Novinky
traveldrive
4
dopadlo to najlepšie ako mohlo. Autonómne vozidlo za súčasných podmienok je číry nezmysel.
Přejít do diskuze
Jsem zvědavý, jak bude vypadat homologační proces. Už v současné době (stupeň automatizace 1) je totiž dost pochybný.
V dobách čistě mechanických / analogových aut se bylo lze domnívat, že když se auto bude nějak chovat při testování, mělo by se stejně chovat i ve většině ostatních situací.
Pro stroj řízený SW je takový předpoklad naprosto scestný. Viz Dieselgate, viz nedávnou kauzu s vlaky od Newagu.
IMO by součástí homologačního procesu měl být povinný audit zdrojového kódu. Ne nutně open-source (to by asi položilo evropský průmysl), ale audit. A silniční kontrola by měla kontrolovat hash paměti vozidla, jestli sedí s homologovanou binárkou.
V dobách čistě mechanických / analogových aut se bylo lze domnívat, že když se auto bude nějak chovat při testování, mělo by se stejně chovat i ve většině ostatních situací.
Pro stroj řízený SW je takový předpoklad naprosto scestný. Viz Dieselgate, viz nedávnou kauzu s vlaky od Newagu.
IMO by součástí homologačního procesu měl být povinný audit zdrojového kódu. Ne nutně open-source (to by asi položilo evropský průmysl), ale audit. A silniční kontrola by měla kontrolovat hash paměti vozidla, jestli sedí s homologovanou binárkou.
Vaše dedukce je založena na tom, že z pohledu práva je robot stejně právně (ne)způsobilý, jako člověk. Což je zjevný nesmysl. 🙇🏻♀️
Ona to není sranda, už teď třeba Tesla optimalizuje SW tak, aby exceloval na obvyklých trasách konkrétních influencerů (a pochopitelně Elona). SW se automaticky aktualizuje mimo jakýkoli homologační proces.
https😐/www.businessinsider.com/…f-driving-2024-7
https😐/www.businessinsider.com/…f-driving-2024-7
Auditem by pak musela projít každá nově vydaná verze SW, protože je velice snadné zavést fatální chybu. Z kapacitních důvodů dost nepředstavitelné. A hlavně, u neuronky se audit dělá dost těžko.
My už nemáme platy ani jako Poláci. My jsme národ tupců, kteří rozházeli EU dotace za rozhledny a cyklostezky a nikomu to nebylo divné. My si bídu zasloužíme.
Pokud by za řízení robota byl odpovědný výrobce, podle té logiky by za řízení řidiče měla být odpovědná autoškola.
Tak jasny, dokud nemame plne autonomni auta, tak nemame plne autonomni auta.
Az budeme mit plne autonomni auta, tak toho bude miliarda.
Odhaduju 2030 prvni v provozu a 2035 uz to pojede celkem ve velkym.
V CR samozrejme o par dekad pozdeji nez v Cine a na zapade, my jsme konzervy co jsou pozadu a jsme na to patricne pysni.
Sice to ma tu nevyhodu, ze teda jsme ve vsem pozadu a pak si stezujeme, ze nemame platy jak amik, anglican nebo nemec, ale tak uz to proste je.
Na druhou stranu cesi jsou technicky velice nadani a mame slusne vysoke skoly (ty technicke) a ti sikovni se odstehuji tam, kde ten tech a penize jsou…
Az budeme mit plne autonomni auta, tak toho bude miliarda.
Odhaduju 2030 prvni v provozu a 2035 uz to pojede celkem ve velkym.
V CR samozrejme o par dekad pozdeji nez v Cine a na zapade, my jsme konzervy co jsou pozadu a jsme na to patricne pysni.
Sice to ma tu nevyhodu, ze teda jsme ve vsem pozadu a pak si stezujeme, ze nemame platy jak amik, anglican nebo nemec, ale tak uz to proste je.
Na druhou stranu cesi jsou technicky velice nadani a mame slusne vysoke skoly (ty technicke) a ti sikovni se odstehuji tam, kde ten tech a penize jsou…