Novinky
Barry Lyndon
5
proč to je na čtvrt století starém socialistickém střepu, co nemá (mimo Czechia) vůbec žádnou servisní síť, je teda záhada.... 😁
Přejít do diskuze
Dobrý den,
díky za upozornění, už jsem upřesnil údaj.
Jinak co se týče témat, divil byste se, ale podobná patří k nejčtenějším 😉
Hezký den 😉
díky za upozornění, už jsem upřesnil údaj.
Jinak co se týče témat, divil byste se, ale podobná patří k nejčtenějším 😉
Hezký den 😉
Tak sraz veteránů a e😜edice je fakt něco úplně jiného, do zahraničí bych s Liazkou nejel ani náhodou, ani když už má”stoják” motor..
na prodej. To sme už zistili, že zhodou okolností je z ACZ často bazár starých predražených šrotov, ktoré nikto nechce. Keby neboli na predaj, asi by neboli ani na ACZ... (Že by za to dostávali nejakú províziu?)
Samozrejme, cena je úplne ustrelená.
PS.: Výška auta je naozaj len 2220 mm? To fakt po sebe nekontrolujete čo ste napísali? Však pomaly bude problém nájsť na ACZ nejaký text bez chyby...
Samozrejme, cena je úplne ustrelená.
PS.: Výška auta je naozaj len 2220 mm? To fakt po sebe nekontrolujete čo ste napísali? Však pomaly bude problém nájsť na ACZ nejaký text bez chyby...
Koukám že na fotkách se objevují pravděpodobně 2 technické specifikace na základě dvou rozdílných zadních náprav. Z prvních fotek je tam klasická, která se na Liaz dávala ale v dalších pozdějších fotkách je zde jasně vidět Rába 118, která se dávala na karosy v letech 1982 - 1986, tzv nulkové karosy (731.00, 732.00, 734.00, Ikarus 280 atp. kromě dálkové 735 a 736, tam byla ještě starší verze MGV 018 známá též z Karos ŠL, ŠM a ŠD) ...no a to bude mít teda zvuk 😁 ...u tohoto zmíněného typu se mi ale zdá, že na přední nápravě není vidět reduktor a nejedná se tak o 4x4?? ...ale spíše je zapadnutý v kole. 4x4 to asi bude.
Jinak ve 200 a 300 si mohl mít motory MAN, Volvo a Detroit Diesel. Každýho věc, s jakým motorem si to objednal.
dodnes s tím srdcaři podnikaj, v zemědělství jezdí třeba žně a senoseče nejen 100-300řady, ale dokonce ještě staré matesy. A další lidi to maj jako autojeřáby, ve stavebninách, sklápečky a nespočet aut slouží u SDH.
a proto ty auta jezdí dodnes, stačí si zajet na každoroční sraz LIAZ (letos slušeovice, loni Mnichovo Hradiště).
Stačí se o to trošku starat 😉
Stačí se o to trošku starat 😉
Ehm, lenže toto je stroj čo ti má vyrábať peniaze. A bolo fajn že si si vedel objednať iný motor čo mal lepší výkon a spoľahlivosť, lenže ak to nakoniec stálo podobne ako trebárs ten Man, tak si zobral radšej MANa so širokou servisnou sieťou. Liaz s motorom Liaz si bral hlavne kvôli oveľa nižšej cene, podobne ako sa kupovali aj Avie, či donedávna ruské Gazelly. Lacný kus techniky čo ti má zarobiť na niečo lepšie.
Môj svokor s tým jazdil od Hamburgu až po Alma Atu. Čo všetko sa tam vedelo počas jednej cesty rozsypať, by človek ani neveril. A aby si kopu vecí opravil, musel si so sebou ťahať kopu náhradných dielov. Proste ty máš ten svoj retro optimizmus a přes to nic nejede že?
Objednať sa dalo, ale objednalo to koľko ľudí 1 zo 100. Ten cenový rozdiel tam bol značný a to už ľudia radšej siahli po niečom západnom.
nebuďte směšný, já za celou kariéru s prodejem těch aut viděl Detroit jen v jedné 400! A znal jsem, na rozdíl od mnohých kluky, co s tím v devadesátkách jezdili MKD, znám jejich příběhy kdy zůstali viset za hranicemi a volali domů mechanici naložili co bylo třeba a tradááá do Turecka, Řecka, Španělska a podobně, Na odpočívadlech to opravovali. Mne si na chleba tak naivně nenamažete, já s se s těmi auty setkával 10 let!
Ta délka 6.300mm rovněž odpovídá délce boxu, ne celého vozidla. A přední, mezinápravová a zadní... jsou uzávěrky diferenciálů, nikoliv redukce :no:
jasně, kolik že si toho s lijánou najel?
Já že znam osobně lidi, co s tím za totáče byly až v Kazachstánu, Vladivostoku nebo naopak na jihu Itálie a v Turecku.
Všude to dojelo, samozřejmě byly nutné nějaké menší opravy ale to si tehdá zvládli řidiči udělat sami, nebo stará garda technice rozuměla a zvládala víc než jen točit kolečkem.
Já že znam osobně lidi, co s tím za totáče byly až v Kazachstánu, Vladivostoku nebo naopak na jihu Itálie a v Turecku.
Všude to dojelo, samozřejmě byly nutné nějaké menší opravy ale to si tehdá zvládli řidiči udělat sami, nebo stará garda technice rozuměla a zvládala víc než jen točit kolečkem.
Zajímavé vozítko i když by se dal volit asi vhodnější základ pro terrení e😜edice.
A dotaz na pana autora, Opravdu je výška vozu jen cca 2,2 m? I střecha kabiny je výše a o výšce nástavby ani nepíši. 2,2 m je tak na úrovni dodávky s vyšší střechou a ne výška vozidla kategorie N3.
A dotaz na pana autora, Opravdu je výška vozu jen cca 2,2 m? I střecha kabiny je výše a o výšce nástavby ani nepíši. 2,2 m je tak na úrovni dodávky s vyšší střechou a ne výška vozidla kategorie N3.
@wakantanka To byl jejich problém, nadávat že motor LIAZ M1.2C není tak spolehlivej a výkonnej jak západní konkurence a přesto si ho tam objednat místo motorů Man, Volvo, Detroit Diesel atd je bud diletantství nebo pokrytectví.
Navíc řada 400 - Xena a Fox byly moderní stroje, jenom to chtěla mít prachy na výrobu a rozšíření servisní sítě a neobjednávat jako sypače a auto pro údržbu komunikací unimogy a mercedesy místo Liazů.
Navíc řada 400 - Xena a Fox byly moderní stroje, jenom to chtěla mít prachy na výrobu a rozšíření servisní sítě a neobjednávat jako sypače a auto pro údržbu komunikací unimogy a mercedesy místo Liazů.
@kesumb do *** to šlo z důvodu, že se opustily východní trhy které velmi rychle sebrala západní konkurence, že nikdo nebudoval servisní sít na západě nebo nesháněl strategické partnery a že předlužené fabriky už neměly nejen na vývoj, ale hlavně výbec na výrobu.
Týkalo se hlavně Liazu, Avie byla jiná písnička, tam za vše mohou 90 vlády co hledaly Avii partnera s lincenčním Savieem a na dvroku rezly otestované prototypy a do sérivé výroby připravený nový model AN, s turbomotorem a kslopnou budku, ale tu seéiovku nikdo nezaplatil. Měla to zacvakat vláda a pak hledat strategického parntera, mohl se najít někdo o hodně lepší jak Daewoo.
Týkalo se hlavně Liazu, Avie byla jiná písnička, tam za vše mohou 90 vlády co hledaly Avii partnera s lincenčním Savieem a na dvroku rezly otestované prototypy a do sérivé výroby připravený nový model AN, s turbomotorem a kslopnou budku, ale tu seéiovku nikdo nezaplatil. Měla to zacvakat vláda a pak hledat strategického parntera, mohl se najít někdo o hodně lepší jak Daewoo.
@Barrichello
ja v3s mam vim moc dobre co to je za komunistickej srac. Ale na Liazy a Avie to nema, to byly popelnice uz v dobe vzniku. Zastaraly smrduty pekace bez zakladni spolehlivosti slozeny z naproso nekvalitnich komponent. Proto to naprosto logicky slo v 90er do***e
ja v3s mam vim moc dobre co to je za komunistickej srac. Ale na Liazy a Avie to nema, to byly popelnice uz v dobe vzniku. Zastaraly smrduty pekace bez zakladni spolehlivosti slozeny z naproso nekvalitnich komponent. Proto to naprosto logicky slo v 90er do***e
@kesumb ta popelnice byla druhá na Dakaru a pořád to jezdív počtu tisíců kusů. To samé staré Tatry 148, 815 + Pragovky V3S a Avie
presne proto xtr pokracuje na Ivecach a Mercedesech. Liaz byla popelnice uz v 80er natoz dneska..
do řady 200 a 300 se ty motory dal normálně objednat
nastudujte si historii
http😐/www.liaznavzdy.cz/300.php
nastudujte si historii
http😐/www.liaznavzdy.cz/300.php
Tak já začnu od svých konce- SDH mají na svých matesech najeto cca 50 tis km, to je fakt, - vyjedou když hoří a do vzdálenosti cca 30 km.. že v zemědělství jezdí matesy je fakt, ale zase kolik jich je, kolik mají nájezd, kolik času stojí údržba. Pro autojeřáby či jiné speciály nástavby platí podobně jako pro hasiče- přijedou na místo a pak pracuje nástavba. Já ty auta jednu dobu cca 10 let prodával, vím, jak to vypadá. A ano, kolem komína se s tím dá jezdit.
Nadstavba aj vnutorne vybavenie je naozaj hodne ceny, podvozok s otaznikom. Aj ked tento kus bude napriek pokrocilemu veku s minimom najazdenych km. Alebo sa mylim?