Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZájem o elektromobily slábne. Volvo bude muset změnit plány ohledně spalováků
84 komentářů
Nebo Nebo
Elektrické poklesy, i přesto, že se jedná o nejlevnější Volva na trhu, jsou docela očekávané.
Ne každý má čas nabíjet 30 minut 😄
A docela se divím, že v USA PHEV vzrostly, ale ono to možná bude tím, že zrušili diesely, a PHEV k nim má nejblíž co se týče spotřeby. Ale oni stejně v USA neměli diesely v těchto autech tuším...
Ne každý má čas nabíjet 30 minut 😄
A docela se divím, že v USA PHEV vzrostly, ale ono to možná bude tím, že zrušili diesely, a PHEV k nim má nejblíž co se týče spotřeby. Ale oni stejně v USA neměli diesely v těchto autech tuším...
No jo ale PHEV jim rostou z nízkého základu. Proto celkový pokles. Diesely byly opravdu žádané a PHEV je nenahradí, takže nějací evropští zákazníci jistě přejdou ke konkurenci diesely stále nabízející. Možná bude Volvo litovat, uvidíme, byla by velká sranda kdyby nenápadně diesely vrátili do výroby, ostatně nikdo nikdy přesně nenapsal, zda Volvo zrušilo jen čisté diesely nebo i PHEV a HEV diesely. SDA-CIA zmatečně v jedné tabulce uvádí 206 prodaných dieselů, které jsou v jiné tabulce "hybridů" zařazeny jako HEV.
ericn
Moc vtipné je to 100% clo na EX30 v USA, to by mohlo být i v EU 😉 Volvo i jeho čínský vlastník se trošku s tím rokem 2030 přepočítali. Spíš to vypadá jako by tu značku chtěli pohřbít a nasadit jsem Zeekr s logem a se zbytkem designu Volva 😒]
Ringhofer
Vlastníci nejen evropských automobilek se v nedávné minulosti šmahem (a většinou nedůstojně) loučili s manažery, kteří varovali před sázkou na 1 elektrickou kartu. Jak se teď ti samí vlastníci postaví k faktu, že díky jejich hloupým rozhodnutím automobilky přišly na dlouhou dobu o zisky? A o schopnost konkurovat? V tomto punktu má systém akciových gigantů velkou chybu.
Nijak. Buď tam už dávno nejsou a se zlatým padákem odkráčeli rozdávat své dementní rady jinam nebo prostě svou nekompetentnost hodí na někoho jiného. Nic jiného bych nečekal. Myslíš, že někdo z nich řekne, že udělal chybu a je vlastně naprostý hlupák?
https😐/www.autoforum.cz/…-jiz-to-neplati/
😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Autoforum plne fake zprav.
Ty veris nekomu kdo ti opakovane lze?
https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv
Ty veris nekomu kdo ti opakovane lze?
https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv
Právě jsi se ale v zásadě to samé dočetl na ACZ. S tím se vypořádáváš jak?
Taky začneš tvrdit, že je ACZ plné fake news?
Taky začneš tvrdit, že je ACZ plné fake news?
No faktem je že do výroby elektrik nacpaly automobilky opravdu neskutečné peníze, které mohly býti vyplaceny akcionářům, a ti teď asi nejsou moc rádi ...
Dave Jeday
No hlavně ta jejich EX30 je hooodně nepovedená. Po značných reklanacích začalo Vovlo třicítky stahovat. Tohle se Volvu hodně nepovedlo. Poslední roky si jen kazí jméno. XC90 ukončili úplně, hold asi brzký konec Volva
Tak polestar je na kolenach, lotus je v chaose a volvo pada. Cinania budu mat co robit
A dobře jim tak, elektroúchylům! 😒]
Pokial viem, tak v uk sa vracia do predaja v60/v90, co si vyzobrali predajcovia, aby mali vobec co predavat
A v Itálii prý Fiat obnovil prodej tureckého Fiatu Tipo, ale jen ve verzi Kombi a s turbodieselem 1.6 M-Jet! Proč asi? 😄 :yes: :yes: :yes:
Protože pochopili, že je o něj na trhu zájem. Narozdíl od troubů ve Volvu. To samé udělal Peugeot a Citroen s Rifterem/Berlingem. Pochopili, že EV je neprodejná mrtvola, tak minulý rok vrátili spalovací verze a nestíhají vyrábět.
No ale Stellantisu taky padly prodeje a zisky a to myslím o 20%, byl někde nějaký článek. Takže zachraňují co se dá.
No tržby jim spadly proti plánu, ale není to žádná tragédie. Asi pochopili, že EV only není blízká budoucnost a síla je v diverzitě pohonů. Přesně jako to dělá MG. Nabízí všechno od ICE přes PHEV až po EV a trh ať si vybere co chce. Tohle musí dělat ostatní automobilky jinak skončí. Vsadit všechno na EV je průser a pomalu to vedení automobilek začíná docházet. Aktuálně si tahá hlavu ze zadku Volvo.
rohYpnol
EV je nejlepší!
EV všichni chtějí!
EV je cenově dostupný!
ACZ je proruský dezinformační web 😒] 😒] 😒]
Hehe, co vy eurohujeři, nějak vám to nefunguje, co?
EV všichni chtějí!
EV je cenově dostupný!
ACZ je proruský dezinformační web 😒] 😒] 😒]
Hehe, co vy eurohujeři, nějak vám to nefunguje, co?
DonVito
Kdyz se jedna o mnozstvi EU vyprodukovanych emisi, je to podle dezolatu nejzanedbatelnejsi myslitelne cislo.
Kdyz se ale jedna o prodeje EV, je najednou EU urcujici EV trend celemu svetu.
😁
EU rulez...
Global: 7.0 million in H1 2024, +20% y-o-y 😲 😲 😲
China: 4.1 million, +30%
EU & EFTA & UK: 1.5 million, +1%
USA & Canada: 0.8 million, +10%
Rest of Worl😜 0.6 million, +26%
Realita je zde😒br /> Global: 7.0 million in H1 2024, +20% y-o-y
China: 4.1 million, +30%
EU & EFTA & UK: 1.5 million, +1%
USA & Canada: 0.8 million, +10%
Rest of Worl😜 0.6 million, +26%
https😐/cleantechnica.com/…-growing-region/
Myslim, ze elektromobilita celosvetove funguje velmi dobre.
Nejvetsim "problemem" je prekotny vyvoj EV a odkladani nakupu / obava ze ztraty hodnoty.
Kdyz se ale jedna o prodeje EV, je najednou EU urcujici EV trend celemu svetu.
😁
EU rulez...
Global: 7.0 million in H1 2024, +20% y-o-y 😲 😲 😲
China: 4.1 million, +30%
EU & EFTA & UK: 1.5 million, +1%
USA & Canada: 0.8 million, +10%
Rest of Worl😜 0.6 million, +26%
Realita je zde😒br /> Global: 7.0 million in H1 2024, +20% y-o-y
China: 4.1 million, +30%
EU & EFTA & UK: 1.5 million, +1%
USA & Canada: 0.8 million, +10%
Rest of Worl😜 0.6 million, +26%
https😐/cleantechnica.com/…-growing-region/
Myslim, ze elektromobilita celosvetove funguje velmi dobre.
Nejvetsim "problemem" je prekotny vyvoj EV a odkladani nakupu / obava ze ztraty hodnoty.
Tvé trapné elekrokecy tady už nikoho nezajímají. Jsi fanatický elektromamlas jak svazák z 50. let. Opravdu politovánihodná bizarní postavička. 😒] :no:
Hele pitomáci jako DonVito se vyskytují za všech režimů. Kdyby žil před 80ti lety tak ten trouba hajluje. Před 50 lety hrdě chodí s portétem Gottwalda a teď holt podlehl zelené ideologii. Takhle vypadají jedinci bez racionálního uvažování, kteří se nechají strhnout propagandou 😉
Co kecáš?
Nikdo nákup EV kvůli obavě že ztráty hodnoty neodkládá.
Naopak přeci EV hodnotu neztrácí a najednou bambilion km bez poruchy snad!!! 😒]
Nikdo nákup EV kvůli obavě že ztráty hodnoty neodkládá.
Naopak přeci EV hodnotu neztrácí a najednou bambilion km bez poruchy snad!!! 😒]
A) Nebude to tím, že emise CO2 jsou globální záležitostí (když my ušetříme tunu CO2 a Číňan o dvě tuny více vypustí, tak narostly emise o tu námi těžce šetřenou tunu), zatímco prodej aut nebo hrnců lokální záležitostí?
B) Odkdy propaguješ auta se spalovacím motorem? Budeš příště citovat statistiky, kde kromě PHEV budou klasické HEV od Toyoty nebo MHEV od VW? Pak bys ty statistiky měl ještě optimističtější.
C) Ztráta hodnoty BEV je dána zejména nepřirozeně indukovanými prodeji nových BEV dotacemi a dalšími regulacemi....Dej dotace na kabelky z krokodýlí kůže, zdaň jiné typy kabelek, stanov ve státních institucích a nadnárodních korporátech politiku kvót na krokodýlí kabelky atd. a uvidíš, že kabelky z krokodýlí kůže budou trpět vyšší ztrátou hodnoty .... Obrácený princip funguje u aut jako je Suzuki Jimny, kde nepřirozeně tlumené prodeje nových aut znamenají, že ojetá jsou dražší než kdysi stála nová.
B) Odkdy propaguješ auta se spalovacím motorem? Budeš příště citovat statistiky, kde kromě PHEV budou klasické HEV od Toyoty nebo MHEV od VW? Pak bys ty statistiky měl ještě optimističtější.
C) Ztráta hodnoty BEV je dána zejména nepřirozeně indukovanými prodeji nových BEV dotacemi a dalšími regulacemi....Dej dotace na kabelky z krokodýlí kůže, zdaň jiné typy kabelek, stanov ve státních institucích a nadnárodních korporátech politiku kvót na krokodýlí kabelky atd. a uvidíš, že kabelky z krokodýlí kůže budou trpět vyšší ztrátou hodnoty .... Obrácený princip funguje u aut jako je Suzuki Jimny, kde nepřirozeně tlumené prodeje nových aut znamenají, že ojetá jsou dražší než kdysi stála nová.
Ty jsi dobrý zoufalec ... 😒] 😒] 😒] A jak jsi do toho hezky zapojil šílence v UK, aby jsi byl alespoň jedno jediné maličké procentíčko v plusu 😒] 😒] 😒]
tomas4568
U EX90 zjevně přecenili svoje schopnosti. S velkou pompou ohlášené a ted jakoby se země slehla. Je videt, že VW nejsou jediní, kdo nezvládá SW vývoj.
Freddka
Tak ono je to cinsky Geely, zadny Volvo, a tak ty cla v kombinaci s docasne slabsi poptavkou EV je asi budou trapit vic nez ostatni… :-!
del42sa
jen ať si tohle debilní manažerské rozhodnutí Volvo hezky vyžere až do dna :-! :yes: Můžou si podat s Polestarem ruce a přiťuknout si na oslavu povedeného harakiri 😁
Tak teď hlavně ať se ti blázniví vrcholní manažeři konečně chytnou za nos a radikálně změní svou sebevražednou elektropolitiku zpět k modelům, které jejich zákazníci opravdu chtějí!!! 😲
To neudělají, protože Číňani přes ně potřebují cpát do Evropy své elektrické krámy. Ještě zajímavější to bude s Jaguarem a jeho "úžasnými" novými elektrickými modely, které se v luxusní třídě určitě budou prodávat jako housky na krámě 😄
Ani jeden s těmi současnými křápy chybět trhu nebude 😉 Volvo mělo tak pěkná a bytelná auta, viz XC70 D5 atd…
3_diamanty
Kedy plany zmeni jaguar ... a pripravi este nastupcu XE aj XF ... aj v kombikoch samozrejme
Jaguar plany nezmeni, jaguar je mrtva znacka bez zakaznikov. Rusenim vyboby sa iba minimalizuju straty a prevadzkove naklady, LR este indom zatial nieco zaraba. Uvidime casom. Tata dokazala zruinovat najvacsie britske oceliarne so stratou milion libier denne a potom to hodili na vladu. Teraz znicili jaguar, ostava zruinovat lr, davam im 10 rokov
LR nemá úplně špatné motory a portfolio, možná vydrží
Land Rover / Range Rover ma pru**r stoleti a jejich auta nelze zadnym zpusobem pojistit. Pojistovny to odmitaji, maji tam totiz chybu co nejde SW opravit a zlodej prijde sedne do auta a odjede kdykoliv kdekoliv. Od prichodu k zamcenemu autu do nastartovani a odjezdu cca 25 vterin.
Tak si nasmlouvali svou pojistovnu jakoze aby to lidi pojistili primo u LR, ale i ta to nakonec odmitla pojistit, cimz vznikla situace, ze LR nepojistis ani u Land Rovera.
Takze to dlouho neprezije.
Opravujou to svolavackama a vymenou HW a prej bratru 5 let kdyz to dobre pujde, tak vsechny opravii.
Ale co je zas sranda ze jedes a kdyz vidis nejaky RR nebo LR tak vis, ze ten chudak to nema ani pojisteny a najednou mu neni co zavidet :-!
Tak si nasmlouvali svou pojistovnu jakoze aby to lidi pojistili primo u LR, ale i ta to nakonec odmitla pojistit, cimz vznikla situace, ze LR nepojistis ani u Land Rovera.
Takze to dlouho neprezije.
Opravujou to svolavackama a vymenou HW a prej bratru 5 let kdyz to dobre pujde, tak vsechny opravii.
Ale co je zas sranda ze jedes a kdyz vidis nejaky RR nebo LR tak vis, ze ten chudak to nema ani pojisteny a najednou mu neni co zavidet :-!
Tak som cital, ze nejakym co maju garaz + byvaju v relativne skusnej oblasti ponukli poistku za cca 15000 libier rocne 😅
To možná vyjde levněji si koupit druhý LR, vymontovat baterii a nechat ho stát vedle toho prvního... Jak prvního ukradnou, do druhého se dá baterie a může se jet 😁 A nemusí se hádat s pojišťovnou 😁
ryccardo
že to není pravda. Prodeje EV rostou a tyhle nářky jak se EV neprodávají jsou jen ruský dezinformace 😁
Vždyť rostou 😄 v Číně 😒] 😒] 😒]
Počty jsou krásná věc ale nikdo neřeší jaké elektrické dreky s nedojezdem se v Číně prodávají, započítají všechno a potom to hází hausnumera 😒] 😒] 😒]
Počty jsou krásná věc ale nikdo neřeší jaké elektrické dreky s nedojezdem se v Číně prodávají, započítají všechno a potom to hází hausnumera 😒] 😒] 😒]
Tak to je možná pravda, ale nás zajímá EU trh. A přesně jak píšeš. Započítají všechno a kdo ví jak ta čísla ještě fixlují.
Prvni pololeti evropa. Rust prodeju EV 1,9%. Nedavno tu byl o tom clanek.
Divny je, ze tu mnoho nicku psalo o tom jak se trh s EV zhrouti.
Divny je, ze tu mnoho nicku psalo o tom jak se trh s EV zhrouti.
Ale jelikož ostatní kategorie aut rostou rychleji, podíl BEV na "trhu" klesá. BEV se nezhroutí, zhroutily se jen politické a korporátní plány na to, že BEV budou v Evropě brzy dominovat prodejům a v roce 2030 už některé automobilky budou prodávat jen BEV.
"trh" je nyní ovlivněn štědrými dotačními programy v Itálii a Belgii (vlámský region). Ale jelikož jde o jedny nejzadluženějších zemí v Evropě, nelze čekat, že budou táhnout prodeje dlouho.
"trh" je nyní ovlivněn štědrými dotačními programy v Itálii a Belgii (vlámský region). Ale jelikož jde o jedny nejzadluženějších zemí v Evropě, nelze čekat, že budou táhnout prodeje dlouho.
Prodeje rostou. O cem se chceš dohadovat?
Mesice tu trollove pisou jak se trh s EV zhrouti atd a ve vysledku z toho je “ale klesa trzni podil”…
Prisla nejaka sebereflexe tech jmen co to tu psala?
Mesice tu trollove pisou jak se trh s EV zhrouti atd a ve vysledku z toho je “ale klesa trzni podil”…
Prisla nejaka sebereflexe tech jmen co to tu psala?
Ano, rostou. A nikdy jsem netvrdil, že se zhroutí, jen že plány na absolutní elektromobilitu jsou utopie.
Já jsem několikrát sebereflexi měl. Třeba o Tesle jsem si myslel, že nepřežije. Už více než rok tvrdím, že nejen přežije, ale že si hraje svou vlastní ligu (jako Apple u telefonů).
Já bych čekal sebereflexi od politiků a úředníků. Tiemmermans, von der Leyen, Peksa, ředitelé odborů Evropské komise apod. by měli předstoupit před evropské či domácí občany a omluvit se.
Já jsem několikrát sebereflexi měl. Třeba o Tesle jsem si myslel, že nepřežije. Už více než rok tvrdím, že nejen přežije, ale že si hraje svou vlastní ligu (jako Apple u telefonů).
Já bych čekal sebereflexi od politiků a úředníků. Tiemmermans, von der Leyen, Peksa, ředitelé odborů Evropské komise apod. by měli předstoupit před evropské či domácí občany a omluvit se.
A tak zase kritika EU….
A jako proc se maji omlouvat?
Za to, ze evropsky automotiv vyžral dotace na par modelech a ted zjistil jak je svet jinde s oni nestihaji?
A jako proc se maji omlouvat?
Za to, ze evropsky automotiv vyžral dotace na par modelech a ted zjistil jak je svet jinde s oni nestihaji?
Že, jako správný komunisti, nalinkovali v rámci 5letek co jak kdy bude průmysl vyrábět a prodávat. Ono se to nevyvedlo, tak se to ještě snažili zlomit dotacema a ejhle stejně jako komouši u nás, tak i tihle novodobí komouši zjistili, že trh se řídit nedá a vede to akorát k průseru.
Západ má problém, že nemá naší zkušenost z budováním socialismu a řízeným hospodářstvím, takže se snaží dělat kroky, které už my máme vyzkoušený a víme, že nefungujou. My jsme bohužel součástí EU a řízení z Bruselu, takže si ta špatná rozhodnutí musíme vyžrat taky.
Západ má problém, že nemá naší zkušenost z budováním socialismu a řízeným hospodářstvím, takže se snaží dělat kroky, které už my máme vyzkoušený a víme, že nefungujou. My jsme bohužel součástí EU a řízení z Bruselu, takže si ta špatná rozhodnutí musíme vyžrat taky.
Kde vidíš kritiku EU? Kritizuju konkrétní lidi, kteří mají zodpovědnost za špatné plány a strategie.
Proč? Protože kvůli jejich špatným plánům a strategii automobilky a jejich dodavatele investovali miliardy do nenávratných projektů. Protože lidé platili zbytečně vysoké ceny za auta atd. Protože kvůli nim nám Čína utíká.
Ano, můžou to udělat jak komunisti, kteří s velkou pompou vyhlásili pětiletku a když po dvou letech zjistili, že zkolabovala, tak ji tiše zrušili a všichni odpovědní zůstali na svých místech, jako by se nic nestalo.
Proč? Protože kvůli jejich špatným plánům a strategii automobilky a jejich dodavatele investovali miliardy do nenávratných projektů. Protože lidé platili zbytečně vysoké ceny za auta atd. Protože kvůli nim nám Čína utíká.
Ano, můžou to udělat jak komunisti, kteří s velkou pompou vyhlásili pětiletku a když po dvou letech zjistili, že zkolabovala, tak ji tiše zrušili a všichni odpovědní zůstali na svých místech, jako by se nic nestalo.
No však on se taky hroutí. Jinak bychom nečetli takovéhle články. Škodovce se ty elektrovehikly taky moc neprodávají. Teď tu čteme o Volvu. Stellantis vrací zpátky spalovací modely a obecně se jedná o všechny automobilky
https😐/www.idnes.cz/…05_automoto_dohr
Divný, že ty si furt lžeš do kapsy. Kdy uznáš, že to je prostě problém?
https😐/www.idnes.cz/…05_automoto_dohr
Divný, že ty si furt lžeš do kapsy. Kdy uznáš, že to je prostě problém?
Ty popisujes ale uplne jinou vec.
Prodeje se hrouti klasickym znackam.
Nove nastupuji. Celkove trh EV roste.
Prodeje se hrouti klasickym znackam.
Nove nastupuji. Celkove trh EV roste.
Ty vole. Jedná se o celý velký koncerny. GM, Toyota, Ford, VW, Stellantis k tomu Volvo. Co dalšího by si tam ještě chtěl mít? Jaké nové značky považuješ za ty nastupující? Teslu vynech. Tu už beru jako klasickou značku. Jen podotýkám, že se chci bavit o trhu v EU. Ostatní trhy mě nezajímají.
https😐/www.autojournal.cz/…da-bmw-exceluje/
Faktem je, že dokud se EV nestanou cenově dostupnější, tak se situace bude maximálně dál zhoršovat.
https😐/www.autojournal.cz/…da-bmw-exceluje/
Faktem je, že dokud se EV nestanou cenově dostupnější, tak se situace bude maximálně dál zhoršovat.
Koukal si na nejvetsi sportovni akci v Nemecku? ME ve fotbale? Top sport v kolebce automotiv a hlavni sponzor….. BYD.
Ostatní paběrkují :yes:
https😐/elektrickevozy.cz/…statni-paberkuji
panenko skákavá. Tesla rulez :yes:
Tvé profily - HR, Lenka Čížková, Trofim a další jsou dávno rozkryté, tak to tady už zabal a objednej si hezkou rakev a vyčichni odsud! :no: :no: :no: :no: :no:
https😐/fdrive.cz/…rym-hadrem-12836