Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Celosvětové prodeje Tesly se meziročně propadly o 5 procent

26 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Elektromobil jde vyrobit levněji než spalovací auto, protože má méně částí.
Když se ceny elektromobilů vyrovnají spalovacím autům, lidé budou kupovat elektromobily.
Lidé najedou průměrně X kilometrů, delší trasy tedy nejezdí.
Vytvořit dobíjecí infrastrukturu na sídlištích bude snadné.
Lidé na sídlištích si přeparkují elektromobil po jeho dobití.
Podporou elektromobility podporujeme evropský průmysl.
Evropské gigafactory obsahují evropské know-how.
Postaví se u nás gigafactory, protože máme lithium.
Elektrodové hmoty, grafit, folie a separátory pro evropské gigafactory se nedováží z Číny.
Když zvýšíme agitaci o elektromobilitě, lidé ji přestanou odmítat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1 lež o elektromobilitě - ELEKTROMOBL JE LEPŠÍ NEŽ SPALOVÁK.
Avatar - Anonym
Anonym
On je opravdu lepší. Co se týká jízdních vlastností, je lepší. Co se týká ekologičnosti, je EV horší než ice
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Opravdu lepší není. Ani co se týká jízdních vlastností.
Ano, v určitých disciplínách je EV lepší. Ale rozhodně to neznamená že je lepší.
Příklad BMW řady 4. i4 M50 v přímém srovnání s M4 dostala absolutní naklàdačku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
třeba v komfortu? nebo pružném zrychlení? Věci, které jsou potřeba v běžném provozu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Ani v tom komfortu není EV lepší.
V pružném zrychlení v běžných rychlostech ano.
ptr078
Ty si aj nejake ev riadil?
Avatar - Anonym
Anonym
Univerzálně nejde říct, co je lepší a co je horší. Každé má své plusy, každé své mínusy, a pak záleží na konkrétní situaci a konkrétních požadavcích konkrétního soudruha, co mu vyhovuje. V našich podmínkách většina soudruhů zvolí spalovací klasiku, to je jasné.
Uživatel_5828159
Nove rodine auto kia ceed s vykonem 118kw v kombi za 500tis. Dejte pokoj ceskym lidem s autama za milion az 1,5
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za 10 let po Tesle nikdo ani neštěkne.
Za 10 let se Tesla nikam neposunula, vývoj doslova nula.

Protože to eurohujeři nepochopí co jsem napsal, tak aspoň protože ty extrémně chápavé dodávám že samozřejmě, že Tesla za 10 let prošla dílčím vývojem a změnami (ne vždy k lepšímu, ale převážně ano). Nicméně pojetí, koncepce, design, výbava, funkce, materiály, ... To vše je bez zásadního vývoje a posunu. Když se podívám na dnešní Teslu a 10 let starou Teslu, je to pořád ta samá Tesla. Jen převážně v drobnostech vylepšená.

Když se podívám na jakoukoliv jinou automobilku tradiční, tak za 10 let je vidět obrovský posun a vývoj. Taky ne vždy k lepšímu. Ale posun v designu je nesporný.

No a pak tu máme gigafactory, kdy Tesla očekává růst prodejů tam, kde prostě nebude. A toto ji zničí. Tesla nezaplatí investice, výdělky z emisních povolenek skončí stejně jako bublina TSLA na burze...

Dávám Tesle 10 let. Do 10ti let předpovídám buď její definitivní konec, nebo prodej Číňanům :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nesnáším Teslu, ale vsadím se, že kdybys měl vsadit prachy na krach Tesly, tak nedáš ani korunu.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak. Stahnul by ocas mezi nohy a s knucenim se odplazil
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak o krachu Tesly tu slýcháme už od roku 2012, kdy přišlo eSko.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nebýt emisních povolenek, tak Tesla dávno neexistuje :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Taky by bez dotací dávno krachla.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vo asi čekáš že ti napíšu?

Že bych vsadil.

A ty napíšeš ke jen bych...

A já a kde mám na to vsadit asi tak...


Prostě, úplně zbytečná poznámka z tvojí strany.
Avatar - Emel
Emel
Klidně se s tebou vsadím... i když horizont 10 let je teda na sázku dost nepraktický.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak si to zapiš a 5.7.2034 mi to připomeň.
vitapb
Tak určitee, Tesla neni zdaleka ve všem dokonalá, nemám rád náboženství kolem toho, ale jsou věci, kterýma prostě Tesla, resp. Musk rozrazili dveře v různých odvětvích a nikdo jim to neodpáře. O co jsi se zasloužil ty, že bysme tu měli věřit tvým prorockým soudům? A neboj, za poklesem stojí nižší zájem o dosud nejprodávanější model, který má před modernizací. Připrav si důvody, protože už teď na nový Y čeká statisíce kupujících a bude to opět bestseller :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Miliardy jich čekají, už jen platební příkaz zadat.
Avatar - Anonym
Anonym
Nemyslím si, že by Tesla zkrachovala. Má velmi nízké zadlužení a zároveň generuje zisk i cashflow. Je potřeba smeknout klobouk přes Muskem. Nikdo neumí získat peníze investorů tak jako on, tzn. "zadarmo" (bez výhledu na diviidendu). Krom toho se mu povedl udělat "Apple efekt". Tesly se nemusí přizpůsobovat standardům trhu, hrajou si svou vlastní ligu a mají svou specifickou fanoškouvskou a zákaznickou základnu, které nevadí, že Tesla Model 3 bude vypadat 10 let pořád stejně.
Pokud někdo zkrachuje, tak všichni ostatní, co se snaží Teslu napodobit (Fisker, Rivian, Lucid, Nio ...)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, v to máš naprostou pravdu.

Jenže Tesla se chová pořád stejně, a nereflektuje vůbec, že elonova sekta je omezená skupina lidí, která je saturovaná. A to bude důvod, proč Tesla narazí.

Tesla si pořád myslí, že bude růst, že všichni noví zákazníci se budou chovat jako dosud. Ale tak to není.

No a wow efekt a bublina s akciemi splaskne, na to bych vsadil i boty.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak Tesla už na svůj strop v podstatě narazila. Dva kvartály po sobě jí klesají prodeje.
Ale zásadní věcí je, že narazila ve chvíli, kdy generuje zisk.
Ostatní výrobci elektromobilů narazili na stejný strop jako Tesla, ale jsou v situaci, kdy jsou ztrátoví, nebo extrémně ztrátoví.
Akcie půjdou dolů, ale to už Muskovi může být jedno. Důležité pro něj bylo, že hejlové akcie kupovali, když Tesla akcie emitovala.
ptr078
Ved uz aj vsetci skrachovali
Avatar - apoho
apoho
cudzinec111
Tesla príde o svoju pozíciu svetovej jednotky medzi elektroautami, a za rohom je konkurencia, bude čoraz viac áut za 20 až 30 tisíc EUR na elektro, urobili veľkú chybu, že neprišli s modelom 2.

Nadšenci sa už minuli a bežný zákazník sa pozerá na veci pragmatickejšie - nepotrebuje zrýchlenie 5 sekúnd na sto, ale dobrú cenu, miesto, kde servisovať, aspoň v EU zväčša nechce sedan, resp. chce malé SUV.

Ich pozícia ako niečoho jedinečného sa pomaly ale isto končí.