Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeOjetý Ford Focus 3. generace okem Tomáše Dusila: Ví o něm vše! Včetně historie
48 komentářů
miromen
Tak jsem kouknul na video a vlastně o ničem. Jen nějaky povinny članek zřejmě.
Dodnes si vzpominam, když jsem ne nutně hledal nahradu za tehdy golfa 6 generace a malem opoměl, že Focus 3 generace tehdy doslal FL. Po vyzkoušeni nějake konkurence včetně i dalšiho pokračovani golfa, ktery byl většim zklamanim než jsem čekal takže vubec nebylo o čem a u malem opomenuteho fokala s 1.5EB skončil. Přesednuti z golfa do fokala bylo jak pokropeni živou vodou s dojmem, že jsem přesedlal do něčeho vyrazně dražšiho.
Jednoduše vyborne auto, ktere nejen vyborně jezdilo, ale vyborne bylo i po strance komfortu a kultivovanosti včetně odhlučněni navic podpořen velice dobrym motorem. Fokal neměl žadne větši slabiny k tomu byl bytelny a poctivě udělany a byla tak s nim radost jezdit jak kratši štreky tak i ty delši. Takove menši minusi byly znatelnějši TVC, forovějši zakomponvani lišt, vystouplejši středovy panel u spolujezdce a pomalejši Sync 2 s dotykem, ktery vyžadoval větši silu než by se mi libila.
Dodnes nejlepši kompakt jaky jsem poznal. Když jsem ho prodaval tak jsem byl přemlouvan ať si ho nechame respektive ať ho necham ženě. Bohužel mě nepřemluvila a šel tedy z domu. Jenže nastala udalost po ktere jsem uznal, že to byla chyba a auto jsem rozhodně prodavat neměl.
Kolega ma dodnes prakticky stejny kousek tak, alespoň občas v jeho přitomnosti zavzpominam.
Dodnes si vzpominam, když jsem ne nutně hledal nahradu za tehdy golfa 6 generace a malem opoměl, že Focus 3 generace tehdy doslal FL. Po vyzkoušeni nějake konkurence včetně i dalšiho pokračovani golfa, ktery byl většim zklamanim než jsem čekal takže vubec nebylo o čem a u malem opomenuteho fokala s 1.5EB skončil. Přesednuti z golfa do fokala bylo jak pokropeni živou vodou s dojmem, že jsem přesedlal do něčeho vyrazně dražšiho.
Jednoduše vyborne auto, ktere nejen vyborně jezdilo, ale vyborne bylo i po strance komfortu a kultivovanosti včetně odhlučněni navic podpořen velice dobrym motorem. Fokal neměl žadne větši slabiny k tomu byl bytelny a poctivě udělany a byla tak s nim radost jezdit jak kratši štreky tak i ty delši. Takove menši minusi byly znatelnějši TVC, forovějši zakomponvani lišt, vystouplejši středovy panel u spolujezdce a pomalejši Sync 2 s dotykem, ktery vyžadoval větši silu než by se mi libila.
Dodnes nejlepši kompakt jaky jsem poznal. Když jsem ho prodaval tak jsem byl přemlouvan ať si ho nechame respektive ať ho necham ženě. Bohužel mě nepřemluvila a šel tedy z domu. Jenže nastala udalost po ktere jsem uznal, že to byla chyba a auto jsem rozhodně prodavat neměl.
Kolega ma dodnes prakticky stejny kousek tak, alespoň občas v jeho přitomnosti zavzpominam.
Jo, to auto jezdí fakt dobře, proti výše srovnávaným Škodovkám a Leonum je to prostě o třídu lépe jezdící auto s jistým podvozkem. Ano, je menší a interiér je prazvláštní, zvláště předfaceliftem. Osobně mne na tom nejvíc vadilo ovládání tempomatu, s faceliftem překopané ovládání a hlavně odlišné od jiných Fordů pokaždé.. Rodiče stále mají Kugu 2 1.5EB 110kw s MT, sice chtějí pomalu měnit za něco s automatem, ale to auto vlastně jezdí dobře a Kuga řeší dost problematiky s prostorem na zadních sedačkách, které má třeba Fokus HB
Neříkám že nejezdí dobře.
Ale v dnešní době jestli Focus jezdí o 5% lépe jak Octavia, tak je mi to fakt jedno. Ale ano je to samozřejmě o prioritách.
Jinak paradoxně mě na tomhle Focusu láká ten 1.6 atmosfera. Tyhle motory ze státě školy mám prostě rád, i když jim emisní normy hodně uškodily.
Ale v dnešní době jestli Focus jezdí o 5% lépe jak Octavia, tak je mi to fakt jedno. Ale ano je to samozřejmě o prioritách.
Jinak paradoxně mě na tomhle Focusu láká ten 1.6 atmosfera. Tyhle motory ze státě školy mám prostě rád, i když jim emisní normy hodně uškodily.
Než Oktávie? Tak to spíš tak o 30 %, mám ta auta projeté ve více kusech. Ta atmosféra je ve Fokusu 3 už uplně udušena emisemi, nikdy jsem to nejel, ale nečekal bych od toho moc. Nejlepší volba je TDCi 2.0 a pak 1.5EB a starat se, ten je jízdně velmi povedený, byť né tak jako 1.6, ale zase spontánně nezapéká pístní kroužky... ale taky se tu a tam něco objeví.
Jo no to auto jezdi prostě vyborně. Ono ti krasně řekne po čem jedeš prostě je responzivni, ale řekne ti to na nedokonalostech přijemně ne nějak hulvatsky, nahlas či ostře. Prostě neni plast jako plast a neni guma jako guma či rozdily v tlumicich komponentach na podvozku a samozřejmě odladěni. Když si vezmu třeba jak fokal hltal takovou panelakovku, kde u golfa bylo zřetelněji citit, že se mu to nelibi a jednoduše jsem zvolňoval tak to bylo pro mě velmi mile překvapeni a vubec jsem to nečekal. Takže vubec jsem se na ni rychlostně neomezoval narozdil od toho golfa.
Interier jsem měl velmi rad. Ta obklopenost, kdy ma pasažer pocit, že sedi ve většim a bezpečnějšim autě je prostě přijemny a jiny než u prakticky veškere konkurence co jsem v dame třidě poznal. Navic pocit tuhosti a bytelnosti z něj dost salal k tomu prvni auto, kde byl klid, žadne pazvuky, skřipani apod. On sice pusobil stisněněji, ale realně prostorově klasicky kompakt, ktery přišel na trh v r 2010. Tam bylo omezujici akorat to misto u spolujezdce tedy u FL. Ale třeba u takoveho čtverkoveho Megana bylo u spolujezdce to omezeni nemlich to same a vzadu dojem, že už spiš sedim v o kategorii menšim autě. U něj bylo min. pocitově vzadu ve všech směrech meně mista. S ovladanim tempomatu jsem vubec neměl problem, ale ten jsem často nevyužival. Ja mam prostě rad ovladani přimo na volantě. Jedina věc co mi vadila bylo prohozeni ovladani hlasitosti s přeskakovanim skladeb, ale tohle prohazuje generačně vicero automobilek co jsem si všiml a netušim proč.
Jo v čem byla nevyhoda u te větši palubky tak to byl horši předni šikmi vyhled. Prostě větši palubka a dost položene čelni sklo v tomhle mělo svou daň. Když jsem však sedl poprve do fokala gen. 4 tak jsem měl najednou pocit, že jsem si sedl do menšiho auta s pruzurem z tanku. Fokal 4 ma totiž vyrazněji na vyšku menši čelni sklo cca o 15cm což je velky rozdil. A ono je to u něj znat na zhoršenem vyhledu na semaforech. Docela se divim, že jsem o tom nikde nezahlidl zminku byť těch testu jsem o novem focusu tehdy moc nepřelouskal.
PS: 1,5EB u Kugy tvych rodiču tušim došlo kvuli emisim k nějake upravě. Mam dojem, že jsme to jednou spolu řešili či dokonce ty sam si o tom psal.
Interier jsem měl velmi rad. Ta obklopenost, kdy ma pasažer pocit, že sedi ve většim a bezpečnějšim autě je prostě přijemny a jiny než u prakticky veškere konkurence co jsem v dame třidě poznal. Navic pocit tuhosti a bytelnosti z něj dost salal k tomu prvni auto, kde byl klid, žadne pazvuky, skřipani apod. On sice pusobil stisněněji, ale realně prostorově klasicky kompakt, ktery přišel na trh v r 2010. Tam bylo omezujici akorat to misto u spolujezdce tedy u FL. Ale třeba u takoveho čtverkoveho Megana bylo u spolujezdce to omezeni nemlich to same a vzadu dojem, že už spiš sedim v o kategorii menšim autě. U něj bylo min. pocitově vzadu ve všech směrech meně mista. S ovladanim tempomatu jsem vubec neměl problem, ale ten jsem často nevyužival. Ja mam prostě rad ovladani přimo na volantě. Jedina věc co mi vadila bylo prohozeni ovladani hlasitosti s přeskakovanim skladeb, ale tohle prohazuje generačně vicero automobilek co jsem si všiml a netušim proč.
Jo v čem byla nevyhoda u te větši palubky tak to byl horši předni šikmi vyhled. Prostě větši palubka a dost položene čelni sklo v tomhle mělo svou daň. Když jsem však sedl poprve do fokala gen. 4 tak jsem měl najednou pocit, že jsem si sedl do menšiho auta s pruzurem z tanku. Fokal 4 ma totiž vyrazněji na vyšku menši čelni sklo cca o 15cm což je velky rozdil. A ono je to u něj znat na zhoršenem vyhledu na semaforech. Docela se divim, že jsem o tom nikde nezahlidl zminku byť těch testu jsem o novem focusu tehdy moc nepřelouskal.
PS: 1,5EB u Kugy tvych rodiču tušim došlo kvuli emisim k nějake upravě. Mam dojem, že jsme to jednou spolu řešili či dokonce ty sam si o tom psal.
Arese
...tato generace Focusu měla kvůli absurdně nafouklé přístrojové desce a středové konzole hrozně stísněný interiér, jeden z nejmenších v C segmentu... 😒 :no:
Musíš schudnúť. Ja som v ňom pri mojich 180cm a +/-90kg nikdy problém nemal.
Však taky netvrdím, že tento problém měl řidič. Prostorová katastrofa u tohoto auta panuje hlavně na místě spolujezdce, jehož kolena zepředu utiskuje snad metr hluboká hrouda plastu a z levé strany ještě nesmyslně se rozšiřující středová konzola. A nedostatek místa pro kolena dospělých zadních cestujících je u rodinného modelu C segmentu taky ostuda. Tuto kritiku se můžeš dočíst prakticky u každého testu tohoto auta. Však to také Ford uznal, když u současné generace palubku i středovou konzolu zásadně zmenšil a rozvor výrazně protáhl na 2,7 m.
P.S. Měřím 188 cm a vážím 96 kg, takže svoje trapné rady o tom, jak musím kvůli prostorově zmrvenému autu zhubnout, si strč víš kam! 😄
P.S. Měřím 188 cm a vážím 96 kg, takže svoje trapné rady o tom, jak musím kvůli prostorově zmrvenému autu zhubnout, si strč víš kam! 😄
Suhlasim, miesto pre spolujazdca je tragicke kvoli palubke a celkovo auto je male a male su aj sedacky... ale pri troche sudnosti sa tam nasklada aj 196cm postava. S mojimi cca 185 cm som v nom problem nemal, horsie to bolo za mnou - combik.
Jazdi dobre, stale ma talent ze ked za to vezmes tak sa s nim dobre povozis, prides na to ako ho mas kocirovat.
Jazdne je super 1.5EB, vykon, pruznost, charakter, spotreba, zvuk - vsetko ftopu, vydrz nevíš... okrem priestoru a sedadiel pre mna po FL bol trochu rozporuplny setup silentblokov, kedy to sice lepsie utlmilo vibracie nez pred FL, ale to velmi rychle riadenie v okoli stredovej polohy a zvykanie sa silenblokov posobilo podivnu neistotu, da sa na to zvyknut.
Riadenie je inak dobre, nejaka spatna vazba je v nom stale. Este sa mi nepacila kusava spojka, dalo zabrat s tym necukat.
Pred FL boli zase nepekne materialy, hlavne asi v nizsich vybavach, vypadalo to blbo a sem tam daco drnčalo.
Korozia sa najde aj na Mondeu aj na Fokale, ale garazovane auta problem nemaju. Na oboch som uz videl zadne lemy chytene...
Jazdi dobre, stale ma talent ze ked za to vezmes tak sa s nim dobre povozis, prides na to ako ho mas kocirovat.
Jazdne je super 1.5EB, vykon, pruznost, charakter, spotreba, zvuk - vsetko ftopu, vydrz nevíš... okrem priestoru a sedadiel pre mna po FL bol trochu rozporuplny setup silentblokov, kedy to sice lepsie utlmilo vibracie nez pred FL, ale to velmi rychle riadenie v okoli stredovej polohy a zvykanie sa silenblokov posobilo podivnu neistotu, da sa na to zvyknut.
Riadenie je inak dobre, nejaka spatna vazba je v nom stale. Este sa mi nepacila kusava spojka, dalo zabrat s tym necukat.
Pred FL boli zase nepekne materialy, hlavne asi v nizsich vybavach, vypadalo to blbo a sem tam daco drnčalo.
Korozia sa najde aj na Mondeu aj na Fokale, ale garazovane auta problem nemaju. Na oboch som uz videl zadne lemy chytene...
Nie každý potrebuje kompakt aby vozil 4 200cm chlapov, niekto si chce dobre zajazdiť. Ako som spomínal, ja mám 180cm, ex 160, vzadu sa vozí dcéra (0-10) a miesta nám nikdy malo nebolo. Kufor stačil jak na veľké kufre tak na kočiar.
180 cm a 160 cm je meritko priestrannosti ? Su ludia co maju 196 a ich deti maju 180 v 16tich 😁 Porovnaj s Golfom alebo Leonom a uvidis co je priestranne auto v danej triede.
Souhlas, měl jsem kombik rv2014 s 1.6TDCi 85kW. Jezdil skvěle, ale interiér byl malý, při mých 188cm bylo za mnou opravdo mááálo místa a většinou jsem měl něčí kolena v zádech… Dost nepříjemné. Navíc k tomu přidejte malý a mělký kufr. No po roce jsem se ho zbavil… 😉
p.spk
Mám Focus 2017 a najeto téměř 200 000km. Motor je skvělý a při dodržování pokynů výrobce s ním nemám žádný problém. Rozvody jsem ještě neměnil, chystám se příští rok. Na tento motor jsem slyšel mnoho negativ, ale většinou od těch, kteří s ním nemají žádné osobní zkušenosti. Samozřejmě, každý typ motoru se občas porouchá, jde o to, co kdo chce slyšet.
10 rokov, nieco okolo 160 000km...prvy majitel, garaz nikdy nevidel....absolutne bez problemov, ale samozrejme servisovat jak sa patri- aj aktualne po vymene remena. jazdne najlepsi nepremiovy kompakt za poslednych 15 rokov....
p.spk
Příspěvek podléhá schvalování.
Ren Ren
EB 1.5 se 110kw nebyla ani tehdy warm hatch, natozpak dnes. Takze mi moc nedava smysl to vychvalovani te atmosfericke 1.6, vzdyt to auto musi byt uplne mrvty.
Asistencni systemy fungovaly na tehdejsi dobu primerene a dnesni auta jsou na tom vyrazne lepe. To asi neni nic prekvapiveho. Ale i tak ACC bylo v pohode pouzitelne kdyz clovek vedel, jak se chova (falesne detekce v zatackach a pod.). Detekce mrtveho uhlu byla v pohode, active city stop bez falesnych detekci... Ve vysledku v pohode pouzitelny.
Snad jen interier - zpracovani ok, odhlucneni vyborny, jen ta stredova konzole je na dnesni dobu dost retro. Pred 8-9 lety kdyz jsem ho kupoval mi to neprislo, ale dnes uz je to sranda.
Asistencni systemy fungovaly na tehdejsi dobu primerene a dnesni auta jsou na tom vyrazne lepe. To asi neni nic prekvapiveho. Ale i tak ACC bylo v pohode pouzitelne kdyz clovek vedel, jak se chova (falesne detekce v zatackach a pod.). Detekce mrtveho uhlu byla v pohode, active city stop bez falesnych detekci... Ve vysledku v pohode pouzitelny.
Snad jen interier - zpracovani ok, odhlucneni vyborny, jen ta stredova konzole je na dnesni dobu dost retro. Pred 8-9 lety kdyz jsem ho kupoval mi to neprislo, ale dnes uz je to sranda.
Jediné použitelné jsou tyhle staré 1.6, nic proti nim.
Ale celkově auto nedává smysl. Do FL velmi laciný interiér, po FL laciný interiér. Po FL už akceptovatelný co do kvality. Ne však co do prostornosti. Mizerná podélná prostornost. Antikorozní ochrana také žádný zázrak.
Ve srovnání s VW Golf, Seat Leon a Škoda Octavia, to prostě žádný smysl nedává. Navíc stále není tak levný, aby byl prioritní jen dobrý technicky stav. V těchto cenách a v tomto stáří je z čeho vybírat.
Stejně tak nebrat pro mě znamená 1.2 PT od Stellantisu.
Naopak a možná paradoxně TSI za mě jsou dnes nejlepší volbou.
Co mě mrzí, tak do objemu 2.0 v podstatě nevím o motoru, který by měl charisma. Poslední skvělý byl 1.33 TCe, naprostá TOPka, no a Renault přijde s 1.2 ... fakt na zabití.
Antikorozní ochrana ? Hele, pověz víc, mame doma druhou Kugu druhé generace a tedy, zatím ani jedna nerezla....
Ono by to ta auta chtělo znát dál, než z obrazovky, aby si o nich mohl takhle mluvit 😉
1) pozink, kvalita laku ... tohle ukáže čas, něco teoreticky i lakoměrka 😉
2) ošetření dutin a následná konzervace
3) ochranný nástřik.
A přinejmenším v bodě 3 je koncern VAG rozhodně lepší. Tak to zkrátka je, kdo má oči vidí.
Laciný interiér? Kamaríde, ten interiér je perfektný - nič v ňom nevŕzga, nič sa nevydrie.
Antikorózna ochrana? Nežartuj. To si zaspal dobu. Mk3 je má výbornú.
Vnútorný priestor? Menší. Pre rodinu 2+2 postačujúci.
Focus je z tých ročníkov výbornou voľbou. Ale môžem byť zaujatý, pretože som ním urobil štvrť milióna kilometrov a ty ani prd.
1.0 Ecoboost měl problémovou konstrukci s rozvodovým řemenem máčeným v oleji až do konce výroby Focusu 3, ne?
je tam vela kompromisov, ale neexistuje jazdne lepsie auto v tejto kategorii z tej doby.
v rokoch 2015-2019 som na roznych autach v roznych krajinach spravil 50-60 tisic km rocne a ci VW group, mazdy, hondy, ople, fiaty alebo francuz...tie auta nemali porovnatelne jazdne vlastnosti. pri niektorych autach to bolo az zarazajuce zle.
motoricky je asi haklivejsie - ale ked dodrzujes odporucania tak funguje bez problemov.
od kedy ho mame tak je priemerka 6.1 litra a to sa s nim jazdili budto dialnice 140 tacho, alebo bratislava mesto.
dnesne dni uz dava len kratucke jazdy, takze viac ako kilometre a vek treba pocitac kolko studenych startov absolvuje a ako velmi sa nariedi olej, ktory rozozerie remen...