Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Nejprodávanější elektromobily a plug-iny v Evropě: Pád hlavních hvězd

78 komentářů

Miorolo
To Volvo XC60 mě tedy moc překvapilo :yes: A taky mě překvapilo to, že v TOP10 chybí Toyota.
Avatar - Zetti
Zetti
A co by tam podle tebe melo byt? RAV se tu uz neprodava a BZ nikdo nechce
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Prius 😁

(nez se do me nekdo pusti - to je mysleno jako vtip)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však taky toyota nemá co v PHEV a EV pořádně nabídnout.
Phev je aktuálně prius a CHR, ani jedno z toho není masovka ani s klasickým pohonem, natož s PHEV. No a BZ4X, to je kapitola sama pro sebe. Úplně špatné není, ale najdu x lepších EV během chvilky.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
9 mýtů o elektromobilech aneb fakta o souboji spalovacích a elektrických aut.
_______________________________________
• 1. “Elektroauta nejsou zelené stroje.” (Daily Mail)

Argument: Přínos elektromobilů pro životní prostředí se možná nikdy neprojeví, protože při jejich výrobě vzniká až o 70 % více emisí než u benzínových ekvivalentů.

Fakta: Při výrobě elektroaut je skutečně uvolněno o 30 až 100 % více emisí, než je tomu u benzínových. Za celý jejich životní cyklus (výroba + užívání = v průměru 14 let) se však uvolní cca 20 tun CO2 (např. u Tesly Y je to 14 tun), zatímco u aut se spalovacími motory je to v průměru 45 tun. Elektrovozy tedy nejsou skutečně “zelené stroje”, avšak o mnoho “zelenější” než benzínové.

• 2. “Elektromobil musí ujet více než 80 000 km, aby v emisích překonal vozy se spalovacím motorem.” (Bývalý člen Sněmovny lordů Matt Ridley)

Zdroj: Dřívější konzervativní odhady automobilek, jako je VW nebo Volvo.

Fakta: Automobilky své odhady již revidovaly. Podle ICCT je to dnes v průměru 18 000 km.

• 3. Výrok: “Ponechat si starý benzíňák je zdaleka nejekologičtější.” (Rowan Atkinson)

Argument: Vyrobit nový elektroautomobil je přece mnohem dražší, než si ponechat starý benzínový vůz.

Fakta: Jak ukazuje analýza Carbon Brief, koupě nového elektrovozu šetří emise již po ujetí nějakých 20-32 tisíc mil (32-50 tisíc kilometrů), což v evropských zemích odpovídá průměrně třem až pěti letem užívání starého vozu (podle frekvence ježdění a spotřeby starého vozu).

• 4. “Provoz elektrovozu jen přemísťuje uhlíkové emise ze silnic do vzdálených elektráren.” (Sloupkař Ross Clark, Daily Mail)

Argument: Jestliže elektřina nutná k pohonu auta pochází z uhelných elektráren, jako třeba v případě Číny nebo Polska, potřebujete ujet “120 000 km”, abyste překonáním tohoto “dluhu” mohli začít šetřit emise CO2.

Fakta: V Polsku činí podíl uhlí na výrobě elektřiny 69 %, v Číně je to 61 %. Ke splacení “uhlíkového dluhu” je v Číně nutné ujet 35 000 km, v Polsku 28 000 km. V Polsku tvoří emise CO2 za celý životní cyklus elektrovozidla (EV) podle IPCC (Mezinárodního panelu pro klimatickou změnu) tři pětiny emisí benzínových motorů, zatímco v Británii třetinu a v Norsku pětinu.

• 5. “Elektroauta jsou vozítka do měst, takže uhlíkový dluh splácí dlouho.” (Ross Clark)

Argument: EV jsou kvůli malému dojezdu užívána hlavně ve městech, trvá tedy dlouho, než najedou patřičný počet kilometrů.

Fakta: EV v Norsku, kde dnes tvoří asi pětinu vozového parku, najedou za rok více kilometrů než benzínová auta. V Británii je to dokonce o čtvrtinu více – 9435 mil. “Je to logické, lidé přece využívají častěji něco, co je levné,” píše Bloomberg.

• 6. “Elektrovozy může nahradit syntetický benzín.” (Výbor britského parlamentu)

Argument: Není přece nutné hned kupovat nové EV, když budoucími syntetickými palivy (založenými na mixování vodíku s CO2) půjde plnit nádrže současných vozů.

Fakta: Syntetická paliva jsou dnes třikrát dražší než ropné produkty a zůstane tomu tak i nadále, říká IPCC.

• 7. “Na výrobu všech EV není na světě dost surovin.” (Britský parlament, Washington Post, Daily Telegraph)

Argument: K uspokojení poptávky po všech elektrovozech bude třeba na konci dekády těžit až 30 milionů tun lithia, kobaltu, niklu a dalších materiálů ročně. To bude mít negativní dopad na životní prostředí.

Fakta: K uspokojení poptávky po palivech je dnes třeba těžit 15 miliard tun fosilních paliv ročně – 8 miliard tun uhlí, 35 miliard barelů ropy a 4 biliony kubíků plynu. To má značný dopad na životní prostředí. Co se týče zásob surovin, jen známá ložiska bohatě stačí na pokrytí mnohem vyšší budoucí poptávky po materiálech potřebných k výrobě baterií.

• 8. “Elektromobily mohou e😜lodovat, benzínová vozidla to dělají jen ve filmech.” (Jeremy Clarkson)

Zdroj: Rozšířené tvrzení, že elektrovozidla jsou “příšerně nebezpečná”. Patrně urbánní legenda.

Fakta: Vozy se spalovacími motory v Norsku hoří pětkrát až šestkrát častěji než elektrovozy. Jen málokdy je na vině baterie. Podle údajů ze Švédska je pravděpodobnost výbuchu EV dvacetkrát nižší než u běžných vozidel. Pokud už EV vzplane, nehoří intenzivněji, ani při vyšších teplotách než benzínové auto.

• 9. “Autoprůmysl propustí skoro polovinu všech zaměstnanců.” (Donald Trump)

Argument: “Jestliže (americký prezident) Joe Biden obhájí svůj mandát, vytratí se z autoprůmyslu 40 % všech pracovních příležitostí.” EV totiž nemají tolik dílů, takže “dá rozum”, že k jejich sestavování nebude třeba tolik zaměstnanců.

Fakta: Elektrovozy mají skutečně méně dílů, ale k jejich výrobě je přes tuto zdánlivou “logiku” potřeba podobný počet pracovníků. USA hodlají investovat do přechodu na elektromobilitu 100 miliard, což by mělo vytvořit 100 tisíc nových pracovních příležitostí.
Avatar - Anonym
Anonym
9+1 mýtů o elektromobiltě

Elektromobil jde vyrobit levněji než spalovací auto, protože má méně částí.
Když se ceny elektromobilů vyrovnají spalovacím autům, lidé budou kupovat jen elektromobily.
Když lidé najedou denně průměrně X kilometrů, nepotřebují delší dojezd než X.
Díky OZE budeme mít dostatek levné elektřiny pro dobíjení.
Vytvořit dobíjecí infrastrukturu bude snadné a to i na sídlištích.
Lidé na sídlištích si přeparkují elektromobil od nabíječky po jeho dobití.
Podporou elektromobility podporujeme evropský průmysl.
Elektrodové hmoty, grafit, folie a separátory pro evropské gigafactory se nedováží z Číny.
Když zvýšíme agitaci o elektromobilitě, lidé ji přestanou odmítat.

Horký Rom není milenec Elona Muska ... Pravda je taková, že se rozešli, ale Horký Rom ho stále miluje.
planeta
to je síce všetko krásne ale najväčší problém bude IGNORÁCIA ľudí, už teraz poniektorí parkujú na vyhradených miestach pre elektro auta, už teraz tí ktorí nabíjajú svoje auta nechávajú dlhšie na mieste a auta sú už dávno nabité atď atď
Avatar - kari.laz
kari.laz
Toto samozřejmě neschvaluji, stejně jako stání na místě pro kočárky, když žádné děti nemají. Je to prasárna. Ale zde ještě pohled z druhé strany. Člověk přijede na parkoviště, které je plné, nikde ani místo a tam 5 el míst a všechna prázdná. A že tento stav vídám celkem pravidelně. Další věc, co mě štve je, proč dávají místa pro EL co nejblíže vstupu do obchodů. To jsou všichni el postižený? (jako trochu jsou, to víme, ale to mají v hlavě) . Proč neudělají parkování EL někde vzadu, kde to bude nejméně vadit, že to tam okupují kabeláři a místo toho mohli udělat více míst pro invalidy a kočárky u vchodu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdyby na kočárky, to mne taky štve (ono to místo je širší né z duvodu, že svoje auto debil neumí trefit do běžného místa, tak aby zaparkoval aspon sem a neměl to chudák daleko, ale že tam pro ty děti otevírají dveře, aby si k nim mohl), ale naprosto běžně vídám lidi parkovat na invalidech, vždy bez kartičky ZTP, má ji jedno auto z 20ti, co na takových místech vídám... a nebo parkují přímo ve vchodě do obchodu/chodníku před vchodem a tak. Já bych se chtěl zeptat, kdo je takovej duševní mrzak a tak líné prase, že neumí dojít o 3 metry dál z volných (ještě kdyby bylo parkoviště přeplněné, ale prázdné ?) parkovacích míst do obchodu, že toto musí dělat ? Fakt bych chtěl znát pohnutky toho, kdo toto dělá.

p.s. i pro ty rodiny mohou udělat trochu dál od vchodu, jen širší, mne dojít nevadí a potentáti si mohou zustat na ZTP...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. Pokud je tam chodník, abys nemusel s dětmi po parkovišti, ať je to klidně úplně vzadu. Mne stačí, že to je širší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
I bez chodníku, pořád lepší, než když tam stojí nějakej vul, co je vautě sám a ještě neumí dát auto ani rovně do pruhu
Avatar - Mikesus
Mikesus
možná s jedním dítětem to nevadí, to nedokážu říct. ale s více rozhodně to chodník potřebuje. to bych klidně parkoval na začátku přes 2 místa. protože kromě toho, že bezohledně parkujou na těch širokých, tak ještě fakt prolítnou okolo, když se ti tam motají děcka.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Naprosto souhlasím. Když mám dvě děti, z toho jedno ještě v kočárku, přijedu na místo, abych pohodlně vystoupil a obsloužil děti i kočárek, mám smůlu, protože většina ta, stojí bezdětných.
Tak to dám dozadu , kde většnou místa jsou a stojím tam sám, ale pak s dětmi a kočárkem jdu přes celé parkoviště, kde jede auto za autem, lidi při couvání nečumí do zrcátek a ještě se proplétám s kočárkem.
Parkování na kočárku by se mělo nějak ošetřit a na invalidech také.
A pokud parkoviště na kočárky bude o něco dál, tam by ty líný jitrnice alespoň neparkovaly, chtělo by to "bezpečný" chodník od takového místa, ne jít po parkovišti.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Určitě je chodník lepší volba, nicméně já bych nepohrdnul i cestou přes parkoviště, koneckonců, dělám to tak i teď, když macho parkuje tam, kde nemá, holt si děcko držím 😊
Avatar - kari.laz
kari.laz
Dělám to tak samozřejmě taky, na kočárcích místo nechytnu, to je téměř vždy plné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
ona to jsou místa pro rodiny s dětmi, ale někteří si to vykládají různě. Jednou takhle jsem zaparkoval a na tom šrafování mezi parkovacími místy byla louže, takže já stál víc vpravo, ten vlevo ode mne víc vlevo a než jsem stihl vystoupit, zajel tam nějakej týpek s oktávkou. tak jsem stáhnul okýnko a zeptal se, co to má znamenat. A on, že to je přeci parkování pro rodiny s dětmi a on má děti doma a jde jim nakoupit a že se přeci mezi nás vejde, tak co je za problém. Říkal jsem, že v tom prostoru nemám šanci vyndat dítě ze sedačky. tak prý že mám chvíli počkat, že je hned zpět. a to už jsem přes HF vytáčel 158, tak hned hodil zpátečku a odjel.
Avatar - kari.laz
kari.laz
myslím, že si to ani tak blbě nevyložil, jako to bylo v tu chvíli první, co ho napadlo. Myslím, že drtivá většina lidí moc dobře ví, na co ta místa slouží, jenže jsou hned u vchodu, tak co by to tam nedali.
Avatar - Mikesus
Mikesus
souhlas. když má někdo jedno dítě, tak nemá problém ho vzít třeba do náruče. ale s více dětmi už to je dost o zdraví po parkovišti. Pokud je chodník, klidne zaparkuju až úplně na konci.
lukas13
:yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nevím jak u vás, ale běžně to dělá státem chráněná menšina v Mercedesech.
Občas nějakej ten "úspěšnej podnikatel", jehož ego nezná hranic.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne příjde, že to dělají všechny kategorie, dost často chlap, ojetá starší prémie, věk 45 +. Já jednou takto jel se synem a předemnou vjela stará bíla X6, vylezla plešetá tlustá menšina, řekl sem mu, že je to pro rodiny... omluvil se, že nekoukal, co tam je za značku a přeparkoval, abych tma mohl zajet...za mne frajer :yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nooo, to je skutečně na pochvalu, že po upozornění odjel. Vystav mu diplom, dej zahrát písničku v rozhlase a přispěj na neziskovku.

Já mluvil ale hlavně o tom stání přímo před vchodem. Stejně tak klidně parkují přímo na hlavní silnici. Ani blinkry, ani obrubník, ani parkoviště o 20 metrů dál. Prostě na howado na hlavní. To samý všemožný zákazy (nástupní požární plošiny, zákaz stání, vjezd pro IZS, popeláře, cokoliv. Oni si to tam prostě postaví a klidně 5 let v kuse a nikdo s tím nic nedělá. Jak říkám, chráněná menšina. A tím víc, čím lépe je organizovaná a disponující financemi. Neřeším okraj jejich skupiny v reflexních vestách sbírající odpadky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, tak tohle je samozřejmě jiná liga, jen já takhle pozoruji i bílé a normálně vypadající lidi, často jsou silně arogantní, většinou starší, takoví ti, co si myslí, že sežrali všechnu moudrost světa a zákony dodržovat nemusí.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak samozřejmě, že ignorantských a arogantních howad přibývá geometrickou řadou.
To jen blbci jako já všude 3x projedou dokolečka a řeší, kam si stoupnout, aby nebyly problémy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mám to stejné, bez ohledu, jak mám staré auto, nechci, aby mne to někdo ojebal a radši dojdu....
Neuromancer2
To já taky, hlavně 911 dávám na úplně nejvzdálenější místo na parkovišti, nicméně už několikrát přijdu zpátky a hned vedle namáčklej ***, okolo místa jaxviň😂
Avatar - Mikesus
Mikesus
já to vídávám nejvíc u BMW všech kategorií, mercedesy, pak passaty a staré oktávky. Čatěji je to smrdící O1 nebo O2 než nějaká O4.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Klasika v Sudetech - postavit nejlépe nastartovanou vylágrovanou oktávku TDI před vstup na žlutou čáru a čekat, až se 150kg prasnice vrátí s vlašákem.

A ještě místa pro rodiny, tam je to podle mě už úplně random. 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Souhlas, stání nabitých aut nebo jiných aut na vyhrazených místech je a bude velký problém, proto jsem to dal jako bod 5.
Avšak nemyslím si, že jediný důvodem je ignorace. Ano, když tam stojí spalovací auto, je to jednoznačně ignorace. Ale když tam stojí elektromobil, může prostě a jednoduše nastat situace, že elektromobil je plně dobitý, ale majitel v danou chvíli nemůže přijít na vyhrazené místo a s autem popojet. Proto jsem dal příklad s tím sídlištěm nebo jinými veřejnými místy, kde se přepokládá pomalé nabíjení, například ze sloupů veřejného osvětlení. V době dobití na 100 % může být mimo bydliště, nebo může spát atd atd.
Corkybell
Nato už existuje riešenie. Na niektorých nabíjačkách keď zostaneš dlhšie ako 3 hodiny a máš nabitú baterku na 100 %, tak začne sa ti počítať parkovanie a nie je práve nízke, takže keby si tam zostal napichnutý napríklad celú noc, tak tá nabíjanie príde pekne draho.
Avatar - kari.laz
kari.laz
To nené moc řešení. To není ani rovnák na ohýbák, to je paskvil.
Dejme tomu s eauto bude nabíjet tři hodiny, nabité nebude, ale víc mi to neumožní. Přijedu z práce v deset večer. V jednu bych měl vstát, jít auto odpíchnout a přeparkovat?
Případně jen odpíchnout, ale nepřeparkovat, aby to nepoznalo, že tam jsem, pokud to je ošetřené jen dobou nabíjení atím to stejně situaci neřeší.
Tohle rozhodně není řešení.
Avatar - Emel
Emel
Tohle holt úplně elegantní řešení nemá...
Byl jsem na takové procházce v Alpách, do Sportgasteinu bych Teslou dojel, tam jsou hezky stojany, mohl bych to dát nabít a po návratu odjet s plnou. Jenže když tam auto píchnu po příjezdu, tak tam bude stát ty tři dny než slezu z kopců dolů...
Když máš dost místa, můžeš mít kolem jednoho stojanu třeba šest parkovacích míst a po dokončení nabíjení si může ten kabel vzít další zájemce. Jestli pak už ale není jednodušší tam dát i šest kabelů... a jsi tam kde jsi byl 😄
Autonomní auto by se mohlo teoreticky naučit odpojit se od nabíječky a odjet zaparkovat kus dál... ale to je zatím hudba budoucnosti.
Mohla by to dělat lidská obsluha, ale to by stálo peníze.
gil54
Tyto "hudby budoucnosti" se ale v mnohých případech míjí se skutečným vývojem.

Brzy budeme létat na měsíc na dovolenou na Měsíc a na Mars taky, jsme slýchali v roce 1961, když Gagarin....

Proč by mělo jet jen zaparkovat kus dál? Jako z Proseka do Kobylis? Proč rovnou nezrušit ty neekonomické nabíjecí body na každém rohu, když autonomní auto má zcela jiné možnosti. Odjedeš si v něm domů, nebo kam chceš, ono si odjede do centrálního nabíjecího hnízda, projede nano mycí linkou a odstaví se do robotizovaného podzemního zásobníku. Když ho budeš potřebovat, jenom vydáš pokyn a auto přijede. Tohle je hudba budoucnosti. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle se mi stalo v roce 2018 v Soluni, zajel sem do parkoviště v centru města. Zmáčkl tlačítko a auto mne to odvezlo někam do podzemí, kde byly regály plné aut pod podlahou... upřímě, dost jsem se bál, když jsem se pro auto vracel, abych ho dostal zpět... přecijen, v zemi jako Řecko takovému systému moc nevěříš 😁
Avatar - Emel
Emel
Ne jako z Proseka do Kobylis, ale jako z nabíjecího místa na velkém parkovišti v horách nebo u nákupáku na jiné parkovací místo bez nabíjení na stejném parkovišti.
Nabíjecí huby s parkovištěm jasně, to je spíš řešení pro ta sídliště... ale ještě o kousek složitější.
gil54
Nemyslím, že pro autonomní káru této kategorie je rozdíl, jestli jede z jednoho konce parkoviště na druhý nebo z Proseka do Kobylis.
Avatar - Emel
Emel
Rozdíly jsou dva
- Přejet pár desítek metrů v nízkých rychlostech po parkovišti je jednodušší úkol, než se v pražském provozu promotat kolem Bulovky
- Parkoviště nemusí být pozemní komunikace (už dneska některá jsou a jiná nejsou), takže to může být jednodušší legislativně
Avatar - Anonym
Anonym
Mýty vydávané za fakta

7.

Mýtický argument: K uspokojení poptávky po všech elektrovozech bude třeba na konci dekády těžit až 30 milionů tun lithia, kobaltu, niklu a dalších materiálů ročně. To bude mít negativní dopad na životní prostředí.

Mýtus vydávaný za fakt: K uspokojení poptávky po palivech je dnes třeba těžit 15 miliard tun fosilních paliv ročně – 8 miliard tun uhlí, 35 miliard barelů ropy a 4 biliony kubíků plynu. To má značný dopad na životní prostředí.

Pravda:
30 milionů tun bude potřeba lithia, kobaltu, niklu (i jejich sloučenin) a dalších materiálů. Avšak tyto prvky se nevyskytují v čisté podobě. Vyskytují se v chudých rudách (což je důvod, proč jsou poměrně drahé), kdy obsah kovu v rudě bývá kolem 1 %, leckdy i méně, takže je potřeba vytěžit 100násobek rud, leckdy i více. Navíc jsou v rudách vázány do nevyužitelných sloučenin a je potřeba působením chemikálií tyto sloučeniny rozložit a získat požadovaný kov nebo jeho využitelnou sloučeninu.
Takže bude potřeba vytěžit řádově 3 miliardy tun rud ročně, k tomu přidat miliardy tun chemikálií a fosilních zdrojů. Vzniknou miliardy tun hlušiny, chemických odpadů a emisí skleníkových plynů. A získá se tím 30 milionů tun materiálů ročně pro baterie do elektromobilů.

Pro pohon osobních aut se uhlí ani zemní plyn skoro nepoužívá. Používá se pro ně cca 1/4 ropy. To je zhruba 1,2 miliardy tun ročně. Ropa se těží poměrně koncentrovaná, není potřeba těžit stonásobky, ani desetinásobky.

Ano, těžba ropy výrazně poškozuje životní prostředí a havárie při těžbě nebo přepravě mohou způsobit ekologické katastrofy.
Ano, surovin od ropy až po rudy lithia je stále dost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1 lež o elektromobilech😒br />
9 mýtů o elektromobilech.
Nebo Nebo
Se nedivím, že tam je... Vždyť je to nejlevnější Volvo, poněvadž je dotován ze spalováku
Shakyl
Opět v článku zase něco co je buď chyba nebo to nechápu. "Tesla Model Y ztratila svou loňskou dominantní pozici, kdy se stala nejprodávanějším novým vozem nejen v Evropě, ale celosvětově. Za prvních letošních šest měsíců je přitom na našem kontinentu až osmá." Až osmá? Tak proč je v tabulce na 1. místě?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Proc si vsimas tak nepodstatnych detailu? 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je chyták... je osmá v relativní změně prodejů proti lonsku s - 26 % 😁 Redakce chce, abychom nad tím přemýšleli 😁
Avatar - Dinar
Dinar
V perexu: Tesla Model Y si i navzdory výraznému poklesu nadále udržuje pozici nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě.

V textu: Tesla Model Y ztratila svou loňskou dominantní pozici, kdy se stala nejprodávanějším novým vozem nejen v Evropě, ale celosvětově. Za prvních letošních šest měsíců je přitom na našem kontinentu až osmá.

Nechápu, kde vidíte problém. Tesla Y je stále nejprodávanějším EV, ale není to už nejprodávanější auto mezi všemi modely bez ohledu na druh pohonu, tam je v Evropě po půl roce až osmá.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V trochu zmateném popisu v textu a tabulky ( prostě se tu na redakci nenechá nit suchá a mnohdy oprávněně), která uvádí jen EV a né všechny vozy o kterých mluví pak ve velké části textu... většinou by se v textu mělo odkazovat na tabulky, navíc i mezi EV je opravdu na osmé pozici v relativní změně oproti lonskému roku 😉

Uplně by stačilo třeba do té EV tabulky dodat, kolikáté je to auto v absolutním pořadí a hned je to srozumitelnější
Avatar - Emel
Emel
Tak předpokládá se, že čtenáři se orientují...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Psali NA KONTINENTU... asi zohlednili pokles prodejů v Rusku 😒] 😒]
ericn
Spíš nepřemýšlejí oni 😉
dodo24
To, že Tesla 3 rástla a model Y naopak klesal je spôsobené uvedením faceliftu, resp čakaním u modelu Y.
ericn
Tak určitě 😒] Prostě došli dotace v Německu a TMY padá na přirozený zájem, toť vše a půjde ještě níž...
Avatar - Emel
Emel
dodo ale řeší bilanci mezi Model 3 a Y... a tam by teoreticky konec dotací měl mít stejný dopad na obě auta, resp. na TM3 by měl dopadnout lehce víc než na Y (protože relativní zdražení po ukončení dotace je u levnějšího auta větší... ale to je drobnost).
ericn
Tak TM3 je aktuálně po FL, kdežto TMY je 6let beze změny. Tj ten kdo chce malou Teslu dává aktuálně podle prodejů přednost faceliftu TM3. Konec dotací v DE jen ukázal, kde je reálný zájem…
dodo24
Máš pravdu, už len necelý milión EV sa predalo v európe za pol roka 😉
Predstavením Tesly 2, VW ID.2 a Renaultom R5 to pôjde rapídne hore.
Avatar - Emel
Emel
...což je to, co psal dodo v prvním příspvěku. Takže?
ericn
Na FL TMY nikdo nečeká, hlavně ví bůh, kdy vlastně přijde 😉 Dotace na rozdíl od TM3 FL už v začátcích prodejů nestihne...
Avatar - Emel
Emel
ericn o dva příspěvky výš: Tak TM3 je aktuálně po FL, kdežto TMY je 6let beze změny. Tj ten kdo chce malou Teslu dává aktuálně podle prodejů přednost faceliftu TM3.
Tak si vyber 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejsem fanousek Tesly , ale tm3 neni plnohodnotne auto pro vice lidi, tmy uz rodine stacit muze i kdyz je o dost osklivejsi 😊
ericn
No já bych nekoupil ani jedno, ale chápu, že když chce někdo Teslu a má rodinu, tak do TM3 prostě nepůjde...
dodo24
Pozri čo napísal Emel a skús nad tým pouvažovať. Keby je to dotáciami ako hovoríš (smajlík berem ako vyjadrenie zúfalosti), tak padajú oba modely. Jeden ale narástol o viac ako 30% aj napriek ukončeným dotáciam.
ericn
Otázkou je kolik lidí ze zájmu o TM3 vyměnil starý škopek za facelift 😉
dodo24
Pre mňa je jedno nepochopitelne... zrusili sa dotácie a Tesla 3 narástla o nemalých 37%. To si ako vysvetluješ?
ericn
Tak je to o tom, že "před FL" TM3 loni nikdo nechtěl a dotace loni podpořili hlavně TMY. Tj ten kdo jí chtěl už jí má (i s výhodou) a nový zákazníci prostě nejsou 😉 Ohledně vzepjetí FL TM3 bude asi výměnou těch prvních starých za nové, jiný důvod mě nenapadá...

Asi bych to hodnotil až na konci roku, jak budou celkově prodeje vypadat. Že to nebude celkově na bednu a ani na TOP 10 je jasné 😉
dodo24
Všetko záleží od toho, kedy bude predstavený FL TMY. Ak by bol dnes, tak na bednu tu určite bude. Top10 dá moŽno aj bez neho, aj keď mám tiež pochybnosti.
Avatar - Anonym
Anonym
dotace se rozhodně nezrušily všude.

A hlavně se nezrušily restrikce a daně na spalováky v řadě fanatických zemí EU jako je Norsko, Holandsko atd
Hendly
“ Segment aut s lokálně bezemisním pohonem ročně vzrostl o 1,3 %, ”…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
EU podporuje zavádění neperspektivní technokogie, což nás stojí obrovské peníze a vyprodukuje mnohem více emisí v konečném důsledku, než by bylo, kdybychom nadále využívali spalovací motory.

No není to krásné? Ať žije eurohujerská ekologie!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě ze tolik lidi nebylo, kdyz přicházel parní stroj. Taky chtěli zůstat u koní a manuální práce. Asi bychom stále byli o klackach.
Avatar - Dinar
Dinar
Určitě máš taky přehled o tom, jaké poskytovaly státy dotace na pořízení parních strojů, případně od kterého roku měl platit zákaz používání koní. Jinými slovy, tyhle přitroublé "analogie", to je přesně to, co dělá EV medvědí službu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Krásný příklad rozdílnosti.
Když přišla pára, on někdo zakazoval koně? Dřevoplyn??? Co?
Avatar - Anonym
Anonym
nezakazoval nikdo nic a koně se používaly v zemdělství až někdy do roku 1950-56 dle lokality, než je nahradily plně traktory 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Parní stroj nebyl vytlačován násilně. Spalovací pohon byl prostě lepší, i než elektrický pohon.
Hendly
Stale zrychlujici nastup a vyvoj FVE, baterii a s tim rozvoj elektromobilu.
To je jasny globalni trend.

Trollove jako Rohypnol a mnoho dalsich zde tu siri kritiku EU a jedou svou agitku o hujerech atd.

Trollove tu za par mesicu a let nebudou, co napáchají bude ale bolet.
Avatar - Anonym
Anonym
Nejvíc bude bolet to, co napáchá neostalinistický utopista
https😐/www.hrot24.cz/…planu-ciste-nuly
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já s trochou štěstí nikam nezmizím a dotační socialismus budu kritizovat vždy. :-!
Petr_Basa
Tahle "neperspektivní" technologie nás pod okny zbavuje randálu a smradu, které jsou obtížné samy o sobě, a jako bonus navíc i zdraví škodlivé.
Avatar - Anonym
Anonym
Odstěhuj se do Boubína když ti to vadí, on tě někdo drží abys bydlel tam kde je pod okny smrad a randál? Proč nemáš pod okny pampelišky a divoké kočky - tvůj boj 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já randál ani smrad pod oknem nemám.
DonVito
https😐/www.auto.cz/diskuse/93026/1

"ptr078
10. 4. 2024 00:28
Re: Re: ID jako
Otazka na vas pane. Minule ste mi tvrdili ze volvo ex30 je trhak, kazdy po nom tuzi, nestacia ho vyrabat a v tabulke ho nejak nevidno. Alebo ste zase len tarali hluposti ako obycajne?"

Realita😒br /> ...letošní novince v podobě esteticky i cenově atraktivního Volva EX30 se nadmíru daří. Z nuly se švédský crossover z Číny vyhoupl na 36.980 exemplářů a celkové třetí místo mezi elektromobily.