očekává růst prodejů tam, kde prostě nebude. A toto ji zničí. Tesla nezaplatí investice, výdělky z emisních povolenek skončí stejně jako bublina TSLA na burze...
Dávám Tesle 10 let. Do 10ti let předpovídám buď její definitivní konec, nebo prodej Číňanům :-!
Za 10 let se Tesla nikam neposunula, vývoj doslova nula.
Protože to eurohujeři nepochopí co jsem napsal, tak aspoň protože ty extrémně chápavé dodávám že samozřejmě, že Tesla za 10 let prošla dílčím vývojem a změnami (ne vždy k lepšímu, ale převážně ano). Nicméně pojetí, koncepce, design, výbava, funkce, materiály, ... To vše je bez zásadního vývoje a posunu. Když se podívám na dnešní Teslu a 10 let starou Teslu, je to pořád ta samá Tesla. Jen převážně v drobnostech vylepšená.
Když se podívám na jakoukoliv jinou automobilku tradiční, tak za 10 let je vidět obrovský posun a vývoj. Taky ne vždy k lepšímu. Ale posun v designu je nesporný.
No a pak tu máme gigafactory, kdy Tesla očekává růst prodejů tam, kde prostě nebude. A toto ji zničí. Tesla nezaplatí investice, výdělky z emisních povolenek skončí stejně jako bublina TSLA na burze...
Dávám Tesle 10 let. Do 10ti let předpovídám buď její definitivní konec, nebo prodej Číňanům :-!
Nesnáším Teslu, ale vsadím se, že kdybys měl vsadit prachy na krach Tesly, tak nedáš ani korunu.
Přesně tak. Stahnul by ocas mezi nohy a s knucenim se odplazil
Vo asi čekáš že ti napíšu?
Že bych vsadil.
A ty napíšeš ke jen bych...
A já a kde mám na to vsadit asi tak...
Prostě, úplně zbytečná poznámka z tvojí strany.
Že bych vsadil.
A ty napíšeš ke jen bych...
A já a kde mám na to vsadit asi tak...
Prostě, úplně zbytečná poznámka z tvojí strany.
Tak určitee, Tesla neni zdaleka ve všem dokonalá, nemám rád náboženství kolem toho, ale jsou věci, kterýma prostě Tesla, resp. Musk rozrazili dveře v různých odvětvích a nikdo jim to neodpáře. O co jsi se zasloužil ty, že bysme tu měli věřit tvým prorockým soudům? A neboj, za poklesem stojí nižší zájem o dosud nejprodávanější model, který má před modernizací. Připrav si důvody, protože už teď na nový Y čeká statisíce kupujících a bude to opět bestseller :yes:
Nemyslím si, že by Tesla zkrachovala. Má velmi nízké zadlužení a zároveň generuje zisk i cashflow. Je potřeba smeknout klobouk přes Muskem. Nikdo neumí získat peníze investorů tak jako on, tzn. "zadarmo" (bez výhledu na diviidendu). Krom toho se mu povedl udělat "Apple efekt". Tesly se nemusí přizpůsobovat standardům trhu, hrajou si svou vlastní ligu a mají svou specifickou fanoškouvskou a zákaznickou základnu, které nevadí, že Tesla Model 3 bude vypadat 10 let pořád stejně.
Pokud někdo zkrachuje, tak všichni ostatní, co se snaží Teslu napodobit (Fisker, Rivian, Lucid, Nio ...)
Pokud někdo zkrachuje, tak všichni ostatní, co se snaží Teslu napodobit (Fisker, Rivian, Lucid, Nio ...)
Ano, v to máš naprostou pravdu.
Jenže Tesla se chová pořád stejně, a nereflektuje vůbec, že elonova sekta je omezená skupina lidí, která je saturovaná. A to bude důvod, proč Tesla narazí.
Tesla si pořád myslí, že bude růst, že všichni noví zákazníci se budou chovat jako dosud. Ale tak to není.
No a wow efekt a bublina s akciemi splaskne, na to bych vsadil i boty.
Jenže Tesla se chová pořád stejně, a nereflektuje vůbec, že elonova sekta je omezená skupina lidí, která je saturovaná. A to bude důvod, proč Tesla narazí.
Tesla si pořád myslí, že bude růst, že všichni noví zákazníci se budou chovat jako dosud. Ale tak to není.
No a wow efekt a bublina s akciemi splaskne, na to bych vsadil i boty.
Tak Tesla už na svůj strop v podstatě narazila. Dva kvartály po sobě jí klesají prodeje.
Ale zásadní věcí je, že narazila ve chvíli, kdy generuje zisk.
Ostatní výrobci elektromobilů narazili na stejný strop jako Tesla, ale jsou v situaci, kdy jsou ztrátoví, nebo extrémně ztrátoví.
Akcie půjdou dolů, ale to už Muskovi může být jedno. Důležité pro něj bylo, že hejlové akcie kupovali, když Tesla akcie emitovala.
Ale zásadní věcí je, že narazila ve chvíli, kdy generuje zisk.
Ostatní výrobci elektromobilů narazili na stejný strop jako Tesla, ale jsou v situaci, kdy jsou ztrátoví, nebo extrémně ztrátoví.
Akcie půjdou dolů, ale to už Muskovi může být jedno. Důležité pro něj bylo, že hejlové akcie kupovali, když Tesla akcie emitovala.
Tesla príde o svoju pozíciu svetovej jednotky medzi elektroautami, a za rohom je konkurencia, bude čoraz viac áut za 20 až 30 tisíc EUR na elektro, urobili veľkú chybu, že neprišli s modelom 2.
Nadšenci sa už minuli a bežný zákazník sa pozerá na veci pragmatickejšie - nepotrebuje zrýchlenie 5 sekúnd na sto, ale dobrú cenu, miesto, kde servisovať, aspoň v EU zväčša nechce sedan, resp. chce malé SUV.
Ich pozícia ako niečoho jedinečného sa pomaly ale isto končí.
Nadšenci sa už minuli a bežný zákazník sa pozerá na veci pragmatickejšie - nepotrebuje zrýchlenie 5 sekúnd na sto, ale dobrú cenu, miesto, kde servisovať, aspoň v EU zväčša nechce sedan, resp. chce malé SUV.
Ich pozícia ako niečoho jedinečného sa pomaly ale isto končí.
Když se ceny elektromobilů vyrovnají spalovacím autům, lidé budou kupovat elektromobily.
Lidé najedou průměrně X kilometrů, delší trasy tedy nejezdí.
Vytvořit dobíjecí infrastrukturu na sídlištích bude snadné.
Lidé na sídlištích si přeparkují elektromobil po jeho dobití.
Podporou elektromobility podporujeme evropský průmysl.
Evropské gigafactory obsahují evropské know-how.
Postaví se u nás gigafactory, protože máme lithium.
Elektrodové hmoty, grafit, folie a separátory pro evropské gigafactory se nedováží z Číny.
Když zvýšíme agitaci o elektromobilitě, lidé ji přestanou odmítat.
Ano, v určitých disciplínách je EV lepší. Ale rozhodně to neznamená že je lepší.
Příklad BMW řady 4. i4 M50 v přímém srovnání s M4 dostala absolutní naklàdačku.
V pružném zrychlení v běžných rychlostech ano.