Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota GR86 v USA drtí sesterské Subaru BRZ. Jak si sporťáčky vedou v Česku?

Kupé od Toyoty je ve Spojených státech letos prodejně významně úspěšnější. Na našem trhu je situace přitom úplně jiná.
Zpět na článek
9. 7. 2024 15:23
10. 7. 2024 09:00
9. 7. 2024 17:54
9. 7. 2024 19:30
10. 7. 2024 08:18
10. 7. 2024 08:19
10. 7. 2024 08:47
10. 7. 2024 09:21
10. 7. 2024 12:45
11. 7. 2024 09:56
11. 7. 2024 13:01
10. 7. 2024 09:44
10. 7. 2024 10:07
10. 7. 2024 11:35
10. 7. 2024 12:09
10. 7. 2024 12:14
10. 7. 2024 14:02
Avatar - Mikesus
9. 7. 2024 15:23
Prodeje
Nevím jak to bylo u subaru, ale u Toyoty byl problém vůbec objednat, natož dodat. Právě z důvodu vyšší poptávky v USA byly dodávky v Evropě dlouhodobě opožděné.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lyon667
10. 7. 2024 09:00
Re: Prodeje
Mohu potvrdit, podobně jako GRY byl celkem problém GR86 objednat kvůli poměrně nízkým kvótám pro jednotlivé trhy.
Avatar - Pepa_007
9. 7. 2024 17:54
???
Kvůli emisním limitům se s BRZ i GR86 v Evropě pomalu loučíme..........????.?

:no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Mikesus
9. 7. 2024 19:30
Re: ???
Pokud vim, není to o emisích, ale o bezpečnostních systémech.
Avatar - iudex
10. 7. 2024 08:18
Re: ???
Presne tak, je to kvôli povinnemu ISA (čítanie značiek a sledovanie prekročenia rýchlosti), ktoré Toyobaru nemá a neoplatí sa to dodatočne inštalovať.
Avatar - iudex
10. 7. 2024 08:19
Re: ???
Skús trochu rozmýšľať. Aké emisné predpisy platili v EU v r. 2023 a aké platia v r. 2024? Malá nápoveda: sú rovnaké. ;-) Takže?
10. 7. 2024 08:47
Re: ???
GSR2 v platnosti od cervence 2024 pokud se nemylim.
Avatar - iudex
10. 7. 2024 09:21
Re: ???
Presne. ;-) Takže žiadne emisie, ale povinné bezpečnostné systémy v zmysle General safety regulations 2. Rozpoznávanie dopravných značiek s upozornením na rýchlosť (ISA) je také najvýraznejšie (ale je toho v tom balíku viac).
Z tohto pohľadu som fakt rád, že som kúpil auto r.v. 2024, ktoré ešte tieto nezmysly nemuselo mať. To vrieskanie keď človek prekročí 90ku v niektorých autách s ISA je fakt odporné.
10. 7. 2024 12:45
Re: ???
No Toyota sice tvrdí, že jde o bezpečnostní prvky, ale ty emise tam hrají dost významnou roli taky, řekl bych větší. Jestli správně chápu nastavení flotilových emisí, tak letos se počítá pokuta nad 115g a od 2025 to bude 93g. Jinak řečeno letos se Toyota se svými hybridy do emisí vleze a může to zprůměrovat na okrajové modely, ale příští rok už se nevleze, resp ne se všemi modely, takže zákazníci by si to u GT86 nebo Yarisu GR museli zaplatit, což je ale v přímém výpočtu přes 8000 EUR na jednom autě...
Avatar - iudex
11. 7. 2024 09:56
Re: ???
Ale Toyota stopla GR86 v r. 2024, čiže to nijako nemožno odôvodniť budúcim sprísnením emisií. Naviac ak niekto nemá problém s flotilovými emisiami, je to práve Toyota, ktorá v tomto rebríčku jasne vedie (ak sa bavíme o tradičných výrobcoch spaľovákov, nie o Tesle vyrábajúcej len EV).
11. 7. 2024 13:01
Re: ???
Myslel jsem to tak, že pro ten jeden rok se jim nevyplatí to předělávat když to má pak kvůli flotilovým emisím nejisté co dál. Nebýt toho, věřím že by nebyl problém to předělat.
9. 7. 2024 19:27
Kvůli emisím?
Není to kvůli absenci stupidních a zbytecných "omezovačů"?
Rozbalit vlákno
0
10. 7. 2024 09:44
Názor
Ja dúfam, že prehodnotenie zákazu spaľovacích motorov dopadne v prospech ľudí a nie prospech ekošialenstva. Takéto autá už sú poslední mohykáni. Obávam sa, že za 5 rokov si v Európe nebude človek môcť kúpiť klasické auto (atmosféra, manuál, minimum elektroniky) len nejaké polobaterkové chujoviny.
A ten systém ISA to by bola prvá vec čo by som si dal vypnúť spolu so štart/stop. Takéto ***iny môže vymyslieť fakt len unudený dobre platený úradník v Bruseli.
Rozbalit vlákno
6
10. 7. 2024 10:07
Re: Názor
Levny auta se v EU zakazuji, museji byt drahy a plny elektroniky. A kdyby se nekdo mimo EU opovazil tuhle harmonii narusovat, no tak zavedeme clo a je po problemu…
10. 7. 2024 11:35
Re: Názor
Přesně tak, levičáčtí politici jsou odporní zločinci, kteří dělají vše PROTI normálním občanům! :-O :no: :no: :no:
Avatar - iudex
10. 7. 2024 12:09
Re: Názor
Však preto ste si do EP zvolili Tureka, to je autorita a odborník, ktorý vás spasí. :-[]
Avatar - iudex
10. 7. 2024 12:14
Re: Názor
A čo by si navrhoval? Nechať zaplaviť Európu čínskymi herkami, vyrobenými bangladéšskymi deťmi za 1000 eur, navyše čínskou vládou dotovanými, aby tu kompletne zlikvidovali domáci automobilový priemysel? Keď Ti zavrú fabriku v Mladej Boleslavi a vyhodia Ťa, potom budeš zase nadávať na tú zlú úniu, že Ťa neochránila. Ale to už bude neskoro.
Ľudia rozmýšlajte trochu kým niečo tresnete.
10. 7. 2024 12:55
Re: Názor
Myslím si, že to myslel tak, že kopa elektroniky ktorú vyžaduje EÚ v autách ich cenu navyšuje pritom vodičovi len lezú na nervy a ich účinnosť ohľadom lepšej bezpečnosti je otázna.
A Clo sa neplatí len na Čínske ale aj na Americké autá.
Čína má výhodu v tom, že je de facto „baterková veľmoc“ majú ta najviac surovín na výrobu batérií a už sa nechali aj počuť, že radšej ako batérie nám predajú celé autá. Takže ak chce byť EÚ zelená čínskym autám sa asi nevyhne. Bohužiaľ to je rozhodnutie Bruselu ak by nenútili automobilky prechádzať na elektroautá tak by toto nenastalo.
Najparadoxnejšie je, že clá zavádzajú preto, že tam argumentačne šermujú, že Čínska vláda dotačne pomáha sektoru.... Ako keby v EÚ neexistovali dotácie pre kadejaké sektory...
Avatar - iudex
10. 7. 2024 14:02
Re: Názor
Ad prvá veta: s tým plne súhlasím.
Ad clá: to je regulérny nástroj kontroly dovozu zahraničných tovarov, ktoré sú pre ekonomiku rizikové. A dovoz superlacných BEV z Číny priamo ohrozuje kľúčový eúrópsky priemysel. Osobitne my ako krajina silne závislá od automotive by sme na to veľmi tvrdo doplatili, ak by lacné čínske autá spôsobili pád európskych výrobcov (jediná fabrika VW v Bratislave má taký vplyv, že je zavretie by slovenské HDP, daňové príjmy či zamestnanosť dramaticky postihlo).