Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Pepa_007
Dacia Duster 5230..... By měla být s tímto počtem první.
Kodiaq nepatří do Středně velká SUV?
Dacia Jogger je MPV? Ma samostatná zadní sedadla?
Jinak MPV tabulka je přehlídkou tragédie a historie. Brzo úplně zmizí. Lidé chtějí SUV. Ale stále nevím proč.
Kodiaq nepatří do Středně velká SUV?
Dacia Jogger je MPV? Ma samostatná zadní sedadla?
Jinak MPV tabulka je přehlídkou tragédie a historie. Brzo úplně zmizí. Lidé chtějí SUV. Ale stále nevím proč.
Proč?
Starší lidé: Vyšší nastupování
Ženy: Lepší výhled (teoreticky, prakticky leckdy horší)
Muži: Pohon 4x4, který i jiných karoserií nebývá moc dostupný
Frkulíni: Móda
Spousta ostatních: Prostě jdou něco koupit a spousta automobilek v dané třídě nic jiného než SUV v nabídce nemá.
Starší lidé: Vyšší nastupování
Ženy: Lepší výhled (teoreticky, prakticky leckdy horší)
Muži: Pohon 4x4, který i jiných karoserií nebývá moc dostupný
Frkulíni: Móda
Spousta ostatních: Prostě jdou něco koupit a spousta automobilek v dané třídě nic jiného než SUV v nabídce nemá.
Podle mého mají překlep a ma to být 2530. To pak odpovídá místo v tabulce.
Já bych třeba chtěl MPV, ale nechci nepohodlné dodávky ani rozvibrovanej diesel, tak jsem musel do SUV. Civilizované MPV, kde se člověk cítí jako člověk a ne jako prepravovanej balík, prakticky vymizely.
Já bych třeba chtěl MPV, ale nechci nepohodlné dodávky ani rozvibrovanej diesel, tak jsem musel do SUV. Civilizované MPV, kde se člověk cítí jako člověk a ne jako prepravovanej balík, prakticky vymizely.
Ja jsem malem koupil jeden z poslednich S-Maxu (nebo mozna Galaxy), ale odradila me dodaci lhuta pocitana v dobach ledovych, tak jsem take skoncil u SUV.
Shakyl
Nevím, kde je chybka v tabulce SUV, ale podle čísla prodejů by měl být Duster na prvním místě.
Jirka B.
A byl by problem zverejnit i tabulku celkovych prodeju? Takhle per partes je to sice fajn ale bylo by fajn to videt i v celkovem kontextu..
3_diamanty
Za mna dost prekvapko ( aj dost slusny naskok pred druhym ) .... ale v tejto velkostnej aj cenovej kategorii je to asi fakt vyhodny kauf... kde ale zmizla niekdajsia stalica segmentu Q7?.... touareg tiez akosi poslabsie pricom nepochybujem ze je lepsi ako XC90... ale je mozne ze do konca roka sa sily este prerozdelia ... aj ked XC90 to uz ma zrejme "v kufru"
Celé Audi mělo od začátku roku brutální problém s nedostatkem dílů na 3.0TDI. Proto padají všechny Q5/7/8/ nebo Audi A6/7. To stejné Touareg.
Teď už výroba běží na plno a další kvartál by to mělo být poznat.
Ale celkově Audi u nás se prodává čím dál hůř a nic extra nečekám. Mercedes tady totálně vládne co se D3 týče.
Teď už výroba běží na plno a další kvartál by to mělo být poznat.
Ale celkově Audi u nás se prodává čím dál hůř a nic extra nečekám. Mercedes tady totálně vládne co se D3 týče.
Ako to myslíš, že Mercedes tady totálně vládne? 😉
V D3 Mercedes vládne len vo vyššej strednej triede s modelom E voči 5er.
Inak v ostatných kategóriách medzi D3 vedie BMW s modelmi 3er vs C, 4er vs CLE, 7er vs S, X5 vs GLE, X7 vs GLS, …
V D3 Mercedes vládne len vo vyššej strednej triede s modelom E voči 5er.
Inak v ostatných kategóriách medzi D3 vedie BMW s modelmi 3er vs C, 4er vs CLE, 7er vs S, X5 vs GLE, X7 vs GLS, …
BMW vede leda ve vlhkých snech. Sám bych si třeba u MB prakticky nic nevybral, to spíše u BMW, ale se podívej na roční a měsíční prodeje a musíš to taky vidět.
2022 Mercedes - 7329, BMW - 4624, Audi - 3429
2023 Mercedes - 8642, BMW - 6037, Audi - 4060
Roky 2020 a 2021 ta dominance byla ještě větší.
2022 Mercedes - 7329, BMW - 4624, Audi - 3429
2023 Mercedes - 8642, BMW - 6037, Audi - 4060
Roky 2020 a 2021 ta dominance byla ještě větší.
- Jasne, s MPV a spol od Mercedesu, kde BMW nemá zastúpenie (Mercedes VITO, V, Sprinter, Citan, apod) má Mercedes celkovo lepšie predajné čísla.
- Luxusnejšie modely: X5 vs GLE, X7 vs GLS, 7 vs S, prípadne športové, tak vedie BMW.
Záleží čo porovnávame.
Zaujímavé je aj Európske porovnanie:
https://www.acea.auto/files/Press_release_car_registrations_May_2024.pdf
BMW vedie a rastie, Mercedes a Audi strácajú.
- Luxusnejšie modely: X5 vs GLE, X7 vs GLS, 7 vs S, prípadne športové, tak vedie BMW.
Záleží čo porovnávame.
Zaujímavé je aj Európske porovnanie:
https://www.acea.auto/files/Press_release_car_registrations_May_2024.pdf
BMW vedie a rastie, Mercedes a Audi strácajú.
Dik za info... hned sa mi to nejak nezdalo... touareg aj Q7 pritom boli vzdy niekde na cele rebricka...
vedouciprasecaku
Třikrát hurá nejprodávanější auto korporatu. . . Škoda
×
Sdílení komentáře
×
na SUV jsem byl zvědav ohledně Kugy, je vidět, že Ford svuj majstrštyk opět výborně načasoval, protože stará Kuga už se neprodává a ta nová, se super cenou, se teprve začíná prodávat po pul roce.. jsem zvědav na konec roku, jestli o tom vubec zákazníci ví, že něco takového ještě tahle umírající kdysi slavná značka má.
Majstrštyk Fordu je to, že modernizovanou Kugu teprve začal prodávat, ale u jedné motorizace už je poznámka, že je to doprodej skladových zásob :-)
Já jsem samozřejmě Kugu bral v potaz, ale kufr nad roletkou je skoro nijaký, navíc neochotný příístup prodejce a nejasné termíny dodání mnou zvolené konfigurace. Chtěl jsem jen titanium 4x4 HEV, žádné ST line, které měly předobjednané a za mne zbytečně nastřelené, co nic navíc nepřinášely mimo hezčích kol a plastů. Já jsem si to cvičně nakonfiguroval asi na 820 tisíc s DPH v té zelné metalíze (už jsem ji viděl na živo a je to hezké) a to je prostě za takové auto super nabídka. Tucson i Sportage za to neseženeš v HEV, leda nějakou předváděčku (poptával jsem to před pár týdny pro tátu), Corollu Cross jen s 1.8 (2.0 jsou někdy vidět skladovky kolem 800, ale to je ten základní comfort, který nevypadá dvakrát vábně) a Ravku v hybridu už vůbec ne. Ještě jako konkurenta vidím Austral Etech 200, reálně se dá sehnat za cca 850 (ale to je nabídka, né ceník) ve střední výbavě.
Austral je jen FWD, ale zase má top interiér a nejezdí vubec špatně. Ten Etech je asi trochu neznámá, ale dynamické parametry má lepší, než ta Kuga HEV, takže kdo nepotřebuje 4x4, může to být dobrá volba.
Jen s tím Tucsonem jel za 9 i Mikesus a ten to s hybridy umí lépe.
Tady je test spotřeby Tucsonu PHEV a i s vybitou baterií vypadá spíše dobře.
No ono, když jsem poprvé jel testovací jízdu v Tucsonu, tedy jen samotný spalovák, tak spotřeba byla 10l/100km. A zděšení, že toto určitě ne. Jenže pak jsme projížděli další auta na podobné trase a nebylo to o nic lepší.Dnes dlouhodobý průměr za 6,6 a i po dálnicí většimou průměr cca135km/h podle GPS spotřeba do 7,5l100km
9l bude spíše na prvních 10km (ale moje běžná trasa do zaměstnání je 12km a spotřeba 6,2tam a 6,8 zpět, v zimě přidej max1litr.), nebo určitě ve městě.
Můj tip je to, ze nejen váha, ale i ze se snaží nabíjet motorem baterku mnohem víc, ale méně efektivně, aby mohli využít pak pro delší EV jízdu.
A že svým autem zajedeš nižší spotřebu není překvapující, překvapující je o kolik. S vybitou baterií za 6,2l v testu, tak jak k 6litrům může klesnout s nabitou?
Před nákupem auta jsme projížděli více značek, i Hyundai Ioniq HEV a Corollu 1,8 hybrid a překvapilo mně, že v obou autech jsem nejel pod 6,5l město, žádné vysoké rychlosti, jen to tedy bylo v dešti a ty jízdy jsem si vůbec neužil.Obě podobné spotřeby, rozdíl měli tenkrát do max 0,3l. To bylo zklamání, ale že bych podle toho posuzoval že takto jezdí vždy a všem, to asi ne.
Já netvrdim, že tak jezdi vždy a všem, ale muzu srovnavat tím mezi sebou. Dohromady jsme najeli kolem 80km cca. Kombinace Praha, okolí a kousek dalnice.
https://www.spritmonitor.de/…/189-Tucson.html?…
https://www.spritmonitor.de/…-Highlander.html?…
Tucson HEV 6,78,PHEV 4,47
Highlander HEV 7,54
Ale podle vás jezdí Tucson skoro za dvojnásobek spotřeby Highlanderu.
A test Fdrivu také ukazuje na něco jiného.
Neříkám, že jste tu spotřebu nemohli zajet, mohli, co by ne. Ale o čem to vypovídá?
A ano atmosférický motor do hybridu je lepší, v tom se myslím shodneme.
Jak říkám, to auto jelo hezky, hezký interiér, slušné řízení, ale PHEV za mě jen pro někoho, kdo má kde nabíjet, HEV je lepší (a to pravděpodobně i to z Hyundaie)
Ja som zvažoval PHEV (mám 3+MWh prebytkov z FVE, ceny sú cez víkendy záporné, tak radšej nevyrábam).
Skúsil som Volvo XC90 T8 PHEV na mojej najbežnejšej 160 km trase. Cca 70 km šlo na elektrinu. Ale na zvyšku to takmer dorovnalo spotrebu X5 30d (XC90 10l benzínu, X5 11l nafty - za celú trasu 160 km).
Třeba tohle. https://ibb.co/1z0V643
Btw, sám prodejce mi říkal, že nabíjením se dostanu pod 6l, bez nabíjení budu kolem 9. Myslím že ozzy u toho ještě byl.
Víš co je problém na spritmonitoru? Že nevíš vlastně jaký režim byl a jak jsou mezi sebou srovnatelné. Tohle už se tu řešilo a někdo dá dalnici i když na ní jede kilometr z celkových 200 a někdo ji tam nedá kdyz nejede aspoň třetinu. Jelikož neumožňuje procentuální vyjádřit podíl tras, nejsou úplně srovnatelné.
A ještě jednou tajemství ti řeknu, kdyz pojedu s HL 190, vezme si v průměru kolem 15-20 litrů podle provozu. To se velice promitne do průměrné spotřeby. Takový nárůst u tucsonu nepředpokládám.
nebo také za 15 https://www.youtube.com/watch?…
Ale ono je to u více PHEV, nebo jiných aut. Takže pouze neberu hlášku "musí to být užrané jel jsem s tím jednou za 9.
A jinak mám právě zkušenost dlouhodobou se 1,6TGDI smartstream ( je stejný ICE motor ve všech provedeních) a jeho efektivitou. Takže vím že když přihodím 3metráky, tak za 9 litrů stejně jezdit nebudu, dlouhodobě.To je praxe, ne teorie podle jedné jízdy.
Jinak mě tu tedy čím dál více přesvědčujete, že jsem udělal dobře s klasikou bez jakékoliv elektrické pomoci.Připlácet za něco 200tisíc, tak to můžu přidat dalších 200 a mít čisté BEV atd... to radši ty peníze investuji jinam.
Ale jo Pacific je v Evropě dost, i v ČR ale víc se tahaj ojetiny než nový kusy no.
A jako největší pitomost považuju na pacifice ty skládací sedadla do podlahy. Na vznik velkýho nákladovýho prostoru je to OK, ale sedět se na tom nedá, má to otřesou ergnomii právě kuli tomu aby se to vešlo do podlahy, To vw se s tím nepáral a nechá sedaldla posunout kamkoli v autě a hlavně vyjmout, ta jsou relativně lehká a na cestách pohodlná. Prostě pacifica se na multivan nechytá.
Takhle ty tam byla 1,5ka v hybridu, to by bylo jiný žrádlo :-):-):-):-)