Videa
Zpět na článek
Ojetý Ford Focus 3. generace okem Tomáše Dusila: Ví o něm vše! Včetně historie
48 komentářů
rohYpnol
1.0 EB naprosto mizerná volba pro servisní náročnost a ceny a dostupnoat servisu
Jediné použitelné jsou tyhle staré 1.6, nic proti nim.
Ale celkově auto nedává smysl. Do FL velmi laciný interiér, po FL laciný interiér. Po FL už akceptovatelný co do kvality. Ne však co do prostornosti. Mizerná podélná prostornost. Antikorozní ochrana také žádný zázrak.
Ve srovnání s VW Golf, Seat Leon a Škoda Octavia, to prostě žádný smysl nedává. Navíc stále není tak levný, aby byl prioritní jen dobrý technicky stav. V těchto cenách a v tomto stáří je z čeho vybírat.
Jediné použitelné jsou tyhle staré 1.6, nic proti nim.
Ale celkově auto nedává smysl. Do FL velmi laciný interiér, po FL laciný interiér. Po FL už akceptovatelný co do kvality. Ne však co do prostornosti. Mizerná podélná prostornost. Antikorozní ochrana také žádný zázrak.
Ve srovnání s VW Golf, Seat Leon a Škoda Octavia, to prostě žádný smysl nedává. Navíc stále není tak levný, aby byl prioritní jen dobrý technicky stav. V těchto cenách a v tomto stáří je z čeho vybírat.
Arese
...tato generace Focusu měla kvůli absurdně nafouklé přístrojové desce a středové konzole hrozně stísněný interiér, jeden z nejmenších v C segmentu... 😒 :no:
3_diamanty
A co puma s 1,0 ecoboost... maju u nas v KE bielu skladovku za 19 tisic eur ... ( bezne stoji od 20 vyssie ) .... ale ten ecoboost je aj mne proti srsti... sice netvrdim ze tsicka som sa nebal... ale s remenom a v 4valci je defakto bezproblemove... o ecobooste ale tu a tam citam hrozostrasne veci ( aj ked ja vela nejazdim a urcite co to vydrzi )
Anonym
Ten interiér asi je kvalitní, ale jde o ten dojem z interiéru. Tím, jak třeba středový panel z rádiem připomíná hifi věž z vietnamské tržnice. Levné plastové imitace hliníku, zrak unavující modré podsvícení, to bylo výsadou korejských a čínských aut, Focus to hodně sráží dolů.
1.0 Ecoboost měl problémovou konstrukci s rozvodovým řemenem máčeným v oleji až do konce výroby Focusu 3, ne?
1.0 Ecoboost měl problémovou konstrukci s rozvodovým řemenem máčeným v oleji až do konce výroby Focusu 3, ne?
lamal
Suhlasim, miesto pre spolujazdca je tragicke kvoli palubke a celkovo auto je male a male su aj sedacky... ale pri troche sudnosti sa tam nasklada aj 196cm postava. S mojimi cca 185 cm som v nom problem nemal, horsie to bolo za mnou - combik.
Jazdi dobre, stale ma talent ze ked za to vezmes tak sa s nim dobre povozis, prides na to ako ho mas kocirovat.
Jazdne je super 1.5EB, vykon, pruznost, charakter, spotreba, zvuk - vsetko ftopu, vydrz nevíš... okrem priestoru a sedadiel pre mna po FL bol trochu rozporuplny setup silentblokov, kedy to sice lepsie utlmilo vibracie nez pred FL, ale to velmi rychle riadenie v okoli stredovej polohy a zvykanie sa silenblokov posobilo podivnu neistotu, da sa na to zvyknut.
Riadenie je inak dobre, nejaka spatna vazba je v nom stale. Este sa mi nepacila kusava spojka, dalo zabrat s tym necukat.
Pred FL boli zase nepekne materialy, hlavne asi v nizsich vybavach, vypadalo to blbo a sem tam daco drnčalo.
Korozia sa najde aj na Mondeu aj na Fokale, ale garazovane auta problem nemaju. Na oboch som uz videl zadne lemy chytene...
Jazdi dobre, stale ma talent ze ked za to vezmes tak sa s nim dobre povozis, prides na to ako ho mas kocirovat.
Jazdne je super 1.5EB, vykon, pruznost, charakter, spotreba, zvuk - vsetko ftopu, vydrz nevíš... okrem priestoru a sedadiel pre mna po FL bol trochu rozporuplny setup silentblokov, kedy to sice lepsie utlmilo vibracie nez pred FL, ale to velmi rychle riadenie v okoli stredovej polohy a zvykanie sa silenblokov posobilo podivnu neistotu, da sa na to zvyknut.
Riadenie je inak dobre, nejaka spatna vazba je v nom stale. Este sa mi nepacila kusava spojka, dalo zabrat s tym necukat.
Pred FL boli zase nepekne materialy, hlavne asi v nizsich vybavach, vypadalo to blbo a sem tam daco drnčalo.
Korozia sa najde aj na Mondeu aj na Fokale, ale garazovane auta problem nemaju. Na oboch som uz videl zadne lemy chytene...
Arese
Však taky netvrdím, že tento problém měl řidič. Prostorová katastrofa u tohoto auta panuje hlavně na místě spolujezdce, jehož kolena zepředu utiskuje snad metr hluboká hrouda plastu a z levé strany ještě nesmyslně se rozšiřující středová konzola. A nedostatek místa pro kolena dospělých zadních cestujících je u rodinného modelu C segmentu taky ostuda. Tuto kritiku se můžeš dočíst prakticky u každého testu tohoto auta. Však to také Ford uznal, když u současné generace palubku i středovou konzolu zásadně zmenšil a rozvor výrazně protáhl na 2,7 m.
P.S. Měřím 188 cm a vážím 96 kg, takže svoje trapné rady o tom, jak musím kvůli prostorově zmrvenému autu zhubnout, si strč víš kam! 😄
P.S. Měřím 188 cm a vážím 96 kg, takže svoje trapné rady o tom, jak musím kvůli prostorově zmrvenému autu zhubnout, si strč víš kam! 😄
ericn
Souhlas, měl jsem kombik rv2014 s 1.6TDCi 85kW. Jezdil skvěle, ale interiér byl malý, při mých 188cm bylo za mnou opravdo mááálo místa a většinou jsem měl něčí kolena v zádech… Dost nepříjemné. Navíc k tomu přidejte malý a mělký kufr. No po roce jsem se ho zbavil… 😉
Atlis
Strašné drísty. 1,0EB nebrať iba zo začiatku výroby, neskôr výborný motor. To isté 1,6EB aj 1,5EB.
Laciný interiér? Kamaríde, ten interiér je perfektný - nič v ňom nevŕzga, nič sa nevydrie.
Antikorózna ochrana? Nežartuj. To si zaspal dobu. Mk3 je má výbornú.
Vnútorný priestor? Menší. Pre rodinu 2+2 postačujúci.
Focus je z tých ročníkov výbornou voľbou. Ale môžem byť zaujatý, pretože som ním urobil štvrť milióna kilometrov a ty ani prd.
Laciný interiér? Kamaríde, ten interiér je perfektný - nič v ňom nevŕzga, nič sa nevydrie.
Antikorózna ochrana? Nežartuj. To si zaspal dobu. Mk3 je má výbornú.
Vnútorný priestor? Menší. Pre rodinu 2+2 postačujúci.
Focus je z tých ročníkov výbornou voľbou. Ale môžem byť zaujatý, pretože som ním urobil štvrť milióna kilometrov a ty ani prd.
rohYpnol
Neříkám že nejezdí dobře.
Ale v dnešní době jestli Focus jezdí o 5% lépe jak Octavia, tak je mi to fakt jedno. Ale ano je to samozřejmě o prioritách.
Jinak paradoxně mě na tomhle Focusu láká ten 1.6 atmosfera. Tyhle motory ze státě školy mám prostě rád, i když jim emisní normy hodně uškodily.
Ale v dnešní době jestli Focus jezdí o 5% lépe jak Octavia, tak je mi to fakt jedno. Ale ano je to samozřejmě o prioritách.
Jinak paradoxně mě na tomhle Focusu láká ten 1.6 atmosfera. Tyhle motory ze státě školy mám prostě rád, i když jim emisní normy hodně uškodily.
Ozzman
Ten motor je nyní asi už v 3 či 4 generaci a je uplně jiný. I o tom starém se setkávám s protichudnými názory, někteří testeři ojetin ho doporučují, asi to bude také od roku výroby. Já s tím novým jel ve Fokusu a i v Pumě a jizdně na R3 1.0 to jako je výborný motor, táhne, graduje výkon, ale Puma mne trochu zklamala tvrdším podvozkem, sice se dost dobře řídí, jen si pamatuji na jednu nerovnost, kdy auto brutálně poskočilo... no až příjde Mikesus, který seděl vzadu, tak ti povypráví, jak mu to pocuchalo záda 😁 To jsem od Fordu nečekal, ale Puma má torzku 😐 a vlastně i Fokus ve většině verzí dnes...
rohYpnol
Já bych to třeba už jen kvůli 1.0 EB nevzal.
Stejně tak nebrat pro mě znamená 1.2 PT od Stellantisu.
Naopak a možná paradoxně TSI za mě jsou dnes nejlepší volbou.
Co mě mrzí, tak do objemu 2.0 v podstatě nevím o motoru, který by měl charisma. Poslední skvělý byl 1.33 TCe, naprostá TOPka, no a Renault přijde s 1.2 ... fakt na zabití.
Stejně tak nebrat pro mě znamená 1.2 PT od Stellantisu.
Naopak a možná paradoxně TSI za mě jsou dnes nejlepší volbou.
Co mě mrzí, tak do objemu 2.0 v podstatě nevím o motoru, který by měl charisma. Poslední skvělý byl 1.33 TCe, naprostá TOPka, no a Renault přijde s 1.2 ... fakt na zabití.
Ren Ren
EB 1.5 se 110kw nebyla ani tehdy warm hatch, natozpak dnes. Takze mi moc nedava smysl to vychvalovani te atmosfericke 1.6, vzdyt to auto musi byt uplne mrvty.
Asistencni systemy fungovaly na tehdejsi dobu primerene a dnesni auta jsou na tom vyrazne lepe. To asi neni nic prekvapiveho. Ale i tak ACC bylo v pohode pouzitelne kdyz clovek vedel, jak se chova (falesne detekce v zatackach a pod.). Detekce mrtveho uhlu byla v pohode, active city stop bez falesnych detekci... Ve vysledku v pohode pouzitelny.
Snad jen interier - zpracovani ok, odhlucneni vyborny, jen ta stredova konzole je na dnesni dobu dost retro. Pred 8-9 lety kdyz jsem ho kupoval mi to neprislo, ale dnes uz je to sranda.
Asistencni systemy fungovaly na tehdejsi dobu primerene a dnesni auta jsou na tom vyrazne lepe. To asi neni nic prekvapiveho. Ale i tak ACC bylo v pohode pouzitelne kdyz clovek vedel, jak se chova (falesne detekce v zatackach a pod.). Detekce mrtveho uhlu byla v pohode, active city stop bez falesnych detekci... Ve vysledku v pohode pouzitelny.
Snad jen interier - zpracovani ok, odhlucneni vyborny, jen ta stredova konzole je na dnesni dobu dost retro. Pred 8-9 lety kdyz jsem ho kupoval mi to neprislo, ale dnes uz je to sranda.
lamal
180 cm a 160 cm je meritko priestrannosti ? Su ludia co maju 196 a ich deti maju 180 v 16tich 😁 Porovnaj s Golfom alebo Leonom a uvidis co je priestranne auto v danej triede.
Atlis
Chceš povedať, že 1.4TSI z toho obdobia bola nejaká hitparáda? Zabudli sme na jej úžasné rozvody?
Atlis
Nie každý potrebuje kompakt aby vozil 4 200cm chlapov, niekto si chce dobre zajazdiť. Ako som spomínal, ja mám 180cm, ex 160, vzadu sa vozí dcéra (0-10) a miesta nám nikdy malo nebolo. Kufor stačil jak na veľké kufre tak na kočiar.
Atlis
Akurát, že tie "imitácie" hliníku, je skutočne hliník. Netvrdím, že rádio bolo kedykoľvek najlepšie dizajnovo, ale kvalite spracovania ani materiálom sa nedá vyčítať nič.
argejev
ahoj, toto auto slo manzelke pred 10timi rokmi ako kombik.stale ho mame. jednou dobou som ho pouzival na sluzobne ucely na cesty po vychodnej europe.
je tam vela kompromisov, ale neexistuje jazdne lepsie auto v tejto kategorii z tej doby.
v rokoch 2015-2019 som na roznych autach v roznych krajinach spravil 50-60 tisic km rocne a ci VW group, mazdy, hondy, ople, fiaty alebo francuz...tie auta nemali porovnatelne jazdne vlastnosti. pri niektorych autach to bolo az zarazajuce zle.
motoricky je asi haklivejsie - ale ked dodrzujes odporucania tak funguje bez problemov.
od kedy ho mame tak je priemerka 6.1 litra a to sa s nim jazdili budto dialnice 140 tacho, alebo bratislava mesto.
dnesne dni uz dava len kratucke jazdy, takze viac ako kilometre a vek treba pocitac kolko studenych startov absolvuje a ako velmi sa nariedi olej, ktory rozozerie remen...
je tam vela kompromisov, ale neexistuje jazdne lepsie auto v tejto kategorii z tej doby.
v rokoch 2015-2019 som na roznych autach v roznych krajinach spravil 50-60 tisic km rocne a ci VW group, mazdy, hondy, ople, fiaty alebo francuz...tie auta nemali porovnatelne jazdne vlastnosti. pri niektorych autach to bolo az zarazajuce zle.
motoricky je asi haklivejsie - ale ked dodrzujes odporucania tak funguje bez problemov.
od kedy ho mame tak je priemerka 6.1 litra a to sa s nim jazdili budto dialnice 140 tacho, alebo bratislava mesto.
dnesne dni uz dava len kratucke jazdy, takze viac ako kilometre a vek treba pocitac kolko studenych startov absolvuje a ako velmi sa nariedi olej, ktory rozozerie remen...
argejev
10 rokov, nieco okolo 160 000km...prvy majitel, garaz nikdy nevidel....absolutne bez problemov, ale samozrejme servisovat jak sa patri- aj aktualne po vymene remena. jazdne najlepsi nepremiovy kompakt za poslednych 15 rokov....
twistedTSD
Anekdotická zkušenost není vždy vypovídající. Na trhu ojetin je hodně velkým plusem i určitá míra blbuvzdornosti.
twistedTSD
Testeři toho naplácají. Za mě turbomotor s řemenem v oleji prostě NE, alespoň v ojetině, kde nevím, jaké péče se autu dostávalo.
twistedTSD
1.0 EB v Pumě už určitě není to samé 1.0 EB, co se dávalo do trojkového Focusu. Puma už by měla mít řetěz místo nešťastného řemene v oleji.
Alpha Tango
1.0EB se v pohode dozije vymeny rozvodu, pokud tam davate ten spravny olej a nelejete nejaky levny ho*na. Vymena rozvodu je drazsi ale v zasade ty naklady tak nejak odpovidaji tomu, co je ochoten chroupnout každý majitel rekneme dieselu (vstriky, dvouhmota, dpf atd atd…). Focus většinou slouží jako rodinne auto a rodiny většinou vzadu vozi deti a nikoliv basketbalisty takze prostornost dostacujici. Koncern ma interier asi vzhlednejsi. Naopak FoFo3 jizdne zcela deklasuje Octu 3 s drkotajici vlečkou. Pro me osobne je dulezite jak auto jezdi nez z jakeho druhu plastu ma vyrobenou palubku. Dostupnost servisu zcela bez problemu, Forda vam odservisuji všude skala aftermarketu je siroka. Ale tisíc lidi tisíc chuti…
p.spk
Mám Focus 2017 a najeto téměř 200 000km. Motor je skvělý a při dodržování pokynů výrobce s ním nemám žádný problém. Rozvody jsem ještě neměnil, chystám se příští rok. Na tento motor jsem slyšel mnoho negativ, ale většinou od těch, kteří s ním nemají žádné osobní zkušenosti. Samozřejmě, každý typ motoru se občas porouchá, jde o to, co kdo chce slyšet.
miromen
Jo no to auto jezdi prostě vyborně. Ono ti krasně řekne po čem jedeš prostě je responzivni, ale řekne ti to na nedokonalostech přijemně ne nějak hulvatsky, nahlas či ostře. Prostě neni plast jako plast a neni guma jako guma či rozdily v tlumicich komponentach na podvozku a samozřejmě odladěni. Když si vezmu třeba jak fokal hltal takovou panelakovku, kde u golfa bylo zřetelněji citit, že se mu to nelibi a jednoduše jsem zvolňoval tak to bylo pro mě velmi mile překvapeni a vubec jsem to nečekal. Takže vubec jsem se na ni rychlostně neomezoval narozdil od toho golfa.
Interier jsem měl velmi rad. Ta obklopenost, kdy ma pasažer pocit, že sedi ve většim a bezpečnějšim autě je prostě přijemny a jiny než u prakticky veškere konkurence co jsem v dame třidě poznal. Navic pocit tuhosti a bytelnosti z něj dost salal k tomu prvni auto, kde byl klid, žadne pazvuky, skřipani apod. On sice pusobil stisněněji, ale realně prostorově klasicky kompakt, ktery přišel na trh v r 2010. Tam bylo omezujici akorat to misto u spolujezdce tedy u FL. Ale třeba u takoveho čtverkoveho Megana bylo u spolujezdce to omezeni nemlich to same a vzadu dojem, že už spiš sedim v o kategorii menšim autě. U něj bylo min. pocitově vzadu ve všech směrech meně mista. S ovladanim tempomatu jsem vubec neměl problem, ale ten jsem často nevyužival. Ja mam prostě rad ovladani přimo na volantě. Jedina věc co mi vadila bylo prohozeni ovladani hlasitosti s přeskakovanim skladeb, ale tohle prohazuje generačně vicero automobilek co jsem si všiml a netušim proč.
Jo v čem byla nevyhoda u te větši palubky tak to byl horši předni šikmi vyhled. Prostě větši palubka a dost položene čelni sklo v tomhle mělo svou daň. Když jsem však sedl poprve do fokala gen. 4 tak jsem měl najednou pocit, že jsem si sedl do menšiho auta s pruzurem z tanku. Fokal 4 ma totiž vyrazněji na vyšku menši čelni sklo cca o 15cm což je velky rozdil. A ono je to u něj znat na zhoršenem vyhledu na semaforech. Docela se divim, že jsem o tom nikde nezahlidl zminku byť těch testu jsem o novem focusu tehdy moc nepřelouskal.
PS: 1,5EB u Kugy tvych rodiču tušim došlo kvuli emisim k nějake upravě. Mam dojem, že jsme to jednou spolu řešili či dokonce ty sam si o tom psal.
Interier jsem měl velmi rad. Ta obklopenost, kdy ma pasažer pocit, že sedi ve většim a bezpečnějšim autě je prostě přijemny a jiny než u prakticky veškere konkurence co jsem v dame třidě poznal. Navic pocit tuhosti a bytelnosti z něj dost salal k tomu prvni auto, kde byl klid, žadne pazvuky, skřipani apod. On sice pusobil stisněněji, ale realně prostorově klasicky kompakt, ktery přišel na trh v r 2010. Tam bylo omezujici akorat to misto u spolujezdce tedy u FL. Ale třeba u takoveho čtverkoveho Megana bylo u spolujezdce to omezeni nemlich to same a vzadu dojem, že už spiš sedim v o kategorii menšim autě. U něj bylo min. pocitově vzadu ve všech směrech meně mista. S ovladanim tempomatu jsem vubec neměl problem, ale ten jsem často nevyužival. Ja mam prostě rad ovladani přimo na volantě. Jedina věc co mi vadila bylo prohozeni ovladani hlasitosti s přeskakovanim skladeb, ale tohle prohazuje generačně vicero automobilek co jsem si všiml a netušim proč.
Jo v čem byla nevyhoda u te větši palubky tak to byl horši předni šikmi vyhled. Prostě větši palubka a dost položene čelni sklo v tomhle mělo svou daň. Když jsem však sedl poprve do fokala gen. 4 tak jsem měl najednou pocit, že jsem si sedl do menšiho auta s pruzurem z tanku. Fokal 4 ma totiž vyrazněji na vyšku menši čelni sklo cca o 15cm což je velky rozdil. A ono je to u něj znat na zhoršenem vyhledu na semaforech. Docela se divim, že jsem o tom nikde nezahlidl zminku byť těch testu jsem o novem focusu tehdy moc nepřelouskal.
PS: 1,5EB u Kugy tvych rodiču tušim došlo kvuli emisim k nějake upravě. Mam dojem, že jsme to jednou spolu řešili či dokonce ty sam si o tom psal.
Atlis
Musíš schudnúť. Ja som v ňom pri mojich 180cm a +/-90kg nikdy problém nemal.
Alpha Tango
1.0EB se v pohode dozije vymeny rozvodu, pokud tam davate ten spravny olej a nelejete nejaky levny ho*na. Vymena rozvodu je drazsi ale v zasade ty naklady tak nejak odpovidaji tomu, co je ochoten chroupnout každý majitel rekneme dieselu (vstriky, dvouhmota, dpf atd atd…). Focus většinou slouží jako rodinne auto a rodiny většinou vzadu vozi deti a nikoliv basketbalisty takze prostornost dostacujici. Koncern ma interier asi vzhlednejsi. Naopak FoFo3 jizdne zcela deklasuje Octu 3 s drkotajici vlečkou. Pro me osobne je dulezite jak auto jezdi nez z jakeho druhu plastu ma vyrobenou palubku. Dostupnost servisu zcela bez problemu, Forda vam odservisuji všude skala aftermarketu je siroka. Ale tisíc lidi tisíc chuti…
3_diamanty
Dik za info... tiez mi pride ze 1,0 eb z r 2024 asi uz bude spolahlivostne inde ako 1,0 eb povezme este niekedy z r 2018 ... torzka nevadi... ba naopak niekedy tie jednoduchsie riesenia su najlepsie a aj najviac vydrzia a nemas s nimi ziadne starosti ohladom servisu udrzby a pod ... ale to len tak ... aktualne to este zdaleka nie je... pumu vsak mam na takom akoby pomyselnom zozname odkedy uz vyraznejsie zlacnela ... no a odkedy zlacnela tak uz ju konecne sem tam u nas aj vidim sranda...
Ozzman
Než Oktávie? Tak to spíš tak o 30 %, mám ta auta projeté ve více kusech. Ta atmosféra je ve Fokusu 3 už uplně udušena emisemi, nikdy jsem to nejel, ale nečekal bych od toho moc. Nejlepší volba je TDCi 2.0 a pak 1.5EB a starat se, ten je jízdně velmi povedený, byť né tak jako 1.6, ale zase spontánně nezapéká pístní kroužky... ale taky se tu a tam něco objeví.
Ozzman
Já se u Fordu od roku 2008 setkal s korozí jen jednou a to v místě, které jsem poškodil a několik zim nechal být, ale nehádám se, že to někdo neumí lépe, nicméně koncer VAG hnil do nedávné doby dost masivně, běžně ještě Passati B7... za etalon beru Renault, ten je v antikorozní ochraně skoro nejlepší a to už dlouhou řadu let.
rohYpnol
Antikorozní ochrana jsou v zásadě 3 věci.
1) pozink, kvalita laku ... tohle ukáže čas, něco teoreticky i lakoměrka 😉
2) ošetření dutin a následná konzervace
3) ochranný nástřik.
A přinejmenším v bodě 3 je koncern VAG rozhodně lepší. Tak to zkrátka je, kdo má oči vidí.
1) pozink, kvalita laku ... tohle ukáže čas, něco teoreticky i lakoměrka 😉
2) ošetření dutin a následná konzervace
3) ochranný nástřik.
A přinejmenším v bodě 3 je koncern VAG rozhodně lepší. Tak to zkrátka je, kdo má oči vidí.
Ozzman
On fungoval v určitých generací i ten starý, je na něj i dost pozitivních doporučení... no a hlavně Fokus neměl jen tenhle motor 😁 Tady válcoval nesmrtelný 2.0 TDCi od PSA
Ozzman
Jo, to auto jezdí fakt dobře, proti výše srovnávaným Škodovkám a Leonum je to prostě o třídu lépe jezdící auto s jistým podvozkem. Ano, je menší a interiér je prazvláštní, zvláště předfaceliftem. Osobně mne na tom nejvíc vadilo ovládání tempomatu, s faceliftem překopané ovládání a hlavně odlišné od jiných Fordů pokaždé.. Rodiče stále mají Kugu 2 1.5EB 110kw s MT, sice chtějí pomalu měnit za něco s automatem, ale to auto vlastně jezdí dobře a Kuga řeší dost problematiky s prostorem na zadních sedačkách, které má třeba Fokus HB
Ozzman
Hovadina, na rozdíl od Golfu to prostě dobře jezdí, Golf nejezdí špatně, ale Fokus je lepší, míval i v nižších verzí vektorování točivého momentu na kola, nemusel si mít žádnou top ST verzi. Motory tam jsou i jiné, než 1.0 EB.( ai ten v určitých generací je doporučovaný motor).. třeba 1.5EB docela fungují, ale sázka na jistotu je samozřejmě 2.0 TDCi, sem se dávaly ještě motory PSA. Interiér je specifický, tam se hádat nebudu, ale jinak je to dobré svezení a já bych si radši vzal Fokuse, než Golfa, nebo Leona (tvl seděl si v Leonu té doby? ten má teprve ošklivý levný interiér a to ve většině verzí až snad na Cupru, slyšíš tam kamínky, tenké dveře...). Jo a Fokus téhle generace míval vždy multilink vzadu, Oktávka 3 už je taky spíš nic, než moc, hlavně předfacelift, ale i ten facelift... já včera s jednou musel ukončit služebku 10 metrů od práce v 66 tisících najeto.. kvalitka 😉 A to sem to auto měl docela rád.
Antikorozní ochrana ? Hele, pověz víc, mame doma druhou Kugu druhé generace a tedy, zatím ani jedna nerezla....
Ono by to ta auta chtělo znát dál, než z obrazovky, aby si o nich mohl takhle mluvit 😉
Antikorozní ochrana ? Hele, pověz víc, mame doma druhou Kugu druhé generace a tedy, zatím ani jedna nerezla....
Ono by to ta auta chtělo znát dál, než z obrazovky, aby si o nich mohl takhle mluvit 😉
rohYpnol
Jenže tohle je o ojetině. Nové Fordy bohužel zprasili interiérem, no a ty nejnovější Fordy už ani nejsou Fordem 😒]
Ja Prvni 123
Takze je dobre, jestli vi vsechno.
Poustet si to nebudu.
Nemam videa rad.
Poustet si to nebudu.
Nemam videa rad.
Dodnes si vzpominam, když jsem ne nutně hledal nahradu za tehdy golfa 6 generace a malem opoměl, že Focus 3 generace tehdy doslal FL. Po vyzkoušeni nějake konkurence včetně i dalšiho pokračovani golfa, ktery byl většim zklamanim než jsem čekal takže vubec nebylo o čem a u malem opomenuteho fokala s 1.5EB skončil. Přesednuti z golfa do fokala bylo jak pokropeni živou vodou s dojmem, že jsem přesedlal do něčeho vyrazně dražšiho.
Jednoduše vyborne auto, ktere nejen vyborně jezdilo, ale vyborne bylo i po strance komfortu a kultivovanosti včetně odhlučněni navic podpořen velice dobrym motorem. Fokal neměl žadne větši slabiny k tomu byl bytelny a poctivě udělany a byla tak s nim radost jezdit jak kratši štreky tak i ty delši. Takove menši minusi byly znatelnějši TVC, forovějši zakomponvani lišt, vystouplejši středovy panel u spolujezdce a pomalejši Sync 2 s dotykem, ktery vyžadoval větši silu než by se mi libila.
Dodnes nejlepši kompakt jaky jsem poznal. Když jsem ho prodaval tak jsem byl přemlouvan ať si ho nechame respektive ať ho necham ženě. Bohužel mě nepřemluvila a šel tedy z domu. Jenže nastala udalost po ktere jsem uznal, že to byla chyba a auto jsem rozhodně prodavat neměl.
Kolega ma dodnes prakticky stejny kousek tak, alespoň občas v jeho přitomnosti zavzpominam.