Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Nejprodávanější auta v ČR 1. pololetí 2024: SUV a MPV

72 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Smutný pohled na tabulku MPV, kde jsou snad stěží 2 MPV :D Jogger je dle mne spíše crossover, takže plnohodnotné MPV je jen stařičký Touran. Ostatní dodávky.

na SUV jsem byl zvědav ohledně Kugy, je vidět, že Ford svuj majstrštyk opět výborně načasoval, protože stará Kuga už se neprodává a ta nová, se super cenou, se teprve začíná prodávat po pul roce.. jsem zvědav na konec roku, jestli o tom vubec zákazníci ví, že něco takového ještě tahle umírající kdysi slavná značka má.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já bych jogger řadil mezi kombiky spíš, ne mpv. Nějak zvysenej jako crossover to není
Avatar - Tycoon
Tycoon
Oficiálně uváděná světlá výška je 200 mm, což je na úrovni SUV. Výška je 1631 mm, interiér je sedmimístný a celkově navazuje na předchozí model Lodgy, takže MPV. A karoserie tak trochu připomíná kombík. Takže za mě crossover jako vyšitý.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Jogger je automobilovy chameleon... niekto v nom vidi cross iny mpv... dalsi zase kombika... tazko ho zaradit niekam kde by zapadol uplne jednoznacne ... podstatne ale je to za predajne takyto chameleon funguje a je uplne jedno kde ho kto zaradi... ja sa priklanam k zdvihnutemu kombi... teda nieco ako octavia scout ked tu este bola...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Octavia mel zvyseny jen podvozek, ne karoserii.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mozno potom skor mpv... za mna je to stejne kombik... mame to vo firme.. az 2 ... a kazdy to ma tiez za kombika.. popri tiez este ceed kombikoch
Avatar - Ozzman
Ozzman
Joggery ? S tím jsem ještě nejel, jaký to je ? Stačí ten motor ?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ja s nimi nejazdim... ani so ceedmi... su to vsetko vozy na operak... pre veducich zamestnancov ( ja vo vyrobe na ne nemam narok )
Avatar - Ozzman
Ozzman
aha... chápu, tak škoda.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
MPV pro mne znamená 5-7 míst. Zadní sedačky jednotlivě konfigurovatelne. 3 dětské sedacky do druhé řady.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tady 3 dětské sedačky do druhé řady nedáš.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, je to takovej crossover, ale vlastně díky za něj. Škoda, že blbá politika Renaultu ho odstřihává od lepších motorů.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Ty bys měl Fordu dělat marketing :-) Nikdy by mě nenapadlo, že Ford půjde s cenama (Kugy) níž než Korejci (Sportage, Tuscon). Zejména láce HEV a PHEV je až překvapivá. Ale jak říkáš, spousta lidí ani nebude vědět, že Ford ještě prodává auta.
Majstrštyk Fordu je to, že modernizovanou Kugu teprve začal prodávat, ale u jedné motorizace už je poznámka, že je to doprodej skladových zásob :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak modrý ovál v srdci, víš jak ;) . Navíc pořád ještě jeden v rodině je ( i když to začíná vypadat, že by se mohl taky časem měnit).

Já jsem samozřejmě Kugu bral v potaz, ale kufr nad roletkou je skoro nijaký, navíc neochotný příístup prodejce a nejasné termíny dodání mnou zvolené konfigurace. Chtěl jsem jen titanium 4x4 HEV, žádné ST line, které měly předobjednané a za mne zbytečně nastřelené, co nic navíc nepřinášely mimo hezčích kol a plastů. Já jsem si to cvičně nakonfiguroval asi na 820 tisíc s DPH v té zelné metalíze (už jsem ji viděl na živo a je to hezké) a to je prostě za takové auto super nabídka. Tucson i Sportage za to neseženeš v HEV, leda nějakou předváděčku (poptával jsem to před pár týdny pro tátu), Corollu Cross jen s 1.8 (2.0 jsou někdy vidět skladovky kolem 800, ale to je ten základní comfort, který nevypadá dvakrát vábně) a Ravku v hybridu už vůbec ne. Ještě jako konkurenta vidím Austral Etech 200, reálně se dá sehnat za cca 850 (ale to je nabídka, né ceník) ve střední výbavě.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Kuga HEV 4x4 je bezkonkurenční. Že je dražší Toyota, to je jasné, ale že jsou výrazně dražší i Korejci, to už překvapivé je. Australa jako konkurenta nepovažuju, je to tříhrnek a jen s předním pohonem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já bych určitě radši vzal HEV Fordu, než korejcu, ale musím říct, že třeba Tucson mne velmi mile překvapil, byť to byl PHEV, jak jede... ale taky mne překvapil spotřebou a né pozitivně :D

Austral je jen FWD, ale zase má top interiér a nejezdí vubec špatně. Ten Etech je asi trochu neznámá, ale dynamické parametry má lepší, než ta Kuga HEV, takže kdo nepotřebuje 4x4, může to být dobrá volba.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Myslim, ze jsi s tim Tucsonem jel nejak divne. Jestli se pamatuju spravne, tak jsi s nim mel o vic nez litr vetsi spotrebu, nez mam ja dlouhodobou s HEV Sorentem :)
Avatar - Ozzman
Ozzman
To není divné, protože neměl moc nabitou baterku a PHEV je těžší, než HEV ne ? A já mám vyšší spotřeby u všech aut, takže vlastně běžné :D

Jen s tím Tucsonem jel za 9 i Mikesus a ten to s hybridy umí lépe.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Promin, prehledl jsem, ze Tucson byl PHEV. To pak jo, the PHEV verze u Hyundai/Kia jsou tak trochu divne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
S HEV jsem nejel, jen jsem to poptával u Kie (sportage), ale neměli předváděčku a navíc cena byla už docela vysoká oproti výše zmíněnému, tak jsem nezkoušel.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Prijed, svezu te. Jenom budeme muset kus auta uriznout ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Beru flexu :D Někdy to mužem domluvit, třeba mne naučíš s tou spotřebou, Mikesusovi se to nepovedlo :D
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
U tebe je to jednoduche, nesmis dosahnout na pedaly, tj. jet jako spolujezdec. Jedina metoda jak u tebe snizit spotrebu ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
:-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože se neridis radami, ale tím, abys byl rychlejší než ten před tebou :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
:D:D
Johnn
https://fdrive.cz/…a-spotrebu-12595
Tady je test spotřeby Tucsonu PHEV a i s vybitou baterií vypadá spíše dobře.
No ono, když jsem poprvé jel testovací jízdu v Tucsonu, tedy jen samotný spalovák, tak spotřeba byla 10l/100km. A zděšení, že toto určitě ne. Jenže pak jsme projížděli další auta na podobné trase a nebylo to o nic lepší.Dnes dlouhodobý průměr za 6,6 a i po dálnicí většimou průměr cca135km/h podle GPS spotřeba do 7,5l100km
9l bude spíše na prvních 10km (ale moje běžná trasa do zaměstnání je 12km a spotřeba 6,2tam a 6,8 zpět, v zimě přidej max1litr.), nebo určitě ve městě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No vidíš. Já jel stejnou trasu tucson phev a highlander. Tucson byl na 9l, highlander na 4.8. Stejná trasa, stejnej styl jízdy. To samé kdyz jsem nabral ozzyho, projeli jsme trasu, kde normálně tam a zpět jezdim do 6l, tady jsme měli něco přes 9. A nejnižší cesta byla 5.6 tam, kde s highlanderem jedu pod 4. Není to první auto, které jsem jezdil nebi zkoušel, abych nesrovnaval na co nejpohodlnější trase. Věřím, že s nabitou baterkou to klesne k těm 6l, ale od toho nepotrebuju phev.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Nevim, jak dlouhou trasu jste jeli, ale moje Sorento HEV potrebuje delsi trasy k dobre spotrebe. Proste mu trva dele nez Toyote, nez se dostane to rezimu, kdy vyuziva hybrid naplno. Jsem schopny jezdit mezi sesti a sedmi litry, ale na prvnich deseti az patnacti kilometrech se malokdy dostanu pod osm (s vyjimkou horkeho leta).
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já ten HEV tímto vůbec nechci hodnotit a ani nehodnotím, protoze i s PEHV rav4 s prázdnou baterkou jsem po Praze jezdil kolem 9l. Takze vím, že prázdný PHEV není úplně identické jako HEV.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Zvlastni, protoze ja s Priusem PHV jezdim za prakticky stejna cisla, jako bych daval s HEV (myslim). A pokud vim, tak RAV4 ma oproti Priusu ten system jeste vylepseny, preci jen je to novejsi generace. Ze by vetsi a tezsi auto melo az takovy vliv?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vůbec netuším, právě ta ravka byla první, u které jsem si toho všiml. Kdyz jsem jel nejdřív s hev a pak s phev stejnou trasu. No a teď ten tucson to samé. Outlander byl vlastně s prázdnou baterkou taky kolem 9l, takže to bylo ještě tohle.
Můj tip je to, ze nejen váha, ale i ze se snaží nabíjet motorem baterku mnohem víc, ale méně efektivně, aby mohli využít pak pro delší EV jízdu.
Johnn
Ale jo. Někdy mám pocit, že auta žerou i podle předchozích tras. Jezdíš neustále krátké trasy a ostřeji, vezmou si více. Občas je pořádně protáhneš na delší trase a pak mají i spotřebu nižší na krátkých trasách.
A že svým autem zajedeš nižší spotřebu není překvapující, překvapující je o kolik. S vybitou baterií za 6,2l v testu, tak jak k 6litrům může klesnout s nabitou?
Před nákupem auta jsme projížděli více značek, i Hyundai Ioniq HEV a Corollu 1,8 hybrid a překvapilo mně, že v obou autech jsem nejel pod 6,5l město, žádné vysoké rychlosti, jen to tedy bylo v dešti a ty jízdy jsem si vůbec neužil.Obě podobné spotřeby, rozdíl měli tenkrát do max 0,3l. To bylo zklamání, ale že bych podle toho posuzoval že takto jezdí vždy a všem, to asi ne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Déšť zvedá u hybridu o litr spotřebu. Aspon ten u Toyoty. A je úplně jedno, jestli to byl 1.5 v yarisu, 2.0 v corolle, nebo 2.5v highlanderu. Nevím proč, nechápu, ale je to tak.
Já netvrdim, že tak jezdi vždy a všem, ale muzu srovnavat tím mezi sebou. Dohromady jsme najeli kolem 80km cca. Kombinace Praha, okolí a kousek dalnice.
Johnn
Spritmonitor říká toto:
https://www.spritmonitor.de/…/189-Tucson.html?…
https://www.spritmonitor.de/…-Highlander.html?…
Tucson HEV 6,78,PHEV 4,47
Highlander HEV 7,54
Ale podle vás jezdí Tucson skoro za dvojnásobek spotřeby Highlanderu.
A test Fdrivu také ukazuje na něco jiného.
Neříkám, že jste tu spotřebu nemohli zajet, mohli, co by ne. Ale o čem to vypovídá?
A ano atmosférický motor do hybridu je lepší, v tom se myslím shodneme.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak u PHEV je přeci ještě klíčovější, jak auto používáš. My s tím jeli normálně, jako s benzínem, jelo to za 10, předjel jsem, okresky, vesnice, kus Prahy. Pokud to budu nabíjet a jezdit tím s větším podílem EV, jsi klidně na polovině.

Jak říkám, to auto jelo hezky, hezký interiér, slušné řízení, ale PHEV za mě jen pro někoho, kdo má kde nabíjet, HEV je lepší (a to pravděpodobně i to z Hyundaie)
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tak jasne, ze PHEV ma smysl jen pro toho, kdo nabiji. Jinak je lepsi HEV. To nemusis hlasit, to kazdej vidi ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Každej asi ne :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky mi to přijde :-[]
Lubo
Záleží aj na trasách.
Ja som zvažoval PHEV (mám 3+MWh prebytkov z FVE, ceny sú cez víkendy záporné, tak radšej nevyrábam).
Skúsil som Volvo XC90 T8 PHEV na mojej najbežnejšej 160 km trase. Cca 70 km šlo na elektrinu. Ale na zvyšku to takmer dorovnalo spotrebu X5 30d (XC90 10l benzínu, X5 11l nafty - za celú trasu 160 km).
Avatar - Mikesus
Mikesus
Možná zkusit ten nový phev v kodiaqu nebo X5 45e. Ne že bych volvu chtěl nějak krivdit, ale ten jeho phev mi úplně povedený nepřijde.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Samozřejmě a mohu to zopakovat kolikrát budu chtít. Protoze tu trasu jsem projel 2x, jelikož se mi to nezdálo. Ale nevadí. Klidně si pokračuj v čem chceš, já mám raději praxi než teorii a srovnání aut při shodném provozu, trase a jízdě. Zajiste jsi obě auta projel při stejné trase, abys mohl srovnat, a teď myslím konkrétně PHEV bez nabité baterky a highlandera, protoze hev vůbec nehodnotíme tímto.
Třeba tohle. https://ibb.co/1z0V643
Btw, sám prodejce mi říkal, že nabíjením se dostanu pod 6l, bez nabíjení budu kolem 9. Myslím že ozzy u toho ještě byl.
Víš co je problém na spritmonitoru? Že nevíš vlastně jaký režim byl a jak jsou mezi sebou srovnatelné. Tohle už se tu řešilo a někdo dá dalnici i když na ní jede kilometr z celkových 200 a někdo ji tam nedá kdyz nejede aspoň třetinu. Jelikož neumožňuje procentuální vyjádřit podíl tras, nejsou úplně srovnatelné.
A ještě jednou tajemství ti řeknu, kdyz pojedu s HL 190, vezme si v průměru kolem 15-20 litrů podle provozu. To se velice promitne do průměrné spotřeby. Takový nárůst u tucsonu nepředpokládám.
Johnn
Ale já Vám věřím že jste jezdili za 9l/100km.Ale je to i schopné bez nabité baterie jet i za 6,2 (Fdrive), nebo za 5,1l/100km (město) viz:https://www.youtube.com/watch?…
nebo také za 15 https://www.youtube.com/watch?…
Ale ono je to u více PHEV, nebo jiných aut. Takže pouze neberu hlášku "musí to být užrané jel jsem s tím jednou za 9.
A jinak mám právě zkušenost dlouhodobou se 1,6TGDI smartstream ( je stejný ICE motor ve všech provedeních) a jeho efektivitou. Takže vím že když přihodím 3metráky, tak za 9 litrů stejně jezdit nebudu, dlouhodobě.To je praxe, ne teorie podle jedné jízdy.
Jinak mě tu tedy čím dál více přesvědčujete, že jsem udělal dobře s klasikou bez jakékoliv elektrické pomoci.Připlácet za něco 200tisíc, tak to můžu přidat dalších 200 a mít čisté BEV atd... to radši ty peníze investuji jinam.
Avatar - Mikesus
Mikesus
S kolika PHEV jsi jel ty? A s kolika HEV jsi jel? A jel jsi s nimi shodné trasy? Je jasné, že pojede auto za třeba 4l. I s HL dokážu jet delší trasu za 2l, ale nebudu tvrdit že za tolik jezdi, protoze pro to musí být podmínky. Raději si vezmu nějakou kombinaci všeho, bezne ježdění. Žádné divočení ani extra vhodný provoz.
lada 2102
řekl bych, že HEV je slepá kolej. Známí mají jak Tucson tak Sportage s HEV a mají spotřebu 7,3-7,6. Já s Tusconem benzínem 6,3 a to dost často jezdíme za sebou.
Lubo
Výhody HEV sa prejavia v meste.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A jeho okolí. Nebo ještě přesněji, všude kromě dalnice. Ale ve městě jsou nůžky nejvíce rozevřené
Avatar - Barrichello
Barrichello
Nejelepší MPV je Pacifica, ale je drahá. I tak letos 7 ks
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to asi jo... nechápu idiocii Fordu, že to vzdal, když Smax a Galaxy byly výborně jezdící MPV.. vlastně chápu, protože Ford.
Germanec
Nejlepší velké MPV je Multivan a ten letos jede. 480 ks za půl roku a první v kategorii velkých MPV. Mecedes začíná utírat slzičky. O pacifice nemluvím, To může být dobré auto pro USA, ale ne pro evropu.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Multivan je dodávka..... MPV z Transporteru.
Ale jo Pacific je v Evropě dost, i v ČR ale víc se tahaj ojetiny než nový kusy no.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo to byl dobrej vtip ohledně toho multivanu. Je prostornější, ale komfortem je to pořád jen dodávka. Naštěstí tam ale už nedávají jen diesely, to je plus.
Avatar - Ham.
Ham.
Hloupost, poslední Multivan není postavený na Transporteru, ale na MQB a proti MPV postaveným na základě dodávek je to jízdně nebe a dudy.
Germanec
Multivan je MPV úplně bez Transporteru. A oproti pacifice nabízí větší vnitřní prostor a rovnocenný komfort všem 5 cestujícím vzadu. Což pacifika neumí, ta si radši, typicky americky hraje na lepší sedadla ve druhé řadě a horší ve třetí. Což my v rovnostářské evropě nemáme rádi.
A jako největší pitomost považuju na pacifice ty skládací sedadla do podlahy. Na vznik velkýho nákladovýho prostoru je to OK, ale sedět se na tom nedá, má to otřesou ergnomii právě kuli tomu aby se to vešlo do podlahy, To vw se s tím nepáral a nechá sedaldla posunout kamkoli v autě a hlavně vyjmout, ta jsou relativně lehká a na cestách pohodlná. Prostě pacifica se na multivan nechytá.
Rezna
Proč by Pacifica nemohla fungovat i tady?
Avatar - Barrichello
Barrichello
Protože místní boys maj osypky z představy že je tam 300 konový V6 Pentastar. :-)
Takhle ty tam byla 1,5ka v hybridu, to by bylo jiný žrádlo :-):-):-):-)
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Dacia Duster 5230..... By měla být s tímto počtem první.

Kodiaq nepatří do Středně velká SUV?

Dacia Jogger je MPV? Ma samostatná zadní sedadla?

Jinak MPV tabulka je přehlídkou tragédie a historie. Brzo úplně zmizí. Lidé chtějí SUV. Ale stále nevím proč.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Proč?
Starší lidé: Vyšší nastupování
Ženy: Lepší výhled (teoreticky, prakticky leckdy horší)
Muži: Pohon 4x4, který i jiných karoserií nebývá moc dostupný
Frkulíni: Móda
Spousta ostatních: Prostě jdou něco koupit a spousta automobilek v dané třídě nic jiného než SUV v nabídce nemá.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Podle mého mají překlep a ma to být 2530. To pak odpovídá místo v tabulce.
Já bych třeba chtěl MPV, ale nechci nepohodlné dodávky ani rozvibrovanej diesel, tak jsem musel do SUV. Civilizované MPV, kde se člověk cítí jako člověk a ne jako prepravovanej balík, prakticky vymizely.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ja jsem malem koupil jeden z poslednich S-Maxu (nebo mozna Galaxy), ale odradila me dodaci lhuta pocitana v dobach ledovych, tak jsem take skoncil u SUV.
Shakyl
Nevím, kde je chybka v tabulce SUV, ale podle čísla prodejů by měl být Duster na prvním místě.
Germanec
chyba bude na prvním místě toho čísla u dacie, evidentně tam má být dvojka.
Jirka B.
A byl by problem zverejnit i tabulku celkovych prodeju? Takhle per partes je to sice fajn ale bylo by fajn to videt i v celkovem kontextu..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Za mna dost prekvapko ( aj dost slusny naskok pred druhym ) .... ale v tejto velkostnej aj cenovej kategorii je to asi fakt vyhodny kauf... kde ale zmizla niekdajsia stalica segmentu Q7?.... touareg tiez akosi poslabsie pricom nepochybujem ze je lepsi ako XC90... ale je mozne ze do konca roka sa sily este prerozdelia ... aj ked XC90 to uz ma zrejme "v kufru"
VII
Celé Audi mělo od začátku roku brutální problém s nedostatkem dílů na 3.0TDI. Proto padají všechny Q5/7/8/ nebo Audi A6/7. To stejné Touareg.
Teď už výroba běží na plno a další kvartál by to mělo být poznat.
Ale celkově Audi u nás se prodává čím dál hůř a nic extra nečekám. Mercedes tady totálně vládne co se D3 týče.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Stare modely ?
Lubo
Ako to myslíš, že Mercedes tady totálně vládne? 😉
V D3 Mercedes vládne len vo vyššej strednej triede s modelom E voči 5er.

Inak v ostatných kategóriách medzi D3 vedie BMW s modelmi 3er vs C, 4er vs CLE, 7er vs S, X5 vs GLE, X7 vs GLS, …
VII
BMW vede leda ve vlhkých snech. Sám bych si třeba u MB prakticky nic nevybral, to spíše u BMW, ale se podívej na roční a měsíční prodeje a musíš to taky vidět.

2022 Mercedes - 7329, BMW - 4624, Audi - 3429
2023 Mercedes - 8642, BMW - 6037, Audi - 4060

Roky 2020 a 2021 ta dominance byla ještě větší.
Lubo
- Jasne, s MPV a spol od Mercedesu, kde BMW nemá zastúpenie (Mercedes VITO, V, Sprinter, Citan, apod) má Mercedes celkovo lepšie predajné čísla.
- Luxusnejšie modely: X5 vs GLE, X7 vs GLS, 7 vs S, prípadne športové, tak vedie BMW.

Záleží čo porovnávame.

Zaujímavé je aj Európske porovnanie:
https://www.acea.auto/files/Press_release_car_registrations_May_2024.pdf
BMW vedie a rastie, Mercedes a Audi strácajú.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Dik za info... hned sa mi to nejak nezdalo... touareg aj Q7 pritom boli vzdy niekde na cele rebricka...
vedouciprasecaku
Třikrát hurá nejprodávanější auto korporatu. . . Škoda
Arese
Ihned volej Dr. Chocholouška, je to s tebou fakt vážné! :-O :no: :-[]