Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Čínské podniky měly v červnu na evropském trhu s elektromobily rekordní podíl

44 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
nestihnul být středem pozornosti na prvním místě. V léčebně dnes nešel internet. Tak aspoň malá náplast pro pacienta.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Táhni už někde. Rom je tvé dílo.
Avatar - Anonym
Anonym
A ty jsi Rom. 😄 😄 😄 Je to jen marketinkové rozhodnutí redakce, že si tě tady hýčká.
Napiš mi nějakou sprostou SZ o policii na dnes.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Roman Horký Rom je Hamuna, Kylina a taky Čížková. A ty jsi tak tupý, že tu budeš živit všechny tyhle nicky svojí hloupostí. Narovinu, už ti z toho hrabe. Zamysli se
Avatar - hiphop
hiphop
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@hiphop Do mrtvých se nekope.
Arese
traveldrive
Bež už s tým autoforom niekam do riti. Kto chce tie *** čítať, vie kde ich nájde.
DonVito
@Arese
Citace z tveho odkazu😒br /> "Pokud navíc lidé nemají na elektromobil dnes, opravdu na něj budou mít za 11 let, kdy už automobilky nebudou moci sypat do vývoje peníze utržené za spalovací auta? Odpověď se rýsuje sama. Zipse proto říká, že podpora syntetických paliv „musí přijít co nejrychleji a v co nejširší míře“."https😐/www.autoforum.cz/…oda-octavia-tdi/
Citace😒br /> "Škoda Enyaq ztrácí na ceně tak rychle, že už se dostala do výběru levných rodinných ojetin, stojí skoro stejně jako tříletá Octavia TDI"
konec citace
Takze dnes stoji ojete EV jako diesel. Vazne to bude za 11 let horsi???https😐/konspiratori.sk/stranka/1319
...portál autoforum.cz poskytuje tendenčný, jednostranný a negatívny pohľad na elektromobilitu, pričom využíva aj manipulatívny obsah a nepresnosti v článkoch...
Priklad ryzi manilpulace AF😒br /> "Pokud navíc lidé nemají na elektromobil dnes, opravdu na něj budou mít za 11 let?"
Odpoved DonVita😒br /> Pokud stoji ojete EV stejne jako ojety diesel DNES, v cem je pro obycejne lidi problem?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně jak jsem varoval. Opět se potvrzuje to co jsem predpovidal.

Tak co eurohujeři doníčci, hendlíčci, mikešové... 😒] 😒]
Hendly
Tohle je velice casty a nebezpecny scenar.

Dlouho dopredu mnoho lidi upozornovalo, ze je potreba, aby evropsky automotiv na EV reagoval prave z duvodu masivniho vyvoje nejen v Cine.
Nejen tady mnoho jmen jelo agitaci jak jsou EV k nicemu a nikdy je nikdo nebude kupovat a kritizovalo veskerou snahu o podporu.

A ted nick rohypnol a dalsi rozjizdi opak.
Opet kritika jen opacnym smerem ale zase na EU atd.

Pritom to co nejen EU celou dobu chtela bylo, aby evropsky automotiv bral novou vlnu vazne.

A to jsme v situaci kdy se jeste v podstate nic nedeje a prival nejen EV z Ciny teprve prijde a prinese mnoho problemu pro evropsky automotiv s velkym dopadem na CR.

Pak zacne masivni troll agitace jak za to muze EU.
Pritom do ted jela troll scena masaz jak EU nema EV podporovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Co zase LŽEŠ?!???
JAKÝ OPAK!!!
NEUSTÁLE TVRDIM TO STEJNÉ TY HUJERE!!!
Varoval jsem před tímto scénářem a děje se přesně podle něj!!!
Hendly
@rohYpnol
Chces rict, ze si tvrdil, ze bez alespon bez zakladni legislativni podpory evropskeho automotiv nemuze evropa dlouhodobe konkurovat Cine ktera EV podporuje jak legislativne tak financne?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Ne. Říkám stále to samé. Politické prosazování EV mobility ze strany EU = likvidace evropského automotive, zvýšení závislosti na Číně a podpora čínského autoprůmyslu.
Hendly
@rohYpnol
A o tom ze EU uvaluje cla 40% na cinsken EV aby to tady nevalcovala Cina totalne si slysel?
Ontom, ze evropsky automotiv v cine se spalovakem taky nema budoucnost?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
A PROČ uvaluje ty cla?? Co??
Protože politicky EU prosazuje něco, v čem není a ani nemůže být konkurenceschopné čínským EV!!!
A to, že evropské značky nemají v Číně budoucnost, to tvrdím TAKÉ od prvopočátku!!! Nicméně to není problém EU ani problém evropské automotive. To je jen důsledek kratkozrakosti evropských automobilek a jejich vlastníků.
Hendly
@rohYpnol
A jaky je teda podle tebe reseni pro evropsky automotiv?

EV neustale zlevnuji a je jen otazka kratkeho casu (teda hlavne ceny) kdy zacnou masivne vytlacovat spalovak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Žádné významné zlevnění se nekoná a není ani nedohled. To, že kvůli EV politice zdrazuji ICE, je úplně odlišnou záležitostí.
A řešení jsem napsal nesčetněkrát. Obnova a omlazování vozového parku na moderní čisté EURO 6, postupný vývoj všemi směry (PHEV, BEV, syntetická paliva, H2) a trh a zákazník spolu s inženýringem ve vývoji rozhodne, která cesta je nejvíce perspektivní a smysluplná. NE politik, NE EK, NE Ursula, co o technologiích ví úplné nic.
Hendly
@rohYpnol
Jsou 4 velcí výrobci automobilů.
USA -má dotace a legislativu pro EV
Číná - má dotace a legislativu pro EV
Japonsk👋Korea - tady nevím, není to moje oblast zájmu
Evropa - má dotace a legilsativu, ale ty to označuješ za špatné a likvidační pro evropský automotiv
Cena EV klesá - je to vidět i na hodnotě cla kterou EU nasadilo. Cena baterií klesá a výhledy jsou na další pokles.
A co ty tvrdíš a na čem kritizuješ EU je.
Nepodporujme rozvoj elektromobility a nechte to na trhu (na tom trhu kde konkurence ty výhody má).
Jaké je šance, že to evropský automotiv ustojí? Jak bude reagovaat na příval levných EV z číny?
Jak evroppsky automobil bude konkurovat na trzích jako je Asie, USA atd?
Opravdu věříš tomu, žě někdo bude kupovat spalovák když EV budou levnější na pořízení a provoz?
Syntetická paliva a H2 jsou dá se říct poražena BEV.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
USA mají dotace na EV a legislativu? Povídej
Hendly
@rohYpnol
Ja polozil otazku na kterou nedavas odpoved.
Zaklady slusnosti jsou nejdrive odpovedet.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly


Bude konkurovat možná ještě lépe. Protože automobilka bude vědět, že bez dotace si musí vystačit sama a peníze na vývoj vynakladat efektivně. Sám jsi uvedl jako příklad yKoreu. Proč je Hyundai v EV asi o 5 let napřed před Evropou.?? Co?
Hendly
@rohYpnol
Takze rikas, ze dnes vydava penize neefektivne?
Pak tedy nevim proc kritizujes EU?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
16😁5 jsem ti p9lozil otázku. Stále jsi neodpověděl. Slušně je první odpo edet.
Hendly
@rohYpnol
Ja polozil dotaz prvni, ale stale bez odpovedi.
Ja se svou odpovedi problém nemam.

https😐/www.autoweek.cz/…romobility-v-usa
+
“Federální daňový kredit ve výši 7.500 dolarů (cca 168 tisíc korun), který v USA funguje de facto jako dotace na pořízení elektromobilu, má“
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Prosazuješ dotace na vývoj a výrobu BEV v EU. Obecně OK, jsem pro podporu průmyslu. Ale zapomínáš na to, že tady chybí výrobní řetězec. Dám příklad. U pneumatik tady máš výrobní řetezec včetně výroby syntetického kaučuku nebo sazí. U výroby baterií, které tvoří významnou část hodnoty BEV, tady nemáš nic. Syntetický grafit, měděné folie, kladná elektrodová hmota, elektrolyt, nic z toho se v Evropě nevyrábí, protože pro takový průmysl v EU už desítky let nejsou příznivé politické podmínky. Dáš tedy dotaci na něco, co bude zvyšovat dovozní závislost EU na Číně. USA mají obrovskou výhodu, jelikož ceny energií jsou tam cca 5krát nižší než v EU a jsou tam příznivé podmínky pro to, aby tam ty výrobní řetězce vznikly. Pokud chceme příznivé podmínky pro výrobu BEV v EU, zrušme utopistické zelené sny, které zdražují energie a vyhání průmysl.
Hendly
@Tycoon
O vybudovani vyrobniho retezce ale u dotaci jde.
Stejne tak jde o to, kdo dotahne ten finalni vyrobek s nejvetsi marzi.

A dostavas se tim dal. Muzeme dovazet suroviny na baterku a nebo ropu…
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Už roky je potenciální výrobní řetezec pro BEV, který je energeticky dosti náročný, čím dál více penalizován tzv. zelenými opatřeními jako jsou emisní povolenky, drahá elektřina kvůli prosazování obnovitelných zdrojů místo jaderných elektáren atd. A najednou ho chceš dotovat? Vem si, že je u nás 5xdražší elektřina a 10x dražší zemní plyn než v USA. Proč by někdo dělal energeticky náročnou výrobu u nás? Třeba takový hliník, kterého je pro BEV potřeba více než pro spalovák. Na Slovensku se od roku 1953 vyráběl hliník, který patřil k nejekologičtějším na světě. V roce 2023 kvůli drahé elektřině výrobu ukončili a chybějcí hliník se nyní dováží z Ruska a Číny, kde při jeho výrobě vzniká mnohem více emisí. Současná politika Green dealu směřuje ke kompletnímu zničení výrobních řetezců v Evropě.
Hendly
@Tycoon
Priklad s hlinikem je dobry.
Chces byt jako vyspela zeme producentem hliniku a nebo je lepsi byt producentem spickove technologie s pridanou hodnotou ke ktere hlinik potrebujes?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Ano, dobrý příklad. Z hliníku se vyrábí folie, na které se nanáší katodová hmota pro baterky do BEV.
Teoreticky lze hliník dovážet. Ale jsou zde dvě proti. 1) Covid a ruská invaze na Ukrajinu vyvolaly snahu na zkracování dodavatelských řetězců. Kdo chve vyrábet folie, bude preferovat blízký zdroj hliníku více než v minulosti.
2) EU plánuje tzv. uhlíkové clo pro dovoz hliníku. Jinými slovy, evropský hliník je drahý už teď a dovozový brzo zdraží. Jakmile zdražíš vstupy, proč by tu ten řetězec měl vzniknout?
Sposta lidí, bohužel včetně politiků na nejvyšších úrovních, si neuvědomuje závislost různých dodavatelských řetezců na těch "starých špinavých technologiích". Kupříkladu konec výroby surového železa v Liberty Ostrava má negativní důsledek například pro řetezec pro výrobu pneumatik (železo-koks-dehet-saze-pneumatika).
Hendly
@Tycoon
Co vyspela ekonomika produkuje?
Prvotni surovinu a nebo vyrobek s velkou pridanou hodnotou?

Proc se vyhybas odpovedi?

Uhlikove clo je nastroj jak vyrobu zachovat v evrope.

PS: “ Sposta lidí, bohužel včetně politiků na nejvyšších úrovních” si neuvědomuje daleko dulezitejsi vec. Jestli maji vedci pravdu, a mereni ukazuji ze nejspis ano, svet se diky zmene klimatu zmeni velice drasticky….
cudzinec111
@Hendly

Ako sa hovori, cesta do pekla je vydlazdena dobrymi umyslami...

Reagovat na vyvoj EV v Cine a priviest sa do bankrotu nutenym predavanim produktov, ktore nikto neche za ceny, ktore nikto neakceptuje, su dve uplne odlisne veci.

Hlavny problem ani nie je v EV, pretoze tie sa okrem Ciny nikde nejak vyznamnejsie nepredavaju, hlavny problem je v zavislosti od cinskeho trhu, a tam si komunisticka strana moze robit co chce - aj keby mala EU najlepsie EV na svete, v Cine mozu byt zakazane resp. predaj len cez spolocne podniky, kde sa vsetky technologie odkopiruju zadarmo...

Aj keby chceli EU automobilky vyrabat iba EV, nemaju zabezpeceny dodavatelsky retazec - a to je nieco, co dokaze vybavit iba silny stat typu USA ci Cina - tlacit na automobilky/ludi v ramci Europy, to EU vie, ale aby zabezpecila nerastne prvky pre europske automobilky, to uz nie.

Stat ma vytvorit podmienky na podnikanie a rozvoj, nie nahradzat vedcov politikmi...
Hendly
@cudzinec111
Tak mas tam zakladni logicky rozpor.
Kdyz EV nikdo nechce proc se na ne uvaluji cla?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Žádný rozpor tam není ty hujere.
1) Ano, nikdo je nechce. Jenže jsou dotace!!! Proto je kupují i ti co je nechtějí.
2) Tvrzení nikdo je nechce je samozřejmě obecné. To neznamená že prodeje jsou 0 ks!!! To znamená že většina je nechce.
Hendly
@rohYpnol
A dotace někoho nutí je kupovat? NE
Dotace pouze snižuje kupní cenu. A pokavaď se EV kupují tak je to důkaz, že je zákazníci htějí.
Nikdo si nebude kupovat něco co neche i když je na to dotace.
Ad2) tady jde o prodeje které už dnes dělají prodejní podíl v 10% procent.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Dotace jednoznačně vedou k tomu, že děláš věci, co nechceš. To je překvápko co???
Viz zemědělství. Asi málokdo chce pěstovat řepku. A pěstuje se PRÁVĚ KVULU DOTACÍM!!!
Úplně to samé jsou dotace na EV. Jestli to nechápeš, tak to je důkaz tvoji tuposti.
Hendly
@rohYpnol
Chces tvrdit, ze nekdo jde koupit spalovak a pak misto toho koupi EV který nechtel?

Tuhle myslenku myslis vazne?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Položil jsem otázku. Slušné je nejdřív odpovědět!
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Těch rozporů ohledně cel je více.
Cla obvykle prosazují domácí výrobci, aby ochránili trh před konkurencí.
Tady nastal paradox, že němečtí výrobci lobují proti clům na čínské elektromobily a koncern Stallantis rovnou pomáhá čínské automobilce Leapmotor, ve které drží menšinový akciový podíl, proniknout na evropský trh výrobou elektromobilů Leapmotor ve výrovních závodech Stellantisu.
traveldrive
@Hendly
No aby nám Číňania aj ten mizerný pokrútený trh ešte viac nedokurvili.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak redakce ze mě udělala Tomáše Vojtu s Premium plus. Tak díky. Říkám vám něco Ochrana osobních údajů, nebo je to pro vás cár papíru?
Avatar - Anonym
Anonym
A teď jsem zase Milan Frýbert. Vytáhněte si ty hlavy z ***í už.
rohor
Lidi kdo jste aspoň trošku soudní a normální, pojďme jim ty diskuse tady na 14 dnů bojkotovat. Tohle už je dost přes jakékoli čáry.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@rohor
Digitalizace stavebního řízení se stala novou společenskou normou funkčnosti 🤣